vojenska Elektrocentrála ZB5Ac
Benzinové, naftové, LPG a jiné elektrocentrály, alternátory poháněné parou, stirglingův motor, atd.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: sob dub 30, 2016 8:14 pm
vojenska Elektrocentrála ZB5Ac
zdravim.
dostala se mi do ruky tato centrala z srotiste....vypadala v docela obstojnym stavu tak sem se do ni tedy pustil,njaky skusenosti mam.po rozbehnuti kousnuteho motoru,vymeny jednoho urvaneho sroubu na valci,a vycisteni nadrze,trubek,ventilu a casti karburatoru,vymeny kondenzatoru zapalovani ,a kladivek(uprava kladivek z skody 100) se mi podarilo tuto centralu rozbehnout avsak po njakych 10min mi vzdy chcipla...mela docela obstojny otacky(podle sluchu) i voltmetr ukazoal 250voltu (i flexa 1100w se rozbehla)tak byla i radost,avsak tim ze byl karburator zaneradeny(jako by to byl snad pisek) sem vahal a vymontoval tedy karburator ven ze ho tedy komplet vyperu....bohuzel,sem musel sundat tahlo regulatoru otacek,moc se mi do toho nechtelo....povolil sme tedy pouze sroub ktery to drzi,ne sroub na regulaci.....jak sme predpokladal v karburatoru bylo toho svinstva jeste dost,i jedna tryska (vedouci do komory smesi) byla uplne ucpana.........vycisteno poskladano zpet ...a .......motor najel,testnul sem to bez toho tahla regulatoru otacek pekne najeltak sem to tahlo pridal,ale otacek ma tedy ted o mnoho vice nez 3000,(alespon podle sluchu)toci jak blazen,rucicka na voltmetru skakala jak diva,jistic stale nesel nahodit...a cmoud jak z spaleny lak na kablech...toz sem to rychle vypnul,rozdelal ten modul.byl tam upaleny odpor mezi kontaktem (ac-A),ten se dotykal obalu kondenzatrou(znatelne opaleniny),uvidim estli ty tlumivky nebudou spaleny bo smrdi jak bolava noha,po ohlednuti je to sice trosku stmavly
me by spise zajimalo jak snizit tedy ty otacky na tech 3000,jestli sem tedy nekde neudelal chybu,bo sem to nakopnul prve bez te packy regulatora,a jestli nekdo nevi jak ta packa regulatoru vubec funguje....me to funguje tak ze mi to spise na otacka jeste prida nez ubere (jestli se ta osicka co to pohani nemohl anejak pootocit pri tom jak tma nebyla ta packa ....nasel sme pouze 2 trysky co se snima da tocit avsak zadna ty otacky nestahla,nemela na to vubec nejaky vliv. dekuji mockrat za odpovedi,sem docela nastvany,bo po sem do toho dal docela dost prace na to abych to nechal lezet kvuli njaky kravince
absolutne totiz nechapu co ridi ty otacky toho motoru(krom te packy co je napojena na klapu vzduchu kterou zavira otevira)protoze i kdyz tu klapu pri tom rozbehnutym motoru zavru,i tak to jede
muze byt problem v tom magnetu ze by byly spatne sestelovany kontakty?osobne si mylsim ze ne ze timdle se otacky snad neridi.
diky mockrat za odpovedi
dostala se mi do ruky tato centrala z srotiste....vypadala v docela obstojnym stavu tak sem se do ni tedy pustil,njaky skusenosti mam.po rozbehnuti kousnuteho motoru,vymeny jednoho urvaneho sroubu na valci,a vycisteni nadrze,trubek,ventilu a casti karburatoru,vymeny kondenzatoru zapalovani ,a kladivek(uprava kladivek z skody 100) se mi podarilo tuto centralu rozbehnout avsak po njakych 10min mi vzdy chcipla...mela docela obstojny otacky(podle sluchu) i voltmetr ukazoal 250voltu (i flexa 1100w se rozbehla)tak byla i radost,avsak tim ze byl karburator zaneradeny(jako by to byl snad pisek) sem vahal a vymontoval tedy karburator ven ze ho tedy komplet vyperu....bohuzel,sem musel sundat tahlo regulatoru otacek,moc se mi do toho nechtelo....povolil sme tedy pouze sroub ktery to drzi,ne sroub na regulaci.....jak sme predpokladal v karburatoru bylo toho svinstva jeste dost,i jedna tryska (vedouci do komory smesi) byla uplne ucpana.........vycisteno poskladano zpet ...a .......motor najel,testnul sem to bez toho tahla regulatoru otacek pekne najeltak sem to tahlo pridal,ale otacek ma tedy ted o mnoho vice nez 3000,(alespon podle sluchu)toci jak blazen,rucicka na voltmetru skakala jak diva,jistic stale nesel nahodit...a cmoud jak z spaleny lak na kablech...toz sem to rychle vypnul,rozdelal ten modul.byl tam upaleny odpor mezi kontaktem (ac-A),ten se dotykal obalu kondenzatrou(znatelne opaleniny),uvidim estli ty tlumivky nebudou spaleny bo smrdi jak bolava noha,po ohlednuti je to sice trosku stmavly
me by spise zajimalo jak snizit tedy ty otacky na tech 3000,jestli sem tedy nekde neudelal chybu,bo sem to nakopnul prve bez te packy regulatora,a jestli nekdo nevi jak ta packa regulatoru vubec funguje....me to funguje tak ze mi to spise na otacka jeste prida nez ubere (jestli se ta osicka co to pohani nemohl anejak pootocit pri tom jak tma nebyla ta packa ....nasel sme pouze 2 trysky co se snima da tocit avsak zadna ty otacky nestahla,nemela na to vubec nejaky vliv. dekuji mockrat za odpovedi,sem docela nastvany,bo po sem do toho dal docela dost prace na to abych to nechal lezet kvuli njaky kravince
absolutne totiz nechapu co ridi ty otacky toho motoru(krom te packy co je napojena na klapu vzduchu kterou zavira otevira)protoze i kdyz tu klapu pri tom rozbehnutym motoru zavru,i tak to jede
muze byt problem v tom magnetu ze by byly spatne sestelovany kontakty?osobne si mylsim ze ne ze timdle se otacky snad neridi.
diky mockrat za odpovedi
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: vojenska Elektrocentrála ZB5Ac
Ten motor neznám, takže nic konkrétního, jen principy. Regulace bude patrně odstředivá. Pokud klesnou otáčky, přidá "plyn" a naopak. Předpokládám, že je to dvoutakt. V karburátoru bývaly regulační šrouby 2, jeden volnoběh, druhý bohatost směsi. Trysky budou zašité uvnitř. Jestli byl zasviněný, rozebrat do šroubku, do ultrazvuku s ním a nejlépe ještě kalibrem protáhnout trysky. Jestli je tam klapka jen jedna (můžou být i 2, jedna "plyn" druhou může ovládat sytič) a je opravdu úplně zavřena a přesto drží motor bez zátěže vysoké otáčky, patrně Vám to saje falešný vzduch. Berte to jen jako obrysy, jestli centrála funguje možná by to nebylo špatné dát někomu kdo ví "která páčka"
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: sob dub 30, 2016 8:14 pm
Re: vojenska Elektrocentrála ZB5Ac
no,nasel sme tu centralu na http://forum.valka.cz/topic/view/70700/ ... la-1-kVA,o tom kde jaka packa funguje u karburatoru a co se tyce motoru bych i skusenosti mel z motorek jawa avsak prave ten regulator otacek na masine nebyl,s tim falesnym vzduchem me to tedy nenapadlo,dekuji kazdopadne za radu
-
- Příspěvky: 3328
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: vojenska Elektrocentrála ZB5Ac
repase teto centraly jsem se pred mnoha lety ucastnil uz si moc nepamatuji ale to tahlo od klapky ma udrzovat konstantni otacky tusim ze 3000 za kazde zateze tedy to ridi spis vykon. Mam kamose co o tom bude vedet vic.
Zkontrolovat to co za to tahlo taha jestli ten regulacni mechanismus spravne chodi.
Zkontrolovat palivovy vedeni je tam tusim prepinac paliva ze startovaci nadrzky jestli tam je vse ok.
Je to pekelnej stroj - sytic, dekomnpresor a spalat a uz to smrdi.
Nevim jak u tebe bude casto v provozu. U nas u hasicu jela velmi zridka a v tomto provozu se nam osvedcilo vzdy pred uskladnenim vyjet karbec az do sucha - tedy vypnout palivo a nechat chcipnout - znacne to zvysilo startovatelnost pri dalsim pouziti.
Jak casto bude v provozu? Pokud je v planu hodne tak bych uvazoval nad vymenou motoru za nejaky malinky 4taktni motorek za par penez.
Zkontrolovat to co za to tahlo taha jestli ten regulacni mechanismus spravne chodi.
Zkontrolovat palivovy vedeni je tam tusim prepinac paliva ze startovaci nadrzky jestli tam je vse ok.
Je to pekelnej stroj - sytic, dekomnpresor a spalat a uz to smrdi.
Nevim jak u tebe bude casto v provozu. U nas u hasicu jela velmi zridka a v tomto provozu se nam osvedcilo vzdy pred uskladnenim vyjet karbec az do sucha - tedy vypnout palivo a nechat chcipnout - znacne to zvysilo startovatelnost pri dalsim pouziti.
Jak casto bude v provozu? Pokud je v planu hodne tak bych uvazoval nad vymenou motoru za nejaky malinky 4taktni motorek za par penez.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: sob dub 30, 2016 8:14 pm
Re: vojenska Elektrocentrála ZB5Ac
palivovy vedeni sem komletne cistil,i s karburatorem,to bylo zaneseny njakym sajrajtem,no a diky tomu sem musel sundat to tahlo omezovace otacek....prave me udivuje ze pred sundanim,to nejak tak jelona tech 3000,tak ze kolega mel s falesnym vzduchem dobry napad(coz me melo taky napadnout,ale proste je clovek rozmazleny s novych systemu,(vice hlav,vice vi),protoze sme ten regulator otacek vube nerozesteloval,sundal sme to tak,ze ty dva dily zustaly spojeny a v provozu bude asik casto,njaky prace na zahrade,podle toho co se sni bude dat vytahnout,ted momentalne jeste je bez te spojky mezi motorem a vyfukovym potrubim,tak ze je to opravdu pekelny stroj .......a 4takt je sice fajn,ale nostlagie je nostalgie(centrala je cca o 5let starsi jak ja),neni nad to,kdyz ti za barakem buraci motorka
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: vojenska Elektrocentrála ZB5Ac
Docela podstatná věc kolik toho naběhá Ty motory zas tak věčné nejsou. Když to leželo desítky let je věc jedna, intenzívní používání věc druhá. Energie z centrály není nejlevnější a u 2T počítejte s 2x takovou spotřebou jak u 4T, při plné zátěži i víc Tomu generátoru osobně věřím daleko víc jak tomu motoru. Bude to jistě poctivý generátor Pro příležitostné použití jistě dobré i ve stávajícím stavu.PavelR píše:Jak casto bude v provozu? Pokud je v planu hodne tak bych uvazoval nad vymenou motoru za nejaky malinky 4taktni motorek za par penez.
-
- Příspěvky: 7712
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: vojenska Elektrocentrála ZB5Ac
pozor na to, dvoutakt bez výfuku nebo s nějakou vykuchanou rourou ztrácí výkon, a to hodně...Prostě odpor v sání i výfuku mají být tak jak řekl konstruktér, domácí tuning většinou situaci zhorší.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 3328
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: vojenska Elektrocentrála ZB5Ac
;nostaligie je jedna vec ale toto naslapat neni jen tak co si pamatuju. a malej 4takt natahne i zenska kdyz je treba. Nehlede na nutnost pouzivat mix - aby tam nekdo nenalil nahodou cistej, zivotnost namichanyho benzinu .....ajfelov píše:... v provozu bude asik casto,njaky prace na zahrade,podle toho co se sni bude dat vytahnout,ted momentalne jeste je bez te spojky mezi motorem a vyfukovym potrubim,tak ze je to opravdu pekelny stroj .......a 4takt je sice fajn,ale nostlagie je nostalgie(centrala je cca o 5let starsi jak ja),neni nad to,kdyz ti za barakem buraci motorka
Dalsi vec je spotreba. Toto urcite nebylo delano na spotrebu bylo to pro vojaky.
Si z toho puvodniho motoru udelej stepkovac nebo nejakej samohyb
Jen muj nazor...
Kazopadne zkontroluj funkci toho regulacniho elementu co taha za to tahlo plynu.
Re: vojenska Elektrocentrála ZB5Ac
Test motoru elektrocentrály bez regulátoru otáček (táhla apod.) se zpravidla rovná vražde elektrocentrály. Nezrídka odejde nejenom regulátor, ale zvýšenými otáčkami se poškodí i vinutí rotoru, napetí pak blbne (skáče nekdy prudce nahoru) a regulátor soustavne odchází.
Prípadná oprava je dost obtížná (delal jsem). Kdybych vedel, co mne čeká, tak do toho nejdu.
Na jednom čínsko-polském produktu bylo navíc zjevne uchyceno vinutí rotoru slabe (čela).
Je treba si uvedomit, že odstredivá síla narustá s otáčkama kvadraticky, a zvýšení otáček na dvounásobek pracovních (u benzinu žádný problém) znamení 4x vetší odstredivou sílu na vinutí/úchyty rotoru.
Diesely mají obvykle regulaci otáček jako součást vstrikovacího čerpadla, proto jsou v tomto smeru výhodnejší, nemení zdaleka tolik otáčky pri zatížení.
Benziny mají obvykle "táhlo" škrtící klapky na odstredivý regulátor umístený v prostoru spojky s generátorem, nebo podobne.
Prípadná oprava je dost obtížná (delal jsem). Kdybych vedel, co mne čeká, tak do toho nejdu.
Na jednom čínsko-polském produktu bylo navíc zjevne uchyceno vinutí rotoru slabe (čela).
Je treba si uvedomit, že odstredivá síla narustá s otáčkama kvadraticky, a zvýšení otáček na dvounásobek pracovních (u benzinu žádný problém) znamení 4x vetší odstredivou sílu na vinutí/úchyty rotoru.
Diesely mají obvykle regulaci otáček jako součást vstrikovacího čerpadla, proto jsou v tomto smeru výhodnejší, nemení zdaleka tolik otáčky pri zatížení.
Benziny mají obvykle "táhlo" škrtící klapky na odstredivý regulátor umístený v prostoru spojky s generátorem, nebo podobne.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: sob dub 30, 2016 8:14 pm
Re: vojenska Elektrocentrála ZB5Ac
tak,pretesneno,regulator zestelovan(i kdyz snim nebylo hybano),bohuzel byl posunuty cca o par milimetru,tak sem to nadstavil cirka na tech 3k otacek alespon podle sluchu....ono kdyby bylo mene pridat se da vzdy,to centrale neuskodi.bohuzel z rozbocovace se zacmoudlo,duvodem byl upadly odpor mezi (jedna strana) kontakty na stridavy...jeden kontakt se dotykal obalu kondezatoru...tak ze jedna tlumivka co vedlo na prepinac je v tahu,avsak myslim si by to mohlo jet i bez te tlumovky,bo todle nikde nesezenu.....asik fakt s toho radejc udelam motorku co se spotreby tyce,pisou 1.5 litru,tak ze na to obcasne pouziti si myslim to zas tak vliv nema,bo na njakou 4 takt centralu fakt nejsou love,a 2takt co sme meli sla do kytek po par tydnech,njaky cinsky xindl,z motoru muzu malym udelat tak auticko,protoze se absolutne nevyplati toto opravovat.-...centrla koupena za 1000 a vinuti za 1600.....ono lepsi by byl samozdrejme kabel,zahradu mam u silnice,soused ma vedle proud...jenze ...pred zahradou kolem cesty se kopat neda,tam pry je nejaky letistni kabel,od souseda asik taky ne,pres jeho zahradu tahnout kabel (i kdyz v stope jeho kablu) je prej vecne bremeno,jedina moznost je postavit sloup na rohu me zahrady a natahnout to vrchem...a elektrarny maj pry na realizovani dane veci 18 mesicu...tka ze se vse resi centralou :/
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: pát črc 08, 2016 2:23 pm
Re: vojenska Elektrocentrála ZB5Ac
Tu centrálu trochu znám, to čemu říkáte tlumivka je transduktor pro řízení buzení alternátoru. Teoreticky se dá centrála předělat na polovodičové řízení buzení, pokud si s tím chcete hrát.
Lubor
Lubor
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: stř kvě 07, 2014 12:01 pm
Re: vojenska Elektrocentrála ZB5Ac
Ahoj všem, mám tuto centrálu a měl bych k ní dva dotazy, možná laické - ale mam ji krátce, tak se případně omlouvám .
Věc 1.
V návodu je napsaná povinnost mazat ložiska alternátoru po 100 hodinách motoprovozu. Rád bych to udělal, ale nevím jak se k nim jednoduše dostat a nechci rozebírat třeba zbytečně celou elektronickou část centrály. Tak jestli s tím někdo máte zkušenosti .
Věc 2.
Centrálu jsem koupil a udělal základní údržbu - motor běží skvěle - tichej. Fakt spokojenost. Když jsem poprvé připnul zátěž a vyzkoušel, tak pohoda, běželo vše. Centrálu jsem vypnul a druhý den jsem ji nahodil, nechal zahřát motor a když jsem zapnul jistič, tak vyskočil... a tak pořád dokola... motor běží v pohodě, ale stále mi vyskakuje jistič, i když tam žádnou zátěž nepřipojím, nebo i připojím. Nevím co s tím, neporadil byste někdo? Napětí ukazuje 250V na voltmetru a měřič izolačního odporu je uplně vlevo - tedy ne v červeném - odpor nekonečno - což v pořádku jak má být ne? Že by chyba někde na výstupu?Logicky bych to typoval mezi jističem a zásuvkou, že tam dochází ke zkratu někde? Ale fakt nevím. Díky moc za rady.
Věc 1.
V návodu je napsaná povinnost mazat ložiska alternátoru po 100 hodinách motoprovozu. Rád bych to udělal, ale nevím jak se k nim jednoduše dostat a nechci rozebírat třeba zbytečně celou elektronickou část centrály. Tak jestli s tím někdo máte zkušenosti .
Věc 2.
Centrálu jsem koupil a udělal základní údržbu - motor běží skvěle - tichej. Fakt spokojenost. Když jsem poprvé připnul zátěž a vyzkoušel, tak pohoda, běželo vše. Centrálu jsem vypnul a druhý den jsem ji nahodil, nechal zahřát motor a když jsem zapnul jistič, tak vyskočil... a tak pořád dokola... motor běží v pohodě, ale stále mi vyskakuje jistič, i když tam žádnou zátěž nepřipojím, nebo i připojím. Nevím co s tím, neporadil byste někdo? Napětí ukazuje 250V na voltmetru a měřič izolačního odporu je uplně vlevo - tedy ne v červeném - odpor nekonečno - což v pořádku jak má být ne? Že by chyba někde na výstupu?Logicky bych to typoval mezi jističem a zásuvkou, že tam dochází ke zkratu někde? Ale fakt nevím. Díky moc za rady.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř lis 27, 2024 4:22 pm
- Lokalita: Ružomberok
Re: vojenska Elektrocentrála ZB5Ac
Poprosil by som butana o pomoc pri oprave vojenskej centraly 3kw ZB7AS rozvadzač GR571.
Pred 10 rokmi som kupil vojensku 3kw centralu s poruchou v elektrike.Nakolko som elektrikar s 40 ročnou praxou som si trufal že centralu opravim.
S opravou som stravil xy hodin,vymenil som všetky odpory.kondenzatory,vodiče
Vymontoval som generator ,prisposobil remenicu a pripojil 3fazovy elektromotor 7kw.2900ot.Elektromotor som napojil na Frekvenčny menič aby som mohol regulovať otačky generatora a nemusel isť benzinovy motor.
čo som nameral
230 V som dosiahol pri otačkach 2100 frekvencia 38HZ.
ked som chcel dosiahnuť 50HZ tak napatie presiahlo cez 300v,
Poprosil by som- na akom principe funguje regulacia,spominali ste že to riadia dva transduktory-tlmivky.
skušal som napojiť 28 V priamo na budenie,nepomohlo napatie vyskočilo na 180 V a 85HZ
Pred 10 rokmi som kupil vojensku 3kw centralu s poruchou v elektrike.Nakolko som elektrikar s 40 ročnou praxou som si trufal že centralu opravim.
S opravou som stravil xy hodin,vymenil som všetky odpory.kondenzatory,vodiče
Vymontoval som generator ,prisposobil remenicu a pripojil 3fazovy elektromotor 7kw.2900ot.Elektromotor som napojil na Frekvenčny menič aby som mohol regulovať otačky generatora a nemusel isť benzinovy motor.
čo som nameral
230 V som dosiahol pri otačkach 2100 frekvencia 38HZ.
ked som chcel dosiahnuť 50HZ tak napatie presiahlo cez 300v,
Poprosil by som- na akom principe funguje regulacia,spominali ste že to riadia dva transduktory-tlmivky.
skušal som napojiť 28 V priamo na budenie,nepomohlo napatie vyskočilo na 180 V a 85HZ
-
- Příspěvky: 2567
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: vojenska Elektrocentrála ZB5Ac
Řekl bych že buzení obsluhuje něco jako usměrněný izolovaný variak okolo napětí 120V. Určitě bych vyměnil diody za variakem a sehnal jiný variak pokud je spálený. Kritický je určitě proměřit kondenzátory. Nějaké informace na internetu jsou na http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... b7a#405548
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ght=571url
tady je výstřih z jedné fotky. Edit: primární vinutí toho variaku předává přes jádro napětí a proud. 1 a 2 (úplně dole) musí tedy dávat nějaké napětí AC aby buzení DC na druhém konci asi v nějakém konektoru (Z64) fungovalo. Regulace buzení přes odbočky.
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ght=571url
tady je výstřih z jedné fotky. Edit: primární vinutí toho variaku předává přes jádro napětí a proud. 1 a 2 (úplně dole) musí tedy dávat nějaké napětí AC aby buzení DC na druhém konci asi v nějakém konektoru (Z64) fungovalo. Regulace buzení přes odbočky.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř lis 27, 2024 4:22 pm
- Lokalita: Ružomberok
Re: vojenska Elektrocentrála ZB5Ac
Ak to spravne chapem tak tak budenie je 120V AC Alebo DC ?
Zrejme AC ,
Pri rozpojeni obvodu P6 sa nič nezmenilo,ale rozpojenim obvodu odporu R4 a R5 a kondenzatoru C2 napatie spadlo na 0
Zrejme AC ,
Pri rozpojeni obvodu P6 sa nič nezmenilo,ale rozpojenim obvodu odporu R4 a R5 a kondenzatoru C2 napatie spadlo na 0
-
- Příspěvky: 2567
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: vojenska Elektrocentrála ZB5Ac
Buzení by mělo být usměrněné ac, pocházející z nějakých svorek z generátoru z míst kde jsou nějaké magnety. Které sytí ty dvě cívky které v rotaci protějších druhých cívek generátoru něco odsycuje. Napětí je jasný, napětí buzení řídí napětí výstupu. Frekvenci ovlivňuje zřejmě kapacita C2 které je s trimry RC a frekvenci budícím AC usněrněno DC. Budící napětí těch dvou cívek si myslím, je ne 120VDC, ale -+60VDC se středovým propojením ground který je také vývodem zprava a neutralem pro výstup 220VAC.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř lis 27, 2024 4:22 pm
- Lokalita: Ružomberok
Re: vojenska Elektrocentrála ZB5Ac
Vyskušam zmeniť kondenzator C2 teraz je tam 10 micro-400v
dam 8micro
ked som menil hodnotu trimrov R3,R2 +-10% tak sa nič nedialo vystupne napätie ostavalo vysoke ces 300V.
Možno som nespravne meral ale budiace napätie bolo do 30V.Skôr sa priklaňam k nazoru že by tam malo byť 120V.
Ďakujem za rady.
dam 8micro
ked som menil hodnotu trimrov R3,R2 +-10% tak sa nič nedialo vystupne napätie ostavalo vysoke ces 300V.
Možno som nespravne meral ale budiace napätie bolo do 30V.Skôr sa priklaňam k nazoru že by tam malo byť 120V.
Ďakujem za rady.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř lis 27, 2024 4:22 pm
- Lokalita: Ružomberok
Re: vojenska Elektrocentrála ZB5Ac
https://docs.google.com/document/d/19kO ... ue&sd=true
Poprosim o radu:
Zmenil so hodnotu kondenzatora C2 Z 10micro na 8micro a potom na 5micro
a žiadna zmena.Točil som generator pri 2100ot/min bolo napätie 230v ale frekvencia 42Hz
otačky som nezvišoval ,lebo napätie by stupalo .
menil som aj zaťaženie 100w alebo 1,5kw napätie bolo stabilne 230V ale 42Hz.
Neviem ktoru sučiastku treba upraviť,zmeniť,premerať,
Budem rad za akukolvek radu
Poprosim o radu:
Zmenil so hodnotu kondenzatora C2 Z 10micro na 8micro a potom na 5micro
a žiadna zmena.Točil som generator pri 2100ot/min bolo napätie 230v ale frekvencia 42Hz
otačky som nezvišoval ,lebo napätie by stupalo .
menil som aj zaťaženie 100w alebo 1,5kw napätie bolo stabilne 230V ale 42Hz.
Neviem ktoru sučiastku treba upraviť,zmeniť,premerať,
Budem rad za akukolvek radu
-
- Příspěvky: 487
- Registrován: pon úno 15, 2021 10:04 pm
- Lokalita: Praha
- Bydliště: Praha
Re: vojenska Elektrocentrála ZB5Ac
Frekvence je daná otáčkami.
50Hz x 60 je 3000 ot/min
Napětí se reguluje buzením generatoru
50Hz x 60 je 3000 ot/min
Napětí se reguluje buzením generatoru
Panely 4x 280W , 4x330W Isolar 5kVA,48V 230 Ah
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř lis 27, 2024 4:22 pm
- Lokalita: Ružomberok
Re: vojenska Elektrocentrála ZB5Ac
Lubik- Maš pravdu dvojpolovy generator sa musi točit 3000ot.Aby frekvencia bola 50 Hz.
Prave v tom mam problem že neviem utlmiľ a stabilizovaľ budenie .Fungule mi to pri 2100ot.Ked dviham otačky tak sa mi dviha napatie.
ked zdvihnem otačky na 3000ot tak napatie dosiahne 50hz ale napatie 310V.Neviem ako skontrolovaľ indukciu Transduktorov,asi tam je problem.
Prave v tom mam problem že neviem utlmiľ a stabilizovaľ budenie .Fungule mi to pri 2100ot.Ked dviham otačky tak sa mi dviha napatie.
ked zdvihnem otačky na 3000ot tak napatie dosiahne 50hz ale napatie 310V.Neviem ako skontrolovaľ indukciu Transduktorov,asi tam je problem.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 0 Odpovědi
- 639 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od delta
-
- 7 Odpovědi
- 779 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ElektroEzs
-
-
Spotřeba SML III a elektrocentrála
od tomas81 » » v DC-AC měniče, střídače, invertory
Spotřeba SML III a elektrocentrála
- 21 Odpovědi
- 2041 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od tomas81
-
-
- 48 Odpovědi
- 8473 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od JackD
-
- 42 Odpovědi
- 2126 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Zdenek Vojc