Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 1772
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Předpokládám, že u aut to bude úplně stejné, jako kdekoliv jinde. Náš korporát dělá baterie do všeho možného a všechny mají softwarově nastavené falešné 100% nabití. V reálu má aku vyšší kapacitu a tímhle se předchází poškození, prodlužuje životnost a firma tak může garantovat určitou kapacitu během 3 letého cyklu.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 548
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Té kapacitě navíc se říká tzv. "vyrovnávací paměť" a dělají to všichni výrobci. Tesla to nadhodnocovala dokonce ještě víc než někteří jiní výrobci a pod tlakem úřadů to nakonec i přiznala jak je uvedeno v článku Tesla přiznala kratší dojezd svých modelů kvůli tlaku úřadů z ledna tohoto roku.
Podrobnější popis ohledně tzv. "vyrovnávací paměti" baterií v elektromobilech je v tomto článku z loňského roku.V testech dojezdu elektrických vozidel jsou Tesly vždy mezi těmi nejlepšími. Nikdo nepochybuje o tom, že Tesly mají velmi efektivní pohon, vynikající tepelný management a zejména aerodynamiku. Přesto si majitelé Tesel již několik let stěžují, že oficiální dojezd, který je deklarován, a dojezd zobrazený na palubním počítači se značně liší o desítky mil. Americký výrobce, na rozdíl od ostatních, při této praktice překročil hranice. Podle agentury Reuters začala Tesla nadhodnocovat údaje o dojezdu už před několika lety.
Dokonce vyvinula speciální software s algoritmem, který v automobilech zobrazoval “růžové projekce” vzdálenosti, kterou by měli řidiči ujet s plně nabitou baterií. Aby se však vyhnula situaci, kdy by majitelé s vybitou baterií uvízli někde na okraji cesty kvůli nadhodnoceným údajům, došlo ke korekci, která dojezd upravila, když kapacita baterie klesla pod 50 %. Pro případ “uvíznutí” vytvořila Tesla i “bezpečnostní vyrovnávací paměť”, která umožňuje řidičům ujet ještě přibližně 25 kilometrů i v situaci, kdy palubní počítač ukazuje nulový dojezd.
Volkswagen také uvedl, že stanoví maximální stav nabití baterie jako „několik procent pod 100 % z důvodu ochrany součástí“.
Výsledná kapacita po všech těchto malých omezeních se nazývá čistá hodnota, kterou německá automobilka u svých BEV zveřejňuje. Vezmete-li si jako příklad ID.4 Pro Performance , Volkswagen informuje, že má 77 kWh , nikoli 82 kWh hrubé kapacity, kterou akumulátor ve skutečnosti představuje. Těchto 5 kWh představuje 6,1 % veškeré energie, kterou by vysokonapěťový akumulátor mohl teoreticky uložit.
-
- Příspěvky: 895
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5315
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
Je to český termín pro buffer.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 895
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Začátek konce elektromobility?
No to si tedy nemyslím.
Vyrovnávací paměť by spíš mohl být český tvar anglického termínu cache.
Podle mě se i u nás používá slovo buffer. Nebo když už za každou cenu česky, tak třeba dodatečná kapacita nebo tak něco.
Ale slovo "paměť" tam myslím nemá co dělat.
-
- Příspěvky: 548
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Není podstatné co si myslíte, ale jaká je realita. Tady nebo tady máte důkazy o tom, že se jedná o cizí slovo jehož význam v českém jazyce znamená "vyrovnávací paměť", a to je platné bez další debaty k tomu. To, že toto slovo nyní použili ve spojitosti s onou funkcionalitou navýšení kapacity baterií, protože to bylo v angličtině významově nejblíže, ještě neznamená, že se tím zcela převrátí dosavadní význam tohoto cizího slova.
Nicméně nemá cenu se tady o tom dohadovat. Faktem je, že se obecně udávají nižší kapacity baterií v elektromobilech a nikdy se nenabíjí na skutečných 100% i když palubní počítač třeba ukazuje 100% z důvodů zmíněných v tom zahraničním článku. Žádný výrobce ani čínský Vám nedodá elektromobil, který by nabíjel baterii až na doraz. Výrobci argumentují tím, že to je nejen z důvodu zachování delší životnosti samotných baterií, ale především z důvodu bezpečnosti, protože u baterií nabíjených až na doraz obecně hrozí větší riziko, že dojde k poškození např. některých článků, které by byly parametricky na hranici. Proto tam nechávají výrobci tu rezervu, aby se nenabíjelo jak se říká až "na doraz".
Jen pro zajímavost třeba modeláři na některých soutěžích nejen, že nabíjejí baterie do soutěžních modelů běžně na plno, ale záměrně je někdy i mírně přebíjejí, protože i to zdánlivé minimum kapacity navíc, které tím třeba získají jim může dát třeba pár vteřin, které znamenají "být či nebýt" na bedně, ale to se samozřejmě s bateriemi do elektromobilů srovnávat vůbec nedá.
-
- Příspěvky: 895
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Začátek konce elektromobility?
Ty odkazy ukazují jen otrocký překlad toho slova v jednom z možných použití.
Já dělám průmyslovou automatizaci. A tam se to všelijakými vyrovnávacími buffery jenom hemží.
Ale nikdo by pro ně nepoužil termín "vyrovnávací paměť", pokud by to skutečně nemělo co do činění s pamětí.
Když je někde buffer (nebo třeba česky vyrovnávací zásobník), kde se třeba hromadí nějaké výrobky před dalším zpracováním, tak tam opravdu slovo "paměť" určitě nezazní.
Ale je to samozřejmě jen slovíčkaření. S podstatou problému to nemá nic společného.
Že výrobci implementují v baterkách vyšší kapacitu než jakou oficiálně deklarují je všeobecně známo.
Na nějakém českém serveru, zabývajícím se mimo jiné bateriovými technologiemi (snad svethardware,cz ?), na to téma vyšel pěkný článek, kde autor rozebíral kolik navíc se vyplatí tam dát a tak.
Já dělám průmyslovou automatizaci. A tam se to všelijakými vyrovnávacími buffery jenom hemží.
Ale nikdo by pro ně nepoužil termín "vyrovnávací paměť", pokud by to skutečně nemělo co do činění s pamětí.
Když je někde buffer (nebo třeba česky vyrovnávací zásobník), kde se třeba hromadí nějaké výrobky před dalším zpracováním, tak tam opravdu slovo "paměť" určitě nezazní.
Ale je to samozřejmě jen slovíčkaření. S podstatou problému to nemá nic společného.
Že výrobci implementují v baterkách vyšší kapacitu než jakou oficiálně deklarují je všeobecně známo.
Na nějakém českém serveru, zabývajícím se mimo jiné bateriovými technologiemi (snad svethardware,cz ?), na to téma vyšel pěkný článek, kde autor rozebíral kolik navíc se vyplatí tam dát a tak.
-
- Příspěvky: 548
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Úsměvné je to, že spousta li-ion článků např. řady 18650 to má často přesně naopak tj. výrobcem uváděná kapacita je spíš deklarována vyšší než skutečně využitelná. Byť je článek nabit tzv. "na doraz" tak z něj v reálu ani při hlubokém vybití nízkým proudem za prakticky skoro laboratorních podmínek prostě nedostanete výrobcem deklarovanou kapacitu. Tím samozřejmě nemám na mysli vyloženě podvodné tzv. "fake" články, u kterých je rozdíl mezi deklarovanou a využitelnou kapacitou někdy až obrovský a zcela pomíjím nereálné a nesmyslně vysoké kapacity deklarované u některých podvodných článků. Mám spíš na mysli běžné články, které mají deklarované reálné kapacity, ale i tak vykazují rozdíl třeba do 10-ti procent, ale obvykle vždy do mínusu tj. přesně naopak než tomu je u složených baterií do elektromobilů. Samozřejmě se najdou i články 18650, které něco navíc mají, ale dle mého názoru je jich výrazná menšina. Hraje v tom prostě roli marketing ve stylu "články s vyšší kapacitou" se lépe prodávají byť tu kapacitu mají často v reálu spíš nižší.
-
- Příspěvky: 406
- Registrován: čtv dub 21, 2022 7:15 pm
- Lokalita: Poblíž Hradce Králové
- Systémové napětí: 48V
Re: Začátek konce elektromobility?
A nejedná se pak o vyřazené články nepoužitelné v automobilovém průmyslu?
Nevím jak teď, ale dříve se A grade nedali moc koupit.
Jsou zde lidé kteří s články obchodují, jistě se podělí o zkušenost.
Nevím jak teď, ale dříve se A grade nedali moc koupit.
Jsou zde lidé kteří s články obchodují, jistě se podělí o zkušenost.
16 panelů DHM-72L9-450 Wp = 7200Wp jih, sklon 17°
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
Hlavní měniče Multiplus2 5000VA v sérii 4 + 4kW
Měniče EPever IP+ pro vytěžování 5, 3 a 2kW
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
Hlavní měniče Multiplus2 5000VA v sérii 4 + 4kW
Měniče EPever IP+ pro vytěžování 5, 3 a 2kW
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
-
- Příspěvky: 3416
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak včera jsem absolvoval první delší dálniční jízdu.Přerov-Brno a zpět.Nechal jsem řídít autopilota ten, čte a přebírá rychlosti limity podle značek,sám zatáči atdJá vlastně jenom blinkrem dával pokyn ke změně jízdních pruhů při předjíždění a měl 2 prsty na volantu.Spotřeba je cca 18kWh/100km což u takto velkého auta přes 5m délky a pohodlí co poskytuje je dobré a lepší než jsem čekal.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
"Ochrana" při nabíjení je jen jedna z věcí.Valdano píše: ↑pát kvě 17, 2024 1:36 amNení podstatné co si myslíte, ale jaká je realita. Tady nebo tady máte důkazy o tom, že se jedná o cizí slovo jehož význam v českém jazyce znamená "vyrovnávací paměť", a to je platné bez další debaty k tomu. To, že toto slovo nyní použili ve spojitosti s onou funkcionalitou navýšení kapacity baterií, protože to bylo v angličtině významově nejblíže, ještě neznamená, že se tím zcela převrátí dosavadní význam tohoto cizího slova.
Nicméně nemá cenu se tady o tom dohadovat. Faktem je, že se obecně udávají nižší kapacity baterií v elektromobilech a nikdy se nenabíjí na skutečných 100% i když palubní počítač třeba ukazuje 100% z důvodů zmíněných v tom zahraničním článku. Žádný výrobce ani čínský Vám nedodá elektromobil, který by nabíjel baterii až na doraz. Výrobci argumentují tím, že to je nejen z důvodu zachování delší životnosti samotných baterií, ale především z důvodu bezpečnosti, protože u baterií nabíjených až na doraz obecně hrozí větší riziko, že dojde k poškození např. některých článků, které by byly parametricky na hranici. Proto tam nechávají výrobci tu rezervu, aby se nenabíjelo jak se říká až "na doraz".
Jen pro zajímavost třeba modeláři na některých soutěžích nejen, že nabíjejí baterie do soutěžních modelů běžně na plno, ale záměrně je někdy i mírně přebíjejí, protože i to zdánlivé minimum kapacity navíc, které tím třeba získají jim může dát třeba pár vteřin, které znamenají "být či nebýt" na bedně, ale to se samozřejmě s bateriemi do elektromobilů srovnávat vůbec nedá.
Co rekuperace, a bezpečnost "výkonů".
A udávání kapacity snad zná každý kdo si skládal vlastní "baterii" do FVE.
Je rozdíl vytáhnout kapacitu v zátěžích 1C, 0,5C nebo 0,1C.
Buffer tedy má jiný než vyrovnávací úkol, tudíž bych řekl v tomto případě "ochranná kapacita", ale to je chyba nikoli češtiny, ale spíše Angličtiny. Málo slov, mnoho významů.
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
to neni problem ani anglictiny ani cestiny. Ale chyba uzivatelu, ze to pouzijou bez kontextu a predpokladaji jedno pouziti.
buffer je proste jen zasobnik v obecnem slova smyslu. muze byt air buffer, water buffer, memory buffer, energy buffer. V kazdem odvetvi pak se rekne buffer a mysli se to, co v danem oboru frci. Vetsinou to pak funguje jako FIFO - first in first out
V cestine kdy zreknu zasobnik a nereknu na co je to uplne to same.
V cestine a IT pak zasobnik zase namena neco jineho a to LIFO. Last in first out
buffer je proste jen zasobnik v obecnem slova smyslu. muze byt air buffer, water buffer, memory buffer, energy buffer. V kazdem odvetvi pak se rekne buffer a mysli se to, co v danem oboru frci. Vetsinou to pak funguje jako FIFO - first in first out
V cestine kdy zreknu zasobnik a nereknu na co je to uplne to same.
V cestine a IT pak zasobnik zase namena neco jineho a to LIFO. Last in first out
-
- Příspěvky: 3416
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
NMC článům při rekuperaci větší proudy nevadí tak jako LIFEPO4.Co jsme četl tak NMC mají povoleny proudy až 20C. Mě rekuperace a výkon auto zobrazuje do 100kW výkonu což není žádný problém pravidelně překračovat i v městském provozu.Auto když rekuperuje tak normálně okolo 50kW.
To je jeden z důvodů proč hybrid nemůže pořádně rekuperovat nemá ani pořádný generátor ani baterku.
To je jeden z důvodů proč hybrid nemůže pořádně rekuperovat nemá ani pořádný generátor ani baterku.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Tvoje priklady v anglictine maji ale v cestine svoje specificke protejsky. Omezenost anglictiny je fakt.glottis píše: ↑pát kvě 17, 2024 7:29 amto neni problem ani anglictiny ani cestiny. Ale chyba uzivatelu, ze to pouzijou bez kontextu a predpokladaji jedno pouziti.
buffer je proste jen zasobnik v obecnem slova smyslu. muze byt air buffer, water buffer, memory buffer, energy buffer. V kazdem odvetvi pak se rekne buffer a mysli se to, co v danem oboru frci. Vetsinou to pak funguje jako FIFO - first in first out
V cestine kdy zreknu zasobnik a nereknu na co je to uplne to same.
V cestine a IT pak zasobnik zase namena neco jineho a to LIFO. Last in first out
Vzdusnik, vodni nadrz, pocitacova pamet, zasobnik energie.
Vidis tam nekde opakujici se slovo???
To jen tak.
Komunikuji i s Anglicky i Nemecky mluvicima technikama a nemcina ma dokonce ještě presnejsi definice, kde v technickem odvetvi stejna vec z pohledu lajka ma jiny nazev, protoze je to unikat.
Franto: Lifepo4 je v automobilech prosazovano kvuli cene. Take to nese svoje omezeni. Si kazdej musi zvazit sam.
Ale je to postaveno na nevědomosti lidi a ty pujdou po cene.
Kolikatku baterku tam mas hroubou a cistou kapacitu?
-
- Příspěvky: 3416
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Jestli se nepletu.Tak hrubá je 84,5kWh a použitelná 81,2kWh.NOPARasito píše: ↑pát kvě 17, 2024 9:11 amTvoje priklady v anglictine maji ale v cestine svoje specificke protejsky. Omezenost anglictiny je fakt.glottis píše: ↑pát kvě 17, 2024 7:29 amto neni problem ani anglictiny ani cestiny. Ale chyba uzivatelu, ze to pouzijou bez kontextu a predpokladaji jedno pouziti.
buffer je proste jen zasobnik v obecnem slova smyslu. muze byt air buffer, water buffer, memory buffer, energy buffer. V kazdem odvetvi pak se rekne buffer a mysli se to, co v danem oboru frci. Vetsinou to pak funguje jako FIFO - first in first out
V cestine kdy zreknu zasobnik a nereknu na co je to uplne to same.
V cestine a IT pak zasobnik zase namena neco jineho a to LIFO. Last in first out
Vzdusnik, vodni nadrz, pocitacova pamet, zasobnik energie.
Vidis tam nekde opakujici se slovo???
To jen tak.
Komunikuji i s Anglicky i Nemecky mluvicima technikama a nemcina ma dokonce ještě presnejsi definice, kde v technickem odvetvi stejna vec z pohledu lajka ma jiny nazev, protoze je to unikat.
Franto: Lifepo4 je v automobilech prosazovano kvuli cene. Take to nese svoje omezeni. Si kazdej musi zvazit sam.
Ale je to postaveno na nevědomosti lidi a ty pujdou po cene.
Kolikatku baterku tam mas hroubou a cistou kapacitu?
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Mas o cca 8kWh k dispozici vice jako ja. Proto ten dojezd cca. 550. BMW si s aerodynamikou a efektivitou vyhralo.Franta2776 píše: ↑pát kvě 17, 2024 9:31 amJestli se nepletu.Tak hrubá je 84,5kWh a použitelná 81,2kWh.NOPARasito píše: ↑pát kvě 17, 2024 9:11 amTvoje priklady v anglictine maji ale v cestine svoje specificke protejsky. Omezenost anglictiny je fakt.glottis píše: ↑pát kvě 17, 2024 7:29 amto neni problem ani anglictiny ani cestiny. Ale chyba uzivatelu, ze to pouzijou bez kontextu a predpokladaji jedno pouziti.
buffer je proste jen zasobnik v obecnem slova smyslu. muze byt air buffer, water buffer, memory buffer, energy buffer. V kazdem odvetvi pak se rekne buffer a mysli se to, co v danem oboru frci. Vetsinou to pak funguje jako FIFO - first in first out
V cestine kdy zreknu zasobnik a nereknu na co je to uplne to same.
V cestine a IT pak zasobnik zase namena neco jineho a to LIFO. Last in first out
Vzdusnik, vodni nadrz, pocitacova pamet, zasobnik energie.
Vidis tam nekde opakujici se slovo???
To jen tak.
Komunikuji i s Anglicky i Nemecky mluvicima technikama a nemcina ma dokonce ještě presnejsi definice, kde v technickem odvetvi stejna vec z pohledu lajka ma jiny nazev, protoze je to unikat.
Franto: Lifepo4 je v automobilech prosazovano kvuli cene. Take to nese svoje omezeni. Si kazdej musi zvazit sam.
Ale je to postaveno na nevědomosti lidi a ty pujdou po cene.
Kolikatku baterku tam mas hroubou a cistou kapacitu?
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
NOPARasito píše: ↑pát kvě 17, 2024 9:35 amMas o cca 8kWh k dispozici vice jako ja. Proto ten dojezd cca. 550. BMW si s aerodynamikou a efektivitou vyhralo.Franta2776 píše: ↑pát kvě 17, 2024 9:31 amJestli se nepletu.Tak hrubá je 84,5kWh a použitelná 81,2kWh.NOPARasito píše: ↑pát kvě 17, 2024 9:11 amTvoje priklady v anglictine maji ale v cestine svoje specificke protejsky. Omezenost anglictiny je fakt.glottis píše: ↑pát kvě 17, 2024 7:29 amto neni problem ani anglictiny ani cestiny. Ale chyba uzivatelu, ze to pouzijou bez kontextu a predpokladaji jedno pouziti.
buffer je proste jen zasobnik v obecnem slova smyslu. muze byt air buffer, water buffer, memory buffer, energy buffer. V kazdem odvetvi pak se rekne buffer a mysli se to, co v danem oboru frci. Vetsinou to pak funguje jako FIFO - first in first out
V cestine kdy zreknu zasobnik a nereknu na co je to uplne to same.
V cestine a IT pak zasobnik zase namena neco jineho a to LIFO. Last in first out
Vzdusnik, vodni nadrz, pocitacova pamet, zasobnik energie.
Vidis tam nekde opakujici se slovo???
To jen tak.
Komunikuji i s Anglicky i Nemecky mluvicima technikama a nemcina ma dokonce ještě presnejsi definice, kde v technickem odvetvi stejna vec z pohledu lajka ma jiny nazev, protoze je to unikat.
Franto: Lifepo4 je v automobilech prosazovano kvuli cene. Take to nese svoje omezeni. Si kazdej musi zvazit sam.
Ale je to postaveno na nevědomosti lidi a ty pujdou po cene.
Kolikatku baterku tam mas hroubou a cistou kapacitu?
A je to z 99% stejne o ridici. Automat zatim nebude dlouho umet efektivitu priblizit ridici, ktery se muze vymykat standartnim algoritmum.
-
- Příspěvky: 3416
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Já bych řekl,že to auto v efektivitě řízení 99% řidičů překoná.Má třeba adaptivní rekuperaci,adaptivní navigaci, asistent omezení rychlosti atd .Ví o dopravních značkám několik stovek metrů dopředu tu rychlost automaticky přebírá a upravuje podle nich dopředu rychlost a jede přesně podle předpisů nebo + které si nastavím např +5km/h.NOPARasito píše: ↑pát kvě 17, 2024 9:36 amNOPARasito píše: ↑pát kvě 17, 2024 9:35 amMas o cca 8kWh k dispozici vice jako ja. Proto ten dojezd cca. 550. BMW si s aerodynamikou a efektivitou vyhralo.Franta2776 píše: ↑pát kvě 17, 2024 9:31 amJestli se nepletu.Tak hrubá je 84,5kWh a použitelná 81,2kWh.NOPARasito píše: ↑pát kvě 17, 2024 9:11 amTvoje priklady v anglictine maji ale v cestine svoje specificke protejsky. Omezenost anglictiny je fakt.glottis píše: ↑pát kvě 17, 2024 7:29 amto neni problem ani anglictiny ani cestiny. Ale chyba uzivatelu, ze to pouzijou bez kontextu a predpokladaji jedno pouziti.
buffer je proste jen zasobnik v obecnem slova smyslu. muze byt air buffer, water buffer, memory buffer, energy buffer. V kazdem odvetvi pak se rekne buffer a mysli se to, co v danem oboru frci. Vetsinou to pak funguje jako FIFO - first in first out
V cestine kdy zreknu zasobnik a nereknu na co je to uplne to same.
V cestine a IT pak zasobnik zase namena neco jineho a to LIFO. Last in first out
Vzdusnik, vodni nadrz, pocitacova pamet, zasobnik energie.
Vidis tam nekde opakujici se slovo???
To jen tak.
Komunikuji i s Anglicky i Nemecky mluvicima technikama a nemcina ma dokonce ještě presnejsi definice, kde v technickem odvetvi stejna vec z pohledu lajka ma jiny nazev, protoze je to unikat.
Franto: Lifepo4 je v automobilech prosazovano kvuli cene. Take to nese svoje omezeni. Si kazdej musi zvazit sam.
Ale je to postaveno na nevědomosti lidi a ty pujdou po cene.
Kolikatku baterku tam mas hroubou a cistou kapacitu?
A je to z 99% stejne o ridici. Automat zatim nebude dlouho umet efektivitu priblizit ridici, ktery se muze vymykat standartnim algoritmum.
Zná nebo aktualně čte náhodně umístěné značky omezení rychlosti,začátky obcí,rychlostné zony apod.
To samé zatáčky podle navigace ví o zatáčce dopředu jaká je a podle ní upravuje rychlost a rekuperuje.
Toto vidím u EV největší posun.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 806
- Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
- Lokalita: Lounsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3780
- Kapacita baterie [kWh]: 18
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Mně třeba tyhle adaptivní věci vadí - nejvíc zrovna ty rychlostní limity.
Prostě nikdo z normálních řidičů nezpomaluje tak daleko před značkou omezení rychlosti (už jen proto, že ji nevidí) a tak vlastně jdu v provozu "proti proudu" což je špatně. Stejně tak to úzkostlivé dodržování rychlosti - když máte na první třídě 90 a pak nějakou křižovatku před kterou je 70 tak to skoro nikdo nedodržuje, nebo dá jen nohu z plynu. Moje auto začne kus před značkou zpomalovat a u značky jede 70 a za mnou kolona - a to mám za sebou už 2 nebezpečná předjetí.
Prostě nikdo z normálních řidičů nezpomaluje tak daleko před značkou omezení rychlosti (už jen proto, že ji nevidí) a tak vlastně jdu v provozu "proti proudu" což je špatně. Stejně tak to úzkostlivé dodržování rychlosti - když máte na první třídě 90 a pak nějakou křižovatku před kterou je 70 tak to skoro nikdo nedodržuje, nebo dá jen nohu z plynu. Moje auto začne kus před značkou zpomalovat a u značky jede 70 a za mnou kolona - a to mám za sebou už 2 nebezpečná předjetí.
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
-
- Příspěvky: 142
- Registrován: sob bře 18, 2023 12:50 pm
- Lokalita: Jihlava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9840
- Kapacita baterie [kWh]: 13,6
Re: Začátek konce elektromobility?
Ano, na tyto disciplíny jsou autonomní auta super.Franta2776 píše: ↑pát kvě 17, 2024 9:51 amJá bych řekl,že to auto v efektivitě řízení 99% řidičů překoná.Má třeba adaptivní rekuperaci,adaptivní navigaci, asistent omezení rychlosti atd .Ví o dopravních značkám několik stovek metrů dopředu tu rychlost automaticky přebírá a upravuje podle nich dopředu rychlost a jede přesně podle předpisů nebo + které si nastavím např +5km/h.
Zná nebo aktualně čte náhodně umístěné značky omezení rychlosti,začátky obcí,rychlostné zony apod.
To samé zatáčky podle navigace ví o zatáčce dopředu jaká je a podle ní upravuje rychlost a rekuperuje.
Toto vidím u EV největší posun.
V dnešní době budeš štvát 98% ostatních řidičů, protože takto se na našil silnicích bohužel nejezdí.
9,84kWp, 2x MPPT 150/100, MPPT 150/70, 3x MultiPlus-II 5kVA, Cerbo GX, 13,6kWh LiFePO4,
ESS v síti E.On
ESS v síti E.On