Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Zdravím.
Zjistil jsem zajímavou věc.Moderní auta, konkrétně PSA (nevím jak jinde) udržují akumulátor na 12,2V.Na 15V dobíjí pouze při brždění motorem.Prý to vypuklo se start/stop systémem a mají to i auta bez tohoto systému.
Dá se to ale softvérově odstranit.
Zjistil jsem zajímavou věc.Moderní auta, konkrétně PSA (nevím jak jinde) udržují akumulátor na 12,2V.Na 15V dobíjí pouze při brždění motorem.Prý to vypuklo se start/stop systémem a mají to i auta bez tohoto systému.
Dá se to ale softvérově odstranit.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 613
- Registrován: ned lis 11, 2018 5:18 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
tak proto nam odešlo už v 5 nových autech baterka, rok provozu a baterie ko...
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... &start=300
FVE 17kWp na trackeru, 3xpip5048 3faz, baterie li ion 1160Ah cca 60kWh
FVE 17kWp na trackeru, 3xpip5048 3faz, baterie li ion 1160Ah cca 60kWh
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Ano, to je normální kvůli emisím.
Může se vám taky stát, že domu přijedete s více vybitou baterií než před jízdou, protože auto si řídí dobíjení podle svého, aby ušetřilo pár ml benzínu a splnilo tak přísné limity CO2.
Stačí si dohledat něco o systému inteligentního dobíjení.
A může za to nesmysl v podobě regulace CO2 z rukou lidí, kteří tomu vůbec nerozumí. Motory už jsou tak nějak na svém limitu. Takže výrobci hledají různé kličky, aby dostali pro svoje motory homologaci.
A pro takové auto musíte používat asi tak 4x dražší baterii. Obyčejná vám tam během chvilky odejde.
Něco ke studiu třeba zde
http://www.cimbu.cz/index.php?page=whol ... ze&item=36
Jen se nabízí otázka, když už se automobilky trápili s nějakým algoritmem pro inteligentní alternátor, proč tam rovnou nedali lifepo nebo li-ion, kterým by tenhle režim nevadil.
Může se vám taky stát, že domu přijedete s více vybitou baterií než před jízdou, protože auto si řídí dobíjení podle svého, aby ušetřilo pár ml benzínu a splnilo tak přísné limity CO2.
Stačí si dohledat něco o systému inteligentního dobíjení.
A může za to nesmysl v podobě regulace CO2 z rukou lidí, kteří tomu vůbec nerozumí. Motory už jsou tak nějak na svém limitu. Takže výrobci hledají různé kličky, aby dostali pro svoje motory homologaci.
A pro takové auto musíte používat asi tak 4x dražší baterii. Obyčejná vám tam během chvilky odejde.
Něco ke studiu třeba zde
http://www.cimbu.cz/index.php?page=whol ... ze&item=36
Jen se nabízí otázka, když už se automobilky trápili s nějakým algoritmem pro inteligentní alternátor, proč tam rovnou nedali lifepo nebo li-ion, kterým by tenhle režim nevadil.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Jestli mas VW tak u nas kazdy 2 roky.kvako1 píše:tak proto nam odešlo už v 5 nových autech baterka, rok provozu a baterie ko...
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Protoze by vozidlo bylo lehci a baterie by celej ten kram prezila )))))dracekvo píše:Ano, to je normální kvůli emisím.
Může se vám taky stát, že domu přijedete s více vybitou baterií než před jízdou, protože auto si řídí dobíjení podle svého, aby ušetřilo pár ml benzínu a splnilo tak přísné limity CO2.
Stačí si dohledat něco o systému inteligentního dobíjení.
A může za to nesmysl v podobě regulace CO2 z rukou lidí, kteří tomu vůbec nerozumí. Motory už jsou tak nějak na svém limitu. Takže výrobci hledají různé kličky, aby dostali pro svoje motory homologaci.
A pro takové auto musíte používat asi tak 4x dražší baterii. Obyčejná vám tam během chvilky odejde.
Něco ke studiu třeba zde
http://www.cimbu.cz/index.php?page=whol ... ze&item=36
Jen se nabízí otázka, když už se automobilky trápili s nějakým algoritmem pro inteligentní alternátor, proč tam rovnou nedali lifepo nebo li-ion, kterým by tenhle režim nevadil.
A jeste az zjisti jak snizit dalsi CO2 treba tim, ze posadka na celou cestu zadrzi dech
Naposledy upravil(a) NOPARasito dne pon bře 25, 2019 8:20 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
"....proč tam rovnou nedali lifepo nebo li-ion, kterým by tenhle režim nevadil...."
Myslím, že môžu byť dôvody hneď 3 :
1/ Nízke teploty v zime.
2/ Potreba nových nabíjačiek v servisoch.
3/ Vyššia cena.
Myslím, že môžu byť dôvody hneď 3 :
1/ Nízke teploty v zime.
2/ Potreba nových nabíjačiek v servisoch.
3/ Vyššia cena.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Jo tohle se vim proto mam stare vehykl.co zere sice 12l/100km, ale porad. To vyprodukuje min.bordelu nez kdybych ho 4x vymenil za vic eko model
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Ahojte,
mna toto naozaj zaujima nakolko:
Doma je BMW 1 118d uz ma 8 rokov-jazdi na nom mama kratke trasy, start stop aktivny a cuduj sa svete baterka stale povodna. Rocny najazd 10k km
Mal som VW GOLF 1,6TDi, A7, 6 rokov baterka bez problemov a chalan ktory na nom jazdi dnes stale bez vymeny baterky. Rocny najazd 20-25k km.
Takze ja uz naozaj nerozumiem preco niekomu pri start stop systeme baterky odchadzaju a niekomu nie. Ci to nie je aj tym ako sa k tomu postavia automobilky. To len na zamyslenie.
mna toto naozaj zaujima nakolko:
Doma je BMW 1 118d uz ma 8 rokov-jazdi na nom mama kratke trasy, start stop aktivny a cuduj sa svete baterka stale povodna. Rocny najazd 10k km
Mal som VW GOLF 1,6TDi, A7, 6 rokov baterka bez problemov a chalan ktory na nom jazdi dnes stale bez vymeny baterky. Rocny najazd 20-25k km.
Takze ja uz naozaj nerozumiem preco niekomu pri start stop systeme baterky odchadzaju a niekomu nie. Ci to nie je aj tym ako sa k tomu postavia automobilky. To len na zamyslenie.
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Menej bordelu iba z pohladu velkosti castic ktore vdychujeme vsetci. Inak katastrofa. Okrem toho 12l/100 je 120kWh po prepocte, takze ty minies 120kWh a moderne auto 50kWh, elektromobil 15kWh. A sme doma .dumi píše:Jo tohle se vim proto mam stare vehykl.co zere sice 12l/100km, ale porad. To vyprodukuje min.bordelu nez kdybych ho 4x vymenil za vic eko model
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Na tomto pekne vidiet ako spravilo to, ze i napriektomu ze nie je start/stop system tlacia tam viac ako treba a to len preto aby si si dosiel po novu baterku a niekto mal vyhovorku ze je to kvoli EU normam. proste "Kurvitko".fugas píše:Zdravím.
Zjistil jsem zajímavou věc.Moderní auta, konkrétně PSA (nevím jak jinde) udržují akumulátor na 12,2V.Na 15V dobíjí pouze při brždění motorem.Prý to vypuklo se start/stop systémem a mají to i auta bez tohoto systému.
Dá se to ale softvérově odstranit.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Chces rict ze je lepsi kazdych 5 let vymenit auto za ekologictejsi ktery produkuje mikrocastice miato pouzivani jiz vyrobenyho ktery ma.akorat vic co2 ale bez tech mikrocastic.protoze to.je starej poctivej benzin s turbem bez primovstriku?mozeg píše:Menej bordelu iba z pohladu velkosti castic ktore vdychujeme vsetci. Inak katastrofa. Okrem toho 12l/100 je 120kWh po prepocte, takze ty minies 120kWh a moderne auto 50kWh, elektromobil 15kWh. A sme doma .dumi píše:Jo tohle se vim proto mam stare vehykl.co zere sice 12l/100km, ale porad. To vyprodukuje min.bordelu nez kdybych ho 4x vymenil za vic eko model
To snad nemyslis vazne a.to.auto vyrobili martani bez emisi. Natezili suroviny taky
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Pokud bych znal vstupní proměnné, tak se to nechá přesně spočítat, jestli to má cenu, nebo ne.
Stačí vědět kolik km najezdíš ročně.
Stačí vědět kolik km najezdíš ročně.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
vim.ja? niksy sem.to.nescital. musel.bych obihat 4 tachometry
odhaduju do 40t km za rok v souctu. Ale.v.tom.pripade bude spotreba prumerna nizsi.
Ono z tech starejch benzinu toho zas tolik.nelita. narozdil.od nafty, ktera patri do kamen
odhaduju do 40t km za rok v souctu. Ale.v.tom.pripade bude spotreba prumerna nizsi.
Ono z tech starejch benzinu toho zas tolik.nelita. narozdil.od nafty, ktera patri do kamen
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Na to len jedno zdroje su obmedzene a ano veci vyrobene zo zdrojov sa musia vyuzit ako sa len da ale:dumi píše:Chces rict ze je lepsi kazdych 5 let vymenit auto za ekologictejsi ktery produkuje mikrocastice miato pouzivani jiz vyrobenyho ktery ma.akorat vic co2 ale bez tech mikrocastic.protoze to.je starej poctivej benzin s turbem bez primovstriku?mozeg píše:Menej bordelu iba z pohladu velkosti castic ktore vdychujeme vsetci. Inak katastrofa. Okrem toho 12l/100 je 120kWh po prepocte, takze ty minies 120kWh a moderne auto 50kWh, elektromobil 15kWh. A sme doma .dumi píše:Jo tohle se vim proto mam stare vehykl.co zere sice 12l/100km, ale porad. To vyprodukuje min.bordelu nez kdybych ho 4x vymenil za vic eko model
To snad nemyslis vazne a.to.auto vyrobili martani bez emisi. Natezili suroviny taky
Ak tvoje auto spaluje podstatne viac ako moderne a sposobuje dychacie problemy, ktore treba riesit/liecit a CO2 bude stat 100€/tona (tak to bolo planovane) zrazu ti bude ekonomicky vychadzat ze je lepsie napriek zdrojom tvoje auto zosrotovat a aspon to co sa da zrecyklovat a kupit nove. Ja len hovorim ze lepsie ako spalit tvojich 12l v aute je ich spalit v elektrarni (jeden komin/jeden filter pod kontrolou) a nasledne pouzit v aute. Ale tiez si myslim ze diesel do osobneho auta je hlupost, uz len z pohladu vyroby/vyvoja a dodrziavania noriem, toboz chcenia od niekoho kto si kupi staru "popelnicu" z DE aby si zaplatil vymenu filtra pevnych castic za 700€. Vsetko je o ludoch.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
pro.me.jsou to rodinni prislusnici, konicek a milacci. Rozhodne se jich nebudu zbavovat
I ldyz nam to znacne komplikujou ale my se nedame
I ldyz nam to znacne komplikujou ale my se nedame
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Ano Zivot je o pocitoch!dumi píše:pro.me.jsou to rodinni prislusnici, konicek a milacci. Rozhodne se jich nebudu zbavovat
I ldyz nam to znacne komplikujou ale my se nedame
Maj si kludne konicka ktory zerie 12l/100km preco nie ale zaplat za vybrodukovane CO2 a health care. . V zapadnej Europe system takto funguje a vyzbierane prostriedky putuju na obnovitelne zdroje a zdravotnictvo a samozrejme celkovo na lepsie zivotne prostredie.
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Zkus si někde dohledat jaká je stopa uhlíková za tou výrobou nového auta a zjistíš že jezdit dalších 10let se starým autem je stále ekologičtější. Několikrát počítali i rozdíl v elektroautu a normálním a ve výsledku to taková sláva není
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Ano tento nazor zastavam take, moje auta maji 20 let. za tu dobu bych mel vystridat podle moderni predstavy treba 4. tolik emisi nikdy to auto nevyprodukuje za celou dobu provozudiablo007 píše:Zkus si někde dohledat jaká je stopa uhlíková za tou výrobou nového auta a zjistíš že jezdit dalších 10let se starým autem je stále ekologičtější. Několikrát počítali i rozdíl v elektroautu a normálním a ve výsledku to taková sláva není
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Vsak to taky delam ve spotrebni dani na benzinumozeg píše:.... ale zaplat za vybrodukovane CO2 a health care. .
EDIT: a nedelej si iluze co lita z tech novejch primovstrikovanejch benzinu, stejnej bordel jako z naftaku bez DPF.
Precti si neco o spalovani kapalnych paliv ve forme airosolu a kapaliny a pochopis
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Nevěřím, že nějaké další poplatky za emise, které by jako měly jít do zdravotnictví mají smysl. Je stejný případ jako zde:
Dálniční známka
Tvrzení: za peníze z výběru postavíme nové dálnice
Realita: chacha
Silniční daň
Tvrzení: za peníze z výběru postavíme nové dálnice
Realita: chacha
Mýto
Tvrzení: za peníze z výběru postavíme nové dálnice
Realita: chacha
Ne. Je prostě úplně jedno, kolik peněz se do státu nasype. Vše skončí v černé díře.
Používání ekologických dopravních prostředků musí být motivační samo o sobě, ne nějakou daní nebo restrikcí. Pokud něco dává smysl, lidi to velice rychle zjistí a využijí.
Dálniční známka
Tvrzení: za peníze z výběru postavíme nové dálnice
Realita: chacha
Silniční daň
Tvrzení: za peníze z výběru postavíme nové dálnice
Realita: chacha
Mýto
Tvrzení: za peníze z výběru postavíme nové dálnice
Realita: chacha
Ne. Je prostě úplně jedno, kolik peněz se do státu nasype. Vše skončí v černé díře.
Používání ekologických dopravních prostředků musí být motivační samo o sobě, ne nějakou daní nebo restrikcí. Pokud něco dává smysl, lidi to velice rychle zjistí a využijí.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 69 Odpovědi
- 6649 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kuli
-
- 8 Odpovědi
- 1573 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od pezizka
-
- 0 Odpovědi
- 671 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Vaclavka
-
- 8 Odpovědi
- 1801 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od vla
-
- 6 Odpovědi
- 1368 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od abrams