Opel Ampera za 480tis
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Opel Ampera za 480tis
Kde se nechá sehnat 5kwh za 33 tis?
A tím neustálým dobíjením. Nepřipravujete se tak o možnost rekuperace?
A tím neustálým dobíjením. Nepřipravujete se tak o možnost rekuperace?
-
- Příspěvky: 429
- Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
Re: Opel Ampera za 480tis
Zdroj si prozatim necham pro sebe,pokud vse vyjde jak ma,zverejnim detaily.
Elektronika v Priusu si ridi rekuperaci podle vlastniho uvazeni-k dobijeni akumulatoru pouziva i spalovaci motor-pri zjisteni,ze k dobijeni 5 kWh pridavneho akumulatoru rekuperace brzdenim nepostaci by automaticky zapinala spalovaci motor,cimz by cela idea kratkych castych cca 30 km jizd s prestavkami pozbyla smysl-vracel bych se domu k FVE s akumulatory nabitymi spalovacim motorem....
Elektronika v Priusu si ridi rekuperaci podle vlastniho uvazeni-k dobijeni akumulatoru pouziva i spalovaci motor-pri zjisteni,ze k dobijeni 5 kWh pridavneho akumulatoru rekuperace brzdenim nepostaci by automaticky zapinala spalovaci motor,cimz by cela idea kratkych castych cca 30 km jizd s prestavkami pozbyla smysl-vracel bych se domu k FVE s akumulatory nabitymi spalovacim motorem....
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: čtv led 16, 2014 5:57 pm
Re: Opel Ampera za 480tis
Pokud se nejedná o nové články, není 33tis za 5 kwh nic mimořádného. Taky záleží, jestli myslíte využitelných 5 kwh (takže tak 7 kwh "celkově") a nebo 5 kwh celkově a z toho vybíjitelných třeba 3-4 kwh...
Také by mě zajímalo, jak máte ošetřené podvybití přidaných baterií, resp. co se stane, až jejich napětí klesne pod určitou mez.. Nimh baterie/spal. motor bude naopak nabíjet je?
Jinak na mě to působí tak, že je potřeba externími bateriemi nabíjet standardní nimh baterii na takové napětí, kdy elektronika v autě vyhodnocuje nabití baterie cca na 2/3 (řekněme 70%) a je tedy možné jet nějak obstojmě jen na ele a zároveň je ještě prostor něco narekuperovat.. Ale to pouze polemizuju, nic moc o tom nevím...
Btw, bylo nebylo by to spíš na novej topic? Inzerované Ampery už se to moc netýká
Také by mě zajímalo, jak máte ošetřené podvybití přidaných baterií, resp. co se stane, až jejich napětí klesne pod určitou mez.. Nimh baterie/spal. motor bude naopak nabíjet je?
Jinak na mě to působí tak, že je potřeba externími bateriemi nabíjet standardní nimh baterii na takové napětí, kdy elektronika v autě vyhodnocuje nabití baterie cca na 2/3 (řekněme 70%) a je tedy možné jet nějak obstojmě jen na ele a zároveň je ještě prostor něco narekuperovat.. Ale to pouze polemizuju, nic moc o tom nevím...
Btw, bylo nebylo by to spíš na novej topic? Inzerované Ampery už se to moc netýká
-
- Příspěvky: 429
- Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
Re: Opel Ampera za 480tis
Clanky budou nove,cena je zajimava ,budu ale muset vlastnimi silami zkompletovat celou [v pripade potreby mobilni-vyndavaci a zas tam daci]baterii-nebude oficialne soucasti vozidla.Vyuzitelnych by skutecne melo byt 5 kWh + puvodni baterie v Priusu cca 0,7 kWh.Pokud bude pridavna baterie vybita,rad bych mel moznost ji mechanickym prepnutim pridavneho obvodu napr.pri jizde z dlouheho kopce - kdy uz bude NIMH baterie nabita na 100% -castecne nabit a pote nabijeni vypnout.huncik píše:Pokud se nejedná o nové články, není 33tis za 5 kwh nic mimořádného. Taky záleží, jestli myslíte využitelných 5 kwh (takže tak 7 kwh "celkově") a nebo 5 kwh celkově a z toho vybíjitelných třeba 3-4 kwh...
Také by mě zajímalo, jak máte ošetřené podvybití přidaných baterií, resp. co se stane, až jejich napětí klesne pod určitou mez.. Nimh baterie/spal. motor bude naopak nabíjet je?
Jinak na mě to působí tak, že je potřeba externími bateriemi nabíjet standardní nimh baterii na takové napětí, kdy elektronika v autě vyhodnocuje nabití baterie cca na 2/3 (řekněme 70%) a je tedy možné jet nějak obstojmě jen na ele a zároveň je ještě prostor něco narekuperovat.. Ale to pouze polemizuju, nic moc o tom nevím...
Btw, bylo nebylo by to spíš na novej topic? Inzerované Ampery už se to moc netýká
NIMH baterii bych vhodne zvolenou automatikou z pridavneho akumulatoru rad nabijel temer na max.tovarne predvolenou hodnotu-auto je o poznani zivejsi a spalovaci motor odpociva.
Ano,timto zadam admina o laskave presunuti do noveho vlakna-necekal jsem tak rozsahlou odezvu.Dekuji.
P.S.Pokud by nekdo z clenu zdejsiho fora [zkuseny ridic]mel zajem o cca 15 km seznamovaci jizdu s timto vozem-Kromeriz-muzeme se dohodnout[ PM ].Spotrebovane elektrony a uhlovodiky by bylo mozne smenit za lahev neceho tekuteho,pozivatelneho na bazi etanolu .
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
-
- Příspěvky: 429
- Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
Re: Opel Ampera za 480tis
Nekolikamesicni zkusenosti z provozu s Toyotou Prius 2006 s pridavnym aku 8 kWh a 3 kW menicem :
Spotreba s lehkou nohou v kombinovanem provozu kolem 3 l/100 km,nejmensi je pri rovinatem profilu trasy,v kopcovitem terenu stoupa ke 4 l/100 km.
Idealni vozidlo pro mesto-se spotrebou se da vejit pod 1l/100 km pri obcasnem popojizdeni , cekani pred semaforem a nekolikaminutovymi zastavkami[obchody,urady].
Dalnice 110 km/h cca 3,5 l/100 km.
Pridavny akumulator vydrzi dobijet puvodni 200 V baterii cca 2,5 hodiny jizdy.
Takze prozatim spokojenost.
Spotreba s lehkou nohou v kombinovanem provozu kolem 3 l/100 km,nejmensi je pri rovinatem profilu trasy,v kopcovitem terenu stoupa ke 4 l/100 km.
Idealni vozidlo pro mesto-se spotrebou se da vejit pod 1l/100 km pri obcasnem popojizdeni , cekani pred semaforem a nekolikaminutovymi zastavkami[obchody,urady].
Dalnice 110 km/h cca 3,5 l/100 km.
Pridavny akumulator vydrzi dobijet puvodni 200 V baterii cca 2,5 hodiny jizdy.
Takze prozatim spokojenost.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Opel Ampera za 480tis
Prestavaný Prius asi môže ísť na batériu len v meste....tam je obmedzenie rýchlosti.. Bolo by zaujímavé prestavať Prius Plug-in ten myslím vie na batériu aj 100km/h... Je tam rovno lion batéria 56 článkov 3.7V..používaná od 3V do 4.15V. Myslim 21Ah..to by stačilo pridať 56 článkov rovno k existujúcim a zvýšiť kapacitu na 40-60-80Ah.petrs píše:Nekolikamesicni zkusenosti z provozu s Toyotou Prius 2006 s pridavnym aku 8 kWh a 3 kW menicem :
Spotreba s lehkou nohou v kombinovanem provozu kolem 3 l/100 km,nejmensi je pri rovinatem profilu trasy,v kopcovitem terenu stoupa ke 4 l/100 km.
Idealni vozidlo pro mesto-se spotrebou se da vejit pod 1l/100 km pri obcasnem popojizdeni , cekani pred semaforem a nekolikaminutovymi zastavkami[obchody,urady].
Dalnice 110 km/h cca 3,5 l/100 km.
Pridavny akumulator vydrzi dobijet puvodni 200 V baterii cca 2,5 hodiny jizdy.
Takze prozatim spokojenost.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 429
- Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
Re: Opel Ampera za 480tis
Pri mirnem klesani na dalnici uz jsem jel i 120 km/h pouze na elektro-pri nabitem akumulatoru.Do 50 km/h je napr.v rovinatem meste mozne jet cca 95% trasy na elektro -nekolik desitek kilometru-elektronika dovoli ve zvolenem elektro modu i pomerne intenzivni rozjezdy.
Ceny ojetych Priusu plug in jsou jeste dost vysoke-samozrejme by to bylo idealni reseni.
Ceny ojetych Priusu plug in jsou jeste dost vysoke-samozrejme by to bylo idealni reseni.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Opel Ampera za 480tis
Prius Plug-in by dovolil aj jazdu mimo mesta komplet na elektrinu . A nebolo by nutné nič riešiť, auto ma nabíjačku aj manažment jednotlivých článkov... Kufor je hlboký, po celej ploche krabicu cca 8cm vysokú.. Tam by vošlo odhadom aj 10kWh z člankov 18650 cca.. Celková kapacita 13-14kWh.. To by už bol Plug-in
Ceny v Nemecku už pomaly podliezaju 20000 eur.
Ceny v Nemecku už pomaly podliezaju 20000 eur.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 3422
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Opel Ampera za 480tis
Chlapi ale já považuji za největší problém stálou 25°C teplotu,toho dodělávaného boxu.Respektivě té AKU banky.V zimě problém po parkingu a v létě taky,prostě se to musí klimatizovat tak ,aby ty baterky měly od 15°C do 30°C při zátěži.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Opel Ampera za 480tis
Podľa dátových listov je problém s nízkou teplotou len pri nabíjanii.. Teda nenabijat pri mínus 10..pri odbere v mínusových teplotách by nemal byť problém. Horšie je to s prehrievanim.. Tam by už muselo byť dáke chladenie. Aj šofér si musí uvedomiť ze nemôže v lete keď je 35 stupňov jazdiť štýlom brzda-plyn a zaťažovať/prehrievat baterku prúdom 10C! U vodičov hybridov sa dáko predpokladá ze to nie sú pretekári.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 429
- Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
Re: Opel Ampera za 480tis
Pridavne akumulatory jsou vybijeny max.proudem cca 0,3 C,po vetsinu casu 0,25 C.Parkuji uvnitr budovy-teplota tam neklesa pod nulu.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Opel Ampera za 480tis
Tak s tvojej pridanej áno.. Ty len dobijas. V Plug-in hybride by to bolo pripojené priamo k existujúcim článkom.. Tam by tiekli iné prúdy.. Aj v tvojej pôvodnej baterii tečú pekné špičkové prúdy.. Batéria ma 207.2V... A elektrický motor myslím 51kW ,alebo 53kW.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 429
- Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
Re: Opel Ampera za 480tis
Originalni akumulator ma 168 NiMH clanku po 1,2 V, 201,6 V jmenovite napeti,vyuzitelna kapacita cca 0,7 kWh,max.proud cca 100 A=cca 20 kW spickovy vykon,10 kW trvaly,pojistka 120 A.
O trvalem paralelnim spojeni obou akumulatoru jsem uvazoval,nejsem si ale jist,jak by zareagovala ridici elektronika-chybova hlaseni nemam rad.Proudy z Li-Ion akumulator by dosahovaly nekolikanasobku C,nechci je trapit.
Reseni s DC-DC menicem je setrne k obema bateriim.Nabijim doma z FV.
O trvalem paralelnim spojeni obou akumulatoru jsem uvazoval,nejsem si ale jist,jak by zareagovala ridici elektronika-chybova hlaseni nemam rad.Proudy z Li-Ion akumulator by dosahovaly nekolikanasobku C,nechci je trapit.
Reseni s DC-DC menicem je setrne k obema bateriim.Nabijim doma z FV.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Opel Ampera za 480tis
Ano pri tvojom priuse nimh je to lepšie riešenie... Pre Plug-in by zasa bola lepšia lion batéria.. Ktohovie koľko kW sa využíva v Priuse Plug-in..
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html