Oprava 4Ah baterky Parkside

Baterie a bateriová úložiště založená na článcích Li-ion 18650, zkušenosti, praxe, dobíjení, batery management, výroba bateriových úložišť, bezpečnost.
Uživatelský avatar
MURA
Příspěvky: 1
Registrován: úte dub 22, 2025 12:05 pm
Reputace: 0
Lokalita: Sušice
Systémové napětí: 12V
Výkon panelů [Wp]: 450
Kapacita baterie [kWh]: 80Ah
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od MURA »

Filas píše: úte říj 29, 2024 10:58 am
Ty Smart baterky opravuji, většinou se dá, pokud neodešel řídící čip.
Ahoj, dobrý den,

marně hledám někoho kdo by byl ochoten opravit Smart baterie Parkside. Mám jednu 8 Ah a jednu 4 Ah. Můžeme se s polu nějak domluvit ?
Filas
Příspěvky: 133
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Reputace: 4
Lokalita: Praha

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od Filas »

Zdravím, jasně, napište SZ
Mex
Příspěvky: 1107
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 185
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od Mex »

Jak se ta vadná Smartka projevuje?
Po internetu se toulají videa jak tam něco typicky odchází. Snad stabilizátor nebo nějaká podobná pitomost. Tak jestli se to nedá spravit samodomo.

Mně minulý týden záhadně chcípla ne-smart baterka 4Ah. Nabíječka ji odmítala vzít, měla napětí kolem 17V. Tak jsem si říkal, že jednoduše odešel jeden článek.
Rozdělal jsem ji a 4 dvojice měly kolem 3.6V a jedna cca 2.6V. Změřil jsem jejich vnitřní odpor a všechny měly stejně, těsně nad 8mR.
Tak jsem si řekl, že to není ztraceno. Nabil jsem tu jednu dvojici laboratorním zdrojem, tím je srovnal, a od té doby je baterka zase jako nová. Cvičně jsem na ní udělal několik cyklů (aspoň mám pěkně posekanou zahradu a pořezané dřevo), a drží dobře.

Nicméně jsem se rozhodl udělat nabíjecí přípravek, kde budu ty baterky čas od času formovat kvalitní balancující nabíječkou.
Původně jsem chtěl do baterek osadit balancovací konektory. Ale tahat je ven znamená do pěkného futrálu vrtat, to se mi moc nechce. Navíc by šla záruka do háje.
Nechat ten konektor jen uvnitř a baterku vždy pro nabíjení rozebrat (jsou to 4 šrouby) by šlo.

Ale nakonec to udělám ještě jednodušeji. Vyrobím na to nabíjecí stojánek, kam se posadí vnitřek rozebrané baterky. Jednotlivé články se připojí pomocí pogo-pins (odpružené kontakty).
Takže nebudu nikam muset vrtat nebo pájet, záruka bude nedotčena.
A čas od času baterky rozdělám a proženu je nabíječkou. Mám skvělou nabíječku ToolkitRC, u které jsem přesně zkalibroval všechna napětí pomocí přesného profi měřáku.
gupa
Příspěvky: 3008
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 132
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od gupa »

Minulý týden mi nějak haprovala jedna z mé flotily a pomohl reset přidržením víc jak na 10s tlačítka co to má, musí pohasnout led potom teprve povolit stlačení a restart do dvou sekund problikem všech led diod.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
glottis
Příspěvky: 2877
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 302
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od glottis »

Mex píše: úte dub 22, 2025 6:26 pm
Jak se ta vadná Smartka projevuje?
Po internetu se toulají videa jak tam něco typicky odchází. Snad stabilizátor nebo nějaká podobná pitomost. Tak jestli se to nedá spravit samodomo.

Mně minulý týden záhadně chcípla ne-smart baterka 4Ah. Nabíječka ji odmítala vzít, měla napětí kolem 17V. Tak jsem si říkal, že jednoduše odešel jeden článek.
Rozdělal jsem ji a 4 dvojice měly kolem 3.6V a jedna cca 2.6V. Změřil jsem jejich vnitřní odpor a všechny měly stejně, těsně nad 8mR.
Tak jsem si řekl, že to není ztraceno. Nabil jsem tu jednu dvojici laboratorním zdrojem, tím je srovnal, a od té doby je baterka zase jako nová. Cvičně jsem na ní udělal několik cyklů (aspoň mám pěkně posekanou zahradu a pořezané dřevo), a drží dobře.

Nicméně jsem se rozhodl udělat nabíjecí přípravek, kde budu ty baterky čas od času formovat kvalitní balancující nabíječkou.
Původně jsem chtěl do baterek osadit balancovací konektory. Ale tahat je ven znamená do pěkného futrálu vrtat, to se mi moc nechce. Navíc by šla záruka do háje.
Nechat ten konektor jen uvnitř a baterku vždy pro nabíjení rozebrat (jsou to 4 šrouby) by šlo.

Ale nakonec to udělám ještě jednodušeji. Vyrobím na to nabíjecí stojánek, kam se posadí vnitřek rozebrané baterky. Jednotlivé články se připojí pomocí pogo-pins (odpružené kontakty).
Takže nebudu nikam muset vrtat nebo pájet, záruka bude nedotčena.
A čas od času baterky rozdělám a proženu je nabíječkou. Mám skvělou nabíječku ToolkitRC, u které jsem přesně zkalibroval všechna napětí pomocí přesného profi měřáku.
jo stabilizator, vetsinou asi i s BT modulem. Nepamatuju si uz kde je jeste generator signalu pro komunikaci se strojem. Jestli v tom BT nebo jinde ale umi odejit i to. Pak si baterie nepopovida s naradim a je konec. V baterce nejsou zadne vykonove prvky na odpojeni a je to resene takhle, ze to blokuje stroj. Videl jsem uz hacky, ze to lidi simulovali pres atinu. Jednu baterku jsem mel doma a radsi si z ni udelal powerbanku
pibi
Příspěvky: 1270
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Reputace: 222
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16kWp
Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od pibi »

Mex píše: úte dub 22, 2025 6:26 pm
Jak se ta vadná Smartka projevuje?
Po internetu se toulají videa jak tam něco typicky odchází. Snad stabilizátor nebo nějaká podobná pitomost. Tak jestli se to nedá spravit samodomo.
Myslím, že umře modul modrého zubu a vezme sebou stabilizátor.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Uživatelský avatar
Lubik
Příspěvky: 577
Registrován: pon úno 15, 2021 10:04 pm
Reputace: 29
Lokalita: Praha
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Praha

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od Lubik »

Po dobití jednotlivých článků je potřeba je několik dnů sledovat jestli nedochází k samovybíjení některého článků. Potom pomůže jenom výměna.
Panely 4x 280W , 4x330W Isolar 6kW,48V 230 Ah
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5703
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 710
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 30+15
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od cipis »

Ja ve vyprodeji kdysi koupil tu obrovskou smart 8Ah, za zlomek ceny. A jedine, co zatim vim, ze je spatne, tak teplotni cidlo, ukazuje asi o 15° mene, nez je doopravdy. Takze pri praci mimo leto vypina nabijeni na nabijecce a nepusti stroj.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
soami
Příspěvky: 835
Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
Reputace: 73
Lokalita: Posázaví
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Posázaví

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od soami »

Mně ta 8Ah BT odešla po 10 cyklech. Při strčení do nabíječky jen blikala dioda. BT se hlásí, takže tam problém není. Podle množství reklamací se jedná o pěkný šmejd. Obdržel jsem novou - peníze vrátit nechtěli, starou (aku) vrátit nechtěli. Je dobré si fotit účtenky z Lidlu ;) Špatnou aku nějak využiju na powerbanku. A podle zkušeností pravděpodobně brzy i tu novou... Případně jsem viděl na AE nějakou alternativní desku/BMS pro tuto baterii. Ty "nechytré" 2Ah/4Ah jsou docela držáky. Mám jich asi 7 a pouze u 1 aku odešla po 7 letech signalizace LED, ale jinak normálně jede.
Mex
Příspěvky: 1107
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 185
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od Mex »

Podle toho co vím, tak ten BT modul je v praxi v podstatě k ničemu.
Nabíjení i vybíjení (tj. signalizaci zařízení, že už má vypnout) řeší ten chip na desce.
Takže sundat BT modul, asi vyměnit stabilizátor (který kvůli poruše BT modulu případně chcípnul) a provozovat baterku jako běžnou ne-smart.

Mám baterky smart i ne-smart. Raději mám ty ne-smart, které mají 2x tolik článků, i když menších (smart používá články 21700, ne-smart místo toho vždy dvě 18650).

Ještě jsem nepřišel na to, k čemu by mi nějaké to smartování bylo v praxi dobré.
Změřit napětí umím multimetrem líp, a nic moc jiného mě nezajímá.
Mít potenciální bonzující baterku fakt nepotřebuju.
soami
Příspěvky: 835
Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
Reputace: 73
Lokalita: Posázaví
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Posázaví

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od soami »

Ten BT modul je dobrý jen pro samovybíjení aku. Nějak jsem to nezkoumal, ale myslím, že vypnout nelze. A souhlasím, že je to zbytečné kurvítko.
Uživatelský avatar
Lubik
Příspěvky: 577
Registrován: pon úno 15, 2021 10:04 pm
Reputace: 29
Lokalita: Praha
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Praha

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od Lubik »

BT modul se dá vypnout dlouhým podřízeným tlačitka. Je to v návodu.
Panely 4x 280W , 4x330W Isolar 6kW,48V 230 Ah
Mogul
Příspěvky: 299
Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
Reputace: 15
Lokalita: Litoměřice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11kWp
Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od Mogul »

Také jsem od těch smart funkcí čekal více. Tak nějak jsem si myslel, že si tam nastavím napěťový rozsah nabíjení/vybíjení a jiné vylomeniny. Jediné, co se tam dá nastavit, je ale pouze síla vybíjecího proudu.
V případě náročnějšího přístroje - třeba nová flexa Performance, to neustále vypíná baterii, protože ta flexa prostě sosá...
Člověk si pak stejně nastaví- tedy je nucen nastavit, nejvyšší možný odběr proudu - prakticky bez omezení.
A tím pádem je po jakémkoli "smartu".
josse
Příspěvky: 1240
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Reputace: 145

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od josse »

asi máme každý jinou Smart 8Ah ...
Já jsem omezil spodní napětí na 3,1V - je to v aplikaci.
Já jsem omezil maximální vybíjecí proud na 70A - je to v aplikaci.
Dvojitá nabíječka nabíjí do 93%, což je 4,1V.
Teplotní čidlo ukazuje správně, ve všech 6ti kusech co mám.
Přesně to co je potřeba pro dlouhodobou životnost článků, se v té aplikaci a správné nabíječčce nastaví. Přesně proto jsem do toho šel.

Chybí mi v tom kontrola napětí jednotlivých článků, ale to se bude řešit až to bude potřeba. K tomu je zase ta chytrá nabíječka, na které se zvolí balancuj a ona to udělá.

To co je divné: po aktualizaci FW, to smaže počítadla a je třeba to nastavit znovu.
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 4x80P14S = 4480Cells 18650 (~840Ah/44kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Mogul
Příspěvky: 299
Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
Reputace: 15
Lokalita: Litoměřice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11kWp
Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od Mogul »

Tak jsem se mrknul po dlouhé době do aplikace a je pravdou, že tam ta možnost nastavení napětí na spodní hranici je. To mě nějak z paměti vypadlo.
Nabíjecí napětí ale nastavovat nemohu, protože nemám "chytrou" dvojitou nabíječku, takže to jde do max.
Dobíjím to na starých pomalých nabíječkách X20. (pro 2A baterie)
1745472515424.jpg
josse
Příspěvky: 1240
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Reputace: 145

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od josse »

Možná jsem to nenapsal dobře, dvojitá hloupá sama od sebe nabíjí jen do 93%!

A koukal jsem si té chytré jednokanálové a nemám tam tu údržbu/balancování a celou dobu žiju v tom že to tam je, tak nevím jestli jsem se spletl nebo to odebrali.
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 4x80P14S = 4480Cells 18650 (~840Ah/44kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Mogul
Příspěvky: 299
Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
Reputace: 15
Lokalita: Litoměřice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11kWp
Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od Mogul »

Výstupní napětí těch nabíječek je 21,5V. Při 5 článcích je to 4,3V na článek. A to jak nabíječek s výstupem 2,4A, tak i 4,5A.
Kdy to vypne vnitřní BMS baterie je ve hvězdách, protože to záleží na rozbalancování článků.
Nicméně si myslím, že min. jeden se na tu krajní hodnotu dostat může.

Mám obě nabíječky. Ta rychlejší mě nabíjí na mnohem menší kapacitu - cirka 80% (ukazuje aplikace) a ze tří diod na indikátoru mě po ukončeném nabíjení svítí jen dvě.
Takže nabíjím na té pomalejší "staré" nabíječce a ta to dle aplikace nabije skoro do 100%. Svítí všechny tři diody. Baterie má 20,6V, což je nějakých 96% nabití.
Jedná se o tu samou baterii, kterou silnější nabíječka detekovala jako nabitou, byť to bylo pouze na 80%. Takže je vyloučena chyba s BMS. Evidentně je tam nějaký disbalanc, protože druhá baterie je na 20,77V (97%).

Buď vadný kus nabíječky (4,5A), že detekuje špatně napětí baterky, nebo kvůli větším proudům. Je ale jasné, že je určena na 4A a 8A baterie a ne na 2A.

Balancování jsem nikde nepostřehl.
Mex
Příspěvky: 1107
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 185
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od Mex »

To ti fungují ty nabíječky nějak divně.
Mám 1- i 2-portovou 4.5A a 1-portovou 2.4A (ale tu nepoužívám).
Obě ty 4.5A nabíječky mi baterky nabijou stejně. Minimálně podle koncového napětí, které je mezi 20.4V a 20.6V u různých baterek. To koncové napětí je u dané baterky vždy stejné, takže to evidentně zařízne BMS té baterky.
Mám celkem 4 hloupé baterky po 4Ah a jednu smart taky 4Ah.
Ani jedna nemá reálné 4Ah. Nejmíň má ta smart, kde je jen jeden článek typu 21700 (v hloupých jsou dvojice 18650). Ta smart má jenom kolem 3Ah. Proto se smartkám vyhýbám a beru raději ty hloupé.

Myslím, že ty nabíječky/BMS trochu šidí fázi CV. Že jedou jen fázi CC a pak nabíjení vypnou.
Už to to přesně nepamatuju, věnoval jsem se tomu dost dávno. Ale bylo to myslím tak, že ta nabíječka má na síťové straně celou dobu skoro konstantní odběr. Což by odpovídalo tomu, že fázi CV to prakticky nedělá.

Plánuju udělat nabíjecí přípravek a prohnat ty baterky slušnou externí nabíječkou se spolehlivým balancérem.
gupa
Příspěvky: 3008
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 132
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od gupa »

Jsem včera objevil BT kartu co má baterie. Vznikne nějaký zkrat lépeřečeno několik zkratů okolo a na kondenzátorech. Ikdyž se odpájí, přesto stále karta bere okolo 0,14A. Což se mi zdá hodně.
IMG_20250425_011049~2.jpg
IMG_20250425_010935.jpg
IMG_20250425_010920.jpg
pěkný prohřátý puntík na jednom kondenzátoru, i po vypájení stále ale v této kondenzátorové sekci je na některých 0,5ohmů zkrat.
IMG_20250425_010759.jpg
IMG_20250425_010742.jpg
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů