Oprava 4Ah baterky Parkside
Baterie a bateriová úložiště založená na článcích Li-ion 18650, zkušenosti, praxe, dobíjení, batery management, výroba bateriových úložišť, bezpečnost.
- MURA
- Příspěvky: 1
- Registrován: úte dub 22, 2025 12:05 pm
- Reputace: 0
- Lokalita: Sušice
- Systémové napětí: 12V
- Výkon panelů [Wp]: 450
- Kapacita baterie [kWh]: 80Ah
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Oprava 4Ah baterky Parkside
Ahoj, dobrý den,Filas píše: úte říj 29, 2024 10:58 amTy Smart baterky opravuji, většinou se dá, pokud neodešel řídící čip.
marně hledám někoho kdo by byl ochoten opravit Smart baterie Parkside. Mám jednu 8 Ah a jednu 4 Ah. Můžeme se s polu nějak domluvit ?
-
- Příspěvky: 133
- Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
- Reputace: 4
- Lokalita: Praha
Re: Oprava 4Ah baterky Parkside
Zdravím, jasně, napište SZ
-
- Příspěvky: 1107
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 185
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Oprava 4Ah baterky Parkside
Jak se ta vadná Smartka projevuje?
Po internetu se toulají videa jak tam něco typicky odchází. Snad stabilizátor nebo nějaká podobná pitomost. Tak jestli se to nedá spravit samodomo.
Mně minulý týden záhadně chcípla ne-smart baterka 4Ah. Nabíječka ji odmítala vzít, měla napětí kolem 17V. Tak jsem si říkal, že jednoduše odešel jeden článek.
Rozdělal jsem ji a 4 dvojice měly kolem 3.6V a jedna cca 2.6V. Změřil jsem jejich vnitřní odpor a všechny měly stejně, těsně nad 8mR.
Tak jsem si řekl, že to není ztraceno. Nabil jsem tu jednu dvojici laboratorním zdrojem, tím je srovnal, a od té doby je baterka zase jako nová. Cvičně jsem na ní udělal několik cyklů (aspoň mám pěkně posekanou zahradu a pořezané dřevo), a drží dobře.
Nicméně jsem se rozhodl udělat nabíjecí přípravek, kde budu ty baterky čas od času formovat kvalitní balancující nabíječkou.
Původně jsem chtěl do baterek osadit balancovací konektory. Ale tahat je ven znamená do pěkného futrálu vrtat, to se mi moc nechce. Navíc by šla záruka do háje.
Nechat ten konektor jen uvnitř a baterku vždy pro nabíjení rozebrat (jsou to 4 šrouby) by šlo.
Ale nakonec to udělám ještě jednodušeji. Vyrobím na to nabíjecí stojánek, kam se posadí vnitřek rozebrané baterky. Jednotlivé články se připojí pomocí pogo-pins (odpružené kontakty).
Takže nebudu nikam muset vrtat nebo pájet, záruka bude nedotčena.
A čas od času baterky rozdělám a proženu je nabíječkou. Mám skvělou nabíječku ToolkitRC, u které jsem přesně zkalibroval všechna napětí pomocí přesného profi měřáku.
Po internetu se toulají videa jak tam něco typicky odchází. Snad stabilizátor nebo nějaká podobná pitomost. Tak jestli se to nedá spravit samodomo.
Mně minulý týden záhadně chcípla ne-smart baterka 4Ah. Nabíječka ji odmítala vzít, měla napětí kolem 17V. Tak jsem si říkal, že jednoduše odešel jeden článek.
Rozdělal jsem ji a 4 dvojice měly kolem 3.6V a jedna cca 2.6V. Změřil jsem jejich vnitřní odpor a všechny měly stejně, těsně nad 8mR.
Tak jsem si řekl, že to není ztraceno. Nabil jsem tu jednu dvojici laboratorním zdrojem, tím je srovnal, a od té doby je baterka zase jako nová. Cvičně jsem na ní udělal několik cyklů (aspoň mám pěkně posekanou zahradu a pořezané dřevo), a drží dobře.
Nicméně jsem se rozhodl udělat nabíjecí přípravek, kde budu ty baterky čas od času formovat kvalitní balancující nabíječkou.
Původně jsem chtěl do baterek osadit balancovací konektory. Ale tahat je ven znamená do pěkného futrálu vrtat, to se mi moc nechce. Navíc by šla záruka do háje.
Nechat ten konektor jen uvnitř a baterku vždy pro nabíjení rozebrat (jsou to 4 šrouby) by šlo.
Ale nakonec to udělám ještě jednodušeji. Vyrobím na to nabíjecí stojánek, kam se posadí vnitřek rozebrané baterky. Jednotlivé články se připojí pomocí pogo-pins (odpružené kontakty).
Takže nebudu nikam muset vrtat nebo pájet, záruka bude nedotčena.
A čas od času baterky rozdělám a proženu je nabíječkou. Mám skvělou nabíječku ToolkitRC, u které jsem přesně zkalibroval všechna napětí pomocí přesného profi měřáku.
-
- Příspěvky: 3008
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 132
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Oprava 4Ah baterky Parkside
Minulý týden mi nějak haprovala jedna z mé flotily a pomohl reset přidržením víc jak na 10s tlačítka co to má, musí pohasnout led potom teprve povolit stlačení a restart do dvou sekund problikem všech led diod.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 2876
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 302
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Oprava 4Ah baterky Parkside
jo stabilizator, vetsinou asi i s BT modulem. Nepamatuju si uz kde je jeste generator signalu pro komunikaci se strojem. Jestli v tom BT nebo jinde ale umi odejit i to. Pak si baterie nepopovida s naradim a je konec. V baterce nejsou zadne vykonove prvky na odpojeni a je to resene takhle, ze to blokuje stroj. Videl jsem uz hacky, ze to lidi simulovali pres atinu. Jednu baterku jsem mel doma a radsi si z ni udelal powerbankuMex píše: úte dub 22, 2025 6:26 pmJak se ta vadná Smartka projevuje?
Po internetu se toulají videa jak tam něco typicky odchází. Snad stabilizátor nebo nějaká podobná pitomost. Tak jestli se to nedá spravit samodomo.
Mně minulý týden záhadně chcípla ne-smart baterka 4Ah. Nabíječka ji odmítala vzít, měla napětí kolem 17V. Tak jsem si říkal, že jednoduše odešel jeden článek.
Rozdělal jsem ji a 4 dvojice měly kolem 3.6V a jedna cca 2.6V. Změřil jsem jejich vnitřní odpor a všechny měly stejně, těsně nad 8mR.
Tak jsem si řekl, že to není ztraceno. Nabil jsem tu jednu dvojici laboratorním zdrojem, tím je srovnal, a od té doby je baterka zase jako nová. Cvičně jsem na ní udělal několik cyklů (aspoň mám pěkně posekanou zahradu a pořezané dřevo), a drží dobře.
Nicméně jsem se rozhodl udělat nabíjecí přípravek, kde budu ty baterky čas od času formovat kvalitní balancující nabíječkou.
Původně jsem chtěl do baterek osadit balancovací konektory. Ale tahat je ven znamená do pěkného futrálu vrtat, to se mi moc nechce. Navíc by šla záruka do háje.
Nechat ten konektor jen uvnitř a baterku vždy pro nabíjení rozebrat (jsou to 4 šrouby) by šlo.
Ale nakonec to udělám ještě jednodušeji. Vyrobím na to nabíjecí stojánek, kam se posadí vnitřek rozebrané baterky. Jednotlivé články se připojí pomocí pogo-pins (odpružené kontakty).
Takže nebudu nikam muset vrtat nebo pájet, záruka bude nedotčena.
A čas od času baterky rozdělám a proženu je nabíječkou. Mám skvělou nabíječku ToolkitRC, u které jsem přesně zkalibroval všechna napětí pomocí přesného profi měřáku.
-
- Příspěvky: 1270
- Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
- Reputace: 222
- Lokalita: Východně od 3nce
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Oprava 4Ah baterky Parkside
Myslím, že umře modul modrého zubu a vezme sebou stabilizátor.Mex píše: úte dub 22, 2025 6:26 pmJak se ta vadná Smartka projevuje?
Po internetu se toulají videa jak tam něco typicky odchází. Snad stabilizátor nebo nějaká podobná pitomost. Tak jestli se to nedá spravit samodomo.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
- Lubik
- Příspěvky: 577
- Registrován: pon úno 15, 2021 10:04 pm
- Reputace: 29
- Lokalita: Praha
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Praha
Re: Oprava 4Ah baterky Parkside
Po dobití jednotlivých článků je potřeba je několik dnů sledovat jestli nedochází k samovybíjení některého článků. Potom pomůže jenom výměna.
Panely 4x 280W , 4x330W Isolar 6kW,48V 230 Ah
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5703
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Reputace: 710
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 30+15
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Oprava 4Ah baterky Parkside
Ja ve vyprodeji kdysi koupil tu obrovskou smart 8Ah, za zlomek ceny. A jedine, co zatim vim, ze je spatne, tak teplotni cidlo, ukazuje asi o 15° mene, nez je doopravdy. Takze pri praci mimo leto vypina nabijeni na nabijecce a nepusti stroj.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 835
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
- Reputace: 73
- Lokalita: Posázaví
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Posázaví
Re: Oprava 4Ah baterky Parkside
Mně ta 8Ah BT odešla po 10 cyklech. Při strčení do nabíječky jen blikala dioda. BT se hlásí, takže tam problém není. Podle množství reklamací se jedná o pěkný šmejd. Obdržel jsem novou - peníze vrátit nechtěli, starou (aku) vrátit nechtěli. Je dobré si fotit účtenky z Lidlu
Špatnou aku nějak využiju na powerbanku. A podle zkušeností pravděpodobně brzy i tu novou... Případně jsem viděl na AE nějakou alternativní desku/BMS pro tuto baterii. Ty "nechytré" 2Ah/4Ah jsou docela držáky. Mám jich asi 7 a pouze u 1 aku odešla po 7 letech signalizace LED, ale jinak normálně jede.

-
- Příspěvky: 1107
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 185
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Oprava 4Ah baterky Parkside
Podle toho co vím, tak ten BT modul je v praxi v podstatě k ničemu.
Nabíjení i vybíjení (tj. signalizaci zařízení, že už má vypnout) řeší ten chip na desce.
Takže sundat BT modul, asi vyměnit stabilizátor (který kvůli poruše BT modulu případně chcípnul) a provozovat baterku jako běžnou ne-smart.
Mám baterky smart i ne-smart. Raději mám ty ne-smart, které mají 2x tolik článků, i když menších (smart používá články 21700, ne-smart místo toho vždy dvě 18650).
Ještě jsem nepřišel na to, k čemu by mi nějaké to smartování bylo v praxi dobré.
Změřit napětí umím multimetrem líp, a nic moc jiného mě nezajímá.
Mít potenciální bonzující baterku fakt nepotřebuju.
Nabíjení i vybíjení (tj. signalizaci zařízení, že už má vypnout) řeší ten chip na desce.
Takže sundat BT modul, asi vyměnit stabilizátor (který kvůli poruše BT modulu případně chcípnul) a provozovat baterku jako běžnou ne-smart.
Mám baterky smart i ne-smart. Raději mám ty ne-smart, které mají 2x tolik článků, i když menších (smart používá články 21700, ne-smart místo toho vždy dvě 18650).
Ještě jsem nepřišel na to, k čemu by mi nějaké to smartování bylo v praxi dobré.
Změřit napětí umím multimetrem líp, a nic moc jiného mě nezajímá.
Mít potenciální bonzující baterku fakt nepotřebuju.
-
- Příspěvky: 835
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
- Reputace: 73
- Lokalita: Posázaví
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Posázaví
Re: Oprava 4Ah baterky Parkside
Ten BT modul je dobrý jen pro samovybíjení aku. Nějak jsem to nezkoumal, ale myslím, že vypnout nelze. A souhlasím, že je to zbytečné kurvítko.
- Lubik
- Příspěvky: 577
- Registrován: pon úno 15, 2021 10:04 pm
- Reputace: 29
- Lokalita: Praha
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Praha
Re: Oprava 4Ah baterky Parkside
BT modul se dá vypnout dlouhým podřízeným tlačitka. Je to v návodu.
Panely 4x 280W , 4x330W Isolar 6kW,48V 230 Ah
-
- Příspěvky: 299
- Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
- Reputace: 15
- Lokalita: Litoměřice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Oprava 4Ah baterky Parkside
Také jsem od těch smart funkcí čekal více. Tak nějak jsem si myslel, že si tam nastavím napěťový rozsah nabíjení/vybíjení a jiné vylomeniny. Jediné, co se tam dá nastavit, je ale pouze síla vybíjecího proudu.
V případě náročnějšího přístroje - třeba nová flexa Performance, to neustále vypíná baterii, protože ta flexa prostě sosá...
Člověk si pak stejně nastaví- tedy je nucen nastavit, nejvyšší možný odběr proudu - prakticky bez omezení.
A tím pádem je po jakémkoli "smartu".
V případě náročnějšího přístroje - třeba nová flexa Performance, to neustále vypíná baterii, protože ta flexa prostě sosá...
Člověk si pak stejně nastaví- tedy je nucen nastavit, nejvyšší možný odběr proudu - prakticky bez omezení.
A tím pádem je po jakémkoli "smartu".
-
- Příspěvky: 1240
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
- Reputace: 145
Re: Oprava 4Ah baterky Parkside
asi máme každý jinou Smart 8Ah ...
Já jsem omezil spodní napětí na 3,1V - je to v aplikaci.
Já jsem omezil maximální vybíjecí proud na 70A - je to v aplikaci.
Dvojitá nabíječka nabíjí do 93%, což je 4,1V.
Teplotní čidlo ukazuje správně, ve všech 6ti kusech co mám.
Přesně to co je potřeba pro dlouhodobou životnost článků, se v té aplikaci a správné nabíječčce nastaví. Přesně proto jsem do toho šel.
Chybí mi v tom kontrola napětí jednotlivých článků, ale to se bude řešit až to bude potřeba. K tomu je zase ta chytrá nabíječka, na které se zvolí balancuj a ona to udělá.
To co je divné: po aktualizaci FW, to smaže počítadla a je třeba to nastavit znovu.
Já jsem omezil spodní napětí na 3,1V - je to v aplikaci.
Já jsem omezil maximální vybíjecí proud na 70A - je to v aplikaci.
Dvojitá nabíječka nabíjí do 93%, což je 4,1V.
Teplotní čidlo ukazuje správně, ve všech 6ti kusech co mám.
Přesně to co je potřeba pro dlouhodobou životnost článků, se v té aplikaci a správné nabíječčce nastaví. Přesně proto jsem do toho šel.
Chybí mi v tom kontrola napětí jednotlivých článků, ale to se bude řešit až to bude potřeba. K tomu je zase ta chytrá nabíječka, na které se zvolí balancuj a ona to udělá.
To co je divné: po aktualizaci FW, to smaže počítadla a je třeba to nastavit znovu.
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 4x80P14S = 4480Cells 18650 (~840Ah/44kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
-
- Příspěvky: 299
- Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
- Reputace: 15
- Lokalita: Litoměřice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Oprava 4Ah baterky Parkside
Tak jsem se mrknul po dlouhé době do aplikace a je pravdou, že tam ta možnost nastavení napětí na spodní hranici je. To mě nějak z paměti vypadlo.
Nabíjecí napětí ale nastavovat nemohu, protože nemám "chytrou" dvojitou nabíječku, takže to jde do max.
Dobíjím to na starých pomalých nabíječkách X20. (pro 2A baterie)
Nabíjecí napětí ale nastavovat nemohu, protože nemám "chytrou" dvojitou nabíječku, takže to jde do max.
Dobíjím to na starých pomalých nabíječkách X20. (pro 2A baterie)
-
- Příspěvky: 1240
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
- Reputace: 145
Re: Oprava 4Ah baterky Parkside
Možná jsem to nenapsal dobře, dvojitá hloupá sama od sebe nabíjí jen do 93%!
A koukal jsem si té chytré jednokanálové a nemám tam tu údržbu/balancování a celou dobu žiju v tom že to tam je, tak nevím jestli jsem se spletl nebo to odebrali.
A koukal jsem si té chytré jednokanálové a nemám tam tu údržbu/balancování a celou dobu žiju v tom že to tam je, tak nevím jestli jsem se spletl nebo to odebrali.
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 4x80P14S = 4480Cells 18650 (~840Ah/44kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
-
- Příspěvky: 299
- Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
- Reputace: 15
- Lokalita: Litoměřice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Oprava 4Ah baterky Parkside
Výstupní napětí těch nabíječek je 21,5V. Při 5 článcích je to 4,3V na článek. A to jak nabíječek s výstupem 2,4A, tak i 4,5A.
Kdy to vypne vnitřní BMS baterie je ve hvězdách, protože to záleží na rozbalancování článků.
Nicméně si myslím, že min. jeden se na tu krajní hodnotu dostat může.
Mám obě nabíječky. Ta rychlejší mě nabíjí na mnohem menší kapacitu - cirka 80% (ukazuje aplikace) a ze tří diod na indikátoru mě po ukončeném nabíjení svítí jen dvě.
Takže nabíjím na té pomalejší "staré" nabíječce a ta to dle aplikace nabije skoro do 100%. Svítí všechny tři diody. Baterie má 20,6V, což je nějakých 96% nabití.
Jedná se o tu samou baterii, kterou silnější nabíječka detekovala jako nabitou, byť to bylo pouze na 80%. Takže je vyloučena chyba s BMS. Evidentně je tam nějaký disbalanc, protože druhá baterie je na 20,77V (97%).
Buď vadný kus nabíječky (4,5A), že detekuje špatně napětí baterky, nebo kvůli větším proudům. Je ale jasné, že je určena na 4A a 8A baterie a ne na 2A.
Balancování jsem nikde nepostřehl.
Kdy to vypne vnitřní BMS baterie je ve hvězdách, protože to záleží na rozbalancování článků.
Nicméně si myslím, že min. jeden se na tu krajní hodnotu dostat může.
Mám obě nabíječky. Ta rychlejší mě nabíjí na mnohem menší kapacitu - cirka 80% (ukazuje aplikace) a ze tří diod na indikátoru mě po ukončeném nabíjení svítí jen dvě.
Takže nabíjím na té pomalejší "staré" nabíječce a ta to dle aplikace nabije skoro do 100%. Svítí všechny tři diody. Baterie má 20,6V, což je nějakých 96% nabití.
Jedná se o tu samou baterii, kterou silnější nabíječka detekovala jako nabitou, byť to bylo pouze na 80%. Takže je vyloučena chyba s BMS. Evidentně je tam nějaký disbalanc, protože druhá baterie je na 20,77V (97%).
Buď vadný kus nabíječky (4,5A), že detekuje špatně napětí baterky, nebo kvůli větším proudům. Je ale jasné, že je určena na 4A a 8A baterie a ne na 2A.
Balancování jsem nikde nepostřehl.
-
- Příspěvky: 1107
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 185
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Oprava 4Ah baterky Parkside
To ti fungují ty nabíječky nějak divně.
Mám 1- i 2-portovou 4.5A a 1-portovou 2.4A (ale tu nepoužívám).
Obě ty 4.5A nabíječky mi baterky nabijou stejně. Minimálně podle koncového napětí, které je mezi 20.4V a 20.6V u různých baterek. To koncové napětí je u dané baterky vždy stejné, takže to evidentně zařízne BMS té baterky.
Mám celkem 4 hloupé baterky po 4Ah a jednu smart taky 4Ah.
Ani jedna nemá reálné 4Ah. Nejmíň má ta smart, kde je jen jeden článek typu 21700 (v hloupých jsou dvojice 18650). Ta smart má jenom kolem 3Ah. Proto se smartkám vyhýbám a beru raději ty hloupé.
Myslím, že ty nabíječky/BMS trochu šidí fázi CV. Že jedou jen fázi CC a pak nabíjení vypnou.
Už to to přesně nepamatuju, věnoval jsem se tomu dost dávno. Ale bylo to myslím tak, že ta nabíječka má na síťové straně celou dobu skoro konstantní odběr. Což by odpovídalo tomu, že fázi CV to prakticky nedělá.
Plánuju udělat nabíjecí přípravek a prohnat ty baterky slušnou externí nabíječkou se spolehlivým balancérem.
Mám 1- i 2-portovou 4.5A a 1-portovou 2.4A (ale tu nepoužívám).
Obě ty 4.5A nabíječky mi baterky nabijou stejně. Minimálně podle koncového napětí, které je mezi 20.4V a 20.6V u různých baterek. To koncové napětí je u dané baterky vždy stejné, takže to evidentně zařízne BMS té baterky.
Mám celkem 4 hloupé baterky po 4Ah a jednu smart taky 4Ah.
Ani jedna nemá reálné 4Ah. Nejmíň má ta smart, kde je jen jeden článek typu 21700 (v hloupých jsou dvojice 18650). Ta smart má jenom kolem 3Ah. Proto se smartkám vyhýbám a beru raději ty hloupé.
Myslím, že ty nabíječky/BMS trochu šidí fázi CV. Že jedou jen fázi CC a pak nabíjení vypnou.
Už to to přesně nepamatuju, věnoval jsem se tomu dost dávno. Ale bylo to myslím tak, že ta nabíječka má na síťové straně celou dobu skoro konstantní odběr. Což by odpovídalo tomu, že fázi CV to prakticky nedělá.
Plánuju udělat nabíjecí přípravek a prohnat ty baterky slušnou externí nabíječkou se spolehlivým balancérem.
-
- Příspěvky: 3008
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 132
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Oprava 4Ah baterky Parkside
Jsem včera objevil BT kartu co má baterie. Vznikne nějaký zkrat lépeřečeno několik zkratů okolo a na kondenzátorech. Ikdyž se odpájí, přesto stále karta bere okolo 0,14A. Což se mi zdá hodně.
pěkný prohřátý puntík na jednom kondenzátoru, i po vypájení stále ale v této kondenzátorové sekci je na některých 0,5ohmů zkrat.
pěkný prohřátý puntík na jednom kondenzátoru, i po vypájení stále ale v této kondenzátorové sekci je na některých 0,5ohmů zkrat.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], Google Adsense [Bot] a 2 hosti