Elektrifikace zadni napravy auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 951
- Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
- Bydliště: Skoro u SK
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
Pohasinaji mírně, ne ze by zhasinaly.
Stoupnete si před zeť a mírně cuknete volantem.
Obykle je to tím, že odběr toho elekrtrocerpadla je několik desítek amper a zatíží to natolik alternator, že může dojit ke zdechnuti ale spis jen u toho plynu..
To ale asi neni předmětem této diskuze..
Myslím ze tenhle typ cerpadel je u všech fabii ale možná se mýlím.
Se kouknete jestli je tam čerpadlo.
Stoupnete si před zeť a mírně cuknete volantem.
Obykle je to tím, že odběr toho elekrtrocerpadla je několik desítek amper a zatíží to natolik alternator, že může dojit ke zdechnuti ale spis jen u toho plynu..
To ale asi neni předmětem této diskuze..
Myslím ze tenhle typ cerpadel je u všech fabii ale možná se mýlím.
Se kouknete jestli je tam čerpadlo.
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
Pche, ja věděl, že posilovač řízení je kokotina, ale že to vyrábí problémy ještě s pohonem, to už je úplně ultimum. Kdo točí volantem když auto stojí je ..... a pokud člověk neutočí jedoucí vůz, tak je něco špatně. Takže vyjma aut pro tělesně postižené (jo táák, pardon.....) je to pro mne další kurvítko.dako píše:takze se mi stava, ze tocenim s volantem ve volnobehu me chcipne motor.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: pát bře 18, 2011 1:01 pm
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
No jiste, brumlaji...tak si nekdy prijd na to nase parkoviste zaparkovat, kdyz tu kolikrat rozhoduji i centimetry, aby se mohlo nekam zacouvat. Dulezite je nenacechrat svoje nebo neci auto a ne jestli nekdo neco utoci.
Navic jsi OT.
to hurvayz: mam fabiu z rady 6Y0, motor AQW, pri toceni s volantem ve volnobehu slysim neco jako cerpadlo, ale je to jen tehdy kdyz je volant "v zaberu"
Navic jsi OT.
to hurvayz: mam fabiu z rady 6Y0, motor AQW, pri toceni s volantem ve volnobehu slysim neco jako cerpadlo, ale je to jen tehdy kdyz je volant "v zaberu"
-
- Příspěvky: 951
- Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
- Bydliště: Skoro u SK
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
To bzučí ten tlakovací motórek..
Běžný odběr cca 30A, kratkodobě až 60A.
Těžce OT
Běžný odběr cca 30A, kratkodobě až 60A.
Těžce OT
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
-
- Příspěvky: 3332
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
tyden jsem jezdil bez serva. kdyz to stalo tak obema rukama a mel sem co delat. za jizdy taky celkem problem nebylo to bezpecny. serva bych principielne neodsuzoval.brumlaj píše:Pche, ja věděl, že posilovač řízení je kokotina, ale že to vyrábí problémy ještě s pohonem, to už je úplně ultimum. Kdo točí volantem když auto stojí je ..... a pokud člověk neutočí jedoucí vůz, tak je něco špatně. Takže vyjma aut pro tělesně postižené (jo táák, pardon.....) je to pro mne další kurvítko.dako píše:takze se mi stava, ze tocenim s volantem ve volnobehu me chcipne motor.
-
- Příspěvky: 951
- Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
- Bydliště: Skoro u SK
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
Ono hlavně ty staré mechanické se vyku ly jen vyjímečně a musím říct když jsem měl feldu na 15kách kolách a měl parkovat ! Děs.
Co potom moja, to bylo řečí
Co potom moja, to bylo řečí
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
Kecu baby maji - to je normalni, aspon posilovaly prsni svaly, to se zase libi nam chlapum Jo a jak jsem psal, nikdo normalni stojicimu autu nekrouti s gumama. Nechapu kdo to ridice uci.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 951
- Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
- Bydliště: Skoro u SK
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
No to by mohly.Myslím jí to budu na tajnaka vypínat.
Ono ted bych to asi zkousl ale před tím jsem měl ruky jak páratka a vážil o 30kilo mín, takže sem se aj zapotil.
Nic du spat.
Ono ted bych to asi zkousl ale před tím jsem měl ruky jak páratka a vážil o 30kilo mín, takže sem se aj zapotil.
Nic du spat.
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
-
- Příspěvky: 7723
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
Je to teda OT, ale mám několik aut bez posilovače a není to problém, ale základ je rychlost asoň 1cm/s aby se to dalo zvládnout jenom položenou dlaní na volantu. Mám i auta s posilovačem a žádnou radost mi to teda nepřináší, spíš naopak.
Shrnul bych to : SERVO, ABS, ASR, ETC a další divnosti jsou pro blondýny, já nepoužívám ani pásy, chcu umřít jako chlap Jo a nejnižší náklady má ten, co nikam nejezdí - přiblížit ubytování práci nebo naopak, to je to kouzlo.
Shrnul bych to : SERVO, ABS, ASR, ETC a další divnosti jsou pro blondýny, já nepoužívám ani pásy, chcu umřít jako chlap Jo a nejnižší náklady má ten, co nikam nejezdí - přiblížit ubytování práci nebo naopak, to je to kouzlo.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 3332
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
ABS ? pro blondyny? ja diky ABS uz nekolikrat vyresil chybu svoji i tech druhych. Na to teda nedam dopustit.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
Zdravím ,
Fabie (ty nový) mají elektro-hydraulický posilovač řízení , spouštěný dle potřeby - nekroutí-li se volantem tak nejede proto dochází k poklesům napětí při jejich spuštění a následně k přepětí při vypnutí = nadměrná spotřeba žárovek .
Brumlaji , Máte pravdu že dříve to šlo i bez posilovačů , ale dnešní auta mají pod kapotou mnohonásobně těžší motory = masivnější karoserie a širší pneu a toto se bez posilovače nedá ukroutit .
Pro Euto je nejvhodnější čistě elektrický posilovač ... většinou také nezabírá místo pod kapotou , ale přímo pod volantem .
Konec mého mírného OT .
K domácí elektrifikaci auta řeknu toto : neprovokovat ouředníčky + dobře zamaskovat + netrhat na křižovatkách asfalt . K rekuperaci - některá Euta fungují jako obyč auta , při sundání nohy z plynu mírně brzdí , jakoby motorem , začátek chodu brzdového pedálu plynule intenzivněji rekuperuje , pak normálně brzdí . U "starých 106 či Partnerů (pochopitelně elektro ) se rekuperace razantně aktivovala sundáním nohy z plynu . Osobně zastávám názor , rekuperaci potřebují především řidiči typu brzda - plyn - brzda - plyn - plyn ... .
Elektronům zdar
Fabie (ty nový) mají elektro-hydraulický posilovač řízení , spouštěný dle potřeby - nekroutí-li se volantem tak nejede proto dochází k poklesům napětí při jejich spuštění a následně k přepětí při vypnutí = nadměrná spotřeba žárovek .
Brumlaji , Máte pravdu že dříve to šlo i bez posilovačů , ale dnešní auta mají pod kapotou mnohonásobně těžší motory = masivnější karoserie a širší pneu a toto se bez posilovače nedá ukroutit .
Pro Euto je nejvhodnější čistě elektrický posilovač ... většinou také nezabírá místo pod kapotou , ale přímo pod volantem .
Konec mého mírného OT .
K domácí elektrifikaci auta řeknu toto : neprovokovat ouředníčky + dobře zamaskovat + netrhat na křižovatkách asfalt . K rekuperaci - některá Euta fungují jako obyč auta , při sundání nohy z plynu mírně brzdí , jakoby motorem , začátek chodu brzdového pedálu plynule intenzivněji rekuperuje , pak normálně brzdí . U "starých 106 či Partnerů (pochopitelně elektro ) se rekuperace razantně aktivovala sundáním nohy z plynu . Osobně zastávám názor , rekuperaci potřebují především řidiči typu brzda - plyn - brzda - plyn - plyn ... .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: úte zář 24, 2013 8:16 am
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
Dobrý den,
menší OT k rekuperaci u současných benzínových a naftových aut:
U současných aut (mluvím tedy hlavně o koncernu - nevím, jak to mají řešené i ostatní výrobci, ale bude to asi stejně) je jako rekuperace je pouze označení pro stav, kdy alternátor vyrábí energii při brždění motorem.
Při akceleraci, popř. při souvislé rychlosti má alternátor snížený výkon a akumulátor téměř vůbec nedobijí Až při brždění alternátor zvýší výkon a začne dobíjet akumulátor.
Výhody jsou jasné - vyšší výkon automobilu při akceleraci (alternátor klade menší odpor na řemenici), a pokud umíte brzdit motorem, tak i úspora brzd.
Nevýhody jsou jasné - dle mého názoru nižší životnost akumulátoru. Akumulátoru nepomáhá ani systém Start-Stop. No uvidíme do budoucnosti.
menší OT k rekuperaci u současných benzínových a naftových aut:
U současných aut (mluvím tedy hlavně o koncernu - nevím, jak to mají řešené i ostatní výrobci, ale bude to asi stejně) je jako rekuperace je pouze označení pro stav, kdy alternátor vyrábí energii při brždění motorem.
Při akceleraci, popř. při souvislé rychlosti má alternátor snížený výkon a akumulátor téměř vůbec nedobijí Až při brždění alternátor zvýší výkon a začne dobíjet akumulátor.
Výhody jsou jasné - vyšší výkon automobilu při akceleraci (alternátor klade menší odpor na řemenici), a pokud umíte brzdit motorem, tak i úspora brzd.
Nevýhody jsou jasné - dle mého názoru nižší životnost akumulátoru. Akumulátoru nepomáhá ani systém Start-Stop. No uvidíme do budoucnosti.
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: pát bře 18, 2011 1:01 pm
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
No, ale bysme se vratili k tem prestavbam na trakcni pohon. Jedno z reseni je zehnat vhodne auto s prasklou palici nebo blokem nebo s vykuklou ojnicou, nejlepe bez servo rizeni a za par penez. Vyvalit vsechny nepotrebne bebechy a osadit trakcnim motorem, bateriemi a veskerym dalsim balastem co je potreba...no, a pak to pristavit k STK a hosi, chytri, cinte se.
-
- Příspěvky: 98
- Registrován: čtv pro 25, 2014 9:30 pm
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
myslíš tohle že?dako píše:No, ale bysme se vratili k tem prestavbam na trakcni pohon. Jedno z reseni je zehnat vhodne auto s prasklou palici nebo blokem nebo s vykuklou ojnicou, nejlepe bez servo rizeni a za par penez. Vyvalit vsechny nepotrebne bebechy a osadit trakcnim motorem, bateriemi a veskerym dalsim balastem co je potreba...no, a pak to pristavit k STK a hosi, chytri, cinte se.
http://www.tue.nl/uploads/media/Lupo_EL_specs.pdf
lupo 3L s ko převodovkou seženeš za 800Eur, má to všechny výhody co potřebuješ,nejsou tam žádný pí*ovinky jen abs a esp. Na tuhle práci musíš bejt rentiér sežere to půl roku a vlastní dílnu.
ale 50 kW/270 Nm by stálo za to...
3x panel á45W, 24V 36Ah SLA, step-down, 1ks autobaterie, UPS. (bez MPPT)
Plán: >1kWp.
Plán: >1kWp.
-
- Příspěvky: 3332
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
Jo na te STK to by bylo neco. Nejdriv by se asi vsici slezli podivat na auto, pak na Tebe jestli si z nich delas prdel, nebo to myslis vazne a pak by te vyhodilidako píše:No, ale bysme se vratili k tem prestavbam na trakcni pohon. Jedno z reseni je zehnat vhodne auto s prasklou palici nebo blokem nebo s vykuklou ojnicou, nejlepe bez servo rizeni a za par penez. Vyvalit vsechny nepotrebne bebechy a osadit trakcnim motorem, bateriemi a veskerym dalsim balastem co je potreba...no, a pak to pristavit k STK a hosi, chytri, cinte se.
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: pát bře 18, 2011 1:01 pm
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
Stejne jak kdyz jsem kdysi pristavil svou dovezenou CNG fabuli viz. http://moje.auto.cz/dako/skoda-fabia-co ... i-cng.html stáť "evidencka", taky se vsici k*koti sebehli, no ale co, no...proste "se k tomu nevyjadruj" a vytiskni papir, <-> kdyz tomu nerozumis. Auto si zvaz, otestuj brzdy, zkontroluj cepy, svetla, zmer zatizeni naprav, pokud to umis, ale hlavne na nic nesahej, mohlo by te to kopnout, kdyz je to elektricky.
-
- Příspěvky: 3332
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
Ale ano. To ze nekdo nevidel legalni prestavbu na CNG je jedna vec. Taky to ten kdo to prestavuje na to ma schvaleno. Jsou od toho doklady je to zapsano uradem v TP...
Ale DIY nelze provest legalne prestavbu jako je zmena paliva natoz celeho pohonu. V tu chvili je to jiny auto nez vyrobce vyrobil tudiz pozbyvaji platnost veskere zkousky a papiry pro toto vozidlo.
Pokud ti na to da nekdo technickou a pak se stane nejakej pruser tak dalsi pruser bude nasledovat.
Nerikam ze s tim souhlasim ale tak nejak to bude.
Trebas ja mel obrovskej problem protahnout pres STK folie na oknech. Pritom takova blbost.
Ale DIY nelze provest legalne prestavbu jako je zmena paliva natoz celeho pohonu. V tu chvili je to jiny auto nez vyrobce vyrobil tudiz pozbyvaji platnost veskere zkousky a papiry pro toto vozidlo.
Pokud ti na to da nekdo technickou a pak se stane nejakej pruser tak dalsi pruser bude nasledovat.
Nerikam ze s tim souhlasim ale tak nejak to bude.
Trebas ja mel obrovskej problem protahnout pres STK folie na oknech. Pritom takova blbost.
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
Legální přestavba na elektromobil je možná. Důkazem toho je firma (ve Zlíně či blízkém okolí) jež Fabie takto přestavuje. Individuální přestavbu si ani nedokážu představit už jen kvůli byrokracii.... Z STK by to asi letělo sviňským krokem, a to se nebavme o tom, že touto dobou musejí být udělané emise na palivo předepsané pro vozidlo. Už jen s etanolem je to pěkný blázinec. Od nového roku platí nové předpisy pro STK a SME a ani v tom etanolu nejsou jasná pravidla. Co dodat. Ty folie zas taková blbost není, osobně jsem s autem kde to bylo tmavé fest, málem přežehlil při odbočování vlevo chodce na blbě osvětleném přechodu. Nelze počítat s tím, že oči jsou do smrti mladé, a mám vyzkoušeno, že čím mladší oči tím vyšší teplota světla (xenony 15000K to je mazec) a tmavší folie. Každému dle jeho chuti, prosím, ale jsou nějaké rozumné meze. Takže všeho s mírou.
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: pát bře 18, 2011 1:01 pm
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
To je prave to, ruzne folie, xenony, svetylka, etanol a jine frikulinni doplnky , na to sou v STK vysazeni, ale trakcni auto je specialita, s tim se v tech jejich vyhlaskach moc nepocita. Proste to vidim tak, ohlasit to na magistrat jako prestavbu na zmenu pohonu a paliva a pak se dal uvidi, co urednik vymysli. SME a jine ekocypoviny jsou tomto pripade out.
-
- Příspěvky: 3332
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
pezizka: ano samozrejme je mozna ale ne podomacku ta firma to ma schvaleno i od vyrobce auta.Mam dojem ze prestavuji vic skodovek. jinak neni folie jako folie. ja mam zrcadlovky a z venku neni videt skoro vubec. ze vnitr vidim velice dobre. i zacouvani v noci neni problem.
dako: co se tyce takovych veci to chapu. trakcni netrakcni. vyhlaska pocita s tim ze auto bylo nejak vyrobeno vyrobcem a jakekoliv prestavby musi byt otipovany, povoleny vyrobcem a rozhodne si je nemuzes delat podomacku. Jako ze prijdes na urad a reknes prepiste me velkej TP dal jsem tam elmotor z jesterky, baterky jsem koupil nekde na netu a elektorniku zbastlil doma?
Urednik bude urcite chcit doklady stejne jako pri prestavbe na plyn. Tedy dokumentace od zarizeni. To musi byt taky schvaleno pro provoz na pozemnich komunikacich. Prestavby dela ten kdo ma na to papir ...
Pokud by se to provozovalo mimo pozemni komunikace tak to neni problem.
Bohuzel nebo mozna bohu dik ze to podomacku legalne nejde. To by se pak vyskytovali na silnicich hrozny veci.
Vem si ze nekoho vazne zranis. Pojistovna od toho da ruky pryc a Tebe stahnou z kuze financne.
dako: co se tyce takovych veci to chapu. trakcni netrakcni. vyhlaska pocita s tim ze auto bylo nejak vyrobeno vyrobcem a jakekoliv prestavby musi byt otipovany, povoleny vyrobcem a rozhodne si je nemuzes delat podomacku. Jako ze prijdes na urad a reknes prepiste me velkej TP dal jsem tam elmotor z jesterky, baterky jsem koupil nekde na netu a elektorniku zbastlil doma?
Urednik bude urcite chcit doklady stejne jako pri prestavbe na plyn. Tedy dokumentace od zarizeni. To musi byt taky schvaleno pro provoz na pozemnich komunikacich. Prestavby dela ten kdo ma na to papir ...
Pokud by se to provozovalo mimo pozemni komunikace tak to neni problem.
Bohuzel nebo mozna bohu dik ze to podomacku legalne nejde. To by se pak vyskytovali na silnicich hrozny veci.
Vem si ze nekoho vazne zranis. Pojistovna od toho da ruky pryc a Tebe stahnou z kuze financne.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 4 Odpovědi
- 495 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 6 Odpovědi
- 2648 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ota
-
- 20 Odpovědi
- 1905 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 72 Odpovědi
- 3955 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od NOPARasito
-
- 32 Odpovědi
- 2695 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dracekvo