Začátek konce elektromobility?

Nezařaditelné
glottis
Příspěvky: 2094
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

Me tohle neprestane zarazet, hlavne tu na vicemene technickem foru. Problemy jsou, budou a je krasne je resit. Nic jineho nez problemy se tu na foru neresi. Ja osobne jsem uplne alergickej na predjimani ze neco nejde, to nepujde, to je moc prace. Misto tech kecu je potreba zacit neco delat. Cipis tu tece kdyz je nekdo linej seknout do zdi. Ja zase tecu z toho, ze za 10+ let neco nebude fungovat, to je prece jasny, neee?

Nabijecky rostou jako houby po desti, distribucky do toho slapou (alespon v CR) podle me uplne nezkutecne ikdyz se jim to ted nemuze vracet. Upgrady siti se stejne dejou. Zacinaji se rozmahat nove technologie a zlevnuji. Treba silicon karbid. Zlevnuji baterie. Po dlouhe dobe pindu o novych bateriich to vypada, ze nejaka nova vznikla, sodikove baterie. Je uz docela zvladnuta recyklace baterii (ikdyz se to moc nedela protoze jich je zatim malo). Pujdou delat celkem levne vyrovnavaci bufery a veci o kterych se pred 10, 20 lety ani nesnilo.

Ale neee, to nepujde :)
Miyuki
Příspěvky: 152
Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2240
Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Miyuki »

To že v nějakém městě, kde si zakládají na tom, že to tam vypadá jako ve středověku nemají dostatečnou kapacitu sítě ani na to aby připojili školu nebo malou firmu může jenom totální demagog použít jako argument proti elektromobilům. Hlavně je to lokální záležitost.
Navíc když to aplikujeme na situaci u nás, tak tarif na nabíjení má HDO, takže to je věc která je dávno vyřešená. A do budoucna bude to řízení ještě pokročilejší. Technicky není problém aby každý distribuční transformátor poskytoval informaci o tom, kolik je dostupně kapacity.

A pro rychlonabíjení, tam kde po něm je poptávka není problém mít lokální buffer, někde už to tak je dokonce v provozu. Při cenách za 150+kW nabíjení to s bufferem může vyjít i ekonomicky lépe, než tam mít šílenou přípojku. Protože většinou tam lidi nestojí frontu.

Stejně tak když tam zmiňuje že mu hrozili pokutou za překročení příkonu o "jenom" 10%
Zkuste to udělat s ČEZem a pak jít někam brečet.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2561
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

Miyuki píše: pát dub 05, 2024 10:28 am To že v nějakém městě, kde si zakládají na tom, že to tam vypadá jako ve středověku nemají dostatečnou kapacitu sítě ani na to aby připojili školu nebo malou firmu může jenom totální demagog použít jako argument proti elektromobilům. Hlavně je to lokální záležitost.
Navíc když to aplikujeme na situaci u nás, tak tarif na nabíjení má HDO, takže to je věc která je dávno vyřešená. A do budoucna bude to řízení ještě pokročilejší. Technicky není problém aby každý distribuční transformátor poskytoval informaci o tom, kolik je dostupně kapacity.

A pro rychlonabíjení, tam kde po něm je poptávka není problém mít lokální buffer, někde už to tak je dokonce v provozu. Při cenách za 150+kW nabíjení to s bufferem může vyjít i ekonomicky lépe, než tam mít šílenou přípojku. Protože většinou tam lidi nestojí frontu.

Stejně tak když tam zmiňuje že mu hrozili pokutou za překročení příkonu o "jenom" 10%
Zkuste to udělat s ČEZem a pak jít někam brečet.
Pozor HDO a dokonce i pro EV neni spravna cesta.
Tam s prominutim musi zasahnout vyssi moc.
Jinak to muze opravdu sit "lokalne nedat"
Ale zatim jim to EV nadsenci s pomoci FVe a Spotu řeší sami.
Ja se osobne bavim. Jak je informovanost na tom.
mihlit
Příspěvky: 495
Registrován: ned říj 17, 2021 7:43 pm
Lokalita: okr. Vyškov
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od mihlit »

Ono když cipis či někdo jiný navrhne rozsekat pár zdí kvůli novým kabelům, tak je to dost omezená záležitost. Když ale někdo navrhne rozkopat úplně všechno, tak už je to spíš šílenost. Paneláky by aktuálně měly docela problém, kdyby si tam všichni dali na vaření indukční desky. Rychlé nabíjení více aut najednou pro masovější rozšíření nejde, takže pomaleji ve vhodný okamžik. Jenže ne každý má auto doma v garáži. Výkonově ta elektrika není problém. Dle roční spotřeby benzínu v ČR to dělá necelé 2 TWh navíc, což je 230 MW navíc. Jeden blok temelínu navíc by to pokryl i s náhradou za naftu (té je spotřeba cca 3x tolik). Dostat tu elektriku na správné místo, to už je větší problém. Navíc pokud se má zátěž rozložit, tak to znamená, že nabíječka musí být tam, kde auto parkuje, aby se mohla zapnout třeba v noci mezi 23-05. A to znamená rozsekání měst a všeho na nepředstavitelnou úroveň. Stejně jako teoretická výměna všech kotlů, kde i při sebelevší vůli by to nešlo, protože prostě není tolik topenářů, aby to šlo zrealizovat v termínu. Na to prostě ani nemáme dost metrostavů a ani zaměstnanců pro ně. Kompletní přebudování infrastruktury je tak megalomanský projekt, že cokoliv ze stalinistických plánů by byl proti tomu hadr.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

glottis píše: pát dub 05, 2024 9:27 am
yare píše: pát dub 05, 2024 9:13 am Ja som to tiez nedokazal toho odbornika dopozerat.
01:56:32 je na mna vela, ujo tam splietal same povolenky a tony,
ale nepovedal napriklad to, ako bude fungovat v praxi nabijanie
117-tich e-aut v 6 vchodovom panelaku.
Tak to ja nedokazal to tvoje 11 minutove :) To druhe dlouh ejsem naopak skouknul s chuti uz driv.

Az za 20 let bude pred tim panelakem stat 117 aut tak se budou nabijet uplne normalne. Mimochodem 35 let jsem zil v panelaku a 70% aut se tam mesic nepohne. egolfem najedeme denne tak 20km a tyden ho nemusim nabijet a to ma malou baterii.

I v tom Utrechtu jim to vicemene funguje i pres keci ze ne. A ze se jim to nabiji v noci kdyz neni spicka, a co? :) Na okamzite nabijeni tam funkci maji. Ze do toho bude muset vstoupit asi nejake rizeni nebo bateriove buffery je jasny.

Kdyz nastupovali spalovaky tak to bylo jine? Byla pumpa na kazdem rohu? Nemeli lidi keci, ze nebude dost benzinu? Ze nebude kde tankovat? :)
Jo, jenže rozdíl je v tom, že s benzínem se dobře šmelí a každý ho chce. Nabíječka není na bezpracný vý :D dělek zdaleka tolik zajímavá a nedá se mimo město počítat ani s frekventovaným využitím. Tedy neporostou zdaleka tak rychle. Když jsem si spočítal, že nabít u stojanu v místě dojezdu, jako random ryba bez čipu mě vyjde dráž, než benzín do rychlého auta, tak jsem jel naftou už jen z principu
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
jahodovák
Příspěvky: 1936
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od jahodovák »

Ono to s tím rozsekáním nebude tak horké,kope se skoro pořád,jednou kabelovka,poté oprava vodovodu,pak zas plyna a pořád dokola,on se nikdo nechce totiž domluvit na jiném použitelném řešení a asi by nemohlo jít o malou domů...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Miyuki
Příspěvky: 152
Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2240
Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Miyuki »

NOPARasito píše: pát dub 05, 2024 10:39 am Pozor HDO a dokonce i pro EV neni spravna cesta.
Tam s prominutim musi zasahnout vyssi moc.
Jinak to muze opravdu sit "lokalne nedat"
Ale zatim jim to EV nadsenci s pomoci FVe a Spotu řeší sami.
Ja se osobne bavim. Jak je informovanost na tom.
Technicky není problém mít HDO po lokalitách a do budoucna samozřejmě nějaké modernější řešení
Pokud by to nedávaly kabely, tak vám tam ten odběr nepovolí už teď a celkové zatížení transformátoru jde sledovat snadno a podle toho povolovat to nabíjení
On to není moc rozdíl od akumulačního topení. To taky spíná většinou dost kW do každé domácnosti co to má.

Jak píše jahodovák, tak ulice jsou stejně rozkopané minimálně jednou za 10 let, takže se dají kabely vyměnit v klidu, jestli někde nestačí. A to víceméně i probíhá průběžně, tím jak roste spotřeba a připojují se mikrozdroje.
Transformátory za větší se také obměňují vcelku průběžně.
mihlit
Příspěvky: 495
Registrován: ned říj 17, 2021 7:43 pm
Lokalita: okr. Vyškov
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od mihlit »

Jo, furt se "někde" kope. To sice jo, ale to je jen pocit z toho, že těch ulic je tolik. Tak furt někde vidíš rozkopáno. Když si vybereš nějakou konkrétní, zjistíš, že statistika je v reálu trochu jiná.
glottis
Příspěvky: 2094
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

fugas píše: pát dub 05, 2024 11:27 am Jo, jenže rozdíl je v tom, že s benzínem se dobře šmelí a každý ho chce. Nabíječka není na bezpracný vý :D dělek zdaleka tolik zajímavá a nedá se mimo město počítat ani s frekventovaným využitím. Tedy neporostou zdaleka tak rychle. Když jsem si spočítal, že nabít u stojanu v místě dojezdu, jako random ryba bez čipu mě vyjde dráž, než benzín do rychlého auta, tak jsem jel naftou už jen z principu
Pro zajimavost jak jsi to pocital? Co to je rychle benzinove auto? Vsichni v CR maj za rychle nabijeni kolem 12 korun a tesla snad jen 8. Vyjit draz to asi muze ale vetsinou je to min nebo max stejne. V unoru jsem jel cestu asi 600km. Krome jednoho nabijeni vsechno rychle. stalo me to 950kc na fakture EONu.

A pokud ev mam tak udelat si ucet u tech tri dodavatelu je na par kliku a plyne z toho asi nejaka sleva. Nejhur asi vyjde skoda pass. Ale zase funguje i v evrope. Pokud by se pak nabijecky vic pouzivali, mohlo by to cenu i snizit.

A jestli nabijecky jsou nebo rostou doporucuju se podivat treba tu

https://www.plugshare.com/
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Já nevím co s tím kopánim bláznite.Plošné zatíženi je jako by si každý přes noc zapl 100L boiler.Víc to nedělá a to utáhne i dnešní síť.Jde jen o řízení nabíjení jak budou postupně EV přibývat a to se dá cenou a chytrým elektroměrem napojením na spot.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Miyuki
Příspěvky: 152
Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2240
Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Miyuki »

No když to vezmeme, že Model 3, Kona i Model S mají spotřebu do 25kWh/100km v dálničních rychlostech a ČEZ má nabíjení do 150kW za 15,- a nad za 20,- pokud nemá registraci a 13/18 pokud registraci má
Tak těch 25x13Kč je 325. Kdyby to bylo těch 25x20Kč tak už je to 500 to je dost.
Když vezmu rychlejší benzínové auto, tak bude tak za 10 l/100km a dneska stojí benzín 37,6, takže jsme na 376. I kdyby to bylo za nějaké úspornější auto, tak bude tak za 8 a to je 300.
Takže asi se dá nabíjet dráž, než jezdit na benzín. Ale chce to snahu.
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

[attachment=0]Screenshot_20240405_142310_Chrome.jpg[/attachment][quote=Miyuki post_id=231134 time=1712319793 user_id=9176]
No když to vezmeme, že Model 3, Kona i Model S mají spotřebu do 25kWh/100km v dálničních rychlostech a ČEZ má nabíjení do 150kW za 15,- a nad za 20,- pokud nemá registraci a 13/18 pokud registraci má
Tak těch 25x13Kč je 325. Kdyby to bylo těch 25x20Kč tak už je to 500 to je dost.
Když vezmu rychlejší benzínové auto, tak bude tak za 10 l/100km a dneska stojí benzín 37,6, takže jsme na 376. I kdyby to bylo za nějaké úspornější auto, tak bude tak za 8 a to je 300.
Takže asi se dá nabíjet dráž, než jezdit na benzín. Ale chce to snahu.
[/quote]

Kukni za kolik jezdí Tesla po dálnici to má do 25kWh daleko
Přílohy
Screenshot_20240405_142310_Chrome.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

glottis píše: pát dub 05, 2024 1:30 pm
fugas píše: pát dub 05, 2024 11:27 am Jo, jenže rozdíl je v tom, že s benzínem se dobře šmelí a každý ho chce. Nabíječka není na bezpracný vý :D dělek zdaleka tolik zajímavá a nedá se mimo město počítat ani s frekventovaným využitím. Tedy neporostou zdaleka tak rychle. Když jsem si spočítal, že nabít u stojanu v místě dojezdu, jako random ryba bez čipu mě vyjde dráž, než benzín do rychlého auta, tak jsem jel naftou už jen z principu
Pro zajimavost jak jsi to pocital? Co to je rychle benzinove auto? Vsichni v CR maj za rychle nabijeni kolem 12 korun a tesla snad jen 8. Vyjit draz to asi muze ale vetsinou je to min nebo max stejne. V unoru jsem jel cestu asi 600km. Krome jednoho nabijeni vsechno rychle. stalo me to 950kc na fakture EONu.

A pokud ev mam tak udelat si ucet u tech tri dodavatelu je na par kliku a plyne z toho asi nejaka sleva. Nejhur asi vyjde skoda pass. Ale zase funguje i v evrope. Pokud by se pak nabijecky vic pouzivali, mohlo by to cenu i snizit.

A jestli nabijecky jsou nebo rostou doporucuju se podivat treba tu

https://www.plugshare.com/
Kolega výše to popsal naprosto přesně. Konkrétně to byla nabíječka v Berouně, kde bych prostě nabít musel. Nejsem registrační typ. Rychle jsem si spočítal, že mohu jet 150km/h až do Plzně a zpět třílitrovým benzínem, celou věc stihnout za poloviční čas a odpoledne si v klidu udělat elektrický výlet na zmrzlinu. Je to hezká hračka, ale nemusím s tím jet dva dny trasu na čtyři hodiny, abych všem dokázal, že je to úplně stejné :D
EDIT: Pokud ta Tesla jezdí nejlevněji po dálnici za 1,8kč/km, je to stejně drahé jako nafta. Tedy když zahmourime očko a budeme dělat, že rychlonabití je srovnatelné s nalitím nádrže. S tím rozdílem, že za cenu Tesly mám tři velmi slušné ojetiny v naftě.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2561
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

Hažete tu samé "nevlastní" podklady. Hoďte něco z vlastní reality.
Ja třeba dnes náhradní vůz. Oblikl jsem průměrnou.
IMG_20240405_114224.jpg
Hned po mé jízdě jsem oblikl. Hodně udělá průměrná rychlost, ale na jakém voze.
IMG-20240405-WA0000.jpeg
Pokud je ro na videu tak ještě. Ale jak s tím jezdí je také ve hvězdách.
Jinak Enyaq iV RS z fotek
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Jj náhradní vozidlo plyn až na podlahu:))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

NOPARasito píše: pát dub 05, 2024 2:44 pm Hažete tu samé "nevlastní" podklady. Hoďte něco z vlastní reality.
Ja třeba dnes náhradní vůz. Oblikl jsem průměrnou.
IMG_20240405_114224.jpg
Hned po mé jízdě jsem oblikl. Hodně udělá průměrná rychlost, ale na jakém voze.
IMG-20240405-WA0000.jpeg
Pokud je ro na videu tak ještě. Ale jak s tím jezdí je také ve hvězdách.
Jinak Enyaq iV RS z fotek
Co je na tom nevlastního? Tuhle story mám úplně vlastní, někdy z roku 2016. A jestli jedeš za 23kWh po 12 Kč za kWh, tak to můžu jet Audi RS6 :D
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
glottis
Příspěvky: 2094
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

fugas píše: pát dub 05, 2024 2:54 pm
NOPARasito píše: pát dub 05, 2024 2:44 pm Hažete tu samé "nevlastní" podklady. Hoďte něco z vlastní reality.
Ja třeba dnes náhradní vůz. Oblikl jsem průměrnou.
IMG_20240405_114224.jpg
Hned po mé jízdě jsem oblikl. Hodně udělá průměrná rychlost, ale na jakém voze.
IMG-20240405-WA0000.jpeg
Pokud je ro na videu tak ještě. Ale jak s tím jezdí je také ve hvězdách.
Jinak Enyaq iV RS z fotek
Co je na tom nevlastního? Tuhle story mám úplně vlastní, někdy z roku 2016. A jestli jedeš za 23kWh po 12 Kč za kWh, tak to můžu jet Audi RS6 :D
a pak prijde vymena brzd :)

Pokud pocitas tri velmi slusne ojetiny v dieslu pocitej s ojetinou tesly. a trojkova tesla stoji tak 600-700.
glottis
Příspěvky: 2094
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

Mimochodem pokud jedu nekam z domova a pak se domu vracim, vyrazim s levnou plnou nadrzi a vracim se s prazdnoua zase levne tankuju. Cestou nabijim jen doplneni takze se neda uplne pocitat, ze cena kilometru z ceny nejdrazsi nabijecky cestou. Pokud doma nabijet nemuzu, nebo jinde z ac, je to jina.
glottis
Příspěvky: 2094
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

Franta2776 píše: pát dub 05, 2024 2:49 pm Jj náhradní vozidlo plyn až na podlahu:))
Timhle stylem mi vezli egolfa z nemecka. Ty lidi tahali svoje prvni EV. Bylo videt evidentne s odporem a nechuti podle naslednych usklebku :) Dalnice, plnej a pak si volali odtah :) Kdyz jsem si tam pak s tim prijel pro technicak na otocku a rikam ze to sem mam 100km, 100km zpatky a nabijet nebudu cumeli jak puk :)
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

glottis píše: pát dub 05, 2024 3:48 pm
Franta2776 píše: pát dub 05, 2024 2:49 pm Jj náhradní vozidlo plyn až na podlahu:))
Timhle stylem mi vezli egolfa z nemecka. Ty lidi tahali svoje prvni EV. Bylo videt evidentne s odporem a nechuti podle naslednych usklebku :) Dalnice, plnej a pak si volali odtah :) Kdyz jsem si tam pak s tim prijel pro technicak na otocku a rikam ze to sem mam 100km, 100km zpatky a nabijet nebudu cumeli jak puk :)
Jj já tím levným nabíjením pokryjí 95% jízd. Dnes jsem bral naftu na Onu za 35,9kč na dálnici přes 40kč.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek