Opel Ampera za 480tis

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Opel Ampera za 480tis

Nový příspěvek od dracekvo »

Kde se nechá sehnat 5kwh za 33 tis?
A tím neustálým dobíjením. Nepřipravujete se tak o možnost rekuperace?
petrs
Příspěvky: 429
Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am

Re: Opel Ampera za 480tis

Nový příspěvek od petrs »

Zdroj si prozatim necham pro sebe,pokud vse vyjde jak ma,zverejnim detaily.
Elektronika v Priusu si ridi rekuperaci podle vlastniho uvazeni-k dobijeni akumulatoru pouziva i spalovaci motor-pri zjisteni,ze k dobijeni 5 kWh pridavneho akumulatoru rekuperace brzdenim nepostaci by automaticky zapinala spalovaci motor,cimz by cela idea kratkych castych cca 30 km jizd s prestavkami pozbyla smysl-vracel bych se domu k FVE s akumulatory nabitymi spalovacim motorem....
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
huncik
Příspěvky: 12
Registrován: čtv led 16, 2014 5:57 pm

Re: Opel Ampera za 480tis

Nový příspěvek od huncik »

Pokud se nejedná o nové články, není 33tis za 5 kwh nic mimořádného. Taky záleží, jestli myslíte využitelných 5 kwh (takže tak 7 kwh "celkově") a nebo 5 kwh celkově a z toho vybíjitelných třeba 3-4 kwh...
Také by mě zajímalo, jak máte ošetřené podvybití přidaných baterií, resp. co se stane, až jejich napětí klesne pod určitou mez.. Nimh baterie/spal. motor bude naopak nabíjet je?

Jinak na mě to působí tak, že je potřeba externími bateriemi nabíjet standardní nimh baterii na takové napětí, kdy elektronika v autě vyhodnocuje nabití baterie cca na 2/3 (řekněme 70%) a je tedy možné jet nějak obstojmě jen na ele a zároveň je ještě prostor něco narekuperovat.. Ale to pouze polemizuju, nic moc o tom nevím...

Btw, bylo nebylo by to spíš na novej topic? Inzerované Ampery už se to moc netýká :P
petrs
Příspěvky: 429
Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am

Re: Opel Ampera za 480tis

Nový příspěvek od petrs »

huncik píše:
Pokud se nejedná o nové články, není 33tis za 5 kwh nic mimořádného. Taky záleží, jestli myslíte využitelných 5 kwh (takže tak 7 kwh "celkově") a nebo 5 kwh celkově a z toho vybíjitelných třeba 3-4 kwh...
Také by mě zajímalo, jak máte ošetřené podvybití přidaných baterií, resp. co se stane, až jejich napětí klesne pod určitou mez.. Nimh baterie/spal. motor bude naopak nabíjet je?

Jinak na mě to působí tak, že je potřeba externími bateriemi nabíjet standardní nimh baterii na takové napětí, kdy elektronika v autě vyhodnocuje nabití baterie cca na 2/3 (řekněme 70%) a je tedy možné jet nějak obstojmě jen na ele a zároveň je ještě prostor něco narekuperovat.. Ale to pouze polemizuju, nic moc o tom nevím...

Btw, bylo nebylo by to spíš na novej topic? Inzerované Ampery už se to moc netýká :P
Clanky budou nove,cena je zajimava ,budu ale muset vlastnimi silami zkompletovat celou [v pripade potreby mobilni-vyndavaci a zas tam daci]baterii-nebude oficialne soucasti vozidla.Vyuzitelnych by skutecne melo byt 5 kWh + puvodni baterie v Priusu cca 0,7 kWh.Pokud bude pridavna baterie vybita,rad bych mel moznost ji mechanickym prepnutim pridavneho obvodu napr.pri jizde z dlouheho kopce - kdy uz bude NIMH baterie nabita na 100% -castecne nabit a pote nabijeni vypnout.
NIMH baterii bych vhodne zvolenou automatikou z pridavneho akumulatoru rad nabijel temer na max.tovarne predvolenou hodnotu-auto je o poznani zivejsi a spalovaci motor odpociva.

Ano,timto zadam admina o laskave presunuti do noveho vlakna-necekal jsem tak rozsahlou odezvu.Dekuji.

P.S.Pokud by nekdo z clenu zdejsiho fora [zkuseny ridic]mel zajem o cca 15 km seznamovaci jizdu s timto vozem-Kromeriz-muzeme se dohodnout[ PM ].Spotrebovane elektrony a uhlovodiky by bylo mozne smenit za lahev neceho tekuteho,pozivatelneho na bazi etanolu :D .
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
petrs
Příspěvky: 429
Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am

Re: Opel Ampera za 480tis

Nový příspěvek od petrs »

Nekolikamesicni zkusenosti z provozu s Toyotou Prius 2006 s pridavnym aku 8 kWh a 3 kW menicem :

Spotreba s lehkou nohou v kombinovanem provozu kolem 3 l/100 km,nejmensi je pri rovinatem profilu trasy,v kopcovitem terenu stoupa ke 4 l/100 km.
Idealni vozidlo pro mesto-se spotrebou se da vejit pod 1l/100 km pri obcasnem popojizdeni , cekani pred semaforem a nekolikaminutovymi zastavkami[obchody,urady].
Dalnice 110 km/h cca 3,5 l/100 km.
Pridavny akumulator vydrzi dobijet puvodni 200 V baterii cca 2,5 hodiny jizdy.
Takze prozatim spokojenost.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Opel Ampera za 480tis

Nový příspěvek od trud »

petrs píše:
Nekolikamesicni zkusenosti z provozu s Toyotou Prius 2006 s pridavnym aku 8 kWh a 3 kW menicem :

Spotreba s lehkou nohou v kombinovanem provozu kolem 3 l/100 km,nejmensi je pri rovinatem profilu trasy,v kopcovitem terenu stoupa ke 4 l/100 km.
Idealni vozidlo pro mesto-se spotrebou se da vejit pod 1l/100 km pri obcasnem popojizdeni , cekani pred semaforem a nekolikaminutovymi zastavkami[obchody,urady].
Dalnice 110 km/h cca 3,5 l/100 km.
Pridavny akumulator vydrzi dobijet puvodni 200 V baterii cca 2,5 hodiny jizdy.
Takze prozatim spokojenost.
Prestavaný Prius asi môže ísť na batériu len v meste....tam je obmedzenie rýchlosti.. Bolo by zaujímavé prestavať Prius Plug-in ten myslím vie na batériu aj 100km/h... Je tam rovno lion batéria 56 článkov 3.7V..používaná od 3V do 4.15V. Myslim 21Ah..to by stačilo pridať 56 článkov rovno k existujúcim a zvýšiť kapacitu na 40-60-80Ah.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
petrs
Příspěvky: 429
Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am

Re: Opel Ampera za 480tis

Nový příspěvek od petrs »

Pri mirnem klesani na dalnici uz jsem jel i 120 km/h pouze na elektro-pri nabitem akumulatoru.Do 50 km/h je napr.v rovinatem meste mozne jet cca 95% trasy na elektro -nekolik desitek kilometru-elektronika dovoli ve zvolenem elektro modu i pomerne intenzivni rozjezdy.
Ceny ojetych Priusu plug in jsou jeste dost vysoke-samozrejme by to bylo idealni reseni.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Opel Ampera za 480tis

Nový příspěvek od trud »

Prius Plug-in by dovolil aj jazdu mimo mesta komplet na elektrinu . A nebolo by nutné nič riešiť, auto ma nabíjačku aj manažment jednotlivých článkov... Kufor je hlboký, po celej ploche krabicu cca 8cm vysokú.. Tam by vošlo odhadom aj 10kWh z člankov 18650 cca.. Celková kapacita 13-14kWh.. To by už bol Plug-in :-)
Ceny v Nemecku už pomaly podliezaju 20000 eur.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3422
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Opel Ampera za 480tis

Nový příspěvek od marko250 »

Chlapi ale já považuji za největší problém stálou 25°C teplotu,toho dodělávaného boxu.Respektivě té AKU banky.V zimě problém po parkingu a v létě taky,prostě se to musí klimatizovat tak ,aby ty baterky měly od 15°C do 30°C při zátěži.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Opel Ampera za 480tis

Nový příspěvek od trud »

Podľa dátových listov je problém s nízkou teplotou len pri nabíjanii.. Teda nenabijat pri mínus 10..pri odbere v mínusových teplotách by nemal byť problém. Horšie je to s prehrievanim.. Tam by už muselo byť dáke chladenie. Aj šofér si musí uvedomiť ze nemôže v lete keď je 35 stupňov jazdiť štýlom brzda-plyn a zaťažovať/prehrievat baterku prúdom 10C! U vodičov hybridov sa dáko predpokladá ze to nie sú pretekári.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
petrs
Příspěvky: 429
Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am

Re: Opel Ampera za 480tis

Nový příspěvek od petrs »

Pridavne akumulatory jsou vybijeny max.proudem cca 0,3 C,po vetsinu casu 0,25 C.Parkuji uvnitr budovy-teplota tam neklesa pod nulu.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Opel Ampera za 480tis

Nový příspěvek od trud »

Tak s tvojej pridanej áno.. Ty len dobijas. V Plug-in hybride by to bolo pripojené priamo k existujúcim článkom.. Tam by tiekli iné prúdy.. Aj v tvojej pôvodnej baterii tečú pekné špičkové prúdy.. Batéria ma 207.2V... A elektrický motor myslím 51kW ,alebo 53kW.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
petrs
Příspěvky: 429
Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am

Re: Opel Ampera za 480tis

Nový příspěvek od petrs »

Originalni akumulator ma 168 NiMH clanku po 1,2 V, 201,6 V jmenovite napeti,vyuzitelna kapacita cca 0,7 kWh,max.proud cca 100 A=cca 20 kW spickovy vykon,10 kW trvaly,pojistka 120 A.
O trvalem paralelnim spojeni obou akumulatoru jsem uvazoval,nejsem si ale jist,jak by zareagovala ridici elektronika-chybova hlaseni nemam rad.Proudy z Li-Ion akumulator by dosahovaly nekolikanasobku C,nechci je trapit.
Reseni s DC-DC menicem je setrne k obema bateriim.Nabijim doma z FV.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Opel Ampera za 480tis

Nový příspěvek od trud »

Ano pri tvojom priuse nimh je to lepšie riešenie... Pre Plug-in by zasa bola lepšia lion batéria.. Ktohovie koľko kW sa využíva v Priuse Plug-in..
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html