Elektrifikace zadni napravy auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Bydliště: Skoro u SK

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Nový příspěvek od hurvayz »

Pohasinaji mírně, ne ze by zhasinaly.
Stoupnete si před zeť a mírně cuknete volantem.
Obykle je to tím, že odběr toho elekrtrocerpadla je několik desítek amper a zatíží to natolik alternator, že může dojit ke zdechnuti ale spis jen u toho plynu..
To ale asi neni předmětem této diskuze..
Myslím ze tenhle typ cerpadel je u všech fabii ale možná se mýlím.
Se kouknete jestli je tam čerpadlo.
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Nový příspěvek od brumlaj »

dako píše:
takze se mi stava, ze tocenim s volantem ve volnobehu me chcipne motor.
Pche, ja věděl, že posilovač řízení je kokotina, ale že to vyrábí problémy ještě s pohonem, to už je úplně ultimum. Kdo točí volantem když auto stojí je ..... a pokud člověk neutočí jedoucí vůz, tak je něco špatně. Takže vyjma aut pro tělesně postižené (jo táák, pardon.....) je to pro mne další kurvítko.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
dako
Příspěvky: 40
Registrován: pát bře 18, 2011 1:01 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Nový příspěvek od dako »

No jiste, brumlaji...tak si nekdy prijd na to nase parkoviste zaparkovat, kdyz tu kolikrat rozhoduji i centimetry, aby se mohlo nekam zacouvat. Dulezite je nenacechrat svoje nebo neci auto a ne jestli nekdo neco utoci.
Navic jsi OT.

to hurvayz: mam fabiu z rady 6Y0, motor AQW, pri toceni s volantem ve volnobehu slysim neco jako cerpadlo, ale je to jen tehdy kdyz je volant "v zaberu"
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Bydliště: Skoro u SK

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Nový příspěvek od hurvayz »

:) To bzučí ten tlakovací motórek..
Běžný odběr cca 30A, kratkodobě až 60A.
Těžce OT :D
Přílohy
servo fabia.jpg
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
PavelR
Příspěvky: 3332
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Nový příspěvek od PavelR »

brumlaj píše:
dako píše:
takze se mi stava, ze tocenim s volantem ve volnobehu me chcipne motor.
Pche, ja věděl, že posilovač řízení je kokotina, ale že to vyrábí problémy ještě s pohonem, to už je úplně ultimum. Kdo točí volantem když auto stojí je ..... a pokud člověk neutočí jedoucí vůz, tak je něco špatně. Takže vyjma aut pro tělesně postižené (jo táák, pardon.....) je to pro mne další kurvítko.
tyden jsem jezdil bez serva. kdyz to stalo tak obema rukama a mel sem co delat. za jizdy taky celkem problem nebylo to bezpecny. serva bych principielne neodsuzoval.
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Bydliště: Skoro u SK

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Nový příspěvek od hurvayz »

Ono hlavně ty staré mechanické se vyku ly jen vyjímečně a musím říct když jsem měl feldu na 15kách kolách a měl parkovat ! Děs.
Co potom moja, to bylo řečí :lol:
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Nový příspěvek od brumlaj »

Kecu baby maji - to je normalni, aspon posilovaly prsni svaly, to se zase libi nam chlapum ;-) Jo a jak jsem psal, nikdo normalni stojicimu autu nekrouti s gumama. Nechapu kdo to ridice uci.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Bydliště: Skoro u SK

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Nový příspěvek od hurvayz »

No to by mohly.Myslím jí to budu na tajnaka vypínat. :lol:
Ono ted bych to asi zkousl ale před tím jsem měl ruky jak páratka a vážil o 30kilo mín, takže sem se aj zapotil.
Nic du spat. ;)
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
kodl69
Příspěvky: 7723
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Nový příspěvek od kodl69 »

Je to teda OT, ale mám několik aut bez posilovače a není to problém, ale základ je rychlost asoň 1cm/s aby se to dalo zvládnout jenom položenou dlaní na volantu. Mám i auta s posilovačem a žádnou radost mi to teda nepřináší, spíš naopak.
Shrnul bych to : SERVO, ABS, ASR, ETC a další divnosti jsou pro blondýny, já nepoužívám ani pásy, chcu umřít jako chlap :lol: Jo a nejnižší náklady má ten, co nikam nejezdí - přiblížit ubytování práci nebo naopak, to je to kouzlo.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
PavelR
Příspěvky: 3332
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Nový příspěvek od PavelR »

ABS ? pro blondyny? ja diky ABS uz nekolikrat vyresil chybu svoji i tech druhych. Na to teda nedam dopustit.
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Nový příspěvek od abrams »

Zdravím ,

Fabie (ty nový) mají elektro-hydraulický posilovač řízení , spouštěný dle potřeby - nekroutí-li se volantem tak nejede :arrow: proto dochází k poklesům napětí při jejich spuštění a následně k přepětí při vypnutí = nadměrná spotřeba žárovek :hell: .
Brumlaji , Máte pravdu že dříve to šlo i bez posilovačů , ale dnešní auta mají pod kapotou mnohonásobně těžší motory = masivnější karoserie a širší pneu :arrow: a toto se bez posilovače nedá ukroutit :eek2: .

Pro Euto je nejvhodnější čistě elektrický posilovač ... většinou také nezabírá místo pod kapotou , ale přímo pod volantem :yes: .
Konec mého mírného OT .

K domácí elektrifikaci auta řeknu toto : neprovokovat ouředníčky + dobře zamaskovat + netrhat na křižovatkách asfalt :yes: . K rekuperaci - některá Euta fungují jako obyč auta , při sundání nohy z plynu mírně brzdí , jakoby motorem , začátek chodu brzdového pedálu plynule intenzivněji rekuperuje , pak normálně brzdí . U "starých 106 či Partnerů (pochopitelně elektro ;) ) se rekuperace razantně aktivovala sundáním nohy z plynu :uh: . Osobně zastávám názor , rekuperaci potřebují především řidiči typu brzda - plyn - brzda - plyn - plyn ... :uh: .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
shorty1191
Příspěvky: 7
Registrován: úte zář 24, 2013 8:16 am

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Nový příspěvek od shorty1191 »

Dobrý den,
menší OT k rekuperaci u současných benzínových a naftových aut:
U současných aut (mluvím tedy hlavně o koncernu - nevím, jak to mají řešené i ostatní výrobci, ale bude to asi stejně) je jako rekuperace je pouze označení pro stav, kdy alternátor vyrábí energii při brždění motorem.
Při akceleraci, popř. při souvislé rychlosti má alternátor snížený výkon a akumulátor téměř vůbec nedobijí Až při brždění alternátor zvýší výkon a začne dobíjet akumulátor.
Výhody jsou jasné - vyšší výkon automobilu při akceleraci (alternátor klade menší odpor na řemenici), a pokud umíte brzdit motorem, tak i úspora brzd.
Nevýhody jsou jasné - dle mého názoru nižší životnost akumulátoru. Akumulátoru nepomáhá ani systém Start-Stop. No uvidíme do budoucnosti.
dako
Příspěvky: 40
Registrován: pát bře 18, 2011 1:01 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Nový příspěvek od dako »

No, ale bysme se vratili k tem prestavbam na trakcni pohon. Jedno z reseni je zehnat vhodne auto s prasklou palici nebo blokem nebo s vykuklou ojnicou, nejlepe bez servo rizeni a za par penez. Vyvalit vsechny nepotrebne bebechy a osadit trakcnim motorem, bateriemi a veskerym dalsim balastem co je potreba...no, a pak to pristavit k STK a hosi, chytri, cinte se. :)
Uživatelský avatar
Marx
Příspěvky: 98
Registrován: čtv pro 25, 2014 9:30 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Nový příspěvek od Marx »

dako píše:
No, ale bysme se vratili k tem prestavbam na trakcni pohon. Jedno z reseni je zehnat vhodne auto s prasklou palici nebo blokem nebo s vykuklou ojnicou, nejlepe bez servo rizeni a za par penez. Vyvalit vsechny nepotrebne bebechy a osadit trakcnim motorem, bateriemi a veskerym dalsim balastem co je potreba...no, a pak to pristavit k STK a hosi, chytri, cinte se. :)
myslíš tohle že?
http://www.tue.nl/uploads/media/Lupo_EL_specs.pdf
lupo 3L s ko převodovkou seženeš za 800Eur, má to všechny výhody co potřebuješ,nejsou tam žádný pí*ovinky jen abs a esp. Na tuhle práci musíš bejt rentiér sežere to půl roku a vlastní dílnu.

ale 50 kW/270 Nm by stálo za to...
3x panel á45W, 24V 36Ah SLA, step-down, 1ks autobaterie, UPS. (bez MPPT)
Plán: >1kWp.
PavelR
Příspěvky: 3332
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Nový příspěvek od PavelR »

dako píše:
No, ale bysme se vratili k tem prestavbam na trakcni pohon. Jedno z reseni je zehnat vhodne auto s prasklou palici nebo blokem nebo s vykuklou ojnicou, nejlepe bez servo rizeni a za par penez. Vyvalit vsechny nepotrebne bebechy a osadit trakcnim motorem, bateriemi a veskerym dalsim balastem co je potreba...no, a pak to pristavit k STK a hosi, chytri, cinte se. :)
Jo na te STK to by bylo neco. Nejdriv by se asi vsici slezli podivat na auto, pak na Tebe jestli si z nich delas prdel, nebo to myslis vazne a pak by te vyhodili :D
dako
Příspěvky: 40
Registrován: pát bře 18, 2011 1:01 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Nový příspěvek od dako »

Stejne jak kdyz jsem kdysi pristavil svou dovezenou CNG fabuli viz. http://moje.auto.cz/dako/skoda-fabia-co ... i-cng.html stáť "evidencka", taky se vsici k*koti sebehli, no ale co, no...proste "se k tomu nevyjadruj" a vytiskni papir, <-> kdyz tomu nerozumis. Auto si zvaz, otestuj brzdy, zkontroluj cepy, svetla, zmer zatizeni naprav, pokud to umis, ale hlavne na nic nesahej, mohlo by te to kopnout, kdyz je to elektricky.
PavelR
Příspěvky: 3332
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Nový příspěvek od PavelR »

Ale ano. To ze nekdo nevidel legalni prestavbu na CNG je jedna vec. Taky to ten kdo to prestavuje na to ma schvaleno. Jsou od toho doklady je to zapsano uradem v TP...

Ale DIY nelze provest legalne prestavbu jako je zmena paliva natoz celeho pohonu. V tu chvili je to jiny auto nez vyrobce vyrobil tudiz pozbyvaji platnost veskere zkousky a papiry pro toto vozidlo.
Pokud ti na to da nekdo technickou a pak se stane nejakej pruser tak dalsi pruser bude nasledovat.

Nerikam ze s tim souhlasim ale tak nejak to bude.

Trebas ja mel obrovskej problem protahnout pres STK folie na oknech. Pritom takova blbost.
pezizka
Příspěvky: 741
Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
Lokalita: Kyjovsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9170
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Nový příspěvek od pezizka »

Legální přestavba na elektromobil je možná. Důkazem toho je firma (ve Zlíně či blízkém okolí) jež Fabie takto přestavuje. Individuální přestavbu si ani nedokážu představit už jen kvůli byrokracii.... Z STK by to asi letělo sviňským krokem, a to se nebavme o tom, že touto dobou musejí být udělané emise na palivo předepsané pro vozidlo. Už jen s etanolem je to pěkný blázinec. Od nového roku platí nové předpisy pro STK a SME a ani v tom etanolu nejsou jasná pravidla. Co dodat. Ty folie zas taková blbost není, osobně jsem s autem kde to bylo tmavé fest, málem přežehlil při odbočování vlevo chodce na blbě osvětleném přechodu. Nelze počítat s tím, že oči jsou do smrti mladé, a mám vyzkoušeno, že čím mladší oči tím vyšší teplota světla (xenony 15000K to je mazec) a tmavší folie. Každému dle jeho chuti, prosím, ale jsou nějaké rozumné meze. Takže všeho s mírou.
dako
Příspěvky: 40
Registrován: pát bře 18, 2011 1:01 pm

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Nový příspěvek od dako »

To je prave to, ruzne folie, xenony, svetylka, etanol a jine frikulinni doplnky , na to sou v STK vysazeni, ale trakcni auto je specialita, s tim se v tech jejich vyhlaskach moc nepocita. Proste to vidim tak, ohlasit to na magistrat jako prestavbu na zmenu pohonu a paliva a pak se dal uvidi, co urednik vymysli. SME a jine ekocypoviny jsou tomto pripade out.
PavelR
Příspěvky: 3332
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikace zadni napravy auta

Nový příspěvek od PavelR »

pezizka: ano samozrejme je mozna ale ne podomacku ta firma to ma schvaleno i od vyrobce auta.Mam dojem ze prestavuji vic skodovek. jinak neni folie jako folie. ja mam zrcadlovky a z venku neni videt skoro vubec. ze vnitr vidim velice dobre. i zacouvani v noci neni problem.

dako: co se tyce takovych veci to chapu. trakcni netrakcni. vyhlaska pocita s tim ze auto bylo nejak vyrobeno vyrobcem a jakekoliv prestavby musi byt otipovany, povoleny vyrobcem a rozhodne si je nemuzes delat podomacku. Jako ze prijdes na urad a reknes prepiste me velkej TP dal jsem tam elmotor z jesterky, baterky jsem koupil nekde na netu a elektorniku zbastlil doma?

Urednik bude urcite chcit doklady stejne jako pri prestavbe na plyn. Tedy dokumentace od zarizeni. To musi byt taky schvaleno pro provoz na pozemnich komunikacich. Prestavby dela ten kdo ma na to papir ...

Pokud by se to provozovalo mimo pozemni komunikace tak to neni problem.

Bohuzel nebo mozna bohu dik ze to podomacku legalne nejde. To by se pak vyskytovali na silnicich hrozny veci.
Vem si ze nekoho vazne zranis. Pojistovna od toho da ruky pryc a Tebe stahnou z kuze financne.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek