Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
jose
Příspěvky: 277
Registrován: pon zář 12, 2011 2:25 pm
Bydliště: Kvasice

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od jose »

brumlaj píše:
ne všichni maj žaludek jezdit v traktoru. Kdo nebydlí ve smogem postiženém městě nepochopí co tím říkám. Dojet za příznivého počasí do práce na koloběžce je o sliznice i když smog není.
Kdo má elektrokolo, ve smogu se nezadýchá.
Měnič Xantrex XW6048; 0,5 baterie Tesla Model 3 (40 kWh)
atom
Příspěvky: 437
Registrován: sob čer 02, 2012 8:22 pm
Bydliště: 580m n.m. na Vysočině

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od atom »

brumlaj, ta nafta byla jako příklad hořlavosti a nebezpečnosti u proražené nádrže. Rozhodně ji nedoporučuji jako palivo do vozidla které jezdí po městě. Ono stačí porovnat naše větší města, po kterých jezdí "ekologické" naftové vozidla a třeba města americká s benzínovými neekologickými velkoobjemovými 6ti či 8mi válci, ten výsledek ovzduší je prostě o něčem jiném. Na kolech se už souběžně se silnicí nedá bohužel jezdit ani v 20tis. městě. Řešit to elektrokolem jde, ale je to jen omezení následků. Příčiny špatného ovzduší se tu neřeší.
2x Tristar / 26kWh v lithiu / 7,3kWp na střeše / 2xXTM-4000 / >38MWh :o / start 05/2012 s 440Wp.
PavelR
Příspěvky: 3316
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

brumlaj píše:
Jeden den jsem zabil výměnou výfuku. Nemohl jsem se věnovat rodině. Zkurvit si to u fušera nenechám. Na emisích měl pracovník problém mi dát potvrzení - po přepnutí na benál to tůroval dobrých 5 minut než se vzpamatovala ta debilní krabice řídící vstřik. Kdo ví zda nebudu příště lehčí o peníze za katalyzátor. U minulého auta mi už motor ten olej žral i s trávou u cesty. Po výměně motoru se zjistilo, že podfoukává spaliny do vody.....
Jakmile našetřím na ojetý elektromobil neváhám i když počítám, že baterie budou hyn a bude nutno je vyměnit. (v případě že přežijí vůz každý na tomto serveru asi tuší co s nimi) Ropáka znovu jen v nejkrajnější nouzi a kvůli dovolené - zapůjčit.
ad vyfuk co jsi na tom delal paneboze tak dlouho. i kdybys utrhal pulku sroubu tak to musi byt za osm hodin hotovy.
ad přepnutí na emisich. nevim co si mel za LPG system aspon u tartarini se tebou popisovana situace neodehrala turovani po nezbytne kratkou dobu.
ad katalyzator neni to zas tak drahy uni kat a prevarit

pokud motor olej jen zere tak to neni tragedie staci dolevat. podfouknuti hlavy uz problem je. pokud to byla jetina tak je otazka kdo to jak tocil studeny. tys to predpokladam nedelal.
Spis se me zda ze jsi mel uz starsi auto a k tomu trosku pesek.

Se spalovakama to neni az tak zly. Elmobil taky nebude jen jezdit bez toho abys do toho neco dal.
Auto je halt luxus a za ten se plati.

Jeste otazka mimo. Rikal jsi ze ti klima nesmi do auta. Zajimalo by me proc? jen ze zvedavosti.

ad vise zminovanej bufik. Nekdo tu rikal ze tim zacne eauto hnednout. Nalijme do bufiku repkac a bude jeste o kousek zelenejsi.
Uživatelský avatar
jose
Příspěvky: 277
Registrován: pon zář 12, 2011 2:25 pm
Bydliště: Kvasice

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od jose »

atom píše:
Na kolech se už souběžně se silnicí nedá bohužel jezdit ani v 20tis. městě. Řešit to elektrokolem jde, ale je to jen omezení následků. Příčiny špatného ovzduší se tu neřeší.
V 18 tisícovém městě se na kole ještě jezdit dá, dokonce se tu jezdí velmi hojně, klidně i když mrzne, sněží, padají trakaře, pořád tady člověk potká cyklistu.
Elektrokolo omezuje nejenom následky, ale řeší i příčinu. Stačí se podívat do velkých holandských měst. Tam se jezdí hlavně na kole. Holandsko je rovinaté, tak se tam jezdí lehce. No a pokud máte město v kopcích, s elektrokolem jsou i kopce vyřešené.
Náhodně kliknuté místo v Groningenu (Holandsko):
https://maps.google.es/?ll=53.222093,6. ... 6,,0,20.92
Měnič Xantrex XW6048; 0,5 baterie Tesla Model 3 (40 kWh)
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

PavelR píše:
Rikal jsi ze ti klima nesmi do auta. Zajimalo by me proc? jen ze zvedavosti.
10 let jsem pracoval na klimatizovaných sálech, naštěstí ne jako operátor. Takovou nemocnost jako jsem za tu dobu zažil, díky, stačilo. Je to další způsob jak lidi dotáhnout do servisu - dezinfekce, únik freonu...
Nemám problém s tělesnou termoregulací, za 15 let ježdění ve voze bez klimy a se šíbrem vím, že klimu nepotřebuji (jezdil jsem i k moři na dovolenou), ten šíbr sice zhoršuje aerodynamiku, ale v zimě šetří baterii (časté startování, krátké tratě, ventilátor není třeba na vysoký příkon ;-) ) A co se netočí, to se obvykle nezkazí (šíbr). Vyměnit gumu jsem nemusel, ale zvládl bych to. Ale dát auto k fušerovi, to už neudělám, doplatil jsem na to VŽDY. To co dnes leze ze středních škol, to bych nepostavil ani k lopatě, škoda lopaty, ne tak k autu a už vůbec ne ke svému. Ale není to vina školy, ta dělá to za co je placena. Máme totiž teraz hento "tržní hospodářství"...
PavelR píše:
ad vise zminovanej bufik. Nekdo tu rikal ze tim zacne eauto hnednout. Nalijme do bufiku repkac a bude jeste o kousek zelenejsi.
Celá česká společnost jede od zdi ke zdi. Nedokáže používat věci tam kde to má logický smysl. Kéž bychom po 25 letech už konečně vytěsnili ideologii a začali používat hlavu. Ale mám pocit, že to ještě bude minimálně generaci trvat. A to pouze pokud se začne aspoň na školách učit kritickému myšlení.....
PavelR píše:
ad vyfuk co jsi na tom delal paneboze tak dlouho. i kdybys utrhal pulku sroubu tak to musi byt za osm hodin hotovy.
No začal jsem tím, že jsem jej jel koupit a jak to bývá zvykem, ve 3 obchodech (nemáme). No a protože to bylo poprvé na tomto typu vozu, tak jsem pořádně nevěděl co vše mi chybí. Příště to bude napoprvé, jako Pája. A na zalomený šroub taky došlo, holt asi jsem jediný kdo používá grafit..... Ale to sedí s tím servisem a střední školou viz. výše...
Naposledy upravil(a) brumlaj dne ned led 19, 2014 10:32 pm, celkem upraveno 1 x.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
JirkaK
Příspěvky: 116
Registrován: čtv zář 27, 2012 1:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od JirkaK »

Sice je to už celé trochu OT, ale k té klimatizaci: a) nějak jsem nepochopil, jak šíbr v zimě šetří baterii? b) co se klimy týče, tak souhlasím, že to je další věc, co potenciálně potřebuje údržbu, ale jestli zvyšuje nemocnost, to je jen a pouze záležitost toho, jak ji kdo používá. Osobně jsem s tím problém teda nikdy neměl.

Co se týče diskuze normální auto vs. eauto: Domnívám se, že dokud se rozumně nevyřeší především kapacita akumulátorů, jejich cena a rychlost nabíjení, tak budou eauta více či méně minoritní záležitostí. Když se to někomu líbí, tak fajn, nakonec každý máme nějakého koníčka nebo něco, co nám dělá radost, proč ne. Ale pokud to budu mermomocí cpát ostatním, tak to je špatně.

Prostě je tady několik faktů, které zatím jsou ve prospěch normálních aut (z mého pohledu, pro někoho to třeba nejsou takové nedostatky):
1. S benzínovým/naftovým autem natankuju prakticky kdykoliv a kdekoliv, a to během řekněme 5 minut včetně placení.
2. Stejně tak s ním budu mít po natankování k dispozici dojezd v řádu stovek kilometrů.
3. Takové auto, tím spíš ojetinu, pořídím ve srovnání s elektromobilem za pakatel, a pokud s ním budu jezdit víc, tak ho nechám předělat třeba na LPG a pořád budu jezdit celkem zalevno a nebudu omezený dojezdem.

Tj. v současnosti si eauto umím představit spíš jako záležitost pro nadšence, popř. pro lidi, co jezdí (relativně) hodně (co baterka dá) relativně někde poblíž jednoho místa, takže ráno vyjedou, přes den jezdí třeba po městě, v rámci okresu nebo kraje, pak se vrátí a v noci nabijou. Pak se to asi i ekonomicky vyplatí. Ale jinak si myslím, že v současnosti prostě mají konvenční auta jasně navrch, i když třeba celkově je jejich provoz dražší, ale krátkodobě do nich člověk nemusí nasypat majlant a může si to dovolit nesrovnatelně víc lidí než eauto. A mimochodem, spalovací motory určitě ještě neřekly své poslední slovo a prostor ke zlepšení tam je (teď je otázka, jestli mají vůbec automobilky vážný zájem se tím zabývat)...
PavelR
Příspěvky: 3316
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

brumlaj píše:
Nemám problém s tělesnou termoregulací, za 15 let ježdění ve voze bez klimy a se šíbrem vím, že klimu nepotřebuji (jezdil jsem i k moři na dovolenou), ten šíbr sice zhoršuje aerodynamiku, ale v zimě šetří baterii (časté startování, krátké tratě, ventilátor není třeba na vysoký příkon ;-) ) A co se netočí, to se obvykle nezkazí (šíbr). Vyměnit gumu jsem nemusel, ale zvládl bych to. Máme totiž teraz hento "tržní hospodářství"...
zajimave me nepomohl ani sibr ve vedrech, i po dalnici se stazenymi okny rachot ukrutnej a beztak ze me lilo. Ventilator bez klimy jsem nepouzival vubec leze z toho jeste teplejsi vzduch. Toto obdobi preckavam schovany nekde vevnitr a tam kde jsou teploty nejnizsi vylezam jen do prace a kdyz je to nutne, v noci nemuzu spat a jsem nerudny. Uz jen proto jsem nebyl nikdy u more a zatim se ani nechystam. Leda tak na lod na ryby a na sever. Jinak ja klimu pouzivam s rozumem a zvysenou nemocnost u sebe nepozoruji.

Nesvadel bych to jen na trzni hospodarstvi to povazuji za fajn napad. Me na skole ucili opravovat cernobily televize :-D a to neni zas tak dlouho. A hlavne malo praxe a hodne sracek ktere nesouvisi s oborem asi tak vypada stredni skola s maturou.
Pokud dnesni mechaniky uci na Š120 tak se nedivim.

edit ad vyfuk: grafit a medenou pastu pouzivam takeeee bo nejsu jouda
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

JirkaK píše:
a) nějak jsem nepochopil, jak šíbr v zimě šetří baterii?
při jízdě městem furt stojíš a jedeš krátkou trať. Když stojíš na volnoběh, tak alternátor nevykryje spotřebu světel a ventilátoru na plný výkon (zkontroluj si pojistky a výrobcem zaručený proud při volnoběžných otáčkách) Pokud otevřeš šíbr, pak se Ti méně rosí okna. (vlhký vzduch jde převážně nahoru a ven z auta i když auto stojí) Stačí potom větrák na nejnižší výkon a to už alternátor dá.
JirkaK píše:
v současnosti si eauto umím představit spíš jako záležitost pro nadšence, popř. pro lidi, co jezdí (relativně) hodně (co baterka dá) relativně někde poblíž jednoho místa, takže ráno vyjedou, přes den jezdí třeba po městě, v rámci okresu nebo kraje, pak se vrátí a v noci nabijou.
No a to je například ve městě 90% nefiremních aut. Ale vstupní investice je fakt pálka, to se musí uznat. Pokud se rozhoduji mezi vozem za 20 litrů + 15 litrů za LPG a elektromobilem za 5000 Euro do kterého je zapotřebí ještě vrazit baterie, tak návratnost je fakt dlouhá. Jen ty baterie se dají použít i po smrti elektromobilu, takže to zase není tak jednoduché s tou nenávratností......
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
JirkaK
Příspěvky: 116
Registrován: čtv zář 27, 2012 1:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od JirkaK »

Ale jo, když to podáš takhle, tak to beru. Jo to prostě podle toho, jaké má kdo možnosti, co od toho čeká a kolik toho najede.

K tomu šíbru - stejného výsledku můžeš dosáhnout i tím, že prostě trošku stáhneš okýnka :-).
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

JirkaK píše:
K tomu šíbru - stejného výsledku můžeš dosáhnout i tím, že prostě trošku stáhneš okýnka :-).
Není to to samé, hluk je vyšší a táhne na uši což je v zimě problém a chudáci na zadních sedadlech....už jsem to zkusil.....
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

... dyť tu nikdo nikoho nelanaří ke koupi Euta , nebo snad jó ? Co tu píšu jsou mé názory které se nesnaží komukoli vnucovat :roll: všichni žijeme na jedné planetě , ale každý ve "vlastním" světě :D .

Já si přeji Euto , k jeho pořízení nahlížím z vlastních důvodů ... mezi nimiž je i : "nechci tupě poslouchat diktát trhu a hledět jen na co nejnižší ceny a nepřekročitelnou podmínku pětileté návratnosti" . Ano , sem nadšenec :mrgreen: a díky nadšencům je dnes cena FV panelů tam kde je :yes: . Obdobně to bude i s Euty , ikdyž ropná protilobby je koordinovanější a zarputilejší než-li elektrárenská v případě FVE :? . Co bude se ukáže časem 8-) .

Ad slabý alternátor , není spíš vadný ? Altík jede na max výkon i při volnoběžných otáčkách motoru , páč se točí mnohem rychleji než motor (převod do rychla) - jde to poznat za chvíli po nastartování :arrow: náhlým mírným zvýšením otáček a motor si jede volněji - to je okamžik kdy altík dobil baterku po startu a narás sníží výkon :idea: . To to jsem pozoroval u zdravých aut :arrow: změna značí nějaký problém :roll: .

Ad spotřeba , zobrazované hodnoty se od reality většinou nezanedbatelně liší ... nejen že palivo něměří průtokoměr ale i tachometry měří s odchilkou od reálu . Mohu uvést mé měření : start cesty na benzince v Brně , natankováno na první cvaknutí pistole , vynulovány oba tachometry (origo a cyklotachometr) . Cesta do Prahy po D1 (T1 :D ) pro 120kg náklad a zpět do Brna ke stejné benzínce opět dotankovat . Dotankováno 32,2l benzínu za 1.202,- Kč , ujetá vzdálenost dle origo tach. 473km a dle cyklo tach. 442km = 6,8l/100km dle origo tach. a 7,28l/100km dle cyklo tach. :sm1: .

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

Palubní počítače lžou ve všech autech.Ten mů mě například okrádá o 0,3l.I mě by se Euto líbilo.Mám to do práce 30Km,dělám od šesti do šesti.I panel za oknem by baterku za dvanáct hodin oživil a zbytek dobít doma.I když pominu problém s topením,či odmlžováním,mohl bych ho používat třeba jen od dubna do října.Nemá myslím smysl počítat návratnost.Všechna auta jsem si vždycky opravoval sám.S přibývajícími do pekel vedoucími modernizacemi jsem si musel koupit i autodiag,abych zůstal nezávislý.Při tom moje sedm let staré auto žere stejně nafty,jako žralo to patnáct let staré a to s ubohým nárustem výkonu o cca 6 koní.Motor Euta pozbývá milion zbytečných ekočidel,která navazují jedno na druhé,pak FAP,nebo DPF...Při změně hodnot hned kontrolka smrti.Euto bych si koupil už jen pro ten pocit nezávislosti.A návratnost?Ať si každý spočte návratnost svého ostrova...Pro výdělek to myslím nedělá nikdo.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

abrams píše:
Ad slabý alternátor , není spíš vadný ? Altík jede na max výkon i při volnoběžných otáčkách motoru
Není slabý, je to normální alternátor. Max výkon u alternátoru je při jeho 6000 otáčkách, takže by to musel být při volnoběhu převod 1:8 a to bych si netroufl roztočit motor na třeba 3500 otáček. Granát pod kapotou děkuji nee. Chlapi, trochu selské logiky.......
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
Frenky
Příspěvky: 830
Registrován: pon led 21, 2013 6:36 pm
Lokalita: Doubravička
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8700
Kapacita baterie [kWh]: 25
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Doubravička

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Frenky »

Zatím zkus jezdit v létě na kole, také to pomáhá, jezdím cca 20 let do práce na kole (25 km) a docela dobré to je. Teď se ovšem přibližuji věkem k 50, tak jsem vyměnil přední kolo, za kolo s elektrickým motorkem a zase to frčí, možná že i rychleji nežli v mládí. Na vyzkoušení před nákupem elektro-auta je to určitě dobré. Není to sice ono (nemá to střechu) občas zmoknu, ale v létě je to můj nejoblíbenější stroj. Za vyzkoušení to stojí. Je li v létě rozumné počasí (u nás na Boleslavsku jezdím cca od května do října). A na penězích je to sakra znát. Loni jsem dával peníze co bych utratil za naftu do prasátka a pořídil jsem si za ně baterky LiFePo. Letos budu zase spořit a pořídím ještě jednu sadu. :-) No a doktor se mohl zbláznit radostí jak všechny ty hodnoty co mě měří šli do normálu, včetně mé hmotnosti. :-) Jo a v létě samozřejmě nabíjím kolo-baterku z FVE (a mám alespoň něco na případné přebytky). Vyčlenil jsem jeden malý Victron střídač 180W jen na nabíjení kola a relátkem ho v případě přebytků zapnu a je to.
24x Solární panel JINKO SOLAR 225 Pmpp=225W, 2x Regulátor STUDER VT-80, 2x Střídač Studer XTM 4000-48, BSP, RCC, 1x AKU 48V LFP200Ah 1x AKU 48 V LFP280Ah. Řizení a dohled, SDS, vlastní vyčítání arduinem DUE v krabičce (ARMOSY), export dat do RPi s databází a html stránkou.
http://95.85.214.80, viewtopic.php?t=4809
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

Fugas :yes: nezávislost na systému je vždy dražší než systém :arrow: ale stojí to zato :D . Mé rozhodnutí o ukončení provozu ON-GRID FVE k tomu také patří ;) jestli si někdo klepe na čelo a říká že su blbej , je jeho pohled na věc :lol: .

Ad alternátor při 6.000ot/min - kdyby měl rotor pouze z permanentních magnetů tak možná , jelikož je rotor buzenej tak na plný výkon jede od 1.500ot/min :idea: sám jsem zkoušel postarší typ (z Avie) v soustruhu :
do cca 1.200ot/min neudržel nabuzení
od cca 1.200ot/min do cca 1.500ot/min nabuzení udržel a byl už schopen nabíjet aku
od cca 1.500ot/min už jel na max výkon bez ohledu na zašující se otáčky :yes: .
Takže stačí převod 2:1 a dobíjí už při volnoběhu ;) .

E kolo je též zajímavá volba :yes: a v kombinaci s FVE nej :celebrate2: .
"Tankovat" vlastní šťávu do jakéhokoli pohybovadla musí být super ::rolleyes:: .

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

abrams píše:
do cca 1.200ot/min neudržel nabuzení
od cca 1.200ot/min do cca 1.500ot/min nabuzení udržel a byl už schopen nabíjet aku
od cca 1.500ot/min už jel na max výkon bez ohledu na zašující se otáčky :yes: .
Takže stačí převod 2:1 a dobíjí už při volnoběhu ;)
To že alternátor "dobíjí" neznamená, že se něco z jím vyrobené energie dostane do baterie. Alternátor při 1500 otáčkách nedá 70A (jmenovitý výkon). Sic 70A nepotřebuji, potřebuji tak 25-30A, ale opravdu na volnoběh to ten alternátor nedá. Jo a nemám prostor v autě abych s sebou vozil alternátor z Avie ;-) Diesely jsou stavěné na nižší otáčky motoru než benzín. Jo a jestli je pro Tebe "maximální výkon" to, že při 1500 otáčkách bez jiného odběru než nabíjející se baterií dosáhne napětí na této baterii 14,5V a dále se nemění, pak to je o něčem jiném ale není to max. výkon.
Naposledy upravil(a) brumlaj dne pon led 20, 2014 3:26 pm, celkem upraveno 1 x.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
střídač
Příspěvky: 544
Registrován: stř led 02, 2013 4:28 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od střídač »

abrams píše:
od cca 1.500ot/min už jel na max výkon bez ohledu na zašující se otáčky
Vždy jsem spoléhal na obecná tvrzení, že alternátor v autě dává plný výkon při skoro max otáčkách. Toto je velice příznivá zpráva. Předpokládám, že nešlo o nějaký speciální alternátor.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

Frenky píše:
Zatím zkus jezdit v létě na kole, také to pomáhá, jezdím cca 20 let do práce na kole (25 km) a docela dobré to je. Teď se ovšem přibližuji věkem k 50, tak jsem vyměnil přední kolo, za kolo s elektrickým motorkem a zase to frčí, možná že i rychleji nežli v mládí. Na vyzkoušení před nákupem elektro-auta je to určitě dobré. Není to sice ono (nemá to střechu) občas zmoknu, ale v létě je to můj nejoblíbenější stroj. Za vyzkoušení to stojí...
Kolo mám vyzkoušené a mám ho rád :) Ovšem jezdím převážně lesem.Tedy už nejezdím,od loňského podzimu na něm jezdí někdo,komu se nechce pracovat :evil:
Na silnici mi vadí provoz aut a já vadím jim.V případě možnosti jízdy mimo komunikaci jasná volba.Nicméně do práce jezdíme převážně ve dvou a to s maminkou předdůchodového věku a ta by do toho myslím nešla :D Takže i do práce je pro mě auto nutností.Na začátku diskuse se psalo o investici,vč. baterek 350 000Kč do euta r.v. 1995.Jaké fungl nové auto je dnes za ty peníze...Fobie s benzínovým motorem a předními okny el. ovládanými,Pokud člověk zvládne práci sám,tak na to dvacetileté auto nakoupí bohatě díly do 20 000Kč a udělá si z toho "nové" euto.A jak jsem psal,je to pro další údržbu jednoduché a nenáročné.Jen říkám za sebe,mě se ta myšlenka líbí.
Naposledy upravil(a) fugas dne pon led 20, 2014 4:05 pm, celkem upraveno 1 x.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

[quote="abrams"]

Fugas :yes: nezávislost na systému je vždy dražší než systém :arrow: ale stojí to zato :D








Naprosto souhlasím.Vše,co vědomostně a manuálně zvládnu sám,je obrovský přínos :yes:
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

k onomu pokusu sem použil normální altík akorát 24V verze , 12V verze má identické vinutí jen jinak zapojené , pokud
vím .

Při nejbližší příležitosti změřím chování altíku ve svém autě ;) . Díval sem se že je to BOSCH 63 až 90A :D že dají takový dělo do 1.4 :shock: moc nechápu , změřím a uvidíme :write: .

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek