Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Obecná diskuze na téma "soběstačnost" s využitím alternativních zdrojů energie, jejich využití v běžném životě, potravinová soběstačnost atd.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Zdravím všechny nadšence.
Jsou tomu už tři měsíce ,kdy jsem se stal majitelem elektromobilu Peugeot 106 r.v. 1998.Aktuální stav tachometru je 75 000km.Sám jsem najel už 4500km.Rád bych se tedy s těmi ,které to zajímá podělil o osobní zkušenosti z toho opravdového denního provozu.Celkový stav vozu je oproti jeho soukmenovcům se spalováky nesrovnatelně zachovalý.On by se takový spalovák s podobným nájezem km těžko sháněl.S jmenovitým výkonem 11kW nejde zrovna o největšího dravce našich silnic.I tak se ale dá s využitím špičkového výkonu 20kW ,poměrně svižně odjet z křižovatky.Do 50km/h je zrychlení zcela určitě srovnatelné s motorizací 1.1i benzínového provedení stejného vozu.Po městě se tedy určitě není třeba bát malé pružnosti pohybu.Samozřejmě ale sebou takové starty nesou snížení dojezdu.
Mimo obec se dá pohybovat rychlostí kolem 70km/h se zachováním rozumného dojezdu.Omezovač je nastaven na 95km/h.Ale v opravdu prudkých serpentýnovitých kopcích to prostě přes 40km/h nejde ,tak to prostě je.
Ze všeho nejdříve se každý ptá na dojezd.I když ,jak jsem zjistil na vlastní kůži ,se jedná o veličinu obecně nepolapitelnou.Odpovídám tedy v rozsahu 60-80km kdy se vlk nažere a koza zůstane celá.Z dosavadní zkušenosti jsem přesvědčen ,že v rovinatém terénu by se dala překonat hranice 100km.Vozítko rekuperuje a to velmi citelně ,takže během dynamické jízdy není třeba se pedálu brzdy vůbec všímat.V podstatě ho využijete jen při stání v kopci.S trochou cviku není třeba dobržďovat ani do křižovatek.
Můj EV je vybaven akumulátory původní NiCd konstrukce.Nikoliv ale původními akumulátory.V roce 2007 byly vyměněny za nové takže jejich stáří je nyní bezmála deset let.Sada se skládá z dvaceti článků o napětí 6V v sérii ,tedy provozní napětí je 120VDC.Pokud je EV využit na plno a zcela vybitý ,spolyká necelých 13kWh na plné nabití.Nabíjecí proud je 14A při 220VAC.Ovšem pomocí originální diagnostiky lze proud snížit na 10A.To jsem také udělal z prostých důvodů.Jednak aby se s tím PJ bez problému popral a za druhé proto ,abych v případě nutnosti mohl využít zásuvku jištěnou jen 10A.Nese to sebou samozřejmě prodloužení nabíjecího času ,ale všechno je zkrátka za něco.
Je zde i možnost rychlonabíjení ,ale obávám se že u našich nabíjecích stanic není pro to vhodný konektor ,ani volba napětí.Ani těch stanic není mnoho a tak se s jejich využitím nezabývám.
S takovýmto dojezdem je zajisté potřeba své cesty plánovat ,ale jak jsem zjistil ,nijak mě to nezatěžuje.Navíc v případě potřeby mohu využít své druhé ,respektive první auto s pohonem diesel.Ovšem od pořízení EV jsem v něm ještě neseděl.Domů jsem zatím vždy s přehledem dojel ,tak asi plánuji dobře Eutíčko je samozřejmě malé.Jeho kufr je přítomností baterek pod ním ,lehce zmenšen.I tak se ale dá v pohodě nakoupit na čtrnáct dnů s využitím zadních sedaček.
Co se týká údržby ,tak mi ani trochu nevadí že už jsem čtvrt roku nebyl od šmíru.Dolíval jsem baterky.Dolíval jsem ostřikovače a to by mohlo stačit.Asi vyměním přední kotouče ,protože vlivem nepoužívání se na nich dosti podepsal zub času.Ovšem je třeba počítat s tím ,že bez diagnostiky se ani při základní údržbě neobejdete.Je jí třeba i k dolití baterek.
Tolik tedy stručně z mých dojmů z používání P 106E.Zatím jsem stále nadšen a myslím že ten pocit bude degradován maximálně na úroveň maximální spokojenosti Za jak dlouho ,těžko říct...
Jsou tomu už tři měsíce ,kdy jsem se stal majitelem elektromobilu Peugeot 106 r.v. 1998.Aktuální stav tachometru je 75 000km.Sám jsem najel už 4500km.Rád bych se tedy s těmi ,které to zajímá podělil o osobní zkušenosti z toho opravdového denního provozu.Celkový stav vozu je oproti jeho soukmenovcům se spalováky nesrovnatelně zachovalý.On by se takový spalovák s podobným nájezem km těžko sháněl.S jmenovitým výkonem 11kW nejde zrovna o největšího dravce našich silnic.I tak se ale dá s využitím špičkového výkonu 20kW ,poměrně svižně odjet z křižovatky.Do 50km/h je zrychlení zcela určitě srovnatelné s motorizací 1.1i benzínového provedení stejného vozu.Po městě se tedy určitě není třeba bát malé pružnosti pohybu.Samozřejmě ale sebou takové starty nesou snížení dojezdu.
Mimo obec se dá pohybovat rychlostí kolem 70km/h se zachováním rozumného dojezdu.Omezovač je nastaven na 95km/h.Ale v opravdu prudkých serpentýnovitých kopcích to prostě přes 40km/h nejde ,tak to prostě je.
Ze všeho nejdříve se každý ptá na dojezd.I když ,jak jsem zjistil na vlastní kůži ,se jedná o veličinu obecně nepolapitelnou.Odpovídám tedy v rozsahu 60-80km kdy se vlk nažere a koza zůstane celá.Z dosavadní zkušenosti jsem přesvědčen ,že v rovinatém terénu by se dala překonat hranice 100km.Vozítko rekuperuje a to velmi citelně ,takže během dynamické jízdy není třeba se pedálu brzdy vůbec všímat.V podstatě ho využijete jen při stání v kopci.S trochou cviku není třeba dobržďovat ani do křižovatek.
Můj EV je vybaven akumulátory původní NiCd konstrukce.Nikoliv ale původními akumulátory.V roce 2007 byly vyměněny za nové takže jejich stáří je nyní bezmála deset let.Sada se skládá z dvaceti článků o napětí 6V v sérii ,tedy provozní napětí je 120VDC.Pokud je EV využit na plno a zcela vybitý ,spolyká necelých 13kWh na plné nabití.Nabíjecí proud je 14A při 220VAC.Ovšem pomocí originální diagnostiky lze proud snížit na 10A.To jsem také udělal z prostých důvodů.Jednak aby se s tím PJ bez problému popral a za druhé proto ,abych v případě nutnosti mohl využít zásuvku jištěnou jen 10A.Nese to sebou samozřejmě prodloužení nabíjecího času ,ale všechno je zkrátka za něco.
Je zde i možnost rychlonabíjení ,ale obávám se že u našich nabíjecích stanic není pro to vhodný konektor ,ani volba napětí.Ani těch stanic není mnoho a tak se s jejich využitím nezabývám.
S takovýmto dojezdem je zajisté potřeba své cesty plánovat ,ale jak jsem zjistil ,nijak mě to nezatěžuje.Navíc v případě potřeby mohu využít své druhé ,respektive první auto s pohonem diesel.Ovšem od pořízení EV jsem v něm ještě neseděl.Domů jsem zatím vždy s přehledem dojel ,tak asi plánuji dobře Eutíčko je samozřejmě malé.Jeho kufr je přítomností baterek pod ním ,lehce zmenšen.I tak se ale dá v pohodě nakoupit na čtrnáct dnů s využitím zadních sedaček.
Co se týká údržby ,tak mi ani trochu nevadí že už jsem čtvrt roku nebyl od šmíru.Dolíval jsem baterky.Dolíval jsem ostřikovače a to by mohlo stačit.Asi vyměním přední kotouče ,protože vlivem nepoužívání se na nich dosti podepsal zub času.Ovšem je třeba počítat s tím ,že bez diagnostiky se ani při základní údržbě neobejdete.Je jí třeba i k dolití baterek.
Tolik tedy stručně z mých dojmů z používání P 106E.Zatím jsem stále nadšen a myslím že ten pocit bude degradován maximálně na úroveň maximální spokojenosti Za jak dlouho ,těžko říct...
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
A jaká má být kapacita nových baterek?
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Kapacita je 100Ah.Vzhledem k tomu že se tam na nabití vejde 13kWh (měřák je z marketu ,takže spíš orientačně) tak bych řekl že na tom ani po deseti letech nebudou nejhůř.Tak dokud budou sloužit ,zůstanou tam.Pak si zbytek doodpracují v elektrárně.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 586
- Registrován: pon dub 23, 2012 2:51 pm
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Skvělá recenze, nezbývá než popřát mnoho šťastných km.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Děkuji mnohokrát
Zatím nic nemlátí ani nepovrzává.Ale stejně čepy půjdou z jedné vody s kotouči.Snad budou bezstarostné kilometry přibývat.
Zatím nic nemlátí ani nepovrzává.Ale stejně čepy půjdou z jedné vody s kotouči.Snad budou bezstarostné kilometry přibývat.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2679
- Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
- Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Presne tak, skveka skusenost. Drzim palce nech je mnoho km bez poruchy a nehody.
Odoslané z Lenovo Vibe Z2 Pro.
Odoslané z Lenovo Vibe Z2 Pro.
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: stř srp 24, 2011 8:58 pm
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Neuvažuješ o nabíjaní DC z panelov cez patričný regulátor? Co topení?
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Jasně že uvažuji.Myslel jsem na to už před koupí.Mnohé by to vyřešilo.Jenže v úvahu připadá jen Midnite 250 ,který se tu pokud vím vůbec neprodává a i kdyby ,tak nebude zrovna nejlevnější.Antonio píše:Neuvažuješ o nabíjaní DC z panelov cez patričný regulátor? Co topení?
Moje představa je taková ,že bych ho instaloval do vozítka.Na střechu a kapotu flexibilní panely a doma doplňkově připojit další panely.Jenže na to zatím není.Za auto by se pak dal připojit ještě vozík s dalšími ,řekněme ,600Wp během jízdy a dalších 600Wp složených ve vozíku pro nabíjení při parkování.S tím už by se s dostatkem času dala podniknout sranda cesta kolem ČR s využitím solární energie:D
Jestli máte někdo tip na regulátor který by zvládnul bateriovou banku 120-170V ,tak to prosím hoďte do placu.
Topení jsem zapomněl zmínit.Je tam vodní benzínové Wbasto ,které ohřívá kromě kabiny i baterky.Spotřeba se udává 0,3l/hod.Nevím.Bylo to skoro prázdné a tak jsem tam před měsícem plivnul čtyři litry benzínu aby to na mě nesvítilo.Do práce jezdím v pět ráno takže posledních čtrnáct dní topím denně a někdy i zpáteční cestou.Vzhledem absenci odpadního tepla to autíčko vychladne během jízdy i když je přijatelné počasí a pak je tam zima.Zatím hladové oko nesvítí.
Naopak i v nejparnějším létě se kabina kzásně uchladí pouhým náporovým vzduchem ,protože jak jsem psal ,netopí mi nic pod nohy.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 766
- Registrován: ned lis 13, 2011 5:52 pm
- Bydliště: SK
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
No jo PCM.Kolik pak asi stojí taková nadupaná verze?Představa je to pěkná ,nabíjet napřímo.Ale nesmí to stát jako celé auto.Proto to bohužel asi dlouho počká.Myslel jsem kdyby bylo na trhu něco levnějšího.Ono by to mohlo být klidně i PWM protože je tam snadné zvolit napětí panelů blízko baterkám.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2679
- Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
- Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
To bude stat isto cez 1000€...
Odoslané z Lenovo Vibe Z2 Pro.
Odoslané z Lenovo Vibe Z2 Pro.
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
A sakra
No to v tom případě vede Midnite.Má navíc tu výhodu že lze jeho ovládací panel s displejem umístit do interiéru a regulátor samotný schovat.
No to v tom případě vede Midnite.Má navíc tu výhodu že lze jeho ovládací panel s displejem umístit do interiéru a regulátor samotný schovat.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Co si kolegové myslíte třeba o tomto?
https://www.aliexpress.com/item/25A-110 ... 91e7f9cd04
Podívám se na napětí jaká tomu dopřává originál nabíječka.Možná by něco takového stálo za úvahu.
https://www.aliexpress.com/item/25A-110 ... 91e7f9cd04
Podívám se na napětí jaká tomu dopřává originál nabíječka.Možná by něco takového stálo za úvahu.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Se obávám, že to je PWM.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
To oni tam i bez ostychu píšou.Říkal jsem si že při takovémto napětí by to zase tolik nemuselo vadit.Řekněme pět polykrystalů sériově s Voc 36V ,když horní úroveň napětí baterek bude něco přes 150V?To by možná mohlo celkem uspokojivě fungovat? Předpokladem je samozřejmě že nebudu chtít běžně nabít celou kapacitu ,ale řekněme tak třetinu abych to tam během dopoledne dostal.Jo jezdit pravidelně na slunce ,to už by se mi tuplem líbilo
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Pokud jsou akumulátory nalévací NiCd a nepočítá se s nabíjením do plna, tak bych se s regulátorem vůbec neobtěžoval a napřímo bych připojil panely na baterku. ublížit jim to nemůže.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Přemýšlel jsem nad tím.Už se to tady párkrát zmiňovalo ,možná zrovna ty.Do plna bych raději nabíjel.Přeci jen když jsou možnosti a čas ,pak se kilometry hodí.
Na jaké napětí je tedy dobré ty zaplavené NiCd hnát ,abych nabil a při tom je zbytečně nevařil?Za tenhle regl by to zase nebyla taková investice.Asi jako dva měsíce za naftu
EDIT:Navíc se mi líbí možnost použít auto jako bateriovou banku ,v případě potřeby.
Na jaké napětí je tedy dobré ty zaplavené NiCd hnát ,abych nabil a při tom je zbytečně nevařil?Za tenhle regl by to zase nebyla taková investice.Asi jako dva měsíce za naftu
EDIT:Navíc se mi líbí možnost použít auto jako bateriovou banku ,v případě potřeby.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 1315
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Pro fugas : už vicekrát se to tu řešilo - nabijet NiCd bez regulátoru. Nebo ve Vašem případě než kupovat za 200USD něco z Aliexpress, tak zkuste Váš současný 220V AC nabiječ aku co máte jako nabiječku ze sítě pro autíčko a to tak, že na vstup místo AC 220V, tak připojte
DC FV panely seriově až do max. DC 320V. Sice nebudete v tomto případě mít mppt, ale za první pokus to stojí a nic není třeba kupovat.
Předpokládám, že Váš nabiječ na 220V AC je spínaný zdroj. Pokud by Váš 220V AC sítový nabiječ NiCd měl plechové trafo, tak můj nápad samozřejmě nebudete realizovat.
DC FV panely seriově až do max. DC 320V. Sice nebudete v tomto případě mít mppt, ale za první pokus to stojí a nic není třeba kupovat.
Předpokládám, že Váš nabiječ na 220V AC je spínaný zdroj. Pokud by Váš 220V AC sítový nabiječ NiCd měl plechové trafo, tak můj nápad samozřejmě nebudete realizovat.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Děkuji za podněty.Na konstrukci nabíječky se budu muset podívat.Jak jsem psal ,mohu nabíjet přes PJ.Ale pak samozřejmě není možné používat jiný výkonný spotřebič a v případě že zajde slunce za mrak a já nebudu poblíž ,tak mi to vycucne baterky.Mám rád věci antiblbostní.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu
Tak nechalo by se to pořešit napěťovým relé. Jak klesne napětí pod určitou mez, tak se autíčko odpojí.
Jo a kdysi sem počítal kolik se asi nechá dát na kapotu panelů a už si nepamatuju přesně, ale vyšlo mi to, že při těch uhlech jaké budou mít panely na střeše a kapotě, tak to vyrobí za sluného dne cca 1 až 2kw, což je vzhledem k ceně a pracnosti celkem zanedbatelné. A vozík, no nevím nevím, už takhle jedeš do kopce 40 a ještě za sebou tahat vozík s panelama a taky bych se bál co na ty panely něčí nenechavé ruce a taky obtížnost parkování. Aby ti nevyšlo, že to co vyrobíš navíc, tak projedeš zase tím tažením vozíku
Spiš bych se soustředil na domácí nabíjení. Takový step up měnič s proudovým omezením z 24V na 170V by nemusel být špatný. Asi lepší jak to konvertovat na 230V AC a pak zpátky zase na 170V DC.
Jo a kdysi sem počítal kolik se asi nechá dát na kapotu panelů a už si nepamatuju přesně, ale vyšlo mi to, že při těch uhlech jaké budou mít panely na střeše a kapotě, tak to vyrobí za sluného dne cca 1 až 2kw, což je vzhledem k ceně a pracnosti celkem zanedbatelné. A vozík, no nevím nevím, už takhle jedeš do kopce 40 a ještě za sebou tahat vozík s panelama a taky bych se bál co na ty panely něčí nenechavé ruce a taky obtížnost parkování. Aby ti nevyšlo, že to co vyrobíš navíc, tak projedeš zase tím tažením vozíku
Spiš bych se soustředil na domácí nabíjení. Takový step up měnič s proudovým omezením z 24V na 170V by nemusel být špatný. Asi lepší jak to konvertovat na 230V AC a pak zpátky zase na 170V DC.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
od calvera.jarda » » v Mobilní elektrárny
Výběr elektromobilu PSA zkušenosti
- 267 Odpovědi
- 27275 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ResHacker
-
-
-
Měnič SERMATEC - zkušenosti z provozu
od Tititato » » v Hybridní elektrárny
Měnič SERMATEC - zkušenosti z provozu
- 9 Odpovědi
- 4715 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Beny
-
-
- 8 Odpovědi
- 1103 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od bereda20
-
-
úprava starého panelu: přemostění vadných článků
od luky » » v Vady panelů
úprava starého panelu: přemostění vadných článků
- 1 Odpovědi
- 584 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Kostěj
-
-
- 2 Odpovědi
- 796 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mirekcafa