Prevadzka EV mimo funkcnu infrastrukturu

Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 296
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Reputace: 34

Prevadzka EV mimo funkcnu infrastrukturu

Nový příspěvek od JozefSK »

Ma zmysel prevadzkovat EV mimo funkcnu infrastrukturu ?
Daju sa vobec vyuzivat elektricke auta pocas hosp. kriz, pocas vojen a podobnych "nie celkom dobrych cias" ?
Podme na tuto temu diskutovat, podelit sa o skusenosti, dufajme, ze len inych ludi.

Vojna na Ukrajine pomohla elektromobilom: Predaje lámu rekordy

Z clanku:
"Na prvý pohľad to môže pôsobiť paradoxne – vojna, poškodená infraštruktúra a neistá dodávka elektriny by mali elektromobilom brániť v rozvoji. Realita je však presne opačná. Ukrajinský trh s elektrickými autami zažíva nebývalý rozmach."

"Od začiatku ruskej invázie sa palivo stalo vzácnym tovarom. Zásobovanie bolo prerušované, ceny rástli a benzínové autá často zostávali nepojazdné.
Elektrické vozidlá naopak dokázali fungovať aj v čase, keď bolo všetko ostatné obmedzené. Stačil solárny panel, generátor alebo prístup k jednej zásuvke. Niektoré modely dokonca umožňujú dodávať energiu späť do domácnosti – napájať svetlá, chladničku či malé ohrievače. Pre mnohé rodiny sa elektromobil stal doslova záchrannou stanicou."

"Možno to znie prekvapivo, ale Ukrajina sa stala jedným z najzaujímavejších príkladov, ako sa elektromobilita prispôsobuje extrémnym podmienkam. Tam, kde iné krajiny bojujú o záujem vodičov, Ukrajinci objavili výhody elektrických áut z čistej potreby."
rva
Příspěvky: 4510
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Reputace: 818
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Prevadzka EV mimo funkcnu infrastrukturu

Nový příspěvek od rva »

Budování nezávislosti má snad smysl vždy. Pokud k tomu má někdo vhodné podmínky, tak je škoda, aby toho nevyužil.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
ChlapeczDediny
Příspěvky: 503
Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
Reputace: 126
Lokalita: Juh BBSK
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3100
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Prevadzka EV mimo funkcnu infrastrukturu

Nový příspěvek od ChlapeczDediny »

Podľa mňa má prevádzka EV význam IBA mimo využívania infraštruktúry. Teda na svojom a za svoje 😎

Mimo sietí sa dá predsa auto, bicykel, kolobežka, motorka nabiť nie len zo solárov (ktoré sú zďaleka viditeľné a trafiteľné), ale aj z vetra, vody, agregátom. Podľa toho, čo je práve dostupné. Hardcore by bolo urobiť parný kotol na drevo a turbínu 😂

Takže lokálne zdroje namiesto niekým organizovanej centrálnej distribúcie (a kontroly množstva aj ceny ;) ) sú podľa mňa jediným rozumným riešením pre rodinu, komunitu, štát v akejkoľvek dobe, kedy ide o človeka a nie len o zisk niektorých ľudí. A výber daní, pre ktorý je potrebné mať všetko "elektronické" a centralizované. Ja rád hádžem do "veci" vidly :celebrate2: A ďakujem tomuto fóru za ich brúsenie :comp:
Modulárna rozšíriteľná FVE pod kopcom: 3s2p Amerisolar 285 = 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 = 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JBD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
Naša dôchodková reforma, naša sbestačnosť

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů