LiFeYPO4 balancéry
LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
-
- Příspěvky: 830
- Registrován: pon led 21, 2013 6:36 pm
- Lokalita: Doubravička
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8700
- Kapacita baterie [kWh]: 25
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Doubravička
Re: LiFeYPO4 balancéry
K oslavám chyběl 30 Reputation.
Gratuluji ke konstrukci a k oslavám výročí.
Gratuluji ke konstrukci a k oslavám výročí.
24x Solární panel JINKO SOLAR 225 Pmpp=225W, 2x Regulátor STUDER VT-80, 2x Střídač Studer XTM 4000-48, BSP, RCC, 1x AKU 48V LFP200Ah 1x AKU 48 V LFP280Ah. Řizení a dohled, SDS, vlastní vyčítání arduinem DUE v krabičce (ARMOSY), export dat do RPi s databází a html stránkou.
http://95.85.214.80, viewtopic.php?t=4809
http://95.85.214.80, viewtopic.php?t=4809
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
- Lokalita: Okolí Uherského Brodu
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: LiFeYPO4 balancéry
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
-
- Příspěvky: 2579
- Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
- Bydliště: Třinec
Re: LiFeYPO4 balancéry
Vypadá to že ten LTC3300-1 je pro 6 článků, ale vzájemně se dají ty LTC3300-1 mezi sebou propojovat a tedy násobky článků po 6, až do 1000V jestli to dobře chápu. Balancování až 10A.
Jen jsou k tomu potřeba zřejmě pulzní trafka s převodem 1:1, ale ty by se dali nechat vyrobit, jen kdo je spočítá?
Jen jsou k tomu potřeba zřejmě pulzní trafka s převodem 1:1, ale ty by se dali nechat vyrobit, jen kdo je spočítá?
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
- Lokalita: Okolí Uherského Brodu
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: LiFeYPO4 balancéry
jde o to že pro 16 článků už má multiplexer problém s napětím. Ty trafa jsou v datasheetech popsány vč. typu.tomas píše:Vypadá to že ten LTC3300-1 je pro 6 článků, ale vzájemně se dají ty LTC3300-1 mezi sebou propojovat a tedy násobky článků po 6, až do 1000V jestli to dobře chápu. Balancování až 10A.
Jen jsou k tomu potřeba zřejmě pulzní trafka s převodem 1:1, ale ty by se dali nechat vyrobit, jen kdo je spočítá?
i když na http://chargery.com/ si na to troufl.
mě se líbí LT8584 s LT6804
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
-
- Příspěvky: 76
- Registrován: úte říj 29, 2013 12:28 pm
Re: LiFeYPO4 balancéry
Zdravim vsechny. Snazil jsem se toto vlakno procist a moc jsem nezmoudrel. Chtel bych se zeptat. Zrovna mi dorazily 4xLiFeYPO4 (12V/90Ah) a k nim 2xAkumon A2. Jaky by mel byt spravny postup pro prvotni zapojeni. Jedna se mi predevsim prvni nabiti. Take bych potreboval vysvetlit jak ten akumon zapojit a zda dva na tyto 4 baterky budou stacit. System bych chtel mit zapojeny na 24V.
Dival jsem se na tento pdf http://files.i4wifi.cz/inc/_doc/attach/ ... ns_ENG.pdf a ve schematu se ztracim. Existuje nejaky navod pro blbce? Regulator budu jeste objednavat (rozhodl jsem se pro TriStar TS-MPPT-60) a menic take (Měnič Victron Quattro 24V 3000VA sinus) ktery bude slouzi take pro nabijeni techto clanku.
Dival jsem se na tento pdf http://files.i4wifi.cz/inc/_doc/attach/ ... ns_ENG.pdf a ve schematu se ztracim. Existuje nejaky navod pro blbce? Regulator budu jeste objednavat (rozhodl jsem se pro TriStar TS-MPPT-60) a menic take (Měnič Victron Quattro 24V 3000VA sinus) ktery bude slouzi take pro nabijeni techto clanku.
10*290Wp POLY, 2*450Wp Mono, 5000VA Victron Multiplus , VT-65, Victron 20/100, 16*190Ah LifePo4
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: LiFeYPO4 balancéry
jedná se o 4 články a výsledné napětí je 12V, nebo jde o 4 baterie každá o napětí 12V? Výsledné napětí předpokládáš 24V, jde tedy o baterie a předpokládáš sérioparalelní řazení? Proč jsi se rozhodnul pro 24V a ne 48V(nižsí proudy, menší ztráty)?
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 76
- Registrován: úte říj 29, 2013 12:28 pm
Re: LiFeYPO4 balancéry
Jedna se o 4 baterie a kazda ma 12V. A presne jak rikas chystam se o sérioparalelní řazení s vyslednym napeti 24V. Baterie budou od panelu asi 5 metru, tak jsem nepredpokladal ze ztraty budou tak velke. Jak jsem psal tak zatim mam jen baterie + ty 2 akumony v2 a teda jeste taky panley 4xSCHUTTEN Poly 290Wp 72 cells (MPPT 35V).
10*290Wp POLY, 2*450Wp Mono, 5000VA Victron Multiplus , VT-65, Victron 20/100, 16*190Ah LifePo4
-
- Příspěvky: 76
- Registrován: úte říj 29, 2013 12:28 pm
Re: LiFeYPO4 balancéry
Samozrejme si rad necham poradi. Jestli je 48V vyhodnejsi, zatim by jeste nebyl problem se pro to rozhozhodnout, jelikoz menic jsem jeste neporizoval.
10*290Wp POLY, 2*450Wp Mono, 5000VA Victron Multiplus , VT-65, Victron 20/100, 16*190Ah LifePo4
-
- Příspěvky: 585
- Registrován: pon dub 23, 2012 2:51 pm
Re: LiFeYPO4 balancéry
Baterie čtyř článků LiFeYPO 90 Ah je obtížné balancovat, již to na foru bylo uvedeno - viz abrams a jeden další příklad.
Lepší variantou by bylo koupit jednotlivé články, nebo pokud jsou již koupené 90Ah bloky, tak sejmout horní kryt a 4 články balancovat jednotlivě. Důsledek rozbalancování může být likvidační pro nejslabší články baterie.
Lepší variantou by bylo koupit jednotlivé články, nebo pokud jsou již koupené 90Ah bloky, tak sejmout horní kryt a 4 články balancovat jednotlivě. Důsledek rozbalancování může být likvidační pro nejslabší články baterie.
-
- Příspěvky: 76
- Registrován: úte říj 29, 2013 12:28 pm
Re: LiFeYPO4 balancéry
Tomu rozumim. Ted uz pozde bycha honit, ale nechci clanky rozdelavat dokud jsou v zaruce. Abrams mi jiz poslal ve zprave jak to mam zapojit, kdyztak pirpojim obrazek kdyz by to nekoho zajimalo.
10*290Wp POLY, 2*450Wp Mono, 5000VA Victron Multiplus , VT-65, Victron 20/100, 16*190Ah LifePo4
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: LiFeYPO4 balancéry
sérioparalelní zapojení baterií jak plánuješ by mohlo zvýšit spolehlivost ale to se v tomto případě asi nestane. Nemáš indikaci vadné části baterie. Důležité je vypínat nabíjení přesně v okamžiku kdy začne libovolný akumon topit. I tak pravděpodobně zničíš baterii, protože nenabíjíš řízeně pouze to, co jsi z baterie vysál. Holt potvrzuje se, že abramsovy zkušenosti jsou nepřenosné......
48V je investicí do budoucna, hůř se ale napájí DC spotřebiče.
48V je investicí do budoucna, hůř se ale napájí DC spotřebiče.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 585
- Registrován: pon dub 23, 2012 2:51 pm
Re: LiFeYPO4 balancéry
Z jakého důvodu by měl být DC-DC měnič 48-19V nebo 48-12V horší než 24-19V nebo 24-12V?brumlaj píše:48V je investicí do budoucna, hůř se ale napájí DC spotřebiče.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: LiFeYPO4 balancéry
Neexistuje důvod proč by měl být technicky horší, jen není tak běžně na trhu. Překoná-li se tento zádrhel, tak je 48V správná volba.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 356
- Registrován: úte úno 19, 2013 10:27 pm
Re: LiFeYPO4 balancéry
48V je jednoznačná volba pokud to člověk myslí vážně.Je to první krok k soběstačnosti.Každej na to příjde dřív či později.
I tak mi tam sem tam skočí 170A okamžitej proud.340 si už ani nechci představit.
I tak mi tam sem tam skočí 170A okamžitej proud.340 si už ani nechci představit.
-
- Příspěvky: 1403
- Registrován: pon zář 12, 2011 11:32 am
Re: LiFeYPO4 balancéry
No, já bych tak negeneralizovala, myslím to zcela vážně, jsem na 12V a energeticky soběstačná z 80%fukuši píše:48V je jednoznačná volba pokud to člověk myslí vážně.Je to první krok k soběstačnosti.Každej na to příjde dřív či později.
I tak mi tam sem tam skočí 170A okamžitej proud.340 si už ani nechci představit.
edit: A abych zůstala on-toppic - balancování právě kvůli pouhým čtyřem článkům v sérii nijak sofistikovaně řešit nemusím.
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
-
- Příspěvky: 356
- Registrován: úte úno 19, 2013 10:27 pm
Re: LiFeYPO4 balancéry
To si vůbec nedokážu představit,to bych musel bydlet sám pak by to šlo ale pro 4 člennou domácnost s mírnou kázní...vata píše:No, já bych tak negeneralizovala, myslím to zcela vážně, jsem na 12V a energeticky soběstačná z 80%fukuši píše:48V je jednoznačná volba pokud to člověk myslí vážně.Je to první krok k soběstačnosti.Každej na to příjde dřív či později.
I tak mi tam sem tam skočí 170A okamžitej proud.340 si už ani nechci představit.
edit: A abych zůstala on-toppic - balancování právě kvůli pouhým čtyřem článkům v sérii nijak sofistikovaně řešit nemusím.
-
- Příspěvky: 275
- Registrován: stř srp 29, 2012 10:25 pm
Re: LiFeYPO4 balancéry
Jenom malá poznámka. Vyšší systémové napětí je vždycky lepší, o tom žádná diskuze.Neexistuje důvod proč by měl být technicky horší, jen není tak běžně na trhu. Překoná-li se tento zádrhel, tak je 48V správná volba.
Na druhou stranu, třeba u kolejových vozidel byly tradičně obyčejné osobní vozy s malou spotřebou (svícení a regulace) projektovány na 24V (topí se VN napětím z lokomotivy), zdrojem byl altík na nápravě, dnes měnič VN/24V. Vozy s velkou spotřebou (přívěsy za motoráky s naftovým topením) se dělaly tradičně na 48V (zdroj spalovací motor+alt/dynamo). Podobně byla na 48V palubní síť elektrických lokomotiv (alespoň těch z Plzně se slepicí ve znaku). Lokomotov se vyrábělo hodně, existovaly přístroje, stroje i spotřebice (na každé lokomotivě najdete třeba vařič na 48V) - a na náklady se zas tak moc nehledělo.
Dnes je situace jiná, lokomotiv se vyrábí málo a je snaha ušetřit - takže se v konstrukci přešlo na využívání elektrické "bižuterie" z velkosériové produkce pro automobilní průmysl. Takže se přešlo, přes nevýhody, na nižší napětí 24 V u všech nových lokomotiv. Na 24V se dá koupit všechno a je to levné. Na 48 V je to zakázková výroba, některé věci jsou nesehnatelné za rozumné peníze. Pokud jsou někde potřeba velké výkony (pohon motorů), nasazuje se měnič 24V/3~400V
Tím jsem chtěl jen říct, že nelze očekávat, že by v brzké budoucnosti bylo k dispozici nějak více zařízení na 48V z velkosériové produkce. Takže:
- systémové napětí baterií - 48V i více, podle libosti
- systémové napětí DC rozvodů - 24V, je to levné, dostupné, perspektivní. V IEEE normách předpokládají pro budoucí "DC in home" bytové rozvody 24V, 4A, tj. s bezpečným malým napětím a s proudy, které půjdou jakž takž bezpečně vypínat a rozpojovat (takže žádné konvice a vařiče ).
Tak jako tak se pro profesionální provedení DC rozvodů nedá moc počítat s přímým připojením rozvodu na svorky baterie, vždycky bude potřeba nějaký DC-DC měnič, který se postará minimálně o to, že napětí v rozvodech nebude kolísat podle potřeb baterie (nabíjení, vybíjení), ale udrží se v mezích rozumných pro spotřebiče (+.10%). A je už potom fuk, jetli to bude 48-24, nebo XX-24.
----------------------------------------
http://honzasl.blogspot.cz/
http://honzasl.blogspot.cz/
-
- Příspěvky: 1767
- Registrován: čtv čer 28, 2012 9:45 pm
Re: LiFeYPO4 balancéry
Myslím, že 48V DC se používá poměrně dost, ale hlavně v telekomunikacích. Tam kde pracuji máme prakticky vše na 48V, průšvih je, že většinou se použije pouze usměrňovač 230/400V AC -> 48V DC. Ale i tady se musí řešit kabeláž, třeba jedna serverovna jede na 48V a projektovaná proudová zátěž je 1200A, hlavní rozvadeč je tudíž trochu masivní a místo kabelů se používají slušný lana a v rozvaděči spíš měděná pásovina, pokud se tak dá říct kusu mědi cca 20x5x120 cm. Zálohování je potom řešeno olověnými články 2V/1500Ah a bez balancování, ale je pravda, že se články necyklují a slouží pouze k překlenutí výpadku než naskočí generátor. Bohužel měničů 48V -> 230V jsem taky moc neviděl.
-
- Příspěvky: 275
- Registrován: stř srp 29, 2012 10:25 pm
Re: LiFeYPO4 balancéry
Pravda, zapoměl jsem na systém PoweOverEthernet, který, pokud je v "profesionální" verzi IEEE 802.3af udělán s napětím 48 V.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Power_over_Ethernet
http://cs.wikipedia.org/wiki/Power_over_Ethernet
----------------------------------------
http://honzasl.blogspot.cz/
http://honzasl.blogspot.cz/
-
- Příspěvky: 3333
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: LiFeYPO4 balancéry
smutne ovsem je to, ze stale neni standardem, ze cokoli co ma ethernet port musi podporovat POE. (samozrejme do jisteho prikonu - ale kolik rychlovarnych konvic ma ethernet ) Ja bych usetril tri adaptery ... skoda stacil by jeden.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 12 Odpovědi
- 1945 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od pitaa
-
- 9 Odpovědi
- 1511 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od casper
-
- 9 Odpovědi
- 970 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jccomputer
-
- 22 Odpovědi
- 2182 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od tikonik
-
- 0 Odpovědi
- 426 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Modrina