Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Takova RAV4 plug-in a Lexus450h+ musi byt prece squele univerzalni auto. Treba pro zenu do mesta na nakupy.Franta2776 píše: ↑pát dub 26, 2024 6:56 amMůj názor je:Nedovedu si dost dobře představit hlavně v zimě ,jak ten hybrid zatopí a zároveň jede z té malé baterky, pochybuji že má tepelné čerpadlo.Takže podle mě v zimě ráno vždy nastartuje spalovák, aby zatopil.Ten rozsah správného užívání bude velmi úzký.NOPARasito píše: ↑čtv dub 25, 2024 10:18 pmA tvuj nazor?Franta2776 píše: ↑čtv dub 25, 2024 2:24 pmZápory hybridů:
https://medium.seznam.cz/clanek/ne-spok ... ridu-57422
U tech bych pri te velikosti baterky pocital s tepelnym cerpadlem na zatopeni popř. i predehrati motoru.
Nejvetsi otazník je. A jak casto se "chce" uzivatelum vozidlo pripojit na zasuvku?
-
- Příspěvky: 3429
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Podobné to bude s klimatizací v létě. Ne každý hybrid jde do zásuvky. Hybrida jsem nikdy neměl.Lexus byl pro mě v praktické zkoušce vždy zklamání.(jeho variátor,spotřeba a otáčky motoru na dálnici byly pro mě nepoužitelné)NOPARasito píše: ↑pát dub 26, 2024 7:07 amTakova RAV4 plug-in a Lexus450h+ musi byt prece squele univerzalni auto. Treba pro zenu do mesta na nakupy.Franta2776 píše: ↑pát dub 26, 2024 6:56 amMůj názor je:Nedovedu si dost dobře představit hlavně v zimě ,jak ten hybrid zatopí a zároveň jede z té malé baterky, pochybuji že má tepelné čerpadlo.Takže podle mě v zimě ráno vždy nastartuje spalovák, aby zatopil.Ten rozsah správného užívání bude velmi úzký.NOPARasito píše: ↑čtv dub 25, 2024 10:18 pmA tvuj nazor?Franta2776 píše: ↑čtv dub 25, 2024 2:24 pmZápory hybridů:
https://medium.seznam.cz/clanek/ne-spok ... ridu-57422
U tech bych pri te velikosti baterky pocital s tepelnym cerpadlem na zatopeni popř. i predehrati motoru.
Nejvetsi otazník je. A jak casto se "chce" uzivatelum vozidlo pripojit na zasuvku?
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Však oboje tepelné čerpadlo máNOPARasito píše: ↑pát dub 26, 2024 7:07 amTakova RAV4 plug-in a Lexus450h+ musi byt prece squele univerzalni auto. Treba pro zenu do mesta na nakupy.Franta2776 píše: ↑pát dub 26, 2024 6:56 amMůj názor je:Nedovedu si dost dobře představit hlavně v zimě ,jak ten hybrid zatopí a zároveň jede z té malé baterky, pochybuji že má tepelné čerpadlo.Takže podle mě v zimě ráno vždy nastartuje spalovák, aby zatopil.Ten rozsah správného užívání bude velmi úzký.
U tech bych pri te velikosti baterky pocital s tepelnym cerpadlem na zatopeni popř. i predehrati motoru.
Nejvetsi otazník je. A jak casto se "chce" uzivatelum vozidlo pripojit na zasuvku?
A ráno můžeš předehřát po kabelu (předpokládám, že to umí)
Takže komfort výrazně lepší než u spalováku
Takže kde je problém?
Teda až na to že je to hnusný a drahý, ale to je už taková vlastnost dnešní doby.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: pát srp 25, 2023 7:10 pm
- Lokalita: Prievidza
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 20kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 25
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
RAV4 plugin mám doma. Má tepelné čerpadlo, kúri a aj chladí z baterky, prípadne aj z nabíjačky. Benzín si naštartuje len keď je teplota menej ako -15. kým je baterka tak benzín ani nenaštartuje, ani pri kickdowne...
V lete dojazd 80+ km, v zime 60+km.
V lete dojazd 80+ km, v zime 60+km.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Při jakém výkonu a akceleraci takhle specialisti od Toyoty dokážou baterku trápit. Resp. kolikati C. Nějaké info z OBD???
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: pát srp 25, 2023 7:10 pm
- Lokalita: Prievidza
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 20kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 25
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
V elektrickom rezime ti auto da k dispozicii cca 110 az 120kW. Spolu so spalovakom 225 niekedy az 240kW, podla teploty, SOC bat. Z batt berie 6C max. Baterka ma termomanagement, kuri a chladi si podla potreby a nezavisle od kabiny. Rekuperacia je max 50kW, ale len chvilu, zvacsa cca do 25kW. Po 2,5 roku a 70.000km nepozorujem pokles kapacity, ak daky je, tak to skryva cez buffer. Za mna super auto pre moje potreby.NOPARasito píše: ↑pát dub 26, 2024 3:47 pmPři jakém výkonu a akceleraci takhle specialisti od Toyoty dokážou baterku trápit. Resp. kolikati C. Nějaké info z OBD???
-
- Příspěvky: 142
- Registrován: sob bře 18, 2023 12:50 pm
- Lokalita: Jihlava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9840
- Kapacita baterie [kWh]: 13,6
Re: Začátek konce elektromobility?
Já mám doma Ford Mondeo Kombi full hybrida tj. nenabíjecí (baterka 1,4kWh). Kombinovaný výkon 140kW. A jsem s ním naprosto spokojený.
Topení pouze benzinovým motorem. Vše ostatní je elektrika tj. servo, klima... Jsem se svou volbou spokojen. Předtím jsem měl stejné auto v naftě a průměrná spotřeba byla cca o 0,5l/100km s naftou vyšší.
Jezdím denně krátkou trasu ráno a odpoledne. V zimě, když potřebuje rozehřát, oškrabat, topit, jedu trasu 12km se spotřebou 6 až 6,5l/100km. V létě (resp. když nepotřebuji topit) ta samá trasa 3,7-3,9l/100km, trasa 12km z toho na EV 9km.
Baterie má termomanagement topní/chlazení.
Pokud jedu dálky, tak dálnice při 140km/h tempomat 6,4l/100km, okresky kolem 5l/100km, když jedu s kamiónama (tachometrovejch 95km/h) tak 4,6l/100km. Je ohromně znát jízdní rychlost nad 120km/h kdy už nepomáhá elektromotor. Dlouhodobá spotřeba 5,7l/100km.
Za mě výborný vynález Toyoty do Priusu už v roce 1997.
Topení pouze benzinovým motorem. Vše ostatní je elektrika tj. servo, klima... Jsem se svou volbou spokojen. Předtím jsem měl stejné auto v naftě a průměrná spotřeba byla cca o 0,5l/100km s naftou vyšší.
Jezdím denně krátkou trasu ráno a odpoledne. V zimě, když potřebuje rozehřát, oškrabat, topit, jedu trasu 12km se spotřebou 6 až 6,5l/100km. V létě (resp. když nepotřebuji topit) ta samá trasa 3,7-3,9l/100km, trasa 12km z toho na EV 9km.
Baterie má termomanagement topní/chlazení.
Pokud jedu dálky, tak dálnice při 140km/h tempomat 6,4l/100km, okresky kolem 5l/100km, když jedu s kamiónama (tachometrovejch 95km/h) tak 4,6l/100km. Je ohromně znát jízdní rychlost nad 120km/h kdy už nepomáhá elektromotor. Dlouhodobá spotřeba 5,7l/100km.
Za mě výborný vynález Toyoty do Priusu už v roce 1997.
9,84kWp, 2x MPPT 150/100, MPPT 150/70, 3x MultiPlus-II 5kVA, Cerbo GX, 13,6kWh LiFePO4,
ESS v síti E.On
ESS v síti E.On
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
Re: Začátek konce elektromobility?
A kolko stoji taky hybrid? "Zarobi" si to na seba ?
-
- Příspěvky: 2028
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
To záleží na co se používá,někdy ne a někdy ano,je to asi tak,kolik vydělám návštěvou hospody...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
Re: Začátek konce elektromobility?
Ano, to je pravda..
Napr, clanok pise, ze za pul hodinu sa dobije tak 10km, to mi nepride zrovna zle, ak si clovek ide napr na navstevu, kde si moze dobit auto..
Plus, ak to niekto vie dobijat vyhradne z FV, tak by to mohlo byt zaujimave, no neviem o kolko je taky hybrid drahsi, nez identicky benzin.
Nech clovek jazdi pravidelne, tak tych "prvych" XY km je technicky "zadarmo"...
resp za cenu menice
Napr, clanok pise, ze za pul hodinu sa dobije tak 10km, to mi nepride zrovna zle, ak si clovek ide napr na navstevu, kde si moze dobit auto..
Plus, ak to niekto vie dobijat vyhradne z FV, tak by to mohlo byt zaujimave, no neviem o kolko je taky hybrid drahsi, nez identicky benzin.
Nech clovek jazdi pravidelne, tak tych "prvych" XY km je technicky "zadarmo"...
resp za cenu menice
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: pát srp 25, 2023 7:10 pm
- Lokalita: Prievidza
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 20kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 25
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Ja som porovnaval RAV4 plugin s Kodiakom 140kW 2.0 TSi / TDi. Cenovy rozdiel bol na urovni 5.000€. Kodiaq TSi chodi za 8 az 9 litrov, TDi za 6,5 az 7,5. S RAVkou mam priemer 1,7 l + 18kWh. Cize rozdiel na palive je viac ako 7€ na 100 km. Oplati sa? Za mna urcite za cca 80.000 km. Auta kupujem nove a nechavam si ich kym funguju... Teda 15+ rokov a 300+tkm...
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
Re: Začátek konce elektromobility?
Hm, moj benzin 9.5L kombi spotreba, sakra,to chce nejaku teslu aspon
-
- Příspěvky: 142
- Registrován: sob bře 18, 2023 12:50 pm
- Lokalita: Jihlava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9840
- Kapacita baterie [kWh]: 13,6
Re: Začátek konce elektromobility?
V mém případě jsem nic neporovnával. A na sebe si auto vydělá, protože účtuji 10,-Kč/km + cestovné.
V případě nabíjení "firemní" EV z domácí FVE bych musel s účetní vyřešit, jak to nákladovat do podnikání anebo nabíjet a platit u komerčních nabíječek, aby šly vidět náklady na "PHM".
V případě nabíjení "firemní" EV z domácí FVE bych musel s účetní vyřešit, jak to nákladovat do podnikání anebo nabíjet a platit u komerčních nabíječek, aby šly vidět náklady na "PHM".
9,84kWp, 2x MPPT 150/100, MPPT 150/70, 3x MultiPlus-II 5kVA, Cerbo GX, 13,6kWh LiFePO4,
ESS v síti E.On
ESS v síti E.On
-
- Příspěvky: 3429
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Mě bral Lexus hybrid s variátorem na dálnici 11L a točil cca5000ot/min:)))Rozčarováni,přesně podle článku.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
Re: Začátek konce elektromobility?
Hm, to ma len 4 prevody?
-
- Příspěvky: 1781
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
To je zajímavé. Takže chceš RAV4, který se dělá v hybridu a plugin, rozdíl přes 400tis., ale porovnáváš jí s úplně jiným autem, aby ten skoro 50% příplatek nevypadal tak blbě?dzuro píše: ↑pát dub 26, 2024 8:14 pmJa som porovnaval RAV4 plugin s Kodiakom 140kW 2.0 TSi / TDi. Cenovy rozdiel bol na urovni 5.000€. Kodiaq TSi chodi za 8 az 9 litrov, TDi za 6,5 az 7,5. S RAVkou mam priemer 1,7 l + 18kWh. Cize rozdiel na palive je viac ako 7€ na 100 km. Oplati sa? Za mna urcite za cca 80.000 km. Auta kupujem nove a nechavam si ich kym funguju... Teda 15+ rokov a 300+tkm...
Tohle je mimo moje chápání. Plno automobilek nabízí spalovací i EV verzi stejného auta, cenový rozdíl je jasně daný, ale majitelé EV vlastně vždycky chtějí úplně jiný spalovák, nejlépe mnohem dražší, takže to EV je pak vlastně skoro zadarmo.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: pát srp 25, 2023 7:10 pm
- Lokalita: Prievidza
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 20kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 25
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Predtym ako zacnes "nechapat" a chrlit ohen, precitaj si par stranok nazad ake boli moje poziadavky... Hlavnou ulohou bolo tahanie obytneho privesu. Na to potrebujes auto ktore je tazke, ma dostatocne zatazenu zadnu napravu a ma vykon. 150kW povazujem za pouzitelne minimum ( predtym som pouzival ako tahac peugeot 508 so 120kW 2.0 HDi a bolo to malo). 225 kW uz je fajn a nepocitujem vykonovy deficit. Dalsia z poziadavka bola dlhodobo bezproblemova prevadzka v meste, tam skodovka nema co ponuknut. Chvilu som premyslal aj nad klasickou RAV4 hybrid, ale plugin ma presvedcil tichom - 90% na elektriku, bez vibracii, dvojite akusticke skla, a inak naladeny pohonny retazec, kde auto zbytocne nevytaca benzin, ale primarne pomaha elektrikou. Inak rozdiel v cene medzi hybrid a plugin bol cca 8000€, teda zdaleka nie 50%...eman píše: ↑pát dub 26, 2024 8:49 pmTo je zajímavé. Takže chceš RAV4, který se dělá v hybridu a plugin, rozdíl přes 400tis., ale porovnáváš jí s úplně jiným autem, aby ten skoro 50% příplatek nevypadal tak blbě?dzuro píše: ↑pát dub 26, 2024 8:14 pmJa som porovnaval RAV4 plugin s Kodiakom 140kW 2.0 TSi / TDi. Cenovy rozdiel bol na urovni 5.000€. Kodiaq TSi chodi za 8 az 9 litrov, TDi za 6,5 az 7,5. S RAVkou mam priemer 1,7 l + 18kWh. Cize rozdiel na palive je viac ako 7€ na 100 km. Oplati sa? Za mna urcite za cca 80.000 km. Auta kupujem nove a nechavam si ich kym funguju... Teda 15+ rokov a 300+tkm...
Tohle je mimo moje chápání. Plno automobilek nabízí spalovací i EV verzi stejného auta, cenový rozdíl je jasně daný, ale majitelé EV vlastně vždycky chtějí úplně jiný spalovák, nejlépe mnohem dražší, takže to EV je pak vlastně skoro zadarmo.
-
- Příspěvky: 792
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
- Lokalita: Posázaví
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Posázaví
Re: Začátek konce elektromobility?
Já mám tedy RAV4 hybrid a rozdíl mezi pluginem byl 300tis. Kč (€ 12tis.) ve stejné výbavě. A řekl bych, že ten cenový rozdíl je tam pořád. Ale i při € 8tis. je návratnost >200tis. km, při dobíjení doma a 50% EV - takže pro mě bez návratnosti. Ale každý má jiné preference a využití.
-
- Příspěvky: 1781
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Bral jsem cenu co je na webu. Tam je 1060000 vs 1450000 u základu. U lepších výbav byl myslím větší.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 792
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
- Lokalita: Posázaví
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Posázaví
Re: Začátek konce elektromobility?
Základ je u hybridu předokolka, u pluginu je jen 4x4.