Elektrifikace zadni napravy auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 275
- Registrován: stř srp 29, 2012 10:25 pm
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
Odhaduju, že je to 115 km po dálnici tam, 115 zpátky, ustálenou rchlostí 130 km/h, na plný plyn. Tady žádná pomocná elektrika k úspoře nepomůže, její výhody se projeví na krátkých trasách s častými rozjezdy. Spíš bych odlehčil auto, vyhodil hagusy, sehnal větší kola a víc je nafouknul, atd atd.ano ale já potřebuju něco co je schopné ujet 230 km denně to je moje cesta do práce a zpátky
----------------------------------------
http://honzasl.blogspot.cz/
http://honzasl.blogspot.cz/
-
- Příspěvky: 98
- Registrován: čtv pro 25, 2014 9:30 pm
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
mně to neva, mám Lupo 3L, kola z hořčíku, kus 9 kg i s pneumatikou, bubny ze slitiny hliníku, 3 kg hmoty navíc je úplně jedno, nic tím neutrpí, zadní nápravnice je zkrutná ocelová z běžného SDI Lupa, maximálně tlumiče vyměním ne po 150 000 ale po 70 tisících to je tak halíř na kilometr. Vem si že přijde mladej kluk dá tam místo 155R14 kol 205R17 to nic neutrpí? Dávat motor přes jakýkoliv převod byť jenom stejnoběžné klouby je IMHO blbost, připravuješ se rapidně o účinnost, přidáváš setrvačné hmoty a tak, je to na delší diskusi ale už teď je mi jasné že to realizovatelné je problém je v tom že nemám výrobní kapacity upravit ty motory tak aby pasovaly na moje náboje. je tam hodně přesného soustružení frézování, asi koupím celou zadní nápravu a na jaře to nějak pomastím, chci úpravu tak,aby to nebylo poznatelné z deseti metrů. Zatím budu střádat baterie z NTB kéž by jich bylo dostPavel111 píše:se automobilky snaží dělat co nejlehčí nápravy z hliníku kvůli redukci hmotnosti a právě i té neodpružené hmoty,dávat motor do kola asi není nejvhodnější.Trpí pak uložení ramen apod.
3x panel á45W, 24V 36Ah SLA, step-down, 1ks autobaterie, UPS. (bez MPPT)
Plán: >1kWp.
Plán: >1kWp.
-
- Příspěvky: 98
- Registrován: čtv pro 25, 2014 9:30 pm
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
dálnice je 70km státovka 20km a zbytek 2. třída. 130 na plný plyn není, když dám plnej tak jedu 170-190 podle toho jestli rovina nebo do kopce. Můžu někde najít Log diagnostiky , kdy jde motor na jaký výkonhonzasl píše:Odhaduju, že je to 115 km po dálnici tam, 115 zpátky, ustálenou rchlostí 130 km/h, na plný plyn. Spíš bych odlehčil auto, vyhodil hagusy, sehnal větší kola a víc je nafouknul, atd atd.
odlehčení provedeno, váha někde pod 800 kg, kola nahuštěná tak aby se sjížděly rovnoměrně, v TP mám jenom jeden rozměr pneu, tohle už mám všechno pořešené, chybí mi jen hladké kryty na kola a odmontovat zpětná zrcátka, vyhodit zadní sedačky ale já je občas potřebuju ... střední výkon bude někde kolem 10-12 kW víc ne, když dodám z baterií 4 kWh tak je to kolik procent? navíc nejezdím vždycky 130 nemám problém se plazit 100 kmh tam je spotřeba nikoliv 4.5 litru ale 2,8 litru... v praxi jezdím dlouhodobě za 3,5 v zimě za 3,8. ze spalného tepla si vypočítej střední výkn při´účinnosti diesela tak 40 procent a zjistíš že nejsem daleko od pravdy navíc nebereš v úvahu rekuperaci, kterou z 5km kopce taky něco získám zpět marek
3x panel á45W, 24V 36Ah SLA, step-down, 1ks autobaterie, UPS. (bez MPPT)
Plán: >1kWp.
Plán: >1kWp.
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon bře 24, 2014 11:40 am
- Lokalita: Čestice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16700
- Kapacita baterie [kWh]: 77
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
S tím nemohu souhlasit,ve stejnoběžných kloubech prakticky ztráty nejsou.Kdyby to bylo tak hrozné jak píšeš,tak by to nevyužívaly ani elektromobily,např.BMXi3.Jediná výhoda motorů v kolech je absence diferenciálu,ale složitost výroby,to je pro normálního člověka Je to o delší diskusi.Marx píše:Dávat motor přes jakýkoliv převod byť jenom stejnoběžné klouby je IMHO blbost, připravuješ se rapidně o účinnost,
16,6 kWp-MPPT Victron-třífáz Victron 24kW(6xMP5000VA)-77 kWh LiFePo4
-
- Příspěvky: 2632
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
No realizovat kroutící moment s el. pohonem je o obvodu a počtu pólů. Jestli je mezi kolem a motorem poloos by už takový ztrátový být nemělo, ikdyž homokloubů jsem pár viděl a každý podle značky a typu jiný. Některý v zatáčce je opravdu jak lopata na sníh.
No dost by se mělo ušetřit na svícení LED žárovkama. Ono takové svícení za provozu vedne si vezme nějaké to palivo. A světlo není zadarmo.
No dost by se mělo ušetřit na svícení LED žárovkama. Ono takové svícení za provozu vedne si vezme nějaké to palivo. A světlo není zadarmo.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon bře 24, 2014 11:40 am
- Lokalita: Čestice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16700
- Kapacita baterie [kWh]: 77
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
To je pravda,měl jsem na mysli homokineťáky na zadku,který jede stále rovně a nikam nezatáčí,tudíž klouby jsou také téměř rovně,kdy pouze vyrovnávají propružení kola.gupa píše:homokloubů jsem pár viděl a každý podle značky a typu jiný. Některý v zatáčce je opravdu jak lopata na sníh.
16,6 kWp-MPPT Victron-třífáz Victron 24kW(6xMP5000VA)-77 kWh LiFePo4
-
- Příspěvky: 98
- Registrován: čtv pro 25, 2014 9:30 pm
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
máte pravdu že v homokoineťáku tak velká ztráta není, osobně mi jde spíš o to, že tohle řešení prostě moje auto neumožňuje a stejně tak u většiny aut s pohonem na předek. překáží nádrž, výfuk, celá náprava je vlečená ramena a na to se snedno a levně dá uzpůsobit opravdu jen ten hub motor nebo nějaká variace na něj. Dále si vem, že jsou i delší cesty a když se vybije baterie, je vše kolem elektomotoru jen mrtvá hmota kterou musíš roztáčet a brzdit naftou takže to musí být co nejmenší a pokud možno bez statického aretačního momentu, což pokud dobře chápu hub motor splňuje.
Hlavní věc je, že by to mělo alespoň s nějakou záminkou projít TK, když na autě budou "trochu širší bubny", sice si toho všimne, ale to okecám tím že to jsou speciální brzdy pro veriz 3L. Jakmile technik uvidí jinou nápravu,hřídele, překopaný všechno tak jsem jasnej. Prostě něco většího je technicky možná lepší, ale není to provedtelné u mě na zahradě a hlavně papírově.
BTW o tom trabantu jsem slyšel, je to známý mého bývalého spolužáka, alespoň za dob mého studia auto is TP existovalo ve velké bíteši, akorát mu odešel původní regulátor tak tam bastlili něco vlastního. Myslím že to byl nějaký kombinovaný sériově-paralelně buzený DC motor, a ten regulátor řídil jen ten budící proud, rotor byl napájený přímo. výkon to myslím mělo větší, asi 16 kW a motor byl startér z iljušina . Převodovka byla ponechaná trabant, nevýhodou byla volnoběžka na 4 stupni - nemohls rekuperovat. mělo to normálně techničák jako elektromobil z roku 1982, místo zadních sedadel a kufru bylo olovo ZAjímavý stroj ale dojezd byl díky hmotnosti kolem tuny asi jenom 60-80km.
Hlavní věc je, že by to mělo alespoň s nějakou záminkou projít TK, když na autě budou "trochu širší bubny", sice si toho všimne, ale to okecám tím že to jsou speciální brzdy pro veriz 3L. Jakmile technik uvidí jinou nápravu,hřídele, překopaný všechno tak jsem jasnej. Prostě něco většího je technicky možná lepší, ale není to provedtelné u mě na zahradě a hlavně papírově.
BTW o tom trabantu jsem slyšel, je to známý mého bývalého spolužáka, alespoň za dob mého studia auto is TP existovalo ve velké bíteši, akorát mu odešel původní regulátor tak tam bastlili něco vlastního. Myslím že to byl nějaký kombinovaný sériově-paralelně buzený DC motor, a ten regulátor řídil jen ten budící proud, rotor byl napájený přímo. výkon to myslím mělo větší, asi 16 kW a motor byl startér z iljušina . Převodovka byla ponechaná trabant, nevýhodou byla volnoběžka na 4 stupni - nemohls rekuperovat. mělo to normálně techničák jako elektromobil z roku 1982, místo zadních sedadel a kufru bylo olovo ZAjímavý stroj ale dojezd byl díky hmotnosti kolem tuny asi jenom 60-80km.
3x panel á45W, 24V 36Ah SLA, step-down, 1ks autobaterie, UPS. (bez MPPT)
Plán: >1kWp.
Plán: >1kWp.
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: pát bře 18, 2011 1:01 pm
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
Prave ze nesplnuje, ten hub motor v disku kolu, ma diky neodymovym permanentnim magnetum desny odpor, coz ti samozrejme navysi spotrebu a snizi vykon u spalovaku.Marx píše:pokud možno bez statického aretačního momentu, což pokud dobře chápu hub motor splňuje.
Zkus se projet na kole s vystavenou baterkou a s "nefunkcnim" hub motorem v naboji kola. Po rovine mas pocit ze jedes jakoby porad do kopce, a makas jak vul.
-
- Příspěvky: 98
- Registrován: čtv pro 25, 2014 9:30 pm
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
[quote="dako"]
v tom případě to nemá smysl, respektive pro mně. S myšlenoou jak snížit spotřebu koketuju tímto směrem- zadní náprava je jediné místo kam se to u 3L-ka vejde a nebude to budit pozornost
baterie z notebooků. zbývá otázka jaký dc motor tam vrazit, jedna z možností je využití 120 Amp alternátoru, to je 1,5 kW výkonu. tam b stačil jenom měnič a měl bys z toho reversní soustrojí.-hybrid.
auto půjde ještě jednou odtučnit a upravit na spotřebu - kat off, egr už mám off, zadní nápravu budu měnit tak jako tak, má rozbíhavost takže se s tím může svést i elektromotor. U tohohle prcka stačí 2 kW a už se to pohybuje. marek
v tom případě to nemá smysl, respektive pro mně. S myšlenoou jak snížit spotřebu koketuju tímto směrem- zadní náprava je jediné místo kam se to u 3L-ka vejde a nebude to budit pozornost
baterie z notebooků. zbývá otázka jaký dc motor tam vrazit, jedna z možností je využití 120 Amp alternátoru, to je 1,5 kW výkonu. tam b stačil jenom měnič a měl bys z toho reversní soustrojí.-hybrid.
auto půjde ještě jednou odtučnit a upravit na spotřebu - kat off, egr už mám off, zadní nápravu budu měnit tak jako tak, má rozbíhavost takže se s tím může svést i elektromotor. U tohohle prcka stačí 2 kW a už se to pohybuje. marek
3x panel á45W, 24V 36Ah SLA, step-down, 1ks autobaterie, UPS. (bez MPPT)
Plán: >1kWp.
Plán: >1kWp.
-
- Příspěvky: 1321
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
Před 4mi roky mě napadlo přestavět malé auto typu SMART s benzínovým motorem na malé elektroauto. Použít jsem chtěl motor BLCD s výkonem max.10kW . Motor jsem chtěl naroubovat nastávající mechanickou převodovku SMART. Požádal jsem strojaře, aby mě spočítal max. rychlost SMARTU s elektromotorem s průměrným výkonem 7kW. Vyšlo 80km/hod na ideální rovině.Dále mě spočítal rychlost do kopce 12 promile s výkonem 10kW a vyšlo 20km/hod.Na nejmenší rychlostní stupeň.Max. dojezd s odpovídajícími bateriemi 50km.Uvažované baterie LIFE. Potom jsem se zajímal o možnost homologace. Zjistil jsem / platilo před 4mi roky /že v Praze je Výzkumný ustav silničních vozidel, kde by mě potřebné zkoušky za finanční úplatu provedli. Jednalo se o měření učinnosti brzd při nové změně zatížení vozidla vlivem rozložení baterií ve vozidlu.Parametry brzd by musely být zachovány s takovou účinností, jako se měří na STK. Dále byl požadavek na oddělení baterií od místa pro vymezený prostor řidiče a cestující, zajištění vhodnou vaničkou také únik tekutých částí z baterií v případě nehody..I zajištění případných plynů z baterie aby se tyto plyny z baterie nedostávaly k cestujícím.Testy deformace karoserie nebyly požadovány, protože takové testy má každé auto již za sebou.Poslední zkouškou by musela být zkouška elektromagnetická komptability. Provádí např. Testcom Praha. Možná se dnes jmenuje jinak. Cena těchto zkoušek by byla před 4mi roky 140tis.Kč. Pokud by všechny zkoušky byly úspěšné, tak na základě měřících protokolů bych mohl požádat o změnu a vydání nového velkého i malého technického průkazu. Zároven by uvedené protokoly měly charakter typových protokolů a to znamená, že bych mohl provádět přestavby tohoto typu vozidla SMART opakovaně ,další vozidla SMART a vždy stejným způsobem. Potom již by nebylo třeba žádat o nové nebo opakované měření, ale technické průkazy k této přestavbě by byly tímto způsobem vydávané opakovaně jako pro typovou přestavbu. Výsledkem námahy by tak bylo malé vcelku nepohodlné elektroautíčko s malým dojezdem a mizernými jízdními vlastnostmi. Proto jsem od tohoto záměru upustil.Asi před rokem jsem mluvil s majitelem elektroauta , kde měl LIFE 200Ah. Ten mě důvěrně prozradil, že pokud nabijí doma nabíječkou nikdy se nic nestane. Ale pokud brzdí z kopce a energie je rekuperována, tak že mu opakovaně článek LIFE v sestavě odešel. A pokaždé v jiné pozici i když má vše náležitě ošetřené elektrobižuterií v podobě balancem atd. Nyní k Vaší problematice zadní nápravy. Na www.goldenmotor.com klikněte na ElectricCarKit. Najdete tam více druhů motorů , z nichž jeden jsem chtěl použít i já. Také tam najdete i Differental Grear Bridge Drawing což je vyřešená náprava včetně el.motoru. Také zde najdete příslušné odpovídající regulátory.Vše včetně cen. Také zde najdete úpravy pro přestavby typu Hybrid elekto auto.Jenže je zde to podstatné. Legislativa. Být účastníkem na veřejné komunikaci a mít nedovolenou úpravu zadní napravy znamená, že v případě nehody Vám hrozí , že pojištovna od toho dá ruce pryč a zaplatíte úplně vše. Vyřešit to s legislativou čistě znamená hodně starostí a výsledek nebude odpovídat námaze. Ale spíše než odhadovat je nejlépe vše dopředu spočítat. Jen tak na okraj , vyzkoušel jsem jako tlumená světla nejvíce výkonné Led žárovky , které jsem sehnal. Výsledek byl ten, že v noci bylo světla na silnici jako za lepšího měsíčního svitu. Jízda byla možná, když Jsou dobré oči a prázdná silnice. Uspora na benzinu žádná , těch uspořených 100W nic není. Vždyt jen klimatizace vezme 1,5kW až 2kW. Auto šlo za několik měsíců na STK a tam mě řekli, at si LED žárovky ihned vymontuji, jinak že mě neprodlouží platnost technického průkazu. Tak jsem to udělal .Jediné pozitivum LED žárovky v autě bylo v tom, že měly výdrž oproti autožárovkám s vláknem.Tolik moje teoretické zkušenosti s elektromobilem a praktické s LED žárovkami./ Ale osobně jsem vyzkoušel řídit všechny druhy elektromobilů, které se u nás prodávají nebo u nás jezdí. Elektromobilům fandím, ale ekonomicky výhodné je zatím nevidím. /
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 2632
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
Napadá mne, vozík by nebyl řešení? Jaké jsou možnosti mít na Lupu kulu? Co vím tak Smart je pase, tam kula nejde namontovat, Mercedes to až na nějaký typ Smartu nepovoluje. Pokud by byl nějaký vozík, dálkové, tak nějaký přítlak pro lepší spotřebu by možná fungoval, jenže už jen vozík sám osobě je odpor jízdě jak hrom. Muselo by to být dost vymakané a odlehčené, kola, těžiště, ... aerodynamicky dokončené.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: pát bře 18, 2011 1:01 pm
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
kyocera: Velkou chybu jsi udelal v tom, ze ses snazil legalizovat prestavene auto v rezimu "typove zkousky", z toho vyplyva to opravneni, ze muzes pak nadale tyto auta prestavovat hromadne.
Kdybys ses to snazil prestavet v rezimu "individualni prestavby" tak by ses s takovymy nalezitostmi nesetkal.
Jako jedna z individualnich prestaveb, a je vcelku nejbeznesi, je zmena pohonu, je to podobne jako prestavba na LPG/CNG, a do toho spadaji i trakcni elektricke pohony. Nejvetsim "problemem" v dnesni globalizovane a ekoteroristicke evrope jsou emise, a v tom je velka vyhoda trakcnich pohonu, zadne emise nemaji, takze prestavet lze temer jakekoliv auto. S mirnym navysenim hmotnosti, pokud nelze jinak, nemaji vyrobci aut valny problem, a na STK to je taky v pohode. O EMC se v pripade individualnich prestavbach, nic ve vyhlaskach nehovori, s tim by take nemel byt problem.
Kdybys ses to snazil prestavet v rezimu "individualni prestavby" tak by ses s takovymy nalezitostmi nesetkal.
Jako jedna z individualnich prestaveb, a je vcelku nejbeznesi, je zmena pohonu, je to podobne jako prestavba na LPG/CNG, a do toho spadaji i trakcni elektricke pohony. Nejvetsim "problemem" v dnesni globalizovane a ekoteroristicke evrope jsou emise, a v tom je velka vyhoda trakcnich pohonu, zadne emise nemaji, takze prestavet lze temer jakekoliv auto. S mirnym navysenim hmotnosti, pokud nelze jinak, nemaji vyrobci aut valny problem, a na STK to je taky v pohode. O EMC se v pripade individualnich prestavbach, nic ve vyhlaskach nehovori, s tim by take nemel byt problem.
-
- Příspěvky: 1321
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
Zajimal jsem se o přestavbu v režimu individuální přestavby. Z toho v uvedené době vyplynul nutný postup a zároveň bylo možné v té uvedené době protokoly použít jako pro opakovanou typovou přestavbu . Není tedy pravda, že bych chtěl řešit
od počátku výhradně typovou přestavbu.
od počátku výhradně typovou přestavbu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 98
- Registrován: čtv pro 25, 2014 9:30 pm
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
Osobně v téhle fázi legislativu neřeším, kdyby šlo konkretizovat co obnáší individuální přestavba, tak OK. Počítám ale že do 20k Kč se nevejdu tak ani tak. Poslední, co tedy zbývá, je namontovat co nbejsilnější alternátor, odstranit volnoběžku, převinout ho kvůli účinnosti a dát tam 4 kvadrant frekvenční měnič
mám pocit že jsme se dostali do moc veliké teorie
mám pocit že jsme se dostali do moc veliké teorie
3x panel á45W, 24V 36Ah SLA, step-down, 1ks autobaterie, UPS. (bez MPPT)
Plán: >1kWp.
Plán: >1kWp.
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: pát bře 18, 2011 1:01 pm
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
nevim, jak mam rozumet smyslu individulani prestavby s moznosti typove zkousky.
Obe to jsou naproste rozdilne rezimy. Pokud individualne prestavim vozidlo na jiny pohon, jedna se o unikatni prestavbu pouze pro toto konkretni auto, na zaklade toho nelze pak prestavovat jine byt uplne stejne auto (vyrobce, typova rada).
Co spis je v soucasnosti problem jsou ekopoplatky za prevod starsich aut nesplnujici prislusne EURO normy na emise. Nechce se mi totiz kupovat starsi nefunkcni auto, ktery bych nasledne prestavel na elektropohon, a pritom za nej platil ekopoplatek.
Obe to jsou naproste rozdilne rezimy. Pokud individualne prestavim vozidlo na jiny pohon, jedna se o unikatni prestavbu pouze pro toto konkretni auto, na zaklade toho nelze pak prestavovat jine byt uplne stejne auto (vyrobce, typova rada).
Co spis je v soucasnosti problem jsou ekopoplatky za prevod starsich aut nesplnujici prislusne EURO normy na emise. Nechce se mi totiz kupovat starsi nefunkcni auto, ktery bych nasledne prestavel na elektropohon, a pritom za nej platil ekopoplatek.
-
- Příspěvky: 1321
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
Pro dako.
Nejsem specialista na přestavby. pokud tě zajímá legislativa v současné době, můžeš udělat to stejné
jako já v roce 2011. Napsat dopis s žádostí o informace na ministerstvo dopravy. Oni určitě pošlou
informace, potom obtelefonovat všechny instituce a úřady a budeš mít čerstvé a správné informace.
Přestavby se dějí i v dnešní době, ale firmy, které to úspěšně dělají se nikde nechlubí. Já jsem se jen
pochlubil negativním výsledkem své práce, že žádné elektro auto nevzniklo , ale i negativní výsledek může
pro ostatní mít nějakou informační hodnotu.
Nejsem specialista na přestavby. pokud tě zajímá legislativa v současné době, můžeš udělat to stejné
jako já v roce 2011. Napsat dopis s žádostí o informace na ministerstvo dopravy. Oni určitě pošlou
informace, potom obtelefonovat všechny instituce a úřady a budeš mít čerstvé a správné informace.
Přestavby se dějí i v dnešní době, ale firmy, které to úspěšně dělají se nikde nechlubí. Já jsem se jen
pochlubil negativním výsledkem své práce, že žádné elektro auto nevzniklo , ale i negativní výsledek může
pro ostatní mít nějakou informační hodnotu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 98
- Registrován: čtv pro 25, 2014 9:30 pm
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
nevím, tyhle věci prostě řešit nechci. 2 malé elektromotory na zadní nápravě mají prdlajs vliv na cokoliv, něřku o alternátoru překopaném na 4 kvadrant. Jste v těch povoleních, svoleních, souhlasech, přiznáních úplně utopení. Kdo se moc ptá, moc se doví. V téhle fázi potřebuju než glejty nějaký levný zdroj baterií (NTB, čína,...). řešmě techniku, cenu komponentů a ne nějaké papíry. Co se stane v případě pojistného neplnění mě nezajímá, stačí? Hledejte způsoby a ne důvody.
Například když si udělám ""direct-drive"motorgenerátor 2-5 kW přímo na klikovku ze strany řemenic, které parametry auta ovlivním tak že se z něho stane neovladatelná střela? Vzroste leda tak hmotnost motoru, thats all. V případě nehody v mojí motokáře už mě stejně nějaké pojistné plnění zajímat nebude, prtože budu mrtvej. přede mnou i za mnou je tak 1m hliníkových plíšků bez deformační zóny. odstranil jsem už pár kilo železa, vypnul jsem řidičův airbag, hodlám vyřezat nesmyslné katalyzátory zvyšující spotřebu fosilních zdrojů, myslíte, že tohle je podle nařízení a směrnic ministerstva dopravy? Bojím se v životě jiných věcí než nějakých přizdis*áčů z pojišťoven kteří hledají záminky pro snížení plnění. Pokud slyším názor "starší nefunkční auto", musím se smát marek
Například když si udělám ""direct-drive"motorgenerátor 2-5 kW přímo na klikovku ze strany řemenic, které parametry auta ovlivním tak že se z něho stane neovladatelná střela? Vzroste leda tak hmotnost motoru, thats all. V případě nehody v mojí motokáře už mě stejně nějaké pojistné plnění zajímat nebude, prtože budu mrtvej. přede mnou i za mnou je tak 1m hliníkových plíšků bez deformační zóny. odstranil jsem už pár kilo železa, vypnul jsem řidičův airbag, hodlám vyřezat nesmyslné katalyzátory zvyšující spotřebu fosilních zdrojů, myslíte, že tohle je podle nařízení a směrnic ministerstva dopravy? Bojím se v životě jiných věcí než nějakých přizdis*áčů z pojišťoven kteří hledají záminky pro snížení plnění. Pokud slyším názor "starší nefunkční auto", musím se smát marek
3x panel á45W, 24V 36Ah SLA, step-down, 1ks autobaterie, UPS. (bez MPPT)
Plán: >1kWp.
Plán: >1kWp.
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: pát bře 18, 2011 1:01 pm
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
Tak at furd nevarime z vody, nejake odkazy:
http://portal.gov.cz/portal/obcan/situa ... /4025.html
http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2014-341
myslim si, ze psat az na ministerstvo dopravy je zbytecny luxus a spis cele situaci skodi vice, nez navstivit mistni magistrat a optat se tam.
to marx:
muzes se smat jak chces, ale tvoje predstava o stavbe hybridu a pridelavanim 2ks motoru k zadni naprave zase vzbuzuje usmev ve me. Tohle proste "bez papiru" nepujde. A myslim, ze do smichu ti pak nebude, az prijedes na prvni STK, kde te s timhle autem vyhodi jen co vjedes do vrat pro nepovolene "doplnky" na aute. A nebo to vzdy kazde 2 roky pred STK sundas? No potes pan Buh.
A vubec, mas zajimavy nahled na zivot, kdyz to tak ctu , pojistovny te nezajimaji, urady te nezajimaji...s timhle pristupem mas hezky nakroceno tak akorad na nejaky pruser, ktery nemusi skoncit zrovna tvou smrti a pak se budou pojistovny a urady zajimat o tebe az budou chtit "plneni" po tobe. To se taky budes smat?
Ale k veci, na goldenmotor je zajimava fotka, http://www.goldenmotor.com/eCar/BeatleConversion.jpg celkem by me zajimalo jak je tohle resene. Prece to nemuze pohanet auto a tocit s celym TDi motorem. Skoda ze tam nejsou vetsi podrobnosti. Tohle reseni hybridu by se mi totiz libilo.
http://portal.gov.cz/portal/obcan/situa ... /4025.html
http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2014-341
myslim si, ze psat az na ministerstvo dopravy je zbytecny luxus a spis cele situaci skodi vice, nez navstivit mistni magistrat a optat se tam.
to marx:
muzes se smat jak chces, ale tvoje predstava o stavbe hybridu a pridelavanim 2ks motoru k zadni naprave zase vzbuzuje usmev ve me. Tohle proste "bez papiru" nepujde. A myslim, ze do smichu ti pak nebude, az prijedes na prvni STK, kde te s timhle autem vyhodi jen co vjedes do vrat pro nepovolene "doplnky" na aute. A nebo to vzdy kazde 2 roky pred STK sundas? No potes pan Buh.
A vubec, mas zajimavy nahled na zivot, kdyz to tak ctu , pojistovny te nezajimaji, urady te nezajimaji...s timhle pristupem mas hezky nakroceno tak akorad na nejaky pruser, ktery nemusi skoncit zrovna tvou smrti a pak se budou pojistovny a urady zajimat o tebe az budou chtit "plneni" po tobe. To se taky budes smat?
Ale k veci, na goldenmotor je zajimava fotka, http://www.goldenmotor.com/eCar/BeatleConversion.jpg celkem by me zajimalo jak je tohle resene. Prece to nemuze pohanet auto a tocit s celym TDi motorem. Skoda ze tam nejsou vetsi podrobnosti. Tohle reseni hybridu by se mi totiz libilo.
-
- Příspěvky: 98
- Registrován: čtv pro 25, 2014 9:30 pm
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
pořád Ti nerozumím, k přidělání motorů potřebuju mechanicky upravit zadní nápravu, z papíru tam nic neuděláš.dako píše:to marx:
muzes se smat jak chces, ale tvoje predstava o stavbe hybridu a pridelavanim 2ks motoru k zadni naprave zase vzbuzuje usmev ve me. Tohle proste "bez papiru" nepujde.
Ten odkaz co jsi posílal je přesně co jsem myslel jako jednu z variant. Tam přece nejde o to, že to musí utáhnout celej otor - motor má setrvačník, dodává jistej moment a výkon, a k němu se přičítá moment a výkon toho elektromotoru. Elektromotor tedy netahá motor, ale přidává trošku výkonu. (o vyváženosti téhle soustavy by se šlo samozřejmě dohadovat)
Argumentace typu "když nebo "až" moc neberu, kdyby takhle uvažoval můj praděda tak si nepostavil ani žebřiňák na slámu, protože taky nesplňoval bezpečnostní normy, a radši by nechal rodinu vyhladovět.
3x panel á45W, 24V 36Ah SLA, step-down, 1ks autobaterie, UPS. (bez MPPT)
Plán: >1kWp.
Plán: >1kWp.
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: pát bře 18, 2011 1:01 pm
Re: Elektrifikace zadni napravy auta
To je presne ono, potrebujes mechanicky upravit napravu, jinak receno, zmenis konstrunkci vozidla nebo jeho casti = tohle musis dostat jako poznamku do velkeho TP, cili nahlaseni na magistrat, STK a papirova masinerie. Cokoliv jineho je nepovolene, se vsemi dusledky, a vyhozeni z pravidelne kontroly na STK je pak to nejmensi.
Pokud ta fotka co jsem poslal je jen nejaky pomocny elektromotor a pouze jen odlehcuje vykon spalovaciho motoru, tak to je fakt o nicem a spis kontraproduktivni. Jsem si myslel, ze je to neco sofistikovanejsiho.
Pokud ta fotka co jsem poslal je jen nejaky pomocny elektromotor a pouze jen odlehcuje vykon spalovaciho motoru, tak to je fakt o nicem a spis kontraproduktivni. Jsem si myslel, ze je to neco sofistikovanejsiho.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 4 Odpovědi
- 495 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 6 Odpovědi
- 2648 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ota
-
- 20 Odpovědi
- 1905 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 72 Odpovědi
- 3955 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od NOPARasito
-
- 32 Odpovědi
- 2700 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dracekvo