BYD 48V 100Ah - rady, tipy ako nabíjať
LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv zář 08, 2016 7:11 am
BYD 48V 100Ah - rady, tipy ako nabíjať
Ahojte,
týmto by som chcel osloviť ľudí, ktorí majú skúsenosti s týmito baterkami, ideálne v kombinácii so značkou Studer.
Floating voltage mám nastavenú na 55,2V ako to uvádza výrobca, aj keď viem, že oproti iným značkám to je veľa, no idem podľa výrobcu.
Chcem sa však opýtať, či môže byť baterka permanentne vo fáze floating, teda, že vôbec nebude vo fáze bulk. Pýtam sa preto, lebo počas leta ju aj tak skoro nikdy nevybijem do takej miery, aby začal nový cyklus a baterka išla do bulk fázy. Vo floate by som ju chcel mať permanentne preto, lebo keď raz prejde do fázy bulk, už ju Studer nenastaví, aby išiel systém s prioritou na baterku (Battery priority), keďže priorita na baterku je možná len vo fáze floating. Takže aj keď je baterka nabitá povedzme na 50% a Xtender sa prifázuje k sieti, aby nebol preťažený, tak začne ťahať komplet všetko zo siete, namiesto toho aby išiel z baterky a dotiahol si len toľko, koľko potrebuje. Je to preto lebo nie je v režime Battery priority. Viem to zmeniť tým, že buď zmením podmienky pre štart nového cyklu, aby nikdy nenastali alebo úplne zablokujem cyklovanie a baterka bude permanentne vo floating fáze. Otázka je, či tým nebudem trestať baterku. Ked si pozriem nabíjanie v režime floating a bulk, tak nevidím absolútne žiaden rozdiel v nabíjacom napätí ani prúde, proste je identické.
Viac než informácií o mojom systéme nájdete v tejto diskusii tu na fóre. https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=4&t=3238
Veľmi pekne ďakujem za rady.
týmto by som chcel osloviť ľudí, ktorí majú skúsenosti s týmito baterkami, ideálne v kombinácii so značkou Studer.
Floating voltage mám nastavenú na 55,2V ako to uvádza výrobca, aj keď viem, že oproti iným značkám to je veľa, no idem podľa výrobcu.
Chcem sa však opýtať, či môže byť baterka permanentne vo fáze floating, teda, že vôbec nebude vo fáze bulk. Pýtam sa preto, lebo počas leta ju aj tak skoro nikdy nevybijem do takej miery, aby začal nový cyklus a baterka išla do bulk fázy. Vo floate by som ju chcel mať permanentne preto, lebo keď raz prejde do fázy bulk, už ju Studer nenastaví, aby išiel systém s prioritou na baterku (Battery priority), keďže priorita na baterku je možná len vo fáze floating. Takže aj keď je baterka nabitá povedzme na 50% a Xtender sa prifázuje k sieti, aby nebol preťažený, tak začne ťahať komplet všetko zo siete, namiesto toho aby išiel z baterky a dotiahol si len toľko, koľko potrebuje. Je to preto lebo nie je v režime Battery priority. Viem to zmeniť tým, že buď zmením podmienky pre štart nového cyklu, aby nikdy nenastali alebo úplne zablokujem cyklovanie a baterka bude permanentne vo floating fáze. Otázka je, či tým nebudem trestať baterku. Ked si pozriem nabíjanie v režime floating a bulk, tak nevidím absolútne žiaden rozdiel v nabíjacom napätí ani prúde, proste je identické.
Viac než informácií o mojom systéme nájdete v tejto diskusii tu na fóre. https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=4&t=3238
Veľmi pekne ďakujem za rady.
35x Solar Frontier CIS 165W
1x Studer XTM4000-48
1x Variostring VS-120
Baterka BYD 300 Ah - 15kW 48V
1x Studer XTM4000-48
1x Variostring VS-120
Baterka BYD 300 Ah - 15kW 48V
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: BYD 48V 100Ah - rady, tipy ako nabíjať
Zdravím ,
no , tak takhle to vypadá když sou FVE komponenty chytřejší než-li uživatel .
1. dlouhodobé držení limitního napětí škotí všem Lithiovým , ale
55,2V / 16 článků LiFePO4 = 3,45V/článek což je pro LiFe bezpečná hodnota k trvalémů udržování .
2. režim bulk je maximální dostupný proud dokud není dosaženo nastavené cílové napětí , tu 55,2V , režim absorb je vynechán ? Následuje režim float jež primárně udržuje nastavené napětí , proud z/do je udržován +/-0A - spotřeba je vykrývána přímo z . Pokud je spotřeba vyšší než-li dostupný výkon , je tento rozdíl vykrýván z a regl pro maximalizaci výtěžnosti jede v režimu float MPPT (Midnite to umí taky ) - nastane-li v důsledku trvalého odběru z pokles napětí pod hranicí začátku bulk režimu , regl se do floatu navrátí až poté co opětovně docílí nastaveného cílového napětí , to jest 55,2V .
Nejsem znalý techto "chytrých" komponentů , ale možná by se dalo kýženého většího využívání posunout hranici napětí přechodu z floatu do bulku (Midnite to má "Rebulk") což ale bude znamenat délší odstávku v případě vybití pod novou hranici , jelikož do floatu se dostane až po patřičném nabití jež bude trvat déle než-li ze stávajících 50% SOC .
Ánebo systém řídít externím řízením dle stavu připojováním a odpojováním DS k "chytrákovi" .
Elektronům zdar
no , tak takhle to vypadá když sou FVE komponenty chytřejší než-li uživatel .
1. dlouhodobé držení limitního napětí škotí všem Lithiovým , ale
55,2V / 16 článků LiFePO4 = 3,45V/článek což je pro LiFe bezpečná hodnota k trvalémů udržování .
2. režim bulk je maximální dostupný proud dokud není dosaženo nastavené cílové napětí , tu 55,2V , režim absorb je vynechán ? Následuje režim float jež primárně udržuje nastavené napětí , proud z/do je udržován +/-0A - spotřeba je vykrývána přímo z . Pokud je spotřeba vyšší než-li dostupný výkon , je tento rozdíl vykrýván z a regl pro maximalizaci výtěžnosti jede v režimu float MPPT (Midnite to umí taky ) - nastane-li v důsledku trvalého odběru z pokles napětí pod hranicí začátku bulk režimu , regl se do floatu navrátí až poté co opětovně docílí nastaveného cílového napětí , to jest 55,2V .
Nejsem znalý techto "chytrých" komponentů , ale možná by se dalo kýženého většího využívání posunout hranici napětí přechodu z floatu do bulku (Midnite to má "Rebulk") což ale bude znamenat délší odstávku v případě vybití pod novou hranici , jelikož do floatu se dostane až po patřičném nabití jež bude trvat déle než-li ze stávajících 50% SOC .
Ánebo systém řídít externím řízením dle stavu připojováním a odpojováním DS k "chytrákovi" .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv zář 08, 2016 7:11 am
Re: BYD 48V 100Ah - rady, tipy ako nabíjať
Áno, funguje to presne tak, že po dosiahnutí 55,2V sa nabíjanie odpojí a dom ide priamo z FV panelov. Všetko to funguje presne ako je vyššie popísané. Viem zmeniť napätie, kedy má prejsť nabíjanie z režimu float do režimu bulk. Dokonca viem aj úplne zabrániť prechodu do bulk. Otázka stále je, či môžem držať baterku permanentne vo float režime, keďže baterka sa mi počas celého leta nabíjala normálne, rýchlo a to bola v režime floating, keďže sa nikdy nedostala pod hranicu, kedy by začal nový cyklus a teda bulk fáza. Absorption fáza je úplne zakázaná, rovnako ako aj všetky ostatné, keďže to bolo odporúčané aj firmou od ktorej to mám a taktiež výrobca BYD uvádza len nabíjacie parametre a floating parametre, o absorption ani zmienka. Nemôžem ale nikde nájsť informácie o kompenzácii napätia podľa teploty baterky. Momentálne to je nastavené na hodnotu 0, no nikde som nenašiel vzorec podľa ktorého by som mal nastaviť kompenzáciu.
35x Solar Frontier CIS 165W
1x Studer XTM4000-48
1x Variostring VS-120
Baterka BYD 300 Ah - 15kW 48V
1x Studer XTM4000-48
1x Variostring VS-120
Baterka BYD 300 Ah - 15kW 48V
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: BYD 48V 100Ah - rady, tipy ako nabíjať
Zdravím ,
jak sem psal , trvalé držení napětí 3,45V / článek Life by nemělo vadit , "až" při napětí nad 3,50V může docházet k nežádoucímu poškozování - po dosažení třeba 3,60V a neprodleném omezení nabíjení pod hranici 3,50V se nic nestane , ale držet dlouhodobě či trvale 3,60V může působit degradaci pajšlu .
Takže návrat do bulk nastavit na limit napětí odpojení a pak bude využívána na maximum .
I float by měl umět fungovat v MPPT jako bulk žádné ztráty by se naměly konat .
LiFe (si) nepotřebuje nic kompenzovat jako volovo či cadmium .
Elektronům zdar
jak sem psal , trvalé držení napětí 3,45V / článek Life by nemělo vadit , "až" při napětí nad 3,50V může docházet k nežádoucímu poškozování - po dosažení třeba 3,60V a neprodleném omezení nabíjení pod hranici 3,50V se nic nestane , ale držet dlouhodobě či trvale 3,60V může působit degradaci pajšlu .
Takže návrat do bulk nastavit na limit napětí odpojení a pak bude využívána na maximum .
I float by měl umět fungovat v MPPT jako bulk žádné ztráty by se naměly konat .
LiFe (si) nepotřebuje nic kompenzovat jako volovo či cadmium .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv zář 08, 2016 7:11 am
Re: BYD 48V 100Ah - rady, tipy ako nabíjať
Zdravím,
to som chcel počuť . Keďže má BYD svoje vlastné BMS, tak sa prebíjania veľmi nebojím, hlavne keď tých 55,2 V je špecifikované výrobcom. To, že vie MPPT nabíjať v režime float ako bulk je pre mňa dôležitá informácia. Myslel som si to, nakoľko to tak vidím v reále, že to funguje lebo aj vo floating je baterka normálne rýchlo nabíjaná m, ako aj v bulk. Potreboval som len vedieť, či tým nebudem ničiť baterku, keď znížim hranicu nového cyklu (teda bulk) pod hranicu battery priority, čím sa na bulk dostanem len v prípade, že by bol výpadok elektriny a dom by išiel na baterku ďalej, keďže by nebola dostupná sieť. To znamená, že nabíjačka bude neustále v režime float, čo počas leta už tak či tak je. Skúsim ešte niečo pohľadať, ale asi to nastavím tak, že bude stále float a uvidíme čo to urobí.
to som chcel počuť . Keďže má BYD svoje vlastné BMS, tak sa prebíjania veľmi nebojím, hlavne keď tých 55,2 V je špecifikované výrobcom. To, že vie MPPT nabíjať v režime float ako bulk je pre mňa dôležitá informácia. Myslel som si to, nakoľko to tak vidím v reále, že to funguje lebo aj vo floating je baterka normálne rýchlo nabíjaná m, ako aj v bulk. Potreboval som len vedieť, či tým nebudem ničiť baterku, keď znížim hranicu nového cyklu (teda bulk) pod hranicu battery priority, čím sa na bulk dostanem len v prípade, že by bol výpadok elektriny a dom by išiel na baterku ďalej, keďže by nebola dostupná sieť. To znamená, že nabíjačka bude neustále v režime float, čo počas leta už tak či tak je. Skúsim ešte niečo pohľadať, ale asi to nastavím tak, že bude stále float a uvidíme čo to urobí.
35x Solar Frontier CIS 165W
1x Studer XTM4000-48
1x Variostring VS-120
Baterka BYD 300 Ah - 15kW 48V
1x Studer XTM4000-48
1x Variostring VS-120
Baterka BYD 300 Ah - 15kW 48V
-
- Příspěvky: 261
- Registrován: úte úno 05, 2013 8:32 pm
- Lokalita: Zábřeh 78901
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 10500
- Kapacita baterie [kWh]: 24
Re: BYD 48V 100Ah - rady, tipy ako nabíjať
Jaký používate v měniči Xtender System Update? (R620 beta)nebo (R582)? Jedu na R620.Starší verze mi připadaly že moc nerespektovaly Battery priority, při přifázované síti.
Ptám se že jsem nezpozoroval že by regulátor ve fázi bulk nepustil měnič do Battery priority. Mám nastaveno parametr 1296 na 50,6V
Přes léto se také nedostanu do fáze bulk , pouze jedu pořád ve fázi float. Mám nastaveno parametr(start nového cyklu) 1143 na 50V a 1144 na 30min.
Fázi absorption mám nastavenou jen na 5min. BSM stejně pořád jen vyrovnává a po skončeni jsou články +- 0,04V stejně.
Používám LiFe -Winston 100Ah 16ks a
Ptám se že jsem nezpozoroval že by regulátor ve fázi bulk nepustil měnič do Battery priority. Mám nastaveno parametr 1296 na 50,6V
Přes léto se také nedostanu do fáze bulk , pouze jedu pořád ve fázi float. Mám nastaveno parametr(start nového cyklu) 1143 na 50V a 1144 na 30min.
Fázi absorption mám nastavenou jen na 5min. BSM stejně pořád jen vyrovnává a po skončeni jsou články +- 0,04V stejně.
Používám LiFe -Winston 100Ah 16ks a
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv zář 08, 2016 7:11 am
Re: BYD 48V 100Ah - rady, tipy ako nabíjať
Ja mám battery priority na 50,3V. Žiaľ, neviem si pozrieť napätie jednotlivých článkov, keďže to systém neumožňuje. Celé to je riadené cez CAN. Čo sa týka verzie systému, od kúpy som ho neaktualizoval, prikladám printscreen plochy s informáciami o verzii Xtendera. Ako dlho fungujete v tomto režime, že baterka je stále vo float? Ja pravdepodobne tiež nastavím nový cyklus na cca tých 50V,len si chcem byť istý, že nebudem ničiť baterku. To že v bulk nejde battery priority píše aj v manuály Variostringu a aj to tak v skutočnosti funguje. Akonáhle zvolím parameter Force Phase of Floating, tak sa hneď zapne aj režim Battery priority, pokiaľ je napätie nad nastavenou hranicou.
35x Solar Frontier CIS 165W
1x Studer XTM4000-48
1x Variostring VS-120
Baterka BYD 300 Ah - 15kW 48V
1x Studer XTM4000-48
1x Variostring VS-120
Baterka BYD 300 Ah - 15kW 48V
-
- Příspěvky: 261
- Registrován: úte úno 05, 2013 8:32 pm
- Lokalita: Zábřeh 78901
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 10500
- Kapacita baterie [kWh]: 24
Re: BYD 48V 100Ah - rady, tipy ako nabíjať
Nebál bych se nahrát nový Software R620. Dále byla 616,618.
R612 byla někdy od dubna a mohla být také plná chyb.Také to byla beta verze jako R620.Možná to může vyřešit i problém s SOC, nebo to je již v pořádku?
http://www.studer-innotec.com/en/downloads/
Jedu v tom rezimu (většina času nabíjení jen režim float) cca rok.
R612 byla někdy od dubna a mohla být také plná chyb.Také to byla beta verze jako R620.Možná to může vyřešit i problém s SOC, nebo to je již v pořádku?
http://www.studer-innotec.com/en/downloads/
Jedu v tom rezimu (většina času nabíjení jen režim float) cca rok.
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv zář 08, 2016 7:11 am
Re: BYD 48V 100Ah - rady, tipy ako nabíjať
SOC sa trošku upravilo, no stále vidím tie rapídne skoky. Už nie sú až také výrazné, no stále to vie skočiť z cca 60% na 47% a podobne. Zo systému mám urobenú zálohu, tak možno skúsim ten update a uvidíme či to s tým nepohne. Už som nastavil začiatok nového cyklu na 50V, kam by sa baterka mala dostať len v prípadne výpadku elektriny. Tak uvidíme, čo to bude. Ďakujem za rady.
Naposledy upravil(a) Neuling16 dne ned zář 25, 2016 7:53 pm, celkem upraveno 1 x.
35x Solar Frontier CIS 165W
1x Studer XTM4000-48
1x Variostring VS-120
Baterka BYD 300 Ah - 15kW 48V
1x Studer XTM4000-48
1x Variostring VS-120
Baterka BYD 300 Ah - 15kW 48V
-
- Příspěvky: 261
- Registrován: úte úno 05, 2013 8:32 pm
- Lokalita: Zábřeh 78901
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 10500
- Kapacita baterie [kWh]: 24
Re: BYD 48V 100Ah - rady, tipy ako nabíjať
Kdyby něco mám stažené všechny Soft update za poslední rok. cca 9.
Lze se vrátit i zpět na starší verzi , přepsaním souboru 02.
Lze se vrátit i zpět na starší verzi , přepsaním souboru 02.
-
- Příspěvky: 253
- Registrován: stř dub 06, 2016 8:00 pm
- Bydliště: HK
Re: BYD 48V 100Ah - rady, tipy ako nabíjať
Victron nově podporuje BYD B-Box. V kombinaci s EasySolar 5000 může být pěknou alternativou pro Studer XTM-4000.
https://www.victronenergy.com/live/batt ... :byd_b-box
Zajímavé je:
Charge curve Fixed
Absorption voltage 56.3 V
Float voltage 56.2 V
Absorption time 1 Hr
https://www.victronenergy.com/live/batt ... :byd_b-box
Zajímavé je:
Charge curve Fixed
Absorption voltage 56.3 V
Float voltage 56.2 V
Absorption time 1 Hr
4,6 kWp s 30 kWh teplovodní baterií
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 13 Odpovědi
- 1977 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mapety
-
-
24V osvetlenie, elektro v dome, rady a tipy?
od slavo » » v Ostrovní elektrárny
24V osvetlenie, elektro v dome, rady a tipy?
- 4 Odpovědi
- 799 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Soban
-
-
- 17 Odpovědi
- 4040 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od matobabetak
-
- 13 Odpovědi
- 2938 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 6 Odpovědi
- 1250 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr-II