E-kolo
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 816
- Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm
Re: E-kolo
tak si nastav omezení na víc, jestli chceš jezdit rychleji, já nemám nastavenej limit rychlosti, ale otáčky šlapek na 60 a 70
Ostrov. Aktuálně v provozu 15 kWp 12+10+10 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 3x Must mppt 6kW + UPS 12V 500Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě !
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě !
-
- Příspěvky: 3006
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: E-kolo
jj máš pravdu je to cca 571m/min x 60= cca 34km/hkybos píše: ↑pát dub 26, 2024 2:02 pm Takovou rychlostí jezdím jen s kopce a bez šlapání. Na tohle je k dispozici pěkná interaktivní tabulka převodů
První varianta je originál, druhá po úpravě talíře na 46 zubů. Tady už to tak divně nevychází. Při kadenci 60 originál 28,5 km/h, po úpravě 34,5 km/h.
A když to spočítám ručně: pláště mám 29x2.0", tedy obvod je 2,28 m. 2,28/11*46*60*60/1000 = 34,3 km/h, což poměrně dobře koresponduje s uvedenou tabulkou.
To já bych takový převod svedl možná na plnou přípomoc a takto nejezdím.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2771
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: E-kolo
Jednak bylo kolo homologované na asistenci do 25 km/h. Při vyšším limitu už nepatří na cyklostezky ale jen na silnici. A kdo ví jestli už při současných předpisech není pro taková kola nutno platit povinné ručení. Heslo pro změnu limitu je tajné a dávat za změnu limitu dodavateli 2500 Kč se mi příčí. Navíc je rychlostní limit při případné silniční kontrole zcela zřetelně zobrazen. Zatím jsem se s kontrolou ještě nesetkal, ale co není, může být. Příslušníci teď mají poměrně silnou oporu v zákoně. Navíc je zřejmé, že to moje e-kolo bylo navrženo pro rychlosti jízdy do 25 km/h. Když to pustím s kopce šedesátkou, tak už je znát, že jede mimo limit. Projet v té rychlosti nějakou dírou, tak by se asi vidlice poskládaly do nějakého novotvaru.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 2020
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
kola jsou ve vyjímce,pokud splnují předpis,pokud ne,je to spíš moped a na ty se to už dlouho vztahuje...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 3006
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: E-kolo
Jezdím s ebike do zahraničí.V Rakousku,Francii apod Jsou na čipovaná kola nachystaní.Policajti ví jak se dá načipování poznat.Pokuty v řádu tisícú EUR.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1468
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Jednak "načipování" je pojem hodný televize N@va. U většiny jednotek se o nic takového nejedná.
A kromě toho, pokud majitel má nějakou pojistku v záloze, aby se ta řídící jednotka do některého provozního režimu mimo oficiální limity bez jeho vůle nedostala, tak mají prostě smůlu.
A kromě toho, pokud majitel má nějakou pojistku v záloze, aby se ta řídící jednotka do některého provozního režimu mimo oficiální limity bez jeho vůle nedostala, tak mají prostě smůlu.
Naposledy upravil(a) unicast dne pát dub 26, 2024 7:28 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 1468
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
-
- Příspěvky: 2771
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: E-kolo
Lépe by bylo napsat, že e-kolo bylo navrženo tak, že maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km.h-1
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 1468
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
S přípomocí v činnosti. Ty části, na které motor nemá žádný vliv, budou patrně mít maximální konstrukční rychlost podobnou jako u běžného kola bez motoru, což bude někde mezi 40 - 50 km/h.
-
- Příspěvky: 492
- Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
- Lokalita: Usteckoorlicko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 12360
- Kapacita baterie [kWh]: 10?
- Bydliště: Usteckoorlicko
Re: E-kolo
nevite nekdo o pojistovne, ktera by poskytovala povinne ruceni na elektrokolo? Na podzim jsem se ptal a bylo mi doporuceno neco jako pojisteni domacnosti.
Jinko 225 W / 6,075 kWp, GWL/Sunny Mono 310Wp / 2,79 kWp, Energetica 385 Wp / 3,495 kWp
PIP 5048 MG, Fangpusun MPPT150/60TR, Epever 4415
li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+, celkem instalováno 12,36 kWp, 460 m.n.m.
PIP 5048 MG, Fangpusun MPPT150/60TR, Epever 4415
li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+, celkem instalováno 12,36 kWp, 460 m.n.m.
-
- Příspěvky: 2771
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: E-kolo
Obávám se, že ani s přípomocí v nečinnosti nebude konstrukční rychlost mého e-kola o mnoho vyšší, neboť při zařazení nejvyššího převodu a kadenci šlapání 60/minutu vychází rychlost jízdy 26,7 km/hod. Pro rychlost jízdy 50km/hod by bylo nutno použít kadenci šlapání 112/minutu, čož už je jen pro špičkové sportovce. Již při rychlosti jízdy 30 km/hod nastává tak masívní opotřebení dílů, že je nutno je měnit dříve než ve čtvrtině plánovaného servisního intervalu.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 2020
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Jak to tady tak čtu,tak to mám asi nějak jinak,největší spotřebu mám já sám tu kafíčko,tam něco dobrého na zub,když někam jedu,tak většinou nespěchám a rekordy taky netrhám,motor v zadním náboji rětěz též nenamáhá a já už vůbec ne,jen tak aby mi nebylo zima a jezdím rychlostí abych si pěkně prohlédl kudy že se to vleču.Když se to občas pořádně rozjede z kopce,zmařím to rekuperací a pokud je to na brzdy,jde o ústa převážně i při chúzi.......
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 816
- Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm
Re: E-kolo
Až to policajti začnou řešit, tak budou lidi dodržovat i rychlost, dřív ale ani omylem.
Osobně můžu jet 25 km/h jen s kadencí 70ot kvůli horským převodům, samozřejmě, že když vypnu omezení rychlosti a kadence, tak pojedu i 40km/h, ale při kadenci 110 , což se nedá ušlapat ani omylem.
Stejně víc jak 25-30 nejezdím, protože jezdit na kole bez šlapání mě nebaví. To si můžu rovnou vzít motorku a jezdit stovkou.
Osobně můžu jet 25 km/h jen s kadencí 70ot kvůli horským převodům, samozřejmě, že když vypnu omezení rychlosti a kadence, tak pojedu i 40km/h, ale při kadenci 110 , což se nedá ušlapat ani omylem.
Stejně víc jak 25-30 nejezdím, protože jezdit na kole bez šlapání mě nebaví. To si můžu rovnou vzít motorku a jezdit stovkou.
Ostrov. Aktuálně v provozu 15 kWp 12+10+10 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 3x Must mppt 6kW + UPS 12V 500Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě !
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě !
-
- Příspěvky: 977
- Registrován: pon dub 24, 2023 8:47 am
- Lokalita: Lašská brána Beskyd
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 20kWh
Re: E-kolo
Vytesat někam do kamene ... E-kolo "zatím" nemám (spíš uvažuju o nějakém E-skutru), zatím těch 25-30 ušlapu bez motoru ...Stejně víc jak 25-30 nejezdím, protože jezdit na kole bez šlapání mě nebaví. To si můžu rovnou vzít motorku a jezdit stovkou.
SkyFVE 9 kWp (ve výstavbě) na výzkumné "chytré" chatě. 1x MPPT EASun 8048 80A, 2x MPPT EASun 6048 60A, Li-Ion 3x 12s 156Ah (20,6 kWh/44V), APC Smart-UPS 5kVA, SkyPowerBox LF 4810 1kVA + Siemens Logo! + Dell Optiplex 3040 Micro (Proxmox: HA, Node-RED, InfluxDB, Grafana, MQTT)
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: E-kolo
Přes naše Břeclavské maloměsto se stejnak nedá jet rychleji. U krajnice i dnes, stále makadam ze zimy,(město se prý soudí s AVE), červená cyklistická zámkovka hrbatá a propadená, u napojení na asfalt na přechodech a semaforech jsou skoky jak retardery, jako kdyby to do plánu kreslil idiot. Takže kdo chce jet po cyklstesce rychleji, stejnak musí jet pomale.
Zákony nyní podléhají EU harmonizaci. Před EU bylo ES, EHS, a někdy okolo 50 roku po válce, se kolo s pomocným motorem v silniční mezinárodní dohodě ustanovilo do 25km/h. Jsou tam i kW. Podle toho se staví zákony nyní.
Dohledal jsem tu dohodu, jde o Ženevskou dohodu z r. 1949 a vypadá, že je stále aktuální.
https://www.zakonyprolidi.cz/ms/2013-82 ... D#f5572900
Zákony nyní podléhají EU harmonizaci. Před EU bylo ES, EHS, a někdy okolo 50 roku po válce, se kolo s pomocným motorem v silniční mezinárodní dohodě ustanovilo do 25km/h. Jsou tam i kW. Podle toho se staví zákony nyní.
Dohledal jsem tu dohodu, jde o Ženevskou dohodu z r. 1949 a vypadá, že je stále aktuální.
https://www.zakonyprolidi.cz/ms/2013-82 ... D#f5572900
„Jízdní kolo“ znamená jakékoli kolo bez vlastního pohonu. Všechny státy, které jsou vázány přílohou 1, zahrnou do této definice jízdní kola s pomocným motorem druhu popsaného v uvedené příloze.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 816
- Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm
Re: E-kolo
A jak dlouho a jak daleko takhle dojedeš, když vezeš třeba 15 kilo a jsi v horách mimo asfalt ?
Já taky dovedu jet na silničce 85km/h z kopce a do kopce i 30 km/h když hodně zaberu Takže vlastně potřebuju auto, protože jezdím z kopce hrozně rychle A když kolo do kopce tlačím, tak vlastně můžu chodit jen pěšky...
Kdepak, na rychlosti vůbec nezáleží aby člověk využil elektro.
Ostrov. Aktuálně v provozu 15 kWp 12+10+10 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 3x Must mppt 6kW + UPS 12V 500Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě !
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě !
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 4 Odpovědi
- 1311 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Matess