Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Poplatek za OZE je letos stanoven na necelých 0,5Kč a pokud vím, tak nad 0,6Kč nebyl nikdy.rob.brno píše:Brumlaj:
Počítal p.Kubiš do ceny EE z FVE i poplatek za OZE cca 0,9kč na kwh?
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 976
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Minulý rok to bylo 0,88kč na kwh, tuto celou částku tvoří poplatek oze, ote, sys.sl, a to celé zdaněno. V tomto novém roce je to celé na 1kwh cca 0,8kč.brumlaj píše:Poplatek za OZE je letos stanoven na necelých 0,5Kč a pokud vím, tak nad 0,6Kč nebyl nikdy.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Ano, to už je přesnější, "ote, sys.sl,......" ale nemají s OZE nic společného. Jen se to na vyúčtování objevuje blízko poplatku za OZE, takže si to lidi s OZE mylně spojují.....psychologie a PR jsou mocné čarodějky.rob.brno píše:Minulý rok to bylo 0,88kč na kwh, tuto celou částku tvoří poplatek oze, ote, sys.sl, a to celé zdaněno. V tomto novém roce je to celé na 1kwh cca 0,8kč.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Elektricka / hybridni auta
Zdravím ,
v porovnávání nákladů na provoz vozidel máte pěkný guláš pánové .
Euto se od čmouda liší jen v některých ohledech - a to cena paliva , cena za spotřební díly , náklady za servis a v neposlední řadě cena povinného ručení .
Cena energií pro Euto je v rozmezí 6,70Kč/kWh (cena pro malého živnostníka) až po 0,00Kč/kWh z vlastního zdroje . Pro čmoudy : benzín cca 4,-Kč/kWh , nafta cca 3,75Kč/kWh a LPG cca 2,-Kč/kWh což nevypadá tak zle . Jenže účinnost spalovačů se pohybuje kolem 30% takže benzín cca 13,33Kč/kWh , nafta cca 12,50Kč/kWh a LPG 6,66Kč/kWh .
O účinnosti Euta netřeba dlouhého psaní ... kolem 90% .
Euto narozdíl od čmouda za stejnou dobu spotřebuje méně spotřebních dílů (mě napada jen brzdový systém ) , jiné ani nespotřebuje - jelikož je nepotřebuje . Díly jako jsou pneumatiky , žárovky , pylové filtry , stěrače , palubní baterie a pár dalších , sloužící v obou vozidlech podléhající srovnatelnému opotřebení nelze brát jako výhodu či nevýhodu toho či onoho vozidla .
Náklady na servis jsou v neprospěch čmoudů ... proč ? Protože čmoud potřebuje spoustu dílů a kapalin , které se musí v zájmu zachování funkčtnosti měnit .
Řada pojišťoven nabízí pro Euta výhodné pojištění . Jelikož se zatím jedná o marginální segment vozidel , pojišťovny to neberou jako zdroj zisků , ale co by okrajovou záležitost a konkurenční výhodu .
Uvědomuji si že co je dnes nemusí být i zítra , nebo lépe řečeno až nebude Euto na silnici zajímavým zjevením .
Ještě sem patří i komfort a emoce . Euto se přes noc dobije takže nemusíte jezdit tankovat . Měl jsem tu čest svést se v LEAFu a SuperELu to ticho a akcelerace je .
Ad spotřeba na dálnici při 130km/h je u SurerELu cca 16 až 18kWh/100km .
Elektronům zdar
v porovnávání nákladů na provoz vozidel máte pěkný guláš pánové .
Euto se od čmouda liší jen v některých ohledech - a to cena paliva , cena za spotřební díly , náklady za servis a v neposlední řadě cena povinného ručení .
Cena energií pro Euto je v rozmezí 6,70Kč/kWh (cena pro malého živnostníka) až po 0,00Kč/kWh z vlastního zdroje . Pro čmoudy : benzín cca 4,-Kč/kWh , nafta cca 3,75Kč/kWh a LPG cca 2,-Kč/kWh což nevypadá tak zle . Jenže účinnost spalovačů se pohybuje kolem 30% takže benzín cca 13,33Kč/kWh , nafta cca 12,50Kč/kWh a LPG 6,66Kč/kWh .
O účinnosti Euta netřeba dlouhého psaní ... kolem 90% .
Euto narozdíl od čmouda za stejnou dobu spotřebuje méně spotřebních dílů (mě napada jen brzdový systém ) , jiné ani nespotřebuje - jelikož je nepotřebuje . Díly jako jsou pneumatiky , žárovky , pylové filtry , stěrače , palubní baterie a pár dalších , sloužící v obou vozidlech podléhající srovnatelnému opotřebení nelze brát jako výhodu či nevýhodu toho či onoho vozidla .
Náklady na servis jsou v neprospěch čmoudů ... proč ? Protože čmoud potřebuje spoustu dílů a kapalin , které se musí v zájmu zachování funkčtnosti měnit .
Řada pojišťoven nabízí pro Euta výhodné pojištění . Jelikož se zatím jedná o marginální segment vozidel , pojišťovny to neberou jako zdroj zisků , ale co by okrajovou záležitost a konkurenční výhodu .
Uvědomuji si že co je dnes nemusí být i zítra , nebo lépe řečeno až nebude Euto na silnici zajímavým zjevením .
Ještě sem patří i komfort a emoce . Euto se přes noc dobije takže nemusíte jezdit tankovat . Měl jsem tu čest svést se v LEAFu a SuperELu to ticho a akcelerace je .
Ad spotřeba na dálnici při 130km/h je u SurerELu cca 16 až 18kWh/100km .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 505
- Registrován: pon čer 10, 2013 8:25 pm
Elektricka / hybridni auta
Muzes mi rici, jake kapaliny spotrebuje tak vyrazne vic auto oproti eutu ???
Olej vw507.00 (do vsech motoru, ten nejlepsi do vsech i nejlepsich motoru) 4L plus nejlepsi filtr stoji do 700,- ( MANN a SHELL - klidne ti to muzu zalinkovat) --- (ze za to jsou schopni nauctovat v autoservisu treba 2500,- je jina vec).
To staci na 15000 km...
Dale vzduchovy fltr motoru, ktery stoji taky okolo 150,- a meni se po 50000,- a palivovy filtr jsem v zivote nemenil
A kdyz uz jsi v tech poctech, pokud ja pojedu podle predpisu, tak jsem schopen jet za 4L nafty/100 km a pak ti to vyjde jak? Ja vim, nafta je kurev... draha, v agipu ji kupuji za (dnes 34.90,-kc po sleve 1kc o2 minus 2% diskount na kreditce a k tomu jeste dostavam vernostni body) at mas presny cisla na vypocet.
Olej vw507.00 (do vsech motoru, ten nejlepsi do vsech i nejlepsich motoru) 4L plus nejlepsi filtr stoji do 700,- ( MANN a SHELL - klidne ti to muzu zalinkovat) --- (ze za to jsou schopni nauctovat v autoservisu treba 2500,- je jina vec).
To staci na 15000 km...
Dale vzduchovy fltr motoru, ktery stoji taky okolo 150,- a meni se po 50000,- a palivovy filtr jsem v zivote nemenil
A kdyz uz jsi v tech poctech, pokud ja pojedu podle predpisu, tak jsem schopen jet za 4L nafty/100 km a pak ti to vyjde jak? Ja vim, nafta je kurev... draha, v agipu ji kupuji za (dnes 34.90,-kc po sleve 1kc o2 minus 2% diskount na kreditce a k tomu jeste dostavam vernostni body) at mas presny cisla na vypocet.
-
- Příspěvky: 544
- Registrován: stř led 02, 2013 4:28 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
No právě.abrams píše:v porovnávání nákladů na provoz vozidel máte pěkný guláš pánové
Ty počty tak nějak vychází z toho, že ta baterka tam vlastně v tom autě ani není, neopotřebuje se, nevyžaduje údržbu, nenabíjí se. Jednou baterku dám do auta a nastává sluníčkový stav.
Zpátky na zem. Provoz elektro auto je dražší než provoz auta na LPG, přirozeně s výrazně větším komfortem ve prospěch LPG. To nejde okecat růžovými ebrýlemi.
Ze stejného důvodu je i akumulace FVE neefektivní. Mám-li nízký tarif, je to lacinější než akumulace. Toto jsou vypočítatelné ekonomicko peněžní skutečnosti.
Dokud cena baterek neklesne na polovic s výrazným prodloužením životnosti, nemá elektro auto ani akumulace šanci.
Smiřme se s touto realitou a vyhovme ji.
-
- Příspěvky: 3316
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Vyse uvedene odpovida memu tvrzeni ... je to pro nadsence co na to maji volny prostredky.
Jak jiz bylo zmineno nekdo premysli jaky auto potrebuje druhy si koupi Q7 proto zej i chce u eaut plati totez.
Tim nepopiram ze tim nadsencem v budoucnu nebudu.
Jak jiz bylo zmineno nekdo premysli jaky auto potrebuje druhy si koupi Q7 proto zej i chce u eaut plati totez.
Tim nepopiram ze tim nadsencem v budoucnu nebudu.
-
- Příspěvky: 437
- Registrován: sob čer 02, 2012 8:22 pm
- Bydliště: 580m n.m. na Vysočině
Re: Elektricka / hybridni auta
Elektromobil má opravdu pouze jedinou výhodu a to cenu energie na pohon. Vše ostatní je v současné době dražší a problematičtější.
Spotřební díly/ údržba:
- ano, sice ušetřím na údržbě motoru, ale některé díly se budou vlivem vyšší hmotnosti opotřebovávat o něco více, převážně díly podvozku (ložiska, tlumiče,..), pneumatiky také
- některé pravděpodobně méně, brzdy (destičky,kotouče..)
- posilovač brzd a řízení bude jistě na elektromobilu složitější a možný problém navíc
- samotný elektromotor je sice bezúdržbový, ale baterie s bms, už je další potencionální problém navíc, i Tesla S pákrát začla hořet, tak moc nevěřím, že předělávka od nějaké firmy by na tom bude lépe.
- nižší povinné ručení - těch pár stovek či nějaký tisíc ročně zanedbatelný náklad oproti třeba nutnosti zvýšit hodnotu hlavního jističe v domě a kromě nemalého poplatku platit a vyšší měsíční paušál. Zase někdo vystačí s tím co má, dobíjet bude zásadně v noci když spí. Když už přes den, tak si dá sakra pozor aby nezapnul třeba konvici a nevyhodil si hlavní jistič v baráku.
Komfort:
- v létě to ještě jde, ale kdo je zvyklý na klimatizaci tak ten si bude muset hodně připlatit a také se v dojezdu uskromnit
- v zimě, topení, bez něj se nedá jezdit, takže zas topit elektricky a připravit se o velkou část dojezdu (pro počtáře spotřeby kWh/km to je hnedle dvojnásobek) nebo mít bufík, ale to nám zase požírá výhodu údržby u spalovacího motoru. (Palivo na vytápění elektromobilu v zimě vs. měnění provozních kapalin u spalovacího motoru.)
- ta akcelerace možná někomu stačí, někoho i nadchne, ale ve srovnání se spalovákama je prostě ubohá, pravděpodobně proto ji evcgroup nikde neuvádí
- u slušného spalováka je ticho také, to není výsada elektromobilů, slyšet jsou nejvíce gumy nebo třeba motor auta před vámi, více než ten váš. Mezi slušné auta nepočítám traktorové varianty
- na dálnici bych s tím jet nechtěl, se 110/130 km/h maximálkou bych si připadal jako brzda provozu, tzn. šup do "kamioňáckého" pruhu, ale tam se bát, že mě někdo přehlídne, nedobrzdí, slisuje.....
Elektromobil bych měl rád, ale poměr cena/výkon/kvalita pro mě nevyznívá dobře. Pro cestu v pátek do supermarketu, v neděli do kostela, či denní dojíždění pár desítek km do práce je OK. Ale já si prostě rád jízdu autem užiju, takhle bych se muset sakra uskromnit a slevit ze svých nároků.
Spotřební díly/ údržba:
- ano, sice ušetřím na údržbě motoru, ale některé díly se budou vlivem vyšší hmotnosti opotřebovávat o něco více, převážně díly podvozku (ložiska, tlumiče,..), pneumatiky také
- některé pravděpodobně méně, brzdy (destičky,kotouče..)
- posilovač brzd a řízení bude jistě na elektromobilu složitější a možný problém navíc
- samotný elektromotor je sice bezúdržbový, ale baterie s bms, už je další potencionální problém navíc, i Tesla S pákrát začla hořet, tak moc nevěřím, že předělávka od nějaké firmy by na tom bude lépe.
- nižší povinné ručení - těch pár stovek či nějaký tisíc ročně zanedbatelný náklad oproti třeba nutnosti zvýšit hodnotu hlavního jističe v domě a kromě nemalého poplatku platit a vyšší měsíční paušál. Zase někdo vystačí s tím co má, dobíjet bude zásadně v noci když spí. Když už přes den, tak si dá sakra pozor aby nezapnul třeba konvici a nevyhodil si hlavní jistič v baráku.
Komfort:
- v létě to ještě jde, ale kdo je zvyklý na klimatizaci tak ten si bude muset hodně připlatit a také se v dojezdu uskromnit
- v zimě, topení, bez něj se nedá jezdit, takže zas topit elektricky a připravit se o velkou část dojezdu (pro počtáře spotřeby kWh/km to je hnedle dvojnásobek) nebo mít bufík, ale to nám zase požírá výhodu údržby u spalovacího motoru. (Palivo na vytápění elektromobilu v zimě vs. měnění provozních kapalin u spalovacího motoru.)
- ta akcelerace možná někomu stačí, někoho i nadchne, ale ve srovnání se spalovákama je prostě ubohá, pravděpodobně proto ji evcgroup nikde neuvádí
- u slušného spalováka je ticho také, to není výsada elektromobilů, slyšet jsou nejvíce gumy nebo třeba motor auta před vámi, více než ten váš. Mezi slušné auta nepočítám traktorové varianty
- na dálnici bych s tím jet nechtěl, se 110/130 km/h maximálkou bych si připadal jako brzda provozu, tzn. šup do "kamioňáckého" pruhu, ale tam se bát, že mě někdo přehlídne, nedobrzdí, slisuje.....
Elektromobil bych měl rád, ale poměr cena/výkon/kvalita pro mě nevyznívá dobře. Pro cestu v pátek do supermarketu, v neděli do kostela, či denní dojíždění pár desítek km do práce je OK. Ale já si prostě rád jízdu autem užiju, takhle bych se muset sakra uskromnit a slevit ze svých nároků.
2x Tristar / 26kWh v lithiu / 7,3kWp na střeše / 2xXTM-4000 / >38MWh / start 05/2012 s 440Wp.
-
- Příspěvky: 976
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Je třeba se podívat proč ta Tesla začla hořet, v min.2 případech, které byly uváděny v mediích šlo o náraz nebo přejetí něčeho, co poškodilo baterii. Nebyla to porucha baterie, spalovák by ve stejné situaci mohl vybouchnout.atom píše:samotný elektromotor je sice bezúdržbový, ale baterie s bms, už je další potencionální problém navíc, i Tesla S pákrát začla hořet, tak moc nevěřím, že předělávka od nějaké firmy by na tom bude lépe.
Dále se zde srovnávají různě vyzrálé technologie, což je samozřejmě pro zákazníka určující. Ale emobily mají velký prostor pro zdokonalování a zrání technologie, se spalovákama se toho asi už moc udělat nedá.
-
- Příspěvky: 3316
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
se spalovakama se bohuzel neco jeste delat da. A deje se to prave ted. Snizuji se objemy, pocty valcu, osazuji se vice a vykonejsi turba tudiz vyzsi plnici tlaky, zvysuji se tlaky common rail systemu u nafty u benzinu FSI TSI GDI ... atp, variabilni casovani ventilu,rob.brno píše:...se spalovákama se toho asi už moc udělat nedá.
commno rail je haklivej na kvalitu nafty (hlavne ze si pestujeme biopaliva ze) primej vstrik benzinu problematickej pri prestavbe na plyn a nedokaze jet ciste na plyn.
jako krasny priklad teto zhovadilosti je 0,9TCE od renaultu timto smerem to jde. Tzn na ukor zivotnosti a opravitelnosti. Ale ze by to bylo aspon levnejsi me nepripada.
Bojim se ze brzy prijde doba ze uz nepujde sehnat auto s nejakym atmosferickym benzinem napr 2,5 V6 24V bez kurvitek nebo neco podobnyho...
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Jeden den jsem zabil výměnou výfuku. Nemohl jsem se věnovat rodině. Zkurvit si to u fušera nenechám. Na emisích měl pracovník problém mi dát potvrzení - po přepnutí na benál to tůroval dobrých 5 minut než se vzpamatovala ta debilní krabice řídící vstřik. Kdo ví zda nebudu příště lehčí o peníze za katalyzátor. U minulého auta mi už motor ten olej žral i s trávou u cesty. Po výměně motoru se zjistilo, že podfoukává spaliny do vody.....střídač píše:Zpátky na zem. Provoz elektro auto je dražší než provoz auta na LPG, přirozeně s výrazně větším komfortem ve prospěch LPG. To nejde okecat růžovými ebrýlemi.
Jakmile našetřím na ojetý elektromobil neváhám i když počítám, že baterie budou hyn a bude nutno je vyměnit. (v případě že přežijí vůz každý na tomto serveru asi tuší co s nimi) Ropáka znovu jen v nejkrajnější nouzi a kvůli dovolené - zapůjčit.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Klimatizace mi do vozu nesmí a dnes je problém sehnat auto se šíbrem.atom píše:- v létě to ještě jde, ale kdo je zvyklý na klimatizaci tak ten si bude muset hodně připlatit a také se v dojezdu uskromnit
ano, bufík je ta správná cesta, na bufíku není ježdění závislé.atom píše:- v zimě, topení, bez něj se nedá jezdit, takže zas topit elektricky a připravit se o velkou část dojezdu (pro počtáře spotřeby kWh/km to je hnedle dvojnásobek) nebo mít bufík,
Konkrétně jaký elektromobil vlastníš? Víc než Tobě věřím Kubišovi "1, jedu za traktorem cca 20km/h, naproti jede kolona aut, v koloně se objeví díra, bez jakékoli přípravy šlápnu na to a v době, kdy můj bývalý spalovák teprv roztáčel turbo jsem před traktorem." (Nissan Leaf)atom píše:- ta akcelerace možná někomu stačí, někoho i nadchne, ale ve srovnání se spalovákama je prostě ubohá,
Nemám důvod jezdit po dálnici, schválně jezdím přes dědiny ať si to samosprávy vyřídí se státem že mu daly pozemky na to aby auta jezdily jinudy a stát si z toho teď dělá zlaté prase (známky)atom píše:- na dálnici bych s tím jet nechtěl, se 110/130 km/h maximálkou bych si připadal jako brzda provozu, tzn. šup do "kamioňáckého" pruhu, ale tam se bát, že mě někdo přehlídne, nedobrzdí, slisuje.....
a vo to jde. aby sloužil. Nic jiného po něm nepotřebujiatom píše:Elektromobil bych měl rád, ale poměr cena/výkon/kvalita pro mě nevyznívá dobře. Pro cestu v pátek do supermarketu, v neděli do kostela, či denní dojíždění pár desítek km do práce je OK.
No a já si zase užívám přírody a lidí. Nepotřebuji hrát frajera v rezavějícím ingotu.atom píše:Ale já si prostě rád jízdu autem užiju, takhle bych se muset sakra uskromnit a slevit ze svých nároků.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 437
- Registrován: sob čer 02, 2012 8:22 pm
- Bydliště: 580m n.m. na Vysočině
Re: Elektricka / hybridni auta
Právě, že některé ty nehody byly zcela banální a přesto auto které jak tvrdí nehoří, baterie má "opancéřované" s protipožárními přepážkami, shořelo.rob.brno píše:Je třeba se podívat proč ta Tesla začla hořet, v min.2 případech, které byly uváděny v mediích šlo o náraz nebo přejetí něčeho, co poškodilo baterii. Nebyla to porucha baterie, spalovák by ve stejné situaci mohl vybouchnout.
V které situaci spalovák vybouchne ?
Při nedobrždění a napíchnutí se na tažné auta předemnou ? Odnese to nárazník, možná propíchnuté chladiče a efektní dým z chladící směsi.
Při najetí na kovový předmět a proražení nádrže ? Palivo vyteče a nastane max. tak ekologická katastrofa
2x Tristar / 26kWh v lithiu / 7,3kWp na střeše / 2xXTM-4000 / >38MWh / start 05/2012 s 440Wp.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
ano, nebo i palivové trubky, zvlášť pokud ten benál crčí na výfuk vedoucí pod nádrží. Statisticky bych řekl, že se požáry srovnají s tím rozdílem, že baterie se rozhořívají pomalu, u Tesly se nedostaly plameny do kabiny. Benál hoří řekl bych dost rychle.atom píše:V které situaci spalovák vybouchne ?
Při najetí na kovový předmět a proražení nádrže ?
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 437
- Registrován: sob čer 02, 2012 8:22 pm
- Bydliště: 580m n.m. na Vysočině
Re: Elektricka / hybridni auta
Každý si své auto vybírá sám, nemalou měrou tak může ovlivnit budoucí problémy.brumlaj píše:Jeden den jsem zabil výměnou výfuku.... . .. . . ..... ... .. ...
Tvůj názor. Ale technika pokročila a doba kdy byla klima luxus je dávno pryč, je to běžná součást výbavy a většina zákazníků ji prostě chce. Šíbr je položka ve výbavě, kdo ji chce si může připlatit, ale v kombinaci s klimou je to prostě zbytečná investice.brumlaj píše:Klimatizace mi do vozu nesmí a dnes je problém sehnat auto se šíbrem.
Ježdění jistě ne, je se ztrácí ta krásná myšlenka elektromobilu a zelené auto nám po nalití ropy na topení začíná trochu hnědnoutbrumlaj píše:ano, bufík je ta správná cesta, na bufíku není ježdění závislé.
To je fakt, letos bylo lepší se jí vyhnout.brumlaj píše:Nemám důvod jezdit po dálnici
Žádný, ale Teslu S bych bral, ale zas ta cena. Třeba někdy na ni dotace jak v Norskubrumlaj píše:Konkrétně jaký elektromobil vlastníš?
Kubiš je na tom ještě s tím Leafem dobře, má 80kW. 0-100 za 11,5s to je běžné auto. Stím se dá jezdit. Ale předjet traktor jedoucí 20km/h a libovat si jak mi to jede. Nevím jestli mu mám zato zatleskat nebo nebo smát...brumlaj píše:Víc než Tobě věřím Kubišovi..
Ale s 15kW či 30kW u přestaveb škodovek nebo 22kW u zmiňovaného starého golfu to bude tragédie, no co mimo traktorů se předjíždět prostě nebude.
Každý si užívá něčeho jiného. Někdo má rád vdolky jiný holkybrumlaj píše:No a já si zase užívám přírody a lidí. Nepotřebuji hrát frajera v rezavějícím ingotu.
2x Tristar / 26kWh v lithiu / 7,3kWp na střeše / 2xXTM-4000 / >38MWh / start 05/2012 s 440Wp.
-
- Příspěvky: 544
- Registrován: stř led 02, 2013 4:28 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Zatahuješ do toho problému emoce. Ty nic nevyřeší. Dá se na to dokonce odpovědět: kupuj si každý čtyři roky nový auto.brumlaj píše:Jeden den jsem zabil výměnou výfuku. Nemohl jsem se věnovat rodině. Zkurvit si to u fušera nenechám. Na emisích měl pracovník problém mi dát potvrzení - po přepnutí na benál to tůroval dobrých 5 minut než se vzpamatovala ta debilní krabice řídící vstřik.
Ale jinak jó.Určitě na nákupy a okolo komínu ideální.
A nakonec ta dovolená, že?. Takový podraz.
Dokud budou vládnout peníze, je to za současných technických parametrů mimo mísu. I tak přeji v budoucím elektromotorickém životě mnoho zdaru.
-
- Příspěvky: 437
- Registrován: sob čer 02, 2012 8:22 pm
- Bydliště: 580m n.m. na Vysočině
Re: Elektricka / hybridni auta
Kapalný benzín hoří, ale nevybuchuje, klidně si ho skus zapálit. Palivová trubka vede obvykle nad nádrží a poté po straně vozu k motoru. Pokud crčí benzín z nádrže na výfuk a ještě máme takovou smůlu, že teplota je taková, že nejde už ani k odpaření, ale vznícení tak prostě hoříme, hoříme. Ale výbuch bývá jen ve filmech.brumlaj píše:ano, nebo i palivové trubky, zvlášť pokud ten benál crčí na výfuk vedoucí pod nádrží. Statisticky bych řekl, že se požáry srovnají s tím rozdílem, že baterie se rozhořívají pomalu, u Tesly se nedostaly plameny do kabiny. Benál hoří řekl bych dost rychle.atom píše:V které situaci spalovák vybouchne ?
Při najetí na kovový předmět a proražení nádrže ?
A teď co nafta ? těch proražených nádrží havarovaných kamiónů už sem viděl a nikdy z toho důvodu nehořel, natož aby vybouchl.
2x Tristar / 26kWh v lithiu / 7,3kWp na střeše / 2xXTM-4000 / >38MWh / start 05/2012 s 440Wp.
-
- Příspěvky: 63
- Registrován: úte čer 05, 2012 3:52 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Atom:
Takže i když nevlastním elektromobil veřím, že zrychlení je lepší u elektromobilu, protože veřím p Kubišovi jako vlastníku "fosila" a následně vlastníku elektromobilu. Bohužel Atom i když nevlastní elektromobil, tak Ví...
Edit:
P.S. Tato diskuse už začíná být docela mimo název vlákna, ale boj zastánců fosilních vs elektromobilních a někdo kdo má auto jenom jako spotřebák to musí působit zmatečně a lživě ať na jednu či druhou stranu.
Když vezmu originál vyjádření pana Kubiše:Kubiš je na tom ještě s tím Leafem dobře, má 80kW. 0-100 za 11,5s to je běžné auto. Stím se dá jezdit. Ale předjet traktor jedoucí 20km/h a libovat si jak mi to jede. Nevím jestli mu mám zato zatleskat nebo nebo smát...
Takže tvůj příspěvek akorák ukazuje, že nemáš páru o čem hovoříš (elektromobil v reálu), čteš jenom papírové parametry a ještě jenom určité (ostatní vynecháváš a jiné pojímáš tendenčně aby podpořilo toji pravdu).Možná to je pouze tím, že jsem byl zvyklý "jen" na motor 2.0 HDI se znatelným turbo lagem, ale na prvním místě musím zdůraznit, že zrychlení hlavně ve městě předčilo moje nejoptimističtější očekávání. To, že Leaf má trvale k dispozici 280Nm točivého momentu je velice příjemné. Typické situace kdy tato vlastnost nejvíc vynikne:
1, jedu za traktorem cca 20km/h, naproti jede kolona aut, v koloně se objeví díra, bez jakékoli přípravy šlápnu na to a v době, kdy můj bývalý spalovák teprv roztáčel turbo jsem před traktorem.
Takže i když nevlastním elektromobil veřím, že zrychlení je lepší u elektromobilu, protože veřím p Kubišovi jako vlastníku "fosila" a následně vlastníku elektromobilu. Bohužel Atom i když nevlastní elektromobil, tak Ví...
Edit:
P.S. Tato diskuse už začíná být docela mimo název vlákna, ale boj zastánců fosilních vs elektromobilních a někdo kdo má auto jenom jako spotřebák to musí působit zmatečně a lživě ať na jednu či druhou stranu.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Ahoj.Jaké máš prosím auto,že to umíš za 4l/100km?Kolik najedeš ročně?Roger píše:Muzes mi rici, jake kapaliny spotrebuje tak vyrazne vic auto oproti eutu ???
Olej vw507.00 (do vsech motoru, ten nejlepsi do vsech i nejlepsich motoru) 4L plus nejlepsi filtr stoji do 700,- ( MANN a SHELL - klidne ti to muzu zalinkovat) --- (ze za to jsou schopni nauctovat v autoservisu treba 2500,- je jina vec).
To staci na 15000 km...
Dale vzduchovy fltr motoru, ktery stoji taky okolo 150,- a meni se po 50000,- a palivovy filtr jsem v zivote nemenil
A kdyz uz jsi v tech poctech, pokud ja pojedu podle predpisu, tak jsem schopen jet za 4L nafty/100 km a pak ti to vyjde jak? Ja vim, nafta je kurev... draha, v agipu ji kupuji za (dnes 34.90,-kc po sleve 1kc o2 minus 2% diskount na kreditce a k tomu jeste dostavam vernostni body) at mas presny cisla na vypocet.
Tedy,nic ve zlém,ale máš celkem kliku,že to auto tvé nemá nohy
Vzduchový filtr se mění dle potřeby(pokud jezdíš denně po prašné cestě,po půl roce je po něm).Pak spotřeba nahoru,výkon dolů.O palivovém filtru si promluvíme,až budeš dělat vstřiky,či čerpadlo Navíc,pokud jsi ho nikdy neměnil,spotřeba jde nahoru,zato výkon dolů.Když ho neměníš,odkaluješ ho aspoň?Vzduchový filtr za 150?Filtron?Pozdravuj své turbo(tedy pokud máš),ventilová těsnění a válce,váhu vzduchu-další investice+spotřeba nahoru,výkon dolů.Olej po 15 000...?Max. 10 000,pokud máš své auto rád,nebo po roce,pokud je nenajedeš.Long life je jen povídačka.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
ne všichni maj žaludek jezdit v traktoru. Kdo nebydlí ve smogem postiženém městě nepochopí co tím říkám. Dojet za příznivého počasí do práce na koloběžce je o sliznice i když smog není. A ti pitomci na magistrátě furt budou dělat stezky pro cyklisty pro zabíječe času na kolech a né přímo jak by potřebovali obyčejní zaměstnanci, ať jsou v práci za co nejkratší dobu. Zvracet.atom píše:A teď co nafta ?
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5154 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 621 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1356 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
od Brčo » » v Ostatní
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1480 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 905 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69