Ceny elektromobilů
-
mischanek
- Příspěvky: 37
- Registrován: sob bře 04, 2023 10:24 pm
- Reputace: 20
- Lokalita: Beskydy
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Ceny elektromobilů
V Číně je jen jeden z několika výrobních závodů (Gigafactrory) ve světě.. Další je např. u Berlína.. Takže říct, že Tesla je Čína je poněkud zavádějící.gupa píše: úte lis 11, 2025 12:55 pmTesla je Čína. Do USA se pošlou akorát prachy.teslase vyrábí v číně .png
-
eman
- Příspěvky: 2621
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 278
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Ceny elektromobilů
Hlavně je dost podstatný rozdíl, když číňanovi stojí za zadkem západní manager a čínský manager. Ty západní často nepochopitelně lpí na výrobních postupech a standardech. Čínský vymýšlí, jak výrobní proces oje*** a ušetřit pár dolarů do kapsy, bez ohledu na škody. Legendární je problém našeho korporátu, který objednal svařence pro hydraulickou sestavu, ale zapomněl dodat toho managera kvality. Výsledkem bylo, že číňan použil svařovací drát, kupovaný od nějaké sandálové manufaktury v Indii a ani jeden svár neprošel testem. Škoda 3miliony EUR, ale číňan ušetřil tak tisíc babek a to se vyplatí...
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
glottis
- Příspěvky: 3340
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 412
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Ceny elektromobilů
Moje Y je nemka 
-
Franta2776
- Příspěvky: 4935
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 438
Re: Ceny elektromobilů
Tady je průzkum:
https://www.cistadoprava.cz/tiskove-zpr ... cEVIEZ-7KA
https://www.cistadoprava.cz/tiskove-zpr ... cEVIEZ-7KA
Cca 27000Wp, 6 polí po 4500Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
eman
- Příspěvky: 2621
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 278
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Ceny elektromobilů
S tou spokojeností bych byl opatrný. Na heuréce jsou taky všichni spokojený, i ti co ten výrobek nedostali nebo ho ani nevybalili....
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
pave69
- Příspěvky: 158
- Registrován: ned čer 26, 2022 9:27 pm
- Reputace: 13
- Lokalita: Brno
- Výkon panelů [Wp]: 9,9
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Ceny elektromobilů
už název webu "cistadoprava.cz" dost navádí k tomu, jaká asi bude míra objektivity - není tam ŽÁDNÝ článek, kritický k EV. Podobně třeba elektrickevozy.cz - jasná (auto) cenzura. Ono obecně utratit za něco roční plat nebo i víc a pak zjistit, že to není ono - spousta lidí si to nepřizná. Já třeba mám 10 let starý diesel a jezdím s ním denně 3 km tam a 3 zpátky - zatím OK, ale až odejdou vstřikovače nebo filtr PČ, tak bude čas si přiznat, že to možná nebyla dobrá volba. Ale spíš to okecám s tím, že za ty roky se to vyplatilo.
Pokud by se dělal průzkum u lidí, co EV dostali v práci jako služební (a nemohli si vybrat ICE), tak by výsledky byly reprezentativnější. Tady evidentně odpovídali prakticky jen ti, co mohou dobíjet doma - takových lidí je v ČR menšina.
Pokud by se dělal průzkum u lidí, co EV dostali v práci jako služební (a nemohli si vybrat ICE), tak by výsledky byly reprezentativnější. Tady evidentně odpovídali prakticky jen ti, co mohou dobíjet doma - takových lidí je v ČR menšina.
-
Franta2776
- Příspěvky: 4935
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 438
Re: Ceny elektromobilů
Japonec ,Slovák a diesel jenom kecaji.Nic nezablokovali.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekon ... 040-291501
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekon ... 040-291501
Cca 27000Wp, 6 polí po 4500Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
- gupa
- Příspěvky: 3468
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 157
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Ceny elektromobilů
Copilot dostal otázku:
Cenové rozpětí elektromobilů v Číně (2025)
Základní třída (50 000–100 000 CNY ≈ 165 000–330 000 Kč)
Wuling Bingo (od 56 800 CNY ≈ 187 000 Kč)
BYD Seagull (od 69 800 CNY ≈ 230 000 Kč)
Leapmotor T03 (od 51 900 CNY ≈ 171 000 Kč)
Charakteristika: malé městské vozy, dojezd 200–300 km
Střední třída (100 000–200 000 CNY ≈ 330 000–660 000 Kč)
BYD Qin PLUS EV (od 100 000 CNY ≈ 330 000 Kč)
Volkswagen ID.3 (od 119 900 CNY ≈ 396 000 Kč)
Geely Geometry A (od 130 800 CNY ≈ 432 000 Kč)
XPeng G6 (od 209 900 CNY ≈ 693 000 Kč)
Charakteristika: dojezd přes 400 km, lepší výbava, rychlonabíjení
Vyšší třída (200 000 CNY a více ≈ 660 000 Kč a více)
Tesla Model Y (od 263 500 CNY ≈ 870 000 Kč)
NIO ET5T (od 298 000 CNY ≈ 983 000 Kč)
Zeekr 007 (od 209 900 CNY ≈ 693 000 Kč)
BMW iX (od 700 000 CNY ≈ 2 310 000 Kč)
Charakteristika: dojezd 600 km+, prémiové technologie, inteligentní asistenti řízení
ruština:
Ceny elektromobilů v roce 2025
V roce 2025 se ceny elektromobilů staly výrazně dostupnějšími díky poklesu cen baterií a rostoucí konkurenci. Průměrný cenový rozsah se pohybuje od 2–3 milionů Kč u běžných modelů až po 6–8 milionů Kč u prémiových verzí.
Hlavní cenové trendy v roce 2025
Pokles ceny baterií: cena lithium-iontových akumulátorů klesla pod 100 USD/kWh, což výrazně snížilo výrobní náklady.
Masové modely: například Nissan Leaf, Chevrolet Bolt EV nebo Hyundai Ioniq 6 stojí kolem 2–3 milionů Kč (cca €20–30 tisíc).
Střední třída: Volkswagen ID.7, Škoda Enyaq iV, Kia EV6 — přibližně 3,5–5 milionů Kč (€35–50 tisíc).
Prémiové vozy: Tesla Model S Long Range, BMW i4, BYD Han EV — od 6 milionů Kč výše (€60–80 tisíc).
španělština:
V roce 2025 mají elektromobily v Česku ceny od zhruba 17 000 € u nejzákladnějších modelů až po více než 60 000 € u prémiových značek. Nabídka se výrazně rozšířila a ceny oproti minulým letům klesly díky konkurenci i státním dotacím.
Orientační ceny elektromobilů v roce 2025
Nejlevnější modely
Dacia Spring Electric 45: od 17 635 €, dojezd cca 186 km
Dacia Spring Electric 65: od 18 635 €, dojezd cca 198 km
Další městské vozy se pohybují mezi 20 000–25 000 €, např. MG4 nebo Citroën ë-C3
Střední třída (kompakty a SUV)
Hyundai Kona Electric nebo Peugeot e-2008: 30 000–40 000 €, dojezd 350–450 km
Volkswagen ID.3 či Renault Mégane E-Tech: podobná cenová hladina, více prostoru a technologií
Prémiové vozy
Tesla Model 3 a Model Y: od 45 000 € až přes 60 000 €, dojezd nad 500 km
BMW i4 nebo Mercedes EQE: nad 60 000 €, luxusní výbava a vysoký výkon
Faktory ovlivňující cenu
Státní podpora a dotační programy (např. český ekvivalent plánu MOVES) snižují konečnou cenu.
Rostoucí konkurence: více čínských i evropských značek nabízí dostupné modely.
Technologický pokrok: účinnější baterie umožňují nižší cenu za kilometr dojezdu.
francouzština:
Cenové rozpětí v roce 2025
Městské elektromobily: mezi 16 900 € a 30 000 € po odečtení ekologického bonusu.
Kompaktní sedany: obvykle 30 000 € až 40 000 €.
SUV a prémiové modely: často nad 40 000 €, s vyšším dojezdem a bohatší výbavou.
Příklady modelů a cen
Dacia Spring Essential 45: od 16 900 €, nejlevnější na trhu.
Citroën ë-C3: asi 18 947 € po odečtení bonusu, dojezd 320 km.
Renault 5 E-Tech: přibližně 24 990 €, dojezd 410 km.
Hyundai Kona Electric: kolem 32 000 €, dojezd 377 km.
Tesla Model 3: asi 39 990 €, dojezd 513 km.
Leapmotor C10 (rodinné SUV): přibližně 37 900 €, dobře vybavené.
Dotace a bonusy
Ekologický bonus: až 2 000 € pro většinu modelů, někdy až 4 000 € podle podmínek.
Provozní náklady: nižší než u spalovacích aut (méně servisu, levnější nabíjení), což částečně vyrovnává vyšší pořizovací cenu.
Trendy na trhu
Ceny postupně klesají díky příchodu nových výrobců (Stellantis, Leapmotor, MG aj.).
Dojezdy rostou, průměrně 300 až 500 km WLTP podle kategorie.
Městské vozy jsou stále dostupnější, zatímco SUV a sedany zůstávají dražší, ale nabízejí více komfortu.
angličtina:
Rychlá odpověď: V roce 2025 je průměrná cena nového elektromobilu kolem 55 500 USD (≈ 51 000 €), i když ceny se výrazně liší. Cenově dostupné modely začínají zhruba na 18 900 €, zatímco prémiové elektromobily přesahují 70 000 €.
Průměrné cenové trendy
Spojené státy (2025): Průměrná transakční cena elektromobilů je 55 544 USD, což je asi o 12 % více než v roce 2024.
Evropa: Ceny některých modelů klesly. Například Tesla Model 3 RWD spadla z 54 800 € (2022) na 37 484 € (2025).
Globální výhled: Náklady na baterie nadále klesají, což činí elektromobily dostupnějšími, ale stále jsou dražší než vozy se spalovacím motorem.
Příklady cen elektromobilů v roce 2025
Model Baterie Dojezd (WLTP) Cena (2025)
Citroën ë-C3 44 kWh ~320 km 18 947 € (po dotacích)
Renault 5 E-Tech 52 kWh ~410 km ~25 000–30 000 €
Tesla Model Y ~75 kWh ~600 km ~50 000–55 000 €
Tesla Model 3 RWD 57 kWh ~513 km 37 484 €
Prémiové EV (Audi, BMW, Mercedes) 80–108 kWh 500–700 km 65 000–75 000 €+
Cenově dostupné možnosti
Prognózy naznačují, že základní elektromobily s dojezdem kolem 320 km mohou stát asi 20 000 USD (≈ 18 000 €) v roce 2025.
Dotace v Evropě (např. daňové úlevy) dále snižují efektivní pořizovací cenu, zejména u kompaktních elektromobilů.
Proč se ceny liší
Velikost baterie a dojezd: Větší baterie = vyšší cena.
Luxusní prvky: Prémiové interiéry, pokročilé asistenty řízení a prestiž značky cenu zvyšují.
Regionální pobídky: Evropské státy často dotují nákup elektromobilů, což snižuje konečnou cenu pro zákazníky.
němčina:
Přehled cen elektroaut 2025
Malé a základní vozy
Nejlevnější modely od cca 16 900 € – například Dacia Spring nebo nové základní modely od VW
Mnoho vozů pod 30 000 €, mezi nimi Opel Frontera, Hyundai Inster, Škoda Elroq
Dojezd obvykle 200–350 km, ideální pro město a kratší trasy
Kompaktní a střední třída
Ceny mezi 30 000–50 000 €
Příklady: VW ID.3, Kia EV3, Tesla Model 3 (základní verze)
Dojezd často 350–500 km, rychlonabíjení 150–250 kW
Vyšší střední třída a business segment
50 000–100 000 € za prémiové vozy jako BMW iX3, Mercedes EQE, Audi Q8 e-tron
Dojezd až 600 km, špičkové technologie (např. obousměrné nabíjení, tepelné čerpadlo)
Luxusní segment
Nad 100 000 €, např. Porsche Taycan Turbo S nebo Tesla Roadster
Extrémní výkon, dojezd až 700 km, sportovní charakter
Trendy v roce 2025
Více levných modelů: VW plánuje základní elektromobil kolem 20 000 €, což výrazně rozšiřuje dostupnost.
Cenová konkurence: výrobci soupeří, což tlačí ceny dolů.
Leasing a ojetiny: nabídky jsou v roce 2025 velmi atraktivní.
Technologický pokrok: kratší doby nabíjení, vyšší dojezdy, levnější infrastruktura.
Shrnutí
Rok 2025 je zlomový: elektromobily už nejsou jen luxus, ale stávají se cenově dostupné pro široký trh
A nakonec hindština: (Indie)
Ceny a dojezd elektrických aut v roce 2025
Cenově dostupné (₹8–₹15 lakh)
Tata Tiago EV – cena cca ₹8–10 lakh, dojezd 315 km
Tata Tigor EV – cca ₹10–12 lakh, dojezd ~300 km pozn a převodní příklad na korunu:
Střední třída (₹16–₹30 lakh)
Mahindra BE6 SUV – ₹18,90–₹26,90 lakh, baterie 59 kWh a 79 kWh, dojezd 557–682 km
Hyundai Creta EV – cca ₹20–25 lakh, dojezd 510 km
MG Windsor EV – ₹20–22 lakh, dojezd 449 km
Prémiové a luxusní (₹60 lakh+)
Tesla Model Y / Model 3 – v Indii od ₹60 lakh
Rolls Royce Spectre EV – od ₹7,5 crore, verze Black Badge až ₹9,5 crore
Tržní trendy
V říjnu 2025 se v Indii prodalo více než 18 000 elektrických aut, což je meziroční nárůst o 57 %.
Nové značky jako VinFast nabízejí EV za ₹16 lakh, čímž konkurují drahým Teslám.
Vládní podpora a daňové úlevy výrazně zvyšují poptávku po elektromobilech.
Závěr
V roce 2025 jsou elektromobily dostupné pro každý rozpočet:
₹8–15 lakh → základní modely
₹16–30 lakh → střední SUV a sedany
₹60 lakh–₹9,5 crore → luxusní a superprémiové vozy
do němčiny angličtiny francouzštiny španělštiny ruštiny čínštiny mi prosím pěkně ihned přelož následující slova. Cena elektromobilů 2025.
Základní třída (50 000–100 000 CNY ≈ 165 000–330 000 Kč)
Wuling Bingo (od 56 800 CNY ≈ 187 000 Kč)
BYD Seagull (od 69 800 CNY ≈ 230 000 Kč)
Leapmotor T03 (od 51 900 CNY ≈ 171 000 Kč)
Charakteristika: malé městské vozy, dojezd 200–300 km
Střední třída (100 000–200 000 CNY ≈ 330 000–660 000 Kč)
BYD Qin PLUS EV (od 100 000 CNY ≈ 330 000 Kč)
Volkswagen ID.3 (od 119 900 CNY ≈ 396 000 Kč)
Geely Geometry A (od 130 800 CNY ≈ 432 000 Kč)
XPeng G6 (od 209 900 CNY ≈ 693 000 Kč)
Charakteristika: dojezd přes 400 km, lepší výbava, rychlonabíjení
Vyšší třída (200 000 CNY a více ≈ 660 000 Kč a více)
Tesla Model Y (od 263 500 CNY ≈ 870 000 Kč)
NIO ET5T (od 298 000 CNY ≈ 983 000 Kč)
Zeekr 007 (od 209 900 CNY ≈ 693 000 Kč)
BMW iX (od 700 000 CNY ≈ 2 310 000 Kč)
Charakteristika: dojezd 600 km+, prémiové technologie, inteligentní asistenti řízení
ruština:
V roce 2025 se ceny elektromobilů staly výrazně dostupnějšími díky poklesu cen baterií a rostoucí konkurenci. Průměrný cenový rozsah se pohybuje od 2–3 milionů Kč u běžných modelů až po 6–8 milionů Kč u prémiových verzí.
Pokles ceny baterií: cena lithium-iontových akumulátorů klesla pod 100 USD/kWh, což výrazně snížilo výrobní náklady.
Masové modely: například Nissan Leaf, Chevrolet Bolt EV nebo Hyundai Ioniq 6 stojí kolem 2–3 milionů Kč (cca €20–30 tisíc).
Střední třída: Volkswagen ID.7, Škoda Enyaq iV, Kia EV6 — přibližně 3,5–5 milionů Kč (€35–50 tisíc).
Prémiové vozy: Tesla Model S Long Range, BMW i4, BYD Han EV — od 6 milionů Kč výše (€60–80 tisíc).
španělština:
V roce 2025 mají elektromobily v Česku ceny od zhruba 17 000 € u nejzákladnějších modelů až po více než 60 000 € u prémiových značek. Nabídka se výrazně rozšířila a ceny oproti minulým letům klesly díky konkurenci i státním dotacím.
Nejlevnější modely
Dacia Spring Electric 45: od 17 635 €, dojezd cca 186 km
Dacia Spring Electric 65: od 18 635 €, dojezd cca 198 km
Další městské vozy se pohybují mezi 20 000–25 000 €, např. MG4 nebo Citroën ë-C3
Střední třída (kompakty a SUV)
Hyundai Kona Electric nebo Peugeot e-2008: 30 000–40 000 €, dojezd 350–450 km
Volkswagen ID.3 či Renault Mégane E-Tech: podobná cenová hladina, více prostoru a technologií
Prémiové vozy
Tesla Model 3 a Model Y: od 45 000 € až přes 60 000 €, dojezd nad 500 km
BMW i4 nebo Mercedes EQE: nad 60 000 €, luxusní výbava a vysoký výkon
Státní podpora a dotační programy (např. český ekvivalent plánu MOVES) snižují konečnou cenu.
Rostoucí konkurence: více čínských i evropských značek nabízí dostupné modely.
Technologický pokrok: účinnější baterie umožňují nižší cenu za kilometr dojezdu.
francouzština:
Městské elektromobily: mezi 16 900 € a 30 000 € po odečtení ekologického bonusu.
Kompaktní sedany: obvykle 30 000 € až 40 000 €.
SUV a prémiové modely: často nad 40 000 €, s vyšším dojezdem a bohatší výbavou.
Dacia Spring Essential 45: od 16 900 €, nejlevnější na trhu.
Citroën ë-C3: asi 18 947 € po odečtení bonusu, dojezd 320 km.
Renault 5 E-Tech: přibližně 24 990 €, dojezd 410 km.
Hyundai Kona Electric: kolem 32 000 €, dojezd 377 km.
Tesla Model 3: asi 39 990 €, dojezd 513 km.
Leapmotor C10 (rodinné SUV): přibližně 37 900 €, dobře vybavené.
Ekologický bonus: až 2 000 € pro většinu modelů, někdy až 4 000 € podle podmínek.
Provozní náklady: nižší než u spalovacích aut (méně servisu, levnější nabíjení), což částečně vyrovnává vyšší pořizovací cenu.
Ceny postupně klesají díky příchodu nových výrobců (Stellantis, Leapmotor, MG aj.).
Dojezdy rostou, průměrně 300 až 500 km WLTP podle kategorie.
Městské vozy jsou stále dostupnější, zatímco SUV a sedany zůstávají dražší, ale nabízejí více komfortu.
angličtina:
Rychlá odpověď: V roce 2025 je průměrná cena nového elektromobilu kolem 55 500 USD (≈ 51 000 €), i když ceny se výrazně liší. Cenově dostupné modely začínají zhruba na 18 900 €, zatímco prémiové elektromobily přesahují 70 000 €.
Spojené státy (2025): Průměrná transakční cena elektromobilů je 55 544 USD, což je asi o 12 % více než v roce 2024.
Evropa: Ceny některých modelů klesly. Například Tesla Model 3 RWD spadla z 54 800 € (2022) na 37 484 € (2025).
Globální výhled: Náklady na baterie nadále klesají, což činí elektromobily dostupnějšími, ale stále jsou dražší než vozy se spalovacím motorem.
Model Baterie Dojezd (WLTP) Cena (2025)
Citroën ë-C3 44 kWh ~320 km 18 947 € (po dotacích)
Renault 5 E-Tech 52 kWh ~410 km ~25 000–30 000 €
Tesla Model Y ~75 kWh ~600 km ~50 000–55 000 €
Tesla Model 3 RWD 57 kWh ~513 km 37 484 €
Prémiové EV (Audi, BMW, Mercedes) 80–108 kWh 500–700 km 65 000–75 000 €+
Prognózy naznačují, že základní elektromobily s dojezdem kolem 320 km mohou stát asi 20 000 USD (≈ 18 000 €) v roce 2025.
Dotace v Evropě (např. daňové úlevy) dále snižují efektivní pořizovací cenu, zejména u kompaktních elektromobilů.
Velikost baterie a dojezd: Větší baterie = vyšší cena.
Luxusní prvky: Prémiové interiéry, pokročilé asistenty řízení a prestiž značky cenu zvyšují.
Regionální pobídky: Evropské státy často dotují nákup elektromobilů, což snižuje konečnou cenu pro zákazníky.
němčina:
Nejlevnější modely od cca 16 900 € – například Dacia Spring nebo nové základní modely od VW
Mnoho vozů pod 30 000 €, mezi nimi Opel Frontera, Hyundai Inster, Škoda Elroq
Dojezd obvykle 200–350 km, ideální pro město a kratší trasy
Ceny mezi 30 000–50 000 €
Příklady: VW ID.3, Kia EV3, Tesla Model 3 (základní verze)
Dojezd často 350–500 km, rychlonabíjení 150–250 kW
50 000–100 000 € za prémiové vozy jako BMW iX3, Mercedes EQE, Audi Q8 e-tron
Dojezd až 600 km, špičkové technologie (např. obousměrné nabíjení, tepelné čerpadlo)
Nad 100 000 €, např. Porsche Taycan Turbo S nebo Tesla Roadster
Extrémní výkon, dojezd až 700 km, sportovní charakter
Více levných modelů: VW plánuje základní elektromobil kolem 20 000 €, což výrazně rozšiřuje dostupnost.
Cenová konkurence: výrobci soupeří, což tlačí ceny dolů.
Leasing a ojetiny: nabídky jsou v roce 2025 velmi atraktivní.
Technologický pokrok: kratší doby nabíjení, vyšší dojezdy, levnější infrastruktura.
Rok 2025 je zlomový: elektromobily už nejsou jen luxus, ale stávají se cenově dostupné pro široký trh
A nakonec hindština: (Indie)
Tata Tiago EV – cena cca ₹8–10 lakh, dojezd 315 km
Tata Tigor EV – cca ₹10–12 lakh, dojezd ~300 km pozn a převodní příklad na korunu:
Mahindra XUV400 EV – ₹12–15 lakh, dojezd 456 kmPřehled od AI
10–12 lakh ₹ (indických rupií) odpovídá přibližně
275 000 až 330 000 Kč (českých korun), v závislosti na aktuálním kurzu. V přepočtu na koruny se indické rupie pohybují kolem hodnoty ₹1 INR = 0.275 CZK až ₹1 INR = 0.330 CZK.
Mahindra BE6 SUV – ₹18,90–₹26,90 lakh, baterie 59 kWh a 79 kWh, dojezd 557–682 km
Hyundai Creta EV – cca ₹20–25 lakh, dojezd 510 km
MG Windsor EV – ₹20–22 lakh, dojezd 449 km
Tesla Model Y / Model 3 – v Indii od ₹60 lakh
Rolls Royce Spectre EV – od ₹7,5 crore, verze Black Badge až ₹9,5 crore
V říjnu 2025 se v Indii prodalo více než 18 000 elektrických aut, což je meziroční nárůst o 57 %.
Nové značky jako VinFast nabízejí EV za ₹16 lakh, čímž konkurují drahým Teslám.
Vládní podpora a daňové úlevy výrazně zvyšují poptávku po elektromobilech.
V roce 2025 jsou elektromobily dostupné pro každý rozpočet:
₹8–15 lakh → základní modely
₹16–30 lakh → střední SUV a sedany
₹60 lakh–₹9,5 crore → luxusní a superprémiové vozy
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací! Zdejší slova: To by bylo, abychom na tom šetření nevydělali!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot], Claudebot [Bot], eman, Mex, moiko a 1 host