Ceny elektromobilů

mischanek
Příspěvky: 38
Registrován: sob bře 04, 2023 10:24 pm
Reputace: 20
Lokalita: Beskydy
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od mischanek »

gupa píše: úte lis 11, 2025 12:55 pm
Tesla je Čína. Do USA se pošlou akorát prachy.teslase vyrábí v číně .png
V Číně je jen jeden z několika výrobních závodů (Gigafactrory) ve světě.. Další je např. u Berlína.. Takže říct, že Tesla je Čína je poněkud zavádějící.
eman
Příspěvky: 2635
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 278
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od eman »

Hlavně je dost podstatný rozdíl, když číňanovi stojí za zadkem západní manager a čínský manager. Ty západní často nepochopitelně lpí na výrobních postupech a standardech. Čínský vymýšlí, jak výrobní proces oje*** a ušetřit pár dolarů do kapsy, bez ohledu na škody. Legendární je problém našeho korporátu, který objednal svařence pro hydraulickou sestavu, ale zapomněl dodat toho managera kvality. Výsledkem bylo, že číňan použil svařovací drát, kupovaný od nějaké sandálové manufaktury v Indii a ani jeden svár neprošel testem. Škoda 3miliony EUR, ale číňan ušetřil tak tisíc babek a to se vyplatí...
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
glottis
Příspěvky: 3356
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 423
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od glottis »

Moje Y je nemka :)
Franta2776
Příspěvky: 4988
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 464

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od Franta2776 »

32540Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85, 150/100
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 2635
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 278
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od eman »

S tou spokojeností bych byl opatrný. Na heuréce jsou taky všichni spokojený, i ti co ten výrobek nedostali nebo ho ani nevybalili....😂
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
pave69
Příspěvky: 160
Registrován: ned čer 26, 2022 9:27 pm
Reputace: 13
Lokalita: Brno
Výkon panelů [Wp]: 9,9
Kapacita baterie [kWh]: 18

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od pave69 »

už název webu "cistadoprava.cz" dost navádí k tomu, jaká asi bude míra objektivity - není tam ŽÁDNÝ článek, kritický k EV. Podobně třeba elektrickevozy.cz - jasná (auto) cenzura. Ono obecně utratit za něco roční plat nebo i víc a pak zjistit, že to není ono - spousta lidí si to nepřizná. Já třeba mám 10 let starý diesel a jezdím s ním denně 3 km tam a 3 zpátky - zatím OK, ale až odejdou vstřikovače nebo filtr PČ, tak bude čas si přiznat, že to možná nebyla dobrá volba. Ale spíš to okecám s tím, že za ty roky se to vyplatilo.
Pokud by se dělal průzkum u lidí, co EV dostali v práci jako služební (a nemohli si vybrat ICE), tak by výsledky byly reprezentativnější. Tady evidentně odpovídali prakticky jen ti, co mohou dobíjet doma - takových lidí je v ČR menšina.
Franta2776
Příspěvky: 4988
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 464

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od Franta2776 »

Japonec ,Slovák a diesel jenom kecaji.Nic nezablokovali.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekon ... 040-291501
32540Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85, 150/100
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 3480
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 157
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od gupa »

Copilot dostal otázku:
do němčiny angličtiny francouzštiny španělštiny ruštiny čínštiny mi prosím pěkně ihned přelož následující slova. Cena elektromobilů 2025.

🚗 Cenové rozpětí elektromobilů v Číně (2025)


Základní třída (50 000–100 000 CNY ≈ 165 000–330 000 Kč)

Wuling Bingo (od 56 800 CNY ≈ 187 000 Kč)

BYD Seagull (od 69 800 CNY ≈ 230 000 Kč)

Leapmotor T03 (od 51 900 CNY ≈ 171 000 Kč)

Charakteristika: malé městské vozy, dojezd 200–300 km

Střední třída (100 000–200 000 CNY ≈ 330 000–660 000 Kč)

BYD Qin PLUS EV (od 100 000 CNY ≈ 330 000 Kč)

Volkswagen ID.3 (od 119 900 CNY ≈ 396 000 Kč)

Geely Geometry A (od 130 800 CNY ≈ 432 000 Kč)

XPeng G6 (od 209 900 CNY ≈ 693 000 Kč)

Charakteristika: dojezd přes 400 km, lepší výbava, rychlonabíjení

Vyšší třída (200 000 CNY a více ≈ 660 000 Kč a více)

Tesla Model Y (od 263 500 CNY ≈ 870 000 Kč)

NIO ET5T (od 298 000 CNY ≈ 983 000 Kč)

Zeekr 007 (od 209 900 CNY ≈ 693 000 Kč)

BMW iX (od 700 000 CNY ≈ 2 310 000 Kč)

Charakteristika: dojezd 600 km+, prémiové technologie, inteligentní asistenti řízení


ruština:
🚗 Ceny elektromobilů v roce 2025


V roce 2025 se ceny elektromobilů staly výrazně dostupnějšími díky poklesu cen baterií a rostoucí konkurenci. Průměrný cenový rozsah se pohybuje od 2–3 milionů Kč u běžných modelů až po 6–8 milionů Kč u prémiových verzí.
🔑 Hlavní cenové trendy v roce 2025

Pokles ceny baterií: cena lithium-iontových akumulátorů klesla pod 100 USD/kWh, což výrazně snížilo výrobní náklady.

Masové modely: například Nissan Leaf, Chevrolet Bolt EV nebo Hyundai Ioniq 6 stojí kolem 2–3 milionů Kč (cca €20–30 tisíc).

Střední třída: Volkswagen ID.7, Škoda Enyaq iV, Kia EV6 — přibližně 3,5–5 milionů Kč (€35–50 tisíc).

Prémiové vozy: Tesla Model S Long Range, BMW i4, BYD Han EV — od 6 milionů Kč výše (€60–80 tisíc).


španělština:

V roce 2025 mají elektromobily v Česku ceny od zhruba 17 000 € u nejzákladnějších modelů až po více než 60 000 € u prémiových značek. Nabídka se výrazně rozšířila a ceny oproti minulým letům klesly díky konkurenci i státním dotacím.
🚗 Orientační ceny elektromobilů v roce 2025

Nejlevnější modely

Dacia Spring Electric 45: od 17 635 €, dojezd cca 186 km

Dacia Spring Electric 65: od 18 635 €, dojezd cca 198 km

Další městské vozy se pohybují mezi 20 000–25 000 €, např. MG4 nebo Citroën ë-C3

Střední třída (kompakty a SUV)

Hyundai Kona Electric nebo Peugeot e-2008: 30 000–40 000 €, dojezd 350–450 km

Volkswagen ID.3 či Renault Mégane E-Tech: podobná cenová hladina, více prostoru a technologií

Prémiové vozy

Tesla Model 3 a Model Y: od 45 000 € až přes 60 000 €, dojezd nad 500 km

BMW i4 nebo Mercedes EQE: nad 60 000 €, luxusní výbava a vysoký výkon

📉 Faktory ovlivňující cenu

Státní podpora a dotační programy (např. český ekvivalent plánu MOVES) snižují konečnou cenu.

Rostoucí konkurence: více čínských i evropských značek nabízí dostupné modely.

Technologický pokrok: účinnější baterie umožňují nižší cenu za kilometr dojezdu.

francouzština:
🚗 Cenové rozpětí v roce 2025

Městské elektromobily: mezi 16 900 € a 30 000 € po odečtení ekologického bonusu.

Kompaktní sedany: obvykle 30 000 € až 40 000 €.

SUV a prémiové modely: často nad 40 000 €, s vyšším dojezdem a bohatší výbavou.

🔑 Příklady modelů a cen

Dacia Spring Essential 45: od 16 900 €, nejlevnější na trhu.

Citroën ë-C3: asi 18 947 € po odečtení bonusu, dojezd 320 km.

Renault 5 E-Tech: přibližně 24 990 €, dojezd 410 km.

Hyundai Kona Electric: kolem 32 000 €, dojezd 377 km.

Tesla Model 3: asi 39 990 €, dojezd 513 km.

Leapmotor C10 (rodinné SUV): přibližně 37 900 €, dobře vybavené.

💶 Dotace a bonusy

Ekologický bonus: až 2 000 € pro většinu modelů, někdy až 4 000 € podle podmínek.

Provozní náklady: nižší než u spalovacích aut (méně servisu, levnější nabíjení), což částečně vyrovnává vyšší pořizovací cenu.

📊 Trendy na trhu

Ceny postupně klesají díky příchodu nových výrobců (Stellantis, Leapmotor, MG aj.).

Dojezdy rostou, průměrně 300 až 500 km WLTP podle kategorie.

Městské vozy jsou stále dostupnější, zatímco SUV a sedany zůstávají dražší, ale nabízejí více komfortu.

angličtina:
Rychlá odpověď: V roce 2025 je průměrná cena nového elektromobilu kolem 55 500 USD (≈ 51 000 €), i když ceny se výrazně liší. Cenově dostupné modely začínají zhruba na 18 900 €, zatímco prémiové elektromobily přesahují 70 000 €.
💰 Průměrné cenové trendy

Spojené státy (2025): Průměrná transakční cena elektromobilů je 55 544 USD, což je asi o 12 % více než v roce 2024.

Evropa: Ceny některých modelů klesly. Například Tesla Model 3 RWD spadla z 54 800 € (2022) na 37 484 € (2025).

Globální výhled: Náklady na baterie nadále klesají, což činí elektromobily dostupnějšími, ale stále jsou dražší než vozy se spalovacím motorem.

🚗 Příklady cen elektromobilů v roce 2025
Model Baterie Dojezd (WLTP) Cena (2025)
Citroën ë-C3 44 kWh ~320 km 18 947 € (po dotacích)
Renault 5 E-Tech 52 kWh ~410 km ~25 000–30 000 €
Tesla Model Y ~75 kWh ~600 km ~50 000–55 000 €
Tesla Model 3 RWD 57 kWh ~513 km 37 484 €
Prémiové EV (Audi, BMW, Mercedes) 80–108 kWh 500–700 km 65 000–75 000 €+
📉 Cenově dostupné možnosti

Prognózy naznačují, že základní elektromobily s dojezdem kolem 320 km mohou stát asi 20 000 USD (≈ 18 000 €) v roce 2025.

Dotace v Evropě (např. daňové úlevy) dále snižují efektivní pořizovací cenu, zejména u kompaktních elektromobilů.

⚡ Proč se ceny liší

Velikost baterie a dojezd: Větší baterie = vyšší cena.

Luxusní prvky: Prémiové interiéry, pokročilé asistenty řízení a prestiž značky cenu zvyšují.

Regionální pobídky: Evropské státy často dotují nákup elektromobilů, což snižuje konečnou cenu pro zákazníky.

němčina:
🚗 Přehled cen elektroaut 2025
🔹 Malé a základní vozy

Nejlevnější modely od cca 16 900 € – například Dacia Spring nebo nové základní modely od VW

Mnoho vozů pod 30 000 €, mezi nimi Opel Frontera, Hyundai Inster, Škoda Elroq

Dojezd obvykle 200–350 km, ideální pro město a kratší trasy

🔹 Kompaktní a střední třída

Ceny mezi 30 000–50 000 €

Příklady: VW ID.3, Kia EV3, Tesla Model 3 (základní verze)

Dojezd často 350–500 km, rychlonabíjení 150–250 kW

🔹 Vyšší střední třída a business segment

50 000–100 000 € za prémiové vozy jako BMW iX3, Mercedes EQE, Audi Q8 e-tron

Dojezd až 600 km, špičkové technologie (např. obousměrné nabíjení, tepelné čerpadlo)

🔹 Luxusní segment

Nad 100 000 €, např. Porsche Taycan Turbo S nebo Tesla Roadster

Extrémní výkon, dojezd až 700 km, sportovní charakter

📉 Trendy v roce 2025

Více levných modelů: VW plánuje základní elektromobil kolem 20 000 €, což výrazně rozšiřuje dostupnost.

Cenová konkurence: výrobci soupeří, což tlačí ceny dolů.

Leasing a ojetiny: nabídky jsou v roce 2025 velmi atraktivní.

Technologický pokrok: kratší doby nabíjení, vyšší dojezdy, levnější infrastruktura.

💡 Shrnutí

Rok 2025 je zlomový: elektromobily už nejsou jen luxus, ale stávají se cenově dostupné pro široký trh

A nakonec hindština: (Indie)

🚗 Ceny a dojezd elektrických aut v roce 2025
🔹 Cenově dostupné (₹8–₹15 lakh)

Tata Tiago EV – cena cca ₹8–10 lakh, dojezd 315 km

Tata Tigor EV – cca ₹10–12 lakh, dojezd ~300 km pozn a převodní příklad na korunu:
Přehled od AI
10–12 lakh ₹ (indických rupií) odpovídá přibližně
275 000 až 330 000 Kč (českých korun), v závislosti na aktuálním kurzu. V přepočtu na koruny se indické rupie pohybují kolem hodnoty ₹1 INR = 0.275 CZK až ₹1 INR = 0.330 CZK.
Mahindra XUV400 EV – ₹12–15 lakh, dojezd 456 km

🔹 Střední třída (₹16–₹30 lakh)

Mahindra BE6 SUV – ₹18,90–₹26,90 lakh, baterie 59 kWh a 79 kWh, dojezd 557–682 km

Hyundai Creta EV – cca ₹20–25 lakh, dojezd 510 km

MG Windsor EV – ₹20–22 lakh, dojezd 449 km

🔹 Prémiové a luxusní (₹60 lakh+)

Tesla Model Y / Model 3 – v Indii od ₹60 lakh

Rolls Royce Spectre EV – od ₹7,5 crore, verze Black Badge až ₹9,5 crore

📈 Tržní trendy

V říjnu 2025 se v Indii prodalo více než 18 000 elektrických aut, což je meziroční nárůst o 57 %.

Nové značky jako VinFast nabízejí EV za ₹16 lakh, čímž konkurují drahým Teslám.

Vládní podpora a daňové úlevy výrazně zvyšují poptávku po elektromobilech.

⚡ Závěr

V roce 2025 jsou elektromobily dostupné pro každý rozpočet:

₹8–15 lakh → základní modely

₹16–30 lakh → střední SUV a sedany

₹60 lakh–₹9,5 crore → luxusní a superprémiové vozy
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací! Zdejší slova: To by bylo, abychom na tom šetření nevydělali!
eman
Příspěvky: 2635
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 278
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od eman »

Koukám, ty ceny v Číně nejsou zas taková hitparáda, ikdyž do toho sypou dotace horem-dolem. Ty základní modely budou oholený na kost a tak trochu životu nebezpečný v případě havárie. Slušný modely začínají kolem 400k a to s dotacema, bez DPH. Jsem zvědavý na Škodu "Pepiq". Ta bude za těch 600k asi na hraně rentability s EU daněma a platama.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1820
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 253
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od JirkaE »

Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Franta2776
Příspěvky: 4988
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 464

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od Franta2776 »

Jj když si nezaplatiš tarif a platiš plnou cenu.Já mám na ionity dc za 13,5kč s doh a ac za 9kč.Tesla je ještĕ levnější.Je to jako kupovat naftu na dálnici na shelu a stĕžovat si na cenu.
Screenshot_20251121_060753_Chrome.jpg
32540Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85, 150/100
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 2635
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 278
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od eman »

Není se čemu divit, ČR je Specifický trh. My ty vysoké ceny chceme a máme tu i unikát, kdy státní firma dojí veřejnost na nabíječce postavené za státní dotace.

Franta: Jenže pumpě nemusíš platit paušál!!!
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1820
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 253
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od JirkaE »

Franta2776 píše: pát lis 21, 2025 6:05 am
Jj když si nezaplatiš tarif a platiš plnou cenu.Já mám na ionity dc za 13,5kč s doh a ac za 9kč.Tesla je ještĕ levnější.Je to jako kupovat naftu na dálnici na shelu a stĕžovat si na cenu.
Já nevím Franto, jen to zatím pozoruju. Něco na tom je, co napsal Eman.

NEMYSLÍM SI, ŽE SROVNÁNÍ SE SHELKOU JE TO PRAVÉ OŘECHOVÉ...

Hodně veřejných míst (nabíječek) je postavených s dotacema (dotace = stát nebo město - často z EU čerpáno) a i když ten stojan ,,něco" stojí a bude se muset zaplatit nový až dojde na výměnu....

Tak mě některé ty častky za kWh nepřijdou úměrné.

Ten stojan je stejný / místo často v majetku města nebo státu / energie ze stejného zdroje - z jedné sítě - obsluha žádná... PROČ TAKOVÉ ROZDÍLY ?


Jsou ze stejného zdroje, kde MWh nebo GWh jsou nakoupeny za určitých podmínek a dopředu rezervovaný na každého provozovatele něco (plus-mínus) a většinový majitel je stát.

Není u toho obsluha - ani na drahé provozní náklady se nelze vymlouvat.

98% pozemků u dálnic taky pronajímá stát a majitel kabelu k tomu - je taky většinový majitel stát...

Pokud bych k tomu přidal i detail, že je tam něco (mělo by být) jako podpora státu pro e-auta a ekologický provoz bez čmoudů tak by samotná kWh mohla být taky nějak zvýhodněná...

Tarif = udržení zákazníka - aby víc tankoval u mě než u jiných ? U jakých jiných - když na začátku toho kabelu je vždy taky jedna ,,firma" kde drží většinu = stát ?

Fakt Ti to nepřijde celý divný ? = tak trošku jako v kocourkově ? Kdy na počátku úplně všeho (v pozici většinového vlastníka) je v tomhle případě instituce (stát) který platí všichni ze svých daní ???

FAKT SE MUSÍ VYDĚLÁVAT UPLNĚ NA VŠEM ? NEMŮŽE BÝT NĚCO ,,JEN VEŘEJNÁ SLUŽBA" = BEZ ZISKU ?
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Franta2776
Příspěvky: 4988
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 464

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od Franta2776 »

V ČR se nadáva na cenu el. a nejvic na tom profituje stát a Čez.
Paušál mĕ divný přijde.Snad bude podobný průbĕh jak rooming u mobilů.Eu by mohla zasáhnout..

Já platím toto a pouẓ̌iji to 3x za rok.I když to ionity Plus se dá zrušit.
Screenshot_20251121_071314_Chrome.jpg
32540Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85, 150/100
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1820
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 253
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od JirkaE »

Když dokáže vyjednat ,,lepší cenu" např. Junák a jiné podobné instituce - pro své členy - jak to - že to neumí stát ?

Nemělo by být vyjednávání ,, SÁM SE SEBOU " snažší a jednodušší ?
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Franta2776
Příspěvky: 4988
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 464

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od Franta2776 »

Sám sobĕ můžeš akorát přidat panely😂Stát kdyby mohl, tak nás ještĕ osolí.
Už si vidĕl státniho zaměstnance co nechce prachy??😂
32540Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85, 150/100
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1820
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 253
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od JirkaE »

Franta2776 píše: pát lis 21, 2025 7:18 am
V ČR se nadáva na cenu el. a nejvic na tom profituje stát a Čez.
Paušál mĕ divný přijde.Snad bude podobný průbĕh jak rooming u mobilů.Eu by mohla zasáhnout..

Já platím toto a pouẓ̌iji to 3x za rok.I když to ionity Plus se dá zrušit.
Díky - je vidět komu platíš... tedy další kdo na tom ,,NĚCO" profituje - protože i BMW jistě umí (a má) od dodavatele ,,lepší" cenu na všechny své smlouvy.

Takže korunky tečou z ,,české" banky do německé, pak BMW a pak zas tečou zpět do ČR kde má BMW Charging smlouvu s někým. Ten někdo je na 99% zase opět většinový majitel stát, akorát jsou cestou opět další 2-3-4 dceřiné firmy - téhož majitele.

A každý z těch ,,subjektů" které ani nejdou spočítat - kolik jich na té cestě je - si nějakou tu Korunku z každé kWh nechá - i když je tam pořád ten jeden jediný kabel, na jedné síti a stojan bez obsluhy :dontknow:

To je bordel :fuuu:
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
glottis
Příspěvky: 3356
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 423
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od glottis »

JirkaE píše: pát lis 21, 2025 7:13 am
FAKT SE MUSÍ VYDĚLÁVAT UPLNĚ NA VŠEM ? NEMŮŽE BÝT NĚCO ,,JEN VEŘEJNÁ SLUŽBA" = BEZ ZISKU ?
No ale to se plni skoro pri jakekoliv cene na te nabijecce :) NIkdo na DC nabijecce ted neni schopen vydelat. Ani za ty vysoke ceny. Ta nabijecka stoji statisice, rychle spis k milionu. Pak pripojka s peknym rezervovanym vykonem. A pak tam nabije jedno auto dene za 500kc, a to kdyz je dobrej den.

Ale bojim se, ze to zase zkroutili ty dotace, kdy tam davaj uplne nesmyslne vykony na nesmyslna mista. Casto tam neni AC pred obchodakem a tak. V hodne mistech by stacila jen obycejna 50kW nabijecka, ne hyper 400kW. Ale kdyz to zaplati z dotaci tak proc ne. Ja cekam, kdy to vezmu do roky retezce obchodu a daj si na svuj parking AC nabijecky, kde je cena porizeni uplne jinde.

Treba tesla to stavi uplne jinak. Jednou za ctvrt roku je verejne hlaovani, kde si lidi muzou nominovat jakekoliv misto na svete. Ktere ziska nejvic hlasu, tak to postavi. A opravdu to tak delaji.
Kajap
Příspěvky: 245
Registrován: pon črc 21, 2025 11:13 am
Reputace: -3
Lokalita: Okoli

Re: Ceny elektromobilů

Nový příspěvek od Kajap »

Franta2776 píše: pát lis 21, 2025 7:18 am
V ČR se nadáva na cenu el. a nejvic na tom profituje stát a Čez.
Paušál mĕ divný přijde.Snad bude podobný průbĕh jak rooming u mobilů.Eu by mohla zasáhnout..

Já platím toto a pouẓ̌iji to 3x za rok.I když to ionity Plus se dá zrušit.
Screenshot_20251121_071314_Chrome.jpg
Proč by měla EU regulovat a starat se o majitele BMW? Aby pak majitelé jízdního kola chtěli zlevněné pumpičky? Já neříkám tak ani jinak já se ptám proč proboha :) tak chceme regulaci nebo nechceme?

Ps: V Lidlu můžeš nabíjet za 7 Kč jestli se nepletu?

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Antrac1t, Claudebot [Bot], Franta2776 a 0 hostů