Elektricka / hybridni auta

Franta2776
Příspěvky: 4794
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 406

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Valdano
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 214
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Obecně vzato je naprostá většina požárů aut bez ohledu na druh pohonu způsobena havárií a případů samovznícení bude naprosté minimum. Baterie CATL v současných EV mají řadu vylepšení, ale nikdy to nebude úplně 100%. CATL dělá baterie Qilin pro EV ve verzích s články NMC a také s články LFP, které oproti NMC minimalizují možnost požáru, ale mají nižší hustotu energie. Většina případů když už došlo k samovznícení EV i když jich bude minimum byla s bateriemi z NMC článků. Baterie, které se osazují do toho EV od Li Auto, o němž je ta zpráva o vznícení, jsou také z NMC článků. Samovznícení EV v důsledku nějaké závady v případě baterií LFP bude dle mého názoru naprostou raritou.
pave69
Příspěvky: 156
Registrován: ned čer 26, 2022 9:27 pm
Reputace: 12
Lokalita: Brno
Výkon panelů [Wp]: 9,9
Kapacita baterie [kWh]: 18

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od pave69 »

"Obecně vzato je naprostá většina požárů aut bez ohledu na druh pohonu způsobena havárií a případů samovznícení bude naprosté minimum."
Takovou statistiku jsem nikdy neviděl a můj předpoklad je, že je to naopak nebo tak napůl. Sám znám z okolí samovznícení ICE a spousta automobilek na to dělala svolávačky. Typicky je to nějaká prasklá/uvolněná hadice z níž kape/teče něco hořlavého, případně závady na elektroinstalaci opět v souvislosti s olejem/benzínem/chladícím médiem. Očekávám, že u EV to bude (výhledově) obdobné, protože z dlouhodobého pohledu (15+ let provozu) je už poměrně vysoká pravděpodobnost (možná kolem 1%), že odejde něco, co potom při provozu nebo nabíjení způsobí požár.
Pak je samozřejmě řada případů tak "na hranici", kdy např. náraz (kamene?) zespodu způsobí "menší" poškození, které ale ve finále způsobí v nějakém časovém horizontu požár - to klidně mohl být i ten případ v Číně.
Auta s LFP se mi z tohoto pohledu líbila nejvíc, ale bohužel mají tendenci místo požáru uvolňovat velmi mnoho plynů včetně vodíku, což pak v garáži nebo jiném uzavřeném prostoru způsobí výbuch - údajně jen deflagraci, nikoli detonaci, ale i tak je pak dům často na zbourání 😢.
dusanmsk
Příspěvky: 560
Registrován: pát říj 15, 2021 10:41 am
Reputace: 61
Lokalita: Kladno
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11250
Kapacita baterie [kWh]: 19.2
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od dusanmsk »

Franta2776 píše: sob říj 25, 2025 8:19 pm
Tak hoří nebo nehoří???
Doporucujem lupu a sledovat postavu v bielych nohaviciach okolo 14. sekundy. Za mna AI sracka.
30*375 Wp JJZ, 2xXTM4000, 2xVT-80, 4xUS5000
Valdano
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 214
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Zde je další zdroj popisující ten případ pořáru EV z 23. října 2025 v Šanghaji. Je tam jiné video z pozdější doby, které nezachycuje u vozu žádné osoby.

Je tam uvedeno, že informace kolující na internetu po nehodě naznačovaly, že téhož dne před tou nehodou se majiteli toho EV zobrazilo varování „závada baterie“. Společnost Li Auto údajně majitele EV kontaktovala, aby domluvila odtah, ale vozidlo nebylo včas odesláno k prohlídce. Některá neověřená tvrzení také spekulovala, že baterie mohla být už dříve poškozena nebo upravena. Tato tvrzení však zůstávají nepotvrzená. Dále je tam uvedeno, že právník majitele toho EV uvedl, že zadní dveře se během incidentu nedaly okamžitě otevřít a popřel tvrzení o předchozím poškození nebo úpravě baterie s tím, že se incident zatím jeví jak náhlé samovznícení, dokud nebude provedeno oficiální posouzení.

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů