Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Za současného stavu technologie a infrastruktury je elektromobil vhodný do města (ideálně má-li jeho majitel podzemní garážové stání s nabíječkou). Případně na dojíždění z blízkého satelitu. Když ho člověk nebude trápit, může se v těchto případech i ekonomicky vyplatit, a to včetně sečtení všech investičních i provozních nákladů. Plnohodnotná náhrada osobního automobilu to ale v prostředí ČR a východní evropy pořád není.
Jsem fanda, ale nalejme si čistého vína - jakmile dojde k širšímu rozmachu elektromobility, dojde ke zdražení el.energie či k zavedení nových daní. Z dlouhodobého hlediska tedy provozování elektromobilu místo ropáka nebude představovat žádnou, nebo jen minimální ekonomickou výhodu. Podobně jako je to dnes u poměrů benzín, diesel, lpg, ethanol. Ačkoliv náklady na výrobu a distribuci těchto paliv se liší velmi, tak konečné spotřebitelské náklady na ujetý Km se začínají stále více srovnávat.
Je to stejné jako s úspornýma a LED žárovkama. Skoro každá domácnost už má dnes v lustrech LEDky místo tepelných koulí, že by však ČEZ hlásil pokles zisků, to vidět není.
Jsem fanda, ale nalejme si čistého vína - jakmile dojde k širšímu rozmachu elektromobility, dojde ke zdražení el.energie či k zavedení nových daní. Z dlouhodobého hlediska tedy provozování elektromobilu místo ropáka nebude představovat žádnou, nebo jen minimální ekonomickou výhodu. Podobně jako je to dnes u poměrů benzín, diesel, lpg, ethanol. Ačkoliv náklady na výrobu a distribuci těchto paliv se liší velmi, tak konečné spotřebitelské náklady na ujetý Km se začínají stále více srovnávat.
Je to stejné jako s úspornýma a LED žárovkama. Skoro každá domácnost už má dnes v lustrech LEDky místo tepelných koulí, že by však ČEZ hlásil pokles zisků, to vidět není.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
V prvni casti prispevku mohu souhlasit jen castecne a to, ze v CR je zatim ve srovnani se zbytkem EU mizerne pokryti nabijech stanic. Nicmene jiz dnes je pokryti nabijecek pouzitelne.youda píše:Za současného stavu technologie a infrastruktury je elektromobil vhodný do města (ideálně má-li jeho majitel podzemní garážové stání s nabíječkou). Případně na dojíždění z blízkého satelitu. Když ho člověk nebude trápit, může se v těchto případech i ekonomicky vyplatit, a to včetně sečtení všech investičních i provozních nákladů. Plnohodnotná náhrada osobního automobilu to ale v prostředí ČR a východní evropy pořád není.
Jsem fanda, ale nalejme si čistého vína - jakmile dojde k širšímu rozmachu elektromobility, dojde ke zdražení el.energie či k zavedení nových daní. Z dlouhodobého hlediska tedy provozování elektromobilu místo ropáka nebude představovat žádnou, nebo jen minimální ekonomickou výhodu. Podobně jako je to dnes u poměrů benzín, diesel, lpg, ethanol. Ačkoliv náklady na výrobu a distribuci těchto paliv se liší velmi, tak konečné spotřebitelské náklady na ujetý Km se začínají stále více srovnávat.
Je to stejné jako s úspornýma a LED žárovkama. Skoro každá domácnost už má dnes v lustrech LEDky místo tepelných koulí, že by však ČEZ hlásil pokles zisků, to vidět není.
Nalejme si cisteho vina, pokud vezmu EV rekneme kolem roku 2015, neni problem dojezd kolem 130-150km, pokud vezmu EV, ktere jsou v dnesni dobe na trhu, jsme na dojezdu 200km+. A nyni se zeptam, kolik cest mate za mesic vice jak 150km jednim smerem? Ja treba najezdim rocne kolem 40t km a 95% cest je do 120km myslim, ze podobne to ma nejmene 80% populace. Dale, pokud jedete vice jak 150km, jaky je problem se stavet na kafe cestou a stravit 30 minut na nabijecce? Osobne v tomto nevidim zadny problem.
Dalsi veci je kombinace EV a FVE, to je idealni stav.
To zasadni pro vyuzivani EV snad neni uspora, to je jen pekny bonus pro uzivatele. To zasadni pro vyuzivani EV je male emize , prasnost a hluk ve mestech. Ochrana zivotniho prostredi, pro budoucnost nasich potomku.
FVE stejne jako EV v podstate nema navratnost. Ale pokud se budete ohlizet jen na ekonomickou stranku veci, tak se zeptam otazkou. Jakou ma navratnost, kdyz si koupite cmouda na benzin nebo naftu napr. za 500t ? Zadnou, pokud chcete jezdit levneni, jezdete vlakem
Nechapu Vasi poznamku k LED zarovkam. Vy jste si snad kupoval LED zarovky aby jste snizil CEZu a ostatnim zisk? OMG
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
To jsou pořád stejné argumenty dokola ,tisíckrát vyřčeny.O účinnosti přeměny ,o složitosti konstrukce o dojezdu milion km na jedno tankování i když tchýni mám vedle ve vesnici a do práce 20km....Kdo chce si to pořídí.Je jasné že se jedná hlavně o nadšence ,kde využití FVE je nasnadě.Běžný spotřebitel ať si koupí Škoda Komiq s motorem 1,2 se 150k a vylhanou spotřebou.Operativně si ho olizuje a mne si ruce ,jak je to výhodné.Už jsem se potýkal i s diskutérem ,který si někde v Blesku přečetl ,že FV panel za svoji životnost nepokryje energeticky svou vlastní výrobu
Masové využití EV není možné ze dne na den ,ale jeho výhody před spalovákem značně převyšují nevýhody.Články ,jejichž autor ani netuší ,že elektromobil rekuperuje a chtěl by tam montovat brzdy snad z kamionu...No proboha!
Masové využití EV není možné ze dne na den ,ale jeho výhody před spalovákem značně převyšují nevýhody.Články ,jejichž autor ani netuší ,že elektromobil rekuperuje a chtěl by tam montovat brzdy snad z kamionu...No proboha!
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3945
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Elektricka / hybridni auta
Kombinace s FV je zajímavá jen v některých málo obvyklých případech. Řada lidí auto používá denně k dopravě do zaměstnání. Pokud ráno auto odjede a vrací se navečer, tak ho stejně z FV nenabiju.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Proto vsichni zde pritomni maji FV s aby mohli dobijet i pres nocrva píše:Kombinace s FV je zajímavá jen v některých málo obvyklých případech. Řada lidí auto používá denně k dopravě do zaměstnání. Pokud ráno auto odjede a vrací se navečer, tak ho stejně z FV nenabiju.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 2522
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Ano, pokud dojde na danění před nebo po zavedení elektromobilyty, nakonec vždy koncový uživatel vše zaplatí více než nyní při pohonu benzin nebo diesel. Oto tu jde. Nejde tu o ekologii, nejde tu o zdroje ropy, jde tu o nový byznys na politické úrovni s najivitou obyvatelstva. Pokud národ najivní nebude, zdani natvrdo věc tak, aby se věc rozběhla začala rychleji a více vydělávat. A medaile za pokrok si rozdají hned po utichnutí davu který byl proti.youda píše:
Jsem fanda, ale nalejme si čistého vína - jakmile dojde k širšímu rozmachu elektromobility, dojde ke zdražení el.energie či k zavedení nových daní. Z dlouhodobého hlediska tedy provozování elektromobilu místo ropáka nebude představovat žádnou, nebo jen minimální ekonomickou výhodu. Podobně jako je to dnes u poměrů benzín, diesel, lpg, ethanol. Ačkoliv náklady na výrobu a distribuci těchto paliv se liší velmi, tak konečné spotřebitelské náklady na ujetý Km se začínají stále více srovnávat.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
To že euto nenabijem z FVE je problém právny, lebo ja možem z FVE dodávať 5 kW
do DS a moje euto sa može 5 kW nabíjať na parkovisku v práci.
Pri 100 km, potrebujem pri 5 kW cca. 3 hod nabíjania, ale dá sa ísť domov
aj úsporne a to mi potom stačí len 2 hod. nab. v práci.
Pozrite si, ako je s eutami v Nórsku, či napr. na Ukrajine.
https://www.theguardian.com/environment ... tion-shift
Po roku 2030, zákaz smradľavých áut:
https://www.theguardian.com/environment ... n-alliance
Ak sa bude napr. 30 % energie robiť z panelov, tak prečo by malo dojsť k zdraženiu o 5 rokov ?
To panely, ktoré dnes stoja 100 €, budú stáť 200 € ?
Ak každých 10 r. ide cena bateriek napolovicu, resp. zvyšuje sa energia/výkon na kg/liter 2x,
tak prečo by mal byť problém v baterkách ?
Ak stále prichádzajú nové objavy, tak prečo pochybovať o tom, či tu o 15 r. bude oveľa
lepšia technológia, ako v produkcii, tak distribúcii, tak uskladnení energie ?
Už dnes, ak by sme pokryli panelmi 2000x2000 km, tak máme pokrytú celú spotrebu Zeme,
od transportu, priemyslu, cez produkciu potravín, osobnú dopravu, až po domácnosti.
do DS a moje euto sa može 5 kW nabíjať na parkovisku v práci.
Pri 100 km, potrebujem pri 5 kW cca. 3 hod nabíjania, ale dá sa ísť domov
aj úsporne a to mi potom stačí len 2 hod. nab. v práci.
Pozrite si, ako je s eutami v Nórsku, či napr. na Ukrajine.
https://www.theguardian.com/environment ... tion-shift
Po roku 2030, zákaz smradľavých áut:
https://www.theguardian.com/environment ... n-alliance
Ak sa bude napr. 30 % energie robiť z panelov, tak prečo by malo dojsť k zdraženiu o 5 rokov ?
To panely, ktoré dnes stoja 100 €, budú stáť 200 € ?
Ak každých 10 r. ide cena bateriek napolovicu, resp. zvyšuje sa energia/výkon na kg/liter 2x,
tak prečo by mal byť problém v baterkách ?
Ak stále prichádzajú nové objavy, tak prečo pochybovať o tom, či tu o 15 r. bude oveľa
lepšia technológia, ako v produkcii, tak distribúcii, tak uskladnení energie ?
Už dnes, ak by sme pokryli panelmi 2000x2000 km, tak máme pokrytú celú spotrebu Zeme,
od transportu, priemyslu, cez produkciu potravín, osobnú dopravu, až po domácnosti.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Na strane 21 tohto vlakna som dal maly report o e-mobilite v Norsku spred troch rokov. Za tri roky az tak velky progres nevidno, povedal by som.
Ale tato bohata krajina ma obrovske moznosti. Stredna hornata cast ma neuveritelne vodne zdroje, VN rozvody najdete aj vo vyskach, kde by ste to necakali. Urcite je Norsko jedna z destinacii, ktore potiahnu uzivanie elektromobilov dopredu. Na dalekom severe to nie je tak jednoduche, ale mestske a primestske oblasti budu rozhodujuce.
Ale tato bohata krajina ma obrovske moznosti. Stredna hornata cast ma neuveritelne vodne zdroje, VN rozvody najdete aj vo vyskach, kde by ste to necakali. Urcite je Norsko jedna z destinacii, ktore potiahnu uzivanie elektromobilov dopredu. Na dalekom severe to nie je tak jednoduche, ale mestske a primestske oblasti budu rozhodujuce.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
No ak by sa predávali eutá u nás tak, ako v Nórsku, tak veľa ľudí by malo kvalitnejší vzduch.
Ak by sme mali sieť rýchlonabíjačiek, ako sieť čerpačiek paliva, tak bežne by človeku
stačila nákupná taška, schopná dojazdu 100 km v zime.
Taká nákupná taška s 20 kWh baterkou určite nepotrebuje toľko energie,
ako vačšie euto so 40 či 80 kWh baterkou, ergo je výrazne ľahšie => nižšia spotreba,
menší motor, ľahšia baterka, ľahšie euto.
No a ak by štát investoval do siete nabíjačiek, do podpory FVE, do podpory eut,
tak by sa to aj pohlo dopredu, lebo by taká nákupná taška bola ekonomicky
výhodnejšia, ako bežné auto na benzín, lebo ak si zoberieme účinnosť spaľ.
motora a úč. baterky + nabíjačky + elektromotor, tak ak vyrobíme el. ekologicky,
tak prečo zaťažovať ľudí karcinogénmi, prachom z bŕzd, keď to nie je nutné ?
V zahraničí sú už cesty, kde aj osobné aj nákladné eutá, možu za jazdy dobíjať baterku.
Keď to iní robia, prečo my sme 100 r. za opicami ? Prečo neaplikujeme riešenia,
aby sme my boli vzorom v EU a aby sa od nás chodili Nóri či Íri učiť ?
Ak by sme mali sieť rýchlonabíjačiek, ako sieť čerpačiek paliva, tak bežne by človeku
stačila nákupná taška, schopná dojazdu 100 km v zime.
Taká nákupná taška s 20 kWh baterkou určite nepotrebuje toľko energie,
ako vačšie euto so 40 či 80 kWh baterkou, ergo je výrazne ľahšie => nižšia spotreba,
menší motor, ľahšia baterka, ľahšie euto.
No a ak by štát investoval do siete nabíjačiek, do podpory FVE, do podpory eut,
tak by sa to aj pohlo dopredu, lebo by taká nákupná taška bola ekonomicky
výhodnejšia, ako bežné auto na benzín, lebo ak si zoberieme účinnosť spaľ.
motora a úč. baterky + nabíjačky + elektromotor, tak ak vyrobíme el. ekologicky,
tak prečo zaťažovať ľudí karcinogénmi, prachom z bŕzd, keď to nie je nutné ?
V zahraničí sú už cesty, kde aj osobné aj nákladné eutá, možu za jazdy dobíjať baterku.
Keď to iní robia, prečo my sme 100 r. za opicami ? Prečo neaplikujeme riešenia,
aby sme my boli vzorom v EU a aby sa od nás chodili Nóri či Íri učiť ?
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Spravna otazka, no odpoved asi take nebude slozita. Protoze zijeme v zaprdene CR, kde hlavni priorita pro urcitou zajmovou skupinu lidi je produkce repky a vyroba biopaliv.rottenkiwi píše:V zahraničí sú už cesty, kde aj osobné aj nákladné eutá, možu za jazdy dobíjať baterku.
Keď to iní robia, prečo my sme 100 r. za opicami ? Prečo neaplikujeme riešenia,
aby sme my boli vzorom v EU a aby sa od nás chodili Nóri či Íri učiť ?
Mozna chyba se stalo jiz v roce 1918, kdy doslo k rozpadu R-U monarchie
Myslim, ze ve vsech zemich kolem to funguje lepe nez tu v CZ. Staci jen zavitat pres hranice
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Zdravím Vás Mikeli,Mikel píše:V prvni casti prispevku mohu souhlasit jen castecne a to, ze v CR je zatim ve srovnani se zbytkem EU mizerne pokryti nabijech stanic. Nicmene jiz dnes je pokryti nabijecek pouzitelne.youda píše:Za současného stavu technologie a infrastruktury je elektromobil vhodný do města (ideálně má-li jeho majitel podzemní garážové stání s nabíječkou). Případně na dojíždění z blízkého satelitu. Když ho člověk nebude trápit, může se v těchto případech i ekonomicky vyplatit, a to včetně sečtení všech investičních i provozních nákladů. Plnohodnotná náhrada osobního automobilu to ale v prostředí ČR a východní evropy pořád není.
Jsem fanda, ale nalejme si čistého vína - jakmile dojde k širšímu rozmachu elektromobility, dojde ke zdražení el.energie či k zavedení nových daní. Z dlouhodobého hlediska tedy provozování elektromobilu místo ropáka nebude představovat žádnou, nebo jen minimální ekonomickou výhodu. Podobně jako je to dnes u poměrů benzín, diesel, lpg, ethanol. Ačkoliv náklady na výrobu a distribuci těchto paliv se liší velmi, tak konečné spotřebitelské náklady na ujetý Km se začínají stále více srovnávat.
Je to stejné jako s úspornýma a LED žárovkama. Skoro každá domácnost už má dnes v lustrech LEDky místo tepelných koulí, že by však ČEZ hlásil pokles zisků, to vidět není.
Nalejme si cisteho vina, pokud vezmu EV rekneme kolem roku 2015, neni problem dojezd kolem 130-150km, pokud vezmu EV, ktere jsou v dnesni dobe na trhu, jsme na dojezdu 200km+. A nyni se zeptam, kolik cest mate za mesic vice jak 150km jednim smerem? Ja treba najezdim rocne kolem 40t km a 95% cest je do 120km myslim, ze podobne to ma nejmene 80% populace. Dale, pokud jedete vice jak 150km, jaky je problem se stavet na kafe cestou a stravit 30 minut na nabijecce? Osobne v tomto nevidim zadny problem.
Dalsi veci je kombinace EV a FVE, to je idealni stav.
To zasadni pro vyuzivani EV snad neni uspora, to je jen pekny bonus pro uzivatele. To zasadni pro vyuzivani EV je male emize , prasnost a hluk ve mestech. Ochrana zivotniho prostredi, pro budoucnost nasich potomku.
FVE stejne jako EV v podstate nema navratnost. Ale pokud se budete ohlizet jen na ekonomickou stranku veci, tak se zeptam otazkou. Jakou ma navratnost, kdyz si koupite cmouda na benzin nebo naftu napr. za 500t ? Zadnou, pokud chcete jezdit levneni, jezdete vlakem
Nechapu Vasi poznamku k LED zarovkam. Vy jste si snad kupoval LED zarovky aby jste snizil CEZu a ostatnim zisk? OMG
pokud se neurazíte, tak navrhuji tykání, na odborných internetových fórech, mezi které počítám i MyPower.cz, je to celkem standard.
Najezdím více než 120tkm ročně k zákazníkům po celé ČR a SK. Občas mám meeting v DE, AT. Co je dále letím, ač nerad. Každé auto mi vydrží 3 roky, všechna jsou na operativní leasing. Uvažoval jsem nad pořízením Tesly Model S a to hlavně proto, že je to první lidový elektromobil, u kterého výrobce zvolil rozumný design, dojezd a zábavné jízdní vlastnosti. Nejsem dobrý řidič, řídím ale rád. Líbí se mi zatáčky, akcelerace, přetížení. Zároveň jsem ale nadstandardně ohleduplný k chodcům a ostatním účastníkům provozu. Přesto do Tesly zatím nejdu. Operativní leasing elektromobilu vycházel mnohem dráž, než běžného auta. Asi ten problém s nejasnou zůstatkovou hodnotou. Mám trochu strach z životnosti baterek a také se bojím, že bych musel precizněji plánovat kudy pojedu, kde budu/nebudu stát v koloně atd. Aktuálně plánuji cesty podle svého kalendáře a potřeb zákazníků. Kdybych do toho přidal ještě vazbu na hledání SuperChargeru v Kadani, Novém Boru a Veverské Bítýšce, asi bych se zbláznil. Již teď se domů často vracím v 8-9h večer. Vstávám v 6 ráno. Pokud bych se měl vrátit ještě o hodinu později, bude to o zdraví.
Elektromobil si určitě pořídím, ale až poté co:
- bude hustá síť nabíječek v ČR, DE, AT
- s dostatečným počtem stojanů na každé nabíječce (aby nemusel čekat v pořadí)
- rozumná cena operativního leasingu na 3 roky
To, že cena za ujetý kilometr bude ve finále úplně stejná jako u ropáka, je mi jasné a vůbec mi to nevadí. Auto mne živí a jeho provoz ve finále platí zákazníci. Budu jezdit i když bude litr benzínu stát 50 nebo 100kč. Pokud se zvedne cena vstupů mně i mým konkurentům, všichni zdražíme svou práci.
Domácí nabíjení z FVE je ideální stav. Bohužel, přetlačovat 100kWh ze střechy do AKU, a poté zase 100kWh z AKU do Tesly klade vysoké nároky na čas, zatěžuje elektroniku a cykluje baterie. Popravdě, většinou by stačilo dobít z FVE i jen 50kWh, ale i to je (dle mého skromného názoru) na noční přetlačování z AKU příliš.
Co se týče mojí poznámky k LED žárovkám: Je mi líto, že nebyla pochopena. Chtěl jsem tím vyjádřit, že mnoho lidí uvažuje o koupi elektromobilu právě díky mediální masáži, která je zaměřena na ekonomickou stránku věci. Ta ekologická je občas zmíněna také, ovšem ne tak důrazně, neboť u ní je velmi snadné dokázat, že zatímco benzíňák má svůj komín tady, tak Tesla v Tušimicích. Nákupy zelené energie nejsou řešením, dokud takových zdrojů nebude podstatná většina. Do té doby je to pouze byznys na stejném základu jako emisní povolenky. Ikdyby jsme všechny žárovky v ČR odvezli na skládku a nahradili je LEDkami, ikdyby sme všechny elektrospotřebiče C nahradili za A++++, tak během krátké doby se náš účet za elektřinu vyšplhá na stejnou hodnotu jako dříve. Infrastruktura byla jednou vybudována, je provozována a investiční plány se musí plnit. Monopolní výrobce elektřiny nedovolí nic, co by dlouhodobě snížilo jeho zisk. OMG
PS: Jak jsem již psal někde výše, elektromobilitě fandím a určitě je to budoucnost. Již nyní je elektromobil výborná volba jako druhé auto do rodiny, na nákupy nebo krátké dojíždění do práce. Nic ale není černobílé. Proto je dobré se občas zastavit, poslechnout si názory jiných a pak provést analýzu ve vztahu k vlastní situaci.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Postavit auto do garáže a dobít jej z "domácích zdrojů" není otázka technická, ale cenová. Není asi komplikované mít jednu zásuvku na DS a hned vedle druhou na onen domácí zdroj a podle nějakého vyhodnocení "to" do jedné zastrčit.youda píše:........... Bohužel, přetlačovat 100kWh ze střechy do AKU, a poté zase 100kWh z AKU do.........
I jistič 3x25A těch potřebných 100kWh za noc dá.
Současná cena tento režim vcelku úspěšně nedovoluje.
Pokud cena baterek vskutku poklesne, případně budeme moci použít baterku z předešlého eAuta, určitě budou vyvinuta zařízení jež toto umožní, pak je to jen jen běžná rutina a schopnost zajistit dostatek zdrojů, potažmo panelů.
Tím vyvstane druhý vcelku závažný problém, co v zimně kdy vlastní zdroje nebudou zcela jistě stačit. DS bude muset dodat toto množství energie v NEsvitu a co bude dělat při svitu.
Bez "nějaké" změny v přístupu v cenové regulaci odběru to asi nepůjde. Zatím se hodně mluví o smart cokoli, ale funkční řešení jsem zatím nikde ani náznakem nezaznamenal.
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Ahoj,youda píše:
Zdravím Vás Mikeli,
pokud se neurazíte, tak navrhuji tykání, na odborných internetových fórech, mezi které počítám i MyPower.cz, je to celkem standard.
Najezdím více než 120tkm ročně k zákazníkům po celé ČR a SK. Občas mám meeting v DE, AT. Co je dále letím, ač nerad. Každé auto mi vydrží 3 roky, všechna jsou na operativní leasing. Uvažoval jsem nad pořízením Tesly Model S a to hlavně proto, že je to první lidový elektromobil, u kterého výrobce zvolil rozumný design, dojezd a zábavné jízdní vlastnosti.
Elektromobil si určitě pořídím, ale až poté co:
- bude hustá síť nabíječek v ČR, DE, AT
- s dostatečným počtem stojanů na každé nabíječce (aby nemusel čekat v pořadí)
- rozumná cena operativního leasingu na 3 roky
tak ve tvem pripade patris do skupiny onech 20% lidi o ktere jsem psal a kteri najezdi vice km.
Jinak co se tyce nabijecek, tak vidim problem zejmena a snad pouze v CZ. Pokud se podivas do DE nebo do AT, je tam nabijecek mraky. Na dalnicich a ve mestech rychlonabijecky a pak pomalu v kazde vesnici 11 nebo 22KW nabijecky.
Jen Viden mela v lonskem roce pres 500 nabijecich stanic a do konce roku 2019 ma vybudovat dalsich 1000 nabijecich stanic 11kW. Tak v zahranici nabijeni clovek opravdu resit nepotrebuje hledani nabijeci stanice. CR je ale kapitola sama pro sebe. D5 z Prahy na Rozvadov ma teprvne od dubna prvni nabijeci stanici u Nyran (EON ) zatim v testovacim provozu zdarma.
Morava je v tomto smeru celkem pouzitelna, problem jsou zapadni a jizni cechy. Nastesti jsou to male regiony
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Problem s uskladneni vyroby elektriny by mohlo prijit brzo. Pokud EON spusti v CZ projekt virtualnbi baterie, ktery uz bezi v DE tak nebude problem za nejaky mesicni poplatek se nasyslit pres leto elektrinu na cely rok ( pokud naopak bude dostatek panelu pro vyrobu ). No a tim se opet vracime k tomu, ze jsem bohuzel v CZ a opet plati to, co funguje v okolnich statech, tak tu v CZ nefungujestřídač_N píše:Postavit auto do garáže a dobít jej z "domácích zdrojů" není otázka technická, ale cenová. Není asi komplikované mít jednu zásuvku na DS a hned vedle druhou na onen domácí zdroj a podle nějakého vyhodnocení "to" do jedné zastrčit.
I jistič 3x25A těch potřebných 100kWh za noc dá.
Současná cena tento režim vcelku úspěšně nedovoluje.
Pokud cena baterek vskutku poklesne, případně budeme moci použít baterku z předešlého eAuta, určitě budou vyvinuta zařízení jež toto umožní, pak je to jen jen běžná rutina a schopnost zajistit dostatek zdrojů, potažmo panelů.
Tím vyvstane druhý vcelku závažný problém, co v zimně kdy vlastní zdroje nebudou zcela jistě stačit. DS bude muset dodat toto množství energie v NEsvitu a co bude dělat při svitu.
Bez "nějaké" změny v přístupu v cenové regulaci odběru to asi nepůjde. Zatím se hodně mluví o smart cokoli, ale funkční řešení jsem zatím nikde ani náznakem nezaznamenal.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Ahoj chlapi,
ano je to tak - ČR, ČEZ, EON a PRE jsou prostě extrém ve všem. Jakýkoliv dobrý nápad, ať už ekologický nebo úsporný, dokáže toto kvarteto vždycky překopat ve svůj prospěch.
Bohužel, do budoucna si širší adopce elektromobility vynutí zvýšení cen el.energie. Dovedu si představit, že nějaká "chytrá hlava" přijde s předplatným a cenovými pásmy, podobně jako je tomu s tarify a volnými minutami u GSM. Zde se nám krásně otevírá prostor pro kooperaci státu a zbytku kvarteta:
Stát
- na nákup automobilu na fosilní paliva bude uvedena daň, podobně jako je dnes eko-poplatek na převod starých aut.
- na elektromobil bude udělována dotace, podobně jako kotlíkové dotace. Dotace způsobí masivní nákupy elektromobilů obyvatelstvem.
- na odběr elektřiny nad určitou hodnotu bude uvalena nová daň, aby bylo na dotace a také na pokrytí začínajícího výpadku daně z fosilních paliv.
ČEZ
- odběr do určitého množství kWh měsíčně bude v ceně paušálu. Tím se lidem nevyplatí stavět malé FVE, jelikož odpojení od DS stále nebude pro normálního občana s malou FVE reálné a paušál tedy bude muset platit tak jako tak.
- ČEZ bude mít díky tomu zajištěny stabilní zisky.
- odběr energie nad měsíční paušál bude za rozumnou cenu za kWh.
- odběr nad 1MWh měsíčně bude extra drahý, jelikož bude velmi pravděpodobně znamenat nabíjení elektromobilu.
- služba Virtuální Baterie je prvním krokem k zavedení systému paušálů a příplatků. Typický příklad dobrého nápadu otočeného naruby.
Normální občan střední třídy
Bude jezdit elektromobilem, za provoz ve finále zaplatí to samé co dnes za ježdění ropákem.
Ani k elektromobilu se mu nevyplatí stavět FVE, jelikož tak velkou domácí FVE, aby se odpojil od DS a nemusel platit paušál, nedokáže zafinancovat.
Člen MyPower
Bude jezdit elektromobilem.
Postupně si vybuduje takovou domácí FVE, která mu umožní zrušení přípojky k DS. Nebude tedy muset platit ani paušál.
V létě nabíjí doma, pomocí přelévání z levných AKU, jejichž zdrojem budou nabourané elektromobily.
V zimě nabíjí u veřejné nabíječky.
V období tuhé zimy využívá nové vlastnosti elektromobilů - funkce umožňují vylít část energie do domácí AKU.
Nabíjecí stanice
Jelikož cena energie bude vysoká, vyplatí se v této době stavět a provozovat nabíjecí stanice úplně stejně jako dnes benzínky.
Vznikne několik velkých sítí veřejných nabíječek.
ČEZ, EON a PRE budou mít majoritní zastoupení mezi provozovateli.
Pro snížení závislosti na státu je tak do budoucna klíčový levný zdroj kvalitních AKU.
Jakmile výrazně klesne cena baterek, pak už nebudu mít mentální problém stím, že přes den je budu nabíjet a v noci jejich obsah přelévat do elektromobilu. V zimě Teslu zapojím do 3f zásuvky o půl metru vedle v garáži, stím opravdu není problém.
Takové ježdění bude zábava a moc se na tu dobu těším : )
Ostatních občanů střední třídy, kteří nečtou MyPower, je mi líto, ale nedá se nic dělat, žádná úspora se pro ně nekoná. Za právo na život a právo na mobilitu budou platit stejně nebo i více než dnes. Útěchou jim může být fakt, že stát nikdy nedopustí totální zdecimování obyvatelstva. Stát obyvatele potřebuje, ať už ty ekonomicky aktivní, nebo i sociálně závislé. Přežití lehce nad hranicí bídy tedy bude pro všechny občany zajištěno i nadále.
ano je to tak - ČR, ČEZ, EON a PRE jsou prostě extrém ve všem. Jakýkoliv dobrý nápad, ať už ekologický nebo úsporný, dokáže toto kvarteto vždycky překopat ve svůj prospěch.
Bohužel, do budoucna si širší adopce elektromobility vynutí zvýšení cen el.energie. Dovedu si představit, že nějaká "chytrá hlava" přijde s předplatným a cenovými pásmy, podobně jako je tomu s tarify a volnými minutami u GSM. Zde se nám krásně otevírá prostor pro kooperaci státu a zbytku kvarteta:
Stát
- na nákup automobilu na fosilní paliva bude uvedena daň, podobně jako je dnes eko-poplatek na převod starých aut.
- na elektromobil bude udělována dotace, podobně jako kotlíkové dotace. Dotace způsobí masivní nákupy elektromobilů obyvatelstvem.
- na odběr elektřiny nad určitou hodnotu bude uvalena nová daň, aby bylo na dotace a také na pokrytí začínajícího výpadku daně z fosilních paliv.
ČEZ
- odběr do určitého množství kWh měsíčně bude v ceně paušálu. Tím se lidem nevyplatí stavět malé FVE, jelikož odpojení od DS stále nebude pro normálního občana s malou FVE reálné a paušál tedy bude muset platit tak jako tak.
- ČEZ bude mít díky tomu zajištěny stabilní zisky.
- odběr energie nad měsíční paušál bude za rozumnou cenu za kWh.
- odběr nad 1MWh měsíčně bude extra drahý, jelikož bude velmi pravděpodobně znamenat nabíjení elektromobilu.
- služba Virtuální Baterie je prvním krokem k zavedení systému paušálů a příplatků. Typický příklad dobrého nápadu otočeného naruby.
Normální občan střední třídy
Bude jezdit elektromobilem, za provoz ve finále zaplatí to samé co dnes za ježdění ropákem.
Ani k elektromobilu se mu nevyplatí stavět FVE, jelikož tak velkou domácí FVE, aby se odpojil od DS a nemusel platit paušál, nedokáže zafinancovat.
Člen MyPower
Bude jezdit elektromobilem.
Postupně si vybuduje takovou domácí FVE, která mu umožní zrušení přípojky k DS. Nebude tedy muset platit ani paušál.
V létě nabíjí doma, pomocí přelévání z levných AKU, jejichž zdrojem budou nabourané elektromobily.
V zimě nabíjí u veřejné nabíječky.
V období tuhé zimy využívá nové vlastnosti elektromobilů - funkce umožňují vylít část energie do domácí AKU.
Nabíjecí stanice
Jelikož cena energie bude vysoká, vyplatí se v této době stavět a provozovat nabíjecí stanice úplně stejně jako dnes benzínky.
Vznikne několik velkých sítí veřejných nabíječek.
ČEZ, EON a PRE budou mít majoritní zastoupení mezi provozovateli.
Pro snížení závislosti na státu je tak do budoucna klíčový levný zdroj kvalitních AKU.
Jakmile výrazně klesne cena baterek, pak už nebudu mít mentální problém stím, že přes den je budu nabíjet a v noci jejich obsah přelévat do elektromobilu. V zimě Teslu zapojím do 3f zásuvky o půl metru vedle v garáži, stím opravdu není problém.
Takové ježdění bude zábava a moc se na tu dobu těším : )
Ostatních občanů střední třídy, kteří nečtou MyPower, je mi líto, ale nedá se nic dělat, žádná úspora se pro ně nekoná. Za právo na život a právo na mobilitu budou platit stejně nebo i více než dnes. Útěchou jim může být fakt, že stát nikdy nedopustí totální zdecimování obyvatelstva. Stát obyvatele potřebuje, ať už ty ekonomicky aktivní, nebo i sociálně závislé. Přežití lehce nad hranicí bídy tedy bude pro všechny občany zajištěno i nadále.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
To, že to funguje v Německu kde jsou vyšší ceny za EE, neznamená, že to zde zafunguje.Mikel píše:....... Pokud EON spusti v CZ projekt virtualnbi baterie, ktery uz bezi v DE tak nebude problem za nejaky mesicni poplatek se nasyslit pres leto elektrinu na cely rok ( pokud naopak bude dostatek panelu pro vyrobu ).....(
Tuším, že již zde téma virtualizace bylo a nedopadlo pro ČR dobře. Jednoduše, je to v našich podmínkách drahé.
Je otázka od jaké částky je cena za EE již vysoká. Zatím je cena tak nízká, že nejlepší FVE je tarif D25d.youda píše:.......Jelikož cena energie bude vysoká,......
No a jelikož jsme v koncích, musíme jít s prosíkem za kybos, neboť on to jistě má již dávno a dávno spočteno.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Demagogie. Pohled na bilanci elektřiny v distribuční soustavě ČR, průměrného nájezdu osobního vozu řiká: DNES ze dne na den bez jakýchkoli investic do výroby a distribuce můžeme v ČR provozovat 3,5milionu elektromobilů. Nic není třeba na distribuci stavět, platit. Jelikož máme 1M rodinných domů které není třeba řešit, jde pouze o to aby si lidi ve městě tu nabíjecí zásuvku vytáhli z kuchyně před bytový dům jako já. Jde to, náklad je do 10kKč. opakuji - ze dne na den!ota píše:....... Není problém postavit další elektrárny ale je problém tu energii dostat ke spotřebitelům.
Ano, argument proti je že posílíme síť. Ale to nebude hned. Navíc, kdo to zaplatí? Zákazník. ...........
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Elektricka / hybridni auta
Ono je to asi pravda, občas něco demagogicky napíšu ale to že 1 milion domkářů připojí na noc euto do sítě a zacloumají tím sítí je , řekl bych pravda.
Statistika říká:
V ČR se v r. 2016 (novější čísla nemám) spotřebovalo v domácnostech 14,56TWh elektřiny.
1 milion elektromobilů, které každou noc nasosají 10A x 10 hodin elektriky spotřebuje za rok 7,3TWh.
Navýšení spotřeby bude o 50% v průměru a v aktuálním čase daleko více, možná až ke 100% protože energii do aut budou všichni sosat jen 10hodin ze 24 hod. dne.
Takové navýšení už distribuční soustavou pohne velmi významně.
Můžeme se bavit že odběr bude menší a že ne všichni každý den nabíjejí ale pořád je to nárůst o desítky %.
A to se nebavíme o externalitách jako jsou odběrové křivky, regulační stupně a nakonec i že někdo bude muset vykutat čmoudivé uhlí, převézt ho do elektráren aby se vyrobila čistá energie do aut.
Statistika říká:
V ČR se v r. 2016 (novější čísla nemám) spotřebovalo v domácnostech 14,56TWh elektřiny.
1 milion elektromobilů, které každou noc nasosají 10A x 10 hodin elektriky spotřebuje za rok 7,3TWh.
Navýšení spotřeby bude o 50% v průměru a v aktuálním čase daleko více, možná až ke 100% protože energii do aut budou všichni sosat jen 10hodin ze 24 hod. dne.
Takové navýšení už distribuční soustavou pohne velmi významně.
Můžeme se bavit že odběr bude menší a že ne všichni každý den nabíjejí ale pořád je to nárůst o desítky %.
A to se nebavíme o externalitách jako jsou odběrové křivky, regulační stupně a nakonec i že někdo bude muset vykutat čmoudivé uhlí, převézt ho do elektráren aby se vyrobila čistá energie do aut.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Nikoli 1M elektromobilů, ale 3,5M elektromobilů - počítám i s těmi, kteří si maj tu zásuvku z kuchyně natáhnout před obytný důmota píše:....... 1 milion elektromobilů, .......
ne, elektromobily tedy spotřebují 17TWh což NEota píše:.......spotřebuje za rok 7,3TWh. ........
navýšení spotřeby DOMÁCNOSTÍ nebude 50 ale 100%ota píše:.......Navýšení spotřeby bude o 50%
a to je právě mejlka. Takové množství energie proteče soustavou každý rok a zatím ničím nepohlo. Jenže neskončila by v zahraničí, ale spotřebovaly by ji tuzemské domácnosti. Přesně o této energii, kterou v ČR vyrobíme a místo spotřeby ji za pár šupů vyvezeme jsem psal.ota píše:Takové navýšení už distribuční soustavou pohne velmi významně.
Z hlediska bilance v soustavě je to šul-nul. Co se vyrobí to se spotřebuje a nevyveze. Soustava nepozná rozdíl, protože žádný nebude. Jenom ostrouhají okolní státy, protože si tu elektřinu nedovezou od nás.ota píše:..... pořád je to nárůst o desítky %. ....
Odběrové křivky se už 30 let na Hvězdě neřeší. Uhlí na výrobu zbytečně vyrobené a skrze distribuční soustavu vyvezené elektřiny se kutá dnes každým rokem od spuštění Tunelína, my to zde zbytečně čucháme ve vzduchu a protože tu energii vyvezeme, tak tu čucháme navíc rakoviny, které bychom čuchat nemuseli kdybychom se těch 2,5M čmoudů za pomocí elektromobilů zbavili.ota píše:A to se nebavíme o externalitách jako jsou odběrové křivky, regulační stupně a nakonec i že někdo bude muset vykutat čmoudivé uhlí, převézt ho do elektráren aby se vyrobila čistá energie do aut.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 3945
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Elektricka / hybridni auta
Zkusil jsem orientačně spočítat z dostupných údajů, co náhrada klasických pohonných hmot - nafty a benzínu - elektřinou znamená
https://www.denik.cz/ekonomika/spotreba ... 60302.html
https://cs.wikipedia.org/wiki/Benz%C3%Adn
https://cs.wikipedia.org/wiki/Energetika_v_%C4%8Cesku
Pokud tam není chyba, tak vlastně export elektřiny je srovnatelný s celkovou potřebou pro elektromobily. Samozřejmě je rozdíl vyvést elektřinu na napěťové hladině VVN a nebo ji dostat k majiteli elektromobilu na hladině 230V.https://www.denik.cz/ekonomika/spotreba ... 60302.html
https://cs.wikipedia.org/wiki/Benz%C3%Adn
https://cs.wikipedia.org/wiki/Energetika_v_%C4%8Cesku
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5149 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 621 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1352 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
od Brčo » » v Ostatní
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1478 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 904 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69