Žvanírna 2

Nezařaditelné
Franta2776
Příspěvky: 3432
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Franta2776 »

Už i Pepa podléhá nebo dostal dobře zaplaceno:))
https://autosalon.tv/novinky/bonusy-k-t ... .sznhp.box
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2675
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od glottis »

Franta2776 píše: stř zář 25, 2024 7:34 am
Už i Pepa podléhá nebo dostal dobře zaplaceno:))
https://autosalon.tv/novinky/bonusy-k-t ... .sznhp.box
podezrivam z toho ty jeho fousy, jestli mu nezapousti korinky az nekam k temeni hlavy. Je mu snad 55 ale vypada na 70 a podle toho ma i nazory.
eman
Příspěvky: 1791
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od eman »

Já třeba nejsem žádný automobilový fanda, ale rád jsem relaxoval u Top Gearu. Ale tenhle člověk z videa mi byl vždy krajně nesympatický jak projevem, tak tím co z něj padalo. Ani jsem nevěděl, že se veze na vlně "EV fujky".
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Ronn
Příspěvky: 386
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Ronn »

Diskuze na Twitter:

Prodej nových automobilů v Evropské unii se v srpnu snížil o 18,3 % na nejnižší úroveň za poslední tři roky, což bylo způsobeno dvouciferným poklesem na hlavních trzích v Německu, Francii a Itálii...

Reakce:
Ja se nedivim. Driv jsme museli auta ve firme tocit kazde 2-3 roky, kdy se s nim najelo 150tis km. Vic nedavalo smysl(proste se to pak sere). Ted mame komplet flotilu EV a interval byl prodlouzeny na 5 let(250t-300tkm). Uvidime, co pak dal. EV proste neni potreba menit tak casto, jsou mene poruchova(krome jednoho od Tesly, ale to je asi patecni auto od mexikana).
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
bokser01
Příspěvky: 1556
Registrován: pon úno 07, 2022 2:43 pm
Lokalita: Okolí Pardubic
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 10120
Kapacita baterie [kWh]: 13,4
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od bokser01 »

Dnes se mi povedlo, konečně zakoupit pořádné rozvaděče o velikosti slušné bedny :D Rozvaděče byly včetně střev... Je tam něco co má nějakou hodnotu? Já to koupil za účelem těch beden :D
Přílohy
b1a67b8f-7b3b-47b5-9aa9-dd6ed5d1154d (1).jpg
5d128ec3-2d6e-44ee-bb35-c6f2c7d0e0c8.jpg
MUST 3KW 80A MPPT 24V/ 3,75kWp stringy 5s3P 200wp + 5s1P 150wp. 2 měnič MUST 3KW 80A MPPT 24V 6370Wp stringy 2S4P 400wp bifacial + 2S1P 410wp + 2S3P 395wp Baterie 13,4KWh lifepo4 (2X 8S 280Ah EVE), Celek tedy 10120Wp :yes:
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 1938
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od TomHC »

2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 11/2024 = 8.7 MWh AC
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5322
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od cipis »

Kurnik, nějakej rychlej ... V inzerátu tuším bylo nefunkční :)
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
bokser01
Příspěvky: 1556
Registrován: pon úno 07, 2022 2:43 pm
Lokalita: Okolí Pardubic
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 10120
Kapacita baterie [kWh]: 13,4
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od bokser01 »

cipis píše: pát zář 27, 2024 8:14 pm
Kurnik, nějakej rychlej ... V inzerátu tuším bylo nefunkční :)
Yes, psal jsem asi minutu po zveřejnění a shodou okolností jsem to měl kousek... nebylo o čem :D Říkal mi na místě, že tam odešla ta jednotka na jedné fotce ta menší která to asi celé řídí. že se sice zapne a funguje ale nereaguje na pokyny.
MUST 3KW 80A MPPT 24V/ 3,75kWp stringy 5s3P 200wp + 5s1P 150wp. 2 měnič MUST 3KW 80A MPPT 24V 6370Wp stringy 2S4P 400wp bifacial + 2S1P 410wp + 2S3P 395wp Baterie 13,4KWh lifepo4 (2X 8S 280Ah EVE), Celek tedy 10120Wp :yes:
glottis
Příspěvky: 2675
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od glottis »

Takova zajimavost a podle me co nejvic kurvi mineni lidi ...

Na Melniku konecne vznikly nabijecky. U obchodaku Billa. Hned vedle sidliste.

https://www.plugshare.com/location/639614

Ty hovada tam podle vseho dali nabijecky 180kw a 360kw. A nemaji AC type2. U obchodaku, kde byva casu dost a klidne tam mohlo byt treba vic 50kw. A jeste tam napalili cenu 19kc/1kwh. Kdyz Tesli supercharger stoji 9kc a na cez 50kw asi 12.
eman
Příspěvky: 1791
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od eman »

A to těch EV zase moc nejezdí. Až se trochu rozšíří, tak se určitě hoši co spolu mluví dohodnou na nějaké konkurenční sazbě. Třeba že ČEZ bude za 12, PRE za 13 a ostatní se budou taky pohybovat +- autobus. Ale možná to vidím moc levně..
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Mex
Příspěvky: 903
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Mex »

Nic o tom nevím. Ale není to náhodou tak, že u těch nabíječek uvádějí jen nejvyšší možnost?
A že AC nabíjení je automaticky všude?
soami
Příspěvky: 794
Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
Lokalita: Posázaví
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Posázaví

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od soami »

Když strčím CCS2 do auta, tak dobíjím DC a až případnou absorpci to přepne na AC. Ovšem vše za cenu DC rychlodobíječky. K AC je sólo zásuvka, většinou bez kabelu, typ 2.
Mex
Příspěvky: 903
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Mex »

To je opravdu takto hloupé? A nejde typ nabíjení omezit na straně auta?
Tak to je tedy trochu nedomyšlené, řekl bych.
Nebo možná naopak domyšlené. Že když už auto blokuje stojan, tak ať platí vyšší cifru za DC nabíjení.
Díky za info, i když trochu smutné.
bokser01
Příspěvky: 1556
Registrován: pon úno 07, 2022 2:43 pm
Lokalita: Okolí Pardubic
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 10120
Kapacita baterie [kWh]: 13,4
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od bokser01 »

Smutné je hlavně, tlačení EV na sílu všem. Ten kdo chce EV, ať si ho koupí a jezdí si s ním neberu mu to, ale ubírat se postupně směrem takovým, že nebude jiná možnost je přes čáru. U auta i motorky mám rád ten zvuk po sešlápnutí plynu, když jsem měl možnost slyšet zvuky El. aut nebo motorek, to je tragédie :D a budu se vyhýbat co nejdéle to půjde si něco takového pořídit. Nehledě na to, že z pohledu chodce není to EV vpodstatě slyšet, když se se přibližuje. Neříkám, je zážitek v EV sešlápnout plyn, to zrychlení je masakr. Pro mě to ale není zatím na pořadu dne. Třeba časem přijdu na chuť EV ale zatím se tak nestalo...
MUST 3KW 80A MPPT 24V/ 3,75kWp stringy 5s3P 200wp + 5s1P 150wp. 2 měnič MUST 3KW 80A MPPT 24V 6370Wp stringy 2S4P 400wp bifacial + 2S1P 410wp + 2S3P 395wp Baterie 13,4KWh lifepo4 (2X 8S 280Ah EVE), Celek tedy 10120Wp :yes:
Mex
Příspěvky: 903
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Mex »

bokser01 píše: pát zář 27, 2024 11:18 pm
U auta i motorky mám rád ten zvuk po sešlápnutí plynu
Jen jestli i ti v okolí taky mají tak rádi ten zvuk. Zejména u té motorky.
bokser01
Příspěvky: 1556
Registrován: pon úno 07, 2022 2:43 pm
Lokalita: Okolí Pardubic
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 10120
Kapacita baterie [kWh]: 13,4
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od bokser01 »

Mex píše: pát zář 27, 2024 11:34 pm
bokser01 píše: pát zář 27, 2024 11:18 pm
U auta i motorky mám rád ten zvuk po sešlápnutí plynu
Jen jestli i ti v okolí taky mají tak rádi ten zvuk. Zejména u té motorky.
Tak pokud jen nastartuju a jedu z bodu A do bodu B tak jim to může být šumák... Ale souhlasím, když by se našel někdo, kdo mi bude kolem baráku jezdit půl dne na krosce, že také nebudu spokojený :D
MUST 3KW 80A MPPT 24V/ 3,75kWp stringy 5s3P 200wp + 5s1P 150wp. 2 měnič MUST 3KW 80A MPPT 24V 6370Wp stringy 2S4P 400wp bifacial + 2S1P 410wp + 2S3P 395wp Baterie 13,4KWh lifepo4 (2X 8S 280Ah EVE), Celek tedy 10120Wp :yes:
eman
Příspěvky: 1791
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od eman »

Na úpravy motorek bych si došlápnul víc než na emise. Bydlíme blízko dálnice a není normální, že je každá druhá motorka slyšet na kilometry daleko. Od jara do podzimu je to peklo.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Matess
Příspěvky: 1781
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Matess »

bokser01 píše: pát zář 27, 2024 11:18 pm
Smutné je hlavně, tlačení EV na sílu všem. Ten kdo chce EV, ať si ho koupí a jezdí si s ním neberu mu to, ale ubírat se postupně směrem takovým, že nebude jiná možnost je přes čáru. U auta i motorky mám rád ten zvuk po sešlápnutí plynu, když jsem měl možnost slyšet zvuky El. aut nebo motorek, to je tragédie :D a budu se vyhýbat co nejdéle to půjde si něco takového pořídit. Nehledě na to, že z pohledu chodce není to EV vpodstatě slyšet, když se se přibližuje. Neříkám, je zážitek v EV sešlápnout plyn, to zrychlení je masakr. Pro mě to ale není zatím na pořadu dne. Třeba časem přijdu na chuť EV ale zatím se tak nestalo...
neboj... elektroauta už se pomalu dostávají na paritu se spalováky... dotace brzy nebudou. Aktuální dotace vyhlášená na nákup EV už se blíží vyčerpání. Problém vidím spíš v tom že spalovací auta budou prostě drahá. Čína ti dnes udělá solidní elektroauto za 400k (a v evropě ho prodá za 800k), ale jakmile budou chtít tak ty ceny půjdou dolů a nevím kdo bude potom platit vývoj a výrobu spalováku.
bokser01
Příspěvky: 1556
Registrován: pon úno 07, 2022 2:43 pm
Lokalita: Okolí Pardubic
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 10120
Kapacita baterie [kWh]: 13,4
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od bokser01 »

Matess píše: sob zář 28, 2024 1:53 pm

neboj... elektroauta už se pomalu dostávají na paritu se spalováky... dotace brzy nebudou. Aktuální dotace vyhlášená na nákup EV už se blíží vyčerpání. Problém vidím spíš v tom že spalovací auta budou prostě drahá. Čína ti dnes udělá solidní elektroauto za 400k (a v evropě ho prodá za 800k), ale jakmile budou chtít tak ty ceny půjdou dolů a nevím kdo bude potom platit vývoj a výrobu spalováku.
Jo s tím souhlasím, pokud EV budou pak cenově vycházet o dost lépe než momentálně, dojedu s ním na jeden zátah alespoň 500km pak si dám někde oběd a mezitím budu schopný to auto mít plně nabité, tak by se mi to i líbilo :D V současné době si to ale dovedu představit, tak pro někoho na ježdění v rámci okolí domova kratší vzdálenosti aby nebyl nucen čekat na nabíjení. Protože pokud budu plánovat jet delší cestu řekněme o více jak 500km a musel bych někde čekat třeba 2x přes hodinu než se nabije auto, tak mi to nepřijde komfortní. Pokud budu nucen nabíjet jednou po vzdálenosti cca těch 500km a bude to trvat okolo 1 až 1,5 hodiny do plného nabití. bylo by to super protože po těch 500km zátahu v autě, si člověk už rád chvíli odpočine, někde si dá jídlo a pod, takže ho vlastně nabíjení ani nijak neomezí časově.
MUST 3KW 80A MPPT 24V/ 3,75kWp stringy 5s3P 200wp + 5s1P 150wp. 2 měnič MUST 3KW 80A MPPT 24V 6370Wp stringy 2S4P 400wp bifacial + 2S1P 410wp + 2S3P 395wp Baterie 13,4KWh lifepo4 (2X 8S 280Ah EVE), Celek tedy 10120Wp :yes:
glottis
Příspěvky: 2675
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od glottis »

Já teda radši zastavím po 250km a postojim 15 minut než hodinu šťouchat auto do 100.. Třeba cesta k moři do Polska, 600km, Tesla naplánuje na dvě zastávky. 10+30 minut. Dá se to dát na jedno zastavení. Dát 500 v kuse na to už nejsem tak mladej a s rodinou to je nesmysl. Jet dám tak možná.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek