Elektricka / hybridni auta

pibi
Příspěvky: 1496
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Reputace: 307
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16kWp
Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od pibi »

Pak si to je třeba ještě umět přepnout v hlavě. Ale pro nás s karpálními tunely to bude OK.
Syn si v klidu navolí autonomní řízení, adaptivní tempomat a jede s jedním prstem na spodní části volantu. Já to nějak nedávám.
Na druhou stranu musím uznat velký pokrok v technologii, nedávno jsem nevěřil, jeli jsme v noci v dešti po dálnici a systém založený jen na kamerách neměl s řízením problém, ani ve vodní tříšti při předjíždění kamiónů. Vzdal to jen na několika úsecích, kde nebyly čáry.
9,2kWp JV 45°, 4,6kWp JZ 45°, 2,3kWp JV 90°, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Franta2776
Příspěvky: 4886
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 421

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Já jezdim úplnĕ stejnĕ, jeden prst na volantu. To jsem ten Driving profesionál nechtěl. Přesvĕdčil mĕ taky syn, že si to mám koupit.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
cipis
Moderátor
Příspěvky: 6359
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 863
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 40+15
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cipis »

To je asi opravdu rozdil, oproti tomu, co mam ve Scale jako asistenta jizdnich pruhu. Ten je schopny te poslat proti autu v protismeru, jen abys neprejel caru. Tragedie jsou take zlute cary nebo obcas, kdyz neni stredova cara, tak tu levou bere jako prostredni. A defacto se to s tebou furt pere o volant, zejmena na okrskach. Zase je to dobre, kdyz je clovek trochu unavenejsi, udrzuje te to furt ve strehu, co ho zase napadne :⁠-⁠D
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Matess
Příspěvky: 2029
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Reputace: 204
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Matess »

mel jsem možnost vyzkoušet asistenta v hyundai i30 a kgm korandu. I30 me neskutecne srala a jedinou hezkou vec kterou o tom muzu napsat je ze tlacitko na vypnuti je snadno pristupne na volantu. Pretahovalo se to se mnou o volant a kdyz prisla zatacka tak strasne prudka ze jde v poho projet 100km/h+, tak to v pulce zatacky vzda a posle me to do svodidel. Na druhou stranu v korandu jsem to zapl s adaptivnim tempomatem dohromady a byl jsem schopen bez zasahu ujet asi 25km až na Y křižovatce se to podělalo a vyplo - do té doby ale v pohodě použitelné a relaxující.
eman
Příspěvky: 2600
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 277
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Čína přestane masivně dotovat automobilky. Hlavně že se někteří i tady smáli tradičním značkám, jak jsou drahý a hle, za čínským zázrakem jsou masivní dotace jak na výrobu, tak na prodej. A i s dotovanou výrobou to v EU zkouší prodávat za běžné ceny.
Teď se začnou požírat mezi sebou a ukáže se, jaká je realita. Ale čínské auto si koupí jen blázen. Bude mít velkou šanci, že bude za dva-tři roky neopravitelné, protože výrobce mezitím zbankrotuje.

Konec dotací
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 4886
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 421

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Screenshot_20251107_203618_Chrome.jpg
I Tomio na to přišel :lol: Na to ,že je to bývalý popelář bez vzdĕláni, to je výkon. Doufám, že ještĕ začne prosazovat elektromobilitu.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 3463
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 157
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Pro elektromobilitu musí být pro stát příjem ze zdrojů výroby a provozu. Napadá mne urychlení zdanění vlastnictví FV elektráren, které jsou zdrojem k provozu. Přerod automotive na elektroauta, které jsou v součástkách tak třetinové také vede ke zdražení těchto součástek, je jich méně ale objem profitu pro podnikání v nákladech stejný. Přerod z odpuštění daní a poplatků, zvýhodňování a dotování v porovnání se spalováky v čistou realitu na plné ceny.

To znamená urychlení elektromobilů. Přerod v ještě větší byznys a hlavně v nákladech lehčí, než se spalováky.

Příklad? Opravovat elektromotor je jednodušší než spalovací motor. Co se opravuje? První věc jsou dvě ložiska elektromotoru. Dále ostatní ložiska nějaké převodovky která je součástí elektromotoru. U spalováku se začíná turby, mastnými čidly, váhami a jinými rotačními senzory kvůli vibracím a nečistotě. Potom těmi ložisky, a pozdrami, opotřebenými písty, celkově nákladným odkarbonováním, konče novými šrouby, řetězy řemeny, filtry a náplněmi.

DPH při opravě spalováku je více než u pár ložisek pro elektromotor elektroauta. Ložiska nakonec si koupím za čtvrtinu na TEMU a stát kde to auto jezdí úplně na dani utře.

Konec spalováků se neurychlí, ten leží na únosnosti cen paliv a přirozené setrvačnosti stárnutí a následně cen oprav. Ta doživotní setrvačnost a ceny oprav ale platí i u eletromobility.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací! Zdejší slova: To by bylo, abychom na tom šetření nevydělali!
Franta2776
Příspěvky: 4886
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 421

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Však třeba na Islandu, už.to maji vyřeŝené. Plati se od ujetého km. Tak je to podle mĕ OK. Zaplatíš cca 0,5kĉ/km za použití silnic.
Samozřejmĕ , že takový Tykač, co je u vesla přes motoristy by nejradĕji zdanil, každý panel a dál poškozoval životní prostředí.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 3463
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 157
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Na Islandu je pár km silnic. A hodně polňaček kde i větší americký spalovák (mají tam auta buď japonce nebo ameriku, Island je jimy profinancovaný a vlastní tam podniky) místo do rokle 300m najede na krajnici a uvízne mezi kameny. Tz. Island je jiný svět, kde domorodci nepracují jak domorodci např v ČR. Jsou mimo legislativu EU, ikdyž smlouvy s EU mají. Mají tam jednu pojišťovnu na zdravotnicví snad i jednu hlavní banku u které jsou všichni, pár továren na světovou výrobu.

Vše lze s úřady okamžitě vyřídit přes mobil.

Co má v porovnání s Isladem ČR? Tady se velké továrny rozkradly, máme bordel v pojišťovnictví které není vůbec kontrolované, máme nefunční a vyčuraný systém dluhů a a soudů. Stavební zákon přes internet zrušili kvůli tomu, že česko musí mít kontakt s úředníky aby něco dělali. Umělá inteligence pro nasazení úředních věcí je tu na mizerné úrovni. Na Islandu jsou také úplně jiné platy. Také tam je zima celý rok a mají tam více tmy v zimě a více oparného světla v létě.
Naposledy upravil(a) gupa dne sob lis 08, 2025 8:26 am, celkem upraveno 1 x.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací! Zdejší slova: To by bylo, abychom na tom šetření nevydělali!
Franta2776
Příspěvky: 4886
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 421

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Společného má to, že z nĕčeho se ty cesty musi platit.
Já byl na Islandu loni a nafta tam byla za 52-55Kč/litr. Takže i s tim poplatkem se provoz EV vyplatí.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 3463
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 157
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Kolik km má Island oproti ČR? Všechny komunikace od 1 do 5 třídy. (1-5 čísel) Náklady nesou 1-3 třída. Jaký je tedy poměr práce na silniciích které Isladn v podstatě neudržuje stejně jako u nás a jaké náklady nesou silnice a dálnice vyšších tříd. U nás se dělá obchvat přes 50 let, kvůli spekulantům a tomu, že jsme daleko nevýznamní od Prahy, i ta Lednice je více spravená než roh. A znovu obchvat nebude protože dálnice někde okolo Prahy se musí udělat přednostně, nejsou zase prachy, břeclavský obchvat zase nebude. Tedy možná, až budou pražáci schovívaví a dají už dávno slíbené prachy.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací! Zdejší slova: To by bylo, abychom na tom šetření nevydělali!
Franta2776
Příspěvky: 4886
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 421

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Tady nejde o to kolik je silnic.V ČR je spotřebni dañ z nafty cca 10kĉ/L a benzín 12kč/L a to bude na provoz komunikací chybĕt.Dneska spalováky plati v této daní 0,5 až 1,5Ķč/km.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
gold1
Příspěvky: 184
Registrován: čtv lis 25, 2021 6:47 pm
Reputace: 7
Lokalita: Zdiby
Výkon panelů [Wp]: 9120
Kapacita baterie [kWh]: 27
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gold1 »

Nechci tu rozvijet nejakou plamennou debatu,ale prazsky okruh slibujou uz od doby,kdy v nekterych obcich,kde uz obchvat maji jezdili jeste konske povozy.A predevsim statni kasu uz alespon 2 dekady neridi pražák(obcas ani čech).
24x JaSolar 380wp(12xV+12xZ) ,2x Smartsolar 150/85, 2x Axpert King 5000/48 v seríi s MP II 48/8000, 32x Narada 125Ah(2x16s)Lifepo4,16x EVE 280Ah, Victron Smartshunt 500A.
eman
Příspěvky: 2600
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 277
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Franto, jseš moc naivní v tom, že peníze z paliv jdou na komunikace. To jsou žvásty politiků. Reálně je to příjem rozpočtu a utrácí ho na předražené zakázky od kamarádů. Srovnávat situaci ČR a Islandu je úplně mimo. Na Island se musí všechno dovážet a ČR je křižovatkou EU. Naše infrastruktura je extrémně zatížená nákladní přepravou, která opět platí málo, takže kamiony místo přes DE jedou na jih přes ČR. Ale ceny se nezvednou, protože plno majitelů přepravek platí svého politika.
Taky si musíš uvědomit, že jsme montovna a většina lidí se do těch montoven a skladů musí přepravit autem. A to nejsou extra placení manažeři a ing., ale dělňasové co nemají šanci ušetřit ani na ojeté BEV za 400k, natož ho udržet v provozu. Někdy si zajeď na parkoviště v nějakém průmyslovém parku a podívej se co tam parkuje. Reálně bude mít víc jak 50% aut prodejní cenu pod 150k.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 4886
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 421

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Samozřejmě je to smíchané v jedom balíku. Trend je jasný na nás v ČR a východní Evropě nezáleží:
https://www.obnovitelne.cz/clanek/4263/ ... =265821376
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], mihlit, pibi a 0 hostů