Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 462
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Věrnostní karty bych s tím až tolik nerovnával, protože ty jsou zdarma a může si je pořídit v podstatě každý aniž by za to jakkoli platil nebo musel mít sjednaný nějaký odběr. Zatímco u provozovatelů dobíjecích stanic jsou ceny diferencovány spíš třeba pokud má zákazník sjednaný odběr energie v domácnosti od stejného provozovatele nebo pokud má čip s předplatným apod. EU tímto nařízením chce zavést srovnatelné podmínky pro tzv. nesmluvní zákazníky. Takže tu je jistý předpoklad, že bude tlak na eliminaci těchto rozdílů, ale bude záležet jak kde to bude uplatňováno.
Stát nad tím bude mít dohled viz níže další část citace z toho nařízení EU, ale různé cenové rozdíly se samozřejmě vyloučit nedají. Představa dokonalé cenové regulace je prostě nereálná. Je to jen otázkou toho nakolik dokážou jednotliví provozovatelé dobíjecích stanic tzv. objektivně zdůvodnit příslušné diferencování cen pro různé zákazníky tak, aby to nebylo považováno za diskriminační i nakolik bude v tomto ohledu nekompromisní příslušný státní úřad, který bude pověřen dohledem na tím. Teprve čas ukáže jak to bude fungovat v reálu, ale v nejbližší době bych si v tomto ohledu asi žádné velké naděje nedělal. Bude to trvat asi ještě dost dlouho než se to nějak srovná.
3. Ceny účtované provozovateli veřejně přístupných dobíjecích bodů musí být přiměřené, snadno a jasně srovnatelné, transparentní a nediskriminační. Provozovatelé veřejně přístupných dobíjecích bodů nesmí činit rozdíly mezi cenami účtovanými koncovým uživatelům a cenami účtovanými poskytovatelům služeb mobility ani mezi cenami účtovanými různým poskytovatelům služeb mobility. Úroveň cen však může být diferencována pouze tehdy, je-li diferenciace prováděna přiměřeným způsobem a existuje-li pro ni objektivní odůvodnění.
5. Ceny, které poskytovatelé služeb mobility účtují koncovým uživatelům, musí být přiměřené, transparentní a nediskriminační. Poskytovatelé služeb mobility zpřístupní koncovým uživatelům před zahájením zamýšleného procesu dobíjení veškeré příslušné informace o cenách týkající se konkrétně tohoto procesu dobíjení, a to prostřednictvím volně dostupných a široce podporovaných elektronických prostředků, s jasným rozlišením všech cenových složek, včetně příslušných nákladů na e-roaming a dalších poplatků účtovaných poskytovatelem služeb mobility. Tyto poplatky musí být přiměřené, transparentní a nediskriminační. Poskytovatelé služeb mobility neuplatňují žádné poplatky navíc za přeshraniční e-roaming.
6. Členské státy zajistí, aby jejich orgány pravidelně monitorovaly trh s dobíjecí infrastrukturou a aby zejména sledovaly, zda provozovatelé dobíjecích bodů a poskytovatelé služeb mobility dodržují ustanovení odstavců 3 a 5. Členské státy se rovněž snaží zajistit, aby jejich orgány pravidelně monitorovaly případné nekalé obchodní praktiky, které mají dopad na spotřebitele.
-
- Příspěvky: 1479
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Je otázkou času, kdy do těch "věrnostních karet" nějaký progresivní zákonodárce zkusí hodit vidle, například nějakou příští novelou zákona č. 198/2009 Sb. (antidiskriminační zákon). Ono by takové jednání ostatně šlo, byť poněkud kostrbatě, naroubovat na jednání zákázaná tímto zákonem už dnes jako nerovné postavení v přístupu ke zboží a službám, nabízeným veřejnosti, z důvodu víry nebo světového názoru (někdo snadno může mít víru nebo světový názor kladoucí takový důraz na ochranu osobních údajů, že se odmítá registrovat i do věrnostních systémů obchodníků).
Jinak by samozřejmě bylo mnohem lepší tohle ponechat na trhu, u benzínek taky nemusíme mít žádné speciální kartičky, abychom si mohli koupit benzín za cenu uvedenou na poutači a žádný zákon k tomu není potřeba.
Jinak by samozřejmě bylo mnohem lepší tohle ponechat na trhu, u benzínek taky nemusíme mít žádné speciální kartičky, abychom si mohli koupit benzín za cenu uvedenou na poutači a žádný zákon k tomu není potřeba.
-
- Příspěvky: 462
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
I když se to zdá být srovnatelné tak ve skutečnosti jsou čerpací stanice pro spalováky úplně jiná kategorie s úplně jinou historií, podmínkami i množstvím zákazníků a dle mého názoru bude trvat ještě velmi dlouhou dobu než se to začne srovnávat. Nabíjecí stanice svojí podstatou i stále velmi malým okruhem zákazníků přímo nahrávají rozvoji oněch nerovných podmínek. Právě trh tedy dovedl platby na veřejných nabíjecích stanicích tam kde dnes jsou tj. z pohledu zákazníků k naprosté absurditě, která však jejich provozovatelům vyhovuje a tak je nic nenutí od toho ustoupit. Platby běžnými platebními kartami na nabíjecích stanicích se sice postupně zavádějí i bez onoho nařízení EU, ale pro nesmluvní zákazníky jsou stále cenově znevýhodněny a zatím nic nenasvědčuje tomu, že by to trh v blízké době nějak rozumně vyřešil. Čekat na dobu až počty zákazníků dobíjecích stanic obecně začnou být srovnatelné nebo dokonce převyšující počty zákazníků čerpacích stanic by mohlo být "čekáním na Godota".
Provozovatelé nabíjecích stanic jistě budou argumentovat mizernou návratností nákladů jelikož počty zákazníků nejsou nic moc a tak se nelze divit tomu, že preferují spíše smluvní zákazníky, které cenově zvýhodňují. EU se bude postupně snažit prosazovat omezení takových zvýhodnění zřejmě tím víc čím větší budou EU dotace na výstavbu veřejných nabíjecích stanic do budoucna. Otázkou je nakolik v tom v dohledné době reálně pomůže ono zmíněné nařízení EU.
-
- Příspěvky: 1479
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Naopak. Pak je naprosto logické se tomu divit, protože sice mají zákazníků málo, ale dělají všechno proto, aby jich měli ještě méně a tak dosáhli ještě horší návratnosti nákladů. Což je ekonomický problém, který tržní konkurence vždycky uměla vyřešit. Do doby, než ekonomickou kalkulaci nahradila ideologie.
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
EV má proti spalováku při čerpání energie velkou výhodu.např: technologie Plug and Share. Není potřeba žádné karty a platby v hotovosti.To zabrání rozkrádání PHM zaměstnanci a dojení bagrů majiteli naftových TDI.U mě v App je vidět vše kdy,kde a za kolik.To je naprosto proti české mentalitě.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 5167
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
Bagr na baterky ... Já myslel, že RC skupina je někde jinde
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 462
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Spíš jste měl asi na mysli technologii Plug And Charge, která umožňuje nabíjení elektromobilu s automatickou platbou bez čipu nebo karty. Elektromobil se po připojení identifikuje sám, ale musí to podporovat jak elektromobil tak i nabíjecí stanice. Jenže ne všechny elektromobily a nabíjecí stanice to umí. Navíc je nutné mít danou službu aktivovanou. V podstatě to znamená, že jste smluvní zákazník a máte aktivovaný účet zřejmě specifický podle výrobce elektromobilu, přes který probíhají platby za tuto službu podobně jako vůči účtu s dobíjecím čipem akorát tady čip nahrazuje v podstatě přímo aplikace v elektromobilu, která se dokáže identifikovat pro účel této služby. Teoreticky by se to dalo realizovat i u spalováků, ale opět by to musely podporovat jak auta tak i čerpací stanice a k tomu účelu by sloužil aktivovaný účet pro danou službu. V čerpacím hrdle na spalováku by mohl být od výrobce vozu zabudovaný RFID čip a čerpací pistole, která by to podporovala by jej dokázala načíst a pokud by pro to vozidlo byl aktivovaný účet s příslušnou službou tak by proběhlo čerpání s automatickou platbou.Franta2776 píše: ↑pon kvě 13, 2024 6:29 amEV má proti spalováku při čerpání energie velkou výhodu.např: technologie Plug and Share. Není potřeba žádné karty a platby v hotovosti.
Jen pro zajímavost zde je například popis Plug & Charge k elektromobilům Volswagen.
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
JJ to je automatické opravování v mobilu:)))Časem to bude ve všech EV.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 462
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Jen na doplnění.
Volkswagen pro účel Plug & Charge vyžaduje:
- aplikaci Volkswagen,
- aktivovanou Plug & Charge aplikaci ve vozidle,
- kartu pro nabíjení We Charge s platným plánem nabíjení,
- bezplatné Volkswagen ID.
Abyste mohli prostřednictvím této služby dobíjet u veřejných nabíjecích stanic, musíte v aplikaci aktivovat svou kartu pro nabíjení We Charge, kterou obdržíte v rámci procesu dodání nebo si ji můžete jednoduše objednat přes aplikaci a nechat si ji doručit domů.
Takže pokud chcete využívat Plug & Charge u veřejných nabíjecích stanic v takovém případě si fyzickou nabíjecí kartu zřejmě tak jako tak musíte pořídit s tím, že ji zřejmě budete používat jen na nabíjecích stanicích, které Plug & Charge nepodporují. U nabíjecích stanic, které Plug & Charge podporují by pak mělo stačit jen připojit a nabíjet bez použití nabíjecí karty.
Volkswagen pro účel Plug & Charge vyžaduje:
- aplikaci Volkswagen,
- aktivovanou Plug & Charge aplikaci ve vozidle,
- kartu pro nabíjení We Charge s platným plánem nabíjení,
- bezplatné Volkswagen ID.
Abyste mohli prostřednictvím této služby dobíjet u veřejných nabíjecích stanic, musíte v aplikaci aktivovat svou kartu pro nabíjení We Charge, kterou obdržíte v rámci procesu dodání nebo si ji můžete jednoduše objednat přes aplikaci a nechat si ji doručit domů.
Takže pokud chcete využívat Plug & Charge u veřejných nabíjecích stanic v takovém případě si fyzickou nabíjecí kartu zřejmě tak jako tak musíte pořídit s tím, že ji zřejmě budete používat jen na nabíjecích stanicích, které Plug & Charge nepodporují. U nabíjecích stanic, které Plug & Charge podporují by pak mělo stačit jen připojit a nabíjet bez použití nabíjecí karty.
-
- Příspěvky: 835
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Začátek konce elektromobility?
A proč to klasické benzínky a spalováky nepoužívají? Protože je to (podle mě) pitomost a zbytečnost.Valdano píše: ↑pon kvě 13, 2024 7:05 pm ... Navíc je nutné mít danou službu aktivovanou. V podstatě to znamená, že jste smluvní zákazník a máte aktivovaný účet zřejmě specifický podle výrobce elektromobilu, přes který probíhají platby za tuto službu podobně jako vůči účtu s dobíjecím čipem akorát tady čip nahrazuje v podstatě přímo aplikace v elektromobilu, která se dokáže identifikovat pro účel této služby. Teoreticky by se to dalo realizovat i u spalováků, ale opět by to musely podporovat jak auta tak i čerpací stanice a k tomu účelu by sloužil aktivovaný účet pro danou službu. ...
Pokud by byl prodej elektriky v běžném normálním obchodním režimu, jako je prodej benálu a nafty na pumpách, tak by si na to nikdo ani nevzpomněl.
Prostě připojím konektor, protáhnu běžnou kreditku a je vyřešeno.
Žádné smlouvy, předplacené účty atd.
Jenže u elektriky se prostě všechno musí dělat "moderně".
Je klika, že rozvoj sítě supermarketů probíhal v době, kdy byl svět ještě normální.
Být to dneska, tak na nákup rohlíků potřebujete speciální apku, na mléko pak předplacený účet, a na pivo nějaký Plug & Chlast.
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Mex píše: ↑pon kvě 13, 2024 8:02 pmA proč to klasické benzínky a spalováky nepoužívají? Protože je to (podle mě) pitomost a zbytečnost.Valdano píše: ↑pon kvě 13, 2024 7:05 pm ... Navíc je nutné mít danou službu aktivovanou. V podstatě to znamená, že jste smluvní zákazník a máte aktivovaný účet zřejmě specifický podle výrobce elektromobilu, přes který probíhají platby za tuto službu podobně jako vůči účtu s dobíjecím čipem akorát tady čip nahrazuje v podstatě přímo aplikace v elektromobilu, která se dokáže identifikovat pro účel této služby. Teoreticky by se to dalo realizovat i u spalováků, ale opět by to musely podporovat jak auta tak i čerpací stanice a k tomu účelu by sloužil aktivovaný účet pro danou službu. ...
Pokud by byl prodej elektriky v běžném normálním obchodním režimu, jako je prodej benálu a nafty na pumpách, tak by si na to nikdo ani nevzpomněl.
Prostě připojím konektor, protáhnu běžnou kreditku a je vyřešeno.
Žádné smlouvy, předplacené účty atd.
Jenže u elektriky se prostě všechno musí dělat "moderně".
Je klika, že rozvoj sítě supermarketů probíhal v době, kdy byl svět ještě normální.
Být to dneska, tak na nákup rohlíků potřebujete speciální apku, na mléko pak předplacený účet, a na pivo nějaký Plug & Chlast.
Výhod je několik:
1)Nenabiješ jiné auto než pro kterÿ je účet určen(Nepodojíš ten bagr)
2)Nemusíš ani tu kartu vytahovat ani vozit.
Já třeba většinu plateb dělám mobilem a je to pohodlné.Karty běžně nevozìm.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2023
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Proto asi eauta nemají možnost použít baterku doma,aby si někdo takto nemohl nic vozit domů....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 462
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
I elektrický bagr se dá podojit když to podporuje. Pokud elektromobil podporuje technologii V2L (Vehicle-to-Load) tak stačí levný V2L adaptér a elektromobil lze použít jako zdroj k napájení domácích spotřebičů třeba přes klasickou prodlužovačku 230V AC ať už doma nebo třeba na chatě apod. Takže nabijete služební elektromobil třeba na veřejné dobíjecí stanici na účet zaměstnavatele nebo přímo z dobíjecí stanice v práci a doma si pak k němu připojíte třeba pračku a vyperete.Franta2776 píše: ↑pon kvě 13, 2024 8:12 pm 1)Nenabiješ jiné auto než pro kterÿ je účet určen(Nepodojíš ten bagr)
Například Kia EV9 má ještě komplexnějším propojení domácnosti a elektromobilu v podobě technologie V2H (Vehicle-to-Home) kdy elektromobil umožňuje napájet celý dům nebo domácnost přes speciální Wallbox.
Postupem času bude stále více modelů elektromobilů podporovat V2L a V2H.
-
- Příspěvky: 835
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Začátek konce elektromobility?
Ale zase nabiješ kradené auto (když jsme u toho nelegálního počínání).Franta2776 píše: ↑pon kvě 13, 2024 8:12 pm Výhod je několik:
1)Nenabiješ jiné auto než pro kterÿ je účet určen(Nepodojíš ten bagr)
2)Nemusíš ani tu kartu vytahovat ani vozit.
Já třeba většinu plateb dělám mobilem a je to pohodlné.Karty běžně nevozìm.
Navíc e-auta předpokládám budou umět bonzovat kdy a kolik se do nich naládovalo.
Případně až budou víc podporovat V2L, tak i kolik se z nich odebralo mimo jízdu.
Vytáhnout kartu při 20-minutovém nabíjení, to mi teda jako velká zátěž nepřipadá.
Vytahuju ji i když si kupuju 2 rohlíky a kus sýra.
A že platíš mobilem - předpokládám, že v režimu simulace karty, ne? Tak to by jistě šlo i tady.
-
- Příspěvky: 753
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
- Lokalita: Posázaví
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Posázaví
Re: Začátek konce elektromobility?
EV za milion zatím nejezdí tykve, co potřebují ušetřit 10Kč za pračku. To spíš vidím služební spalovák, kde se nejdřív tankuje do nádrže a pak do kanystru. A v EV je předpokládám ve statistice vidět, kolik jsem pustil do V2L.
-
- Příspěvky: 462
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Nesmíte to brát tak doslova. To byl jen pouhý příklad. Může to být prostě využito jako zdroj elektrické energie třeba na chatě, výletě, ale i doma.
Zlaté české ručičky už si s tím poradí tj. koumáci si už najdou způsob jak to vymazat a podobně jako u spalováku bude pak zaměstnavatel jen mrmlat, že to auto nějak moc žere a nebo má zkrátka záhadné úniky energie podobně jako u spalováku benzinu či nafty.
Naposledy upravil(a) Valdano dne pon kvě 13, 2024 9:56 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 835
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Začátek konce elektromobility?
Ten odkazovaný adaptér ale podle mě nemá nic společného s V2L.Valdano píše: ↑pon kvě 13, 2024 9:09 pmI elektrický bagr se dá podojit když to podporuje. Pokud elektromobil podporuje technologii V2L (Vehicle-to-Load) tak stačí levný V2L adaptér a elektromobil lze použít jako zdroj k napájení domácích spotřebičů třeba přes klasickou prodlužovačku 230V AC ať už doma nebo třeba na chatě apod. Takže nabijete služební elektromobil třeba na veřejné dobíjecí stanici na účet zaměstnavatele nebo přímo z dobíjecí stanice v práci a doma si pak k němu připojíte třeba pračku a vyperete.Franta2776 píše: ↑pon kvě 13, 2024 8:12 pm 1)Nenabiješ jiné auto než pro kterÿ je účet určen(Nepodojíš ten bagr)
Například Kia EV9 má ještě komplexnějším propojení domácnosti a elektromobilu v podobě technologie V2H (Vehicle-to-Home) kdy elektromobil umožňuje napájet celý dům nebo domácnost přes speciální Wallbox.
Postupem času bude stále více modelů elektromobilů podporovat V2L a V2H.
Je to mezikus, který simuluje auto, aby oblbnul AC nabíječku a ta mu pustila napájení/nabíjení.
S tím V2L nebo V2H to zatím není žádná velká hitparáda, s V2G už vůbec ne.
Poskytovat AC výstup ještě možná ano, ale obousměrný tok DC z/do baterky u aut s konektory CCS 2 zatím moc nefrčí.
Na rozdíl od aut s konektory CHAdeMO, které to mají přímo ve standardní specifikaci.
Někde buď na tomto nebo sousedním fóru jsem o tom nedávno něco psal.
Třeba u VW to umí jen nejnovější ID.7, s tím, že některá starší ID to možná časem dostanou taky jako upgrade.
Historka z natáčení: kamarád koupil e-kolo sobě i manželce. On jezdí na kole denně do práce (cca 25km). Vozí sebou i baterku z manželčina kola.
V práci pak nabije své kolo (a jezdí tedy zadarmo) i 48V baterku z manželčina kola.
Doma má z nějakého šroťáku zbastlený měnič a celý večer jede na tu baterku.
-
- Příspěvky: 462
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Tento V2L adaptér je určen přímo pro vybíjení a na AC výstupu dává 230V AC se zatížením do 16A.
Tento V2L adaptér je také určen přímo pro vybíjení a na AC výstupu dává 230V AC se zatížením do 16A.Tento adaptér je kompatibilní s elektrickými vozidly BYD MG s funkcí vybíjení (jiné značky nejsou podporovány). Jednoduše zapojte adaptér V2L do nabíjecího portu automobilu a poté můžete napájet a nabíjet více zařízení pomocí vestavěné prodlužovací šňůry. Výkonný AC výstup: maximální výkon 16 A a 3,6 kW pro napájení vaší chladničky, kávovaru a dalších výkonných zařízení, která vyžadují připojení střídavého proudu.
Pro tento adaptér nabízíme dvě možnosti
Možnost jedna: Pro BYD MG a další vozy V2L
Možnost dvě: Pouze pro KIA a Hyundai
Pokud cestujete s elektromobilem a chcete využít výkon auta k ovládání dalších zařízení, stane se napájecí adaptér vaším nejlepším outdoorovým společníkem. Zapojte zástrčku typu 2 do auta a poté zapojte napájecí zástrčku zařízení do zásuvky Schuko adaptéru.
Obsluha je opravdu jednoduchá a velmi pohodlná.
Naposledy upravil(a) Valdano dne pon kvě 13, 2024 10:11 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 337
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Začátek konce elektromobility?
Trefil sto přesně … čerpání do soukr. vozidla přes malý kanystr je jeden z důvodů tak hysterického odporu k EV.Franta2776 píše: ↑pon kvě 13, 2024 6:29 am E…. To zabrání rozkrádání PHM zaměstnanci a dojení bagrů majiteli naftových TDI.U mě v App je vidět vše kdy,kde a za kolik.To je naprosto proti české mentalitě.
A přiznají to jen nekteří, a je jedno jestli jsou ti lidi jen specialisti nebo manager.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 462
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Až se více rozšíří povědomí o V2L a V2H i jejich podpora tak se bude vesele krást dál. Tentokrát elektřina viz výše zmíněno. Výrobci tomu svým způsobem už i napomáhají možná i záměrně, právě aby zvýšili oblibu EV. Zlaté české ručičky si dokážou nakrást všude a za všech okolností. Nakonec si poradí i s těmito novými technologiemi.