Použité li-ion z elektromobilů
LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
No kazdopadne se asi shodnem, ze zatez do 2C, ktera je navic kratkodoba tak pro veskere Li baterie neni zadny problem
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Ano to sa zhodneme že pár sekúnd pri rozbehu batériu neznici... Ja stale tvrdím že po vybratí z elektromobilu ešte môže batéria roky slúžiť v solarnom systéme. Neverím rečiam že 10 rokov a koniec.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 1315
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Zdravím,
Pro trud. Vy osobně už v tomto okamžiku neposuzujete povahu a stav věcí
Střízlivě a reálně. Důvodem je to, že jste li-ion z elektromobilu koupil a i když si to ani
Neuvědomíte, už jste podvědomě neobjektivní.
Ale to nemyslím jako osobní útok na Vás, tohle pravidlo platí obecně.
A sice, že je velice těžké opustit nějaký druh myšlení, nebo nějaké technické
řešení, když už jsme do toho investovali. A čím víc jsme do něčeho investovali, tím těžší je
změnit nějaký druh myšlení.
Pořídit nový druh aku z elektromobilu je drahá věc. Opel Ampera 0,25ml.Kč
Nový aku k Tesla 100kWh , cena se blíží 1M. Žádný majitel elektromobilu nekupuje
Nový aku zbytečně, ale až pořádně starý aku v elektromobilu vyždímá. A často
Hledá i lidové recepty, jak vyždímat aku v elektromobilu víc než povoluje
Elektronika v autě.
Druhou kategorií jsou aku z havarovaných aut. Ty mohou být kapacitně v lepším stavu, ale
Utrpěly obrovské mechanické přetížení při nárazu. Je popsáno několik případů, kdy
Aku z havarovaného e auta neshořel ihned, ale třeba i po delší době.
Další kriterium je cena. Nyní je v provozu malé procento e-aut. Ceny aku jsou
V důsledku toho vysoké a je to doména spíše pro překupníky s
nebezpečným odpadem - jako nedostatkovým zbožím .Až bude ojetých aku hodně,
Tak situace se časem změní, že marže pro překupníky bude nezajímavá a časem
Ceny ojetých aku z e aut. poklesnou a ojetých aku z elektromobilů bude ralativní dostatek.
V současné době vzhledem k vyšším cenám ojetých
Aku z elektromobilů se přikláním spíše ke koupi nových vhodných aku cílených
Na konkrétní aplikaci, než se snažit využít za každou cenu
aku nebezpečný odpad z e aut - produkt do kterého dovnitř nevidím.
A pro FV není vůbec ani důležitý parametr malý
objem aku , malá váha což je pro auta klíčové a to také dělá vyšší cenu.
A až ceny poklesnou ojetých aku z eaut , také si tento nebezpečný odpad někdy
v budoucnu koupím a vytvořím si tak reálnou zkušenost jak je to s časovou životností
ojetých aku z e auta. Zatím je to sázka do loterie s nejistým výsledkem vzhledem
k vyšší ceně.
A jen spoléhat na víru, že ojetý aku ještě hodně vydrží je málo. Aku Samsung
Jsem z vrtačky vyřadil po 3 letech a to už vrtačka stačila jen na 2min. provozu.
Aku ve vrtačce jsem s životností a kapacitou pořádně vyždímal a to stejné bych
udělal kdybych byl majitel nějakého nového elektromobilu , než
bych aku v elektromobilu vyměnil za nový.
Pro trud. Vy osobně už v tomto okamžiku neposuzujete povahu a stav věcí
Střízlivě a reálně. Důvodem je to, že jste li-ion z elektromobilu koupil a i když si to ani
Neuvědomíte, už jste podvědomě neobjektivní.
Ale to nemyslím jako osobní útok na Vás, tohle pravidlo platí obecně.
A sice, že je velice těžké opustit nějaký druh myšlení, nebo nějaké technické
řešení, když už jsme do toho investovali. A čím víc jsme do něčeho investovali, tím těžší je
změnit nějaký druh myšlení.
Pořídit nový druh aku z elektromobilu je drahá věc. Opel Ampera 0,25ml.Kč
Nový aku k Tesla 100kWh , cena se blíží 1M. Žádný majitel elektromobilu nekupuje
Nový aku zbytečně, ale až pořádně starý aku v elektromobilu vyždímá. A často
Hledá i lidové recepty, jak vyždímat aku v elektromobilu víc než povoluje
Elektronika v autě.
Druhou kategorií jsou aku z havarovaných aut. Ty mohou být kapacitně v lepším stavu, ale
Utrpěly obrovské mechanické přetížení při nárazu. Je popsáno několik případů, kdy
Aku z havarovaného e auta neshořel ihned, ale třeba i po delší době.
Další kriterium je cena. Nyní je v provozu malé procento e-aut. Ceny aku jsou
V důsledku toho vysoké a je to doména spíše pro překupníky s
nebezpečným odpadem - jako nedostatkovým zbožím .Až bude ojetých aku hodně,
Tak situace se časem změní, že marže pro překupníky bude nezajímavá a časem
Ceny ojetých aku z e aut. poklesnou a ojetých aku z elektromobilů bude ralativní dostatek.
V současné době vzhledem k vyšším cenám ojetých
Aku z elektromobilů se přikláním spíše ke koupi nových vhodných aku cílených
Na konkrétní aplikaci, než se snažit využít za každou cenu
aku nebezpečný odpad z e aut - produkt do kterého dovnitř nevidím.
A pro FV není vůbec ani důležitý parametr malý
objem aku , malá váha což je pro auta klíčové a to také dělá vyšší cenu.
A až ceny poklesnou ojetých aku z eaut , také si tento nebezpečný odpad někdy
v budoucnu koupím a vytvořím si tak reálnou zkušenost jak je to s časovou životností
ojetých aku z e auta. Zatím je to sázka do loterie s nejistým výsledkem vzhledem
k vyšší ceně.
A jen spoléhat na víru, že ojetý aku ještě hodně vydrží je málo. Aku Samsung
Jsem z vrtačky vyřadil po 3 letech a to už vrtačka stačila jen na 2min. provozu.
Aku ve vrtačce jsem s životností a kapacitou pořádně vyždímal a to stejné bych
udělal kdybych byl majitel nějakého nového elektromobilu , než
bych aku v elektromobilu vyměnil za nový.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Pro Kyocera ponecham jen namatkove dva odkazy bez dalsiho komnetare
http://www.abbaustralia.com.au/cawp/sei ... edb95.aspx
http://www.hybrid.cz/elektromobilita-v- ... lu-baterii
http://www.abbaustralia.com.au/cawp/sei ... edb95.aspx
http://www.hybrid.cz/elektromobilita-v- ... lu-baterii
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 1315
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Zdravím
pro Mikel :
ale to není nejsou žádné nové informace. A baterie SCIB se používají i u elektrobusu.
Pokud nějaká firma staví velké aku z použitých aku z aut dělá to proto, že takové
aku má zdarma a nekupuje je jako předražený odpad. Pokud by mně někdo dával zdarma
použité aku z e aut, také bych z toho ihned stavěl velké akmulátorovny a vůbec bych
nediskutoval jestli to má smysl. Tady je řeč o kupování drahého nebezpečného odpadu
k dalšímu využití. A pokud někdo narazí na zdroj 18650 a má je zdarma nebo skoro
zdarma, je jasné, že se dobře využít dají. Vždy se srovnává cena a výkon.
Pokud chybí cena - není nutná kupní cena , má využití aku zdarma vždy 100% prioritu a vůbec
není třeba o ničem diskutovat.
pro Mikel :
ale to není nejsou žádné nové informace. A baterie SCIB se používají i u elektrobusu.
Pokud nějaká firma staví velké aku z použitých aku z aut dělá to proto, že takové
aku má zdarma a nekupuje je jako předražený odpad. Pokud by mně někdo dával zdarma
použité aku z e aut, také bych z toho ihned stavěl velké akmulátorovny a vůbec bych
nediskutoval jestli to má smysl. Tady je řeč o kupování drahého nebezpečného odpadu
k dalšímu využití. A pokud někdo narazí na zdroj 18650 a má je zdarma nebo skoro
zdarma, je jasné, že se dobře využít dají. Vždy se srovnává cena a výkon.
Pokud chybí cena - není nutná kupní cena , má využití aku zdarma vždy 100% prioritu a vůbec
není třeba o ničem diskutovat.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Použité li-ion z elektromobilů
V 10-letý chemický nárazový zlom nevěřím.Když vemu záruku na baterku Tesly S bez omezení km(cyklů) 8 let a min. 80% zůstatkovou kapacitu,je pošetilé tvrdit,že za další dva roky i nepoužívání se dostane na nulu.Tohle bych si nedovolil tvrdit ani jako laik.Nepopírám chemické změny,nepopírám zatižitelnost,ale časový harmonogram 10 let a konec je nesmysl,obvzvlášť z 80>0%.Taky se budeme muset bavit o tom, jak která firma ty svitky "uvaří a zabalí",tady můžou vznikat i násobné rozdíly v kvalitě výsledného článku.Neviděl bych to tak černě a za sebe říkám v FVE aplikaci klidně 15-20let s poklesem na 40%.Je to jen intuice z toho co jsem zatím zaznamenal kolem sebe.Samozřejmě držet napětí v mezích,proudy a teplotu kde baterka je.Stačí jen jediný výkiv napětí nad mezní hranici a je KO hned!Elit z Li-ion je plně uzavřen a rozložen a dokud baterku neuvařím špatným napájením je tam jen pozvolná chemická degradace.Na baterkách Tesly je prokázána 10% degradace po prvním roce a pak už to jde jen po procentech za rok a to se bavíme o provozu baterky přez supervýkonné Superchargre a provozu auta.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Pre kyocera.
To 10 rokov a dosť som písal všeobecne ku li-akumulatorom.. To považujem za hlúposť rovnakú ako ze vydržia 50 rokov.
Co sa týka mnou kúpnych aku z Mitsubishi tak stali 185 eur/kWh.. Ta cena mi príde férova už len preto ze kapacita vychadza +/- 38 Ah.. Nové 40Ah.... Všetky majú aj pri cyklovani zatiaľ napätie zhodne na 0.02V..bez balanceru.. Aká bude ich budúcnosť tu určite napíšem...za tu cenu mi to príde stále vhodne do solárneho systému.
To 10 rokov a dosť som písal všeobecne ku li-akumulatorom.. To považujem za hlúposť rovnakú ako ze vydržia 50 rokov.
Co sa týka mnou kúpnych aku z Mitsubishi tak stali 185 eur/kWh.. Ta cena mi príde férova už len preto ze kapacita vychadza +/- 38 Ah.. Nové 40Ah.... Všetky majú aj pri cyklovani zatiaľ napätie zhodne na 0.02V..bez balanceru.. Aká bude ich budúcnosť tu určite napíšem...za tu cenu mi to príde stále vhodne do solárneho systému.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 1315
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Zdravím,
Ale on tady nikdo nikdy nepsal, že za 10 nebo 12 roků je u všech článků náhlá
chemická smrt. Umírání článků nastává pozvolna i když náhlý infarkt u aku také
není vyloučený. Sám dobře víte, že každý článek žije svým životem a články se začnou
v čase více rozcházet. Měřil jsem vnitřní odpor a i ten je u starších článků
už rozdílný.
Těch problémů je se starými aku mnohem víc a každý si musí rozmyslet co
Chce zkoušet a co je únosné za odpad ještě zaplatit. Jiná věc je , pokud se nám
podaří nebezpečný odpad – aku získat někde zdarma nebo skoro zdarma.
To bych zkusil ojeté aku bez diskuze využít a každá kWh je ihned + kladná bilance.
Ale on tady nikdo nikdy nepsal, že za 10 nebo 12 roků je u všech článků náhlá
chemická smrt. Umírání článků nastává pozvolna i když náhlý infarkt u aku také
není vyloučený. Sám dobře víte, že každý článek žije svým životem a články se začnou
v čase více rozcházet. Měřil jsem vnitřní odpor a i ten je u starších článků
už rozdílný.
Těch problémů je se starými aku mnohem víc a každý si musí rozmyslet co
Chce zkoušet a co je únosné za odpad ještě zaplatit. Jiná věc je , pokud se nám
podaří nebezpečný odpad – aku získat někde zdarma nebo skoro zdarma.
To bych zkusil ojeté aku bez diskuze využít a každá kWh je ihned + kladná bilance.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Pro Kyocera
Tomu snad sam neverite, ze napr. ABB a spousty ostatnich firem, ktere resi vyuziti baterii z EV je nekde dostavaji zdarma
Vsechny automobilky, ktere vybeji EV znaji potencial vyuziti pouzitych baterii a je to i po pouziti komodita jako kazda jina.
Navic dalsi vyuziti na profi urovni spolu nese nemale naklady a asi pokud by to bylo nesmyslne a temer nepouzitelne, jak se zde snazite popisovat, tak by tim asi zadna firma neztracela cas, penize a lidske zdroje.
Chapu, ze jako velky zastance a propagator HE3DA je pro vas nepredstavitelne, ze cokoli jineho by bylo za penize
Aku kde vyuzitelna 1kWh stoji cca 200Eur povazuji za rozumnou cenu a rozhodne vyrazne nizsi nez kupovat zcela nove baterie. Navic i kdybych porovnaval cenu novych 18650 ( bezne doostupnych s cenou kolem 2Eur za clanek) s pouzitym aku z Ev, tak take je potreba se podivat na zivotnosti jednotlivych druhu baterii, danych konstrukci a chemii baterie.
Pokud mate levnejsi a zajimavejsi alternatuvu nez aku z EV, zverejnete ji. Vsichni zde na toto levnejsi a kvalitnejsi reseni cekame
Tomu snad sam neverite, ze napr. ABB a spousty ostatnich firem, ktere resi vyuziti baterii z EV je nekde dostavaji zdarma
Vsechny automobilky, ktere vybeji EV znaji potencial vyuziti pouzitych baterii a je to i po pouziti komodita jako kazda jina.
Navic dalsi vyuziti na profi urovni spolu nese nemale naklady a asi pokud by to bylo nesmyslne a temer nepouzitelne, jak se zde snazite popisovat, tak by tim asi zadna firma neztracela cas, penize a lidske zdroje.
Chapu, ze jako velky zastance a propagator HE3DA je pro vas nepredstavitelne, ze cokoli jineho by bylo za penize
Aku kde vyuzitelna 1kWh stoji cca 200Eur povazuji za rozumnou cenu a rozhodne vyrazne nizsi nez kupovat zcela nove baterie. Navic i kdybych porovnaval cenu novych 18650 ( bezne doostupnych s cenou kolem 2Eur za clanek) s pouzitym aku z Ev, tak take je potreba se podivat na zivotnosti jednotlivych druhu baterii, danych konstrukci a chemii baterie.
Pokud mate levnejsi a zajimavejsi alternatuvu nez aku z EV, zverejnete ji. Vsichni zde na toto levnejsi a kvalitnejsi reseni cekame
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 1315
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Zdravím,
pro Mikel
Za ukládání uložení a likvidaci nebezpečného odpadu se platí. Je tedy možné, že firmy v zahraničí
převezmou nebezpečný odpad použité aku zdarma, nebo i zaplatí malý peníz a pak z toho staví velké
akmulátorovny. Když jsem odevzdával použité aku Samsung do elektroodpadu, tak mně tam řekli, že
platit nemusím, že za takový nebezpečný odpad - uložení a likvidace aku od občanů to že platí město.
Jak si přesně firmy v zahraničí přesně za nebezpečná odpad - aku učtují a platí, nevím a asi nevíte ani Vy.
Jste na velkém omylu, že jsem zastánce HE3DA, jestli narážíte na můj název aku 3HEJDA , tak to
je jen skrytá parodie na orginální název . Stejně tak název Modrý trpaslík vyjadřuje zase
zklamání, že je měnič příliš velký.
A aku HE3DA jsem nikdy neviděl a jejich parametry neznám, tak je ani nemohu propagovat.
A pana Procházky také neznám, nikdy jsem s ním nemluvil , jen jsem se ho jednou zastal v diskuzi, když
někdo tvrdil, že je to podvod, tak jsem uvedl, že byl v kolektivu v USA, kde vývoj na nové aku probíhal
a tak je předpoklad, že se tam něco naučil a přinesl si nějaké znalosti domů. Sám používám
nebezpečný odpad - ojeté NiCd, ne proto že
jsou nejlepší, ale proto, že jsou nejlevnější a přivírám oči nad tím, že mají malou účinnost.
Ale nejsem zakonzervovaný na jednom řešení a i to časem změním.
Tím jsem uvedl některé Vaše neznalosti na pravou míru. A zvláštní řešení v oblasti aku není.
Stačí jen porovnávat ceny nových a použitých aku k dané aplikaci , zamyslet se nad tím co ojeté
aku obnáší a pokud jsem to dobře četl, tak jediné v čem se s diskutujícími neshodnu je asi výše ceny
kolik za nebezpečný odpad - použité aku zaplatit. A tu hranici má asi každý trochu jinde .
A tak je na každém, aby si řekl jestli nebezpečný odpad za tu cenu ještě koupí nebo za takový
nebezpečný odpad - použité aku už není ochotný zaplatit.
pro Mikel
Za ukládání uložení a likvidaci nebezpečného odpadu se platí. Je tedy možné, že firmy v zahraničí
převezmou nebezpečný odpad použité aku zdarma, nebo i zaplatí malý peníz a pak z toho staví velké
akmulátorovny. Když jsem odevzdával použité aku Samsung do elektroodpadu, tak mně tam řekli, že
platit nemusím, že za takový nebezpečný odpad - uložení a likvidace aku od občanů to že platí město.
Jak si přesně firmy v zahraničí přesně za nebezpečná odpad - aku učtují a platí, nevím a asi nevíte ani Vy.
Jste na velkém omylu, že jsem zastánce HE3DA, jestli narážíte na můj název aku 3HEJDA , tak to
je jen skrytá parodie na orginální název . Stejně tak název Modrý trpaslík vyjadřuje zase
zklamání, že je měnič příliš velký.
A aku HE3DA jsem nikdy neviděl a jejich parametry neznám, tak je ani nemohu propagovat.
A pana Procházky také neznám, nikdy jsem s ním nemluvil , jen jsem se ho jednou zastal v diskuzi, když
někdo tvrdil, že je to podvod, tak jsem uvedl, že byl v kolektivu v USA, kde vývoj na nové aku probíhal
a tak je předpoklad, že se tam něco naučil a přinesl si nějaké znalosti domů. Sám používám
nebezpečný odpad - ojeté NiCd, ne proto že
jsou nejlepší, ale proto, že jsou nejlevnější a přivírám oči nad tím, že mají malou účinnost.
Ale nejsem zakonzervovaný na jednom řešení a i to časem změním.
Tím jsem uvedl některé Vaše neznalosti na pravou míru. A zvláštní řešení v oblasti aku není.
Stačí jen porovnávat ceny nových a použitých aku k dané aplikaci , zamyslet se nad tím co ojeté
aku obnáší a pokud jsem to dobře četl, tak jediné v čem se s diskutujícími neshodnu je asi výše ceny
kolik za nebezpečný odpad - použité aku zaplatit. A tu hranici má asi každý trochu jinde .
A tak je na každém, aby si řekl jestli nebezpečný odpad za tu cenu ještě koupí nebo za takový
nebezpečný odpad - použité aku už není ochotný zaplatit.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Pro Kyocera,
Odvoz k likvidaci a sber pouzitych aku je zdarma jak pro firmy tak pro jednotlivce. Tato sluzba je financovana vyrobci a dovozci, kteri uvadi baterii na trh a plati za kazdy ks do kolektivniho systemu. Tento system kolektivnich plateb je stejny v cele EU.
Opravdu zapomente, ze nekdo dostane nekde neco zadarmo. Take si nedokazu predstavit obchodni model ABB a jinych, ktery je zalozeny na principu, ze nekde vysomruji jejich obchodnici neco zadarmo
Proste pouzite aku z EV je jen dalsi komodita na trhu za kterou se plati. Navic likvidace produktu, ktery ma za sebou cca 20% zivota by bylo ekonomicky nesmyslne a k zivotnimu prostredi nesetrne :)z
Odvoz k likvidaci a sber pouzitych aku je zdarma jak pro firmy tak pro jednotlivce. Tato sluzba je financovana vyrobci a dovozci, kteri uvadi baterii na trh a plati za kazdy ks do kolektivniho systemu. Tento system kolektivnich plateb je stejny v cele EU.
Opravdu zapomente, ze nekdo dostane nekde neco zadarmo. Take si nedokazu predstavit obchodni model ABB a jinych, ktery je zalozeny na principu, ze nekde vysomruji jejich obchodnici neco zadarmo
Proste pouzite aku z EV je jen dalsi komodita na trhu za kterou se plati. Navic likvidace produktu, ktery ma za sebou cca 20% zivota by bylo ekonomicky nesmyslne a k zivotnimu prostredi nesetrne :)z
Naposledy upravil(a) Mikel dne ned bře 18, 2018 3:55 pm, celkem upraveno 1 x.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Pro Kyocera,
Odvoz k likvidaci a sber pouzitych aku je zdarma jak pro firmy tak pro jednotlivce. Tato sluzba je financovana vyrobci a dovozci, kteri uvadi baterii na trh a plati za kazdy ks do kolektivniho systemu. Tento system kolektivnich plateb je stejny v cele EU.
Opravdu zapomente, ze nekdo dostane nekde neco zadarmo. Take si nedokazu predstavit obchodni model ABB a jinych, ktery je zalozeny na principu, ze nekde vysomruji jejich obchodnici neco zadarmo
Proste pouzite aku z EV je jen dalsi komodita na trhu za kterou se plati. Navic likvidace produktu, ktery ma za sebou cca 20% zivota by bylo ekonomicky nesmyslne a k zivotnimu prostredi nesetrne
Odvoz k likvidaci a sber pouzitych aku je zdarma jak pro firmy tak pro jednotlivce. Tato sluzba je financovana vyrobci a dovozci, kteri uvadi baterii na trh a plati za kazdy ks do kolektivniho systemu. Tento system kolektivnich plateb je stejny v cele EU.
Opravdu zapomente, ze nekdo dostane nekde neco zadarmo. Take si nedokazu predstavit obchodni model ABB a jinych, ktery je zalozeny na principu, ze nekde vysomruji jejich obchodnici neco zadarmo
Proste pouzite aku z EV je jen dalsi komodita na trhu za kterou se plati. Navic likvidace produktu, ktery ma za sebou cca 20% zivota by bylo ekonomicky nesmyslne a k zivotnimu prostredi nesetrne
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Použité li-ion z elektromobilů
A tady jedna recyklace od Nissanu k tématu a cena mi nepřipadá malá : https://www.nazeleno.cz/energie/solarni ... nosti.aspx
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Jasny 3900Eur za kompletni produkt 6kWh v krabicce jen pripojit. Na tema ceny byla rec o otestovanych clankach za cenu kolem 200Eur/kWh skutecne kapacity. Nikoliv stitkove. To jsme nekde uplne jindemarko250 píše:A tady jedna recyklace od Nissanu k tématu a cena mi nepřipadá malá : https://www.nazeleno.cz/energie/solarni ... nosti.aspx
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 1315
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Zdravím,
Pro Mikel : napsal jste 2x stejný příspěvek, ale snad stačí, když odpovím jednou.
Aku se dokonce i jako nebezpečný odpad vykupuje. Za první gelové olovo co jsem
odevzdal z vlastní FV bylo 15kč za kg.
Což při 4ks 150Ah / 12V byl nějaký tis.Kč. Ale li-ion Samsung moc mědi a cenného kovu
v sobě neobsahují a za Samsung nebylo vůbec nic.
Ale někde jsou i ochotní prodávat starší aku ne na kusy s vyšší cenou ale nízkou cenou na
Váhu a tedy s nízkou cenou za kg použitých aku o něco vyšší jako výkup.
Jinak prosím nezaměňujte časovou životnost aku se zbytkovou kapacitu aku.
Aku nemají za sebou životnost 20% jak píšete – to by byl mladík s lidským
věkem 16 roků , ale použité aku mají zbytkovou kapacitu zpravidla
80% a to aku jako je stařec před smrtí - to může být z hlediska časové životnosti starého
aku z e auta třeba ještě i 4 roky nebo už jen 1 rok.
A nemusíte pořád opakovat, že je nutné ekonomicky nebezpečný odpad – staré aku dále
využívat. S tím také problém nemám – uvedl jsem Vám, že nebezpečný odpad – staré aku
také používám a stejně tak to používají i další členové fora.
Jak jsem už psal, jediné s čem se třeba s Vámi asi neshodnu je kolik za nebezpečný odpad -
Staré aku zaplatit. A vtom má každý z nás trochu jinou individuální hranici.
A jestli jsou někde i staré aku zadarmo ? Já takové nemám, ale nějaký člen fora jednou napsal, že se
dostal k velkému zdroji vysloužilých 18650 zdarma. Ale určitě bych takovému členu fora neřekl, že
něco vysomroval zdarma , jak jste napsal ve svém příspěvku, ne hezky napsal.
Pro Mikel : napsal jste 2x stejný příspěvek, ale snad stačí, když odpovím jednou.
Aku se dokonce i jako nebezpečný odpad vykupuje. Za první gelové olovo co jsem
odevzdal z vlastní FV bylo 15kč za kg.
Což při 4ks 150Ah / 12V byl nějaký tis.Kč. Ale li-ion Samsung moc mědi a cenného kovu
v sobě neobsahují a za Samsung nebylo vůbec nic.
Ale někde jsou i ochotní prodávat starší aku ne na kusy s vyšší cenou ale nízkou cenou na
Váhu a tedy s nízkou cenou za kg použitých aku o něco vyšší jako výkup.
Jinak prosím nezaměňujte časovou životnost aku se zbytkovou kapacitu aku.
Aku nemají za sebou životnost 20% jak píšete – to by byl mladík s lidským
věkem 16 roků , ale použité aku mají zbytkovou kapacitu zpravidla
80% a to aku jako je stařec před smrtí - to může být z hlediska časové životnosti starého
aku z e auta třeba ještě i 4 roky nebo už jen 1 rok.
A nemusíte pořád opakovat, že je nutné ekonomicky nebezpečný odpad – staré aku dále
využívat. S tím také problém nemám – uvedl jsem Vám, že nebezpečný odpad – staré aku
také používám a stejně tak to používají i další členové fora.
Jak jsem už psal, jediné s čem se třeba s Vámi asi neshodnu je kolik za nebezpečný odpad -
Staré aku zaplatit. A vtom má každý z nás trochu jinou individuální hranici.
A jestli jsou někde i staré aku zadarmo ? Já takové nemám, ale nějaký člen fora jednou napsal, že se
dostal k velkému zdroji vysloužilých 18650 zdarma. Ale určitě bych takovému členu fora neřekl, že
něco vysomroval zdarma , jak jste napsal ve svém příspěvku, ne hezky napsal.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 3949
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Použité li-ion z elektromobilů
S použitými akumulátory se dříve nebo později setká každý z nás. I my, co jsme začínali s novými, už nové nemáme a budeme řešit to, co řeší ti, co rovnou začínají s použitými. Za nejhorší pokládám rozdílný vnitřní odpor článků a paseku, kterou to způsobí třeba pro aktivní balancery, které přelévají dle napětí, což nemusí být od více nabitého k méně nabitému. Dále při paralelním spojení takových článků nerovnoměrné nabíjení/ vybíjení, kdy to hlavně ponesou ty články s nižším odporem.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Koupit použitý akumulátor z euta je úplně stejný případ jako když si někdo koupí z vrakáče blatník nebo převodovku. S odpadem to nemá nic společného. Je to náhradní díl s určitou mírou opotřebení.
Li akumulátory nejsou nebezpečný odpad. Nebezpečný odpad jsou právě ty kapalinové obsahující kadmium, které se nyní (kromě vyjímek ze zákona) nesmí uvádět na trh.
A už vůbec není pravda že Li akumulátor je při 80% kapacitě na konci životnosti. U této technologie klesá kapacita lineárně. Po XX cyklech klesne kapacita o 20%. Po stejném počtu cyklů klesne kapacita o dalších 20%. A tak dále...
U olověných AGM to tak platí. Při 80% kapacity zbývá 20% života protože kapacita padá vlivem sulfatace rychle.
Výkupní cena Li ion akumulátorů se v poslední době prudce zvýšila. Je to kvůli prudkému zvýšení ceny kobaltu. Jednak dostupnou surovinu na burze skoupili spekulanti, takže je nyní velmi drahý a druhak, kobalt těží v Kongu hlavně děti a etická pravidla výrobců nedovolují použít surovinu nebo výrobky používající surovinu z takovýchto zdrojů. Takže se kobalt extrahuje z vyřazených Li baterek a jejich cena jako suroviny stoupá, je nyní na scrapregister.com 1,5USD/lb, tedy cca 60Kč/kg.
Li akumulátory nejsou nebezpečný odpad. Nebezpečný odpad jsou právě ty kapalinové obsahující kadmium, které se nyní (kromě vyjímek ze zákona) nesmí uvádět na trh.
A už vůbec není pravda že Li akumulátor je při 80% kapacitě na konci životnosti. U této technologie klesá kapacita lineárně. Po XX cyklech klesne kapacita o 20%. Po stejném počtu cyklů klesne kapacita o dalších 20%. A tak dále...
U olověných AGM to tak platí. Při 80% kapacity zbývá 20% života protože kapacita padá vlivem sulfatace rychle.
Výkupní cena Li ion akumulátorů se v poslední době prudce zvýšila. Je to kvůli prudkému zvýšení ceny kobaltu. Jednak dostupnou surovinu na burze skoupili spekulanti, takže je nyní velmi drahý a druhak, kobalt těží v Kongu hlavně děti a etická pravidla výrobců nedovolují použít surovinu nebo výrobky používající surovinu z takovýchto zdrojů. Takže se kobalt extrahuje z vyřazených Li baterek a jejich cena jako suroviny stoupá, je nyní na scrapregister.com 1,5USD/lb, tedy cca 60Kč/kg.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 1315
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Zdravím,
Pro Otu :
Ota v jednom ze svých příspěvků z 8 března 2017 čas 9:27 pm píše
Naše hloupé předpisy dělají odpad i z komodit, které jsou normálně použitelné. Trochu o té problematice vím, průmyslová ekologie mě jednu dobu živila a pokud se jakákoli komodita jednou deklaruje jako odpad (nedej Boženebezpečný odpad), je velmi těžké, neřkuli nemožné udělat z té komodity oficiálně zpátky výrobek.
Osobně podporuji jakékoli znovuvyužití NiCd, protože to nikomu a ničemu neškodí.
Nicméně výroba a zpracování baterií může být nebezpečné. Obyvatelé Bhópálu nebo zátoky Minamata o tom vědí svoje. Proti tomu je Lithium neškodné lízátko.
Konec citace Ota . Dále
Všechny použité baterie jsou klasifikovány ve vyhlášce jako nebezpečný odpad
I když se někomu třeba toto slovní spojení nelíbí , je to jen klasifikace odpadu více zde.
https://www.trideniodpadu.cz/jak-se-recykluji-baterie
Také i v dalších vyhláškách se používá název nebezpečný odpad pro použité
Baterie všeho druhu. Lakovat skutečnost na růžovo používáním jiných slov nepomůže.
A mně osobně používat slovní spojení nebezpečný odpad u použitých aku nevadí.
Beru to jako realitu.
Že i li-ion články jsou nebezpečné a jak se likvidují použité aku včetně li-ion se dočtete zde.
https://www.trideniodpadu.cz/baterie
Je pravda, že existuje zákaz výroby a distribuce malých přenosných NiCd článků
Další návosloví a povinnosti ohledně aku a baterií jsou ustanoveny v zákoně o odpadech zde.
http://zakony.centrum.cz/zakon-o-odpade ... va-2-dil-3
I když velké kapalinové NiCd obsahují také nebezpečné látky, zákaz výroby a prodeje
Se na velké - tedy nepřenosné velké kapalinové články nevztahuje, to si můžete ověřit
I u největšího českého výrobce NiCd Salf Ferak, který i nadále velké kapalinové
NiCd vyrábí a prodává po zemích EU i mimo EU.
Pořád mějte na paměti, že existuje životnost aku časová a životnost daná počtem cyklů.
Pokud stihnete během časové životnosti využít i počet cyklů je to optimální,maximální
Využití vlastností aku.
Více se o používání li-ion i životě a smrti li-ion dočtete zde.
https://www.cnews.cz/li-ion-baterie-pri ... dy-2-cast/
Pokud se li-ion vyřazují při 80% zbytkové kapacity není to z důvodu naší snahy
utratit další peníze za aku , ale je to z důvodu, že aku již nevyhovují.
Pokud se li-ion aku vyřazují při kapacitě 80% , není to zpravidla po roce nebo dvou,
Od data výroby, ale u aut nejméně po 8mi, či 10 rocích. To znamená z časového
hlediska, že vyřazený Aku i když má třeba 80% zbytkové kapacity představuje na časové ose
starce před smrtí, protože mu již moc délky časového hlediska nezbývá.
Smutné je, že i když se li-ion by vůbec nepoužíval a jen odpočíval v regále tak za
Určitý čas i tak dojde k samovolné degradaci a samovolnému zničení aku. I tak.
Osobně mám zkušenost s li-ion v notasu, něco přes dva roky. Ale tam by stačilo
Najít a vyměnit třeba jen jeden vadný článek a pravděpodobně by zbytek článků vydržel víc
A další zkušenost je z li-ion 18650 Samsung, ve vrtačce, kde byla životnost více jak 3 roky.
Při elektropohonech v aku nářadí nebo i v autech trpí články daleko více než třeba jen
V čelové svítilně, či osvětlení LED na kole.
Každý elektrochemický aku od data své výroby, kromě toho že umí cyklovat nabijet a
Vybijet se, tak i sám takový elektrochemický aku pracuje intenzivně na své
Smrti, která je dána vnitřním složením chemikalií uvnitř. Už jsem to psal v
Prvním příspěvku a tady bych souhlasil s Fukusi i s tím co mu řekl pan Procházka.
/ Ale i když souhlasím s výrokem pana Procházky jako elektrochemika o časové
životnosti li-ion aku neznamená to, že jsem velký propagátor HE3DA, jak z toho uživatel Mikel vyvodil. /
Tedy životnost li-ion je 10 až 12 roků. To mně nezávisle potvrdil další elektrochemik, který
Uvedl u LTO 10 roků.
Měřil jsem vnitřní odpory použitých li-ion a jsou již dost odlišné na konci
zůstatkové kapacity 80%. Velké rozdíly vnitřních odporů u aku s kapacitou 80%
při které se vyřazují už představují některé problémové využití.
Opravdu hodně informací o aku a to nejen o li-ion najdete battery universita zde
http://batteryuniversity.com/learn/arti ... _batteries
A můžete mně věřit, já sám bych si osobně přál aby časová životnost li-ion byla
Alespoň 25 roků a těch 25 roků mně li-ion vydržel třeba v aku vrtačce, nebo v jiné aplikaci
Ten dlouhý živit 25 roků bych samozřejmě přál i všem dalším uživatelům li-ion aku,
Aby nebylo nutné li-ion nebo další aku dávat do elektroodpadu
jako nebezpečný odpad příliš brzy a utrácet další peníze za nové aku.
Ale je to jen moje přání a to současnou skutečnost danou s časovou životností aku
Nebo životností aku vyjádřenou počtem cyklů bohužel vůbec nezmění.
Pro Otu :
Ota v jednom ze svých příspěvků z 8 března 2017 čas 9:27 pm píše
Naše hloupé předpisy dělají odpad i z komodit, které jsou normálně použitelné. Trochu o té problematice vím, průmyslová ekologie mě jednu dobu živila a pokud se jakákoli komodita jednou deklaruje jako odpad (nedej Boženebezpečný odpad), je velmi těžké, neřkuli nemožné udělat z té komodity oficiálně zpátky výrobek.
Osobně podporuji jakékoli znovuvyužití NiCd, protože to nikomu a ničemu neškodí.
Nicméně výroba a zpracování baterií může být nebezpečné. Obyvatelé Bhópálu nebo zátoky Minamata o tom vědí svoje. Proti tomu je Lithium neškodné lízátko.
Konec citace Ota . Dále
Všechny použité baterie jsou klasifikovány ve vyhlášce jako nebezpečný odpad
I když se někomu třeba toto slovní spojení nelíbí , je to jen klasifikace odpadu více zde.
https://www.trideniodpadu.cz/jak-se-recykluji-baterie
Také i v dalších vyhláškách se používá název nebezpečný odpad pro použité
Baterie všeho druhu. Lakovat skutečnost na růžovo používáním jiných slov nepomůže.
A mně osobně používat slovní spojení nebezpečný odpad u použitých aku nevadí.
Beru to jako realitu.
Že i li-ion články jsou nebezpečné a jak se likvidují použité aku včetně li-ion se dočtete zde.
https://www.trideniodpadu.cz/baterie
Je pravda, že existuje zákaz výroby a distribuce malých přenosných NiCd článků
Další návosloví a povinnosti ohledně aku a baterií jsou ustanoveny v zákoně o odpadech zde.
http://zakony.centrum.cz/zakon-o-odpade ... va-2-dil-3
I když velké kapalinové NiCd obsahují také nebezpečné látky, zákaz výroby a prodeje
Se na velké - tedy nepřenosné velké kapalinové články nevztahuje, to si můžete ověřit
I u největšího českého výrobce NiCd Salf Ferak, který i nadále velké kapalinové
NiCd vyrábí a prodává po zemích EU i mimo EU.
Pořád mějte na paměti, že existuje životnost aku časová a životnost daná počtem cyklů.
Pokud stihnete během časové životnosti využít i počet cyklů je to optimální,maximální
Využití vlastností aku.
Více se o používání li-ion i životě a smrti li-ion dočtete zde.
https://www.cnews.cz/li-ion-baterie-pri ... dy-2-cast/
Pokud se li-ion vyřazují při 80% zbytkové kapacity není to z důvodu naší snahy
utratit další peníze za aku , ale je to z důvodu, že aku již nevyhovují.
Pokud se li-ion aku vyřazují při kapacitě 80% , není to zpravidla po roce nebo dvou,
Od data výroby, ale u aut nejméně po 8mi, či 10 rocích. To znamená z časového
hlediska, že vyřazený Aku i když má třeba 80% zbytkové kapacity představuje na časové ose
starce před smrtí, protože mu již moc délky časového hlediska nezbývá.
Smutné je, že i když se li-ion by vůbec nepoužíval a jen odpočíval v regále tak za
Určitý čas i tak dojde k samovolné degradaci a samovolnému zničení aku. I tak.
Osobně mám zkušenost s li-ion v notasu, něco přes dva roky. Ale tam by stačilo
Najít a vyměnit třeba jen jeden vadný článek a pravděpodobně by zbytek článků vydržel víc
A další zkušenost je z li-ion 18650 Samsung, ve vrtačce, kde byla životnost více jak 3 roky.
Při elektropohonech v aku nářadí nebo i v autech trpí články daleko více než třeba jen
V čelové svítilně, či osvětlení LED na kole.
Každý elektrochemický aku od data své výroby, kromě toho že umí cyklovat nabijet a
Vybijet se, tak i sám takový elektrochemický aku pracuje intenzivně na své
Smrti, která je dána vnitřním složením chemikalií uvnitř. Už jsem to psal v
Prvním příspěvku a tady bych souhlasil s Fukusi i s tím co mu řekl pan Procházka.
/ Ale i když souhlasím s výrokem pana Procházky jako elektrochemika o časové
životnosti li-ion aku neznamená to, že jsem velký propagátor HE3DA, jak z toho uživatel Mikel vyvodil. /
Tedy životnost li-ion je 10 až 12 roků. To mně nezávisle potvrdil další elektrochemik, který
Uvedl u LTO 10 roků.
Měřil jsem vnitřní odpory použitých li-ion a jsou již dost odlišné na konci
zůstatkové kapacity 80%. Velké rozdíly vnitřních odporů u aku s kapacitou 80%
při které se vyřazují už představují některé problémové využití.
Opravdu hodně informací o aku a to nejen o li-ion najdete battery universita zde
http://batteryuniversity.com/learn/arti ... _batteries
A můžete mně věřit, já sám bych si osobně přál aby časová životnost li-ion byla
Alespoň 25 roků a těch 25 roků mně li-ion vydržel třeba v aku vrtačce, nebo v jiné aplikaci
Ten dlouhý živit 25 roků bych samozřejmě přál i všem dalším uživatelům li-ion aku,
Aby nebylo nutné li-ion nebo další aku dávat do elektroodpadu
jako nebezpečný odpad příliš brzy a utrácet další peníze za nové aku.
Ale je to jen moje přání a to současnou skutečnost danou s časovou životností aku
Nebo životností aku vyjádřenou počtem cyklů bohužel vůbec nezmění.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Co si predstaviť pod
"Tedy životnost li-ion je 10 až 12 rok"
Potom sa už nebude dat nabiť? Alebo sa skratuje.. Alebo nedokáže dodať prúd? "
Mam 4 články(bolo ich tam 6-dva zničené) z notasu kde boli 7 rokov.. A už rok ich používam v čelovke..takze mali ťažký život a stále sa daju používať aj keď kapacita je možno 70%..
Aj tu na fóre sú ľudia čo majú lithium aj 5 rokov... Daktorý (recyklovane z autobusu) aj dlhsie.. A to chcete tvrdiť ze v roku 2023-24 teda keď budu mat 10-12 rokov všetkým prestanú fungovať?.. Nezmysel.. Teraz ma napadlo. V garáži mam 7 ročný skúter kde baterka dostáva prúdy cez 1c dlhodobo a stále i ide.. Takže za 3-5 rokov umrie? Ta možnou hej.. Je to čínsky smejd a dostáva na frak.. Ale pri batérii co ma správnu starostlivosť verím v 15-20 rokov..
Stále čakám odpoveď. Ako to ze idú tie stovky Tesla roadster z rokov 2008-2010....ved tam je batéria namahana a už 10 rokov..
"Tedy životnost li-ion je 10 až 12 rok"
Potom sa už nebude dat nabiť? Alebo sa skratuje.. Alebo nedokáže dodať prúd? "
Mam 4 články(bolo ich tam 6-dva zničené) z notasu kde boli 7 rokov.. A už rok ich používam v čelovke..takze mali ťažký život a stále sa daju používať aj keď kapacita je možno 70%..
Aj tu na fóre sú ľudia čo majú lithium aj 5 rokov... Daktorý (recyklovane z autobusu) aj dlhsie.. A to chcete tvrdiť ze v roku 2023-24 teda keď budu mat 10-12 rokov všetkým prestanú fungovať?.. Nezmysel.. Teraz ma napadlo. V garáži mam 7 ročný skúter kde baterka dostáva prúdy cez 1c dlhodobo a stále i ide.. Takže za 3-5 rokov umrie? Ta možnou hej.. Je to čínsky smejd a dostáva na frak.. Ale pri batérii co ma správnu starostlivosť verím v 15-20 rokov..
Stále čakám odpoveď. Ako to ze idú tie stovky Tesla roadster z rokov 2008-2010....ved tam je batéria namahana a už 10 rokov..
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Mám v systému lifepo4 rv2007, 2008. Oproti těm s rv 2013-2015 mají vyšší vnitřní odpor cca o polovinu a 75 až 80% kapacity, za poslední 2 roky se na tom nic nezměnilo, naopak u těch novějších začíná narůstat vnitřní odpor, letos ještě nezměřeno.
To Kyocera: Baterky v NB obsahují celou sadu "kurvítek", pokud je nb stále na síti, jsou udržovány na 4.2V trvale,
měření kapacity v baterkách neumožní nabití na víc, než se z baterek vybilo, takže samovybíjení časem způsobí "pomatení" měřiče kapacity v aku a ten si myslí, že aku mají malou kapacitu a ani je nenechá nabít...
Mám tady na stole 9 let starej nb, s původním aku, cca 2x týdně nabito na 100% a vybito do vypnutí - oproti novému poklesla doba chodu z 8-mi hodin na 5, z čehož většinu připisuju té elektronice v aku.
To Kyocera: Baterky v NB obsahují celou sadu "kurvítek", pokud je nb stále na síti, jsou udržovány na 4.2V trvale,
měření kapacity v baterkách neumožní nabití na víc, než se z baterek vybilo, takže samovybíjení časem způsobí "pomatení" měřiče kapacity v aku a ten si myslí, že aku mají malou kapacitu a ani je nenechá nabít...
Mám tady na stole 9 let starej nb, s původním aku, cca 2x týdně nabito na 100% a vybito do vypnutí - oproti novému poklesla doba chodu z 8-mi hodin na 5, z čehož většinu připisuju té elektronice v aku.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 33 Odpovědi
- 3805 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od abrams
-
- 2 Odpovědi
- 1829 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Mira9_cz
-
- 43 Odpovědi
- 4828 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 3 Odpovědi
- 817 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ResHacker
-
- 14 Odpovědi
- 3899 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Dagus