Pokus o malou elektrárnu v garáži

Franta2776
Příspěvky: 5096
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 477

Re: Pokus o malou elektrárnu v garáži

Příspěvek od Franta2776 »

Podnikl jsem nejdelši cestu z EV do Amstrdamu za synem.Mám to 1200km celkem 4 nabíjení.Z toho 1 zastávka oběd,1 na výbĕr a objednánáni hotelu a 2 kafe na relax a záchod.
Rychlost 135-140km/h na tempomatu a spotřeba 22kWh/100km cena za dobíjení podobná jako bych jel dieslem.
Ta pohoda,klid v EV a samořizeni je méně unavujici než diesel.
Cena za rychlonabijeni.
Screenshot_20251205_072826_Gmail.jpg
32540Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85, 150/100
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
unicast
Příspěvky: 2168
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Reputace: 397
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Pokus o malou elektrárnu v garáži

Příspěvek od unicast »

z EV do Amstrdamu nejlépe letadlem, vyjde to nejlevněji i nejrychleji, KLM je docela fajn, dají ti i sandwich a pivo Heineken a není potřeba v Amstru řešit nesmyslně drahé parkování. Jo, kdyby to bylo s EV do Amstrdamu, to by byla jiná. Ale že to stojí jako s dieselem i po započtení spotřební daně z pohonných hmot, která se tady ale neodvádí, to bych považoval spíš za tragédii než za výhodu.

Přiznej se, že ty někde v podvědomí cítíš buyer's remorse, tak hledáš všechny možné způsoby, jak přesvědčovat sám sebe, že to tak vlastně není? Ale ano, je to běžné, není na tom nic špatného a není se za to třeba stydět, viz:

pibi
Příspěvky: 1522
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Reputace: 318
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16kWp
Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Pokus o malou elektrárnu v garáži

Příspěvek od pibi »

Pokud jezdíš takovéhle štreky hodně často, tak EV není pro Tebe. Když absolvuješ významnou většinu cest na nabití doma a vlastní FVE, tak je ekonomika trochu jiná, ale to jistě dobře víš. :mrgreen:
9,2kWp JV 45°, 4,6kWp JZ 45°, 2,3kWp JV 90°, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
glottis
Příspěvky: 3380
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 425
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Pokus o malou elektrárnu v garáži

Příspěvek od glottis »

Ale EV neni jen o tom, ze jezdis levne. Nevim proc se porad tahle karta vytahuje.
Franta2776
Příspěvky: 5096
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 477

Re: Pokus o malou elektrárnu v garáži

Příspěvek od Franta2776 »

unicast píše: pát pro 05, 2025 9:49 am

z EV do Amstrdamu nejlépe letadlem, vyjde to nejlevněji i nejrychleji, KLM je docela fajn, dají ti i sandwich a pivo Heineken a není potřeba v Amstru řešit nesmyslně drahé parkování. Jo, kdyby to bylo s EV do Amstrdamu, to by byla jiná. Ale že to stojí jako s dieselem i po započtení spotřební daně z pohonných hmot, která se tady ale neodvádí, to bych považoval spíš za tragédii než za výhodu.

Přiznej se, že ty někde v podvědomí cítíš buyer's remorse, tak hledáš všechny možné způsoby, jak přesvědčovat sám sebe, že to tak vlastně není? Ale ano, je to běžné, není na tom nic špatného a není se za to třeba stydět, viz:

Já mĕl letenky za 3500kč ks zpátečni.Řikal jsem přes úšklebky sousedů, že to vyzkoušim.Taky večer volali,kde jsem :D
https://www.easyjet.com/cs/buy/flights?isOneWay=off
Mám to 4 hodiny na letištĕ,1,5 hod let + cesta na hotel a jsi na 7 hodinách misto 12 hodin cesty.
Závĕr je ,že na dálkové jízdy jsou dnes rozhodujíci asistenty v autê ne druh paliva.Já jsem schopný ujet za 24hodin bez větších potíži s EV 2000km a to řidič v dieselu bez nic padne.:)))
Že 4 zastávek byla jedna na obĕd,druhá na objednáni a výběr hotelu a dvĕ na kafe a relax.
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne pát pro 05, 2025 12:46 pm, celkem upraveno 4 x.
32540Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85, 150/100
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1864
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 270
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Pokus o malou elektrárnu v garáži

Příspěvek od JirkaE »

glottis píše: pát pro 05, 2025 10:38 am
Ale EV neni jen o tom, ze jezdis levne. Nevim proc se porad tahle karta vytahuje.
Souhlasím, ten efekt by měl být znát až z celoročního průměru, ne z jedné cesty.
Navíc ten přínos není pouze v palivech, ale na více autech bude znát i v počtu čmoudíků... :D
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Franta2776
Příspěvky: 5096
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 477

Re: Pokus o malou elektrárnu v garáži

Příspěvek od Franta2776 »

Bmw to pĕknê monitoruje:
Screenshot_20251205_124653_My BMW.jpg
32540Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85, 150/100
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1864
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 270
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Pokus o malou elektrárnu v garáži

Příspěvek od JirkaE »

Franta2776 píše: pát pro 05, 2025 12:48 pm
Bmw to pĕknê monitoruje:
Pěkné... 👍
Skoro se bojím, jaké průměry (spotřeby) pak budou u E-transita... 😂 - pojízdná jarmara 😂

V DE se opět rozjeli dotace na e-auta - tak snad se to bude týkat i mě 😎 a něco mě to z tý šílený sumy sundá...
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Franta2776
Příspěvky: 5096
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 477

Re: Pokus o malou elektrárnu v garáži

Příspěvek od Franta2776 »

To je průmĕr spotřeby v nejhorší discipline v zimĕ na dálnici s poskakovánim přes Prahu.
Letní je o 20% míň.
32540Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85, 150/100
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], MaJestic-12 [Bot], MikroCZ a 0 hostů