Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2644
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Žvanírna 2
pomuzou sedacky bez isofixu. tam jdou sesle dat vic do stran
-
- Příspěvky: 3328
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
které auto myslím třeba kombi nebo sedan pojme tři autosedačky?
Pokud má člověk v plánu tři+ děcek tak musí počítat s tím že bude potřebovat dodávku a ta bude žrát 10 ať je plná nebo prázdná. Druhá věc je bagáž. Já se sbalím na týden do průměrné sportovní tašky. Ale moc lidí toto nedokáže.
Když pak někdo jezdí i na lyže tak začíná být malá i ta dodávka.
ten zmiňovaný torres za 700 je pecka...
Pokud má člověk v plánu tři+ děcek tak musí počítat s tím že bude potřebovat dodávku a ta bude žrát 10 ať je plná nebo prázdná. Druhá věc je bagáž. Já se sbalím na týden do průměrné sportovní tašky. Ale moc lidí toto nedokáže.
Když pak někdo jezdí i na lyže tak začíná být malá i ta dodávka.
ten zmiňovaný torres za 700 je pecka...
-
- Příspěvky: 1879
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Žvanírna 2
Multipla!!! Jááj počkaj, píšeš, že auto...které auto myslím třeba kombi nebo sedan pojme tři autosedačky?
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 11/2024 = 8.7 MWh AC
-
- Příspěvky: 3328
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
neblbni. do něčeho tak škaredýho bych si nesedl. To se jako furt vyrábí?
-
- Příspěvky: 1721
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Máme Citroen C8. V druhé řadě jsou 3 plnohodnotná místa, kam dáš dva Cybexy + podsedák nebo 3 sedačky jiného výrobce, co nejsou tak široké. Ale myslím, že stejně velký byl i Sharan, 807 (stejná platforma) a jiné. Teď už takové auto nekoupíš a musíš koupit dodávku, což je peklo.
Torres je za mega. Za 700k jsem komentoval MG4.
Torres je za mega. Za 700k jsem komentoval MG4.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3328
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
jo tak pokud se pak vejdeš i s bagáží tak to je v pohodě. Ale krabicoidní auto typu sharan je prakticky vzato zmenšená dodávka která odpovídá teorii že ideální tvar pro auto je krabice - dobře se do něj dávají další krabice
hm ale to MG je pěkný. Když se nad tím zamyslím praktickyje to menší ale ono mi to vlastně nevadí. Mě by stačilo. jedzdím 99,9% sám. Ve dvou jednou dvakrát ročně na veterinu + 2-3 přepravky s kočkama, nebo sem tam někoho stáhnu dom z hospody. Ve třech jsem nejel ani nepamatuju.
Vzal bych tu 51kwh verzi ta by mi stačila bohatě na 99% cest. Zbylé procento by se pořešilo rychlonabíječkou.
BEV jsem si slíbil k 50tce na to mám ještě dost času
hm ale to MG je pěkný. Když se nad tím zamyslím praktickyje to menší ale ono mi to vlastně nevadí. Mě by stačilo. jedzdím 99,9% sám. Ve dvou jednou dvakrát ročně na veterinu + 2-3 přepravky s kočkama, nebo sem tam někoho stáhnu dom z hospody. Ve třech jsem nejel ani nepamatuju.
Vzal bych tu 51kwh verzi ta by mi stačila bohatě na 99% cest. Zbylé procento by se pořešilo rychlonabíječkou.
BEV jsem si slíbil k 50tce na to mám ještě dost času
-
- Příspěvky: 1721
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Je to MPV a to je jiná liga než předělaná dodávka. Přestali je vyrábět, kvůli blbým SUV, která sice kompenzují majitelům jejich mindráky, ale praktické využití je tak na 30% MPV.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3328
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
já mluvil o tvaru a ten je v principu stejný. Pokud má něco mít plnohodnotný 3 sedačky vzadu tak to halt musí být velký.
Ale takový "osobní auto" jsem ještě nepotkal.
I velký ducato trojmístný v předu je průser a jet někam dál ve 3 je peklo.
Absolvoval jsem cestu do norska na zadní řadě velké dodávky nějakej mercedes a jakš takš to šlo ale to je jiná šířka auta.
Naštěstí řidím takže mám svuj prostor ...
Ale takový "osobní auto" jsem ještě nepotkal.
I velký ducato trojmístný v předu je průser a jet někam dál ve 3 je peklo.
Absolvoval jsem cestu do norska na zadní řadě velké dodávky nějakej mercedes a jakš takš to šlo ale to je jiná šířka auta.
Naštěstí řidím takže mám svuj prostor ...
-
- Příspěvky: 715
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Auto je jen služebník a už od svého počátku je jistou ,,ztrátou" to je jasné.
Z mého pohledu, vzhledem k pořizovací hodnotě, jde jen o to, jak velkou ztrátou a to je spojené s tím, kdo si co může dovolit.
Pro někoho kdo se věnuje Tuningu a šperkování aut pak dvojnádobnou (nebo i víc) narozdíl od FV-koníčku, který je nejen zábavou ale i pěkným přilepšením - když ne ve finančním ohledu, tak v tom komfortu možné vyšší spotřeby...
Narazil jsem na kalkulačku úspory, tak nebudu teoretizovat s průměrnou českou rodinkou, která platí hypotéku a vezmu to přímo na sebe (nám končí mini-hypotéka na dům na 6 let - za rok) - JAKO TAKOVOU TEORII V PŘÍNOSU A ÚSPORÁCH A VŠEM....
...když neberu v potaz životní prostředí a zelenost celého projektu elektroaut a dýchání čistčího vzduchu, po sezóně žní, když to tady nevypadá jak na závodech traktorů...
Takhle bych měl úsporu na palivu já na 40.000Km (bez FV) v Německu.
Počítáno na Leasing 4roky s nájezdem max 10.tis za rok (do toho se nevejdu, je to jen teorie, jezdím nyní 20-30tis.ročně = musela by s tím jezdit moje žena, já bych jezdil dál dieselem = jako ostatní )
Za 4 roky úspora 150Eur na 2x dražším autě.... = každé 4 roky bych ušetřil na 3 nové panely
Za 8 let = zisk je tedy pouze ten vzduch + cca 6 nových panelů VERSUS ztráta v pořizovací ceně, 20-25tis.Euro fuč, v zůstatkové hodnotě vozu za 8let dalších 10tis.Euro ( možná i víc ) fuč + ztráta času na nabíječkách po celem Německu a Česku za 8let (v celkovém počtu v nižších stovkách hodin) a teoretický problém s likvidací vozu za 8 let - co s tím - s téměř mrtvými baterkami...
Pokud bych něco takového vypočítal na nějakého E-Transita, nebo podobnou dodávku, bude to ještě horší.
= JEDEN VELKÝ NESMYSL, SE ZTRÁTOU NEJMÉNĚ 4-5 TISÍC EURO ROČNĚ - ALE ! ......Mohl bych být na čas taky zelený mužík a říkat vše o ochraně životního prostředí a dýchání čistého vzduchu...
Omlouvám se všem, ale já budu dál znečišťovat vzduch a ušetřené prostředky dám na vzdělání svých dětí, na jejich volný čas, do baráku a do vlastní FV
PS: Když porovnám svůj eco-diesel se sousedovic zemědělskou produkcí a některými diesel-stroji z půlky minulého století, myslím si že jsem ve znečištění vzduchu z dieselu a benzínu - proti sousedům (ač je mám celou rodinku rád) asi tak na jedné tisícině a možná míň.... ve znečištění naší planety...
A to je ,,jen" jeden soused... takových je jen kolem nás více
Z mého pohledu, vzhledem k pořizovací hodnotě, jde jen o to, jak velkou ztrátou a to je spojené s tím, kdo si co může dovolit.
Pro někoho kdo se věnuje Tuningu a šperkování aut pak dvojnádobnou (nebo i víc) narozdíl od FV-koníčku, který je nejen zábavou ale i pěkným přilepšením - když ne ve finančním ohledu, tak v tom komfortu možné vyšší spotřeby...
Narazil jsem na kalkulačku úspory, tak nebudu teoretizovat s průměrnou českou rodinkou, která platí hypotéku a vezmu to přímo na sebe (nám končí mini-hypotéka na dům na 6 let - za rok) - JAKO TAKOVOU TEORII V PŘÍNOSU A ÚSPORÁCH A VŠEM....
...když neberu v potaz životní prostředí a zelenost celého projektu elektroaut a dýchání čistčího vzduchu, po sezóně žní, když to tady nevypadá jak na závodech traktorů...
Takhle bych měl úsporu na palivu já na 40.000Km (bez FV) v Německu.
Počítáno na Leasing 4roky s nájezdem max 10.tis za rok (do toho se nevejdu, je to jen teorie, jezdím nyní 20-30tis.ročně = musela by s tím jezdit moje žena, já bych jezdil dál dieselem = jako ostatní )
Za 4 roky úspora 150Eur na 2x dražším autě.... = každé 4 roky bych ušetřil na 3 nové panely
Za 8 let = zisk je tedy pouze ten vzduch + cca 6 nových panelů VERSUS ztráta v pořizovací ceně, 20-25tis.Euro fuč, v zůstatkové hodnotě vozu za 8let dalších 10tis.Euro ( možná i víc ) fuč + ztráta času na nabíječkách po celem Německu a Česku za 8let (v celkovém počtu v nižších stovkách hodin) a teoretický problém s likvidací vozu za 8 let - co s tím - s téměř mrtvými baterkami...
Pokud bych něco takového vypočítal na nějakého E-Transita, nebo podobnou dodávku, bude to ještě horší.
= JEDEN VELKÝ NESMYSL, SE ZTRÁTOU NEJMÉNĚ 4-5 TISÍC EURO ROČNĚ - ALE ! ......Mohl bych být na čas taky zelený mužík a říkat vše o ochraně životního prostředí a dýchání čistého vzduchu...
Omlouvám se všem, ale já budu dál znečišťovat vzduch a ušetřené prostředky dám na vzdělání svých dětí, na jejich volný čas, do baráku a do vlastní FV
PS: Když porovnám svůj eco-diesel se sousedovic zemědělskou produkcí a některými diesel-stroji z půlky minulého století, myslím si že jsem ve znečištění vzduchu z dieselu a benzínu - proti sousedům (ač je mám celou rodinku rád) asi tak na jedné tisícině a možná míň.... ve znečištění naší planety...
A to je ,,jen" jeden soused... takových je jen kolem nás více
Teplota vody jen z FV : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
-
- Příspěvky: 2644
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Žvanírna 2
tak nikdo te nenuti Spalovaky jeste dlouho budou. Az to bude za stejne penize tak si to treba vemes.
Ale ty lidi se spalovakem, co zastavi pred skolou a cekaj 10 minut na deti a nechcipnou to bych nakop do ...
Ale ty lidi se spalovakem, co zastavi pred skolou a cekaj 10 minut na deti a nechcipnou to bych nakop do ...
-
- Příspěvky: 1721
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
JirkaE: Hele mám dojem, že jezeďáci nejezdí na naftu, ale na nějakou bio směs, která je pro normální nafťák nestravitelná. Takže jsou trochu eko. Navíc, u nich je poměr spotřeba/užitná hodnota neporovnatelný s těmi stovkami tisíc líných zadků, co stojí sami každé ráno v zácpě. Ono je obecně naprosto úchylné, když stroj, který uveze 2t, vozí většinu životnosti 60kg zadek.
Jak kdyby jsis napouštěl vanu 100kW čerpadlem.
Jak kdyby jsis napouštěl vanu 100kW čerpadlem.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 380
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Žvanírna 2
Klasika... rádoby vtipný příspěvěk neinformovaného uživatele ICE, který chce jít s davem.
Taková RuSSká propaganda... Nemáme ve sklepě Winstony z roku 2008, co dostávaly pořádnou sodu v nějakém trolejbuse... Yo a problém s likvidací... Čti: https://www.redwoodmaterials.com/solutions/JirkaE píše: ↑sob pro 07, 2024 6:04 pm
Za 8 let = zisk je tedy pouze ten vzduch + cca 6 nových panelů VERSUS ztráta v pořizovací ceně, 20-25tis.Euro fuč, v zůstatkové hodnotě vozu za 8let dalších 10tis.Euro ( možná i víc ) fuč + ztráta času na nabíječkách po celem Německu a Česku za 8let (v celkovém počtu v nižších stovkách hodin) a teoretický problém s likvidací vozu za 8 let - co s tím - s téměř mrtvými baterkami...
Raději nepočítej, ... Na BEV nasadíš 25kWh/100Km, asi spotřeba velkého SUV asi hodně nepovedého třeba AUDI, a v zimě a zpravidla na dalnici. Proti tomu dokonalý TDíčko se spotřebou 6.1/100 Km. Náklady na servis si nepřiznáme a další zásadní pochybení ve výpočtu.
No spíše si připusť, cenu jídla a náklady na druhou topnou sezónu (letní chlazení).
Tradiční hledání argumento "oni taky". Už chybí jen Číná a ostatní taky znečišťují...JirkaE píše: ↑sob pro 07, 2024 6:04 pmPS: Když porovnám svůj eco-diesel se sousedovic zemědělskou produkcí a některými diesel-stroji z půlky minulého století, myslím si že jsem ve znečištění vzduchu z dieselu a benzínu - proti sousedům (ač je mám celou rodinku rád) asi tak na jedné tisícině a možná míň.... ve znečištění naší planety...
Slunce:
https://www.irozhlas.cz/ekonomika/cina- ... 261836_cen
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-ene ... ka-1419634
Vítr:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekon ... ine-255655
https://www.datapandas.org/ranking/wind ... by-country
Právě tou levou energii, dá Čína všem šach mat... Rus a Číňan tady futruje mudraly, aby opakovali bláboly jako příspěvek, na který musím reagovat.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 1721
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Čína sice investuje do solární energie, ale za jakou cenu. Ty hory pokryté panelama jsou něco strašlivého.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 715
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Tak mě teda informuj zdá se, že jsi odborník... a rozmetej na cucky můj výpočet
Tak tedy pouze Transit.
Při testu jel sám a prázdným E-Transitem a s průměrnou rychlostí 48km/h a zůstal na průměru 28kWh/100 při druhém okruhu byl již 31kWh/100
https://www.usporne.info/14530-test-for ... elektrinu/ - s naprosto prázným transitem a sám.
Za stejných podmínek budu sám s prázdným transitem na 6,5l-7,0l/100km
Pokud zapřáhnu vozík i s nákladem 3,5t jsem s transitem na 12-13litrů, při stejné rychlosti / E-Transit to nezvládne, nebo bude se spotřebou přes 50kWh/100km
Pořizovací hodnota :
Eco-diesel - 880t.Kč
E-Transit 1400t.Kč
Rozdíl 520tis = 20.800Euro při nákupu.
Za 8 let zůstatková hodnota bude stejná ? Nebude. E-Transit bude mít nižší hodnotu než ten dieselový a neujede za 8 let už ani 50km bez nabíječky.
Já ho mám 5 let, servis krom oleje a destiček nebyl doposud žádný (koupil jsem lehce ojetý se 6500km) a na nádrž ujedu totéž co před 5 lety
Výsledek za 8 let provozu bude víc než 30.000Eur MÍNUS + již zmíněné hodiny na nabíječkách, kdy prostě jet nemůžeš a musíš čekat.
Těch 30t.Euro je velmi optimistický výsledek, bude to horší... a těch hodin promarněných u nabíječky mnohem víc
Pokud to naložím a pojedu po dálnici maximální rychlostí 110-120km/h bude spotřeba přes 50kWh a budu nabíjet za jednu cestu 10x
Taky se občas dostanu do kolony, jakpak na tom je pak E-auto, při 2 nebo 3 nebo 4 hodinách popojíždění ?
Loňskou zimu jsem zůstal stát 6h na dálnici, když zůstal ležet polský kamion napříč dálnicí a kolem se válelo po dálnici v různých polohách asi 6 osobáků které vezl.
Všechna auta stála nastartovaná až k poslednímu výjezdu, bylo pod nulou, cca 8km kolony ze které nešlo jít ven...
Nevím nevím kdo je neinformovaný a razí cestu slepých ovcí.... Protože je to ,,zelený" a ,,IN"
Edit: po přečtení linků které jsi přiložil
Ano, prostě nádhera v kombinaci s tím, jak nám dají na frak...
Úplně si to umím představit, jak se to táhne od Malé Úpy, přes Luční, nad Špindlem až po Harrachov, prostě úplná bomba....
Dobrý, beru to - mám zhruba představu o tom jak to vidíš Ty nicméně nesouhlasím a vidím to jako zaslepenou cestu včetně názoru na E-auto
Teplota vody jen z FV : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
-
- Příspěvky: 1721
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Ty lidi by se před tu školu vůbec neměli dostat. U nás vozí obřím SUV do školy i děti, co bydlí 100m od školy na pusté vesnici. Každé ráno a odpoledne dopravní kolaps a to ještě jezdí jak dobytek, když nejde o jejich děti.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 380
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Žvanírna 2
Takže až k větě "s téměř mrtvými baterkami..." čtenář má zato,. že je řeč o osobním BEV. Podle reakce je vidět, že si už přispěvovatel uvědomuje, že nejdříve se zmiňuje o E-AUTO a na mnoho nákladů spojených s provozem jakéhokoliv auta se zapomělo, aproto přispěvovatel pokračuje již jen s E-Tranzitem (čti: vývojovým stádiem produktu. Něco jako osobní elektro auta před mnoha lety. Krabicový tvar s vysokým odporem, postavený na spalovací platformě => Vysoká spotřeba. Vytápění pouze odporovým drátem. Aku není izolovaný, což výrazně ovlivňuje spotřebu. Jedná se hodně syrový produkt. A tento produkt se vezme jako základ srovnání všeho ostatního... A tohle je zavádějící...
Elektrické dodávky BYCH ZAČAL UVAŽOVAT jen:
a) Na rozvážky, kde se můžou vyplatit již nyní z důvodu vysoké efektivity a vyřešení cizení paliv.
b) Do města s přísnými emisními limity a nákladní taxi. Protože se do těch oblastí jinak nedostaneš již dnes.
Příklad: https://www.echo24.cz/a/HG97Q/zpravy-sv ... lektrovozy
c) Chci financovat leasingem / úvěrem a toto se brzy stane realitou. Za dva roky Ti prostě na spalovák nepujčí, nenene.
Realita: https://auto-mania.cz/chcete-nove-auto- ... z-nepujci/
Další část příspěvku jsou představy a odhady o něčem, co přispěvovatel neřídil, a možná to ani neviděl jinde než na PC monitoru. A jako pomoc se použije recenze dodávky při jízdách bez jakéhokoliv nákladu. Tohle nepřináší žádnou informaci, protože dodávká se většinou kupuje, aby se v ní neco vozilo, že... No a co více, recenze byla prováděna bez využití rekuperace. Pozná se to podle zařazeného stupně "D" místo "L". (TMY rekuperuje cca 35% zpět)
Následně se použije opět fabulace, to "BEV nezvládne" a když tak za 50kW. A pak spotřeby 50kW/100 Km se projektují na nabíjení 10x. Navíc se srovnání provádí s 5 let starým TDc modelem a proti se postaví nedodělané auto... Vyrábí se vůbec ještě ten zmiňovaný transit?
Vytápění BEV v zácpě je nestárnoucí hoax... Hlásím, že "při 2 nebo 3 nebo 4 hodinách popojíždění" v zimě snížím svůj dojezd cca o 10Km/hodina stání popojíždění. No a nabíječka je dnes fakt už všude...
Kde se nejvíce v kalkulaci chybuje:
1) Projekční zkreslení/podle sebe soudím Tebe. Toto je největší chyba všech těchto kalkulací. Pokud se něco nehodí pro moje používání, neznamená to, že někomu jinému se naopak hodit bude takové auto a přinese velké benefity.
2) Uvádí se zavádějící spotřeby paliva pod výrobcem uváděnými hodnotami WLTP. Tady píšou že WLTP (čti: reálně nedosažitelsné spotřeba) na dálnici je 9,7l... https://www.motorvdetailu.cz/pa/ford-tr ... trend-2022
3) Zapomíná se, že do spořeby je potřeba také kalkulovat AdBlue.
4) Uvádí se za 5let jen olej a destičky. Ale to se nepočítá.
5) Rovněž se nepočítají povinné servisní prohlídky a cesty na ty prohlídky a doprava tam i zpět. Protože se vše dělá na počkání, že...
6) Zcela se opomíjí riziko z držby spalovacího auta, které za 5let nikdo nebude ochoten koupit a cena těchto aut se zhroutí.
Atd..Atd...
Nesouhlasit můžeš, když na to máš... Protože já na to nemám, jdu tou "zaslepenou cestou". Spalovací auta budou jen pro bohaté... A pohledem se nenajíš. Agrfotovoltaika + větrníky jsou zdrojem levné energie=> levné výroby ve fabrikách=> tvoje výplata.
Elektrické dodávky BYCH ZAČAL UVAŽOVAT jen:
a) Na rozvážky, kde se můžou vyplatit již nyní z důvodu vysoké efektivity a vyřešení cizení paliv.
b) Do města s přísnými emisními limity a nákladní taxi. Protože se do těch oblastí jinak nedostaneš již dnes.
Příklad: https://www.echo24.cz/a/HG97Q/zpravy-sv ... lektrovozy
c) Chci financovat leasingem / úvěrem a toto se brzy stane realitou. Za dva roky Ti prostě na spalovák nepujčí, nenene.
Realita: https://auto-mania.cz/chcete-nove-auto- ... z-nepujci/
Další část příspěvku jsou představy a odhady o něčem, co přispěvovatel neřídil, a možná to ani neviděl jinde než na PC monitoru. A jako pomoc se použije recenze dodávky při jízdách bez jakéhokoliv nákladu. Tohle nepřináší žádnou informaci, protože dodávká se většinou kupuje, aby se v ní neco vozilo, že... No a co více, recenze byla prováděna bez využití rekuperace. Pozná se to podle zařazeného stupně "D" místo "L". (TMY rekuperuje cca 35% zpět)
Následně se použije opět fabulace, to "BEV nezvládne" a když tak za 50kW. A pak spotřeby 50kW/100 Km se projektují na nabíjení 10x. Navíc se srovnání provádí s 5 let starým TDc modelem a proti se postaví nedodělané auto... Vyrábí se vůbec ještě ten zmiňovaný transit?
Vytápění BEV v zácpě je nestárnoucí hoax... Hlásím, že "při 2 nebo 3 nebo 4 hodinách popojíždění" v zimě snížím svůj dojezd cca o 10Km/hodina stání popojíždění. No a nabíječka je dnes fakt už všude...
No tak yo
Kde se nejvíce v kalkulaci chybuje:
1) Projekční zkreslení/podle sebe soudím Tebe. Toto je největší chyba všech těchto kalkulací. Pokud se něco nehodí pro moje používání, neznamená to, že někomu jinému se naopak hodit bude takové auto a přinese velké benefity.
2) Uvádí se zavádějící spotřeby paliva pod výrobcem uváděnými hodnotami WLTP. Tady píšou že WLTP (čti: reálně nedosažitelsné spotřeba) na dálnici je 9,7l... https://www.motorvdetailu.cz/pa/ford-tr ... trend-2022
3) Zapomíná se, že do spořeby je potřeba také kalkulovat AdBlue.
4) Uvádí se za 5let jen olej a destičky. Ale to se nepočítá.
5) Rovněž se nepočítají povinné servisní prohlídky a cesty na ty prohlídky a doprava tam i zpět. Protože se vše dělá na počkání, že...
6) Zcela se opomíjí riziko z držby spalovacího auta, které za 5let nikdo nebude ochoten koupit a cena těchto aut se zhroutí.
Atd..Atd...
Nesouhlasit můžeš, když na to máš... Protože já na to nemám, jdu tou "zaslepenou cestou". Spalovací auta budou jen pro bohaté... A pohledem se nenajíš. Agrfotovoltaika + větrníky jsou zdrojem levné energie=> levné výroby ve fabrikách=> tvoje výplata.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 659
- Registrován: ned říj 17, 2021 7:43 pm
- Lokalita: okr. Vyškov
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5800
- Kapacita baterie [kWh]: 24
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Já tedy žádné rozmetání výpočtu nevidím, jen teorie a cobykdyby... k tomu ještě zdroj "fakt" z echo24 Fakta a hlavně čísla nikde nic...
Servisní prohlídka snad u BEV žádná není? A nepočítá se u ní doprava tam zpět?
Já si třeba nechal spočítat servisní náklady na 10 let u hyundaie spalovák vs bev a vyšly prakticky stejně, protože každé dva roky je výměna chladicí kapaliny baterie, která stojí raketu. Ne každé eauto to v povinném servise má, ale nejde zkrátka brát, že spalovák olej a bev nic
Servisní prohlídka snad u BEV žádná není? A nepočítá se u ní doprava tam zpět?
Já si třeba nechal spočítat servisní náklady na 10 let u hyundaie spalovák vs bev a vyšly prakticky stejně, protože každé dva roky je výměna chladicí kapaliny baterie, která stojí raketu. Ne každé eauto to v povinném servise má, ale nejde zkrátka brát, že spalovák olej a bev nic
-
- Příspěvky: 715
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
To: Ronn
Od začátku píšu všude, že máme škodovku a transita. Transit 5let a Škůdka necelé 3roky.
Mohu porovnat pouze to co mám a co znám a jak to používám a kolik to stojí a stálo - s něčím novým a recenzemi o tom.
Taky reference našeho známého o elektrickém Dukátu, který je podobný
Mimo téma:
Škůdka je nyní v servisu, zadní kotouče po necelých 40tis.km - NEPROŠEL JSEM TECHNICKOU - na můj dotaz jestli se obvykle nemění jako první ty přední a až u mnohem víc km - jen zakýval - že obvykle ano.
Za 5 let se zroutí trh, když má 87% Evropy diesely a benzíny ? A těch 13% e-aut je jen díky bohatším zemím EU ?
Vzhledem k tomu, že je to další spekulace, tak si o tom můžeme za 5 let znova promluvit Já tomu nevěřím...
No, nic mě to vysvětlení ale jinak nepřineslo. Ale díky.
Stejně nejlepší jsou ty hory - použité jako příklad...
To se mě chce zvracet, doufám, že tohle nikdy nikdo tady v civilizaci nepřipustí.
Momentálně je propast mezí klasickými spalovacími a elektro auty - pro nás - velmi hluboká
Od začátku píšu všude, že máme škodovku a transita. Transit 5let a Škůdka necelé 3roky.
Mohu porovnat pouze to co mám a co znám a jak to používám a kolik to stojí a stálo - s něčím novým a recenzemi o tom.
Taky reference našeho známého o elektrickém Dukátu, který je podobný
Mimo téma:
Škůdka je nyní v servisu, zadní kotouče po necelých 40tis.km - NEPROŠEL JSEM TECHNICKOU - na můj dotaz jestli se obvykle nemění jako první ty přední a až u mnohem víc km - jen zakýval - že obvykle ano.
Za 5 let se zroutí trh, když má 87% Evropy diesely a benzíny ? A těch 13% e-aut je jen díky bohatším zemím EU ?
Vzhledem k tomu, že je to další spekulace, tak si o tom můžeme za 5 let znova promluvit Já tomu nevěřím...
No, nic mě to vysvětlení ale jinak nepřineslo. Ale díky.
Stejně nejlepší jsou ty hory - použité jako příklad...
To se mě chce zvracet, doufám, že tohle nikdy nikdo tady v civilizaci nepřipustí.
Ano, až se změní ekonomický aspekt, alespoň maličko srovnatelné i pro naše použití - budu první ve frontě...
Momentálně je propast mezí klasickými spalovacími a elektro auty - pro nás - velmi hluboká
Teplota vody jen z FV : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
-
- Příspěvky: 380
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Žvanírna 2
To značí, že máš velkou toleranci k chybě. Můžeš si dovolit se hodně plést. Typická známka bohatého člověka. Každý si to musí spočítat na svou realitu. Nikdo Ti to počítat nebude
K jednotlivým bodům:
1) Asi je úplně jedno, jak auto využíváš (doprava za zakázkou, kde se dobiješ u zákazníka nebo rozvážka a služby), jak dlouhé trasy jezdíš (locco/dálky), čím ho nabíjíš (FVE/grid), kde bydlíš (byt/RD). Zda ho vůbec třeba bedeš moci použít, protže se jedná o bez emisní zónu. To vůbec nemá žádný vliv.
2) Je přece jedno jestli máš spotřebu 6,1l nebo 9,7l. Co to je 38%? To je nic 30tis na naftě ročně.
3) Zapomíná se, že do spořeby je potřeba také kalkulovat AdBlue. Souhlasím 1k ročně další nic
4) Je mi jedno, že servis je 100km daleko a práce stojí ... a každá návštěva z 6k a více ... bla, bla, bla,...
A najednou je to 200k za 5let, které v kalkulaci nějak zapoměli... ale to nic není to je v pohodě... Tady jsou jen vysmátí a bohatí lidi ...
Pravidelný servis je právě jen u těch OEMs co vyrábějí spalováky... Tesla žádné servisní prohlídky nemá. Jsou jen doporučené výměny. Ale jak často měnit brzdovou kapalinu, když brzdy téměř nepoužíváš?
Naposledy upravil(a) Ronn dne ned pro 08, 2024 5:39 pm, celkem upraveno 1 x.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 380
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Žvanírna 2
No právě, všichni prvomajitele těch "dieselů a benzínů" přijdou do autosalonu a tam jim řeknou, že jim ten jejich vůz nevykoupí, protože se na tyto auta nedávají úvěry a mají jich na place mraky. A ten novy jestli chtějí profinanobvat musí být BEV.
Tak hodně štěstí v rozhodování Pozor na neověřené informace, hoaxy a doměnky
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN