Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 142
- Registrován: sob bře 18, 2023 12:50 pm
- Lokalita: Jihlava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9840
- Kapacita baterie [kWh]: 13,6
Re: Začátek konce elektromobility?
Zahojit se číňan klidně může chtít, pokud se poměrem cena/výkon bude držet níž než konkurence, tak stejně uspějí. Stejně jen někdo bláhový si mohl myslet, že cena v EU bude stejná jako v Číně.
Otázku cel číňan taky ošéfuje. Jednak vybudují výrobu v EU a budou "domácí". A druhak, a to je to podstatné, vlastní zdroje co Evropa potřebuje a co Evropa nemá kde jinde vzít, a to je pořádná páka na EU.
9,84kWp, 2x MPPT 150/100, MPPT 150/70, 3x MultiPlus-II 5kVA, Cerbo GX, 13,6kWh LiFePO4,
ESS v síti E.On
ESS v síti E.On
-
- Příspěvky: 1518
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
-
- Příspěvky: 1765
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Všechna stará MPV. C8, 807, Smax, Galaxy. Pak přišla moda SUV a když máš 3 děti jsi v háji. Auta jsou větší, ale interiér menší. Současná produkce stojí za starou bačkoru celkově. Pokaždé když vlezu k automechanikovi tak nadává, že motory jsou po 100tis. km na generálku a nikdo nechce platit opravy. Dělá hlavně fracouzská auta, ale prý slušná auta dělají jenom Korejci. Ostatní automobilky jdou úplně na hranu životnosti materiálů. Vidím to i u nás, kdy se díl naimportuje do Solidworks a pak se dva dny počítá, jestli namáhání přežije záruku.glottis píše: ↑čtv kvě 30, 2024 6:58 amjake auto ma vzadu tri sesle plnohodnotne? I muj stary peugeot mel prostredni mensi ikdyz byla polohovatelna. Vetsina aut ma bohuzel lavici a prostredni misto tak na nouzovkueman píše: ↑čtv kvě 30, 2024 6:52 amJinak ten Torres vypadá zajímavě. Korejský dizajn, asi neprojde přes drahou polovičku, ale s odpočtem DPH a hnusnou dotací je to EV za slušné peníze. Akorát nechápu, proč soudruzi v Koreji nedali dozadu 3 plnohodnotné sedačky. Ta prostřední lavice je vyloženě nouzovka.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
njn, stara mpv ale ten Torres evx uz je slusna tramvaj A kdzy porovnam ceny evx a benzinu rozhodne uz to neni o tolik a za par let by se dalo projezdit az k uspore
-
- Příspěvky: 1765
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Je to první vlaštovka. Ale když máš 5 členou rodinu, tak jsi v háji i u spalováků, natož v elektrice.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
-
- Příspěvky: 249
- Registrován: úte kvě 26, 2020 3:50 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Nový Ford Tourneo Custom je full EV, dojezd ale takový smíšený, Vito a V class je už taky nějaký pátek a slušné, nový Buzz je už 7mi místný, ale cena nesmysl. Předělané spalováky od Stellantis jsou nouzovka, jedině jako bazar (Spacetourer, Traveller, Fiat, Tojka...) Kdyby dali Berlingu lepší baterku /aspoň 75kWh, a možnost kombinace 7míst + tažné a k tomu i V2L, tak by to bylo fajné).
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
Re: Začátek konce elektromobility?
Prislo ku mne video, kde Nemecky obcan hovori o tom, ze EV moze sposobovat nador, rakovinu.
Nazory ?
Nazory ?
-
- Příspěvky: 544
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
EV, ale i mnoho jiných věcí může způsobovat závist a ta je jak se říká "rakovinou lidské duše". Takže v tomto smyslu určitě ano, ale jinak je to čirý nesmysl. Samozřejmě se najdou vždy nějací magoři, kteří budou šířit podobná tvrzení a myslet to z jejich patologického pohledu "vážně". Najdou se tedy i v Německu.
Naposledy upravil(a) Valdano dne čtv kvě 30, 2024 2:27 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
Re: Začátek konce elektromobility?
Ocakval som trochu serioznejsie reakcie.
Napr, zil by niekto dobrovolne pod vedenim VV?
Napr, zil by niekto dobrovolne pod vedenim VV?
-
- Příspěvky: 886
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Začátek konce elektromobility?
Já jsem zase slyšel, že rakovinu způsobují geneticky modifikované plodiny.
Vykládala mi to jedna vášnivá bio-žena.
Že je to skandál, protože se používá geneticky modifikovaná řepka. Z té se udělá bionafa, co se přidává do běžné nafty. A ona tím autem pak vozí dělí do školky!
Vykládala mi to jedna vášnivá bio-žena.
Že je to skandál, protože se používá geneticky modifikovaná řepka. Z té se udělá bionafa, co se přidává do běžné nafty. A ona tím autem pak vozí dělí do školky!
-
- Příspěvky: 1765
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Strach z VN je oprávněný. Zejména, když je dotaz napsaný z mobilního telefonu, který má asi 1000x větší dopad na mozek, než 400kV v 30m výšce.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
a na zaklade ceho jsi to cekal? vsichni tahaj nejvetsi zdroj elmag zareni primo na tele ... mobily. Elektrocke motory jsou vsude, 400V neni vubec nic. VV vedeni ma stovky kilovolt. Zit bych pod tim nechtel a ani se to snad neda. Do ted si pamatuju jak jsme jako deti jezdili na kolech pod vedenim VVN a kdo mel kozene sedlo tak to pekne stipalo.
Jeste by jsme se mohli zamyslet, jestli by jsme nemeli skrtat carove kody
https://aluska.org/cela-pravda-o-carkov ... oporucuji/
Kdyz bych nekoho nevidel na vlastni oci neveril bych tomu
-
- Příspěvky: 544
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
To jste ovšem dost naivní. Zejména když jste položil v podstatě zcela neseriózní dotaz ve stylu "jeden pán povídal" a navíc z oblasti mýtů a bájí nepodložených žádnou seriózní vědeckou studií. Elektromotory na 380/400V i rozvodné sítě na toto napětí jsou zcela běžnou součástí života lidí nejen na různých pracovištích, ale i v domácnostech již mnoho let a nikde jsem neviděl žádnou seriózní vědeckou studii o tom, že by to způsobovalo rakovinu.
Srovnáváte nesrovnatelné. Pro vedení VVN existují tzv. ochranná pásma mimo jiné bez obytných staveb, ale rozhodně to není z důvodu rakoviny.
Naposledy upravil(a) Valdano dne čtv kvě 30, 2024 3:21 pm, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 542
- Registrován: čtv črc 17, 2014 8:58 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3420
- Kapacita baterie [kWh]: 64
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Laniakea Supercluster
Re: Začátek konce elektromobility?
Ak budeš neustále piť elektrolyt z batérií - tak môže!
"Es ist besser, wenn man mehr hat." - Rammstein
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
-
- Příspěvky: 886
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Začátek konce elektromobility?
Pil se ten z olověných akeců. V lithiovkách je většinou v husté formě. Ten se nepije, ten se líže.
-
- Příspěvky: 544
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Když si někdo nemůže pomoci a po ránu si na chleba namísto medu maže elektrolyt určený do lithiových článků pak má problém, ale určitě zemře na otravu mnohem dříve než se u něj stihne rozvinout rakovina. Pravidelní pijáci kyseliny z olověných aku zas zemřou daleko dříve na rozleptání polykacích cest. Takže tudy žádné cesty k rakovině opravdu nevedou.
-
- Příspěvky: 1777
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Začátek konce elektromobility?
prepnu na benzin a jedu do garaze.... no tak to bohužel není... jakmile má auto lpg / cng to do podzemních garaží prostě nesmíš vůbec a nikoho nezajímá na co tam jedeš. JE to z důvodu nebezpečí nějaké závady a následného úniku plynu.
Jinak u nás ve firmě dříve všechna auta na lpg, nyní je to 2:3 cng / lpg. Ta úspora je velice znatelná. V našem městě není jediná podzemní garáž, nejblíž je asi v Olomouci u nádraží a na Šantovce, ale tam je pro plynová vozidla parkování na střeše. Není to teda žádné omezení. Co mi na LPG vadí je že to jsou ty nejslabší motorizace a koupit si slušné auto na LPG je problém, přestavby jsou problém, protože přímý vstřik je s LPG problém, vypínání válců je problém.... moderní jsou prostě nepřestavitelná, nebo velice komplikovaně (čti draze) přestavitelná. CNG mě neláká kvůli špatné infrastruktuře (jel jsem s CNG autem na dovolenou a nervy jak sviňa, kdyz proste cng pumpy nejsou nebo nejedou a benzinu je tam 10l)
U toho elektra dostanu i trochu silný motor a km ještě levněji než v lpg...
Jinak u nás ve firmě dříve všechna auta na lpg, nyní je to 2:3 cng / lpg. Ta úspora je velice znatelná. V našem městě není jediná podzemní garáž, nejblíž je asi v Olomouci u nádraží a na Šantovce, ale tam je pro plynová vozidla parkování na střeše. Není to teda žádné omezení. Co mi na LPG vadí je že to jsou ty nejslabší motorizace a koupit si slušné auto na LPG je problém, přestavby jsou problém, protože přímý vstřik je s LPG problém, vypínání válců je problém.... moderní jsou prostě nepřestavitelná, nebo velice komplikovaně (čti draze) přestavitelná. CNG mě neláká kvůli špatné infrastruktuře (jel jsem s CNG autem na dovolenou a nervy jak sviňa, kdyz proste cng pumpy nejsou nebo nejedou a benzinu je tam 10l)
U toho elektra dostanu i trochu silný motor a km ještě levněji než v lpg...
-
- Příspěvky: 542
- Registrován: čtv črc 17, 2014 8:58 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3420
- Kapacita baterie [kWh]: 64
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Laniakea Supercluster
Re: Začátek konce elektromobility?
To je také legrační - protože tohle Evropská Unie zakázala zakazovat. Už je to asi 15 let zpět.
edit:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 8X0314(01)
"Es ist besser, wenn man mehr hat." - Rammstein
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/