E-kolo
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: E-kolo
To už je pořádné dělo spíše tak už na skutr. Fakt využiješ na kole těch 150A?LIX píše:Vymyslel som to nasledovne. Najprv si kupim ovladaciu jednotku od kelly: Pravdepodobne tuto: http://kellycontroller.com/keb72300x24v ... p-273.html
Baterie si zatial ponecham a budem ich tyrat drahou jednotkou az pokial neexploduju od vycerpania. Treba len este na nu nasporit.
Nevím jak KElly KEBxxxx, ale Kelly KBSxxx mají problémy s nízkýma rychlostma do 15kmh, kolo sebou trhá a škube, je to chyba jednotky, motor za to nemůže.
-
- Příspěvky: 856
- Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
- Lokalita: Trnava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4900
- Kapacita baterie [kWh]: 7,5
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Nemyslíš že to bola len neaká dočasná systémová chyba? Kde si o tom počul? Ja som to nikde nenašiel.
Re: E-kolo
Tak to nevím jak děláš Mám najeto 2000 a špalky jsou lehce načatý. Jestli používáš ty nejlevnější černý, tak to možná jo. "Tříbarevný" brzdí 2x tolik a nesjíždějí se tak. Je to prostě lepší matroš.vata píše:Na e-kole mi chybí rekuperace, minimálně bych ušetřila na brzdových špalcích, které po pár stech km úplně sjeté...
Anebo máš strach a furt brzdíš
Re: E-kolo
To jsem nechtěl. Sice jsou lehčí, ale vyjdou dráž, cykly mnohem horší a hlavně nechci vyletět do luftu. Viz "battery explosion" na joutube. A taky, ty moje Lifepo nepotřebují onen regulátor nabíjení článků - další elektronický bazmek, kdykoliv pokakatelný a zničící tak celou baterku.rob.brno píše:Pánové a co takhle Lipol?
Re: E-kolo
U Lifepo a mým stylu ježdění na e-picyklu jsem spočítal, že na životnost baterek najedu, ehm, 120 000 km. Tj. 3x kolem rovníku planety. V letech je to asi 60 let Samozřejmě za 10 let bude dostupná výrazně lepší technologie a baterky použiju na jinou aplikaci.rob.brno píše:Dík nižšímu počtu cyklů bude provozování lipol asi mírně dražší(asi se bude muset častěji měnit aku - po 3-4 letech??)
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: E-kolo
A jsou taky hlavně méně objemnější. Měl jsem stejný názor, ale pokud si mám vybrat jestli dám do rámu 500Wh v lifepo nebo 800Wh lipol, tak jsem pro lipol.Ondřej píše:To jsem nechtěl. Sice jsou lehčí, ale vyjdou dráž, cykly mnohem horší a hlavně nechci vyletět do luftu. Viz "battery explosion" na joutube. A taky, ty moje Lifepo nepotřebují onen regulátor nabíjení článků - další elektronický bazmek, kdykoliv pokakatelný a zničící tak celou baterku.
Co to je ten "regulátor nabíjení článků"(který lifepo nepotřebují)?
Balancovat se musejí jak lifepo, tak i lipol.
Re: E-kolo
Ano, ještě menší objem. Ovšem záleží jakou chceš jezdit dálku. I těch 500Wh vybíjím jen tak na 50-60%.
Máš přece ty 12V packy co nepotřebují balancér. Pro klid v duši to jednou za rok zkontroluju. Odchylky max 0,03V v konečné fázi nabíjení.
Máš přece ty 12V packy co nepotřebují balancér. Pro klid v duši to jednou za rok zkontroluju. Odchylky max 0,03V v konečné fázi nabíjení.
-
- Příspěvky: 856
- Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
- Lokalita: Trnava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4900
- Kapacita baterie [kWh]: 7,5
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Ja si plánujem dať na bicykel 1,3 kWh Life takže ak človek chce zmestí sa tam všelijaká kapacita.
Teraz tam mám 0,9 kWh olova.
Teraz tam mám 0,9 kWh olova.
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: E-kolo
Tedy nevím proč nepotřebují 12V balancér. Nespoléhal bych se na to, jsou dost negativní zkušenosti s provozem e-skutrů na hybrid.cz, kde jsou lifepo bez balancerů.Ondřej píše:Máš přece ty 12V packy co nepotřebují balancér. Pro klid v duši to jednou za rok zkontroluju. Odchylky max 0,03V v konečné fázi nabíjení.
Větší kapacita má nejen vliv na dojezd, ale taky na životnost aku. Budou méně hluboké cykly a nižší vybíjecí proudy. Počítám, že budu jezdit rychleji(maximálka k 60km-h) průměr přes 35km-h. Chtěl jsem původně e-skutr
Naposledy upravil(a) rob.brno dne sob pro 21, 2013 12:26 pm, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: E-kolo
To bude kolo ověšené ale jako vánoční stromeček, ne?LIX píše:Ja si plánujem dať na bicykel 1,3 kWh Life takže ak človek chce zmestí sa tam všelijaká kapacita.
Teraz tam mám 0,9 kWh olova.
Mám asi takovouhle představu, vše do rámu, nic na nosič:
http://novakola.cz/images/galerie/golden-dragon2.jpg
Re: E-kolo
Zkus dát přímo link na ten matroš z hybrid.cz.
Pokud chceš Lipo, tak to už bych životnost taky řešil Takže díky větší životnosti tam budeš muset dát víc baterek.
Pokud chceš Lipo, tak to už bych životnost taky řešil Takže díky větší životnosti tam budeš muset dát víc baterek.
-
- Příspěvky: 856
- Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
- Lokalita: Trnava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4900
- Kapacita baterie [kWh]: 7,5
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Viac ako teraz s tým olovom určite ovešaný nebude, veď pozri.rob.brno píše:To bude kolo ověšené ale jako vánoční stromeček, ne?LIX píše:Ja si plánujem dať na bicykel 1,3 kWh Life takže ak človek chce zmestí sa tam všelijaká kapacita.
Teraz tam mám 0,9 kWh olova.
Mám asi takovouhle představu, vše do rámu, nic na nosič:
http://novakola.cz/images/galerie/golden-dragon2.jpg
https://forum.mypower.cz/download/file. ... &mode=view
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: E-kolo
Bylo to v diskuzích, ted jsem to nenašel,jen toto:Ondřej píše:Zkus dát přímo link na ten matroš z hybrid.cz.
Pokud chceš Lipo, tak to už bych životnost taky řešil Takže díky větší životnosti tam budeš muset dát víc baterek.
http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.ph ... 3%AD#p3046
".....životnosti tam budeš muset dát víc baterek" a jako vedlejší efekt tak získám delší možný dojezd, který třebas často nevyužiju.
-
- Příspěvky: 978
- Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Re: E-kolo
LIX:
Dá se ještě s takovou zátěží přišlapávat?
Nebo spíš má to ještě smysl - šetří se šlapáním nějaké Wh z akumulátoru?
Dá se ještě s takovou zátěží přišlapávat?
Nebo spíš má to ještě smysl - šetří se šlapáním nějaké Wh z akumulátoru?
-
- Příspěvky: 74
- Registrován: stř srp 01, 2012 1:10 pm
Re: E-kolo
Dobrý den. přišlapávat vás nutí vyhláška. Protože dokud přišlapáváte, máte omezenou rychlost a určitý max. výkon, tak do té doby jste brán jako cyklista. Nesplňovat výše uvedené atributy, tak už musíte mít řidičák.
-
- Příspěvky: 856
- Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
- Lokalita: Trnava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4900
- Kapacita baterie [kWh]: 7,5
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Ano da sa prislapavat. Niekedy ked som dobre rozbehnuty tak slapem po rovine bez plynu.
Re: E-kolo
Fazole: Jsi fazole nebo švestka? Vyhláška může něco nutit, ale já na ni mohu sra*. Spíš mě trochu zneklidňují ta cyklohovádka srážející chodce apod. Dá se počítat s tím, že jednou si švestky došlápnou i na každýho elektropicyklistu. Během dalších let.
rob: Měl jsem hned podezření na používání rychlonabíječek. Nabitý články se pomalu samo-balancují díky přeměně zvýšenýho napětí na teplo. Při rychlonabíjení nemají čas se srovnávat. A pokud nabíječka po nabití drží 3,6 na článek, tak to je taky dobrá prasárna. Ta má na gel-olovo drží 3,45 a do dvou hodin stejně přijdu odpojit ji.
rob: Měl jsem hned podezření na používání rychlonabíječek. Nabitý články se pomalu samo-balancují díky přeměně zvýšenýho napětí na teplo. Při rychlonabíjení nemají čas se srovnávat. A pokud nabíječka po nabití drží 3,6 na článek, tak to je taky dobrá prasárna. Ta má na gel-olovo drží 3,45 a do dvou hodin stejně přijdu odpojit ji.
-
- Příspěvky: 74
- Registrován: stř srp 01, 2012 1:10 pm
Re: E-kolo
Dobrý den, já zaplatil 3000,-Kč pokuty za jízdu bez řidičského průkazu na elektrokole. Bývalé elektrokolo jsem si upravil na vyšší výkon a odpojil jsem příšlap. Policie mi dala na vybranou, provoz vozidla na veřejné komunikaci bez technického oprávnění - schválení nebo zaplatit jen 3000,-Kč za jízdu bez ŘP. Volil jsem levnější variantu.
-
- Příspěvky: 856
- Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
- Lokalita: Trnava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4900
- Kapacita baterie [kWh]: 7,5
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Aby som sa vrátil ešte ku mne, nemám tam pedálového asistenta, na čo by mi tam aj bol, že?
Fazole: To mi je lúto že ti dali takúto pokutu. Ja sa spolieham že u nás na Slovensku ešte ani nevedia že také niečo vôbec aj existuje, ak by ma chceli zastaviť tak zídem z cesty a len sa zamnou zapráši.
To akože nemôžeš mať elektrobicykel bez príšlapu zo zákona? Viem že je u nás povolený len výkon do 250W, ale nevedel som že treba mať aktívny príšlap.
Fazole: To mi je lúto že ti dali takúto pokutu. Ja sa spolieham že u nás na Slovensku ešte ani nevedia že také niečo vôbec aj existuje, ak by ma chceli zastaviť tak zídem z cesty a len sa zamnou zapráši.
To akože nemôžeš mať elektrobicykel bez príšlapu zo zákona? Viem že je u nás povolený len výkon do 250W, ale nevedel som že treba mať aktívny príšlap.
Re: E-kolo
A proč tě vůbec zastavili? Kolik jels?
" šetří se šlapáním nějaké Wh z akumulátoru?" -nevím jak u fandů olova, ale šlapáním dodávám kolem třetiny výkonu na zadním kole, takže pokud jezdím za 10Wh/km, bez šlápotování za 15.
"zastaviť tak zídem z cesty a len sa zamnou zapráši." -asi tak nějak, ovšem ne ve městě.
bez šlapání může jet picykl pouze 5kmh (páčka na řídítkách). Bez šlapání nesmí rychleji. a max rychlost je 25kmh. Naštvali mě bruselští korytáři, který odmítli zvednout motor na 1000W. nechápu proč. Rychlost by klidně mohla zůstat omezena. Těch současných 250W stačí tak leda na přejetí slimáčka.
" šetří se šlapáním nějaké Wh z akumulátoru?" -nevím jak u fandů olova, ale šlapáním dodávám kolem třetiny výkonu na zadním kole, takže pokud jezdím za 10Wh/km, bez šlápotování za 15.
"zastaviť tak zídem z cesty a len sa zamnou zapráši." -asi tak nějak, ovšem ne ve městě.
bez šlapání může jet picykl pouze 5kmh (páčka na řídítkách). Bez šlapání nesmí rychleji. a max rychlost je 25kmh. Naštvali mě bruselští korytáři, který odmítli zvednout motor na 1000W. nechápu proč. Rychlost by klidně mohla zůstat omezena. Těch současných 250W stačí tak leda na přejetí slimáčka.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 4 Odpovědi
- 1333 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Matess