Druhý život batérií z elektromobilu.
LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Na fyzické nepodnikající osoby se tato povinnost nevztahuje. Na bazaru si můžeme mezi sebou prodávat co chceme.
Pokud někdo koupí jako soukromá osoba baterku, může jí jako soukromá osoba také prodat. To tento zákon neřeší. Navíc se nejedná o dovoz. Ten zákon je kvůli tomu aby stát věděl kolik baterií se dovezlo a kolik se jich recyklovalo.
Pokud ale někdo koupí na firmu baterii např na ebay.com, hobbyking.com atp. např.proto aby ušetřil DPH, dal si cenu baterky do nákladů firmy, potom už se na něj uvedené povinnosti vztahují.
Ale mnoho subjektů tyto povinnosti ignoruje a nic se neděje. Například v práci jsem dlouho nebyl schopen přesvědčit nejvyšší management aby se do systému zaregistroval, protože při dovozu jakékoli přenosné baterie se musí platit pár haléřů poplatek do kolektivního systému. Za článek li ion do 50g, tedy např. 18650 je poplatek 0,16Kč.
Jsem pro jistotu registrovaný a podávám hlášení. Nestojí to nic a sankce jsou vysoké.
Baterie co jsem rozprodával jsem koupil v CZ, nikoli v zahraničí.
Ale největší problém je dovoz baterií bez označení ADR. Nikdo si neumí představit jak bezohledně se občas chovají skladníci v distribučních skladech. V práci jsem viděl bednu s bateriemi, kterou skladník propíchnul vidlemi vysokozdvižného vozíku a ta začala okamžitě doutnat. Hasiči při zásahu shání dokumentaci a když zjistí že bedna na které je napsáno pouze KŘEHKÉ obsahuje zboží kategorie nebezpečný materiál a nemají k dispozici Bezpečnostní list a Deklaraci nebezpečných materiálů, je to problém.
Do první mimořádné události se nic neděje. Upřímně přeji všem aby se jich tyto záležitosti nikdy netýkaly.
Pokud někdo koupí jako soukromá osoba baterku, může jí jako soukromá osoba také prodat. To tento zákon neřeší. Navíc se nejedná o dovoz. Ten zákon je kvůli tomu aby stát věděl kolik baterií se dovezlo a kolik se jich recyklovalo.
Pokud ale někdo koupí na firmu baterii např na ebay.com, hobbyking.com atp. např.proto aby ušetřil DPH, dal si cenu baterky do nákladů firmy, potom už se na něj uvedené povinnosti vztahují.
Ale mnoho subjektů tyto povinnosti ignoruje a nic se neděje. Například v práci jsem dlouho nebyl schopen přesvědčit nejvyšší management aby se do systému zaregistroval, protože při dovozu jakékoli přenosné baterie se musí platit pár haléřů poplatek do kolektivního systému. Za článek li ion do 50g, tedy např. 18650 je poplatek 0,16Kč.
Jsem pro jistotu registrovaný a podávám hlášení. Nestojí to nic a sankce jsou vysoké.
Baterie co jsem rozprodával jsem koupil v CZ, nikoli v zahraničí.
Ale největší problém je dovoz baterií bez označení ADR. Nikdo si neumí představit jak bezohledně se občas chovají skladníci v distribučních skladech. V práci jsem viděl bednu s bateriemi, kterou skladník propíchnul vidlemi vysokozdvižného vozíku a ta začala okamžitě doutnat. Hasiči při zásahu shání dokumentaci a když zjistí že bedna na které je napsáno pouze KŘEHKÉ obsahuje zboží kategorie nebezpečný materiál a nemají k dispozici Bezpečnostní list a Deklaraci nebezpečných materiálů, je to problém.
Do první mimořádné události se nic neděje. Upřímně přeji všem aby se jich tyto záležitosti nikdy netýkaly.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 2632
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Zkoumal jsem to, tak pokud budete jako firma převážet na kole nebo za kolem baterii coby plnění svého obchodního skladu, na území EU, tak nejste motorové vozidlo čímž se na vás nevztahuje nic co je povinné ohledně přepravy. To platí i pro elektrokolo považované od roku 1947 za jízní kolo. Takže kurýři na byciklech po městě nato mohou kašlat na nějaké značení na přepravce.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Není podstatné čím vozíte, ale že vozíte. Ono i na tom vuzku za kolem mohu vést dost baterek a při nehodě a případné následné likvidaci, bude problém s baterkou, nikoli s kolem.gupa píše:Zkoumal jsem to...
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Já jsem se domníval že ADR se týká Nákladní přepravy. Tedy pokud si vezete baterku z i4wifi domů ve Fabii, ADR se vás netýká.
Pokud si baterku z i4wifi necháte dovézt PPLkou už se toho nákladu ADR týká.
Pokud si baterku z i4wifi necháte dovézt PPLkou už se toho nákladu ADR týká.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Evropská dohoda o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí (ADR z Accord Dangereuses Route) ukládá podmínky přepravy nebezpečného nákladu.ota píše:Já jsem se domníval že ADR se týká Nákladní přepravy. .......
Stanovuje a třídí nebezpečné látky a předměty podle jejich nebezpečných vlastností, stanovuje podmínky pro jejich přepravu, balení a značení a předepisuje používání a vyplňování stanovených průvodních dokladů. Stanovuje požadavky na zabalení kusu, zápisy do přepravních dokladů, dopravní prostředky včetně technických požadavků na vozidlo podle jednotlivých tříd a dále ustanovuje další pravidla jako omezení množství přepravovaných věcí, dozor nad nimi, způsob stání a parkování v noci atd.
Abych si nevymýšlel, použil jsem citace z WIKI
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Nie, toto ZOE bolo aj z baterkami.. A videl som aj BMWI3 za 3900 s tou 33kWh baterkou ci aká je v tom vecsomzajo píše:Koupit Rencek ZOE za 1900E jde, ale bez baterek, ty jsou pořád v majetku fa. Renault a majitel ZOE platí měsičně poplatek - "pujčovné".trud píše:Ponúkal mi celu 16kWh z Opel Ampera za 1500eciek.. V cene 100/kWh sa dajú kúpiť burane elektromobily.. NAPR. ZOE 22kWh za 1900eur..
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
preboha.. Dosť s tými predpismy.. Mal som zato ze toto fórum je aj o určitom odpore k inštitúciám. Su tu podtemy ako bitcoin.. Citujú sa tu nezmyselné zákony a zrazu ma budu trápiť dáke prepravné podmienky batérií..ved neboli v papierovej krabici.. Ale v kvalitnom drevenom boxe.. Musel by tu bednu fakt prehodnut vydlou na káre aby ich poškodil.
skončime diskusiu o ničom... A použime zdravý rozum.. Batérie namiesto zničenia budú v mojej garáži a uskladnenim "slnka".. Ušetria ďalšie znecistujuce látky vypustené do ovzdušia pri výrobe elektriny.
skončime diskusiu o ničom... A použime zdravý rozum.. Batérie namiesto zničenia budú v mojej garáži a uskladnenim "slnka".. Ušetria ďalšie znecistujuce látky vypustené do ovzdušia pri výrobe elektriny.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 1321
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Zdravím
Pro trud: Je dobře, že to Ota vysvětlil jak je to s fyzickými osobami. Žádný z nás nezná všechny
přepisy a vždy je lepší mít informace, než být nakonec něčím zaskočený z neznalosti.
A musíme brát vážně i informaci, že aku byly zařazené jako nebezpečný odpad.
A nikdo z nás nezná všechny předpisy co je s tím spojené.
Pro nás tedy obyčejné uživatele s tím, že občas v čr koupíme nebo prodáme
nějaký aku zatím nehrozí žádné sankce a neplynou žádné povinnosti.
Díky Oto za vysvětlení těchto věcí ohledně aku.
Pro trud: Je dobře, že to Ota vysvětlil jak je to s fyzickými osobami. Žádný z nás nezná všechny
přepisy a vždy je lepší mít informace, než být nakonec něčím zaskočený z neznalosti.
A musíme brát vážně i informaci, že aku byly zařazené jako nebezpečný odpad.
A nikdo z nás nezná všechny předpisy co je s tím spojené.
Pro nás tedy obyčejné uživatele s tím, že občas v čr koupíme nebo prodáme
nějaký aku zatím nehrozí žádné sankce a neplynou žádné povinnosti.
Díky Oto za vysvětlení těchto věcí ohledně aku.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Keď som kúpil prvé gelovky, tak som si myslel, že to nebolo až tak nevýhodné.... Až do chvíle, keď som preberal dobierku a cena za transport bola dosť mastná, už dnes neviem, koľko. On totiž ten kšeft bol aj v tom, že si hojili rany práve na tom predraženom transporte firmou oprávnenou. A boli to dve prasprosté, prajednoduché gelovky á 65 Ah. Tak dajte aj na to pozor pri nakupovaní.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 312
- Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
- Bydliště: Znojmo
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Trud- Budeš používat nějaké balance ty? Nebo BMS k bateriím? Ani Cell log není asi žádný, na tohle napětí.
Schneider XW+ 6048, 2,5 kWp panelů.
-
- Příspěvky: 2632
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Byl jsem včera na Letné na výstavě emobility, viděl a chvíli diskutoval s firmou s rozřezaným elektroautem, trochou recyklátu, nabízel produkt z tohotto, na stojanový elektrárně (velmi se mi to líbilo ale prý to je na stojanu jen kvůli výstavě) a ukázky jak třeba BMW řeší obal samotného článku, rozřezaný škatule co elektroauto má, rozpitvaný DC elektromotor s permanentními magnety na kotvě.
Stojan - čtyři kolečka s možností rozšíření jekl v jeklu. Stojny 2, a na nich na plechu z jedné strany baterie z elektroauta na výšku vč. prý opískovaného obalu co má auto na baterii (asi 1x1,8m na výšku) , na druhé straně HF měnič DC vysokonapěťový (nic pro Victron) a dohled a monitor a nějaká zásuvka.
Stojan - čtyři kolečka s možností rozšíření jekl v jeklu. Stojny 2, a na nich na plechu z jedné strany baterie z elektroauta na výšku vč. prý opískovaného obalu co má auto na baterii (asi 1x1,8m na výšku) , na druhé straně HF měnič DC vysokonapěťový (nic pro Victron) a dohled a monitor a nějaká zásuvka.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 903
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Mobil/foťák jsi sebou neměl?
Škoda.
Škoda.
-
- Příspěvky: 2632
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 2632
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Tento člověk mne nepřemluvil, když jsem se zeptal co s tím autem které je skoro celé z uhlíkových vláken, jak recyklovat, tak mluvil něco okolo spalovny. No a já mu sdělil, že se uhlík jen tak nespálí, že je v podstatě nehořlavý při běžném hoření a že se taví někde okolo 3000°C on že to ohoří a zbytek se hodí na něco jiného. No. Utekl za lepším kunčoftem.
Naběhl druhý a ten byl technik okolo toho pískování a úprav baterie pro FVE instalace. (vyřezání z chastle a nátěr) Ukázal mne ty křivky co lezly z toho jejich PC. Akorát mne přesvědčoval že dříve než baterie z toho auta nafoukne, tak vybaví vnitřní článková nějaká pojistka. No a já ho jaksi děsil otázkou, co se stane, když se DC napětí okolo 400V, rozpojí pod proudem dejme tomu 10-50A, v uzavřeném prostoru článku, kde se právě vyvíjí plyn z elektrolytu, který vybavuje tu pojistku. No byli ze mne hotoví.
Takže se tím (recyklace baterií pro FVE) podle všeho zde už živí nějací lidé delší dobu, byly i na výstavě loni podle katalogů.
Naběhl druhý a ten byl technik okolo toho pískování a úprav baterie pro FVE instalace. (vyřezání z chastle a nátěr) Ukázal mne ty křivky co lezly z toho jejich PC. Akorát mne přesvědčoval že dříve než baterie z toho auta nafoukne, tak vybaví vnitřní článková nějaká pojistka. No a já ho jaksi děsil otázkou, co se stane, když se DC napětí okolo 400V, rozpojí pod proudem dejme tomu 10-50A, v uzavřeném prostoru článku, kde se právě vyvíjí plyn z elektrolytu, který vybavuje tu pojistku. No byli ze mne hotoví.
Takže se tím (recyklace baterií pro FVE) podle všeho zde už živí nějací lidé delší dobu, byly i na výstavě loni podle katalogů.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 89
- Registrován: ned čer 26, 2022 9:27 pm
- Lokalita: Brno
- Výkon panelů [Wp]: 9,9
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Nevím, kolik za tu baterku chtějí, ale v Pylontechu se dá 18 kWh poskládat řádově za 150k, když vezmu, že z i3 není nová, tak bych za to nedal ani půlku, tj. 75k a za ty peníze se to podle mne ani nevyplatí té firmě nabízet. Kdyby to byly větší kusové objemy, že by otočili třeba 100 baterek měsíčně, tak by to mohli dělat levněji, ale evidentně jsou to kusovky a větší objemy EV na rozebrání určitě ještě hodně let nebudou, minimálně ne mimo Čínu, tam jich mají plné pláně
-
- Příspěvky: 1019
- Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
- Lokalita: Východně od 3nce
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 14kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 28kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
16 x 304Ah cca 35 000,- k tomu BMS a regál, nebo plechová skříň, max 50 000,- za 15kWh
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah LiFePO4 + 2xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
-
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Ok, ani tak mi to nedává smysl... Domácí bastl by se měl porovnávat s 16x Eve LF304 Prismatic 304Ah - LiFePO4 - 3.2V A-grade za 36900,-Kč. Tady je ale problém, že když se stane neštěstí a pack blafne, z pohledu pojišťovny to bude důvod k velkému krácení pojistky.
Polyntech 15kWh jsou za 86k a tady pojišťovna asi těžko bude něco krátit... https://eu.nkon.nl/pylontech-us-5000-48-v.html
Přemýšlím o velkém uložišti za obvodovou zdí vedle domu se samostatným vstupem, ve kterém bych měl domácí bastl z EVE článků nebo z auta. Hodně mě vyděsila příhoda s požárem/výbuchem domu vlivem zplynováné domácí baterky ...
Prostě tohle za to nestojí...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 568
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Ceny jou uvedeny na webu, na který je odkaz pod tím videem na YouTube, ale jen v rámci sady tj. není tam uvedena jen samotná cena za ty baterie, ale za celou sadu včetně s tím spojených prací viz rozpis níže.
Sada: FVE 9,9 kWp + BMW 2 x 20 kWh
– 22x FV panely FULLBLACK AIKO N-Type 2.gen (Neostar 2S+) 450 Wp,
- 3F střídač GoodWe GW10K-ET +
- Baterie z auta BMWi3 2 x 20 kWh
- WB EV Mate 11 kW s kabelem
– včetně montáže, konstrukcí a vyřízení dotace
Za celou tu sadu včetně prací je tam uvedena cena 355 509 Kč po odečtení dotace 185 000 Kč.
Pokud by to bylo bez dotace pak to zřejmě bude 185 000 + 355 509 = 540 509 Kč bez dotace.
Takže kdo máte FVE s instalovanými panely okolo 10kWp, k tomu měnič okolo 10kW, wallbox 11kW a aku s kapacitou okolo 40kWh tak můžete zkusit srovnávat.
Kdo má zájem tak se může na konkrétní cenu té jedné baterie 20kWh z BMWi3 zeptat přes jejich webový formulář.
Ostatní sady jsou tam jen s aku LiFePo4 okolo 10kWh s modely DynessTower a jedna Solax Triple Power.
Sada: FVE 9,9 kWp + BMW 2 x 20 kWh
– 22x FV panely FULLBLACK AIKO N-Type 2.gen (Neostar 2S+) 450 Wp,
- 3F střídač GoodWe GW10K-ET +
- Baterie z auta BMWi3 2 x 20 kWh
- WB EV Mate 11 kW s kabelem
– včetně montáže, konstrukcí a vyřízení dotace
Za celou tu sadu včetně prací je tam uvedena cena 355 509 Kč po odečtení dotace 185 000 Kč.
Pokud by to bylo bez dotace pak to zřejmě bude 185 000 + 355 509 = 540 509 Kč bez dotace.
Takže kdo máte FVE s instalovanými panely okolo 10kWp, k tomu měnič okolo 10kW, wallbox 11kW a aku s kapacitou okolo 40kWh tak můžete zkusit srovnávat.
Kdo má zájem tak se může na konkrétní cenu té jedné baterie 20kWh z BMWi3 zeptat přes jejich webový formulář.
Ostatní sady jsou tam jen s aku LiFePo4 okolo 10kWh s modely DynessTower a jedna Solax Triple Power.
-
- Příspěvky: 2632
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
164 284,47 Česká koruna=50 000 juanů
12.7.2024
Z toho můžeme vypočítat náklady na fotovoltaickou elektrárnu na metr čtvereční Vezmeme-li příklad 10 kW, cena plně instalovaného systému je kolem 50 000 juanů Instalace fotovoltaické elektrárny o výkonu 10 kW vyžaduje alespoň plochu střechy 70 metrů čtverečních, takže náklady na fotovoltaickou elektrárnu na metr čtvereční jsou 50 000÷70 = asi 714,3 juanů
https://www.yourjia.com/miaozhi/652266632860666888.html
12.7.2024
Z toho můžeme vypočítat náklady na fotovoltaickou elektrárnu na metr čtvereční Vezmeme-li příklad 10 kW, cena plně instalovaného systému je kolem 50 000 juanů Instalace fotovoltaické elektrárny o výkonu 10 kW vyžaduje alespoň plochu střechy 70 metrů čtverečních, takže náklady na fotovoltaickou elektrárnu na metr čtvereční jsou 50 000÷70 = asi 714,3 juanů
https://www.yourjia.com/miaozhi/652266632860666888.html
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 568
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Druhý život batérií z elektromobilu.
Jenže v tom odkazovaném čínském článku se zmiňuje o tom, že tu cenu počítá dle instalovaného výkonu FVE tj. bez akumulace do baterií. O akumulaci tam není ani slovo.
Obecně se počítá na základě instalovaného výkonu fotovoltaické elektrárny Podle instalovaného výkonu lze určit výkon vyrobený na metr čtvereční za hodinu.
Ve skutečnosti, kolik kilowatthodin elektřiny lze vyrobit na metr čtvereční za hodinu, zcela závisí na tom, kolik fotovoltaických elektráren lze nainstalovat na metr čtvereční.
Z toho můžeme vypočítat náklady na fotovoltaickou elektrárnu na metr čtvereční Vezmeme-li příklad 10 kW, cena plně instalovaného systému je kolem 50 000 juanů Instalace fotovoltaické elektrárny o výkonu 10 kW vyžaduje alespoň plochu střechy 70 metrů čtverečních, takže náklady na fotovoltaickou elektrárnu na metr čtvereční jsou 50 000÷70 = asi 714,3 juanů
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 144 Odpovědi
- 4554 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 19 Odpovědi
- 2416 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mypower.cz
-
- 6 Odpovědi
- 1078 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Saman_CZ
-
- 4 Odpovědi
- 1149 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Karlik73
-
-
TUV a druhý výstup na Victron MPII 5000
od SlezY83 » » v Boilery, ohřev TUV, vytápění, klimatizace
TUV a druhý výstup na Victron MPII 5000
- 10 Odpovědi
- 2085 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Diablo1st
-