DC konektory na EV při nabíjení přes AC
- gupa
- Příspěvky: 3465
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 157
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
DC konektory na EV při nabíjení přes AC
Je někdo schopen a ochoten udělat jedno měření a podělit se o výsledky na EV když se nabíjí? Jde o to, jestli elektroauto má napětí baterie na nabíjecích konektorech DC, když se nabíjí právě ve chvíly měření aktivně jen přes AC. Díky za zprávu.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací! Zdejší slova: To by bylo, abychom na tom šetření nevydělali!
-
Franta2776
- Příspěvky: 4909
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 430
Re: DC konektory na EV při nabíjení přes AC
Jak budu nabíjet vyzkoušim.
Cca 27000Wp, 6 polí po 4500Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
Antrac1t
- Příspěvky: 540
- Registrován: ned čer 26, 2022 3:33 pm
- Reputace: 98
- Lokalita: Znojemsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5500
- Kapacita baterie [kWh]: 26
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: DC konektory na EV při nabíjení přes AC
DC je odpojene vnitrnim rele do doby nez pripojis CCS2/CHAdeMO konektor skrz bezpecnost
string1 - 5.5kwp 3S4P - 460wp | 3x Multiplus ii 3000VA 1F systém | Lifepo4 230AH 48V + Seplos BMS, Lifepo4 310AH 48V + Seplos BMS
-
Mex
- Příspěvky: 1504
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 276
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: DC konektory na EV při nabíjení přes AC
BEV nemám a tak nic nezměřím.
Ale troufám si odhadnout, že tam napětí nebude.
AC nabíječky používají jen horní část konektoru a tak by v případě takové nabíječky bylo ve spodní části nabíjecího dvojkonektoru na těch volných a nezabezpečených kontaktech velmi vysoké napětí. Což by například při nabíjení někde venku na dešti asi těžko takto mohlo fungovat.
Navíc tam podle mě není ani technický důvod, aby tam to napětí bylo. Stejně tam musí být kontaktor, který to umí odpojit. Tak je nelogické, aby byl sepnutý v okamžiku, kdy se DC port nepoužívá.
Ale troufám si odhadnout, že tam napětí nebude.
AC nabíječky používají jen horní část konektoru a tak by v případě takové nabíječky bylo ve spodní části nabíjecího dvojkonektoru na těch volných a nezabezpečených kontaktech velmi vysoké napětí. Což by například při nabíjení někde venku na dešti asi těžko takto mohlo fungovat.
Navíc tam podle mě není ani technický důvod, aby tam to napětí bylo. Stejně tam musí být kontaktor, který to umí odpojit. Tak je nelogické, aby byl sepnutý v okamžiku, kdy se DC port nepoužívá.
-
glottis
- Příspěvky: 3328
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 412
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: DC konektory na EV při nabíjení přes AC
jo, musi tam byt dalsi kontaktor, co pripoji port. Bez toho by to neproslo pres zadne bezpecnosti testy.
Asi puvodni post miri tam, ze kdyz pripojim ac nabijecku, sepne se tam nekde kontaktor, co palubni nabijecku pripoji k baterii a kdyby tam byl jen jeden kontaktor, byl by pod napetim i port a to by se asi dalo nejak vyuzit, co?
Asi puvodni post miri tam, ze kdyz pripojim ac nabijecku, sepne se tam nekde kontaktor, co palubni nabijecku pripoji k baterii a kdyby tam byl jen jeden kontaktor, byl by pod napetim i port a to by se asi dalo nejak vyuzit, co?
- gupa
- Příspěvky: 3465
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 157
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: DC konektory na EV při nabíjení přes AC
Já jen že jsou auta kde se DC konektor zakrývá papulí která nabíjí jen AC, jako Dacia. A jestli to nějakou normu splňuje když místo drahého kontaktoru je jen zakrytovaný celý konektror je další otázka. Teď mi známý sdělil že u Tesly při nabíjení s AC, lze do DC konektorů strčit prsty. Takže tam nějaké dva stykače předpokládám. Tak jsem mu řekl ať tam strčí měřící hroty s voltmetrem. Prý jak bude nabíjet to zkusí.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací! Zdejší slova: To by bylo, abychom na tom šetření nevydělali!
-
glottis
- Příspěvky: 3328
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 412
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: DC konektory na EV při nabíjení přes AC
ty kryty jsou tam kvuli bordelu a vode. U tesly mi to docela chybi. Kabel na ac tu mam zapojenej a do DC konektoru se prasi. Muze tam napadat snih, naprset. Radsi bych tam mel krytku.
-
Franta2776
- Příspěvky: 4909
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 430
Re: DC konektory na EV při nabíjení přes AC
To mi neříkej,že se taková krytka nedá vytisknout ???
Cca 27000Wp, 6 polí po 4500Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
glottis
- Příspěvky: 3328
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 412
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: DC konektory na EV při nabíjení přes AC
da se to vytisknout. I koupit. Ale neni tam pak misto na nejake drzatko takze to neni uplne ono 
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Antrac1t, Claudebot [Bot], linkfluence.com [Bot], luky, paeda a 3 hosti