Elektrifikácia bicykla

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od brumlaj »

shirty píše:
Já si vždy myslela, že to musí mít něco jako dynamo.
Motor a "něco jako dynamo" je pouze o tom, na které straně toho zařízení je přetlak energie. Zařízení je stejné a je-li tak stavěno, může sloužit jako obé.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
gupa
Příspěvky: 2607
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od gupa »

Když jsem elektrifikoval tříkolku, tak jsem si udělal takovou bilaci. Nejlevnějsí olovo v 18Ah verzi je stále výhodnější než LiFePO.
olovo:
Alarmguard 12V 18Ah 3.560,-
váha 22,8kg
propojit a sehnat 4 nabíječe 1,8Ah/12V (cca 1200,-)

dojezd cca 20km ve dvou lidech bez šlapání, váha celková cca 200kg

lithium:
GWL/Power LiFePO4 High Power Cell (3.2V/20Ah) 11.584,-
váha bez balancérů: 13kg
nutno koupit balancéry a nabíječ (nabíječ 1500,- balancér??)

Takže mi to vyšlo tak, že z kola se přesedlá za dva roky na skůtra, za ty čtyři roky provozu se věc prodá i s motorem nebo načásti a +- to ta dobu držení vyjde nutno koupit 2x 48V v olovu a ještě ušetřím.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
atom
Příspěvky: 438
Registrován: sob čer 02, 2012 8:22 pm
Bydliště: 580m n.m. na Vysočině

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od atom »

no záleží jak si kdo tu výhodnost odůvodní.
Ale olovo bude mít za tu dobu hodnotu 0, kdežto LiFe bude akorád dobře zajeté a za 1/2 by se dalo ještě prodat nebo použít jinde.
2x Tristar / 26kWh v lithiu / 7,3kWp na střeše / 2xXTM-4000 / >38MWh :o / start 05/2012 s 440Wp.
gupa
Příspěvky: 2607
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od gupa »

Nene, olovo bude mít hodnotu šrotu, což je dnes za 8ks cca 500,- nazpět (7Kč/kg) nebo se možná prodá i dráze k další skužbě, když se pořídí desulfátor a dolije se voda. :-) Pochybuji že za vymlácené LiFePO z kola plus balancéry to bude nějaká závratná částka. Jde jen o dopovaný grafit a trochu poniklovaného železa. Nebo víte kolik budou stát za 4 roky nové aby se vědělo zakolik se prodají opotřebované?
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od LIX »

Olovo sa opláca na bicykel maximálne tak na rok, mám ho pol roka a už cítim jeho pokles kapacity, neska som namontoval novú jednotku od Lyena ktorý ich kupuje tuším od číňanov a tuninguje ich viac menej. Dávam tomu tak mesiac a táto jednotka tú baterku nehoráznym spôsobom rozmláti na sračky! Mám zabat 4x 12V, batéria najnižšej triedy a musím povedať že sa oplatí dať 3x viac za lifepo ako kupovať olovo. Olovo som kúpil aby som proste otestoval čo to dá a čo to dokáže. Olovo na e-bike podla môjho názoru vôbec, ale vôbec nepatrí. Maximálne na tú trojkolku by som ho dal, tam už je človeku aj váha ukradnutá.

Túto jednotku mám a vrelo odporúčam: http://endless-sphere.com/forums/viewto ... 31&t=17683
gupa
Příspěvky: 2607
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od gupa »

Ale patří, ale musí mít kapacitu. Pokud si někdo koupí 12Ah baterii a touží jezdit naplno, tak se spletl ve výpočtech. Moja jezdí naplno, jedenapůl roku, jediné co jsem neopomenul je dobíjení po každém dojetí a kapacitu. To dobíjení haprovalo na nabíječce 48V, tak jsem udělal nabíjení 4x12V.
Foto.0000.jpg
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
gupa
Příspěvky: 2607
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od gupa »

Takže dodám, dohledal jsem faktury a reklamace nabíječky, mojí, baterie na které jezdí do školy (školky) stále dobíjené po každém dojetí,(to jsem moji naučil a nezapomíná věrně nato kdy to zaní šlape) takřka denodenní používání, od 7/2011, za rok klekla nabíječka, zaslána na reklamaci, prý nějaký suchý spoj na káblíku, od té doby jen 4x12V/1,8Ah s logikou pro olovo, to zanamená cca 600x dobití, prý může být při tomto režimu i 1000. Takže toliko mé zkušenosti s nejlevnějšími 12V/18Ah.

Edit: takže jde o 2,5 leté používání,(ten čas letí) nic jsem na magicpie přes program neměnil a těch dobití bude i víc jak 750x ...
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
Frenky
Příspěvky: 830
Registrován: pon led 21, 2013 6:36 pm
Lokalita: Doubravička
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8700
Kapacita baterie [kWh]: 25
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Doubravička

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od Frenky »

Lidi !!!!! Zvazte cenu zivota . Podle tohoto obrazku si zivota moc nevazite. Takovouhle elektrickou hruzu vytvorenou z prodluzovacek z Lidlu jsem dlouho nevidel. Doufam, ze to mate pod okapem venku.
24x Solární panel JINKO SOLAR 225 Pmpp=225W, 2x Regulátor STUDER VT-80, 2x Střídač Studer XTM 4000-48, BSP, RCC, 1x AKU 48V LFP200Ah 1x AKU 48 V LFP280Ah. Řizení a dohled, SDS, vlastní vyčítání arduinem DUE v krabičce (ARMOSY), export dat do RPi s databází a html stránkou.
http://95.85.214.80, viewtopic.php?t=4809
gupa
Příspěvky: 2607
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od gupa »

Jasně, kupuje to celý národ nejen v Lidlu, na takové prodlužky jede x set tisít domácností, toto si pamatuji že to je z elektroinstalačního obchodu, lídl nemá cenovku ... takže promlouváte k národu? Nemohu na nabíječkách nic zkracovat, protože jsou ještě některé v záruce. Celé je to pod střechou.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
Frenky
Příspěvky: 830
Registrován: pon led 21, 2013 6:36 pm
Lokalita: Doubravička
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8700
Kapacita baterie [kWh]: 25
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Doubravička

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od Frenky »

Aspon ze tak ale vypada to silene, rebikama pribite na prkenku. Jiz jsem nic tak hrozne vypadajiciho dlouho nevidel, to mi verte.
24x Solární panel JINKO SOLAR 225 Pmpp=225W, 2x Regulátor STUDER VT-80, 2x Střídač Studer XTM 4000-48, BSP, RCC, 1x AKU 48V LFP200Ah 1x AKU 48 V LFP280Ah. Řizení a dohled, SDS, vlastní vyčítání arduinem DUE v krabičce (ARMOSY), export dat do RPi s databází a html stránkou.
http://95.85.214.80, viewtopic.php?t=4809
gupa
Příspěvky: 2607
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od gupa »

Jaké hřebíky myslíte? Ta deska je přišroubované, jsou tam držáky kovové, které jsou také přišroubované, je tam zásuvka odpovídající pro provoz na auto pro přípojné vozidlo, ta také drží a je blbuvzdorně (nemožno vytrhnout) přišroubovaná ke kovovému držáku. Jestli jsem ty káblíky nenasměroval do pravého úhlu a nepřiškrtl škrkačkou, tož nato to kolo nejede. Viděl jsem tu horší forky z FVE, kdy měnič který topí v létě jak sporák je přišroubovaný na dřevě. Já tam mám všude kov. Připadám si jak právník sebe sama, napište mi, co tomu chybí? S hřebíkama ale na mne nechoďte.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
Frenky
Příspěvky: 830
Registrován: pon led 21, 2013 6:36 pm
Lokalita: Doubravička
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8700
Kapacita baterie [kWh]: 25
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Doubravička

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od Frenky »

Kdyz si myslite ze je to dle CSN, tak delejte jak umite. Ja vam rikam, ze tato elektroinstalace odporuje vsemu co se v CSN doctete. Tady jsme mimo dane tema, muzeme diskutovat asi na jinem vlakne. Tady chcete jezdit na elektrickem kole. Ja jsem to jenom psychicky nevydrzel. Jenom aby se elektricke kolo nezmenilo na elektricke kreslo.
24x Solární panel JINKO SOLAR 225 Pmpp=225W, 2x Regulátor STUDER VT-80, 2x Střídač Studer XTM 4000-48, BSP, RCC, 1x AKU 48V LFP200Ah 1x AKU 48 V LFP280Ah. Řizení a dohled, SDS, vlastní vyčítání arduinem DUE v krabičce (ARMOSY), export dat do RPi s databází a html stránkou.
http://95.85.214.80, viewtopic.php?t=4809
atom
Příspěvky: 438
Registrován: sob čer 02, 2012 8:22 pm
Bydliště: 580m n.m. na Vysočině

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od atom »

Mě se konstrukce toho dobíjecího panelu také nelíbí. Místo těch prodlužek dát 4 venkovní zásuvky s IP44 vedle sebe a hned by to vypadlo líp, cena by byla srovnatelná, někdy se spěchat ani šetřit prostě nevyplácí.

Že olovo na kolo nepatří je mnoha lidmi ověřená věc. Předimenzování sice pomůže, ale je to zase spousta zátěže v obvykle špatných místech. A ta spousta zátěže zas nemusí vyhovovat legislativě = váha elektrokola < 40 kg.
Těch uváděných 750cyklů, neznám obvyklou hloubku vybíjení, ale mě to připadá jako sci-fi u aku určených na zálohy do EZS.
2x Tristar / 26kWh v lithiu / 7,3kWp na střeše / 2xXTM-4000 / >38MWh :o / start 05/2012 s 440Wp.
gupa
Příspěvky: 2607
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od gupa »

Také jsem si myslel, že to je méně, ale nákupní doklad a používání co vím, že je nabeton je jasný. To bych si slíznul kdyby musela moja nějak extra šlapat, jde o speciální invalidní trojkolo kvůli malému, z Mety, někde jsem tu oněm už psal i o tomto olovu, prostě bez něho se s malým moja nehne tak to s tím neopomenutým nabíjení a s vybíjením nějak bude. Ještě nikdy mi to motor ani neodepl, díval jsem se i po cca 30Ah verzi ale mám ještě lepší NiCd. Možná stačí dodržet ten cyklus, já pochopil olovo, že nesmí být ve vybitém nebo pod napětím déle, v autě se také stále dobíjí za provozu a vydrží proto tak dlouho. Takže je to tak. Před tím než bylo olovo jsem zkoušel půl roku NiCd, 10 NKN, váha byla větší, ... před tím se jen šlapalo. Okolo legislativy. Pokud vím tak invalida (držitel ztp/p) může na svém vozíku jezdit po komunikacích, může jezdit jak vpravo, tak i vlevo a řidiči musí dbát zvýšené opatrnosti, když takový invalidní vozík vidí. Co si to tak pamatuji z vyhlášky, když jsem dělal papíry. O váze si nic nepamatuji co se týká malého dopravního prostředku pro invalidy. Ale myslím ze váha invalidního vozíku bude více, protože má minimálně dvě velké baterie o váze okolo 70kil plus vozík plus člověk. Takže okolo 160 kil to bude také.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
atom
Příspěvky: 438
Registrován: sob čer 02, 2012 8:22 pm
Bydliště: 580m n.m. na Vysočině

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od atom »

Tak u tříkolky je to trochu jinak než u kola. Baterie/těžiště se dá dolů. Nejezdí se tak rychle, odpadá naklánění a odstředivá síla v zatáčkách, účinnost brzd, nosnost pláštů a případné časté defekty. Spotřeba a proudy sou nižší. Možná i rovinatá krajina na rozdíl od kopce/nekopce tady u nás. Asi jeden z případů, kdy prostě olovo postačuje.
To nabíjení na 4x každý aku zvlášť je celkem dobrý nápad, vlastně je to jednoduché balancování.
Invalidi mají výjimky na všechno možné, tam nevím jak to je. Ale myslím, že u elektro kola nad 40kg nebo těch 250w výkonu už by měla být helma + řidičák na mopeda.
2x Tristar / 26kWh v lithiu / 7,3kWp na střeše / 2xXTM-4000 / >38MWh :o / start 05/2012 s 440Wp.
gupa
Příspěvky: 2607
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od gupa »

Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde.
V jakých bodech? Poučte mne jak má vypadat nabíjení elektrokola, například zdokumentujte izolační odpor proti stejnosměrnému napětí a proudu Vašeho stroje, když zmokne, když mluvíte o elektrickém křesle. Se mi to také nezdá moc pěkné, ale účelné, roky ověřené a hlavně blbuvzdorné.
Frenky píše:
Kdyz si myslite ze je to dle CSN, tak delejte jak umite. Ja vam rikam, ze tato elektroinstalace odporuje vsemu co se v CSN doctete. Tady jsme mimo dane tema, muzeme diskutovat asi na jinem vlakne. Tady chcete jezdit na elektrickem kole. Ja jsem to jenom psychicky nevydrzel. Jenom aby se elektricke kolo nezmenilo na elektricke kreslo.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
gupa
Příspěvky: 2607
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od gupa »

atom píše:
To nabíjení na 4x každý aku zvlášť je celkem dobrý nápad, vlastně je to jednoduché balancování.


To se tu snažím vyzdvihnout, ... Mám ideu nabíjet NiCd 1-2V přes měnič. (regulovaný nabíječ 40X 1-2V/od1-150A) Frenkymu až to někdy bude zrealizované, to speciálně vyfotím, a asi ho chytne infarkt, když ho tři prodlužky takto rozparádily :-)
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
Frenky
Příspěvky: 830
Registrován: pon led 21, 2013 6:36 pm
Lokalita: Doubravička
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8700
Kapacita baterie [kWh]: 25
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Doubravička

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od Frenky »

Moje srdce je celkem vpořádku na infarkt se nechystám. Normy z hlavy nedám ale pár drobností si neodpustím

1) Prodlužovačka s rozmnožením, dobrý ale ne na pevnou instalaci. Pevná instalace vypadá jinak.
2) Místo prkénka raději použít nějakou instalační krabici, nejlépe ohněodolnou.
3) Dodržet průměr vodičů (tady je to splněno, předpokládám, že do tohoto chumlu nejdou velké spotřebiče)
4) Doporučuji si někdy rozebrat tyto prodlužováky. Klepne vás pepka dříve nežli mně. :D
5) Prodlužovačku nepoužívat sbalenou a ještě v igelitovém pytlíku (asi doplňková ochrana proti stříkající vodě :lol: )
6) Zajištění těmi plíšky do desky taky dobrý, leda tak na prodření již tak býdné izolace.
7) Pokud použiji jednu rozmnožovačku, tak tam již nepatří žádná jiná rozmnožení, či větvění. Zapojím tam pouze spotřebiče.
A takhle bych si to představoval
A takhle bych si to představoval
pic_rozbocnice_typ3.jpg (17.27 KiB) Zobrazeno 1747 x
24x Solární panel JINKO SOLAR 225 Pmpp=225W, 2x Regulátor STUDER VT-80, 2x Střídač Studer XTM 4000-48, BSP, RCC, 1x AKU 48V LFP200Ah 1x AKU 48 V LFP280Ah. Řizení a dohled, SDS, vlastní vyčítání arduinem DUE v krabičce (ARMOSY), export dat do RPi s databází a html stránkou.
http://95.85.214.80, viewtopic.php?t=4809
goodbie
Příspěvky: 1453
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Bydliště:

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od goodbie »

Uživatelský avatar
Frenky
Příspěvky: 830
Registrován: pon led 21, 2013 6:36 pm
Lokalita: Doubravička
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8700
Kapacita baterie [kWh]: 25
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Doubravička

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od Frenky »

Taky dobry, dneska je toho na mne jiz dost. V zajmu meho zdravi jdu radeji :lol: spat. ::mute::
24x Solární panel JINKO SOLAR 225 Pmpp=225W, 2x Regulátor STUDER VT-80, 2x Střídač Studer XTM 4000-48, BSP, RCC, 1x AKU 48V LFP200Ah 1x AKU 48 V LFP280Ah. Řizení a dohled, SDS, vlastní vyčítání arduinem DUE v krabičce (ARMOSY), export dat do RPi s databází a html stránkou.
http://95.85.214.80, viewtopic.php?t=4809