Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
no, abych se v zil do tve kuze a vyresil porblem jak je porad malo informaci. Ale muzes si to zkusit sam, kdyz vis od kud kam a proc si jezdil. Jestli chces zjistit jak by to slo tak to tam zjistis, jestli hledas utvrzeni ze to nejde, tak to nemusis hledat, staci se priznat ze nechces Tim netvrdim, ze je pro tvoji trasu reseni a treba si na reseni musis pockat az bude vic nabijecek nebo si ji tam dat pred barak sam a zatim se ti vyplati spalovak. To ja neumim zhodnotit. Kamarad si v bytovem dome vyjednal 3f zasuvku na venkovni zed baraku a nabiji si u domu. Napojili mu ji na jeho elmer.
Navigace s nabijenim
https://abetterrouteplanner.com/
databaze nabijecek
https://www.plugshare.com/
Navigace v aute rozhodne neni nutnost a jde to i z mobilu. Jezdit takove dalky bez navigace a informacich o provozu a pripadnych uzavirkach je treba pro me natolik nekomfortni, ze bych radsi hodinu pronabijel nez stal dve hodiny v kolone a navigaci zapinam i na mnohem kratsi trasy, prave z duvodu informaci o doprave. Ikdyz trasu velmi dobre znam.
Ze to je s EV jine nez spalovakem? Je, nikdo netvrdi opak. Ze muzou byt naklady na km u verejnych rychlonabijecek jak na spalovak? Muzou, nikdo netvrdi opak ani ze to je pak ekonomictejsi. Prosetrit se k uspore u auta za mega se neda bez obriho najezdu. Kazdy ma jiny use case. Ja treba na rychlonabijecce od zacatku roku byl asi 4x a pokazde tam stravil asi 10 minut. Mesicne 1200-1500km, posledni 3 mesice z fve zadarmo. Ale nejlepsi na tom neni ze to je zadarmo Ale ze rano si sednu do auta a je automaticky natankovano a muzu jet A to mam e-golfa. Vcera trasa 100km a spotreba 11.2kwh/100km.
Tohle je cesta kamarada z tohoto tydne. Tesla Y
Navigace s nabijenim
https://abetterrouteplanner.com/
databaze nabijecek
https://www.plugshare.com/
Navigace v aute rozhodne neni nutnost a jde to i z mobilu. Jezdit takove dalky bez navigace a informacich o provozu a pripadnych uzavirkach je treba pro me natolik nekomfortni, ze bych radsi hodinu pronabijel nez stal dve hodiny v kolone a navigaci zapinam i na mnohem kratsi trasy, prave z duvodu informaci o doprave. Ikdyz trasu velmi dobre znam.
Ze to je s EV jine nez spalovakem? Je, nikdo netvrdi opak. Ze muzou byt naklady na km u verejnych rychlonabijecek jak na spalovak? Muzou, nikdo netvrdi opak ani ze to je pak ekonomictejsi. Prosetrit se k uspore u auta za mega se neda bez obriho najezdu. Kazdy ma jiny use case. Ja treba na rychlonabijecce od zacatku roku byl asi 4x a pokazde tam stravil asi 10 minut. Mesicne 1200-1500km, posledni 3 mesice z fve zadarmo. Ale nejlepsi na tom neni ze to je zadarmo Ale ze rano si sednu do auta a je automaticky natankovano a muzu jet A to mam e-golfa. Vcera trasa 100km a spotreba 11.2kwh/100km.
Tohle je cesta kamarada z tohoto tydne. Tesla Y
-
- Příspěvky: 1769
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Franta2776: Ty máš nabíječku doma na střeše, protože sedíš doma. Normální člověk v produktivním věku jede v 8 ráno do práce a vrátí se navečer. Takže může dobít za bůra z DS nebo o fous levněji huntovat vlastní baterky. Ale to znamená mít 60kWh navíc v baterkách a ty nejsou zadarmo. Navíc jsi taky zaplatil za EV víc než za spalovací verzi a navíc jsi čerpal dotaci.
Co se tady snažíš dokázat? Ekonomicky je to mimo hned na začátku.
EV je jiný druh pohonu s výhodami/nevýhodami. Přestaňte mít ty fanatické výlevy i tady na foru, FB úplně stačí.
Co se tady snažíš dokázat? Ekonomicky je to mimo hned na začátku.
EV je jiný druh pohonu s výhodami/nevýhodami. Přestaňte mít ty fanatické výlevy i tady na foru, FB úplně stačí.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Ekonomicky nesmysl je i novy spalovak tak spousta jinych veci pro radost.eman píše: ↑ned kvě 26, 2024 9:34 amFranta2776: Ty máš nabíječku doma na střeše, protože sedíš doma. Normální člověk v produktivním věku jede v 8 ráno do práce a vrátí se navečer. Takže může dobít za bůra z DS nebo o fous levněji huntovat vlastní baterky. Ale to znamená mít 60kWh navíc v baterkách a ty nejsou zadarmo. Navíc jsi taky zaplatil za EV víc než za spalovací verzi a navíc jsi čerpal dotaci.
Co se tady snažíš dokázat? Ekonomicky je to mimo hned na začátku.
EV je jiný druh pohonu s výhodami/nevýhodami. Přestaňte mít ty fanatické výlevy i tady na foru, FB úplně stačí.
Denne najedes 200km do prace a 200 zpatky? Tak to se ti EV ale vyplati. Dej si spotovy tarif a budes vysmatej
Nebo nechapu na co 60kwh baterku? 50km denne je 8kwh a to se da nabijet jednou tydne o vikendu nebo i po praci porad neco nadojit. Lifepo ti stejne zdechnou na stari tak neni duvod to setrit. At si to odmakaj
-
- Příspěvky: 3414
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
To Eman:Ceník veřejného nabíjení jsem tu dál,tak přidám ceník aut.U I5 je navic v základu vzduchový podvozek, EV je bezkonkurenč̣ně nejlevnějṣ̌í a nejkomfortnějṣ̌í, ze vṣ̌ech variant.Já bych si ho vybral znovu i bez dotace ,která je přijemná.Co by jsi si vybral Emane ty???
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne ned kvě 26, 2024 10:07 am, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 406
- Registrován: čtv dub 21, 2022 7:15 pm
- Lokalita: Poblíž Hradce Králové
- Systémové napětí: 48V
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak ne každý jezdí 200 km do práce.
Já do práce a zpět nájezdu 7 km denně, manželka 30 km denně, a o půl čtvrté spolu doma pijeme kafe.
Zcela jistě bych do večera těch 6 kW do EV z FVE natlačil bez huntovaní baterie a víc jak půl roku jezdil na sluníčko.
Mít na nové EV tak ho koupím, o zánovním přemýšlím, ale trochu se toho bojím a není z čeho moc vybírat.
Já do práce a zpět nájezdu 7 km denně, manželka 30 km denně, a o půl čtvrté spolu doma pijeme kafe.
Zcela jistě bych do večera těch 6 kW do EV z FVE natlačil bez huntovaní baterie a víc jak půl roku jezdil na sluníčko.
Mít na nové EV tak ho koupím, o zánovním přemýšlím, ale trochu se toho bojím a není z čeho moc vybírat.
16 panelů DHM-72L9-450 Wp = 7200Wp jih, sklon 17°
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
Hlavní měniče Multiplus2 5000VA v sérii 4 + 4kW
Měniče EPever IP+ pro vytěžování 5, 3 a 2kW
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
Hlavní měniče Multiplus2 5000VA v sérii 4 + 4kW
Měniče EPever IP+ pro vytěžování 5, 3 a 2kW
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
A kdyz tak bys to tam dosel i pesky nebo na kole a mohl nabijet cely den A mozna to na tom kole muze byt i rychlejsiKeraj píše: ↑ned kvě 26, 2024 9:56 amTak ne každý jezdí 200 km do práce.
Já do práce a zpět nájezdu 7 km denně, manželka 30 km denně, a o půl čtvrté spolu doma pijeme kafe.
Zcela jistě bych do večera těch 6 kW do EV z FVE natlačil bez huntovaní baterie a víc jak půl roku jezdil na sluníčko.
Mít na nové EV tak ho koupím, o zánovním přemýšlím, ale trochu se toho bojím a není z čeho moc vybírat.
-
- Příspěvky: 542
- Registrován: čtv črc 17, 2014 8:58 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3420
- Kapacita baterie [kWh]: 64
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Laniakea Supercluster
Re: Začátek konce elektromobility?
Aha. Rozumím, že chirurg Tě z jeho homeoffice (ve Tvém homeoffice) neodoperuje.
Ten ale také neodjíždí v 8 ráno, nýbrž v 6 ráno. Asi není normální.
Dělník na pásu, ve slejvárně, sklář, pošták taky homeoffice mít nebude. A pokud ano, tak pouze pro jeho Onlyfans aktivity.
Takže KUR*A, přestaň s argumentací "normální člověk", jen protože se mylně domníváš, že třeba zrovna Ty do této kategorie spadáš, nebo že víš či jsi arbiter toho co je a co není "normální".
Mně například, ale je to subjektivní, připadá naprosto nenormální, jak je Praha každé ráno a každé odpoledne zasekaná "normálními lidmi", které sedí o samotě obalené 1,x tuny plechu. Polovina z nich vypadajíc, jako by jeli nebo se vraceli z kancldžobu, kde pro přeposlání zasr. excel-spreadsheetu jejich osobní přítomnost opravdu třeba nebyla. A jestli museli jet do práce jenom aby v kuřáckém rohu proběhla ta trocha socializingu, tak to taky nasr.
Mimochodem, běžně se toho odmítám účastnit, ale žena se toho např. odpoledne účastnit musí. Ovšem i když týdně ujede 200km skrz "die goldene Stadt", tak se vždy najde čas na nabití direct-solar-to-EV, protože někdy má volno po službě, někdy dokonce o víkendu.
"Es ist besser, wenn man mehr hat." - Rammstein
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
-
- Příspěvky: 406
- Registrován: čtv dub 21, 2022 7:15 pm
- Lokalita: Poblíž Hradce Králové
- Systémové napětí: 48V
Re: Začátek konce elektromobility?
Glottis .. ano,
po pořízení nového auta bych já do práce jezdil těch 3,5 km na kole a již neprovozoval druhé auto.
Jelikož na nové spolehlivé auto nemám zbytečné peníze, tak mám dvě starší pro případ kdy jedno stávkuje.
PetaJoule... táta jako ex řidič z povolání jednou když jsme spolu někam jeli prohlásil " jsem rád že už nemusím jezdit na cestě to je samej jednoválec "
A na můj nechápavý dotaz kde co vidí mi odvětil že to je šofér válející se samotný v autě
po pořízení nového auta bych já do práce jezdil těch 3,5 km na kole a již neprovozoval druhé auto.
Jelikož na nové spolehlivé auto nemám zbytečné peníze, tak mám dvě starší pro případ kdy jedno stávkuje.
PetaJoule... táta jako ex řidič z povolání jednou když jsme spolu někam jeli prohlásil " jsem rád že už nemusím jezdit na cestě to je samej jednoválec "
A na můj nechápavý dotaz kde co vidí mi odvětil že to je šofér válející se samotný v autě
16 panelů DHM-72L9-450 Wp = 7200Wp jih, sklon 17°
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
Hlavní měniče Multiplus2 5000VA v sérii 4 + 4kW
Měniče EPever IP+ pro vytěžování 5, 3 a 2kW
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
Hlavní měniče Multiplus2 5000VA v sérii 4 + 4kW
Měniče EPever IP+ pro vytěžování 5, 3 a 2kW
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
-
- Příspěvky: 1521
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Nevím jak eman, ale já bych si z tohoto nevybral nic. Tu radost by mi to prostě nepřineslo. Mně udělá větší radost, když udělám dobrý obchod. To znamená, když si za 50 haléřů koupím korunu. Tady bych si připadal, jako že si kupuju tu korunu za dvacetikorunu. Navíc bych měl pořád obavy, že to někdo někde ukradne, odře atd., teď tomu platit nesmyslně drahé garančky, havarijní pojištění, brrr. Takže bych si zase dojel do NL nebo do Lucemburska pro nějakou pěti nebo šestiletou Toyotu nebo Hondu s reálným nájezdem 20 - 30 tisíc km v ceně kolem půl milionu, spíš ještě o něco míň a zbytek té částky mi bude radost dělat těmi dividendami (nebo jinými výnosy), které bude přinášet už napořád a v pohodě zamázne rozdíl mezi náklady provozu na benzín a náklady na provoz EV (i kdybych to dal na blbý spořící účet, tak tam je čístý výnos kolem 1000 Kč měsíčně z každého čtvrt milionu korun).
-
- Příspěvky: 3414
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Unicast výběr je na každém.Mě ty peníze na spořícím účtu radost nedělají,jedinná komodita kterou nemám je čas.unicast píše: ↑ned kvě 26, 2024 10:21 amNevím jak eman, ale já bych si z tohoto nevybral nic. Tu radost by mi to prostě nepřineslo. Mně udělá větší radost, když udělám dobrý obchod. To znamená, když si za 50 haléřů koupím korunu. Tady bych si připadal, jako že si kupuju tu korunu za dvacetikorunu. Navíc bych měl pořád obavy, že to někdo někde ukradne, odře atd., teď tomu platit nesmyslně drahé garančky, havarijní pojištění, brrr. Takže bych si zase dojel do NL nebo do Lucemburska pro nějakou pěti nebo šestiletou Toyotu nebo Hondu s reálným nájezdem 20 - 30 tisíc km v ceně kolem půl milionu, spíš ještě o něco míň a zbytek té částky mi bude radost dělat těmi dividendami (nebo jinými výnosy), které bude přinášet už napořád a v pohodě zamázne rozdíl mezi náklady provozu na benzín a náklady na provoz EV (i kdybych to dal na blbý spořící účet, tak tam je čístý výnos kolem 1000 Kč měsíčně z každého čtvrt milionu korun).
Jinak nevíṣ̌ o čem píṣ̌eṣ̌.Tolik stojí servisni balíček .To bude míñ jak ta Toyota:))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1521
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Ano, tahle servisní nabídka zajímavá je, to uznávám, byť break even takové případné nabídky mám někde po 150 tkm (auto do autorizáku rozhodně nedávám). Nicméně dokud si nespočítáme TCO, tak je to pořád jenom debata o nějakých z kontextu vytržených číslech.
Ale co po těch 6 letech? Budeš dávat dalších 1.5 - 2M za další auto? Nebo jak dlouhý investiční horizont u toho plánuješ?
Ale co po těch 6 letech? Budeš dávat dalších 1.5 - 2M za další auto? Nebo jak dlouhý investiční horizont u toho plánuješ?
-
- Příspěvky: 3414
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Předchozí BMW řady 5 mám od roku 2011 a nikdy jsem tak dlouho nové auto nedržel, původně jsem chtěl auto vyměnit po cca 5 letech a nějak jsem zjistil, že nové by mi toho moc nepřineslo.unicast píše: ↑ned kvě 26, 2024 10:48 amAno, tahle servisní nabídka zajímavá je, to uznávám, byť break even takové případné nabídky mám někde po 150 tkm (auto do autorizáku rozhodně nedávám). Nicméně dokud si nespočítáme TCO, tak je to pořád jenom debata o nějakých z kontextu vytržených číslech.
Ale co po těch 6 letech? Budeš dávat dalších 1.5 - 2M za další auto? Nebo jak dlouhý investiční horizont u toho plánuješ?
Přechod na EV je něco jiného. Hlavně co se týče asisstentů a komfortu. Já bych si dobré auto už spalovacím motorem nekazil.
Myslím si, že výměna u mě bude za auto ještě s větší porcí autonomního řízení.To si dovedu představit, že by mě k výměně přinutilo,ale jsme v Česku.Tyto zákony si děláme sami, automobiiy spoustu věcí umí a legislativa neumožňuje,třeba nutnost držet volant na dálnici.Německo,USA,Kanada držet volant nemusí. Snad zasáhne EU a umožní to
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3422
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Začátek konce elektromobility?
Nehledejte důvody proč to nepůjde,ale reálná řešení jak to zprovoznit.Vždycky mě baví volnomyšlenkáři,co mi budou vyvracet můj reálný život v čemkoli. EV není pro každého,musí souviset s žitím daného majitele.Mám kamaráda co nemá dům,nemá FVE a i přez to jezdí EV a neměnil by.Pak mám spoustu co mají dům,nebo i FVE a s těmi je to stejně neměnili by už.Ten bez RD a FVE dokonce jezdí každý den stovky km,je to novodobý fotograf s 3D návrhy interiérů ,které zpracovává pro klienty v jejich obydlích.Prostě jim na míru tvoří virtuální realitu interiérů jejich RD u nich doma samozřejmě.Žije vysloveně z nabíječek.eman píše: ↑ned kvě 26, 2024 9:34 amFranta2776: Ty máš nabíječku doma na střeše, protože sedíš doma. Normální člověk v produktivním věku jede v 8 ráno do práce a vrátí se navečer. Takže může dobít za bůra z DS nebo o fous levněji huntovat vlastní baterky. Ale to znamená mít 60kWh navíc v baterkách a ty nejsou zadarmo. Navíc jsi taky zaplatil za EV víc než za spalovací verzi a navíc jsi čerpal dotaci.
Co se tady snažíš dokázat? Ekonomicky je to mimo hned na začátku.
EV je jiný druh pohonu s výhodami/nevýhodami. Přestaňte mít ty fanatické výlevy i tady na foru, FB úplně stačí.
Já se taky řadím k těm co mají RD a FVE a normální práci ,do které jedu v 6:00hod a přijedu kolem 15:00hod nejméně s 50km. To nabijete ze slunce po příjezdu z obyčejné zásuvky 3kW za dvě a půl hoďky , aniž bych omezil měnič a další příkon v domě.A ano třeba včera jsem byl 120km daleko a vrátil se o půlnoci a zase sem to dal do zásuvky a z SOC 96% baterky doma vzal chybějících 18kWh do rána do auta,protože jsem jel znovu pryč .Nemusel jsem dobíjet nakonec,protože se to vyvinulo jinak a já jel jen kousek ráno. Ano s EV je potřeba počítat s výkonem měniče a úložištěm větším,aby se nenaboural komfort do domu,obzvlášť ,když máte dvě domácnosti .Ale říkat ,že to nejde je blbost,jen máte poddimenzovaný systém FVE.
Od února co mám EV jsem nemusel dobíjet za peníze z nabíječek nikdy,ale při první jízdě jsem si to vyzkoušel a to je jediná platba za palivo do EV co jsem dal navíc a ano příjde listopad/prosinec/leden/únor a já budu sosat z DS,buď doma,nebo v práci,nebo před prací u kaufu,ale to je sranda v porovnání nákladů za rok.Jako bonus máte neskutečný komfort předehřátého auta před odjezdem. K nabíječce to mám 500m před prací třeba a né jen jedné,ale několika(PRE/ČEZ/Ionyty/Lídl). A co se týká návratu ke spalováku, né díky už opravdu ne,ale to je na dlouhé popisování výhod. Je neskutečné,jak se i můj okruh kamarádů staví od koupi ke mě negativně a přesvědčují mě o nesmyslném EV a přitom v tom nejeli ani jednu minutu.Na druhou stranu jsem to půjčil na zpáteční cestě z hor jednomu z nich a najednou otočil o 180° a zavrhl i svůj Nissan GTR s 390kW,se slovy to není možné.Pak stačilo ukázat konfigurátor Škody octavie kombi a huby jim sklaply. Co se týká ojetin EV ,tak to není vůbec špatné,jen je potřeba si zajet za hranice,kde jsou na ně dotace pro každého občana a po roce se rádi aut zbavují a berou další nové .
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
To je marný. Pokud ti na tohle vůbec odpoví, dá ti sem nějakou reklamu na od nova rozvrzanou Dakotu za pouhého půl míče a reálnou životností celku cca 8 let. Stejně jako na tu neprodejnou ojetou i3, ve vlákně uvedenou. Nebo jako na neprodejného e-golfa, zde ve vlákně uvedeného. Pokud to někdo koupil nové za své, už tak naivní nikdy znovu nebude. Pokud to odepsal z daní, nebo dostal dotace, věřím že blahosklonně vzpomíná na socík, protože nic jiného to není.eman píše: ↑ned kvě 26, 2024 9:34 amFranta2776: Ty máš nabíječku doma na střeše, protože sedíš doma. Normální člověk v produktivním věku jede v 8 ráno do práce a vrátí se navečer. Takže může dobít za bůra z DS nebo o fous levněji huntovat vlastní baterky. Ale to znamená mít 60kWh navíc v baterkách a ty nejsou zadarmo. Navíc jsi taky zaplatil za EV víc než za spalovací verzi a navíc jsi čerpal dotaci.
Co se tady snažíš dokázat? Ekonomicky je to mimo hned na začátku.
EV je jiný druh pohonu s výhodami/nevýhodami. Přestaňte mít ty fanatické výlevy i tady na foru, FB úplně stačí.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Věř že jsem v tom jel mnohokrát. Výhody nepopírám a nevýhody nepřehlížím. Jestli můžeš přes noc tankovat do auta 18kWh, tak to neznamená, že mají ostatní poddimenzováno. Znamená to, že ty máš sakra predimenzováno.marko250 píše: ↑ned kvě 26, 2024 11:18 amNehledejte důvody proč to nepůjde,ale reálná řešení jak to zprovoznit.Vždycky mě baví volnomyšlenkáři,co mi budou vyvracet můj reálný život v čemkoli. EV není pro každého,musí souviset s žitím daného majitele.Mám kamaráda co nemá dům,nemá FVE a i přez to jezdí EV a neměnil by.Pak mám spoustu co mají dům,nebo i FVE a s těmi je to stejně neměnili by už.Ten bez RD a FVE dokonce jezdí každý den stovky km,je to novodobý fotograf s 3D návrhy interiérů ,které zpracovává pro klienty v jejich obydlích.Prostě jim na míru tvoří virtuální realitu interiérů jejich RD u nich doma samozřejmě.Žije vysloveně z nabíječek.eman píše: ↑ned kvě 26, 2024 9:34 amFranta2776: Ty máš nabíječku doma na střeše, protože sedíš doma. Normální člověk v produktivním věku jede v 8 ráno do práce a vrátí se navečer. Takže může dobít za bůra z DS nebo o fous levněji huntovat vlastní baterky. Ale to znamená mít 60kWh navíc v baterkách a ty nejsou zadarmo. Navíc jsi taky zaplatil za EV víc než za spalovací verzi a navíc jsi čerpal dotaci.
Co se tady snažíš dokázat? Ekonomicky je to mimo hned na začátku.
EV je jiný druh pohonu s výhodami/nevýhodami. Přestaňte mít ty fanatické výlevy i tady na foru, FB úplně stačí.
Já se taky řadím k těm co mají RD a FVE a normální práci ,do které jedu v 6:00hod a přijedu kolem 15:00hod nejméně s 50km. To nabijete ze slunce po příjezdu z obyčejné zásuvky 3kW za dvě a půl hoďky , aniž bych omezil měnič a další příkon v domě.A ano třeba včera jsem byl 120km daleko a vrátil se o půlnoci a zase sem to dal do zásuvky a z SOC 96% baterky doma vzal chybějících 18kWh do rána do auta,protože jsem jel znovu pryč .Nemusel jsem dobíjet nakonec,protože se to vyvinulo jinak a já jel jen kousek ráno. Ano s EV je potřeba počítat s výkonem měniče a úložištěm větším,aby se nenaboural komfort do domu,obzvlášť ,když máte dvě domácnosti .Ale říkat ,že to nejde je blbost,jen máte poddimenzovaný systém FVE.
Od února co mám EV jsem nemusel dobíjet za peníze z nabíječek nikdy,ale při první jízdě jsem si to vyzkoušel a to je jediná platba za palivo do EV co jsem dal navíc a ano příjde listopad/prosinec/leden/únor a já budu sosat z DS,buď doma,nebo v práci,nebo před prací u kaufu,ale to je sranda v porovnání nákladů za rok.Jako bonus máte neskutečný komfort předehřátého auta před odjezdem. K nabíječce to mám 500m před prací třeba a né jen jedné,ale několika(PRE/ČEZ/Ionyty/Lídl). A co se týká návratu ke spalováku, né díky už opravdu ne,ale to je na dlouhé popisování výhod. Je neskutečné,jak se i můj okruh kamarádů staví od koupi ke mě negativně a přesvědčují mě o nesmyslném EV a přitom v tom nejeli ani jednu minutu.Na druhou stranu jsem to půjčil na zpáteční cestě z hor jednomu z nich a najednou otočil o 180° a zavrhl i svůj Nissan GTR s 390kW,se slovy to není možné.Pak stačilo ukázat konfigurátor Škody octavie kombi a huby jim sklaply. Co se týká ojetin EV ,tak to není vůbec špatné,jen je potřeba si zajet za hranice,kde jsou na ně dotace pro každého občana a po roce se rádi aut zbavují a berou další nové . ev.jpg
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
Re: Začátek konce elektromobility?
Franta2776 píše: ↑ned kvě 26, 2024 9:23 amTo Tomer:Mě stál 1fázová regulovatelná nabíječka 7,4 kW 4500kč̣.Fungovala na první zapojení.
K tomu 5m kabelu a 32A jednofázový jistič̣ zásuvka 3x32A na zeď.
Toť vṣ̌e.
Tato benzinka mi plně vyhovuje.V Appce si zastavím nabíjecí proud a o víc se nestarám.:Večer vypnu.
To je skoro zadarmo... Dik za info
Da sa tam fungovat aj bez appky? lebo potom mobil na appku by stal viac, ako cele toto riesenie
Aky kabel by som si mal natiahnut na taketo nieco? pripravil som si pred snad 8 rokmi 5x2.5mm2 ale ono by sa tam mozno zislo skor 5x6mm2 pre pripad dalsich aut, navsteva atd, alebo este viac krat 5x2.5mm2
EDIT:
este som zabudol, je nutne mat bateriu popri FVE, alebo menic? alebo mi staci len panel + tych cca 4500kc ?
-
- Příspěvky: 3414
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Pokud to bude jako polostrov, musíš mít měnič a baterku nebo grid tie měnič bez baterky.Ten kabel od nabíjecího výkonu.App používám co je k autu na té nastavuji nabíjecí proud.tomer píše: ↑ned kvě 26, 2024 2:07 pmFranta2776 píše: ↑ned kvě 26, 2024 9:23 amTo Tomer:Mě stál 1fázová regulovatelná nabíječka 7,4 kW 4500kč̣.Fungovala na první zapojení.
K tomu 5m kabelu a 32A jednofázový jistič̣ zásuvka 3x32A na zeď.
Toť vṣ̌e.
Tato benzinka mi plně vyhovuje.V Appce si zastavím nabíjecí proud a o víc se nestarám.:Večer vypnu.
To je skoro zadarmo... Dik za info
Da sa tam fungovat aj bez appky? lebo potom mobil na appku by stal viac, ako cele toto riesenie
Aky kabel by som si mal natiahnut na taketo nieco? pripravil som si pred snad 8 rokmi 5x2.5mm2 ale ono by sa tam mozno zislo skor 5x6mm2 pre pripad dalsich aut, navsteva atd, alebo este viac krat 5x2.5mm2
EDIT:
este som zabudol, je nutne mat bateriu popri FVE, alebo menic? alebo mi staci len panel + tych cca 4500kc ?
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
Re: Začátek konce elektromobility?
A je mozne to mat ako ostrov? Tj, vyhradene panely len vyhradne na nabijanie EV?
Ci by to nebolo lahsie/lacnejsie, ako zdielat panel medzi EV a domacnostou..
Ci by to nebolo lahsie/lacnejsie, ako zdielat panel medzi EV a domacnostou..
-
- Příspěvky: 3414
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Nejlevnějṣ̌I bude sdílení s domácnosti.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1769
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Franta2776: Jenže běžný člověk si nekoupí BMW a tedy nemá speciální tarif na dobíječkách. Musí platit lichvu ČEZu a spol.
Já najedu pracovně denně 200-260km a prostě mi EV ekonomicky nevychází. Ale i tak ho chci koupit manželce na dojíždění do práce, což by bylo 35+35km denně.
Zatím jsem nevybral nic. Nové Reanulty se snad ještě neprodávají a Škodovka pořád slibuje. Navíc jsi mě trochu nalomil tím autopilotem co umí BMW a Mercedes, takže možná přišetřím na něco dražšího.
Já najedu pracovně denně 200-260km a prostě mi EV ekonomicky nevychází. Ale i tak ho chci koupit manželce na dojíždění do práce, což by bylo 35+35km denně.
Zatím jsem nevybral nic. Nové Reanulty se snad ještě neprodávají a Škodovka pořád slibuje. Navíc jsi mě trochu nalomil tím autopilotem co umí BMW a Mercedes, takže možná přišetřím na něco dražšího.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor