Vietor 2014
Výroba elektrické energie pomocí větrných turbín, malých větrných elektráren, diskuze na téma účinnosti, dostupných řešení, zkušenosti, nápady, praktické rady.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Vietor 2014
Je pravdou,že jakékoliv pozadí neznám,nebo jsem řekněme doteď neznal.Také bych úplně neřekl,že moralizuji.Ke všemu jsem se už vyjádřil a nebudu se vypisovat znovu.Taktéž,když jsem se dostal k nějakému vašemu příspěvku,jevilo se mi to jako útok.Navodil jste ve mě pocit,že jedině ta horizontální vrtule a ostatní je k ničemu a všichni,kdo mají jiné snahy,nebo cíle,vyrábějí pro ten šrot.Nuže,to už je asi rozdíl povah a jak jsem napsal výše,nic ve zlém.Konfrontace názorů nemůže nikdy škoditKUTIL píše:Pre fugasa:
Ten traktát o tom, ako sú VAWT nespochybniteľne výhodnejšie ako tie odporne hlučné HAWT, na ktorý odkazujem vo svojom článku nie je len obyčajným súpisov naivných omylov amatérskeho nadšenca, ale má to svoje komerčné pozadie. Začalo sa to pred viac ako tromi rokmi s úmyslom vyrábať a predávať VAWT, jeden mal dodávať (americké) alternátory a druhý rotory, dnes už akéto stroje mali stáť na každej streche. Bol som oslovený aj ja, nemal som záujem a tak som sa stal nepriateľom. Takže nie je to o mojej nenávisti k VAWT, je mi jedno ak si niekto chce niečo také vyrobiť na kolene a postaviť a mať z toho radosť. Vôbec nejde o osoby, ani v druhom rade. Ide mi o to vysvetliť ľuďom že to nie je také jednoduché a predstaviť hlavné problémy. Iste ste si všimli, že vo svojich článkoch som ohľadne VAWT rozdal viac užitočných rád ako ktokoľvek iný.
Škoda že ste začali moralizovať a zaoberať sa mojou empatiou. Je možné že jej nemám veľa, preto sa snažím s ňou rozumne hospodáriť.
Solárnikovi: netvrdím že všetky čínske vrtule sú apriori šmejd, problém je v tom že údaje o ich parametroch sú prehnané až nerealistické. Typické je to pre údaje o tzv. „rýchlosti prežitia“ či ročnej produkcii. O životnosti dvadsať rokov by som bol tiež opatrný...
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 1587
- Registrován: pát bře 15, 2013 7:53 pm
Re: Vietor 2014
2Kutil: Ano, odhaduji u HYE bez údržby max 7 let, s údržbou více, ale už po 3 letech jsou plasty vrtule znatelně "hrubší" jsem zvědavý, kdy budou nepoužitelné. Po přejetí ruky po listu vrtule byla šedivá od prachu z rozkladu plastu. Grafy výnosů u nich na stránkách se neodvažuji obhajovat a připouštím, že mohou být nadnesené. Věřím pouze vlastnímu měření.
2Fugas: Vše je kompromis. Vysokým gyroskopickým momentům se zabraňuje malou směrovkou Pokud dá někdo dozadu obrovské pádlo, nesmí se divit, že to při turbulencích bude syčet, nedejbože se mu (a velmi pravděpodobně) při vysokém gyro momentu zlomí list vrtule, což spolehlivě následně nevyvážeností turbínu zcela zničí a možná někoho přizabije dole na zemi. Takže se u návrhu musí myslet.
Středový kužel je poměrně dobrý, bez něj vznikají turbulence ve středu vrtule, což odtrhává proudnice na první třetině průměru vrtule. Vzniklé ztráty nejsou vysoké (plocha u středu není velká), ale jsou tam. Bývá to i znát na rozběhu vrtule, protože při něm se uplatňuje právě střed vrtule s velkým úhlem listů.
U VAWT je v každém okamžiku většina listů mimo správný úhel, tedy už z toho důvodu bude hluk vyšší. Tedy při srovnatelných konstrukcích. To vyplývá i z toho, že účinnost je nižší. Znovu opakuji, že dobrá HAWT je naprosto tichá. Už jsem tu někde psal, že jsem seděl na hřebenu střechy při 6m/s 2 metry vedle běžící turbíny a spolehlivě jsem rozuměl rozhovoru dvou lidí 9 metrů dole pode mnou na chodníku.
2Fugas: Vše je kompromis. Vysokým gyroskopickým momentům se zabraňuje malou směrovkou Pokud dá někdo dozadu obrovské pádlo, nesmí se divit, že to při turbulencích bude syčet, nedejbože se mu (a velmi pravděpodobně) při vysokém gyro momentu zlomí list vrtule, což spolehlivě následně nevyvážeností turbínu zcela zničí a možná někoho přizabije dole na zemi. Takže se u návrhu musí myslet.
Středový kužel je poměrně dobrý, bez něj vznikají turbulence ve středu vrtule, což odtrhává proudnice na první třetině průměru vrtule. Vzniklé ztráty nejsou vysoké (plocha u středu není velká), ale jsou tam. Bývá to i znát na rozběhu vrtule, protože při něm se uplatňuje právě střed vrtule s velkým úhlem listů.
U VAWT je v každém okamžiku většina listů mimo správný úhel, tedy už z toho důvodu bude hluk vyšší. Tedy při srovnatelných konstrukcích. To vyplývá i z toho, že účinnost je nižší. Znovu opakuji, že dobrá HAWT je naprosto tichá. Už jsem tu někde psal, že jsem seděl na hřebenu střechy při 6m/s 2 metry vedle běžící turbíny a spolehlivě jsem rozuměl rozhovoru dvou lidí 9 metrů dole pode mnou na chodníku.
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Re: Vietor 2014
Pre ikovlabs:Vážený pane, ak ponúkate niečo užitočné zadarmo, sem s tým! Objednávam dva vagóny...
Ak by išlo o konkurenciu medzi dvomi, čo ponúkajú výrobnú dokumentáciu (za režijnú cenu) tak prosím, ale to nie je tento prípad. Taká dokumentácia je okolo 100 listov A4 výkresov a textu, treba papier, náplň do tlačiarne, balné, poštovné a prácu okolo. Pôvodne som sa o platení nezmieňoval a okamžite som mal asi tridsať záujemcov. Tlačiareň by mi bežala deň aj noc. Keď som odhalil svoje nekalé zámery ako po dohode zaplatiť zostali dvaja, z toho jeden zaplatil a dnes má svoju vrtuľku. Nepleťte si internetovú diskusiu s filantropiou.
Ak by išlo o konkurenciu medzi dvomi, čo ponúkajú výrobnú dokumentáciu (za režijnú cenu) tak prosím, ale to nie je tento prípad. Taká dokumentácia je okolo 100 listov A4 výkresov a textu, treba papier, náplň do tlačiarne, balné, poštovné a prácu okolo. Pôvodne som sa o platení nezmieňoval a okamžite som mal asi tridsať záujemcov. Tlačiareň by mi bežala deň aj noc. Keď som odhalil svoje nekalé zámery ako po dohode zaplatiť zostali dvaja, z toho jeden zaplatil a dnes má svoju vrtuľku. Nepleťte si internetovú diskusiu s filantropiou.
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Vietor 2014
taky existuje pdf....
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Re: Vietor 2014
Nevedel som...! Z Autocadu to nie je len tak. A nie je okolo toho práca? Sto strán je sto strán. A aj ten Autocad niečo stojí, za mojich čias to bolo 5000 €. Ale ešte raz-za protislužbu zadarmo milerád...
-
- Příspěvky: 573
- Registrován: úte črc 22, 2014 6:14 pm
Re: Vietor 2014
Vztekanim a trolovanim si uctu neziskate...Vrtule nevyrabim ani nestuduji tak se uvedte vuci mne do klidu.
Ps.tvrdite ze tisknuti je jedinym nakladem Vasi dokumentace - dnes se dokumentace resi datovou formou...
Zajemci si jiste uz tisknuti zajisti sami...
Ps.tvrdite ze tisknuti je jedinym nakladem Vasi dokumentace - dnes se dokumentace resi datovou formou...
Zajemci si jiste uz tisknuti zajisti sami...
-
- Příspěvky: 573
- Registrován: úte črc 22, 2014 6:14 pm
Re: Vietor 2014
Autocad umi primo do PDF...Mimo to jsou DWGprohlizece zdarma ktere to umi tisknout.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Vietor 2014
Solárník:
No můj první testovací Savonius vyrobený z lehkých papírových slitin byl též naprosto potichu.Jediný nepříjemný zvuk z něj vyšel během destrukce při nárazovém větru už při 7m/s.Do té doby bylo slyšet jen jeho dynamko.Prakticky,tedy živě,jsem viděl běžet malou HAWT jen dvakrát a to při velmi malých otáčkách,tedy moje skeptické předpoklady vycházejí ze skušeností s vrtulemi letadel a vrtulkami vrtulníků.Stejně jsem tak nějak přesvědčen,že ten klid nemůže trvat v celém průběhu rychlostí,ale budu věřit,když jste na mě dva Snad dostanu brzy příležitost si to oťapat.
No můj první testovací Savonius vyrobený z lehkých papírových slitin byl též naprosto potichu.Jediný nepříjemný zvuk z něj vyšel během destrukce při nárazovém větru už při 7m/s.Do té doby bylo slyšet jen jeho dynamko.Prakticky,tedy živě,jsem viděl běžet malou HAWT jen dvakrát a to při velmi malých otáčkách,tedy moje skeptické předpoklady vycházejí ze skušeností s vrtulemi letadel a vrtulkami vrtulníků.Stejně jsem tak nějak přesvědčen,že ten klid nemůže trvat v celém průběhu rychlostí,ale budu věřit,když jste na mě dva Snad dostanu brzy příležitost si to oťapat.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 372
- Registrován: ned srp 12, 2012 10:12 am
- Lokalita: SK - pri TT
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7900
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Vietor 2014
Prisahám, že som pôvodne nechcel vôbec vstupovať do tejto diskusie, aj napriek tomu, že celý topic je založený na propagácii KUTILovho článku, ktorý, ako skoro každý predchádzajúci, reaguje vo veľkej časti práve na mňa. Ale moja ponuka spolupráce, tak to ma už naštvalo.
Nedalo mi, a napísal som dnes mail spomenutému odborníkovi na krídla. A hľa aká odpoveď:
Keď som získal kontakt na Ježíka, napísal som mu mail a v ňom i to, že mám
záujem o spoluprácu tak, ako som to urobil s každým, na koho som získal
kontakt. Vymenili sme si niekoľko mailov a keď som pochopil jeho názory i
nezmysly, ktoré hlása, napísal som mu posledný mail. V ňom som sa mu
ospravedlnil za to, že som ho obral o nejaký čas a potvrdil, že už viac
nemám záujem o spoluprácu s ním.
No, takže vážne ste odmietol spoluprácu so mnou a odvtedy ste nepriateľ? Skúste nájsť na mojom webe článok, ktorý by vás spomínal. Nenájdete. Zatiaľ. Jediné čo sa vám stalo bolo, že som vás vyhodil z môjho fóra a so všetkými tromi vašimi nickami. Naproti tomu u vás je problém nájsť taký článok, ktorý by ma negatívne nespomínal. Jednoducho u vás je len jeden názor správny a to je ten váš. Všetci ostatní sú nekompetentní hlupáci.
Nechce sa mi reagovať na ďalšie vaše nezmysly. Aj tak každá vaša reakcia je len ďalší útok. Viď vaša reakcia na možnosť elektronickej distribúcie vášho návodu. Je mi inak jedno, či to predávate, alebo rozdávate.
Na záver už len k tej empatii.
KUTIL píše:
Vážený pane, do svojich textov budem "zapracovávat" čo ja chcem a žiadnym reakciám sa nedivím. Vaše ironické narážky o svetových výrobcoch... apod. sú hádam korektnejšie?? K tomu šrotu naposled: ktovie ako to zobral ten dotyčný, ktorého sa to týkalo. Možno bol rád...
Viem presne ako to zobral ten dotyčný. A nerobte si nádeje že bol rád. Jeho názor na vás by som tu radšej nepublikoval. Mal, má a bude mať môj súhlas. Vy nieže máte empatie málo, vy ste v hlbokom mínuse. Podľa mňa sa ľútosť nad autormi (podľa vás) nepodarených konštrukcií vyjadruje úplne inak.
Takže byť šikovný a trebárs aj urobiť kopec práce je jedna vec. Ale všetko to hravo zotrie debilná povaha.
Ospravedlňujem sa všetkým, ktorí toto museli čítať a netýka sa ich to. Ale moja reakcia na diskusiu, ktorá je založená aj na ohováraní mňa ako osoby a autora vawt.sk, nemohla nenasledovať.
Pokiaľ sa pamätám pán KUTIL, tak vy ste oslovil mňa a navrhol stretnutie. Rozhodne som vám žiadnu spoluprácu neponúkal! Naopak vy ste sa ma snažili dostať do koalície proti človeku, ktorý mi vyrába krídla, s tým, že predsa on tomu vôbec nerozumie. Ako by aj mohol, veď je len inžinier od lietadiel a aerodynamiky a vy ste predsa "poradca".KUTIL píše:Pre fugasa:
Ten traktát o tom, ako sú VAWT nespochybniteľne výhodnejšie ako tie odporne hlučné HAWT, na ktorý odkazujem vo svojom článku nie je len obyčajným súpisov naivných omylov amatérskeho nadšenca, ale má to svoje komerčné pozadie. Začalo sa to pred viac ako tromi rokmi s úmyslom vyrábať a predávať VAWT, jeden mal dodávať (americké) alternátory a druhý rotory, dnes už akéto stroje mali stáť na každej streche. Bol som oslovený aj ja, nemal som záujem a tak som sa stal nepriateľom.
Nedalo mi, a napísal som dnes mail spomenutému odborníkovi na krídla. A hľa aká odpoveď:
Keď som získal kontakt na Ježíka, napísal som mu mail a v ňom i to, že mám
záujem o spoluprácu tak, ako som to urobil s každým, na koho som získal
kontakt. Vymenili sme si niekoľko mailov a keď som pochopil jeho názory i
nezmysly, ktoré hlása, napísal som mu posledný mail. V ňom som sa mu
ospravedlnil za to, že som ho obral o nejaký čas a potvrdil, že už viac
nemám záujem o spoluprácu s ním.
No, takže vážne ste odmietol spoluprácu so mnou a odvtedy ste nepriateľ? Skúste nájsť na mojom webe článok, ktorý by vás spomínal. Nenájdete. Zatiaľ. Jediné čo sa vám stalo bolo, že som vás vyhodil z môjho fóra a so všetkými tromi vašimi nickami. Naproti tomu u vás je problém nájsť taký článok, ktorý by ma negatívne nespomínal. Jednoducho u vás je len jeden názor správny a to je ten váš. Všetci ostatní sú nekompetentní hlupáci.
Nechce sa mi reagovať na ďalšie vaše nezmysly. Aj tak každá vaša reakcia je len ďalší útok. Viď vaša reakcia na možnosť elektronickej distribúcie vášho návodu. Je mi inak jedno, či to predávate, alebo rozdávate.
Na záver už len k tej empatii.
KUTIL píše:
Vážený pane, do svojich textov budem "zapracovávat" čo ja chcem a žiadnym reakciám sa nedivím. Vaše ironické narážky o svetových výrobcoch... apod. sú hádam korektnejšie?? K tomu šrotu naposled: ktovie ako to zobral ten dotyčný, ktorého sa to týkalo. Možno bol rád...
Viem presne ako to zobral ten dotyčný. A nerobte si nádeje že bol rád. Jeho názor na vás by som tu radšej nepublikoval. Mal, má a bude mať môj súhlas. Vy nieže máte empatie málo, vy ste v hlbokom mínuse. Podľa mňa sa ľútosť nad autormi (podľa vás) nepodarených konštrukcií vyjadruje úplne inak.
Takže byť šikovný a trebárs aj urobiť kopec práce je jedna vec. Ale všetko to hravo zotrie debilná povaha.
Ospravedlňujem sa všetkým, ktorí toto museli čítať a netýka sa ich to. Ale moja reakcia na diskusiu, ktorá je založená aj na ohováraní mňa ako osoby a autora vawt.sk, nemohla nenasledovať.
O malých domácich veterných elektrárňach: http://www.vawt.om2cm.sk/
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Re: Vietor 2014
Môj Autocad to exportovať do pdf nevie, kupoval som ho v roku 2000 a kvôli dobročinnosti nový kupovať nebudem. K tej tlači- nakoniec to musí niekto aj tak vytlačiť, v malých dielňach to majú radi na papieri.
Záverom pre tých, čo by radi dostávali alebo rozdávali (z cudzieho)-skúste rozdávať niečo užitočné zo svojho. Ako som už povedal objednávam na vagóny...
Záverom pre tých, čo by radi dostávali alebo rozdávali (z cudzieho)-skúste rozdávať niečo užitočné zo svojho. Ako som už povedal objednávam na vagóny...
-
- Příspěvky: 1587
- Registrován: pát bře 15, 2013 7:53 pm
Re: Vietor 2014
Rychlo- či lépe řečeno pomaloběžnost Savonia způsobuje, že jeho obvod se opravdu točí tak pomalu, že od něj při běžných rychlostech větru vskutku žádné svištění neuslyšíme To je samozřejmě pravda. To, co jsem napsal, bylo myšleno na rychloběžnější VAWT stroje typu Darrieus. Jako má třeba "miroc" obrázek v avataru.fugas píše:Solárník:
No můj první testovací Savonius vyrobený z lehkých papírových slitin byl též naprosto potichu.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Vietor 2014
Ten svištět bude a vzhledem k tomu,že jsem ho také ještě živě neviděl,netroufnu si tvrdit jak moc.Ale myslím,že to bude takový větroň v nožovém letu.Jsou to prostě křídla a vzhledem k jejich ploše,ten svist myslím bude hravě přebit právě okolním neklidem během větru,tedy dostatečném,aby otáčky stály za řeč.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 429
- Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
Re: Vietor 2014
Pri takovemto vetru
takovyto Darrieus vydaval zvuky,pripominajici hukot vzdaleneho splavu,svisteni slyset nebylo.
Tocil se naprazdno,bez pripojeneho generatoru,otacky odhadnu na 250/min.
Maximalni ciselna zaznamenana hodnota 19,7 m/stakovyto Darrieus vydaval zvuky,pripominajici hukot vzdaleneho splavu,svisteni slyset nebylo.
Tocil se naprazdno,bez pripojeneho generatoru,otacky odhadnu na 250/min.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...