Elektricka / hybridni auta
-
pibi
- Příspěvky: 1496
- Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
- Reputace: 307
- Lokalita: Východně od 3nce
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Pak si to je třeba ještě umět přepnout v hlavě. Ale pro nás s karpálními tunely to bude OK.
Syn si v klidu navolí autonomní řízení, adaptivní tempomat a jede s jedním prstem na spodní části volantu. Já to nějak nedávám.
Na druhou stranu musím uznat velký pokrok v technologii, nedávno jsem nevěřil, jeli jsme v noci v dešti po dálnici a systém založený jen na kamerách neměl s řízením problém, ani ve vodní tříšti při předjíždění kamiónů. Vzdal to jen na několika úsecích, kde nebyly čáry.
Syn si v klidu navolí autonomní řízení, adaptivní tempomat a jede s jedním prstem na spodní části volantu. Já to nějak nedávám.
Na druhou stranu musím uznat velký pokrok v technologii, nedávno jsem nevěřil, jeli jsme v noci v dešti po dálnici a systém založený jen na kamerách neměl s řízením problém, ani ve vodní tříšti při předjíždění kamiónů. Vzdal to jen na několika úsecích, kde nebyly čáry.
9,2kWp JV 45°, 4,6kWp JZ 45°, 2,3kWp JV 90°, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
-
Franta2776
- Příspěvky: 4871
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 421
Re: Elektricka / hybridni auta
Já jezdim úplnĕ stejnĕ, jeden prst na volantu. To jsem ten Driving profesionál nechtěl. Přesvĕdčil mĕ taky syn, že si to mám koupit.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
cipis
- Moderátor
- Příspěvky: 6358
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Reputace: 863
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 40+15
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Elektricka / hybridni auta
To je asi opravdu rozdil, oproti tomu, co mam ve Scale jako asistenta jizdnich pruhu. Ten je schopny te poslat proti autu v protismeru, jen abys neprejel caru. Tragedie jsou take zlute cary nebo obcas, kdyz neni stredova cara, tak tu levou bere jako prostredni. A defacto se to s tebou furt pere o volant, zejmena na okrskach. Zase je to dobre, kdyz je clovek trochu unavenejsi, udrzuje te to furt ve strehu, co ho zase napadne :-D
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
Matess
- Příspěvky: 2029
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Reputace: 204
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
mel jsem možnost vyzkoušet asistenta v hyundai i30 a kgm korandu. I30 me neskutecne srala a jedinou hezkou vec kterou o tom muzu napsat je ze tlacitko na vypnuti je snadno pristupne na volantu. Pretahovalo se to se mnou o volant a kdyz prisla zatacka tak strasne prudka ze jde v poho projet 100km/h+, tak to v pulce zatacky vzda a posle me to do svodidel. Na druhou stranu v korandu jsem to zapl s adaptivnim tempomatem dohromady a byl jsem schopen bez zasahu ujet asi 25km až na Y křižovatce se to podělalo a vyplo - do té doby ale v pohodě použitelné a relaxující.
-
eman
- Příspěvky: 2597
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 277
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Čína přestane masivně dotovat automobilky. Hlavně že se někteří i tady smáli tradičním značkám, jak jsou drahý a hle, za čínským zázrakem jsou masivní dotace jak na výrobu, tak na prodej. A i s dotovanou výrobou to v EU zkouší prodávat za běžné ceny.
Teď se začnou požírat mezi sebou a ukáže se, jaká je realita. Ale čínské auto si koupí jen blázen. Bude mít velkou šanci, že bude za dva-tři roky neopravitelné, protože výrobce mezitím zbankrotuje.
Konec dotací
Teď se začnou požírat mezi sebou a ukáže se, jaká je realita. Ale čínské auto si koupí jen blázen. Bude mít velkou šanci, že bude za dva-tři roky neopravitelné, protože výrobce mezitím zbankrotuje.
Konec dotací
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
Franta2776
- Příspěvky: 4871
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 421
Re: Elektricka / hybridni auta
Očekávám od nové vlády v ČR kroky proti rozvoji BEV a rozvoj se u nás ještĕ břibrzdí. Agent KGB Klaus, plní žádané úkoly zatim na jedničky.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
eman
- Příspěvky: 2597
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 277
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Neudělají nic. Bureš je závislej na dotacích a ta motopartička ta šla hlavně vydělat na prebendách a korupci a ani se tím netají.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
unicast
- Příspěvky: 2111
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Reputace: 375
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Ona je vůbec otázka, co je to "rozvoj BEV" a proč by s něčím takovým měla mít co společného nějaká vláda. Ať si každý koupí, co mu vyhovuje a vláda ať do toho nikomu pokud možno nežvaní a nehází vidle.
-
Franta2776
- Příspěvky: 4871
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 421
Re: Elektricka / hybridni auta
Vláda s tím má společného, aby nebyl třeba smrad ve městech a zlepšilo se zdraví obyvatel. Takže třeba jednoduché povolování nabíječek.Nebyli jsme závislí na prapodivných režimech s energiemi. Špindírové a smraďoši, aby platili a utlumoval se jejich provoz.
Když se podíváš, kdo blokoval teď jednání o povolenkách tak V4, Bulhaři a Rumuni. Největší špindírové Evropy. Železná opona v mentalitě lidí pořád existuje. Evidentně zbytek EU ty nízký emise a povolenky chce. Samozřejmě mimo politiků, co jsou závislí na úplatcích z prodeje fosilu.To je ten agent Klaus.
https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdro ... ci-zemi-eu
Když se podíváš, kdo blokoval teď jednání o povolenkách tak V4, Bulhaři a Rumuni. Největší špindírové Evropy. Železná opona v mentalitě lidí pořád existuje. Evidentně zbytek EU ty nízký emise a povolenky chce. Samozřejmě mimo politiků, co jsou závislí na úplatcích z prodeje fosilu.To je ten agent Klaus.
https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdro ... ci-zemi-eu
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
rva
- Příspěvky: 4550
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Reputace: 832
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Elektricka / hybridni auta
Špindírové a smraďoši ale nejsou proto, že by si v tom libovali. Jakmile dostanou německé platy, pořídí si krásná nová nesmrdící auta. Dělat to naopak - tedy povolit jen krásná nová nesmrdící auta a nechat české platy povede akorát k tomu, že se do práce nevyplatí jezdit a bude lépe si lebedit na dávkách.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 1 host