Rychla pomoc s meničom

Měniče stejnosměrného proudu na střídavý proud, porovnání účinnosti, ztráty, optimalizace použití měničů, střídače v UPS - záložní zdroje.
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvek od vlkazajac »

Ked odpadne záťaž, napätie vyletí a menič zapíska......
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
FRSO
Příspěvky: 2399
Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
Lokalita: poblíž Hodonína
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7200
Kapacita baterie [kWh]: 9

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvek od FRSO »

trud píše:
FRSO píše:
trud píše:
Tak som zistil ze ta CARSPA 600W je pre mna vlastne nevhodna :-( . Ma vstupné napätie max 15V, ja potrebujem aby sla aj na 16,8 V (4*4,2V). Musím nájsť taký menič čo ma väčší rozsah vstupného napätia .
Ano, je to tak, třeba Victron chodí do 17,2V, běžné HF čína sinus měniče při 15,5V vypínají !!, to máš Lionky že potřebuješ 16,8V, to ti dají při tomto napětí tak cca 1000 cyklu a je po nich, ideální je tak do 16V, tj. cca 2500 cyklů a 67% kapacity z instalovaných Ah..
Teraz by to slo z 12V autobaterie..ale prave mi idú poštou veci k stavbe packu z 18650 panasonic 3400mAh. 40 Kusov..teda asi 440-480Wh. Ešte ma napadlo že 16,8V majú len naprazdno..čiže pripojť halogenku na 12V ...ta zrazi napätie na 14-15V a potom pripojiť menič-záťaž a žiarovku vypnúť.
tak bych to nedělal, zátěž se vypne, slunko zažhaví a máš to v poruše, šak Victron 800VA se dá za tu cenu a máš klid a jistotu spolehlivosti, ale kdyžtak už koupit Compact, který se dá programovat přes MK2-USB
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
vla
Příspěvky: 1203
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvek od vla »

Mám pravděpodobně tu samou Carspu a stejný problém, Při plně nabitých baterkách jsem musel odpojit desulfátor, protože carspu cyklicky vypínal. Na zimu jsem doplnil levný MPPt regulátor taky od Carspy a při plných baterkách při eqalizaci pulzuje přes 30v a měnič taky cyklicky vypadává. V letě to lze vyřešit zapnutím nějakého spotřebiče, ale v zimě se mi nechce přicházet zbytečně o zásobu energie. Hlavní příčinu vidím v pulsním napětí nabíječe. napadlo mě dát před měnič nějaké feritové jádro, ale nemohu zásobu najít. Máte někdo nějaké vyzkoušené řešení? (nikoli typu zahoď krám a kup si pořádný regulátor :D , tento zatím musí vydržet než půjde na místo, kde to bude jedno)
Nemám rád tenhle stát.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3409
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvek od marko250 »

Jestli tohle všechno řešíš kvůli 8hodinám výpadku(směna,víc to nebude),tak se zbytečně stresuješ.Vytop si dům den předem na trenírkovou teplotu a do večera ani nepoznáš že se netopilo.Na tu Pb baterku to stejně nerozjedeš na dlouho,leda bys to bral z nastartovaného auta a nový pak z Li-ionek hned tak nepostavíš a zase nic moc kapacita(a kdo ví jaká bude reálná ),3400MA ani ve snu budeš rád za originál s 3000MA.Pokud neplánuješ stavbu FV, tak jen tak snadno ten slabý a napěťově nevhodný měnič neprodáš.
S tím PB zářičem velmi opatrně,už čtyři lidi kolem mě zavření v prostoru se zářičem ráno nevstali a je jim teď dobře.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
FRSO
Příspěvky: 2399
Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
Lokalita: poblíž Hodonína
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7200
Kapacita baterie [kWh]: 9

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvek od FRSO »

marko250 píše:
Jestli tohle všechno řešíš kvůli 8hodinám výpadku(směna,víc to nebude),tak se zbytečně stresuješ.Vytop si dům den předem na trenírkovou teplotu a do večera ani nepoznáš že se netopilo.Na tu Pb baterku to stejně nerozjedeš na dlouho,leda bys to bral z nastartovaného auta a nový pak z Li-ionek hned tak nepostavíš a zase nic moc kapacita(a kdo ví jaká bude reálná ),3400MA ani ve snu budeš rád za originál s 3000MA.Pokud neplánuješ stavbu FV, tak jen tak snadno ten slabý a napěťově nevhodný měnič neprodáš.
S tím PB zářičem velmi opatrně,už čtyři lidi kolem mě zavření v prostoru se zářičem ráno nevstali a je jim teď dobře.
Zdravím marko:, přesně tak jak píšeš, kdyby bral ten kotel cca 5A, tak je potřeba za těch 8 hodin aspoň 40Ah energie z akumulátoru-dle mě to bude víc !!, a ten Loin pack kdyby zprovonil, tak při napětí cca 15,6V = cca 67% kapacity z těch cca 30Ah dostane jen tak 20Ah, což je tak polovina co potřebuje, takže zatopit pořádně a je to vyřešené, s tím měničem je to pravda co píšeš.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvek od trud »

marko250 píše:
Jestli tohle všechno řešíš kvůli 8hodinám výpadku(směna,víc to nebude),tak se zbytečně stresuješ.Vytop si dům den předem na trenírkovou teplotu a do večera ani nepoznáš že se netopilo.Na tu Pb baterku to stejně nerozjedeš na dlouho,leda bys to bral z nastartovaného auta a nový pak z Li-ionek hned tak nepostavíš a zase nic moc kapacita(a kdo ví jaká bude reálná ),3400MA ani ve snu budeš rád za originál s 3000MA.Pokud neplánuješ stavbu FV, tak jen tak snadno ten slabý a napěťově nevhodný měnič neprodáš.
S tím PB zářičem velmi opatrně,už čtyři lidi kolem mě zavření v prostoru se zářičem ráno nevstali a je jim teď dobře.
Ved ja to nechcem hnat celu dobu..v strede odstavky po cca 4 hodinach by som to na hodinu rozkuril zasa na maximum..viem ze 4 hod to vydrzi v pohode..
a tie 18650 su 3400mAh to nie je odhad...kupil som ich uz desiatky..mozno aj 150 kusov...vsetky testujem modelarskou nabijackou pripojenou na PC.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvek od vlkazajac »

Je naozaj škoda vymýšľať nejaké netradičné záložné zdroje, staršia autobatéria po výmene udržiavaná na float napätí ešte môže dobre poslúžiť....
Ked sa vrátim domov asi o týžden, zo záujmu ešte vyskúšam v kotolni môjho zamilovaného Victrona 350 na starých autobaterkách. Čo ak raz vypadne DS, moja FVE a zároven aj batéra v aute...... Pán Murphy to pozná.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3409
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvek od marko250 »

Tak to je super článok, a si prvý ktorému to sedí,za kolko ich máš? Treba riadne zakuriť a máš ušetrené stovky eur :-) .
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
kodl69
Příspěvky: 7659
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvek od kodl69 »

Taky by mě zajímaly 18650 přes 3Ah, kde se kupují a za kolik? (potřebuju do čelovky 2x2ks a do akuvrtačky 2x3ks, china noname selhala, cca 1,5Ah oboje je tak akorát k naštvání a ne používání.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvek od trud »

kodl69 píše:
Taky by mě zajímaly 18650 přes 3Ah, kde se kupují a za kolik? (potřebuju do čelovky 2x2ks a do akuvrtačky 2x3ks, china noname selhala, cca 1,5Ah oboje je tak akorát k naštvání a ne používání.
Tohto predajcu mam overeneho http://m.aliexpress.com/store/storeHome ... obilestore
Bral som od neho Panasonic s PCB aj bez...objednavam po 5ks...tesne sa to vojde do limitu cez colnicu... Takže bez DPH. Mam prerobené vysávače aj iné veci na 18650..teraz chcem stavať malé nezávisle kúrenie do auta.. Len fúkať na sklo 2*200W s casovacom.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvek od vlkazajac »

vlkazajac píše:
.....Ked sa vrátim domov asi o týžden, zo záujmu ešte vyskúšam v kotolni môjho zamilovaného Victrona 350 na starých autobaterkách.....
Tak som dnes pripojil Victrona 350 VA/24V na dve záložné batérie a niekoľkokrát zapol a vypol kotol. Overené, tento menič postačuje na prevádzku kondenzačného kotla Victrix, funguje bezchybne. Príkon 85 W.
DSCF1722.jpg
DSCF1726.jpg
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvek od trud »

Ďakujem.. Takže 350 Victron rozbehne kotol. Ešte otázočka, tento menič ma napevno nastavený alarm batérie na 22V a odpojenie pri 21V. To nie je možné zmeniť? Pre lion batériu 29.4V je to dosť málo.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvek od vlkazajac »

Napájacie napätie musí byť v rozsahu 21 - 31 V. Zmeniť by sa to pravdepodobne dalo po otvorení meniča zásahom do nastavenia, niekto by to vedel. Padá tým záruka.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek