Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
To auto 20 let nevydrží, po 20 letech je vrak i z kvalitních aut a potřebná údržba je obrovská, navíc technologie budou jindeRaww píše: ↑pon kvě 27, 2024 6:18 pmOna je taky otázka, kolik bude stát za 10 let výměna baterky. Teď je to drahý, ale za 10 let?fugas píše: ↑pon kvě 27, 2024 6:10 pmAž to bude 20 let, nebo 500kkm, tak to koupím. To už by znamenalo mega za auto na dvacet let. Mega za auto na deset let je pořád dost. Tedy ne v případě, že ho po těch deseti letech za 300k prodám. To ale čínský EV s dojetou baterkou jen těžko.
Analogicky: soused zemědělec má roky elektrický nakladač. Dycky měl olověnou trakční baterii, teď mu tam dali lithiovou (nevím přesně jakou) za cenu Pb, ale provoz (výdrž) je prý nesrovnatelný.
A to je auto plný elektroniky, kterou nikdo nedá dohromady a bez ní bude nepoužitelný, navíc to bude shnilá rakev.
To není starý VW(a koncern), co se opravuje kladivem
Však dneska LiFePO stojí míň než trakční Olovo. To olovo má výhodu v tom, že jde prodat do výkupny (což ale málo kdo ví) a to je asi tak všechno v dnešní době. Možná ještě je to trochu lepší závaží.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Jasně že koupím. Roky mám vyzkoušeno že je to fajn hračka. Ale nebudu nikomu tvrdit, že je to jediná cesta a že na tom ušetří, protože ani jedno není pravda. A nebude to pravda ani po tom údajném zdražení PHM. Neboj, oni si svoje prachy vezmou.Franta2776 píše: ↑pon kvě 27, 2024 6:58 pmFugasi koupíṣ̌ si ho dřiv:fugas píše: ↑pon kvě 27, 2024 6:10 pmAž to bude 20 let, nebo 500kkm, tak to koupím. To už by znamenalo mega za auto na dvacet let. Mega za auto na deset let je pořád dost. Tedy ne v případě, že ho po těch deseti letech za 300k prodám. To ale čínský EV s dojetou baterkou jen těžko.
https://auto-mania.cz/benzin-i-nafta-br ... .sznhp.box
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3411
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
O tom není sporu, že si svoje prachy někde vezmou.fugas píše: ↑pon kvě 27, 2024 7:10 pmJasně že koupím. Roky mám vyzkoušeno že je to fajn hračka. Ale nebudu nikomu tvrdit, že je to jediná cesta a že na tom ušetří, protože ani jedno není pravda. A nebude to pravda ani po tom údajném zdražení PHM. Neboj, oni si svoje prachy vezmou.Franta2776 píše: ↑pon kvě 27, 2024 6:58 pmFugasi koupíṣ̌ si ho dřiv:fugas píše: ↑pon kvě 27, 2024 6:10 pmAž to bude 20 let, nebo 500kkm, tak to koupím. To už by znamenalo mega za auto na dvacet let. Mega za auto na deset let je pořád dost. Tedy ne v případě, že ho po těch deseti letech za 300k prodám. To ale čínský EV s dojetou baterkou jen těžko.
https://auto-mania.cz/benzin-i-nafta-br ... .sznhp.box
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 678
- Registrován: úte úno 25, 2014 9:33 pm
- Lokalita: Dobrovicko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9200
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Cca od listopadu mam odcvaklou stykacem DS.fugas píše: ↑pon kvě 27, 2024 5:47 pmNikdo netvrdí že to nejde. Řeč je o tom, že je to ekonomicky nesmysl. Někdo třeba bydlí v pronajaté garsonce a ušetřil si na zánovní luxusní sporťák. Já mu to neberu, ale až mi začne vykládat, že to dává smysl a měli by to dělat všichni, nebudu souhlasit, protože s tím se souhlasit nedá. Už tu byl jeden, co to chtěl vyřešit nákupem dvou EV a střídat je, aby mohl dojíždět do práce. Nedává to smysl. Chápu, že tě to baví, jsem v tom stejný, ale netvrď mi, že to má ekonomický přínos. Predimenzováno jsi to, protože tě to baví. Pořízením EV to dokážeš využívat. V dobách temna jsi ale stejně druhý, jako my všichni ostatní a musíš z DS, nebo nadhodit centrálu.NOPARasito píše: ↑ned kvě 26, 2024 9:30 pmJenže Marko není sám, i ja to takhle provozuju, ale i jinej level.fugas píše: ↑ned kvě 26, 2024 1:41 pmVěř že jsem v tom jel mnohokrát. Výhody nepopírám a nevýhody nepřehlížím. Jestli můžeš přes noc tankovat do auta 18kWh, tak to neznamená, že mají ostatní poddimenzováno. Znamená to, že ty máš sakra predimenzováno.marko250 píše: ↑ned kvě 26, 2024 11:18 amNehledejte důvody proč to nepůjde,ale reálná řešení jak to zprovoznit.Vždycky mě baví volnomyšlenkáři,co mi budou vyvracet můj reálný život v čemkoli. EV není pro každého,musí souviset s žitím daného majitele.Mám kamaráda co nemá dům,nemá FVE a i přez to jezdí EV a neměnil by.Pak mám spoustu co mají dům,nebo i FVE a s těmi je to stejně neměnili by už.Ten bez RD a FVE dokonce jezdí každý den stovky km,je to novodobý fotograf s 3D návrhy interiérů ,které zpracovává pro klienty v jejich obydlích.Prostě jim na míru tvoří virtuální realitu interiérů jejich RD u nich doma samozřejmě.Žije vysloveně z nabíječek.eman píše: ↑ned kvě 26, 2024 9:34 amFranta2776: Ty máš nabíječku doma na střeše, protože sedíš doma. Normální člověk v produktivním věku jede v 8 ráno do práce a vrátí se navečer. Takže může dobít za bůra z DS nebo o fous levněji huntovat vlastní baterky. Ale to znamená mít 60kWh navíc v baterkách a ty nejsou zadarmo. Navíc jsi taky zaplatil za EV víc než za spalovací verzi a navíc jsi čerpal dotaci.
Co se tady snažíš dokázat? Ekonomicky je to mimo hned na začátku.
EV je jiný druh pohonu s výhodami/nevýhodami. Přestaňte mít ty fanatické výlevy i tady na foru, FB úplně stačí.
Já se taky řadím k těm co mají RD a FVE a normální práci ,do které jedu v 6:00hod a přijedu kolem 15:00hod nejméně s 50km. To nabijete ze slunce po příjezdu z obyčejné zásuvky 3kW za dvě a půl hoďky , aniž bych omezil měnič a další příkon v domě.A ano třeba včera jsem byl 120km daleko a vrátil se o půlnoci a zase sem to dal do zásuvky a z SOC 96% baterky doma vzal chybějících 18kWh do rána do auta,protože jsem jel znovu pryč .Nemusel jsem dobíjet nakonec,protože se to vyvinulo jinak a já jel jen kousek ráno. Ano s EV je potřeba počítat s výkonem měniče a úložištěm větším,aby se nenaboural komfort do domu,obzvlášť ,když máte dvě domácnosti .Ale říkat ,že to nejde je blbost,jen máte poddimenzovaný systém FVE.
Od února co mám EV jsem nemusel dobíjet za peníze z nabíječek nikdy,ale při první jízdě jsem si to vyzkoušel a to je jediná platba za palivo do EV co jsem dal navíc a ano příjde listopad/prosinec/leden/únor a já budu sosat z DS,buď doma,nebo v práci,nebo před prací u kaufu,ale to je sranda v porovnání nákladů za rok.Jako bonus máte neskutečný komfort předehřátého auta před odjezdem. K nabíječce to mám 500m před prací třeba a né jen jedné,ale několika(PRE/ČEZ/Ionyty/Lídl). A co se týká návratu ke spalováku, né díky už opravdu ne,ale to je na dlouhé popisování výhod. Je neskutečné,jak se i můj okruh kamarádů staví od koupi ke mě negativně a přesvědčují mě o nesmyslném EV a přitom v tom nejeli ani jednu minutu.Na druhou stranu jsem to půjčil na zpáteční cestě z hor jednomu z nich a najednou otočil o 180° a zavrhl i svůj Nissan GTR s 390kW,se slovy to není možné.Pak stačilo ukázat konfigurátor Škody octavie kombi a huby jim sklaply. Co se týká ojetin EV ,tak to není vůbec špatné,jen je potřeba si zajet za hranice,kde jsou na ně dotace pro každého občana a po roce se rádi aut zbavují a berou další nové . ev.jpg
Tak že v sobotu cca.v 18hod mohu momentálně dojet po 300km tripu a rano v neděli mam zas plnou tzn. 520km .(Průměr na 100 mám cca.13,5kWh dlouhodobě)
A vše bez dotaci.
Letos budu pridavat par panelu i trochu baterek.
Mozna pujde DS komplet z domu.
Me to smysl dava.(Ekonomiku neresim)
Fugasi: ja v FVE jedu od cca roku 99 s pokusy a postupne se dopracovavam k ostatnim vecem na el.energii.
Auto bylo posledni na fosil.
Hromadu "bohatejch" lidi nechce jit do EV, ale to prameni z nevedomosti a zkostnatelosti.(Jsou odvetvi kde se elektromobilita nehodi, ale tech je poskromnu)
Tohle je na debatu u piva, nikoli na fóru.
Stejne nechci nikoho presvedcovat, kazdej si cesty vybira sam.
Naposledy upravil(a) NOPARasito dne pon kvě 27, 2024 9:02 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 1519
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
-
- Příspěvky: 3411
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Ty se ,ale každém autem snaẓ̌íṣ̌ projezdit do věku oldtimera:))Takže jsi vyjímka.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5309
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
Bych trochu brzdil, to se blizi k nabadani k obecnemu ohrozeni.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 1519
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
-
- Příspěvky: 3340
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
no co tak by vyletělo pár deonů. A co by se tím dokázalo. to že trafačky nejsou dimenzovaný na součet jističů? To se dávno ví. Že by se místo každýho malýho trafa 400kva na sloupě musel udělat koisek se 2MVA trafem nebo větším plus posílít všechny 22kV linky posílit 100kV rozvodny a natahat po sloupech NN vedení po dědině baga co by to přenesly a že by pak poplatky za příkon šli do nebes? Tomu říkám fajn nápad
A pak se mi solárníci od tohoto na 10 měsíců v roce odstřihneme...
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
No jo, ale jako jeden z mála se projezdil reálně ke snížení své uhlíkové stopy. Protože úspěch je to jedno konkrétní auto používat čtvrt století a ne si každých 8-10 let koupit nový EV a ten starý posunout na neurčito do deponie nebezpečných odpadů. Pak se před sousedy a sebou samým v doprovodu neomylných fanatických jůtůberů tvářit zeleněFranta2776 píše: ↑pon kvě 27, 2024 9:05 pmTy se ,ale každém autem snaẓ̌íṣ̌ projezdit do věku oldtimera:))Takže jsi vyjímka.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
a co tam je za nebezpecne odpady? Baterie se vynda a proda do fve a nebo si to nekdo zaskladni a pak zrecykluje. Ikdyby to cekalo 20 let na poli na tu recyklaci, nic z toho nebezpecneho nepotece. Dal je tam mozna chladici kapalina jak ve spalovaku, napln klimatizace jak ve spalovaku (dost mozna uz s naplni co neskodi nikomu), olejova napln do prevodovky a brzdovka. V beznem aute je navic benzin/nafta. Nic exotickeho. Ze to nekde nekdo zahrabe na to zapomen. Na to je tam moc cenych kovu.
-
- Příspěvky: 60
- Registrován: čtv říj 06, 2022 10:22 am
Re: Začátek konce elektromobility?
Začínáš dobře, provozovat cokoliv co nejdéle může dávat smysl, ale co to meleš o tom, že EV je potřeba kupovat nové každých 8-10 let a následně jde do deponie nebezpečného odpadu, to fakt nechápu.fugas píše: ↑úte kvě 28, 2024 7:36 amNo jo, ale jako jeden z mála se projezdil reálně ke snížení své uhlíkové stopy. Protože úspěch je to jedno konkrétní auto používat čtvrt století a ne si každých 8-10 let koupit nový EV a ten starý posunout na neurčito do deponie nebezpečných odpadů. Pak se před sousedy a sebou samým v doprovodu neomylných fanatických jůtůberů tvářit zeleně
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak odpovím obecně. Drahé kovy tam jsou. Ale je tak nákladné a složité je odtamtud dostat, že na to nikdo ani nepomýšlí. O tom intervalu výměny EV melu proto, že nikdo svepravný ten desetiletý EV nekoupí. Opakuji pí x-té, dvě ojetiny namátkově uvedené v tomto vlákně jsou neprodejné. Jednu jsem uvedl já a to Golfa a druhou někdo jiný a to i3. Nenašel se tu nikdo, kdo by odpovědně řekl, jo to bych koupil. A to byla EV šestiletá, nikoliv desetiletá. Protože prostě všichni objektivně chápeme, že je to instantní problém za 300k.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 41
- Registrován: úte srp 09, 2022 12:11 pm
- Lokalita: Ustecky kraj
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3480
- Kapacita baterie [kWh]: 2.88
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Není pravda, zjisti si něco například o Redwood Materials.fugas píše: ↑úte kvě 28, 2024 9:54 amTak odpovím obecně. Drahé kovy tam jsou. Ale je tak nákladné a složité je odtamtud dostat, že na to nikdo ani nepomýšlí. O tom intervalu výměny EV melu proto, že nikdo svepravný ten desetiletý EV nekoupí. Opakuji pí x-té, dvě ojetiny namátkově uvedené v tomto vlákně jsou neprodejné. Jednu jsem uvedl já a to Golfa a druhou někdo jiný a to i3. Nenašel se tu nikdo, kdo by odpovědně řekl, jo to bych koupil. A to byla EV šestiletá, nikoliv desetiletá. Protože prostě všichni objektivně chápeme, že je to instantní problém za 300k.
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Ses mistrsveta v disinterpretaci informaci. Ptal ses, jestli by si to nekdo koupil. Nabizel jsi golfa prvni generace a ja ti napsal, ze ja to nehcci protoze uz mam golfa generace druhe Pro nekoho, kdo jezdi denne par desitek km do prace nebo deti do skoly nebo na krouzky je naprosto v pohode. I3 uplne to same. Jsou to auta bez termomanagmentu baterie a z toho plyne plus i minus. v zime mensi dojezd a naopak zadny servis na chlazeni. Kde treba hunday ma pekny palky za cymeny chladici kapalinyu.fugas píše: ↑úte kvě 28, 2024 9:54 amTak odpovím obecně. Drahé kovy tam jsou. Ale je tak nákladné a složité je odtamtud dostat, že na to nikdo ani nepomýšlí. O tom intervalu výměny EV melu proto, že nikdo svepravný ten desetiletý EV nekoupí. Opakuji pí x-té, dvě ojetiny namátkově uvedené v tomto vlákně jsou neprodejné. Jednu jsem uvedl já a to Golfa a druhou někdo jiný a to i3. Nenašel se tu nikdo, kdo by odpovědně řekl, jo to bych koupil. A to byla EV šestiletá, nikoliv desetiletá. Protože prostě všichni objektivně chápeme, že je to instantní problém za 300k.
Ze to nechce nikdu tu na foru neni zadna informace. Je tu par lidi co ev ma (ty si takove auto nekoupi a nebo treba jo pro manzelku na jezdeni do parce ale treba uz auto maj. Egolf je docela zabavne auticko a me samotneho dost bavi) nebo ty co to odmitaj z principu. Pak je tu par lidi co brbla ze by si to jako teda koupili ale az to bdue stat 50k. A uprimne, kdyby se to neprodalo, v ackach na to nedaj takovou cenovku. I3 pak ma obrosvskou vyhodu, ze je z karbonu a plastu, kostru ma z hliniku a je do mrte prozkoumane a frci na to i opravy tretich stran. Kdyby ses zeptat jestli si umim predstavit ze to koupim, tak jo, predstavil bych si spoustu use casu proc bych to koupil. Pokud bych si tam zapojil diagnostiku, zjistil ze ma baterii v pohode v ramci too kolik to ma let tak uplne v pohode.
A k recyklaci ... linky uz jsou, jsou pry uz i v cr. Dokonce uz jsou postupy, kdy se neseparuje zakladni prvky z baterii ale separuje se primo ta smes a ta se da znovu pouzit. K degradaci baterie nedochazi tim, ze tam zmizi lithium nebo kobalt ale vetsinou nejakou strukturalni zmenou nebo degradaci elektrolitu. Abyt recyklace mela smysl busi toho byt hodne. Hodne toho zatim neni.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Vygůglil jsem. Nedočetl jsem se jakou mají kapacitu zpracování, ani kolik to stojí, tedy jestli to platí zelené fondy, nebo se to vyplatí podnikat. Ale le i tak dobrý počin. Tak jestli bude za dvacet let takových fabrik dostatek, je to o objektivní argument víc.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
jako ted koukam a kolem 350kkc mi to teda prijde uz hodne dostupny, rozhodne to nejsou 10 leta auta a instantni problem v tom vidis ty a jeste tvrdis, ze ho v tom objektivne vidime vsichni
https://www.aaaauto.cz/vw/e-golf.html#! ... searched=1
https://www.aaaauto.cz/vw/e-golf.html#! ... searched=1
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Bude, ver ze bude. Bude z toho byznys. I blby plastovy odpad a pet lahve ze zlutych popelnic je byznys tak proc ne neco co ma vetsi hodnotu. Bude to levnejsi nez to nekde hrabat ze zeme v africe a australii. Kdyz uz se to bude recyklovat tu, treba tu pak vyrobi i ty baterie. Hlavne se tim rozjede i recyklace malych baterii ktere se dneska davaj vuhvi kam a nikdo to neresifugas píše: ↑úte kvě 28, 2024 10:27 amVygůglil jsem. Nedočetl jsem se jakou mají kapacitu zpracování, ani kolik to stojí, tedy jestli to platí zelené fondy, nebo se to vyplatí podnikat. Ale le i tak dobrý počin. Tak jestli bude za dvacet let takových fabrik dostatek, je to o objektivní argument víc.