Bojler Dražice - jejich životnost
Ohřev TUV, aku nádrže, boilery, ohřívače vody, vytápění, klimatizace
-
- Příspěvky: 118
- Registrován: sob kvě 11, 2013 6:49 am
Bojler Dražice - jejich životnost
Zdravím.
Na jednom foru jsem našel dotaz.
Jaka je jejích životnost?
Na jednom foru jsem našel dotaz.
By mně zajimalo, jake mate zkušeností s těmito bojlery.Ahoj, teče mi bojler a potřeboval bych nový, už mě to měnění každých pár let nebaví a tak přemýšlím o nerezovém. Máte někdo zkušenosti s nerezovými bojlery? Vzhledem k tomu, že stojí cca 3x víc, než klasické Dražice (jedná se o 150 l), vyplatí se investice? (Například, zda se i nerezový bojler časem nezanese usazeninami.)
Jaka je jejích životnost?
-
- Příspěvky: 253
- Registrován: stř dub 06, 2016 8:00 pm
- Bydliště: HK
Re: Bojler Dražice - jejich životnost
Životnost je diametrálně odlišná podle tvrdosti vody, to je primární faktor zanášení. Dále hraje roli používání (množství vyměněné vody), pravidelná výměna hořčíkové anody. Pokud je hodně tvrdá voda, tak se časem zanese. Nerezový bojler bude odolný proti korozi, ale zanášet se bude taky.
Stačí si na Google Obrázky zadat zanešený bojler. Mě osobně představa toho, že se koupu ve vodě, která přišla do styku s takovým sajrajtem, upřímně děsí.
Stačí si na Google Obrázky zadat zanešený bojler. Mě osobně představa toho, že se koupu ve vodě, která přišla do styku s takovým sajrajtem, upřímně děsí.
4,6 kWp s 30 kWh teplovodní baterií
-
- Příspěvky: 1054
- Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
- Lokalita: Okolí Uherského Brodu
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Bojler Dražice - jejich životnost
čím to čistit, mám nerezový ale pochybuju, že tam bude čistící otvor...made in china
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
-
- Příspěvky: 21
- Registrován: pát dub 12, 2013 9:29 am
Re: Bojler Dražice - jejich životnost
Zdravím, na čistenie sa dá použiť chémia (nedávno som odvápňoval plynový bojler), alebo známi vodár odporúčal mechanické odstránenie a nánosy vypláchnuť silným prúdom vody.mopadzi píše:čím to čistit, mám nerezový ale pochybuju, že tam bude čistící otvor...made in china
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Bojler Dražice - jejich životnost
A nebylo by řešení, mít boiler stylem že uvnitř bude nějaká ošetřená voda která se bude natápět a TUV bude pouze protíkat přes nerez výměník?
V boileru se z vody sice něco málo vysráží, ale pak už to nebude přibývat stejně tak jako v okruhu topení, kde je pořád jen jedna a ta samá voda.
Pokud by se zanesl nerez výměník, tak stačí při budování na to pamatovat a nechat si udělat servisní kohouty na proplach nějakým žravým sajrajtem.
V boileru se z vody sice něco málo vysráží, ale pak už to nebude přibývat stejně tak jako v okruhu topení, kde je pořád jen jedna a ta samá voda.
Pokud by se zanesl nerez výměník, tak stačí při budování na to pamatovat a nechat si udělat servisní kohouty na proplach nějakým žravým sajrajtem.
-
- Příspěvky: 253
- Registrován: stř dub 06, 2016 8:00 pm
- Bydliště: HK
Re: Bojler Dražice - jejich životnost
To ovšem je řešením, ale v dobré kvalitě to vyjde draho. Průtokový ohřev TUV, aby mohl fungovat, potřebuje dostatečný efektivní výkon, s ocelovými nebo nerezovými trubkami je to problém a mědené (tuším 4x lepší přenos tepla) jsou drahé, musí mít certifikaci na pitnou vodu (německé) a používá je asi jen Techtrans v PASTi, jiné nádrže s nimi jsem nenašel.dracekvo píše:A nebylo by řešení, mít boiler stylem že uvnitř bude nějaká ošetřená voda která se bude natápět a TUV bude pouze protíkat přes nerez výměník?
Kupříkladu moje řešení: PAST 425 s 3x S výměníky odspoda až nahoru pouze na ohřev TUV (topení bude pouze podlahové elektrické 3 kW), 2 kW topným tělesem s termostaty ve středu pro ohřev pohotovostního množství vody a 3x 2 kW topné těleso s termostaty dole pro fotovoltaický ohřev vody, doprava, expanzka, zapojení, revize - počítám 73 tisíc Kč s daní (ty poslední 3 položky zatím jen odhaduju). Což je cca sedminásobek ceny bojleru, takže pro mnohé nesmyslné. Já toho ale litovat nebudu, mám větší zásobu vody než v bojleru (původně uvažován 200l) a větší baterii pro přebytky ze slunce (bez problému zvládne 90°C, z 20 na 80 °C je to 30 kWh), oddělenou demineralizovanou topnou vodu od pitné vody, takže nemusím řešit legionellu, nádrž je kvalitní a vydrží na věky, měděné výměníky zaručí výkonný průtokový ohřev vody, Áčkový rating pro nízké tepelné ztráty. Není to ovšem pro každého. Pokud je podlahové topení, tepelné čerpadlo atp., tak už to vychází o dost líp, protože tam je velká nádrž potřeba. 900 nebo 1200 litrová nádrž stojí jen o něco dráž.
4,6 kWp s 30 kWh teplovodní baterií
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Bojler Dražice - jejich životnost
A už jsme zase u toho, tohle je hi-tech řešení, a když už se začne, tak člověk neví kde přestat. Já měl tak takový období, a dnes se snažím, kde to jenom jde, řešit všechno low-tech - na topení jsou nejlepší 2t těžká kamna, fungují bez elektriky a předpokládaná životnost je několik lidských životů. Na ohřev vody pro 5čl. domácnost mám 300l boiler, větší bych ani nedostal dveřma...ale zase jako dohřev je samotížný topný okruh navázaný na komín od krbové vložky, což v zimě na ohřev vody stačí a po zbytek roku to zvládá slunko. A že jedno za léto ohřeju trochu vody elektrikou v celkové ceně třeba 20Kč? A už jsme zase u té ekonomiky. Nakonec jednodušší systém je víc komfortní, protože obvykle má podstatně míň věcí co potřebuje ke správné funkci.
Ale k tématu - okce ntrr 300 sol mám 5 let, loni vyměněná anoda a při čištění jsem ve spodní části objevil pár míst kde není smalt - asi už z výroby. Snad to ta anoda nějakou dobu udrží. Předchozí boiler jsem měl cca 20 let, a ten skončil v podstatě na to, že byl plnej vodního kamene
Ale k tématu - okce ntrr 300 sol mám 5 let, loni vyměněná anoda a při čištění jsem ve spodní části objevil pár míst kde není smalt - asi už z výroby. Snad to ta anoda nějakou dobu udrží. Předchozí boiler jsem měl cca 20 let, a ten skončil v podstatě na to, že byl plnej vodního kamene
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 253
- Registrován: stř dub 06, 2016 8:00 pm
- Bydliště: HK
Re: Bojler Dražice - jejich životnost
Ano, však píšu, že je to drahé a pro mnohé nedostupné a pokud si to umí pro sebe ospravedlnit, tak třeba i zbytečné. Já to nikomu nevnucuji.
Můžete si spočítat, kolik by stál nerezový 500 l zásobník s izolací, nerezovým výměníkem, topnými tělesy, prací atd. včetně všeho okolo. Možná tam nebude rozdíl ani 20 tisíc.
Nádrž s vnořeným bojlerem? Až se zanese, je celá nádrž na vyhození.
Bojler a katexová úpravna vody? Taky něco bude stát.
Kolik německých stupňů tvrdosti máte doma, kodle69? Je rozdíl mít doma 10-15° a 30-40 °dH. Na žádný problém neexistuje jediné řešení, obzvlášť, pokud se bavíme o věcech, které ze záliby dotujeme z různých pohnutek z vlastní kapsy.
PS: Ta 425 litrová nádrž má bez izolace šířku 60 cm, projde každými dveřmi.
Můžete si spočítat, kolik by stál nerezový 500 l zásobník s izolací, nerezovým výměníkem, topnými tělesy, prací atd. včetně všeho okolo. Možná tam nebude rozdíl ani 20 tisíc.
Nádrž s vnořeným bojlerem? Až se zanese, je celá nádrž na vyhození.
Bojler a katexová úpravna vody? Taky něco bude stát.
Kolik německých stupňů tvrdosti máte doma, kodle69? Je rozdíl mít doma 10-15° a 30-40 °dH. Na žádný problém neexistuje jediné řešení, obzvlášť, pokud se bavíme o věcech, které ze záliby dotujeme z různých pohnutek z vlastní kapsy.
PS: Ta 425 litrová nádrž má bez izolace šířku 60 cm, projde každými dveřmi.
4,6 kWp s 30 kWh teplovodní baterií
-
- Příspěvky: 1194
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Re: Bojler Dražice - jejich životnost
Zdravím, už skoro 10 let mám ACV 160 l (ten můj konkrétní už koupit asi nejde, stál více než 15000CZK), varianta na ohřev kotlem i elektrikou. Vnější nádoba na 160l je ocelová, je v ní voda z topení, která je de-fakto napořád, což není pravda, ale usazeniny z vody přibývají jen když se systém topení znovu napouští. Uvnitř je cca o 35l menší nádoba, ta je z nerezu. Vnější válcový povrch je hrbolatý, blbě se to popisuje, jako vlnovec. Když se mění teplota, tak usazeniny z boků opadávají, protože se nádoba natahuje tak díky hrbolům se ta usazenina trhá, teplá voda se odebírá shora, takže stěny jsou čisté, do TUV žádné usazeniny nepokračují, ale usazuje se to na dně pořád, nemám tušení kolik toho tam je. Větší pointa u mně ale je ve filtrech na vstupu do domu. Ve filtrech o velikosti 10" mám nerezové vložky s nejmenšími dírkami jaké šli koupit. Jeden filtr na městskou vodu, druhý na studnu. Od doby nasazení filtru přestal probém s ucpanými bateriemi, sprchou a tak dále, kvůli vodnímu kameni už jsem od té doby nic nečistil ani nemněnil. Dříve jsme čistili baterie několikrát za rok. Filtr z vodáren se rychle plní (většinou je to asi vodní kámen, který se utrhl někde po cestě). Takže nerezový boiler můžu jedině doporučit, pokud někdo v konstrukci přemýšlel jako u toho mého. Ale samotný boiler není samospasitelný! Ten můj ACV má zespodu servisní otvor, pokud ten vnitřek/vnějšek neprorezne tak ho za pár let zkusím otevřít a vyprázdnit.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Bojler Dražice - jejich životnost
Mám nerezový bojler s medeným registrom. Po 16 rokoch som pôvodnú špirálu 2000 W vymenil za 500 W špirálu, ktorú som po štyroch rokoch pred dvoma mesiacmi nahradil 2400 W špirálou. To kvôli perspektívam na zvýšenie Wp. Prikladám obrázok, na ktorom je vidieť stav tých demontovaných. Väčšia je v nálezovom stave ( používala sa ale minimálne, len výnimočne ), z menšej som dreveným špalíkom otrel usadený kameň. Tvrdosť vody u nás je údajne 2,91 mmol/l, čo je asi 16 nemeckých stupňov.
Popisujem túto story preto, lebo chcem povedať názor k téme. Myslím si, že je vhodná minimálna údržba : raz za tri roky vybrať špirálu, očistiť ju a vnútro bojlera cez tento otvor vystriekať hadicou, bojler vypláchnuť, vrátiť špirálu na miesto a napustiť vodu. Ak je k dispozícii čistiaci otvor, dá sa to spraviť dokonalejšie, v najhoršom aj podľa návodu výrobcu .
Tiež sa mi chce okomentovať dražický bojler. Ak je použitý sólo na chalupe, je to OK. Ak je zainvestovaný popri FVE, zdá sa mi to byť investícia naviac, pokiaľ je v systéme dostatočne dimenzovaný menič. Pravda, proti stojí argument, že sa menič zbytočne amortizuje. Tiež je ale pravda, že ak je voda nahriata, panely sa flákajú a viac sa vyťažuje batéria ( môže taký stav nastať, ak sa nedajú prepínať panely ).
Teda ináč povedané : životnosť lacného bojlera a životnosť drahšieho bojlera môže byť rovnaká - tak načo kupovať drahší ?
Pripájam link na mapu tvrdosti vody na Slovensku.
https://www.cistavoda.sk/blog/mapa-tvrd ... -slovensku
Doplo mi to trocha neskôr, v téme sa hovorí asi o prostom bojleri bez ohrevu panelmi, tak prosím potom, neberte všetko vážne, čo som napísal. Ospravedlňujem sa.
Iba raz za uvedené roky som zložil z bojlera prírubu kvôli netesnosti, pri tej príležitosti som vyčistil usadeniny na dne bojlera. Medi som sa pre istotu ani nedotkol.Popisujem túto story preto, lebo chcem povedať názor k téme. Myslím si, že je vhodná minimálna údržba : raz za tri roky vybrať špirálu, očistiť ju a vnútro bojlera cez tento otvor vystriekať hadicou, bojler vypláchnuť, vrátiť špirálu na miesto a napustiť vodu. Ak je k dispozícii čistiaci otvor, dá sa to spraviť dokonalejšie, v najhoršom aj podľa návodu výrobcu .
Tiež sa mi chce okomentovať dražický bojler. Ak je použitý sólo na chalupe, je to OK. Ak je zainvestovaný popri FVE, zdá sa mi to byť investícia naviac, pokiaľ je v systéme dostatočne dimenzovaný menič. Pravda, proti stojí argument, že sa menič zbytočne amortizuje. Tiež je ale pravda, že ak je voda nahriata, panely sa flákajú a viac sa vyťažuje batéria ( môže taký stav nastať, ak sa nedajú prepínať panely ).
Teda ináč povedané : životnosť lacného bojlera a životnosť drahšieho bojlera môže byť rovnaká - tak načo kupovať drahší ?
Pripájam link na mapu tvrdosti vody na Slovensku.
https://www.cistavoda.sk/blog/mapa-tvrd ... -slovensku
Doplo mi to trocha neskôr, v téme sa hovorí asi o prostom bojleri bez ohrevu panelmi, tak prosím potom, neberte všetko vážne, čo som napísal. Ospravedlňujem sa.
Naposledy upravil(a) vlkazajac dne stř bře 08, 2017 8:36 pm, celkem upraveno 1 x.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 1767
- Registrován: čtv čer 28, 2012 9:45 pm
Re: Bojler Dražice - jejich životnost
S tvrdou vodou mám zkušenosti. Na obrázku je stav výměníku bojleru ohřívaného plynovým kotlem po cca 10 letech používání. Tvrdost vody je 50° německé stupnice. Před čtyřmi lety jsem dal nový bojler spolu s novým kotlem a chemickou úpravnou vody (nastavena na cca 15° německé stupnice). V létě plánuji, že se do nového bojleru podívám a jsem zvědavý na to, jak bude vypadat.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Bojler Dražice - jejich životnost
50 nemeckých stupňov ????? To je snáď niekde v centre Moravského Krasu ! To je potom z každého bojlera spotrebný materiál.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 1767
- Registrován: čtv čer 28, 2012 9:45 pm
Re: Bojler Dražice - jejich životnost
Kupodivu ne, ale v Polabí na opuce. Dle rozboru vody mám 200mg Ca+ a 70mg Mg+ na litr vody. Občas si dělám srandu, že si zařídím cementárnu, když můžu vápenec těžit z vody.vlkazajac píše:50 nemeckých stupňov ????? To je snáď niekde v centre Moravského Krasu ! To je potom z každého bojlera spotrebný materiál.
-
- Příspěvky: 3305
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Bojler Dražice - jejich životnost
vlkazajac: drazice - bojler i aku k topeni jsem koupil z drazic uz jen proto ze se to vyrabi u nas, aspon doufam. A bojler ma suchy teleso coz povazuju za naprosto uzasne reseni.
Ja po dvou letech provozu mel cca pul kyble kameni v bojleru. V aku mam vnorenou nadobu coz neni nejstastnejsi reseni ale uz to mam tak co uz.
xmasin: aspon usetris za mineralky staci jen nasytit....
Ja po dvou letech provozu mel cca pul kyble kameni v bojleru. V aku mam vnorenou nadobu coz neni nejstastnejsi reseni ale uz to mam tak co uz.
xmasin: aspon usetris za mineralky staci jen nasytit....
-
- Příspěvky: 351
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Bojler Dražice - jejich životnost
Add BigSandy > Prorezivnění bojleru "každých pár let" je důsledkem el.chem reakce a důlkové korozi a platí i pro nerez AN, bojlery. Tomu lze bránit jen důsledným propojováním fitinky<>příruby<> tělesa nádrže CU drátem bez přerušení a vyvedením na potenciálový můstek a současně je nutné se vyvarovat měděnému potrubí a fitinek z mědi(mosazi). Měď výrazně zrychluje korozi ocelových materiálů. Takže je radno se měděným trubkám vyhnout stejně jako měděným topným spirálám (prostě chci-li mít bojler dlouho => žádná měď). Kamarád z Popoviček si stěžoval na nerez AN, která tekla po několika letech. Pravděpodobně při výrobě neošetřili kyselinou okuje anebo svařovali nevhodnými elektrodami a nebo v systému byla měď.
Vysrážené soli paradoxně korozi zpomaluji, avšak na druhou stranu obsahují živnou půdu pro mikroorganizmy, které chemicky zničit nelze (savo se k nim nedostane) a termodezinfekce prý taky nefunguje.
Add kodl69 > mám na to stejný názor, "žádná hi-tech řešení". Důsledně vše uzemnit a na spodek pod AN a boilery namontovat čidlo, které odbaví relé čerpadla/ventil přívodu vody. Propojeno mám a čidla se už nemůžou dočkat až je namontuju. Výkonové odbavení bude přes MIR 16 u OEZ. Nic to nežere a spíná až 16A. V okamžiku odbavení čidlem se zastaví čerpadlo a otevře NC el-mag ventil a natlakovaný systém se otevře do výlevky a dále odpadu.
Provozuji tří stupňovou sestavu směrem od přívodu studené vody 8000l stará poldi nádrž na mléko (beztlak), pak 1000l NADO Dražice s vnořenou 200l nádrží (tlaková) a poslední stupeň 160 OKCE Dražice v provozu 4roky. Do mléko nádrže jsem dodatečně nainstaloval 2 hady (jeden nerez DIN 20 (ptáček.cz za CZK 4K) na transport tepla z 1000l nádrže a vytápění, a druhy Alpex DIN 22 na předehřev užitkové vody).
Až bojler doslouží (to už snad neudělám chyby, které jsem v systému udělal), mám v úmyslu nasadit beztlakovou nádrž z umělé hmoty "fatboy" s přepadem do kanalizace. Dovnitř umístím nerez hady DIN30 v délce 70m a jednou za 3roky na 24hod propláchnu kyselinou citronovou, které spolehlivě odstraní všechny soli. (Vymačkaným citronem se u nás doma myji baterie od vodního kamene... Stačí jen potřít a baterie se lesknou jak zrcadloa na silné nánosy použiju dvě 2x po 5min.) Když had doslouží v tak, pak vyměním hada... a nemám zatopený celý barák, protože voda vytekla do odpadu...
Co se týče velikostí nádrže, tady je problém s chladnutím… a platí, že čím větší povrch nádrže, tím větší ztráty a skrze izolaci. Izolací nikde nesmí proudit vzduch, prostě to musí být těsné. Mléko nádrž mám zateplenou cca. 40izolací, 1000l jsem nyní na 16cm a ještě budu přidávat. Malý bojler mám z výroby 5cm a taky budu doplňovat vatou.
Vysrážené soli paradoxně korozi zpomaluji, avšak na druhou stranu obsahují živnou půdu pro mikroorganizmy, které chemicky zničit nelze (savo se k nim nedostane) a termodezinfekce prý taky nefunguje.
Add kodl69 > mám na to stejný názor, "žádná hi-tech řešení". Důsledně vše uzemnit a na spodek pod AN a boilery namontovat čidlo, které odbaví relé čerpadla/ventil přívodu vody. Propojeno mám a čidla se už nemůžou dočkat až je namontuju. Výkonové odbavení bude přes MIR 16 u OEZ. Nic to nežere a spíná až 16A. V okamžiku odbavení čidlem se zastaví čerpadlo a otevře NC el-mag ventil a natlakovaný systém se otevře do výlevky a dále odpadu.
Provozuji tří stupňovou sestavu směrem od přívodu studené vody 8000l stará poldi nádrž na mléko (beztlak), pak 1000l NADO Dražice s vnořenou 200l nádrží (tlaková) a poslední stupeň 160 OKCE Dražice v provozu 4roky. Do mléko nádrže jsem dodatečně nainstaloval 2 hady (jeden nerez DIN 20 (ptáček.cz za CZK 4K) na transport tepla z 1000l nádrže a vytápění, a druhy Alpex DIN 22 na předehřev užitkové vody).
Až bojler doslouží (to už snad neudělám chyby, které jsem v systému udělal), mám v úmyslu nasadit beztlakovou nádrž z umělé hmoty "fatboy" s přepadem do kanalizace. Dovnitř umístím nerez hady DIN30 v délce 70m a jednou za 3roky na 24hod propláchnu kyselinou citronovou, které spolehlivě odstraní všechny soli. (Vymačkaným citronem se u nás doma myji baterie od vodního kamene... Stačí jen potřít a baterie se lesknou jak zrcadloa na silné nánosy použiju dvě 2x po 5min.) Když had doslouží v tak, pak vyměním hada... a nemám zatopený celý barák, protože voda vytekla do odpadu...
Co se týče velikostí nádrže, tady je problém s chladnutím… a platí, že čím větší povrch nádrže, tím větší ztráty a skrze izolaci. Izolací nikde nesmí proudit vzduch, prostě to musí být těsné. Mléko nádrž mám zateplenou cca. 40izolací, 1000l jsem nyní na 16cm a ještě budu přidávat. Malý bojler mám z výroby 5cm a taky budu doplňovat vatou.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Bojler Dražice - jejich životnost
U nás je ta tvrdost odpovídající tomu moravskýmu krasu - má to třeba výhodu, že u drobně prolínajícího šroubení zaroste za pár let netěsnost vodním kamenem, a když je to na teplé vodě, tak se někdy stane, že vzniká stalaktit a stalagmit, do fáze stalagnátu jsem se zatím nedostal... Tím kamenem samozřejmě zaroste i vnitřek potrubí, už jsem nějaký takový věci ve 25 let starým baráku musel řešit. Kuriozita je třeba to, že mi delší dobu prokapávala nepoužívaná baterie, a konečný stádium je to, že teplá už prostě neteče, protože to komplet zarostlo. Ale já to už nepiju, dost na tom, že se mi usazuje ten kámen na zubech při čištění takovou vodou
V boileru bylo sice po 4-letech na dva kýble kamení, ale na spodním výměníku toho bylo tak na otření hadrou, nijak to tam nedrželo. Na horní nedosáhnu a opticky vypadal OK, trochu bílej...
V boileru bylo sice po 4-letech na dva kýble kamení, ale na spodním výměníku toho bylo tak na otření hadrou, nijak to tam nedrželo. Na horní nedosáhnu a opticky vypadal OK, trochu bílej...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 2783
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Bojler Dražice - jejich životnost
Na tlakovou nerezovou nádrž stačí trochu Sava do vody je z ní cedník za pár dnů. Nastoupí mezikrystalická koroze a rázem je i 3 mm plech jak kdyby ho někdo propíchal špendlíkem.Ronn píše:Kamarád z Popoviček si stěžoval na nerez AN, která tekla po několika letech. Pravděpodobně při výrobě neošetřili kyselinou okuje anebo svařovali nevhodnými elektrodami a nebo v systému byla měď.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 1054
- Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
- Lokalita: Okolí Uherského Brodu
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Bojler Dražice - jejich životnost
no to mě děsí, jednou ročně desinfikuji vrt savem...
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
-
- Příspěvky: 2783
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Bojler Dražice - jejich životnost
Taky jsem to dělával. A pak jsem většinou do týdne vařil. Než mi došla ta spojitost... Pak jsem přešel na desinfekci koloidním stříbrem (SAGEM) a nebylo to o moc lepší, jen ta reakční doba byla delší. Savo se dá alespoň vypumpovat (postupně se zředí na neškodnou koncentraci). Koloidní stříbro zůstává na dně a sem tam se pár částic do nádrže dostane a nechytí ho ani pětimikronové filtry.
Teď mám nádrž už rok se třemi dírami odstavenou a čekám, až se zdroj vypláchne.
Teď mám nádrž už rok se třemi dírami odstavenou a čekám, až se zdroj vypláchne.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 351
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Bojler Dražice - jejich životnost
Dokud se pasivační vrstva neobnoví, je to furt dokola. Původně jsem měl v plánu dát do sklepa jako AN betonovou nádrž a vyvařit mPVC a měl bych klid na furt. Teď tam mám nerez a vím, že to není moje poslední AN
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 5 Odpovědi
- 1471 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od abrams
-
- 6 Odpovědi
- 3654 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od xmasin
-
-
Bojler Dražice OKC NTRR/SOL a OKC 200 NTRR/BP
od BigSandy » » v Boilery, ohřev TUV, vytápění, klimatizace
Bojler Dražice OKC NTRR/SOL a OKC 200 NTRR/BP
- 39 Odpovědi
- 10807 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kyocera
-
-
- 94 Odpovědi
- 17949 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od solárník
-
- 2 Odpovědi
- 861 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od daffyx