Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Nezařaditelné
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od fugas »

Zdravím.
Zjistil jsem zajímavou věc.Moderní auta, konkrétně PSA (nevím jak jinde) udržují akumulátor na 12,2V.Na 15V dobíjí pouze při brždění motorem.Prý to vypuklo se start/stop :uh: systémem a mají to i auta bez tohoto systému.
Dá se to ale softvérově odstranit.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
kvako1
Příspěvky: 613
Registrován: ned lis 11, 2018 5:18 pm

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od kvako1 »

tak proto nam odešlo už v 5 nových autech baterka, rok provozu a baterie ko...
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... &start=300
FVE 17kWp na trackeru, 3xpip5048 3faz, baterie li ion 1160Ah cca 60kWh
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od dracekvo »

Ano, to je normální kvůli emisím.
Může se vám taky stát, že domu přijedete s více vybitou baterií než před jízdou, protože auto si řídí dobíjení podle svého, aby ušetřilo pár ml benzínu a splnilo tak přísné limity CO2.
Stačí si dohledat něco o systému inteligentního dobíjení.

A může za to nesmysl v podobě regulace CO2 z rukou lidí, kteří tomu vůbec nerozumí. Motory už jsou tak nějak na svém limitu. Takže výrobci hledají různé kličky, aby dostali pro svoje motory homologaci.
A pro takové auto musíte používat asi tak 4x dražší baterii. Obyčejná vám tam během chvilky odejde.

Něco ke studiu třeba zde
http://www.cimbu.cz/index.php?page=whol ... ze&item=36

Jen se nabízí otázka, když už se automobilky trápili s nějakým algoritmem pro inteligentní alternátor, proč tam rovnou nedali lifepo nebo li-ion, kterým by tenhle režim nevadil.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od NOPARasito »

kvako1 píše:
tak proto nam odešlo už v 5 nových autech baterka, rok provozu a baterie ko...
Jestli mas VW tak u nas kazdy 2 roky.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od NOPARasito »

dracekvo píše:
Ano, to je normální kvůli emisím.
Může se vám taky stát, že domu přijedete s více vybitou baterií než před jízdou, protože auto si řídí dobíjení podle svého, aby ušetřilo pár ml benzínu a splnilo tak přísné limity CO2.
Stačí si dohledat něco o systému inteligentního dobíjení.

A může za to nesmysl v podobě regulace CO2 z rukou lidí, kteří tomu vůbec nerozumí. Motory už jsou tak nějak na svém limitu. Takže výrobci hledají různé kličky, aby dostali pro svoje motory homologaci.
A pro takové auto musíte používat asi tak 4x dražší baterii. Obyčejná vám tam během chvilky odejde.

Něco ke studiu třeba zde
http://www.cimbu.cz/index.php?page=whol ... ze&item=36

Jen se nabízí otázka, když už se automobilky trápili s nějakým algoritmem pro inteligentní alternátor, proč tam rovnou nedali lifepo nebo li-ion, kterým by tenhle režim nevadil.
Protoze by vozidlo bylo lehci a baterie by celej ten kram prezila ;-))))))
A jeste az zjisti jak snizit dalsi CO2 treba tim, ze posadka na celou cestu zadrzi dech ::mute::
Naposledy upravil(a) NOPARasito dne pon bře 25, 2019 8:20 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od vlkazajac »

"....proč tam rovnou nedali lifepo nebo li-ion, kterým by tenhle režim nevadil...."

Myslím, že môžu byť dôvody hneď 3 :
1/ Nízke teploty v zime.
2/ Potreba nových nabíjačiek v servisoch.
3/ Vyššia cena.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od dumi »

Jo tohle se vim proto mam stare vehykl.co zere sice 12l/100km, ale porad. To vyprodukuje min.bordelu nez kdybych ho 4x vymenil za vic eko model
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
mozeg
Příspěvky: 121
Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od mozeg »

Ahojte,

mna toto naozaj zaujima nakolko:

Doma je BMW 1 118d uz ma 8 rokov-jazdi na nom mama kratke trasy, start stop aktivny a cuduj sa svete baterka stale povodna. Rocny najazd 10k km

Mal som VW GOLF 1,6TDi, A7, 6 rokov baterka bez problemov a chalan ktory na nom jazdi dnes stale bez vymeny baterky. Rocny najazd 20-25k km.

Takze ja uz naozaj nerozumiem preco niekomu pri start stop systeme baterky odchadzaju a niekomu nie. Ci to nie je aj tym ako sa k tomu postavia automobilky. To len na zamyslenie.
mozeg
Příspěvky: 121
Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od mozeg »

dumi píše:
Jo tohle se vim proto mam stare vehykl.co zere sice 12l/100km, ale porad. To vyprodukuje min.bordelu nez kdybych ho 4x vymenil za vic eko model
Menej bordelu iba z pohladu velkosti castic ktore vdychujeme vsetci. Inak katastrofa. Okrem toho 12l/100 je 120kWh po prepocte, takze ty minies 120kWh a moderne auto 50kWh, elektromobil 15kWh. A sme doma :-).
mozeg
Příspěvky: 121
Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od mozeg »

fugas píše:
Zdravím.
Zjistil jsem zajímavou věc.Moderní auta, konkrétně PSA (nevím jak jinde) udržují akumulátor na 12,2V.Na 15V dobíjí pouze při brždění motorem.Prý to vypuklo se start/stop :uh: systémem a mají to i auta bez tohoto systému.
Dá se to ale softvérově odstranit.
Na tomto pekne vidiet ako spravilo to, ze i napriektomu ze nie je start/stop system tlacia tam viac ako treba a to len preto aby si si dosiel po novu baterku a niekto mal vyhovorku ze je to kvoli EU normam. proste "Kurvitko".
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od dumi »

mozeg píše:
dumi píše:
Jo tohle se vim proto mam stare vehykl.co zere sice 12l/100km, ale porad. To vyprodukuje min.bordelu nez kdybych ho 4x vymenil za vic eko model
Menej bordelu iba z pohladu velkosti castic ktore vdychujeme vsetci. Inak katastrofa. Okrem toho 12l/100 je 120kWh po prepocte, takze ty minies 120kWh a moderne auto 50kWh, elektromobil 15kWh. A sme doma :-).
Chces rict ze je lepsi kazdych 5 let vymenit auto za ekologictejsi ktery produkuje mikrocastice miato pouzivani jiz vyrobenyho ktery ma.akorat vic co2 ale bez tech mikrocastic.protoze to.je starej poctivej benzin s turbem bez primovstriku?

To snad nemyslis vazne :-) a.to.auto vyrobili martani bez emisi. Natezili suroviny taky :-)
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od dracekvo »

Pokud bych znal vstupní proměnné, tak se to nechá přesně spočítat, jestli to má cenu, nebo ne.
Stačí vědět kolik km najezdíš ročně.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od dumi »

vim.ja? :-) niksy sem.to.nescital. musel.bych obihat 4 tachometry :-)
odhaduju do 40t km za rok v souctu. Ale.v.tom.pripade bude spotreba prumerna nizsi.

Ono z tech starejch benzinu toho zas tolik.nelita. narozdil.od nafty, ktera patri do kamen :-)
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
mozeg
Příspěvky: 121
Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od mozeg »

dumi píše:
mozeg píše:
dumi píše:
Jo tohle se vim proto mam stare vehykl.co zere sice 12l/100km, ale porad. To vyprodukuje min.bordelu nez kdybych ho 4x vymenil za vic eko model
Menej bordelu iba z pohladu velkosti castic ktore vdychujeme vsetci. Inak katastrofa. Okrem toho 12l/100 je 120kWh po prepocte, takze ty minies 120kWh a moderne auto 50kWh, elektromobil 15kWh. A sme doma :-).
Chces rict ze je lepsi kazdych 5 let vymenit auto za ekologictejsi ktery produkuje mikrocastice miato pouzivani jiz vyrobenyho ktery ma.akorat vic co2 ale bez tech mikrocastic.protoze to.je starej poctivej benzin s turbem bez primovstriku?

To snad nemyslis vazne :-) a.to.auto vyrobili martani bez emisi. Natezili suroviny taky :-)
Na to len jedno zdroje su obmedzene a ano veci vyrobene zo zdrojov sa musia vyuzit ako sa len da ale:

Ak tvoje auto spaluje podstatne viac ako moderne a sposobuje dychacie problemy, ktore treba riesit/liecit a CO2 bude stat 100€/tona (tak to bolo planovane) zrazu ti bude ekonomicky vychadzat ze je lepsie napriek zdrojom tvoje auto zosrotovat a aspon to co sa da zrecyklovat a kupit nove. Ja len hovorim ze lepsie ako spalit tvojich 12l v aute je ich spalit v elektrarni (jeden komin/jeden filter pod kontrolou) a nasledne pouzit v aute. Ale tiez si myslim ze diesel do osobneho auta je hlupost, uz len z pohladu vyroby/vyvoja a dodrziavania noriem, toboz chcenia od niekoho kto si kupi staru "popelnicu" z DE aby si zaplatil vymenu filtra pevnych castic za 700€. Vsetko je o ludoch.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od dumi »

pro.me.jsou to rodinni prislusnici, konicek a milacci. Rozhodne se jich nebudu zbavovat :-)

I ldyz nam to znacne komplikujou ale my se nedame :-)
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
mozeg
Příspěvky: 121
Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od mozeg »

dumi píše:
pro.me.jsou to rodinni prislusnici, konicek a milacci. Rozhodne se jich nebudu zbavovat :-)

I ldyz nam to znacne komplikujou ale my se nedame :-)
Ano Zivot je o pocitoch!

Maj si kludne konicka ktory zerie 12l/100km preco nie ale zaplat za vybrodukovane CO2 a health care. :-). V zapadnej Europe system takto funguje a vyzbierane prostriedky putuju na obnovitelne zdroje a zdravotnictvo a samozrejme celkovo na lepsie zivotne prostredie.
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od diablo007 »

Zkus si někde dohledat jaká je stopa uhlíková za tou výrobou nového auta a zjistíš že jezdit dalších 10let se starým autem je stále ekologičtější. Několikrát počítali i rozdíl v elektroautu a normálním a ve výsledku to taková sláva není
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od dumi »

diablo007 píše:
Zkus si někde dohledat jaká je stopa uhlíková za tou výrobou nového auta a zjistíš že jezdit dalších 10let se starým autem je stále ekologičtější. Několikrát počítali i rozdíl v elektroautu a normálním a ve výsledku to taková sláva není
Ano tento nazor zastavam take, moje auta maji 20 let. za tu dobu bych mel vystridat podle moderni predstavy treba 4. tolik emisi nikdy to auto nevyprodukuje za celou dobu provozu :)
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od dumi »

mozeg píše:
.... ale zaplat za vybrodukovane CO2 a health care. :-).
Vsak to taky delam ve spotrebni dani na benzinu :)

EDIT: a nedelej si iluze co lita z tech novejch primovstrikovanejch benzinu, stejnej bordel jako z naftaku bez DPF.

Precti si neco o spalovani kapalnych paliv ve forme airosolu a kapaliny :) a pochopis
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3074
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am

Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů

Příspěvek od youda »

Nevěřím, že nějaké další poplatky za emise, které by jako měly jít do zdravotnictví mají smysl. Je stejný případ jako zde:

Dálniční známka
Tvrzení: za peníze z výběru postavíme nové dálnice
Realita: chacha

Silniční daň
Tvrzení: za peníze z výběru postavíme nové dálnice
Realita: chacha

Mýto
Tvrzení: za peníze z výběru postavíme nové dálnice
Realita: chacha

Ne. Je prostě úplně jedno, kolik peněz se do státu nasype. Vše skončí v černé díře.
Používání ekologických dopravních prostředků musí být motivační samo o sobě, ne nějakou daní nebo restrikcí. Pokud něco dává smysl, lidi to velice rychle zjistí a využijí.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek