Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 144
- Registrován: stř úno 02, 2022 3:55 pm
- Reputace: 17
- Lokalita: BA-SC
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: on grid
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: okr Senec
Re: Elektricka / hybridni auta
AI od gugla odpovedala:
In 2024, BYD sold 49,984 vehicles in the European Union, U.K., and EFTA markets. This represents a 216% increase compared to the previous year. BYD's European sales are projected to increase further to 186,000 units in 2025 and 400,000 units by 2029.
Kde je uskladnených tých 950.000 do milióna netuším , ale predstavujem si parkovisko cca 20km štvorcových
In 2024, BYD sold 49,984 vehicles in the European Union, U.K., and EFTA markets. This represents a 216% increase compared to the previous year. BYD's European sales are projected to increase further to 186,000 units in 2025 and 400,000 units by 2029.
Kde je uskladnených tých 950.000 do milióna netuším , ale predstavujem si parkovisko cca 20km štvorcových
-
- Příspěvky: 2074
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Reputace: 215
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Až nám to kluci pustí za ztrátové ceny, tak jim od toho pomůžeme. Kdo by seala za 500 nevzal 

7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 2196
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 230
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Na netu bylo plno fotek přístavů nacpaných autama a psali, že se jim nedaří sehnat dopravce na odvoz.
Ikdyby byl číňan za 500, tak mu na to dlabu. Reálně neznám jedinný čínský produkt, na který je normální podpora, záruka, dokumentace a hlavně jsem nikdy neviděl funkční čínský software.
Ikdyby byl číňan za 500, tak mu na to dlabu. Reálně neznám jedinný čínský produkt, na který je normální podpora, záruka, dokumentace a hlavně jsem nikdy neviděl funkční čínský software.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
- TomHC
- Příspěvky: 2590
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 429
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Ja čo som čítal, tak vraj bol problém v tom, že európsky klient chce showroom a auto vidieť a vyskúšať, nie kúpiť ho cez net ako rýchlovarnú konvicu 

2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 05/2025 = 11.4 MWh AC
-
- Příspěvky: 2926
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 316
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Elektricka / hybridni auta
Tohle je zajimave povidani o cine a autech, ikdyz je to rok stare
-
- Příspěvky: 3100
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 139
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Klidně si koupím auto jako rohlík. Třeba z Číny. Je mi to jedno. Pokud to bude levné oproti ostatní nabídce a vydrží to podle tabulek než mají kurvítka nastaveno, tz. tak od 5-8 let bez problému jezdit.eman píše: pon kvě 19, 2025 10:05 pmNa netu bylo plno fotek přístavů nacpaných autama a psali, že se jim nedaří sehnat dopravce na odvoz.
Ikdyby byl číňan za 500, tak mu na to dlabu. Reálně neznám jedinný čínský produkt, na který je normální podpora, záruka, dokumentace a hlavně jsem nikdy neviděl funkční čínský software.
Pokud by se měly servisní prohlídky konat na dálku jen dobře. Pokud bych měl jet do serisu přes půl republiky ale s tím, že chlapi ví co dělalí, klidně. Na T4 také vím jen o jedné dílně např na převodovky.
Pokud bych auto chtěl vidět, dám si inzerát před koupí kdo mi za dvě hodiny aza 5 tisíc korun a vysvětlí z majitelů a ukáže dané auto. Už vidím nový segment nahrazující salony. Salony přiráží desetitisíce a někdo z majitelů mi může ukázat něco z Číny, co si osahám za rozhodnu se.
Prostě osobní recenzní nekomerční.
EU zajímavý když dobývala východní blok, tak své předříkávače učili aby strhly národy volným trhem. Jenže prodej aut typicky volný trh není. Z jedné strany daně a poplatky a zákonem daný povinnosti, z druhé strany cla, výrobní a prodejní pasti a paraziti typu placených influencerů čekajících salónistů kterým teče viditelně do bot.
A kecy že miliarda a třistamilionů lidí něco neumí je pěkně o hovně. Asi bych se nad sebou trochu zamyslel než bych takový kec propagoval.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz
-
- Příspěvky: 4198
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 312
Re: Elektricka / hybridni auta
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 4198
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 312
Re: Elektricka / hybridni auta
615000 bez DPH
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2196
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 230
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Na stránkách Toyoty jsem to nenašel...
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 4198
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 312
Re: Elektricka / hybridni auta
Údajně výprodej Toyoty, Mercedes snad nabízí 750000Kč. S tou baterkou 110kWh to i někam dojede.
Je to tady v té skupině.
https://www.facebook.com/groups/2100772423579450/
Je to tady v té skupině.
https://www.facebook.com/groups/2100772423579450/
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2196
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 230
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Vypadá to spíš jako nabídka nějakému korporátu, co už od nich auta má. Není to pro veřejnost.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 4198
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 312
Re: Elektricka / hybridni auta



18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1904
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Reputace: 186
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
kolik to má reálnou spotřebu? 30kwh/100km?Franta2776 píše: úte kvě 20, 2025 3:16 pmÚdajně výprodej Toyoty, Mercedes snad nabízí 750000Kč. S tou baterkou 110kWh to i někam dojede.
Je to tady v té skupině.
https://www.facebook.com/groups/2100772423579450/
-
- Příspěvky: 4198
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 312
Re: Elektricka / hybridni auta
30-35kWh ,tak to ty dodávky mají na youtube jsou testy.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1904
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Reputace: 186
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
i tak je to 300km... to už je použitelný
-
- Příspěvky: 4198
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 312
Re: Elektricka / hybridni auta
Jak jsem psal dříve, Ikea Brno tak rozváží nábytek. Ke mně to mají 80km, přijeli plného Sprintera nábytku s dvěma UK. Rozvezou náklad a při nakládce dalšího nabíjí.Než naloží mají prý nabito.Mimo depo prý nabíjí vyjímečně.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 4198
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 312
Re: Elektricka / hybridni auta
Prý BYD nejezdí:))Zrovna jeden u mĕ doma nabíjí za 42000Eur je to luxus, pĕkné provedení a baterka 87kWh spotřeba po dálnici 21kWh.Silnĕ mĕ to nahlodalo.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 955
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 148
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Přes veškeré proklamace nárůstů prodejů EV je to stále velká či spíš doslova obrovská bída, a to jak v ČR tak i v EU jako celku viz letošní zpráva ACEA.
Statistika prodeje nových aut v ČR za rok 2024
V uplynulém roce bylo v Česku registrováno celkem 231 600 nových osobních aut, což je o 10 178 kusů více než v roce 2023. Pouze čtvrtina aut byla registrována soukromými osobami, zbylých 75 % firmami. Nejvíce aut se prodalo v červnu (22 334 kusů) a říjnu (21 070 kusů), nejméně naopak v srpnu (17 084 kusů) a červenci (17 452 kusů). Nejoblíbenějšími druhy paliva jsou stále benzín s podílem 65,75 % a nafta s podílem 24,9 %. Nových osobních elektromobilů se v roce 2024 prodalo 10 933, což je o 4 293 kusů více než v roce 2023. Meziroční nárůst tak činil necelých 65 %. Nutno podotknou, že jen díky dotacím jinak by to byla ještě větší bída. Elektromobily se na celkových prodejích osobních aut v ČR podílely 4,72 % (to je opravdu obrovský podíl).
Český vozový park je o dost mladší, než se uvádí.
Oficiální statistika průměrného stáří vozového parku v ČR podle registrací je 16,41 roku.
Datoví analytici Cebia spočítali z dat vozidel, která jezdí na STK, že průměrné stáří osobních aut v provozu je nižší a dosahuje jen 13,79 roku, což je o 2,62 roku méně, než je uváděné průměrné stáří registrovaných aut. A pokud vezmeme data z STK za poslední dva roky, je ten průměr ještě lepší - 12,74 roku. Významnějším zjištěním však je, že polovinu všech kilometrů najetých osobními vozidly za rok najedou auta do 8 let stáří.
Cebia analyzovala data z tachometrů, která se zaznamenávají právě v rámci evidenčních kontrol a STK. A i tady vyšla moc zajímavá čísla. Největší podíl na dopravním výkonu na silnicích mají vozy už z roku 2023 (8,97 % najetých kilometrů), následující automobily z let 2022 (7,59 %) a 2021 (7,48 %). Nová vozidla z roku 2024 tvoří už 2,79 % dopravního výkonu. Zajímavé také je, jak se stářím vozidel klesá jejich průměrný nájezd. Zatímco nová a maximálně dvouletá auta najedou průměrně přes 20 000 km ročně, desetiletý vůz už najede průměrně jen 12 700 km za rok a dvacetiletý jen 8 900 km za rok. Od dvaceti let stáří se dle Cebie data stabilizují a vozidla najedou od 2 do 9 000 km ročně. U více než třicetiletých aut je průměrný roční nájezd už hluboko pod 5 000 km.
Průměrné stáří vozového parku zhoršuje skutečnost, že při zakoupení nového vozu do rodiny si Češi nechávají stávající starší auta jako další vozidlo do rodiny a stává se, že ho prakticky neprovozují nebo s ním ani nejezdí na STK.“ Spoustu aut si Češi v rodinách nechávají a postupně přechází na děti nebo vnoučata.
Celkem 50 % všech kilometrů u nás najedou auta z roku 2017 a mladší. Polovina všech vozidel, která reálně jezdí v ČR, je tak mladší osmi let!
Podíl elektromobilů v ČR a EU (lze to vyjádřit jedině formulací "naprostá bída")
V ČR bylo 36364 elektromobilů k 31. 12. 2024.
Z hlediska celkového vozového parku je to podíl cca 0,5%, ale ani celá EU na tom není o moc lépe (dle zprávy ACEA okolo cca 2%).
I kdybychom vzali jen polovinu vozového parku tak se dostaneme v ČR na hodnotu cca 1%.
To je prostě bída a nic než bída. Kompletní nahrazení EV za spalováky tak nehrozí ani za 100 let.
První tři místa z hlediska počtu elektromobilů provozovaných v ČR jsou z hlediska výrobců Tesla, Škoda, Volswagen.
BYD v ČR není ani mezi prvními 20-ti a z hlediska toho jak málo je elektromobilů v ČR obecně, je tady spíš raritou.

Statistika prodeje nových aut v ČR za rok 2024
V uplynulém roce bylo v Česku registrováno celkem 231 600 nových osobních aut, což je o 10 178 kusů více než v roce 2023. Pouze čtvrtina aut byla registrována soukromými osobami, zbylých 75 % firmami. Nejvíce aut se prodalo v červnu (22 334 kusů) a říjnu (21 070 kusů), nejméně naopak v srpnu (17 084 kusů) a červenci (17 452 kusů). Nejoblíbenějšími druhy paliva jsou stále benzín s podílem 65,75 % a nafta s podílem 24,9 %. Nových osobních elektromobilů se v roce 2024 prodalo 10 933, což je o 4 293 kusů více než v roce 2023. Meziroční nárůst tak činil necelých 65 %. Nutno podotknou, že jen díky dotacím jinak by to byla ještě větší bída. Elektromobily se na celkových prodejích osobních aut v ČR podílely 4,72 % (to je opravdu obrovský podíl).
Český vozový park je o dost mladší, než se uvádí.
Oficiální statistika průměrného stáří vozového parku v ČR podle registrací je 16,41 roku.
Datoví analytici Cebia spočítali z dat vozidel, která jezdí na STK, že průměrné stáří osobních aut v provozu je nižší a dosahuje jen 13,79 roku, což je o 2,62 roku méně, než je uváděné průměrné stáří registrovaných aut. A pokud vezmeme data z STK za poslední dva roky, je ten průměr ještě lepší - 12,74 roku. Významnějším zjištěním však je, že polovinu všech kilometrů najetých osobními vozidly za rok najedou auta do 8 let stáří.
Cebia analyzovala data z tachometrů, která se zaznamenávají právě v rámci evidenčních kontrol a STK. A i tady vyšla moc zajímavá čísla. Největší podíl na dopravním výkonu na silnicích mají vozy už z roku 2023 (8,97 % najetých kilometrů), následující automobily z let 2022 (7,59 %) a 2021 (7,48 %). Nová vozidla z roku 2024 tvoří už 2,79 % dopravního výkonu. Zajímavé také je, jak se stářím vozidel klesá jejich průměrný nájezd. Zatímco nová a maximálně dvouletá auta najedou průměrně přes 20 000 km ročně, desetiletý vůz už najede průměrně jen 12 700 km za rok a dvacetiletý jen 8 900 km za rok. Od dvaceti let stáří se dle Cebie data stabilizují a vozidla najedou od 2 do 9 000 km ročně. U více než třicetiletých aut je průměrný roční nájezd už hluboko pod 5 000 km.
Průměrné stáří vozového parku zhoršuje skutečnost, že při zakoupení nového vozu do rodiny si Češi nechávají stávající starší auta jako další vozidlo do rodiny a stává se, že ho prakticky neprovozují nebo s ním ani nejezdí na STK.“ Spoustu aut si Češi v rodinách nechávají a postupně přechází na děti nebo vnoučata.
Celkem 50 % všech kilometrů u nás najedou auta z roku 2017 a mladší. Polovina všech vozidel, která reálně jezdí v ČR, je tak mladší osmi let!
Podíl elektromobilů v ČR a EU (lze to vyjádřit jedině formulací "naprostá bída")
V ČR bylo 36364 elektromobilů k 31. 12. 2024.
Z hlediska celkového vozového parku je to podíl cca 0,5%, ale ani celá EU na tom není o moc lépe (dle zprávy ACEA okolo cca 2%).
I kdybychom vzali jen polovinu vozového parku tak se dostaneme v ČR na hodnotu cca 1%.
To je prostě bída a nic než bída. Kompletní nahrazení EV za spalováky tak nehrozí ani za 100 let.

První tři místa z hlediska počtu elektromobilů provozovaných v ČR jsou z hlediska výrobců Tesla, Škoda, Volswagen.
BYD v ČR není ani mezi prvními 20-ti a z hlediska toho jak málo je elektromobilů v ČR obecně, je tady spíš raritou.
-
- Příspěvky: 4198
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 312
Re: Elektricka / hybridni auta
Prodeje v minulosti, nezajišťují prodeje v budoucnosti a při příchodu na trh nových technologii s nimi nesouvisí.Nokia by mohla povídat
Důležitější je trend a ten je jasný.
https://fdrive.cz/clanky/elektromobily- ... dari-14436
https://www.auto.cz/elektromobily-zase- ... type=porta



https://fdrive.cz/clanky/elektromobily- ... dari-14436
https://www.auto.cz/elektromobily-zase- ... type=porta
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 955
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 148
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
S EV je to stále jako s tím pomyslným jednookým králem mezi slepými. O trendech se básnilo už i před mnoha lety a následný vývoj tomu vůbec neodpovídal. Stručně řečeno předpovědím, že se ten či onen trend trvale udrží nevěřím, protože realita je v naprosté většina případů dle mého názoru zcela jiná a mnohem horší a tohle rozhodně nebude výjimka. Stručně řečeno úvahy o tom jak to bude ve vzdálenější budoucnosti díky současným trendům jsou většinou v podstatě jen kecy, které mají zakrýt neblahou budoucí realitu. 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů