Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 4304
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 332
Re: Elektricka / hybridni auta
V Číně 205000Kč a u nás 700000Kč.Je mi jasné, že to nemůže stát stejně, protože naše sociální zabezpečení je jinde než Číňanů.Toto je příliš. Kdyby bylo za 350000kč, tak si to důchodci v ulici koupí a nebudou na EV remcat.
https://www.auto.cz/dalsi-konkurent-pro ... .sznhp.box
https://www.auto.cz/dalsi-konkurent-pro ... .sznhp.box
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 4368
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Reputace: 771
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Elektricka / hybridni auta
U EU normální přístup. Nasadí se na to extra clo a současně se to začne dotovat. Zažili jsme to s fotovoltaickými panely - až 47%, protože Čína je dovede nabídnout moc levně: https://ec.europa.eu/commission/pressco ... 501_CS.pdf
A teď to opakujeme s EV ze stejných důvodů.
Na jednu stranu plná huba ekologie, omezení fosilních paliv a na straně druhé snaha zkomplikovat lidem přístup k těmto technologiím.
A teď to opakujeme s EV ze stejných důvodů.
Na jednu stranu plná huba ekologie, omezení fosilních paliv a na straně druhé snaha zkomplikovat lidem přístup k těmto technologiím.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 2374
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 249
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Píšete tu úplně zbytečný hejty na EU. S těma cenama čínských aut nemá nic společného. Samotné automobilky se tu chtěli zahojit, protože v CN prodávají prakticky bez marže. Sami to přiznali a clo EU jim jenom snížilo vejvar. Auta stála 700+ už před cly.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 154
- Registrován: čtv lis 25, 2021 6:47 pm
- Reputace: 5
- Lokalita: Zdiby
- Výkon panelů [Wp]: 9120
- Kapacita baterie [kWh]: 27
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Oni ty hejty uplne zbytecny nejsou jen mi prijde,ze jsou cileny spatnym smerem.Auta vyrobena v EU jsou zatizena emisnimi povolenkami(nebudu jmenovat nic jineho),protoze to je energeticky narocna vyroba uz od prvotniho polotovaru.A tomuhle konkuruji cinani svymi vyrobky,ktere jsou zatizene jen clem a DPH.EU automobilky si za soucasny stav mohou castecne sami,ale na druhou stranu nevidim duvod proc si likvidovat vlastni prumysl a zaroven protezovat dovoz z CN formou snizovani cel a pod. opatreni pod zaminkou snizovani cen pro zakazniky.
24x JaSolar 380wp(12xV+12xZ) , 2x Axpert King 5000/48, 32x Narada 125Ah(2x16s)Lifepo4,16x EVE 280Ah, Victron BMV700.
-
- Příspěvky: 3539
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 265
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
občas něco v tomto rozsahu cením např teď připojování velkých baterek. Ne DC nabíječky.eman píše: pát črc 25, 2025 7:37 pmTěmi 7m jsem jen naznačil, že hoši co spolu mluví odčerpávají z ČEZu peníze silně předraženýma službama. Zeptej se kohokoliv kdo stavěl a chtěl něco posunout, připojit...vždy ti přijde zcela nereálný cenový odhad. Nabíječky nebudou vyjímka...navíc jsou často dotovaný.
A to neděláme pro korporát jako je čez.
no jestli DC hub přijde na 10M, nevím kolik z toho stojí nabíječky ale když to vezmu 1M trafo bude pod milion, kiosek + komplet náplň, vn rozvaděč VN kabeláže, zkouška, NN kabeláže, stavební práce uvedení do původního stavu, jěřáby, nákladní doprava, parkovací stání,práce, administrativa a pak jako třešnička na dortu se tam posadí ty nabíječky. Pak nějaký přiměřený zisk a nakonec DPH a když o tom přemýšlím tak 10M nebude zas tak moc.
-
- Příspěvky: 1278
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 223
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Právě proto, že se k komu přistupuje takto a bere se to jako norma, tak pak je každá veřejná zakázka u nás 2x dražší než u sousedů a 5x dražší než třeba v té Číně.
A pak se 200m důležité silnice opravuje 27 měsíců, přeloží se kvůli tomu MHD a nadělá se naprostý bordel v dopravě.
Když máte štěstí, tak tam někdy uvidíte i nějaké 2-3 maníky. A při opravdu velkém štěstí i nějaký stroj. Konkrétní příklad kousek ode mě, důležitá komunikace.
Za ty prachy to přece musí trvat pořádně dlouho.
Prostě se vzalo jako běžné a správné, že je všechno drahé a trvá to dlouho. A tak už to ani nikdo nekritizuje.
A když ano, tak se poukáže na to, že třeba na jiné zakázce je to ještě horší, tak co si stěžuje.
Když se dívám na staré filmy a seriály z doby totáče, tak si řikám, jak takový bordel mohlo tehdy vedení fabrik a státu dopustit. Vždyť to přece bije do očí.
Jenže u veřejných zakázek (nebo u zakázek pro velké korporáty, kde už taky není vazba mezi vlastníky a realizační části firmy) už je to dneska podobné.
A už to taky nikoho nepřekvapuje, jako tehdy.
-
- Příspěvky: 3539
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 265
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
neděláme veřejný zakázky takže nevím jak to chodí tam.
Děláme pro koncáky nebo jiné firmy - převážně v energetice. A to já to cením ještě jakš takš dle reality. Náklady na práci, diety, dopravu, jsou taky mazec. Každý chce dobrý plat... Nemám moc vysoký koeficient strachu a mnohdy je co na krev protože pokaždý je nějaký menší nebo větší výjeb a to už ti nikdo nedoplatí že.
Ale už jsem slyšel jinde... jak to ceníš? "no když mě nikdo nedá cenu tak se podívám z okna jak daleko jde vidět ... "
Děláme pro koncáky nebo jiné firmy - převážně v energetice. A to já to cením ještě jakš takš dle reality. Náklady na práci, diety, dopravu, jsou taky mazec. Každý chce dobrý plat... Nemám moc vysoký koeficient strachu a mnohdy je co na krev protože pokaždý je nějaký menší nebo větší výjeb a to už ti nikdo nedoplatí že.
Ale už jsem slyšel jinde... jak to ceníš? "no když mě nikdo nedá cenu tak se podívám z okna jak daleko jde vidět ... "
-
- Příspěvky: 3539
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 265
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
podle mě pokud jde o to postavit někde 50kW stojan pokud je někde za rohem sloupovka tak to není nákladově moc pokud nekřížíš cizí pozemky atp.
Ale postavit nový hub s několika 300kw stojany, trafačku a stavbu kolem tak tam to je nákladově úplně nekde jinde.
A to jsem pominul stavební řízení, projekci, pbř ...
Ale postavit nový hub s několika 300kw stojany, trafačku a stavbu kolem tak tam to je nákladově úplně nekde jinde.
A to jsem pominul stavební řízení, projekci, pbř ...
-
- Příspěvky: 2374
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 249
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Co si budeme nalhávat, v soukromém sektoru je korupce ještě větší, akorát se tomu neříká korupce, ale "optimalizace nákladů". Nedávno náš korporát změnil firmu na síťové technologie. Měla to tuzemská firma, slušný ceny, nebyl nikdy problém. Jakýsi manager v NL rozhodl, že by se vlastně měla najmout jiná firma s kterou "mají zkušenosti". Takže teď nám síťařinu dělá stejná, malá česká firma jako subdodavatel jakési holandské filiálky a korporát platí 5x tolik za stejné služby. A to je jen jedno oddělení. Jeden by čekal, že zahraniční managoři budou mít jinou morálku....
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 451
- Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
- Reputace: 111
- Lokalita: Juh BBSK
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3100
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Morálku? Jde přece o legální vývoz zisku.
3s2p Amerisolar 285 = 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 = 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JBD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
-
- Příspěvky: 2374
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 249
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Ty prachy, ale neinkasuje korporátní pobočka, ale úplně cizí firma, kterou protlačil ten manažer. Na praní peněz máme "konzultační firmy" na Kypru a matku v Dánsku.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 1902
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Reputace: 334
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Expereo?
-
- Příspěvky: 384
- Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
- Reputace: 31
- Lokalita: Litoměřice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
-
- Příspěvky: 1976
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Reputace: 200
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
ve velkých firmách se dělají nezávislé audity a takovéto věci se docela hlídají. U Státního aparátu máme zase už spoustu věcí veřejných aby se šmelilo o něco méně... ale víme jak se zakázky staví na míru no...Mex píše: ned črc 27, 2025 3:44 pm
Právě proto, že se k komu přistupuje takto a bere se to jako norma, tak pak je každá veřejná zakázka u nás 2x dražší než u sousedů a 5x dražší než třeba v té Číně.
A pak se 200m důležité silnice opravuje 27 měsíců, přeloží se kvůli tomu MHD a nadělá se naprostý bordel v dopravě.
Když máte štěstí, tak tam někdy uvidíte i nějaké 2-3 maníky. A při opravdu velkém štěstí i nějaký stroj. Konkrétní příklad kousek ode mě, důležitá komunikace.
Za ty prachy to přece musí trvat pořádně dlouho.
Prostě se vzalo jako běžné a správné, že je všechno drahé a trvá to dlouho. A tak už to ani nikdo nekritizuje.
A když ano, tak se poukáže na to, že třeba na jiné zakázce je to ještě horší, tak co si stěžuje.
Když se dívám na staré filmy a seriály z doby totáče, tak si řikám, jak takový bordel mohlo tehdy vedení fabrik a státu dopustit. Vždyť to přece bije do očí.
Jenže u veřejných zakázek (nebo u zakázek pro velké korporáty, kde už taky není vazba mezi vlastníky a realizační části firmy) už je to dneska podobné.
A už to taky nikoho nepřekvapuje, jako tehdy.
-
- Příspěvky: 4304
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 332
Re: Elektricka / hybridni auta
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 451
- Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
- Reputace: 111
- Lokalita: Juh BBSK
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3100
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Společníci a jednatelé té firmy ve vztahu k lidem mateřské firmy?eman píše: pon črc 28, 2025 6:07 amTy prachy, ale neinkasuje korporátní pobočka, ale úplně cizí firma, kterou protlačil ten manažer. Na praní peněz máme "konzultační firmy" na Kypru a matku v Dánsku.
3s2p Amerisolar 285 = 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 = 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JBD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
-
- Příspěvky: 4304
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 332
Re: Elektricka / hybridni auta
Prvni nabiječka pro nákladni auta na D1:
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2703306
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2703306
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2090
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Reputace: 217
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Jen 400kW, to bude mít náklaďák rovnou křivku 400kW celou dobu nabíjení. Chtělo by to ty 1MW nabíječky co už jsou. Takhle pokud bude stejnej konektor(na 400kW je), tak se tam bude vytěžovat osobákama a to bude zas boj s kamionama, že tam nemá co dělat
. Úplně vidím jak tam stojí tesla s karavanem, protože je to super, když máš přívěs, než se odpojovat s karavanem.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 1278
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 223
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Mně dneska překvapily informacemi 2 články.
Jednak že Nepál přechází šíleně rychle na elektromobilitu. Za loňský rok tam prý bylo víc než 3/4 nových aut elektromobily.
Tlačeno velmi vysokými cly/daněmi na spalováky.
https://elektrickevozy.cz/clanky/pribeh ... romobilitu
A pak že Musk nebyl zakladatelem Tesly. Že do ní vstoupil až po roce jako investor.
Já měl vždy zato, že to byl jeho nápad.
https://elektrickevozy.cz/clanky/byvaly ... cybertruck
Jednak že Nepál přechází šíleně rychle na elektromobilitu. Za loňský rok tam prý bylo víc než 3/4 nových aut elektromobily.
Tlačeno velmi vysokými cly/daněmi na spalováky.
https://elektrickevozy.cz/clanky/pribeh ... romobilitu
A pak že Musk nebyl zakladatelem Tesly. Že do ní vstoupil až po roce jako investor.
Já měl vždy zato, že to byl jeho nápad.
https://elektrickevozy.cz/clanky/byvaly ... cybertruck
-
- Příspěvky: 179
- Registrován: stř úno 02, 2022 3:55 pm
- Reputace: 25
- Lokalita: BA-SC
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: on grid
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: okr Senec
Re: Elektricka / hybridni auta
No keď si pozrieš ako komplikovane sa do Nepálu dostávajú fosílne palivá, tak je zázrak že tam doteraz vôbec niečo jazdilo.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 1 host