Použité li-ion z elektromobilů
LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
No vidite a ja jich mam od podzimu 2017 600ks v eskutru a jezdim na nich bez problemukyocera píše:Zdravím
podle vnitřního odporu a hlavně data výroby bych o takové neměl zájem ani
zdarma , zbytečně bych zatěžoval místní elektroodpad.
Pro aku nářadí naprosto nepoužitelné.
Ale věřím, že by jste někomu udělal radost do svítilny s LED.
.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Kyocera.. Vy ste vlákno založil a píšete ze aj ukončil.. Mam teda založiť ďalšie.. Ci môžme pokračovať tu?
Myslím ze sú tu užitočné skúsenosti.. Reálne s meraním a môže nám to dačo povedat o životnosti. Už je tu pár testov batérií li-on.. Možno by pomohlo keby dal dakto skúsenosti s Lifepo4.. Ak má dakto starčekov. Ja som rozobral takú lampu co mam vonku s ledkami a pohybovým čidlom. Sú tam dve li-on 18650 z leta 2009. Prvých cca 7 rokov žili vo firme vo veľkom ručnom scanery čiarových kódov.. Má to asi 4 palcový display.. Za deň sa to nabilo plná / prázdna cca 3*..sme nepretržitá prevádzka aj vikendy. Potom to už nevydržalo cez zmenu tak skončili v odpade.. Rozobral som myslím 3 alebo 4... Su v tom scanery po dve.. A vždy bola jedna mŕtva.. To isté ako notebooky.. Zlá elektronika k baterii. Tie dobré som zobral domov a používam v uvedenom svietidle... Vonku.. Zima./Leto.. Pôvodne to boli 2800mAh..tak ich práve nabijam a pôjdu na test. Maju za sebou 9 rokov zlého zaobchádzania... Sám som zvedavý...
Myslím ze sú tu užitočné skúsenosti.. Reálne s meraním a môže nám to dačo povedat o životnosti. Už je tu pár testov batérií li-on.. Možno by pomohlo keby dal dakto skúsenosti s Lifepo4.. Ak má dakto starčekov. Ja som rozobral takú lampu co mam vonku s ledkami a pohybovým čidlom. Sú tam dve li-on 18650 z leta 2009. Prvých cca 7 rokov žili vo firme vo veľkom ručnom scanery čiarových kódov.. Má to asi 4 palcový display.. Za deň sa to nabilo plná / prázdna cca 3*..sme nepretržitá prevádzka aj vikendy. Potom to už nevydržalo cez zmenu tak skončili v odpade.. Rozobral som myslím 3 alebo 4... Su v tom scanery po dve.. A vždy bola jedna mŕtva.. To isté ako notebooky.. Zlá elektronika k baterii. Tie dobré som zobral domov a používam v uvedenom svietidle... Vonku.. Zima./Leto.. Pôvodne to boli 2800mAh..tak ich práve nabijam a pôjdu na test. Maju za sebou 9 rokov zlého zaobchádzania... Sám som zvedavý...
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 7667
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Tak to je klasika high capacity, to by snad mohlo být, ale i nějaký 4Ah placky z tabletů mají běžně vnitřní odpor pod 30miliohm... Další věc je, jak přesně měří měřák, profi neprofi, jednoduchej test je přidat ověřenej odpor 100 miliohm (50 miliohm) do série s článkem a ověřit, že metr ukazuje o patřičnou hodnotu víc, celý měření může "shodit" mizernej kontakt na článku. V tom skůtru jich je minimálně 20ks paralelně, je tak? potom je vnitřní celýho aku při 20s20p max 80 miliohm, což pro proud 50A představuje pokles napětí 4V, to už bude větší ztráta na pojistce, BMS a přívodech, takže za mě ok. Ale do nářadí to fakt nepatří, tam patří články s vnitřním odporem pod 30 miliohm, a nejlépe 2p, ale to je jinej druh použití. Je potřeba rozlišovat, jestli je to "nadoma" se zatěžováním ve špičkách 0.5C, nebo do nějakýho přibližovadla s dostatečně dimenzovaným aku, kde to může být třeba 1C ve špičce, a nebo do aku nářadí, kde 20C není problém (třeba LGDAHB18650) a taky podle datasheetu při takovým zacházení jdou do kytek po cca 300 cyklech.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Tak budeme predpokladat, ze znackove zarizeni za 70t meri celkem presne .
Lipol clanky obecne maji nizsi vnitrni odpor a proto jsou take snesou vyssi prodovou zatez nez 18650.
Ve skutru mam dva packy jeden 30p20s a druhy 15p20s celkem 104Ah.
Lipol clanky obecne maji nizsi vnitrni odpor a proto jsou take snesou vyssi prodovou zatez nez 18650.
Ve skutru mam dva packy jeden 30p20s a druhy 15p20s celkem 104Ah.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Zdravím ,
Elektronům zdar
to je dobře přinejmenším dostanou šanci u odvážnějších lidí .kyocera píše:Zdravím
podle vnitřního odporu a hlavně data výroby bych o takové neměl zájem ani
zdarma ,
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Tak tie 9 ročne týrané 18650 majú kapacitu 1935mAh a 1974mAh. Prúd som ťahal 1A. Verím že keby sa o tu baterku starali, nenabijala na 4.2 a nevybijala pod 3.3 tak ma ešte dnes 2300-2500mAh.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 7667
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Použité li-ion z elektromobilů
tak to teda nemůžeme...Tak budeme predpokladat, ze znackove zarizeni za 70t meri celkem presne
Buď je to zařízení úředně ověřené a pak není o čem pochybovat, nebo se dá aspoň porovnat nějakou metodou (třeba známým odporem, jak navrhuju) nebo s podobným přístrojem ověřeným, že měří "dobře" (zkusit odhadnou po srovnání s dalším přístrojem chybu měření) a nebo být věřící, což by technik být neměl, že to měří správně, když to stálo tolik peněz. Určitě nechci rýpat, spíš je to o tom jádru pochybnosti, který by při každým měření mělo být, jestli měřím správným přístrojem, správnou metodou a ve správných podmínkách.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
to je vetsi pravdepodobnost, ze odpor ktere si nekde koupite je mimo uvedenou toleranci, nez ze Cadex, ktery veskere sve pristroje kalibruje, se spletekodl69 píše:tak to teda nemůžeme...Tak budeme predpokladat, ze znackove zarizeni za 70t meri celkem presne
Buď je to zařízení úředně ověřené a pak není o čem pochybovat, nebo se dá aspoň porovnat nějakou metodou (třeba známým odporem, jak navrhuju) nebo s podobným přístrojem ověřeným, že měří "dobře" (zkusit odhadnou po srovnání s dalším přístrojem chybu měření) a nebo být věřící, což by technik být neměl, že to měří správně, když to stálo tolik peněz. Určitě nechci rýpat, spíš je to o tom jádru pochybnosti, který by při každým měření mělo být, jestli měřím správným přístrojem, správnou metodou a ve správných podmínkách.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Trud se dotazoval na "LiFePO4 starčeka".
Dovolil bych si odprezentovat elektrické vlastnosti LiFePO4 části své sbírky "starých" akumulátorů.
Jedná se o výrobky firem, které dnes již neexistují, dodnes fungující je pouze CALB.
Mám je v dílně vystavené, občas se jimi kochám a zde jsou příklady včetně uvedení zbývající kapacity nyní.
CALB 180Ah r.v. 2008 - kapacita 84Ah - nepoužitý
CALB 100Ah 2008 - kapacita 96Ah - použitý
Pihsiang 48Ah 2006 - kapacita 47Ah - nepoužitý
Noname, prototyp 2004-6 podle váhy 4kg je to 100Ah, skutečná kapacita 104Ah, - uloženka nepoužitý
Thundersky 200Ah 2007 kapacita 201Ah - používaný
Thundersky 200Ah 2009 kapacita 221Ah - nepoužitý uloženka
Měřící metody prosím nekomentujte byly jistě zatíženy určitou chybou plusmínus několik %.
Dovolil bych si odprezentovat elektrické vlastnosti LiFePO4 části své sbírky "starých" akumulátorů.
Jedná se o výrobky firem, které dnes již neexistují, dodnes fungující je pouze CALB.
Mám je v dílně vystavené, občas se jimi kochám a zde jsou příklady včetně uvedení zbývající kapacity nyní.
CALB 180Ah r.v. 2008 - kapacita 84Ah - nepoužitý
CALB 100Ah 2008 - kapacita 96Ah - použitý
Pihsiang 48Ah 2006 - kapacita 47Ah - nepoužitý
Noname, prototyp 2004-6 podle váhy 4kg je to 100Ah, skutečná kapacita 104Ah, - uloženka nepoužitý
Thundersky 200Ah 2007 kapacita 201Ah - používaný
Thundersky 200Ah 2009 kapacita 221Ah - nepoužitý uloženka
Měřící metody prosím nekomentujte byly jistě zatíženy určitou chybou plusmínus několik %.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Tak to vyzerá že ani lifepo4 sa po 9-11 rokoch nechystá umrieť. Okrem toho jedného CALB vyzerajú všetky ok.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 2399
- Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
- Lokalita: poblíž Hodonína
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7200
- Kapacita baterie [kWh]: 9
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Dle mě budou všechny OK, u toho prvního asi chybí 1, takže že by 184Ah ?trud píše:Tak to vyzerá že ani lifepo4 sa po 9-11 rokoch nechystá umrieť. Okrem toho jedného CALB vyzerajú všetky ok.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
k 28.9.2024 11500kWh
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Použité li-ion z elektromobilů
To nám musí povedat OTA..ak je to tak, tak to vyzerá ze 10 rokov nie je pre li technologie koniec.FRSO píše:Dle mě budou všechny OK, u toho prvního asi chybí 1, takže že by 184Ah ?trud píše:Tak to vyzerá že ani lifepo4 sa po 9-11 rokoch nechystá umrieť. Okrem toho jedného CALB vyzerajú všetky ok.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Pardon, ma to byt 184Ah pro CALB
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 3316
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Použité li-ion z elektromobilů
on ten predpokladany konec asi nebude na rok presne .... je to halt prilis nova vec a proto vznikaji tyto diskuze. Konec zivotnosti nasich aku urcite zazijeme a jen cas ukaze jestli to bude tech predikovanych +-12 let nebo vic a vubec kolik.
Ne ze bych se na to tesil ale samozrejme me tento udaj zajima.
At tak nebo tak kdyz uz akumulatory tak pokud se bavime o novych aku je life je urcite dobra volba. nicd jsou drazsi pokud je vubec koupim a pak uz zbyvaji pouze tuny olova.
Ne ze bych se na to tesil ale samozrejme me tento udaj zajima.
At tak nebo tak kdyz uz akumulatory tak pokud se bavime o novych aku je life je urcite dobra volba. nicd jsou drazsi pokud je vubec koupim a pak uz zbyvaji pouze tuny olova.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
No to bývá dost často problém. Mnoho lidí předpokládá a přitom není schopno ani slušně definovat měřicí metodu. Ale snad to není tento případ To je v jiných případech bohužel tvrdá každodenní realita.Mikel píše:Tak budeme predpokladat, ze znackove zarizeni za 70t meri celkem presne ......
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Podle mne jsou nové Li baterie jako nové auto. Máš je nové a hned po koupi a krátkém použití je jejich hodnota o 30% nižší. O návratnosti systému se asi nemusíme bavit.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: sob úno 16, 2013 9:18 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Nissan leaf rv 2012
clanek ze zadniho bloku/pod zadnimi sedackami vytazeny z prostred bloku 45ah
clanek zepredu/ pod predni sedackou nebo pod nohama vzadu/v minulosti pomichano 53ah
oboji ze stejneho auta, bouracka, cca 60tis km, udajne chybel clanek na kapacite bat, mozna dokonce 2.
testovano 4,1-3,0v 1,8A
clanek ze zadniho bloku/pod zadnimi sedackami vytazeny z prostred bloku 45ah
clanek zepredu/ pod predni sedackou nebo pod nohama vzadu/v minulosti pomichano 53ah
oboji ze stejneho auta, bouracka, cca 60tis km, udajne chybel clanek na kapacite bat, mozna dokonce 2.
testovano 4,1-3,0v 1,8A
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Použité li-ion z elektromobilů
to packet
co jsi tím myslel?
"testovano 4,1-3,0v 1,8A"
co jsi tím myslel?
"testovano 4,1-3,0v 1,8A"
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Proto kdyz nekdo prodava takove veci ( tim nemyslim vychcanky ) , tak prodava clanky premerene s jasne deklarovanou kapacitou.packet píše:Nissan leaf rv 2012
clanek ze zadniho bloku/pod zadnimi sedackami vytazeny z prostred bloku 45ah
clanek zepredu/ pod predni sedackou nebo pod nohama vzadu/v minulosti pomichano 53ah
oboji ze stejneho auta, bouracka, cca 60tis km, udajne chybel clanek na kapacite bat, mozna dokonce 2.
testovano 4,1-3,0v 1,8A
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Použité li-ion z elektromobilů
to packet
Ok už jsem dohledal.
Ok už jsem dohledal.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 33 Odpovědi
- 3807 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od abrams
-
- 2 Odpovědi
- 1830 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Mira9_cz
-
- 43 Odpovědi
- 4828 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 3 Odpovědi
- 821 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ResHacker
-
- 14 Odpovědi
- 3900 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Dagus