Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
eman
Příspěvky: 2088
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 213
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Historie se opakuje. V SSSR to bylo taky samý zázrak a překonání normy. Sice byli pořád v ******, ale čísla měli fantastický. V Číně se to aplikuje na diletanty, aby nasypali peníze do firem, které je pak propálí na "inovacích". Ale podle posledních zpráv, budou mít čínská auta dojezd 2000km a dobijí se za 10 minut. :D
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3882
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 286

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Však tam máš o pár příspěvků výš to auto fyzicky při nabíjení.Žádné dokumenty ze sjezdu komunistů:))Na 400kW nabiječce v EU bude nabijet z 10 na 80% hluboko pod 10 minut.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 2088
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 213
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Tak to je demonstrace těch bájných labolatorních podmínek. :) Realita bude řádově jinde. Jako u EV co mají sice nabíjet 200kW, ale to jim jde tak prvních 10 minut....
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3882
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 286

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Ale prd uvádí se nabiti z 10-80ˇa maximální výkon. Ty baterie mají nabíjecí křivku a jinak to vyjádřit nejde.Ten BYD při 50% nabíjí 645kw.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
pave69
Příspěvky: 113
Registrován: ned čer 26, 2022 9:27 pm
Reputace: 7
Lokalita: Brno
Výkon panelů [Wp]: 9,9
Kapacita baterie [kWh]: 18

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od pave69 »

Co koukám na nějakého Bjorna ze Skandinávie na youtube, tak čínská auta jsou na nabíjení nejhorší - přehřívá se baterka při mínus 10 venku, nedokáže se zahřát při +5 venku, vypadne DC nabíjení, takže pak 4 hodiny čeká někde na AC, aby dojel těch posledních xxx km. Asi bych do čínského BEV ještě pár let nešel, ty udávané hodnoty jsou u nich "nejpapírovější" ze všech BEV.
eman
Příspěvky: 2088
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 213
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Číňan lže prakticky o všem, takže EV nebude vyjímka. Navíc, Číňan je schopný šetřit i na zcela nesmyslných místech. A nízké ceny mají jen v ČLR. V EU nemůže konkurovat zavedeným automobilkám. Tradiční výrobci mají pomalejší rozjezd, ale jestli mám volit mezi Škodou nebo čínou, tak není o čem. Jejich blikající lcd přes šířku palubovky není žádná konkurenční výhoda.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Mex
Příspěvky: 1067
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 176
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mex »

Je pravda, že kdybych si měl vybrat mezi BYDem nebo Zeekerem na jedné straně a Škodovkou na druhé straně, tak není o čem. ;-)
Jen trochu do toho háže vidle to, že Číňani se snaží v Evropě zahojit a tak jsou tady ceny téhož o kus vyšší než u nich. A k tomu ještě přibude naše láskyplné clo někde mezi 30-50%.
PavelR
Příspěvky: 3462
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 249
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 65
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od PavelR »

značka auta je spíš o pocitu ..... kdybych si měl vybrat mezi čínou a škodovkou tak odjíždím čínou přes veškerá úskalí. Více lidí více úhlů pohledu
eman
Příspěvky: 2088
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 213
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Čínská značka za cenu EV od BMW a bez jakéhokoliv servisního zázemí je prostě super kup.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
mopadzi
Příspěvky: 1083
Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
Reputace: 54
Lokalita: Okolí Uherského Brodu
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od mopadzi »

Ono se v praxi ukáže, volba materiálů a povrchových ochran, životnost exponovaných dílů....servis, dostupnost ND i po delší dobu. Viděl jsem nějaké video kde rozebírali BYD EV po roce jezdění EU, to auto bylo rezavé jak liška
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
PavelR
Příspěvky: 3462
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 249
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 65
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od PavelR »

eman píše: pát bře 21, 2025 6:33 pm
Čínská značka za cenu EV od BMW a bez jakéhokoliv servisního zázemí je prostě super kup.
BMW to by byla jiná písnička. Já vybíral čína - škodovka.
Mex
Příspěvky: 1067
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 176
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mex »

Čínský trh BEV je dneska suverénně největší na světě. Jezdí tam nesrovnatelně víc BEV než u nás. Takže budou mít i nesrovnatelně víc zkušeností se stavem techniky po dlouhodobém používání.

V Číně jsou na trhu nejen čínská auta, ale prakticky celý světový sortiment.
Číňani jsou sice patrioti (podobně jako třeba Němci), ale když jde o jejich vlastní kapsu, tak by zřejmě nešli bezhlavě do čínských aut, když si za podobné peníze můžou koupit Teslu, BMW nebo Škodovku.
Přesto ty ostatní světové značky ztrácejí na trhu proti lokálním značkám. A to tam prodávají o dost níž, než to prodávají u nás doma (tedy než v místě původu dané firmy).
Franta2776
Příspěvky: 3882
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 286

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

mopadzi píše: pát bře 21, 2025 6:57 pm
Ono se v praxi ukáže, volba materiálů a povrchových ochran, životnost exponovaných dílů....servis, dostupnost ND i po delší dobu. Viděl jsem nějaké video kde rozebírali BYD EV po roce jezdění EU, to auto bylo rezavé jak liška
Hmm dneska jsem měnil na rampĕ se synem olej v jeho oktávce r.v 2021.Zadni nepravnice rezavá a zralá na obroušeni a nátěr.Kvalita taky nic moc.
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne pát bře 21, 2025 7:24 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3882
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 286

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Okolo roku 2010 se nabíjelo 50kW, dneska jsme na cca 5-ti násobku a BYD s 1000kW nabíjecího výkonu ukazuje, jak to bude vypadat za dalších 5-10let.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 2088
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 213
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Mex píše: pát bře 21, 2025 7:10 pm
Čínský trh BEV je dneska suverénně největší na světě. Jezdí tam nesrovnatelně víc BEV než u nás. Takže budou mít i nesrovnatelně víc zkušeností se stavem techniky po dlouhodobém používání.

V Číně jsou na trhu nejen čínská auta, ale prakticky celý světový sortiment.
Číňani jsou sice patrioti (podobně jako třeba Němci), ale když jde o jejich vlastní kapsu, tak by zřejmě nešli bezhlavě do čínských aut, když si za podobné peníze můžou koupit Teslu, BMW nebo Škodovku.
Přesto ty ostatní světové značky ztrácejí na trhu proti lokálním značkám. A to tam prodávají o dost níž, než to prodávají u nás doma (tedy než v místě původu dané firmy).
Ještě že se mimo Čínu ty zkušenosti nedostanou, jelikož každý číňan má "demograticky" zakázaný přístup na Internet a my nemáme přístup do jejich sítě.
Jinak mě jaksi nezajímá čínský trh...je mi vlastně úplně u pr*****. Mě zajímá evropský a tady číňan prodává ty svoje herky za prakticky stejné peníze, co tradiční značky už dávno před zavedením cla. A i číňan má na EV dotační podporu a pokud si nechce koupit EV, tak se mu to vysvětlí pořádnýma poplatkama na spalovák. Úplný vzor pro EU.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Mex
Příspěvky: 1067
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 176
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mex »

Tak to jo.
Vidím, že čínské reálie důvěrně znáš. ;-)
Ano, všichni chodí v modrých montérkách, dělají za misku rýže a u práce si zpívají budovatelské písně.
gupa
Příspěvky: 2889
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 127
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Jsem šťastný za předražený a reklamou nemocný trh EU trh. ::mute::

Můj názor. Reklama je škodlivější než jiné brutální filmy. Lidé vtom čínském komunismu žijí a přizpůsobili se generačně. To se o ukřičených a velmi chybujících adolescentních evropanech často říct nedá. Politika je kšeft. Kdo chce a nebo jde politicky vyjednávat, vyjednává v podstatě obchodní dohody a kontrakty.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Franta2776
Příspěvky: 3882
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 286

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 2088
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 213
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Fascinuje je mě ta selektivní lidská paměť a to, jak si každý najde to jedno pozitivum a k jakýmkoliv negativním argumentům jsou slepí, hluší. Po letech, kdy číňan posílá do světa dětské hračky z toxických plastů, oblečení z toxických barviv, šperky z jedovatých kovů, sami si vyráběli "sunar" z toxickou chemikálií co prodávali všude okolo, tak auta, "auta sou toplá evlopane, kválita, slusí ti kluku, fubec ne smejd, doblá cena, dám sleva".
Ale určitě si je kupte, někdo musí být ten průkopník. Stejně jako u Tesly, kde lidi na FB nadávají, že 2 měsíce čekají na servis a pak tam ani neví, jak závadu odstranit. Ale nezapomenou dodat, že Tesla je best. Na jakoukoliv tradiční automobilku už by jeli hnojomety.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2792
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Reputace: 510
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od kybos »

Na tomhle videu to vypadá, jako by byla Čína minimálně o jednu generaci dopravních prostředků dál než výrobci v EU. A to ať srovnávám auta, vlaky nebo letadla.
https://www.youtube.com/watch?v=KzR5jTMLMZg&authuser=0
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], MaJestic-12 [Bot], SiteExplorer [Bot] a 1 host