Prevadzka EV mimo funkcnu infrastrukturu
- JozefSK
- Příspěvky: 296
- Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
- Reputace: 34
Prevadzka EV mimo funkcnu infrastrukturu
Ma zmysel prevadzkovat EV mimo funkcnu infrastrukturu ?
Daju sa vobec vyuzivat elektricke auta pocas hosp. kriz, pocas vojen a podobnych "nie celkom dobrych cias" ?
Podme na tuto temu diskutovat, podelit sa o skusenosti, dufajme, ze len inych ludi.
Vojna na Ukrajine pomohla elektromobilom: Predaje lámu rekordy
Z clanku:
"Na prvý pohľad to môže pôsobiť paradoxne – vojna, poškodená infraštruktúra a neistá dodávka elektriny by mali elektromobilom brániť v rozvoji. Realita je však presne opačná. Ukrajinský trh s elektrickými autami zažíva nebývalý rozmach."
"Od začiatku ruskej invázie sa palivo stalo vzácnym tovarom. Zásobovanie bolo prerušované, ceny rástli a benzínové autá často zostávali nepojazdné.
Elektrické vozidlá naopak dokázali fungovať aj v čase, keď bolo všetko ostatné obmedzené. Stačil solárny panel, generátor alebo prístup k jednej zásuvke. Niektoré modely dokonca umožňujú dodávať energiu späť do domácnosti – napájať svetlá, chladničku či malé ohrievače. Pre mnohé rodiny sa elektromobil stal doslova záchrannou stanicou."
"Možno to znie prekvapivo, ale Ukrajina sa stala jedným z najzaujímavejších príkladov, ako sa elektromobilita prispôsobuje extrémnym podmienkam. Tam, kde iné krajiny bojujú o záujem vodičov, Ukrajinci objavili výhody elektrických áut z čistej potreby."
Daju sa vobec vyuzivat elektricke auta pocas hosp. kriz, pocas vojen a podobnych "nie celkom dobrych cias" ?
Podme na tuto temu diskutovat, podelit sa o skusenosti, dufajme, ze len inych ludi.
Vojna na Ukrajine pomohla elektromobilom: Predaje lámu rekordy
Z clanku:
"Na prvý pohľad to môže pôsobiť paradoxne – vojna, poškodená infraštruktúra a neistá dodávka elektriny by mali elektromobilom brániť v rozvoji. Realita je však presne opačná. Ukrajinský trh s elektrickými autami zažíva nebývalý rozmach."
"Od začiatku ruskej invázie sa palivo stalo vzácnym tovarom. Zásobovanie bolo prerušované, ceny rástli a benzínové autá často zostávali nepojazdné.
Elektrické vozidlá naopak dokázali fungovať aj v čase, keď bolo všetko ostatné obmedzené. Stačil solárny panel, generátor alebo prístup k jednej zásuvke. Niektoré modely dokonca umožňujú dodávať energiu späť do domácnosti – napájať svetlá, chladničku či malé ohrievače. Pre mnohé rodiny sa elektromobil stal doslova záchrannou stanicou."
"Možno to znie prekvapivo, ale Ukrajina sa stala jedným z najzaujímavejších príkladov, ako sa elektromobilita prispôsobuje extrémnym podmienkam. Tam, kde iné krajiny bojujú o záujem vodičov, Ukrajinci objavili výhody elektrických áut z čistej potreby."
-
- Příspěvky: 4510
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Reputace: 818
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Prevadzka EV mimo funkcnu infrastrukturu
Budování nezávislosti má snad smysl vždy. Pokud k tomu má někdo vhodné podmínky, tak je škoda, aby toho nevyužil.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 503
- Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
- Reputace: 126
- Lokalita: Juh BBSK
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3100
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Prevadzka EV mimo funkcnu infrastrukturu
Podľa mňa má prevádzka EV význam IBA mimo využívania infraštruktúry. Teda na svojom a za svoje 
Mimo sietí sa dá predsa auto, bicykel, kolobežka, motorka nabiť nie len zo solárov (ktoré sú zďaleka viditeľné a trafiteľné), ale aj z vetra, vody, agregátom. Podľa toho, čo je práve dostupné. Hardcore by bolo urobiť parný kotol na drevo a turbínu
Takže lokálne zdroje namiesto niekým organizovanej centrálnej distribúcie (a kontroly množstva aj ceny
) sú podľa mňa jediným rozumným riešením pre rodinu, komunitu, štát v akejkoľvek dobe, kedy ide o človeka a nie len o zisk niektorých ľudí. A výber daní, pre ktorý je potrebné mať všetko "elektronické" a centralizované. Ja rád hádžem do "veci" vidly
A ďakujem tomuto fóru za ich brúsenie 
Mimo sietí sa dá predsa auto, bicykel, kolobežka, motorka nabiť nie len zo solárov (ktoré sú zďaleka viditeľné a trafiteľné), ale aj z vetra, vody, agregátom. Podľa toho, čo je práve dostupné. Hardcore by bolo urobiť parný kotol na drevo a turbínu
Takže lokálne zdroje namiesto niekým organizovanej centrálnej distribúcie (a kontroly množstva aj ceny



Modulárna rozšíriteľná FVE pod kopcom: 3s2p Amerisolar 285 = 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 = 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JBD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
Naša dôchodková reforma, naša sbestačnosť
Naša dôchodková reforma, naša sbestačnosť
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů