bude dost baterií pro solárníky?
LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
bude dost baterií pro solárníky?
Již by se konečně měly začít prodávat vraky elektromobilů. Netrpělivě na ně čekáme. A je třeba studovat jak to vypadá uvnitř.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 98
- Registrován: čtv pro 25, 2014 9:30 pm
Re: bude dost baterií pro solárníky?
Nerozumím Ti, principielně je emobil jednodušší než cokoliv spalovacího, baterie měnič motor, jednodušší nebo složitější. Bohužel v masovém měřítku není koncepce plně elektrického auta ekonomická pro běžný plebs. Tesla je jsitě zajímavé vozdidlo, které v některých parametrech předčí spalovací auta, ale je to z opačného konce spektra, než by bylo potřeba. stále není vyzkoušená skutečná životnost aku, a klíčový problém je pořád stejný - malá energetická hustota v poměru k hmotnosti "nádrže" paliva (elektronů) Pro srovnání si spočítej kolik energie je ve 30kg nafty a kolik ve 30 kg nejlepších baterií na světě. Elektrony sice spálíš s diametrálně jinou účinností, ale rozdíl v energetické hustotě je propastný v neprospěch elektra. Nedávno to tady nběkdo počítal, když budu optimista, tak 30kg baterií pojme tak 30 kWh energie. Jsem veliký fanda elektrického pohonu, na škole jsem na něčem takovém lehce a vzdáleně spolupracoval, bylo to dotaženo do plně funkčního prototypu, ale výsledek doslova shořel s mizernoukvalitou právě baterií. Dokud bude levná fosílie, bude se těžko konkurovat elektronama.
Poznámka levná fosílie znamená pro mě tak do 200 USD za barel...
Funkční emobil s normálním dojezdem (cca. 800km na tank) je možné a snadné udělat, ale nesplňí ani základní dnešní normy na bezpečnost, komfort a nemluvím o ceně. Bude to něco na způsob hondy insight první generace, vyšší hmotnosti, kol s nízkým valivým odporem (a adhezí), topení bude luxus, klimatizace nepřipadá úvahu.
Z těchto důvodů se obávám, že v blízké budoucnosti nebudou vrakoviště plné elektromoibilů, horizont tak 10-15 let, pak možná.
Poznámka levná fosílie znamená pro mě tak do 200 USD za barel...
Funkční emobil s normálním dojezdem (cca. 800km na tank) je možné a snadné udělat, ale nesplňí ani základní dnešní normy na bezpečnost, komfort a nemluvím o ceně. Bude to něco na způsob hondy insight první generace, vyšší hmotnosti, kol s nízkým valivým odporem (a adhezí), topení bude luxus, klimatizace nepřipadá úvahu.
Z těchto důvodů se obávám, že v blízké budoucnosti nebudou vrakoviště plné elektromoibilů, horizont tak 10-15 let, pak možná.
3x panel á45W, 24V 36Ah SLA, step-down, 1ks autobaterie, UPS. (bez MPPT)
Plán: >1kWp.
Plán: >1kWp.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: bude dost baterií pro solárníky?
No já nevím,ale pokud bude barrel za 200 ďolíků,nevyplatí se mi dojíždět do práce.Budu lovit v lesích,prodávat kožešiny a šetřit na elektromobil Jak na tom budou baterie se uvidí,to je prostě vývoj,jakým si prošly i spalovací motory,nebo cokoliv jiného.Pokud se nebude provoz elektromobilů všeobecně přirozeně rozvíjet,zastaví se i pokrok.Žádná fabrika nebude vyvíjet a dlouhodobě testovat nic,co pak neprodá.Elektromobily nebudou pro plebs dostupné,dokud mu bude těch pár nejbohatších potřebovat prodávat ropu.
Elektromobily znamenají podle mě daleko menší ekozátěž už jen proto,že je k jejich provozu potřeba méně dílů,tedy se jich bude méně vyrábět jako náhradních,méně jich zkončí na vrakovištích... V dnešní rozežrané době,kdy manželka kdejakého "podnikatele" jezdí pro nic za nic sem tam takzvaným SUV-i když prakticky to není technologicky schopné přejet obrubník- spálí spoustu paliva jen tak a po mizerných možná sedmi letech-což může být životnost baterek-po ní zbydou stovky litrů oleje a pár set kilo nerecyklovatelných sajrajtů.I ta zmiňovaná bezpečnost je za prachy,protože různá auta různých tříd jsou různě bezpečná a nejbezpečnější jsou zase ta,která nejsou určena pro plebs.Je nejvyšší čas se zamyslet,jestli opravdu chceme po nás tu potopu.
No a packy ne dost dobré pro provoz elektromobilu,budou dost dobré pro ostrov
Elektromobily znamenají podle mě daleko menší ekozátěž už jen proto,že je k jejich provozu potřeba méně dílů,tedy se jich bude méně vyrábět jako náhradních,méně jich zkončí na vrakovištích... V dnešní rozežrané době,kdy manželka kdejakého "podnikatele" jezdí pro nic za nic sem tam takzvaným SUV-i když prakticky to není technologicky schopné přejet obrubník- spálí spoustu paliva jen tak a po mizerných možná sedmi letech-což může být životnost baterek-po ní zbydou stovky litrů oleje a pár set kilo nerecyklovatelných sajrajtů.I ta zmiňovaná bezpečnost je za prachy,protože různá auta různých tříd jsou různě bezpečná a nejbezpečnější jsou zase ta,která nejsou určena pro plebs.Je nejvyšší čas se zamyslet,jestli opravdu chceme po nás tu potopu.
No a packy ne dost dobré pro provoz elektromobilu,budou dost dobré pro ostrov
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: bude dost baterií pro solárníky?
Když se tak kouknu z okna, napadne mě další nevýhoda EV a to sice že Li bateriím nesvědčí nabíjení pod -5C.
Energetická hustota nafty a baterií je neporovnatelná. Nafta 4kW/kg, baterie 0,1kWh/kg
Lifepo4 ze zrušených vozů jsou mimochodem k dispozici.
Energetická hustota nafty a baterií je neporovnatelná. Nafta 4kW/kg, baterie 0,1kWh/kg
Lifepo4 ze zrušených vozů jsou mimochodem k dispozici.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: bude dost baterií pro solárníky?
Zdravím ,ota píše:Když se tak kouknu z okna, napadne mě další nevýhoda EV a to sice že Li bateriím nesvědčí nabíjení pod -5C.
Energetická hustota nafty a baterií je neporovnatelná. Nafta 4kW/kg, baterie 0,1kWh/kg
Lifepo4 ze zrušených vozů jsou mimochodem k dispozici.
... ty 4kWh/1kg je špatně pak si lidi nemaj myslet že jejich klechtačy mají vysokou účinnost .
Motorová nafta :
spalné teplo 44.175kJ/1kg což je 12,27kWh/1kg (10,43kWh/1l) ,
výhřevnost 41.840kJ/1kg což je 11,62kWh/1kg (9,88kWh/1l) .
Benzín :
spalné teplo 45.220kJ/1kg což je 12,56kWh/1kg (9,17kWh/1l) ,
výhřevnost 42.080kJ/1kg což je 11,69kWh/1kg (8,53kWh/1l) .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 3315
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: bude dost baterií pro solárníky?
coz o nabijeni aku, to by slo pri nabijeni temperovat. jenze celkove je zimni provoz ciste na elektro problem co se tyce topeni. Do jiste venkovni teploty lze jezdit ve vataku - coz je spis na zlost nez na poteseni. Jenze kdyz me v utery rano u olomouce zacla na okne primrzat i modra voda a to jsem topil na nejakych 25C tak to je problem. A to bylo pouhych -10C.ota píše:Když se tak kouknu z okna, napadne mě další nevýhoda EV a to sice že Li bateriím nesvědčí nabíjení pod -5C.
Energetická hustota nafty a baterií je neporovnatelná. Nafta 4kW/kg, baterie 0,1kWh/kg
Lifepo4 ze zrušených vozů jsou mimochodem k dispozici.
Jako dnesni reseni elektromobilu bych videl hlavni pohon elektro, pod kapotou malej spalovak, kterej zene generator - dobijeni kdyz dojde aku a topeni.
-
- Příspěvky: 2579
- Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
- Bydliště: Třinec
Re: bude dost baterií pro solárníky?
nafta má sice 12,27kWh/1kg, ale naftový motor nám účinnost 35%, takže energie na pohyb je cca 4,3kWh/1kg. Zbytek sice v zimě topí, ale v létě je to odpad.
Elektromotor má účinnost cca 80% - 95%.
Navíc nafta se při brzdění nedá rekuperovat.
Takže ten elektropohon zas tak špatně nevychází.
Elektromotor má účinnost cca 80% - 95%.
Navíc nafta se při brzdění nedá rekuperovat.
Takže ten elektropohon zas tak špatně nevychází.
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
-
- Příspěvky: 491
- Registrován: pát říj 05, 2012 8:37 pm
- Bydliště: SK pri Presove
Re: bude dost baterií pro solárníky?
Neviete o moznosti kupit nejake jazdene e-auto? Peugeot partner, citroen berligo apod. Niekde som cital ze vo FR? posta pouzivala tieto auta a po nejakom case ich rozpredavali. Kebyze bolo aj so zlymi bateriami... tie su navyssia polozka z ceny.
+- 25kWp, 53V 700Ah LifeYpo4+zaloha olovo, 2x5kW Axpert + 3x XTM 4000+Victron quattro 15.000, 5x Victron 250/100, https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?t=780 KIA EV6
-
- Příspěvky: 586
- Registrován: pon dub 23, 2012 2:51 pm
Re: bude dost baterií pro solárníky?
Kontakt na ojeté Citroeny, Peugeoty ad.: vegr@elektromobily-os.cz
Buďte opatrný.
Buďte opatrný.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: bude dost baterií pro solárníky?
no kdo jste si prohledli vobrazky, tak LiFePo z Tesly 85kWh/400V by se mi za cenu šrotu líbilo. Proto můj stesk po šrotovišti elektromobilů.Marx píše:Nerozumím Ti, ............
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: pon srp 08, 2011 3:14 pm
- Lokalita: Senec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: cca 35kwp
- Kapacita baterie [kWh]: malá
- Bydliště: Slovensko
Re: bude dost baterií pro solárníky?
Noooooo...niečo mi vravíšbrumlaj píše:no kdo jste si prohledli vobrazky, tak LiFePo z Tesly 85kWh/400V by se mi za cenu šrotu líbilo. Proto můj stesk po šrotovišti elektromobilů.Marx píše:Nerozumím Ti, ............
málo kwp , 60V 1,2kAh , 15S 600P Lion + 60V 198Ah Lifepo4 , 10 x MPPT VT-80 , 4xStuder XTH 8000 vo výstavbe ,
Záloha:180Wp ,12V LiFePO4 60Ah , epsolar 10 ,victron 350w sinus
Záloha:180Wp ,12V LiFePO4 60Ah , epsolar 10 ,victron 350w sinus
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: bude dost baterií pro solárníky?
Zní to sice pěkně.Ale majitelé takových vrakovišť by velmi brzy zjistili,jaký je o ten "šrot" zájem a tomu by byla patřičně přispůsobena cena.Jako u všeho,co kdy lidi potřebovali a čeho bylo na vrakovištích málo...brumlaj píše:no kdo jste si prohledli vobrazky, tak LiFePo z Tesly 85kWh/400V by se mi za cenu šrotu líbilo. Proto můj stesk po šrotovišti elektromobilů.Marx píše:Nerozumím Ti, ............
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 569
- Registrován: sob úno 25, 2012 9:36 pm
Re: bude dost baterií pro solárníky?
Elektromobilů už je dnes konečně na výběr obrovské množství.
http://www.mobile.de/cz/kategorie/osobn ... lectricity
Twizzy 120tis
106/Saxo 150tis
C-zero/i-Miev 280tis
Kangoo/Berlingo/Partner 300tis
Zoe 400tis
Leaf 450tis
Ampera/Volt 600tis
i3 1,5mil
Tesla S 2,5mil
i8 4mil
http://www.mobile.de/cz/kategorie/osobn ... lectricity
Twizzy 120tis
106/Saxo 150tis
C-zero/i-Miev 280tis
Kangoo/Berlingo/Partner 300tis
Zoe 400tis
Leaf 450tis
Ampera/Volt 600tis
i3 1,5mil
Tesla S 2,5mil
i8 4mil
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: bude dost baterií pro solárníky?
fugas píše:
Zní to sice pěkně.Ale majitelé takových vrakovišť by velmi brzy zjistili,jaký je o ten "šrot" zájem a tomu by byla patřičně přispůsobena cena.Jako u všeho,co kdy lidi potřebovali a čeho bylo na vrakovištích málo...[/quote]
Přesně tak. Za mořem existují šroťáky (pardon recyklační stanice) kde jsou tuny použitých ale pro nás použitelných Winstonů a CALB LiFePO4. Pár jich odtud mám. Ze začátku byly za "hubičku" + cenu dopravy (která je taky pěkně drahá). Jakmile jsem projevil vážný zájem, cena okamžitě vzrostla na několikanásobek.
Zní to sice pěkně.Ale majitelé takových vrakovišť by velmi brzy zjistili,jaký je o ten "šrot" zájem a tomu by byla patřičně přispůsobena cena.Jako u všeho,co kdy lidi potřebovali a čeho bylo na vrakovištích málo...[/quote]
Přesně tak. Za mořem existují šroťáky (pardon recyklační stanice) kde jsou tuny použitých ale pro nás použitelných Winstonů a CALB LiFePO4. Pár jich odtud mám. Ze začátku byly za "hubičku" + cenu dopravy (která je taky pěkně drahá). Jakmile jsem projevil vážný zájem, cena okamžitě vzrostla na několikanásobek.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 16 Odpovědi
- 2839 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Nicholas
-
-
V Evropě je dost místa pro větrné elektrárny
od karelkilian » » v Magazín MyPower.CZ
V Evropě je dost místa pro větrné elektrárny
- 20 Odpovědi
- 1959 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od brumlaj
-
-
- 3 Odpovědi
- 987 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od choose
-
- 5 Odpovědi
- 1653 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od xmasin
-
- 9 Odpovědi
- 1591 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od vata