Žvanírna 2

Nezařaditelné
gupa
Příspěvky: 2495
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od gupa »

Proč si nekoupí nějakej jetej malej benzin? Levnější, menší pravděpodobnost oprav těchto systémů.
Protože to jsou všechno jen ojetiny. A zde se s ojetinami živí hodně lidí. Dej měřáky nějaké ženské která se dozví jak natom ten motor, lak, zvuk, elektrický systém, čidlový systém, mechanika k prohlédnutí náprav, je a protože je v automotive měřáků na vše hodně ale drahý, tak koupí první šunku která se jí líbí z nějaké socky za poslední půlrok kterou ji vyplatil úřad nebo prodala něco rodinného a cenného.
Tak pro jistotu koupí něco většího. Stejně jako otázka, co znamená malej jetej benzin, když auta na benzin jsou velká s litrem a bez jednoho válce oproti minulosti.

Ojetiny jsou předražený ale stále se prodávají. Proč? protože před dvěma lety stálo nové to co stojí ojetina nyní, člověk který prodává ojetinu, prodává (ne že prodá) za cenu nového co to koupil. Příklad auto za 250-350 před třemi lety stojí dnes nový o sto víc. Je inflace, ano, ale proč má inflace vliv na ojetiny až tak vysoko? Protože není DOSTAČTEČNÁ kupní síla NA NOVÝ auto A více EKOLOGICKÝ.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
lemra79
Příspěvky: 494
Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
Lokalita: Usteckoorlicko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 12360
Kapacita baterie [kWh]: 10?
Bydliště: Usteckoorlicko

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od lemra79 »

Je to každýho svobodná volba, do jakýho auta investuje prostředky. Kupní sílu máme, jakou si zasloužíme. Nový auto nemám, ale i přez to jsem spokojenej. Asi bych na to nový i měl, ale starý funguje, tak není důvod.
Jinko 225 W / 6,075 kWp, GWL/Sunny Mono 310Wp / 2,79 kWp, Energetica 385 Wp / 3,495 kWp
PIP 5048 MG, Fangpusun MPPT150/60TR, Epever 4415
li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+, celkem instalováno 12,36 kWp, 460 m.n.m.
Franta2776
Příspěvky: 3097
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Na Ali mi vyskakuje reklama na levný baterky,nemá nĕkdo zkušenost z posledni doby??Just found this amazing item on AliExpress. Check it out!
CZK3,158.20 | 3.2V Brand New Lifepo4 280Ah Grade A High Capacity Deep Cycle DIY 12V 320Ah 48V Battery Pack for Solar EU US Tax Free
https://a.aliexpress.com/_EQqjN57
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
bokser01
Příspěvky: 1534
Registrován: pon úno 07, 2022 2:43 pm
Lokalita: Okolí Pardubic
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 10120
Kapacita baterie [kWh]: 13,4
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od bokser01 »

Zavítal jsem na Nkon a ta cena je dost zajímavá teda... Nemáte zkušenost? https://eu.nkon.nl/review/product/list/ ... egory/185/
MUST 3KW 80A MPPT 24V/ 3,75kWp stringy 5s3P 200wp + 5s1P 150wp. 2 měnič MUST 3KW 80A MPPT 24V 6370Wp stringy 2S4P 400wp bifacial + 2S1P 410wp + 2S3P 395wp Baterie 13,4KWh lifepo4 (2X 8S 280Ah EVE), Celek tedy 10120Wp :yes:
bokser01
Příspěvky: 1534
Registrován: pon úno 07, 2022 2:43 pm
Lokalita: Okolí Pardubic
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 10120
Kapacita baterie [kWh]: 13,4
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od bokser01 »

Franta2776 píše: ned zář 15, 2024 7:32 pm Na Ali mi vyskakuje reklama na levný baterky,nemá nĕkdo zkušenost z posledni doby??Just found this amazing item on AliExpress. Check it out!
CZK3,158.20 | 3.2V Brand New Lifepo4 280Ah Grade A High Capacity Deep Cycle DIY 12V 320Ah 48V Battery Pack for Solar EU US Tax Free
https://a.aliexpress.com/_EQqjN57
Koukám na to a 8ks by vyšlo na 199USD odečte ti to cenu za DPH které pak tedy asi řešíš sám. Celkově to ale smrdí nějakým podělem, ta cena je podezdřele levná...
MUST 3KW 80A MPPT 24V/ 3,75kWp stringy 5s3P 200wp + 5s1P 150wp. 2 měnič MUST 3KW 80A MPPT 24V 6370Wp stringy 2S4P 400wp bifacial + 2S1P 410wp + 2S3P 395wp Baterie 13,4KWh lifepo4 (2X 8S 280Ah EVE), Celek tedy 10120Wp :yes:
PavelR
Příspěvky: 3274
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od PavelR »

gupa píše: ned zář 15, 2024 3:58 pm
Proč si nekoupí nějakej jetej malej benzin? Levnější, menší pravděpodobnost oprav těchto systémů.
Protože to jsou všechno jen ojetiny. A zde se s ojetinami živí hodně lidí. Dej měřáky nějaké ženské která se dozví jak natom ten motor, lak, zvuk, elektrický systém, čidlový systém, mechanika k prohlédnutí náprav, je a protože je v automotive měřáků na vše hodně ale drahý, tak koupí první šunku která se jí líbí z nějaké socky za poslední půlrok kterou ji vyplatil úřad nebo prodala něco rodinného a cenného.
Tak pro jistotu koupí něco většího. Stejně jako otázka, co znamená malej jetej benzin, když auta na benzin jsou velká s litrem a bez jednoho válce oproti minulosti.

Ojetiny jsou předražený ale stále se prodávají. Proč? protože před dvěma lety stálo nové to co stojí ojetina nyní, člověk který prodává ojetinu, prodává (ne že prodá) za cenu nového co to koupil. Příklad auto za 250-350 před třemi lety stojí dnes nový o sto víc. Je inflace, ano, ale proč má inflace vliv na ojetiny až tak vysoko? Protože není DOSTAČTEČNÁ kupní síla NA NOVÝ auto A více EKOLOGICKÝ.
Dobře jinak.
Udělám si průzkum po fórech, po známých mechanicích, po známých fandech různých značek. A z toho vyberu co se jeví jako patřičné auto které si mohu dovolit jak provozovat tak opravovat.
Pokud si paní koupí nějakej vrak protože je červenej není můj problém, proč nepožádá o radu nějakého pána co tomu aspoň trochu hoví.
To je stejný jako kdybych si já měl vybírat oblečení které se mi líbí. Prý bych vypadal jak debil. Tak to prostě nezpochybňuju protože tomu nerozumím a dám na radu těch co tomu rozumí.
Pokud je někdo na socce tak netuším jak by z toho jako mohl utáhnout auto ale budiž.

Malej jetej benzin? Alepoň něco co má benzinovou atmosféru s nepřímým vstříkem. Ano ubývá jich a bude to mít k deseti letům ale ještě by se něco našlo. Tam je celej emisní systém na dvou lambdách a katu a pár peněz. Hlavně něco vyloženě masovýho na co jsou levné díly z druho výroby. To je podle mě auto na lowcost provoz.
Ekonomikou se nezabývám mluvím pouze o tom že koupit si 10let starou prémiovku a pak plakat nad servisem je prostě blbost.
Vidím to na firmě. Jsou tam v provozu volva 10-14let stáří všecko diesly v automatu nejmenší nájezd je 300k jedno má 400k+. Jako na ježdění paráda je to trošku vyšší třída ve výbavě. Ale už to začíná velmi pravidelně navštěvovat servis a tím nemyslím jednou za rok na olej. Automaty už nejsou co bývaly, tady tohle tady tamto a levný to není prostě ty auta to dobré už vydaly. A jsou ale tací kdo by to koupili. Takovýmu bych se při prvním zaplakání vysmál.
PavelR
Příspěvky: 3274
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od PavelR »

Franta2776 píše: ned zář 15, 2024 7:32 pm Na Ali mi vyskakuje reklama na levný baterky,nemá nĕkdo zkušenost z posledni doby??Just found this amazing item on AliExpress. Check it out!
CZK3,158.20 | 3.2V Brand New Lifepo4 280Ah Grade A High Capacity Deep Cycle DIY 12V 320Ah 48V Battery Pack for Solar EU US Tax Free
https://a.aliexpress.com/_EQqjN57
někde na foru jsem našel zmínku o docan. https://www.docanpower.com/index.php?ro ... ption=true

vypadá to taky dobře.
eman
Příspěvky: 1583
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Koukám, že Docan má konečně normální eshop a člověk si nemusí pořád dokola vypisovat s Amy, když bere z EU.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
JozefSK
Příspěvky: 119
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od JozefSK »

Uživatelský avatar
ladforu
Příspěvky: 87
Registrován: stř bře 29, 2017 8:42 am
Lokalita: Bruntál
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Bruntál

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od ladforu »

Tak to je ten pravý "ostrov" :?
IMG_20240915_095524.jpg
Bez připojení k ds. Cca 8,6kwp (rozšiřuji průběžně) sys.napětí 60V, bat li ion 16s cca 1300Ah, el.peugeot 106 cca 40kWh, mppt regl 2xeasun 80a, 1x epever 60A, 1x midnite 200. 2x měnič čína à 4000 w (peak vyšší). Pořád ve výstavbě, pořád styl pavoučí hnízdo)
bokser01
Příspěvky: 1534
Registrován: pon úno 07, 2022 2:43 pm
Lokalita: Okolí Pardubic
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 10120
Kapacita baterie [kWh]: 13,4
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od bokser01 »

Hodně pěkné video o bifaciálech a různém sklonu panelů
MUST 3KW 80A MPPT 24V/ 3,75kWp stringy 5s3P 200wp + 5s1P 150wp. 2 měnič MUST 3KW 80A MPPT 24V 6370Wp stringy 2S4P 400wp bifacial + 2S1P 410wp + 2S3P 395wp Baterie 13,4KWh lifepo4 (2X 8S 280Ah EVE), Celek tedy 10120Wp :yes:
gupa
Příspěvky: 2495
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od gupa »

PavelR píše: ned zář 15, 2024 7:54 pm Automaty už nejsou co bývaly, tady tohle tady tamto a levný to není prostě ty auta to dobré už vydaly. A jsou ale tací kdo by to koupili. Takovýmu bych se při prvním zaplakání vysmál.
Autobazary jsou v podstatě takovej jeden velkej časopis Dikobraz.

Jenže řekni to babě která je samoživitelka, nemá chlapa co by poradil, protože radit zoufalé babě která nemá love a ještě potřebuje nutně převážet děcka nebo sebe doktorovi po známých atp. A nakonec se i ta nejhezčí leštěnka posere na nějakém zadírajícím segmentu.

Adolescence zákazníků je to co živí nejen české autobazary a jak to vypadá, dlouho ještě živit bude.

Dost se to ale pročistí elektromobilitou. Zatím pozoruji, že nejvíce křičí proti elektru právě ti, co potřebujou prodat ojetiny a automobilky, které platí ekologické výpalné a parkovné za auta, které nemohou kvůli EU prodat ani tu ani třeba v Indii. Potom je tu trh automotive náhradních dílů, tito lidé jsou na prodeji životně závislí. Pokud dojde auto o třech komponentách, není se proč divit že parabola bude za 50 tisíc. Protože to elektroauto má třetinu dílů než spalovák.

To si myslím je nahovno, hodně lidí bude kvůli elektromobilitě bez práce a to v předražené a vysoko nastavené životní úrovni. Kdyby jsme měli něco jako moře jako jižní státy, tak by to zachránil alespoň turismus, ale turismus je také závislý na dotacích které nakonec jen ničí lidké existence z důvodu kroucení trhu. Kolik sem dojede třeba Chorvatů nebo Italů na dovolenou, zde nic moc krom Prahy není atraktivní a nikdy moc nebude, protože tu není moře.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
ChlapeczDediny
Příspěvky: 267
Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
Lokalita: Juh BBSK
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3100
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od ChlapeczDediny »

gupa píše: pon zář 16, 2024 10:39 pm Kolik sem dojede třeba Chorvatů nebo Italů na dovolenou, zde nic moc krom Prahy není atraktivní a nikdy moc nebude, protože tu není moře.
ČR a SR není pro takové turisty.

Ti ostatní mohou přijet např. jako cykloturisti. Myslíš, že jich je málo? Zajeď si v létě pod Pálavu na kafe. Nebo zkus najít přes poledne volné místo v restauraci v Chlumu u Třeboně.
3s2p Amerisolar 285 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
gupa
Příspěvky: 2495
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od gupa »

ChlapeczDediny píše: pon zář 16, 2024 10:51 pm Ti ostatní mohou přijet např. jako cykloturisti. Myslíš, že jich je málo? Zajeď si v létě pod Pálavu na kafe. Nebo zkus najít přes poledne volné místo v restauraci v Chlumu u Třeboně.
Z velké části to jsou potulkáři a pichaři. Protože nevíš, co vše taková politika turismu bez odpadkových košů a mobilních WC, restaurací vyprodukuje vedle mých úlů v lese když to něco nakonec hlady (zadarmo) cestou očeše. Ty spolky co píchají sloupky mají milionové dotace a stejnak ten kolař neví kudy má jet. Podívej se co produkují obce za cyklistické trasy bez zázemí. Někde dají raději vinaři posed sami aby kolaři nedělali (h) bordel mezi řádky. Jídlo je předražený, pivo zvětralý. Vím o čem píšeš.

A také těch kol bylo letos méně než jindy. Protože adolescence turismu vystřízlivěla, zjistila že se není na co dívat, a raději naloží kola a stan a jedou na otočku k moři idkyž to je jen na procházku nebo běh po pláži. Terst nebo Bibione je za 6a1/2 hodiny s dvěma zastávkami na kafe a palivo. Bibione je letos česká lokalita. Tolik čechů jsem tam za 20 let co tam jezdím nepotlal, asi se přesměrovali z chorvatské drahoty do levnější Itálie.

Cesta do I přes Štýrsko k moři je rychlá a levná.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
JozefSK
Příspěvky: 119
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od JozefSK »

Odkukane kdesi z netu:
Predstava.png
eman
Příspěvky: 1583
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Tak ona hlavně dovolená v ČR je asi o třetinu dražší, než v IT i s cenou dopravy. A i v 5 hvězdě dostaneš odpadní žrádlo, navíc se po 3 dnech opakuje menu. A jenom cestováním po zámcích děti nezabavíš.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
glottis
Příspěvky: 2570
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

JozefSK píše: úte zář 17, 2024 12:13 am Odkukane kdesi z netu:
Predstava.png
Kdyby takova velak auta byli tak budou a fungovali by :)

Mimochodem Tesly maj dost slusnou brodivost :)



Ono je to asi hodne zabavne misto

eman
Příspěvky: 1583
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Kouzlo YT. Všimni si té žluté měrky hloubky vody. V čem se "brodí" Tesly a v čem zbytek. Takhle se vyrábí dezinfo.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
glottis
Příspěvky: 2570
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

myslis jako ze kdyz bys s beznym spalovakem udelal to co udelal ten prvni ze to pojede dal jo? :) Ja bych do toho svym byvalim autem teda nevjel

Jinak nebylo to na porovnani, druhe video bylo pouze pro zabavu, ze to neni nahodne misto ale ze se tam tim lidi bavi
Ronn
Příspěvky: 337
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

JozefSK píše: úte zář 17, 2024 12:13 am Odkukane kdesi z netu:
Predstava.png
Další chybná představa vychazejici z nulové zkušenosti a neznalosti problematiky…

1) Tyhle EV věci mají v terénu velký dojezd
2) Když není EE v DS, nejede ani čerpací stanice.

A takhle bude i Tvoje nejbližší čerpací stanice vypadat za několik let…
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek