Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
kodl69
Příspěvky: 7416
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od kodl69 »

trochu off topic - po cca 500-1000 hodinách strávených v kolonách na různých dálnicích v ČR si taky známku na postávání v koloně nekupuju... Lepší je auto, co má rádo rychlý průjezdy zatáček na okresce, tam když je zádrhel, tak je mnoho možností kudy to objet a dá se otočit nazpátek. Takže raděj trochu pomalej jet pořád než chvilku rychle a pak dlouho stát. Extrémní zážitek byl Praha-Brno za 11 hod, tj průměr pod 20km/h... Takže možná raděj trasu mimo dálnice a není problém ani se strojem s cestovkou mírně nad 60km/h dosáhnout zajímavé průměrné rychlosti. Není potřeba jezdit rychle, hlavní je nejezdit pomalu nebo postávat.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ota »

mobilik píše:To favo by som bral hned, mam velmi rad stare vozidla. Sam som ich niekolko mal a este aj mam auto do roku 90. ;-) taky golf mk1 v elektrike, by som som happy. :-)
S tím Favoritem bys jel do Košic 14 dní. To je co 50km nabíjet. :)
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od fugas »

To je jasný :D Ale tak původní tazatel psal 10km na vlak a pak zpět.Občas na nákup.Na to je to myslím ideál.To olovo se patrně do tří až pěti let zastřelí.Ale to už je bohužel tak.I když při takovémto používání by to nemusela být pravda.Na střechu 300Wp a pokud to tam bude celý den stát a jezdit převážně 10km trasy,tak to nemusí do zásuvky.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
calvera.jarda
Příspěvky: 75
Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od calvera.jarda »

Samozřejmě kdybych dojel dál nevadilo by :) ale opravdu většina cest pouze na vlak, příp nákup. Když jste narazil ten panel FV. Jak by vypadalo takové dobíjení z panelu? Jde použít i na NiCd baterie? Tzn PSA elektromobily. Co vše by k tomu bylo potřeba a na kolik to cca může vyjít? Auto bude pod přístřeškem, kde je na střeše prostor... Omlouvám se za dotaz laika, odpoved potřebuješ takový výkon panelů, k tomu toto, toto a pak to zapojíš do zásuvky a necháš to tam než se to nabije. Délu nabíjení při takovém a takovém výkonu spočítáš cca takto. je ideální. Jsem absolutní laik. Chápu, že potřebuju počet panelů podle nějaké účinnosti, umístění to je dané, ale co k tomu dále abych to dostal do auta?
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od fugas »

Sám už jsem nad tím přemýšlel.Problém je v tom,že baterky mají nominální napětí 120V a běžně dostupné regulátory umí maximálně 48V.Regulátor Midnite těch 120V umí,ale to už je legrace přes dvacet tisíc.Lidé znalí technologie NiCd mi radili použít panely sériově,tedy každý panel má kolem 30V,na napětí max 130V a nabíjet napřímo.Toho se ale bojím tím spíš že nemám žádné zkušenosti.Takže taková čerpací stanice by vyšla hravě na 40tkč a to už uvažuji jestli jsem dost nadšený magor,abych to investoval pro nějakých čtyři až pět měsíců v roce.Navíc životní styl je nastaven tak,že jsem obvykle přes den v práci.Takže by k tomu musela být ještě jedna bateriová banka,ze které bych tu energii prostě přes noc přelil do auta.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
calvera.jarda
Příspěvky: 75
Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od calvera.jarda »

Ok, takhle mě to stačí :)
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 548
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Ahoj, tak jsem se taky nakonec rozhoupal a půjdu asi do tohoto https://auto.bazos.cz/inzerat/65839239/ ... trique.php auta :D Pán to má momentálně v Německu, ale během příštího měsíce by to sem měl dovézt.. Už jsem si něco o těchto autech i akumulátorech načetl, přivítám samozřejmě jakékoli zkušenosti, rady, tipy a vůbec bych toto vlákno využil ve prospěch všech, kteří toto auto mají a aktivně používají ;)
Co se týče výběru, rozhodující byla hlavně cena, přičemž mi nepřijde výhodné jít do něčeho za 40 - 50 tis bez baterií.. To samé platí i o Golfu 3 Citystrommer, který vyjde na 5tis Eur bez baterek. Auto potřebuji na denní dojíždění do práce, budu mít možnost dobíjet jak přímo v práci, tak před barákem, kde mám OC NovoPlazu a jsou tam 2 nabíjecí místa od ČEZu, takže elektrika prakticky zadarmo.
Zeptal bych se Fugase, jaké jsou jeho dosavadní praktické zkušenosti, jak dolívá destilku do baterií, co je potřeba ihned kontrolovat, kde pak sehnat případně uhlíky ...? Díky za všechny rady :)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
calvera.jarda
Příspěvky: 75
Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od calvera.jarda »

Jo to je fešák, já si dovezl Saxo z CH, zatím čekám na přihlášení, co se údržby týká jsou dobrý stránky ekolo (Vegr) prý taky dokáže sehnat uhlíky. Je tam i veškerá údržba popsaná. Na netu toho jinak moc není, sem taky zvědavej jak se s tím poperu. Zatím je to ve stavu, že to ujede tak 20km, uvidíme co tomu bude (cena taky byla jinde..) Jinak za sdílení zkušeností budu rád, nejsem asi tak daleko (Řevnice).
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 548
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Tak to je super, mohli bychom třeba dát nějaký sraz a podělit se o zkušenosti na místě :) Pana Vegra znám, byl jsem pár let zpět na jeho akci v Prčici a závodil jsem tam na žlutém přestavěném skútru na LiFePo baterky, je to snad i někde na trubce k vidění ;)
Jinak se mi podařilo na trubce najít docela pěkné video sice teda ve francouzštině, ale je to jak obsáhlá uživatelská příručka, všecko hezky natočené a vysvětlené (dají se pustit titulky), můžu doporučit...Stačí do vyhledávání napsat "P106 electric" a najdete to hned... Jinak myslím že za ty peníze pokud jsou baterky dobré (což podle dojezdu by měly být) mi to nepřijde špatné...A už jen skutečnost, že mám kde nabíjet a zadarmo a jezdím na naftu mi přijde uhozená, takže prostě jdu do toho, nechci dál ropákům sypat mé těžce vydělané chechtáčky :)
To co popisujete bude asi nějaký (možná nějaké) články v háji...takže proměřit, pokusit se oživit a když nepomůže tak jedině asi výměna a to levný už moc neni :/
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od fugas »

No tak pánové vítejte do klubu :D
Baterky nás jednou čekají všechny ,ale snad ještě něco najedou.Voda se dolívá z těch portů jak je právě vidět na tom videu.Pak začne téct přepadem ,jak je na tom videu.Jediné úskalí je v tom,že se musí provést před dolitím udržovací nabíjení ,což je nutné zvolit diagnostikou.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od fugas »

fugas píše:Sám už jsem nad tím přemýšlel.Problém je v tom,že baterky mají nominální napětí 120V a běžně dostupné regulátory umí maximálně 48V.Regulátor Midnite těch 120V umí,ale to už je legrace přes dvacet tisíc.Lidé znalí technologie NiCd mi radili použít panely sériově,tedy každý panel má kolem 30V,na napětí max 130V a nabíjet napřímo.Toho se ale bojím tím spíš že nemám žádné zkušenosti.Takže taková čerpací stanice by vyšla hravě na 40tkč a to už uvažuji jestli jsem dost nadšený magor,abych to investoval pro nějakých čtyři až pět měsíců v roce.Navíc životní styl je nastaven tak,že jsem obvykle přes den v práci.Takže by k tomu musela být ještě jedna bateriová banka,ze které bych tu energii prostě přes noc přelil do auta.
Tak koukám že jsem na to dost magor.Už špekuliji jak to realizovat :D
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
petrs
Příspěvky: 429
Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od petrs »

Zajimave:
https://www.novinky.cz/auto/417110-neme ... ilkam.html

U pridavnych akumulatoru v Priusu jsem resil podobny problem-podobny menic jako tento

https://www.aliexpress.com/snapshot/820 ... 2719099220

ustoji na vystupu po vymene tranzistoru,diody a vystupnich kondenzatoru 160 V.Ma ochranu proti nizkemu napeti na vstupu,prekroceni nastaveneho vystupniho proudu a regulaci vystupniho napeti. Mohl by poslouzit jako docasne levne reseni.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 548
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

fugas píše:No tak pánové vítejte do klubu :D
Baterky nás jednou čekají všechny ,ale snad ještě něco najedou.Voda se dolívá z těch portů jak je právě vidět na tom videu.Pak začne téct přepadem ,jak je na tom videu.Jediné úskalí je v tom,že se musí provést před dolitím udržovací nabíjení ,což je nutné zvolit diagnostikou.
... čili dolití destilky se nedá provést bez diagnostiky? Pokud ano, jaká je k tomu potřeba, co to stojí? Mám doma jen klasického VAGa na koncern....
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
calvera.jarda
Příspěvky: 75
Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od calvera.jarda »

Už jsem si s fugasem psal, jde sehnat z číny, příp. bazos. Já myslím, že to dolít půjde bez diagnostiky, prostě normálně nechat nabít do plna a pak to tam poslat, na nějakým německým foru to bylo.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 548
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Jo, mě se to taky nezdá... Každopádně ten člověk, co mi to nechá o tom dost ví, tak pak řeknu co a jak jsem se dozvěděl..Jinak jsem koukal právě na to francouzský "uživatelský" video a tam tou diagnózou snad zkoušeli akorát akční členy čico ale nepřišlo mi, že by s tím řešili právě ty baterie...ikdyž možný to je .. Auto bych měl přebrat za necelý měsíc, tak uvidím, těším se jako malý kluk :)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
calvera.jarda
Příspěvky: 75
Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od calvera.jarda »

Já už ho mám v Praze, ale nemám značky tak nemůžu jezdit. Takže jsme na tom podobně...
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od fugas »

Nabít a dolít jsem už jaksi zkusil.Poteče elektrolyt.Desetkrát a máte baterky na vodě.Diagnostika Lexia3 ,originál PSA napíše při výběru udržovacího napětí: Používá se pro dolití vody do akumulátorů.Navíc se pak dá zvolit vyrovnávací nabíjení a baterky lehce povařit.Ten číňan se dá sehnat za 2500 peněz.O tom bych snad ani nepřemýšlel na baterkách za ranec.Za další ,kontrolka požadavku vody se rozsvěcí na základě intervalu.Takže buď zhasnout diagnostikou nebo na věky jezdit s kontrolkou.Uhlíky se dají originální pořídit za 3000Kč.Pan Végr má prý za 1500 a vydrží déle.Ale zase nevím ,uhlíky na dýl musí být tvrdší.Takže abych nešetřil a neušetřil na nové baterky a motor.Interval 30 000Km s originálem se mi nezdá málo.
Člověk kterého jsem náhodou potkal na parkovišti se Saxem měl diag příruční a od něj jsem se dozvěděl jak to vlastně dělat a že na kontrolku nemám čekat.Přijel jsem domů a podle jeho návodu dolil.Vešlo se tam úctyhodných osm litrů destilky.Všechno chce svoje pánové a držet se u tak nákladných věcí rad z nějakého německého fora bych nepokoušel.Stylem "couvej Franto couvej... ,že je za mnou stará jímka jsem nevěděl".

EDIT: Elyt totiž během normálního dobíjení zpění a vyleze nahoru.Dolití je nutné provést do třiceti minut po nabíjení ,takže na nějaké zevlování není moc čas.Natož čekat až si to sedne.Jak tam začne přibývat voda ,tak zpěněný elyt začné téct přepady ven.Možná už to tam někdo takhle "poslal" a proto je teď dojezd 20km.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od fugas »

petrs: Ten step-up opravdu vypadá že by stál za pokus.Díky za tip.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

krásně se to tu čte , a přiznávám že docela závidím :oops: .
Na novinky.cz je něco co se mi tuze líbí a věřím že vám bude taky :yes: : https://www.novinky.cz/auto/417110-neme ... ilkam.html není to žádná zavedená značka = téměř žádná přirážka za značku :celebrate2: .

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 548
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Jojo, to je moc krásnej nápad a moc tý jejich poště fandim. VW prej pěkně nasraní, jaktože si to neobjednali u nich...a proč taky, když by je to stálo 10x tolik a službu udělalo stejnou, no ne? Kdyby takle vymyslela nějaká noname značka nějakej jednoduchej ale kvalitní elektromobil bez zbytečností ale s pořádnym dojezdem a kvalitníma komponentama za tomu odpovídající cenu, to by byl hit :)

P.S. proč závidíš? Soudím, že s penězma na tom tak špatně nebudeš, tak si taky můžeš nějaké takové vozítko dopřát, hm? :)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek