Ostrov pro krávy na zimu
Porada před realizací, doporučení, rady, nápady týkající se plánovaných ostrovních nebo poloostrovních systémů, projektování, zkušenosti, schémata, vhodné komponenty
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: stř bře 16, 2011 9:10 pm
- Bydliště: u lesa - kousek od Turnova
Re: Ostrov pro krávy na zimu
On na těch žárovkách netrvá,ale kupovat nové 12V+patice+silné vodiče.....u DC vyšší riziko požáru při zkratu....prostě mi přišlo jednodušší použít ten malý měnič, kde 10W ztráta je ještě přijatelná.
Ta centrála mi přijde dost drahá, na to jaký dává výkon, ale zase jestli málo žere,je tichá, a lehká ...
Musím to probrat s ním, co vlastně chce. Už jsem mu poslal do emailu odkaz na tohle vlákno, aby si to pročetl.
Ta centrála mi přijde dost drahá, na to jaký dává výkon, ale zase jestli málo žere,je tichá, a lehká ...
Musím to probrat s ním, co vlastně chce. Už jsem mu poslal do emailu odkaz na tohle vlákno, aby si to pročetl.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Ostrov pro krávy na zimu
Ak by sme vzali tu najlacnejsiu centralu , za tu cenu su tri dalsie velke panely, ziadny benzin a ticho......
Ze su LED ziarovky k maniu resp. zadarmo, este neznamena, ze su vhodne. Na menici sa strati 15 az 20 %, transformaciou nadol a usmernenim 10 % ???????. Naozaj neviem, nemeral som to nikdy. Mimochodom, aka je teplota svetla tych ziaroviek? Niektore studene varianty su neprijemne, aby sa kravy z toho nezjasili alebo neprestali dojit.
Ze su LED ziarovky k maniu resp. zadarmo, este neznamena, ze su vhodne. Na menici sa strati 15 az 20 %, transformaciou nadol a usmernenim 10 % ???????. Naozaj neviem, nemeral som to nikdy. Mimochodom, aka je teplota svetla tych ziaroviek? Niektore studene varianty su neprijemne, aby sa kravy z toho nezjasili alebo neprestali dojit.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Re: Elektrocentrála s AVR
Protože se s úvahami přesouváte k elektrocentrále, tak si dovolím zmínit že já pořídil vzduchem chlazený jednoválec, dvoutakt, Scheppach SG 950 AVR (650W - trvale, 720W - 2 minuty + vychladit nebo se nesmí prostě přehřát, spotřeba 0,8L/h při 75%, cena 3400 Kč, záruka 2 roky, 4 roky při splnění servisní prohlídky ke konci druhého roku chodu která bude stát asi 400 Kč, doprava zpravidla zdarma a to i kvůli reklamaci, navíc bývá prodejce většinou i schopen zajistit servis tedy i pozáruční, akorát nezapomeňte že při závadě nebude pravděpodobně reklamace vyřešena výměnou za jiný kus ale elektrocentrála bude podrobena kontrole a případně opravě - tedy ji měsíc nemusíte mít k dispozici).
Kolem těch 60W by mohl spalovací motor běžet ještě se stejným výkonem a spotřebou jako bez zátěže/odběru na alternátoru. Při 100W (odporová zátěž, žárovka) mírně přidává (zjištěno poslechem), 75W a 60W žárovku jsem nezkoušel. Ledničko-mrazničku (jeden kompresor bez soft startu či frekvenčního měniče) ale utáhne beze změny zvuku a ta bude mít namražená spotřebu těch 50W; poradí si i s náběhovým proudem, kdy prostě přidá plyn.
Budu-li mít kapacitu (což nemohu zaručit) udělám recenzi. Potřebuji na to ale, kromě času, ještě takovou drobnost (baterie do přesné digitální váhy, abych mohl poreferovat o spotřebě paliva) kterou nemám, hrozné kam civilizace dospěla. Jinak mohu předeslat, že ostatní uživatelé uvádějí že při dodávce do těch stabilních 650W je výdrž 4l paliva (natural 95 + 2T olej, 1:50) asi 7h, při o něco nižší prý dokonce 8h. Výrobce uvádí 0,8L/h při 75% (540W) zatížení. Za mne mohu zatím říci, že je tu spíše problém do nádrže centrály dostat ty 4 litry paliva, protože jednak není všude ideální rovina, jednak pokud tu odměrku pro olej umístíte jak výrobce uvažuje... (uvidíte sami, já bych se také bál nepromíchat směs benzínu a oleje pořádně ručně).
Proč to vše ale píši?
Jednak abych poukázal že jsou i jiné cenové relace elektrocentrál, které však mohou (ale nemusí, ten alternátor v digitálních elektrocentrálách je několika stupňový, zařízení nemají baterii určenou pro dodávky do střídače a proto i spalovací motor takovéto centrály bude mít jen několik stupňů pro regulaci - snad 10) ale nemusí mít znatelně vyšší spotřebu. Heron, což jsou dobré motory, uvádí průměrnou úsporu paliva (při nepřetržitém chodu centrály a malém či žádném odběru proudu) kolem 40%, ale co to ve skutečnosti znamená těžko říci. Upozorňuji, že specifikace v e-schopech jseu mnohdy nesmysly, mnohdy kopírované texty určené k jiným elektrocentrálám. Některé centrály mají i stejný vzhled ale mohou se lišit v drobnostech, jako vyvedených 12V DC, bez AVR (u dvoutaktů), větší nádrž, delší záruka, méně známá značka,...
Hlavně to ale píši proto abych upozornil, že i když je elektrocentrála vybavena AVR (automatickou regulací napětí) bude napětí kolísat což se projeví i v intenzitě svitu obyčejné žárovky. Jak to bude příjemné na oko asi bude záležet na otáčkách alternátoru (většinou vidím 3600, 5500, 6000 ot/min s čímž souvisí i hlučnost).
LED žárovky jsou na stabilitu napětí mnohem háklivější a projeví se to právě v kvalitě světla. Například provozovat klasické 230V LED žárovky na mém ostrovním střídači (nízkofrekvenčí transformátor + elektronika) je lahoda, kdežto staré vedení co jsem měl k dispozici dříve to byl děs na oči kdy jsem u lampy čekal kdy dostanu epilepsii či tik.
Ne-digitální (tedy ne-invertorová) elektrocentrála dodá elektrický proud ještě horších parametrů (i přes AVR), přinejmenším pro lidský zrak (zařízení neprotestují, ale třeba na tom osvětlení lednice je to krásně vidět, na chodu už ne, ten je bezproblémový). Počítejte s tím, kdyby měly mít krávy takové světlo tři hodiny v kuse, může se to třeba projevit i na jejich klidu (nejde o takové to táhlé kolísání světla - u žárovky, jaké známé s filmů, ale pomrkávání, a u LED je ještě nepříjemnější).
Kolem těch 60W by mohl spalovací motor běžet ještě se stejným výkonem a spotřebou jako bez zátěže/odběru na alternátoru. Při 100W (odporová zátěž, žárovka) mírně přidává (zjištěno poslechem), 75W a 60W žárovku jsem nezkoušel. Ledničko-mrazničku (jeden kompresor bez soft startu či frekvenčního měniče) ale utáhne beze změny zvuku a ta bude mít namražená spotřebu těch 50W; poradí si i s náběhovým proudem, kdy prostě přidá plyn.
Budu-li mít kapacitu (což nemohu zaručit) udělám recenzi. Potřebuji na to ale, kromě času, ještě takovou drobnost (baterie do přesné digitální váhy, abych mohl poreferovat o spotřebě paliva) kterou nemám, hrozné kam civilizace dospěla. Jinak mohu předeslat, že ostatní uživatelé uvádějí že při dodávce do těch stabilních 650W je výdrž 4l paliva (natural 95 + 2T olej, 1:50) asi 7h, při o něco nižší prý dokonce 8h. Výrobce uvádí 0,8L/h při 75% (540W) zatížení. Za mne mohu zatím říci, že je tu spíše problém do nádrže centrály dostat ty 4 litry paliva, protože jednak není všude ideální rovina, jednak pokud tu odměrku pro olej umístíte jak výrobce uvažuje... (uvidíte sami, já bych se také bál nepromíchat směs benzínu a oleje pořádně ručně).
Proč to vše ale píši?
Jednak abych poukázal že jsou i jiné cenové relace elektrocentrál, které však mohou (ale nemusí, ten alternátor v digitálních elektrocentrálách je několika stupňový, zařízení nemají baterii určenou pro dodávky do střídače a proto i spalovací motor takovéto centrály bude mít jen několik stupňů pro regulaci - snad 10) ale nemusí mít znatelně vyšší spotřebu. Heron, což jsou dobré motory, uvádí průměrnou úsporu paliva (při nepřetržitém chodu centrály a malém či žádném odběru proudu) kolem 40%, ale co to ve skutečnosti znamená těžko říci. Upozorňuji, že specifikace v e-schopech jseu mnohdy nesmysly, mnohdy kopírované texty určené k jiným elektrocentrálám. Některé centrály mají i stejný vzhled ale mohou se lišit v drobnostech, jako vyvedených 12V DC, bez AVR (u dvoutaktů), větší nádrž, delší záruka, méně známá značka,...
Hlavně to ale píši proto abych upozornil, že i když je elektrocentrála vybavena AVR (automatickou regulací napětí) bude napětí kolísat což se projeví i v intenzitě svitu obyčejné žárovky. Jak to bude příjemné na oko asi bude záležet na otáčkách alternátoru (většinou vidím 3600, 5500, 6000 ot/min s čímž souvisí i hlučnost).
LED žárovky jsou na stabilitu napětí mnohem háklivější a projeví se to právě v kvalitě světla. Například provozovat klasické 230V LED žárovky na mém ostrovním střídači (nízkofrekvenčí transformátor + elektronika) je lahoda, kdežto staré vedení co jsem měl k dispozici dříve to byl děs na oči kdy jsem u lampy čekal kdy dostanu epilepsii či tik.
Ne-digitální (tedy ne-invertorová) elektrocentrála dodá elektrický proud ještě horších parametrů (i přes AVR), přinejmenším pro lidský zrak (zařízení neprotestují, ale třeba na tom osvětlení lednice je to krásně vidět, na chodu už ne, ten je bezproblémový). Počítejte s tím, kdyby měly mít krávy takové světlo tři hodiny v kuse, může se to třeba projevit i na jejich klidu (nejde o takové to táhlé kolísání světla - u žárovky, jaké známé s filmů, ale pomrkávání, a u LED je ještě nepříjemnější).
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Ostrov pro krávy na zimu
Som rád, že zdieľate moje obavy fyziologickej povahy, určite nie sú nepodstatné!
"...Kolem těch 60W by mohl spalovací motor běžet ještě se stejným výkonem a spotřebou jako bez zátěže/odběru na alternátoru...."
S tým nesúhlasím, akýkoľvek odber na strane generátora bude mať vplyv na spotrebu. Pre posudzovanie úspornosti motora by sme potrebovali jeho tzv. rýchlostnú charakteristiku, ktorú nám však ani výrobca asi neposkytne....Všeobecne ale platí, že maximum úspornosti dvojtaktu v porovnaní so štvortaktom leží pri nižších zaťaženiach. Nie však pri veľmi nízkych.
Potrebujeme dobíjať 360 Ah ( ak ctíme zadanie ) a teda optimum elektrického príkonu leží pod cca 450 W ( 360*0,1*12,5 ). To spolu s vyššie uvedeným znamená, že centrála vyhovuje najlepšie v prvej fáze bulk. Postupne so znižovaním nabíjacieho prúdu prechádza centrála ako celok do nehospodárneho režimu. Bolo by preto vhodné ju odstaviť pred úplným nabitím batérie a ponechať dobitie na fotovoltiku - ak sa s ňou ešte vôbec uvažuje !!! Čiže ideálne by bolo ráno ešte " za mrku " svietiť, začať dobíjať, vypnúť centrálu a nechať dobiť panelmi ( regulátorom ).
Kolísanie napätia na batérii resp. možné špičky prenesené meničom do 230 V počas nabíjania neviem odhadnúť. Ak by však LED trpeli počas chodu centrály, treba osvetlenie vypnúť, čo je obmedzujúci faktor.
Váš zamýšľaný test centrály je veľmi zaujímavý. Budem trpezlivo čakať, čo prinesie, veľa zdaru !!!!
Spotrebované palivo nevážte, radšej merajte objem pomocou merného valca.
"...Kolem těch 60W by mohl spalovací motor běžet ještě se stejným výkonem a spotřebou jako bez zátěže/odběru na alternátoru...."
S tým nesúhlasím, akýkoľvek odber na strane generátora bude mať vplyv na spotrebu. Pre posudzovanie úspornosti motora by sme potrebovali jeho tzv. rýchlostnú charakteristiku, ktorú nám však ani výrobca asi neposkytne....Všeobecne ale platí, že maximum úspornosti dvojtaktu v porovnaní so štvortaktom leží pri nižších zaťaženiach. Nie však pri veľmi nízkych.
Potrebujeme dobíjať 360 Ah ( ak ctíme zadanie ) a teda optimum elektrického príkonu leží pod cca 450 W ( 360*0,1*12,5 ). To spolu s vyššie uvedeným znamená, že centrála vyhovuje najlepšie v prvej fáze bulk. Postupne so znižovaním nabíjacieho prúdu prechádza centrála ako celok do nehospodárneho režimu. Bolo by preto vhodné ju odstaviť pred úplným nabitím batérie a ponechať dobitie na fotovoltiku - ak sa s ňou ešte vôbec uvažuje !!! Čiže ideálne by bolo ráno ešte " za mrku " svietiť, začať dobíjať, vypnúť centrálu a nechať dobiť panelmi ( regulátorom ).
Kolísanie napätia na batérii resp. možné špičky prenesené meničom do 230 V počas nabíjania neviem odhadnúť. Ak by však LED trpeli počas chodu centrály, treba osvetlenie vypnúť, čo je obmedzujúci faktor.
Váš zamýšľaný test centrály je veľmi zaujímavý. Budem trpezlivo čakať, čo prinesie, veľa zdaru !!!!
Spotrebované palivo nevážte, radšej merajte objem pomocou merného valca.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Re: Ostrov pro krávy na zimu
"Spotrebované palivo nevážte, radšej merajte objem pomocou merného valca."
Obojí (vážení i odměřování) stojí za starou belu. Při vážení dojde (může, už jen kvůli přesnosti váhy) k citelné nepřesnosti. Při hrknutí 1/2-1 L paliva do nádrže ke zkreslení jinému, na větších vzorcích asi testovat nebudu (vše něco stojí).
Já si představuji test (protože to má vypovídací hodnotu pro mne) stylem nechat ji půl hodiny (hodinu, bude-li to málo) běžet bez zátěže a zjistit spotřebu, nechat ji běžet půl hodiny na 60, 100, 200, 500 W (odporová zátěž žárovkou). To je ale nástřel, šel bych i do vyšších hodnot ale vše záleží také na randálu při vyšších zatíženích, nechci omezovat sousedy nebo moje zvířata. Pak bych rád zkusil hodinu, dvě ledničku (bylo-li by kdy třeba) s tím že by se její spotřeba v Wh vztáhla ke spotřebovanému palivu. A pak hlavně nabíječku. Čerpadla bych také rád, ale už je mám vytažená, vysušená a odpojené hadice (věřím že čerpadlo 650W ta elektrocentrála rozběhne a dokáže provozovat).
Já ji koupil kvůli nabíječce (zde hodlám cpát co nejekonomičtěji proud co největší hodnoty, nějaké fáze nabíjení nehodlám řešit, ono beztak to nabíjení bude probíhat hodnotou C/10) a pak kdyby bylo třeba ji spustit a dočasně jí nahradit střídač. Zatím jsem testoval jednotlivé spotřebiče, ale neměl by být problém ji připojit i do celého rozvodu domu namísto střídače (výkon zdánlivě malý, ale pro mne dostačující). Zde (nemyslím že to bylo na MyPower) kdosi zmínil dobrou vychytávku (já svoje obrázky smazal - táhl jsem jednofázovou zásuvkou a pak proklemovával jedotlivé fáze, nebo spíše okruhy které jsem chtěl měl mít pod napětím - na jističích, ale dám vám je snad časem zpět k dispozici, nouzovky jsou někdy dobré pro inspiraci), kdy mu nevadilo napájet všechny okruhy/rozvody domu a použil k připojení domu 3-fázovou přípojku.
Plány velké a nemusí z toho být nic než nějaká hrubá konstatování, pokud vůbec něco.
Jinak s tím odměřováním paliva to vidím opravdu špatně. Už jen proto že bych nesměl s elektrocentrálou vůbec pohnout (ani ona sama se sebou) aby byla zaplavenost palivové soustavy přibližně shodná, a doufat i v polohu sání,...
Už dvakrát se mi stalo, že jsem zapoměl otevřít přívod paliva a jen to co je v palivové soustavě vydrží klidně i tu minutu až dvě provozu potřebnou pro zahřátí motoru (pak už motor nechce startovat při zavřené klapce sytiče, teď když mrzne je ji ale už někdy vhodné přizavřít a nenechat plně otevřenou - aby nastartovala na první zátah).
P.S.
Nemáte zkušenost jak je to s podtlakem u takových nádrží paliva? Když bych ji chtěl využít naplno, musím trochu povolit víčko aby nevznikal podtlak? Některé elektrocentrály mají totiž dvoupolohová víčka (poloha pro přenos, poloha pro provoz).
Obojí (vážení i odměřování) stojí za starou belu. Při vážení dojde (může, už jen kvůli přesnosti váhy) k citelné nepřesnosti. Při hrknutí 1/2-1 L paliva do nádrže ke zkreslení jinému, na větších vzorcích asi testovat nebudu (vše něco stojí).
Já si představuji test (protože to má vypovídací hodnotu pro mne) stylem nechat ji půl hodiny (hodinu, bude-li to málo) běžet bez zátěže a zjistit spotřebu, nechat ji běžet půl hodiny na 60, 100, 200, 500 W (odporová zátěž žárovkou). To je ale nástřel, šel bych i do vyšších hodnot ale vše záleží také na randálu při vyšších zatíženích, nechci omezovat sousedy nebo moje zvířata. Pak bych rád zkusil hodinu, dvě ledničku (bylo-li by kdy třeba) s tím že by se její spotřeba v Wh vztáhla ke spotřebovanému palivu. A pak hlavně nabíječku. Čerpadla bych také rád, ale už je mám vytažená, vysušená a odpojené hadice (věřím že čerpadlo 650W ta elektrocentrála rozběhne a dokáže provozovat).
Já ji koupil kvůli nabíječce (zde hodlám cpát co nejekonomičtěji proud co největší hodnoty, nějaké fáze nabíjení nehodlám řešit, ono beztak to nabíjení bude probíhat hodnotou C/10) a pak kdyby bylo třeba ji spustit a dočasně jí nahradit střídač. Zatím jsem testoval jednotlivé spotřebiče, ale neměl by být problém ji připojit i do celého rozvodu domu namísto střídače (výkon zdánlivě malý, ale pro mne dostačující). Zde (nemyslím že to bylo na MyPower) kdosi zmínil dobrou vychytávku (já svoje obrázky smazal - táhl jsem jednofázovou zásuvkou a pak proklemovával jedotlivé fáze, nebo spíše okruhy které jsem chtěl měl mít pod napětím - na jističích, ale dám vám je snad časem zpět k dispozici, nouzovky jsou někdy dobré pro inspiraci), kdy mu nevadilo napájet všechny okruhy/rozvody domu a použil k připojení domu 3-fázovou přípojku.
Plány velké a nemusí z toho být nic než nějaká hrubá konstatování, pokud vůbec něco.
Jinak s tím odměřováním paliva to vidím opravdu špatně. Už jen proto že bych nesměl s elektrocentrálou vůbec pohnout (ani ona sama se sebou) aby byla zaplavenost palivové soustavy přibližně shodná, a doufat i v polohu sání,...
Už dvakrát se mi stalo, že jsem zapoměl otevřít přívod paliva a jen to co je v palivové soustavě vydrží klidně i tu minutu až dvě provozu potřebnou pro zahřátí motoru (pak už motor nechce startovat při zavřené klapce sytiče, teď když mrzne je ji ale už někdy vhodné přizavřít a nenechat plně otevřenou - aby nastartovala na první zátah).
P.S.
Nemáte zkušenost jak je to s podtlakem u takových nádrží paliva? Když bych ji chtěl využít naplno, musím trochu povolit víčko aby nevznikal podtlak? Některé elektrocentrály mají totiž dvoupolohová víčka (poloha pro přenos, poloha pro provoz).
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Ostrov pro krávy na zimu
Robí sa to tak, že necháte tiecť palivo z malej nádržky cez ociachovanú sklenú trubku od značky po značku a stopkami meriate čas rádovo v desiatkach sekúnd. Použiť by sa dala aj trubka zo "šlauchváhy", ktorú má každý stavebník doma. Naozaj nemusíte vŕkať hodiny, aby ste dostali výsledok.
Každá nabíjačka časom znižuje prúd, C/10 nie je konštanta.
Nádrž so samospádom paliva musí byť na viečku netesná, ináč by karburátor nepracoval správne alebo vôbec.
Každá nabíjačka časom znižuje prúd, C/10 nie je konštanta.
Nádrž so samospádom paliva musí byť na viečku netesná, ináč by karburátor nepracoval správne alebo vôbec.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Re: Elektrocentrála s alternátorem a stejnosměrný proud
Ještě bych se zeptal k těm elektrocentrálám a je mi jasné že budu za úplného pitomce... Ale když se nezeptám asi se nic nedozvím.
Když někdo uvádí právě i výstup 12V DC (zpravidla kolem 8A DC). To je výstup z buzení alternátoru? Proč to někteří nabízí a jiní ne? Tedy z těch výrobců co by mohli, protože je tak soustrojí konstruováno. Je v tom nějaké riziko, třeba zničení?
Díky.
Když někdo uvádí právě i výstup 12V DC (zpravidla kolem 8A DC). To je výstup z buzení alternátoru? Proč to někteří nabízí a jiní ne? Tedy z těch výrobců co by mohli, protože je tak soustrojí konstruováno. Je v tom nějaké riziko, třeba zničení?
Díky.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Ostrov pro krávy na zimu
Můj názor na 12V DC je že je to pro "došťouchnutí" řekněme startovacího akumulátoru - stejně jako v autě. Není ten výstup právě u typů, které jsou se startem "na tlačítko"?
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Re: Ostrov pro krávy na zimu
Co jsem psal k těm LED světlům, tak asi to chce opravdu posoudit každé světlo s každým zdrojem individuálně. Teď je u mne období tmy (píšu pro zadavatele ostrova pro krávy aby si uvědomil do čeho jde) a elektrocentrálu jsem zkušebně připojil na celý dům (večer se bez elektřiny obejdu a svítím plynovou lampou neb dobíjení baterií není stále uspokojivě dořešeno).
Blikají mi zdá se pouze 5W a 6W Osram (nebo jak se to píše, mám vše od této značky), minimálně 7W a 10W (každé ale jiný rok výroby) neblikají. Osobně to považuji za průser, protože nejkvalitnější chci LED-žárovku do lampy (to jsou právě ty 5/6W) abych si při čtení nekazil oči.
Až budu mít čas a více pohody mohu napsat přesně s jakými je problém, ale ta informace nebude podle mne k ničemu, oni prostě s těmi žárovkami experimentují (taková byla alespoň situace ještě alespoň před rokem) a jeden pokus ve výrobě stíhá druhý; je to vidět i na konstrukci těla žárovky. Někdo tu zmiňoval, u jiné firmy, i LED-žárovky kdy jedna výrobní série funguje na 48V a druhá už ne, protože něco udělali s předřadníkem. Jinak vám řeknu, že jak jezdí po dědinách ty firmy co prodávají vše za "pusu", rozbalí krám a den prodávají, tak do těch jejich LED-žárovek jsem nenašel odvahu jít. Zajímavé bylo, že oproti těm z obchodu vážili snad jen desetinu.
Co se tebe Brumlaji týče, nemusí to být jen "lepší" elektrocentrály co mají start na tlačítko, nebo vzdálený start. To jsou navíc většinou čtyřtakty, součastí je baterie, mají upravený systém (co se týká karburátoru, přetlaku).
Funkci kterou uvádím mají i elektrocentrály konstrukčně shodné s mnou uvedeným Scheppachem, pokud se nepletu tak například Unitedpower GG 950 DC, jediné co mi příjde logické je to, že těch 12V DC (stejnosměrných) je z buzení alternátoru který už ale dává proud AC (střídavý).
EDIT: Pro úplnost (pro představu) výroba za tento týden.
13.11 (Ne) - 1.74 kWh
14.11 - 0.88 kWh
15.11 - 0.71 kWh
16.11 - 0.06 kWh
17.11 - 0.04 kWh
18.11 (Pá) - 0.05 kWh
P.S.
Podle mne by si každý ostrovník měl vést tabulku s průměrnou spotřebou za takový počet dnů na jaký mu vystačí energie v bateriích (s uvažovaným dobíjením, které jak jak vidíte na mém příkladu nepokryje ani režii střídače). Nebylo by to asi těžké naprogramovat, či udělat třeba v ekcelu, ale je mi jasné že drbat se s tím nikdo nebudeme. pokud by ale něco mělo mít vypovídací hodnotu o našich jednotlivých systémech pak právě tanhle ukazatel, který nám s matematickou pravděpodobností zodpoví (tomu kdo si dá práci se čtením) kolik dnů v roce bude pro náš systém (pro nás) období temna. Tento ukazatel by to však chtělo aktualizovat jak v případě změn systému (zejména klapacity akumulátoru) tak i tehdy pokud víme, že kapacita akumulátorů klesla, tedy bysme nikdy neměli pro naši elektrárnu jeden jednotný parametr co o něčem vypovídá. A co se těch co se od nás budou chtít poučit, tak o nich pochybuji, že když jim nahrneme surová data, že si je zpracují jak potřebují.
Blikají mi zdá se pouze 5W a 6W Osram (nebo jak se to píše, mám vše od této značky), minimálně 7W a 10W (každé ale jiný rok výroby) neblikají. Osobně to považuji za průser, protože nejkvalitnější chci LED-žárovku do lampy (to jsou právě ty 5/6W) abych si při čtení nekazil oči.
Až budu mít čas a více pohody mohu napsat přesně s jakými je problém, ale ta informace nebude podle mne k ničemu, oni prostě s těmi žárovkami experimentují (taková byla alespoň situace ještě alespoň před rokem) a jeden pokus ve výrobě stíhá druhý; je to vidět i na konstrukci těla žárovky. Někdo tu zmiňoval, u jiné firmy, i LED-žárovky kdy jedna výrobní série funguje na 48V a druhá už ne, protože něco udělali s předřadníkem. Jinak vám řeknu, že jak jezdí po dědinách ty firmy co prodávají vše za "pusu", rozbalí krám a den prodávají, tak do těch jejich LED-žárovek jsem nenašel odvahu jít. Zajímavé bylo, že oproti těm z obchodu vážili snad jen desetinu.
Co se tebe Brumlaji týče, nemusí to být jen "lepší" elektrocentrály co mají start na tlačítko, nebo vzdálený start. To jsou navíc většinou čtyřtakty, součastí je baterie, mají upravený systém (co se týká karburátoru, přetlaku).
Funkci kterou uvádím mají i elektrocentrály konstrukčně shodné s mnou uvedeným Scheppachem, pokud se nepletu tak například Unitedpower GG 950 DC, jediné co mi příjde logické je to, že těch 12V DC (stejnosměrných) je z buzení alternátoru který už ale dává proud AC (střídavý).
EDIT: Pro úplnost (pro představu) výroba za tento týden.
13.11 (Ne) - 1.74 kWh
14.11 - 0.88 kWh
15.11 - 0.71 kWh
16.11 - 0.06 kWh
17.11 - 0.04 kWh
18.11 (Pá) - 0.05 kWh
P.S.
Podle mne by si každý ostrovník měl vést tabulku s průměrnou spotřebou za takový počet dnů na jaký mu vystačí energie v bateriích (s uvažovaným dobíjením, které jak jak vidíte na mém příkladu nepokryje ani režii střídače). Nebylo by to asi těžké naprogramovat, či udělat třeba v ekcelu, ale je mi jasné že drbat se s tím nikdo nebudeme. pokud by ale něco mělo mít vypovídací hodnotu o našich jednotlivých systémech pak právě tanhle ukazatel, který nám s matematickou pravděpodobností zodpoví (tomu kdo si dá práci se čtením) kolik dnů v roce bude pro náš systém (pro nás) období temna. Tento ukazatel by to však chtělo aktualizovat jak v případě změn systému (zejména klapacity akumulátoru) tak i tehdy pokud víme, že kapacita akumulátorů klesla, tedy bysme nikdy neměli pro naši elektrárnu jeden jednotný parametr co o něčem vypovídá. A co se těch co se od nás budou chtít poučit, tak o nich pochybuji, že když jim nahrneme surová data, že si je zpracují jak potřebují.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Ostrov pro krávy na zimu
Ja som už rezignoval a ani nemeriam zimnú výrobu. Momentálne používam žiadny, jeden, alebo dva meniče. Nepovažujem za rozumné investovať do druhého elektromera.
Pokiaľ nie je k dispozícii "zimný" kábel od suseda, stále viac sa mi pre skutočných ostrovníkov zdá najlepšia prenosná batéria. Kto by mohol nabíjať v inej spriatelenej domácnosti alebo po korektnej dohode v zamestnaní, mal by po starosti. Čisté, ekologické, komfortné. Len " napichnúť " auto na kábel v mieste dobíjania aj v mieste spotreby.
Pre zakladateľa vlákna použiteľné, pretože musí jazdiť každý deň, ak som dobre pochopil, možno dvakrát ?
Pokiaľ nie je k dispozícii "zimný" kábel od suseda, stále viac sa mi pre skutočných ostrovníkov zdá najlepšia prenosná batéria. Kto by mohol nabíjať v inej spriatelenej domácnosti alebo po korektnej dohode v zamestnaní, mal by po starosti. Čisté, ekologické, komfortné. Len " napichnúť " auto na kábel v mieste dobíjania aj v mieste spotreby.
Pre zakladateľa vlákna použiteľné, pretože musí jazdiť každý deň, ak som dobre pochopil, možno dvakrát ?
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Ostrov pro krávy na zimu
Tu je tabuľka, ako by to vyzeralo u mňa, keby som mal 8 panelov 250 Wp,
1 kWh by som spotreboval denne z baterky na svietenie kravám
a mal by som využiteľnú kapacitu 3 kWh LiFE.
V stĺpci B sú aktuálne výnosy FVE, v posledných dňoch dosť mizerné,
ale ani raz sme sa v stĺpci J, nedostali do záporných čísel, ergo nemuseli by
sme ani raz zapínať centrálu či dobíjať baterky doma.
1 kWh by som spotreboval denne z baterky na svietenie kravám
a mal by som využiteľnú kapacitu 3 kWh LiFE.
V stĺpci B sú aktuálne výnosy FVE, v posledných dňoch dosť mizerné,
ale ani raz sme sa v stĺpci J, nedostali do záporných čísel, ergo nemuseli by
sme ani raz zapínať centrálu či dobíjať baterky doma.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Rychlý test elektrocentrály, 50-100W
Centrála (Scheppach SG950) byla v servisu. Upadlo (předpokládám že kvůli nějakým vibracím) něco plastového (nějaká úchytka), přervalo se viditelně vinutí. Servis vyměnil stator. Nyní se zdá být i regulace (centrála má mít AVR) napětí kvalitnější (projevuje so po odpojení zátěže, nebo spíše při skoku na nižší příkon spotřebiče), zda něco seřídili nevím. Opraveno do 14 dní, ale ne přímo u jejich centrálního servisu.
Je možné že nebudu mít volný čas, proto sem raději umístím hned své první chaotické zjištění. Půl hodiny provozu s příkonem do spotřebiče 50-80W si vzalo neměřitelné (vážením s přesností na 100g) množství paliva. Při 75% zatížení (předpokládám že z trvalého výkonu 650W, maximální je 720W) by měla být spotřeba 0,8L/h. Hustota se běžně uvažuje 710-770g/L.
Co se hmotnosti pro manipulaci týká. S polovinou nádrže jsem teď na hmotnosti 17,5kg. Nést to pár stovek metrů (jednou rukou, za to ucho) tak se to pěkně pronese. Žádná slast a to já jsem 80kg osvalenej chlap. Hlavním problémem je o něco větší než ideální šířka, která už namáhá záda (když se snažíte neumazat, i když není od čeho, obouchat, a podobně). Hodit si celou centrálu na ruky je mnohdy pohodlnější (obložená v papírové bedně ze servisu vám příjde lehčí než bez obalu, jen tak v ruce, držená za madlo). Čistě náhodou si hojím "strhané" břicho/pupek a to už vůbec tahat se s takovým krámem, nee.
Jinak se mi stále více líbí jejich digitální/invertorová centrála Scheppach DG 30 (3kW, 33kg, nádrž 14L, spotřeba do 1,75L/h, cena do 12 500 Kč). Cena ještě přijatelná. Reálnou spotřebu při nižších výkonech by to chtělo otestovat. Jako u každé centrály (ty parametry co nám předkládají jsou k ničemu). Sundat z auta a poponést ji chlap zvládne (prázdná je o pár kilo těžší jako plnej malej, 25L, kanistr s vodou/vínem/pálenkou - každý dle svého gusta; s plnou nádrží už tomu ale zase chybí jen pár kilo do 50 kg), nicméně má dvě uši pro pohodové přenášení ve dvou. Na delší trasu to také nebude.
K těm LED-žárovkám mohu jen říct - otestovat! Co mám doma je všechno EMOS. Co je od 7W (včetně) ani neblikne vše nižší bliká, včetně LED v ledničce (jejíž výrobce neznám). Možná tu někdo poradí jak stabilizovat. Vyměnil jsem si i žárovku v lampě (kde mi ta 7W příjde moc silná a používal jsem 5,5W) ale je to lepší než než když poblikává.
Druhý test provozu (zkoušel jsem dobíjet externí nabíječkou baterie solárního systému, současně s nabíjením z panelů, teď na podruhé při odpojených panelech) dopadl také blbě. Tentokrát byl odběr 80-105W, opět po dobu 1/2 hodiny (plus zahřátí a vychlazení - vždy asi minuta), ale opět nic nezvážím (tu měrku nemohu najít, hadička do nádrže je tak akorát, asi bych musel sundat kryt, což zatím kvůli případnému dalšímu servisu nechci dělat).
Řekněme, že hodina uvedeného provozu (50-80W, 80-105W) měla spotřebu do 100g (do 0,14L) benzínu, při prvním testu byla přitom klapka prvních 20 minut otevená jen na polovinu protože jsem ji zapoměl zcela otevřít. Tahle metoda bude na prd, protože to už i jen s tou váhou cvičí teplota venku, jediné co je jednoznačně zjistitelné že spotřeba není blízká referenční spotřebě při zatížení 75%, jak mi přišlo že tu bylo naznačováno (že spotřeba bude enormní).
Jen pro zajímavost. Připojeným zařízením byla mnou dotazovaná nabíječka YATO 8304 (12/24 V, 12/16/20 A) a jak je vidět baterie jsou zrovna značně plné.
Dle odběru na prázdno (35W) odhaduji obecně (je to prostě transformátor s invertorem, snad je tam i ventilátor který nevidím) výkon zmařený vlastní nabíječkou na 35-50W. Nedávno jsem se takhle měřil s jedním zdrojem (za momentálně daných podmínek) a výsledek odpovídal zmíněnému odběru naprázdno plus pár watů k tomu, za jiných (méně příznívých pro účinnost) podmínek by to bylo myslím dalších pár watů,...
Je možné že nebudu mít volný čas, proto sem raději umístím hned své první chaotické zjištění. Půl hodiny provozu s příkonem do spotřebiče 50-80W si vzalo neměřitelné (vážením s přesností na 100g) množství paliva. Při 75% zatížení (předpokládám že z trvalého výkonu 650W, maximální je 720W) by měla být spotřeba 0,8L/h. Hustota se běžně uvažuje 710-770g/L.
Co se hmotnosti pro manipulaci týká. S polovinou nádrže jsem teď na hmotnosti 17,5kg. Nést to pár stovek metrů (jednou rukou, za to ucho) tak se to pěkně pronese. Žádná slast a to já jsem 80kg osvalenej chlap. Hlavním problémem je o něco větší než ideální šířka, která už namáhá záda (když se snažíte neumazat, i když není od čeho, obouchat, a podobně). Hodit si celou centrálu na ruky je mnohdy pohodlnější (obložená v papírové bedně ze servisu vám příjde lehčí než bez obalu, jen tak v ruce, držená za madlo). Čistě náhodou si hojím "strhané" břicho/pupek a to už vůbec tahat se s takovým krámem, nee.
Jinak se mi stále více líbí jejich digitální/invertorová centrála Scheppach DG 30 (3kW, 33kg, nádrž 14L, spotřeba do 1,75L/h, cena do 12 500 Kč). Cena ještě přijatelná. Reálnou spotřebu při nižších výkonech by to chtělo otestovat. Jako u každé centrály (ty parametry co nám předkládají jsou k ničemu). Sundat z auta a poponést ji chlap zvládne (prázdná je o pár kilo těžší jako plnej malej, 25L, kanistr s vodou/vínem/pálenkou - každý dle svého gusta; s plnou nádrží už tomu ale zase chybí jen pár kilo do 50 kg), nicméně má dvě uši pro pohodové přenášení ve dvou. Na delší trasu to také nebude.
K těm LED-žárovkám mohu jen říct - otestovat! Co mám doma je všechno EMOS. Co je od 7W (včetně) ani neblikne vše nižší bliká, včetně LED v ledničce (jejíž výrobce neznám). Možná tu někdo poradí jak stabilizovat. Vyměnil jsem si i žárovku v lampě (kde mi ta 7W příjde moc silná a používal jsem 5,5W) ale je to lepší než než když poblikává.
Druhý test provozu (zkoušel jsem dobíjet externí nabíječkou baterie solárního systému, současně s nabíjením z panelů, teď na podruhé při odpojených panelech) dopadl také blbě. Tentokrát byl odběr 80-105W, opět po dobu 1/2 hodiny (plus zahřátí a vychlazení - vždy asi minuta), ale opět nic nezvážím (tu měrku nemohu najít, hadička do nádrže je tak akorát, asi bych musel sundat kryt, což zatím kvůli případnému dalšímu servisu nechci dělat).
Řekněme, že hodina uvedeného provozu (50-80W, 80-105W) měla spotřebu do 100g (do 0,14L) benzínu, při prvním testu byla přitom klapka prvních 20 minut otevená jen na polovinu protože jsem ji zapoměl zcela otevřít. Tahle metoda bude na prd, protože to už i jen s tou váhou cvičí teplota venku, jediné co je jednoznačně zjistitelné že spotřeba není blízká referenční spotřebě při zatížení 75%, jak mi přišlo že tu bylo naznačováno (že spotřeba bude enormní).
Jen pro zajímavost. Připojeným zařízením byla mnou dotazovaná nabíječka YATO 8304 (12/24 V, 12/16/20 A) a jak je vidět baterie jsou zrovna značně plné.
Dle odběru na prázdno (35W) odhaduji obecně (je to prostě transformátor s invertorem, snad je tam i ventilátor který nevidím) výkon zmařený vlastní nabíječkou na 35-50W. Nedávno jsem se takhle měřil s jedním zdrojem (za momentálně daných podmínek) a výsledek odpovídal zmíněnému odběru naprázdno plus pár watů k tomu, za jiných (méně příznívých pro účinnost) podmínek by to bylo myslím dalších pár watů,...
Re: Elektrocentrály
Celkem mne mrzí, že jsem zmínil nějakou další centrálu. Tak to berte s rezervou.
Konkrétně u té zmíněné Scheppach DG 30 si lidé stěžují na doplňování oleje. Jinak se vyskytuje celá škála lidí s různými problémy (často možná jen domnělými - hlučnost, problematické startování,...), takže je možné i to že každý kus je jiný (což je také problém). Tahle centrála má uvedenou spotřebu (při 70 nebo 75% zatížení) jako 1.75L/kWh.
To je mimochodem číslo které by početně vyšlo i z těch mých nesmyslů co jsem naměřil/nenaměřil/odhadl u mé centrály - 1.75L/kWh. Když propočtete referenční výkon dostanete hodnotu 1.6L/kWh (pokud se těch 75% vztahuje k 650W trvalého výkonu, nebo 1.48L/kWh (pokud se vztahuje k maximálnímu výkonu 720W). Myslím, že brát obecně 1.75L/kWh je možné.
U rámových Heron-ů (EGM 25 a 30) jsem někde viděl napsáno méně než 0,5L/kWh (jenže jestli to někdo nespletl a nejde o 0.5kg, tedy řekněme 0.68L což už mi příjde pravděpodobnější, Heron často informuje o hmotnosti paliva, hledat to u nich teď nebudu protože to stejně nic nevypovídá o konkrétní zátěži).
Konkrétně u té zmíněné Scheppach DG 30 si lidé stěžují na doplňování oleje. Jinak se vyskytuje celá škála lidí s různými problémy (často možná jen domnělými - hlučnost, problematické startování,...), takže je možné i to že každý kus je jiný (což je také problém). Tahle centrála má uvedenou spotřebu (při 70 nebo 75% zatížení) jako 1.75L/kWh.
To je mimochodem číslo které by početně vyšlo i z těch mých nesmyslů co jsem naměřil/nenaměřil/odhadl u mé centrály - 1.75L/kWh. Když propočtete referenční výkon dostanete hodnotu 1.6L/kWh (pokud se těch 75% vztahuje k 650W trvalého výkonu, nebo 1.48L/kWh (pokud se vztahuje k maximálnímu výkonu 720W). Myslím, že brát obecně 1.75L/kWh je možné.
U rámových Heron-ů (EGM 25 a 30) jsem někde viděl napsáno méně než 0,5L/kWh (jenže jestli to někdo nespletl a nejde o 0.5kg, tedy řekněme 0.68L což už mi příjde pravděpodobnější, Heron často informuje o hmotnosti paliva, hledat to u nich teď nebudu protože to stejně nic nevypovídá o konkrétní zátěži).
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 6 Odpovědi
- 1188 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Miyuki
-
- 5 Odpovědi
- 977 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Mojm10
-
- 156 Odpovědi
- 10638 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od martesik
-
-
Skutečná potřeba FV panelů pro zimu ?
od kyocera » » v Fotovoltaické panely
Skutečná potřeba FV panelů pro zimu ?
- 51 Odpovědi
- 6355 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PetaJoule
-
-
-
Produkcia H v 100 %-nom ostrove na zimu bez metanu
od rottenkiwi » » v Soběstačnost
Produkcia H v 100 %-nom ostrove na zimu bez metanu
- 19 Odpovědi
- 1867 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jahodovák
-