Žvanírna 2

Nezařaditelné
Ronn
Příspěvky: 384
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Ronn »

Dolar nebo EURo... Chutnat ti to nebude v žádný měně :D
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 138
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od JozefSK »

Automobilky zastavujú výrobu! Nová legislatíva EÚ môže zatriasť trhom s autami
Pre lepšiu predstavivosť: ak by Volkswagen, ktorý sa v roku 2023 dostal na priemer 120 g CO2/km, neznížil emisie, čelil by pokute viac ako 9 miliárd eur, čo je polovica jeho ročných ziskov.
Hm, komu na ucet idu tie pokuty, kto na tych pokutach a teda na nas zaraba ... ?
Uvazujem kupit co najmensie el. auto pre caste lokalne poposuvanie sa, ako druhe auto v rodine. Kedze mi kupa tento rok nevysla, tak som zvedavy, ako (aj v suvislosti s chystanou "konsolidaciou") sa zmenia ceny el. aut, predovsetkym v zavislosti so zavedenim novej emisnej normy EÚ CAFE, ktora vstupuje do platnosti uz v januari ... ale aj novymi clami pre cinske auta (Dacia Spring, ...)
Valdano
Příspěvky: 532
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Valdano »

Kecy v kleci aneb slibem nezarmoutíš do té doby než se ukáže poněkud jiná realita. ;)

Mercedes řekl víc k novému CLA. Chlubí se dojezdem až 1 270 km, ale jak? Je to trik jako od Horsta Fuchse.
Tohle auto nebude jen elektrické, nakonec dostane i spalovací motor. Bateriová verze ale přijde jako první, a tak se ji automobilka pokouší postavit do nejlepšího světla. Její triky jsou ale hloupé a průhledné.

Timo Stegmaier, který má u CLA na povel vývoj hnacích ústrojí, totiž uvedl, že verze s větším paketem baterií zvládne 1 270 km jen při dvou desetiminutových zastávkách. Stát za tím má 800voltová elektrická architektura, díky které je možné „doplnit 300 km dojezdu během 10 minut“. Automobilka si to měla ověřit na testovacím okruhu Nardo, kde nové CLA zvládlo urazit během 24 hodin 3717 km. Nabíjeno přitom bylo u „normální dobíjecí stanice“, kde technici značky „pravidelně viděli výkon 320 kW“.

V tomto ohledu se přitom se zástupci značky rozhodně neshodneme na tom, co je „normální dobíjecí stanice“. Z našich vlastních zkušeností totiž velmi dobře víme, že člověk může být rád, když narazí na stanici disponující stabilním výkonem 50 kW. A pokud je u toho víc obsazených stojanů, realita bývá ještě horší nižší. Tím nechceme popřít, že výkonnější stanice existují. Zatím jde ale spíše o ojedinělý jev, se kterým při svých delších cestách nemůžete příliš kalkulovat. Navíc Mercedes realisticky dodává, že „s vrcholnými 320 kW nelze počítat stále“, baterie to zvládne jen chvíli. A vlastně ani neví, jaké budou reálné křivky vývoje dobíjecího výkonu během „tankování”, to se také bude lišit v závislosti na mnoha zatím neověřených okolnostech.

Pokud tedy svou dovolenou nebudete chtít trávit ježděním po Nardu, musíte logicky počítat s mnohem horšími čísly.

Zatímco stávající CLA lze pořídit od 986 150 Kč, novinka se nemá dostat pod 1,2 milionu korun.
Popis nabíjení při testovací jízdě při které vůz ujel oněch 3717km.
Během rekordní jízdy jel CLA rychlostí 130 mph (cca 209 km/h). Během 24 hodin se zastavil 40krát, aby se baterie dobila, což naznačuje, že Mercedes mezi nabitími ujel sotva 60 mil (cca 96,5 km). Nabíjelo se pouze na 55 až 60 procent.

Proč? Vzhledem k tomu, že simulace běží digitálně a na fyzických testovací stolici v nové budově softwarového centra Mercedes-Benz v Sindelfingenu ukázaly, že je to časově nejefektivnější způsob, na dlouhé vzdálenosti, v neposlední řadě proto, že rychlost nabíjení baterie má tendenci být pomalejší se zvyšujícím se stavem nabití. Nabití na 55 procent nebo 60 procent znamenalo, že každá zastávka trvala celkem pouhých 10 minut od okamžiku, kdy vůz vjel do boxové uličky, do okamžiku, kdy byl odpojen od nabíječky a začal se rozjíždět.

Tento koncept „časové efektivity“ byl nyní zapracován do produkčního softwaru pro CLA. Naprogramujete si například cestu z jednoho konce Německa na druhý a navigační systém auta vypracuje časově nejefektivnější trasu, a to nejen pokud jde o průměrnou rychlost, ale také o to, kolik musíte nabít. do baterie a jak často.

CLA bude nyní také rychleji komunikovat s nabíječkami. Během svého raného výzkumu zjistili inženýři Mercedes-Benz, že trvá v průměru 56 sekund, než se auto a nabíječka navzájem rozeznají a nabíjení začne. V době testů na začátku dubna byl tento čas zkrácen na přibližně 30 sekund. „Se 40 zastávkami to byla spousta ušetřeného času,“ říká Timo Stegmaier.
Valdano
Příspěvky: 532
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Valdano »

JozefSK píše: pát pro 20, 2024 9:16 pm
Hm, komu na ucet idu tie pokuty, kto na tych pokutach a teda na nas zaraba ... ?
Pokuty jdou zřejmě do rozpočtu EU a z něj se pak prostředky přerozdělují na nejrůznější dotace, podpory atd. ;)
eman
Příspěvky: 1756
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od eman »

Mám dojem, že "auto forum" je silně proti EV a hledají naně špínu kde se dá.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
soami
Příspěvky: 792
Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
Lokalita: Posázaví
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Posázaví

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od soami »

Je možné, že je to lobbing zájmových skupin, které kampaně proti/neproti financují, nicméně v případě uvedeného mercedesu bych to udělal klidně zadarmo... Tady je prostě vidět, jak EU automobilky žijí v jiném století. A to jsem primárně odpůrcem násilné elektrifikace.
Franta2776
Příspěvky: 3399
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Franta2776 »

Zájmových skupin arabských a ruských.Ty živíme a posíláme jim prachy za ropu. Oni za naše prachy ovlivňují veřejné mínění a vymýšlí jak nás ovládnout a povraždit.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3399
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1756
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od eman »

To je skoro zázrak. To budu moci používat i PA u Victronu. :D

edit: Teď mi došlo...Doufám, že v našem Banánistánu nebude na ty technické přetoky nutná smlouva s ČEZem.... Předpokládám, že TIČR mafie něco vymyslí.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
FRSO
Příspěvky: 2409
Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
Lokalita: poblíž Hodonína
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7200
Kapacita baterie [kWh]: 9

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od FRSO »

To eman, PA moc přetoky nedělá, ale nemá smysl pro ostrov, protože to je prioritní odběr a pak nad něj přidává DS, jediný smysl má, pokud na AC in dáš druhý měnič a to ti zvýší max výkon měničů.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
Franta2776
Příspěvky: 3399
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Franta2776 »

To se bude líbit Kodlovi.Kromě aut i Emoto je zajímavý a skoro 1000Nm krouťák o tom se spalováku může zdát:
https://www.emotovlasim.cz/produkt/
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
gupa
Příspěvky: 2605
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od gupa »

Určitě se mu to líbit bude, řetěz bych na takové tlaky očekával i víceřadé, převodovka na chvilku než někde pukne v uložení ložiska nebo rupne zub nebo praskne kvůli kalení...

Ano, je to otom krouťáku, až budou více a více hledět motorkáři na záda elektomotorek, pochopí to. Nyní se to děje u eaut a zarytých pirátů silnic. Mnohdy hloupá tesla to natře kdejakému nadupanému BMW nebo audi.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Franta2776
Příspěvky: 3399
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Franta2776 »

Výkon je nastavitelný od 10koní.Na jaře má být enduro s SPZ.Kamarád ji má již doma.Jak se oteplí vyzkouším.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek